Evropská unie podpoří českou nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily dalšími 130 miliony korun

Český stát hodlá poskytnout na další výstavbu nabíjecích stanic pro elektromobily 130 milionů korun. Jde o peníze z evroských fondů.

Elektromobily Nissan Leaf 40kWh u nabíjecích stanic
foto: Nissan

Ministerstvo dopravy aktuálně oznámilo, že formou dotací poskytne 130 milionů korun na další budování sítě nabíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Zájem se mohou hlásit do 31. července 2019. Hotovo musí být do tří let.

Dotace ministerstva dopravy, které čerpá tyto peníze z evropských fondů, může činit až 70 % celkových nákladů. Peníze může získat každý, kdo už na území provozuje alespoň 10 veřejných nabíjecích stanic a kdo předloží komplexní projekt na vybudování 125 rychlodobíjecích stanic umístěných rovnoměrně po celém území České republiky.

Na základě hodnotících kritérií, kterými jsou hospodárnost, připravenost a relevance projektu, bude z předložených žádostí vybrán jeden projekt, který nejlépe tato kritéria naplní

Další dvě výzvy zaměřené na vybudování tzv. páteřní sítě rychlodobíjecích stanic hodlá Ministerstvo dopravy vyhlásit v průběhu roku 2019. Celkem by tak mělo vzniknout 500 rychlodobíjecích stanic, čímž bude splněn cíl stanovený Národním akčním plánem čisté mobility, který byl schválen vládou v listopadu 2015.

Tato nově vyhlašovaná výzva přímo navazuje na první výzvu vyhlášenou v listopadu 2017. Vítězným projektem této první výzvy se stala žádost „Páteřní síť PRE“ Pražské energetiky, a.s., která v případě úspěšné realizace projektu obdrží dotaci až 78 miliónů Kč (s mírou podpory 45 % ze způsobilých nákladů). Předmětem schváleného projektu je vybudování 125 rychlodobíjecích stanic.

tisková zpráva

28 Comments on “Evropská unie podpoří českou nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily dalšími 130 miliony korun”

  1. Když Vám někdo dá 5 milionů, postavíte za to celý dům.
    Když Vám někdo dá 5 milionů, postavíte za to celý dům. Když stejných 5 milionů dostanete jako dotaci z EU, postaví se za to veřejně záchody velikosti stavební buňky.
    Tohle může fungovat, dokud cena tištěných peněz nedosáhne ceny toaletního papírů. Tisknout peníze je tak snadné.

    Úředník rozdá milióny na veřejné záchody, učinil dobro pro veřejné blaho. Stavební firma má kšeft, subdodavatel má práci, veřejnost je spokojená a státní tiskárna peněz má chvilku práci. Všichni jsou spokojeni. Jak dlouho??

  2. Evropa je úplně víme kde. Rok to chystali, pak v listopadu
    Evropa je úplně víme kde. Rok to chystali, pak v listopadu 2017 udělali výzvu, pak to v roce 2018 PRE vyhrálo, aby někdy koncem začalo budovat, možná na to dostane při úspěšném projektu i ty vysoutěžené miliony někdy koncem 2019 nebo ve 2020…..
    A tak nám uběhnou 3-4 roky a jsme v klidu a v pohodě….. 🙁

    1. Kam by jste chtěl pospíchat.
      Infrastruktura na benzín se

      Kam by jste chtěl pospíchat.

      Infrastruktura na benzín se dělá přes 100 let.

      Nejstarší seriový elektromobil s rychlonabíjením, ještě není podle všeho ani 10 let starý.

      Navíc nikdo neví jestli to není slepá cesta, resp. jestli ty stanice bude vůbec někdo používat.

      Podle mě by mnohem lépe udělali, když by dali ty peníze přímo na podporu nákupu vozidel a výstavbu stanic pro pomalé dobíjení vdobě kdy vozidlo nepotřebujete.

      Sem byl na Amperu v Brně a myslíte že jsem měl možnost nabít v dochozí vzdálenosti od výstaviště? – ostuda

      1. Já nikam, jezdím v klidu elektromobilem už 5 let a je to
        Já nikam, jezdím v klidu elektromobilem už 5 let a je to stále lepší a lepší. Jen nesmím vyjet za hranice na všechny strany (ano, i Polsko nás už předběhlo, a to tam začali nedávno) a srovnávat. To je pak k pláči.
        Jako elektromobilista přece víte, že BVV je plné zásuvek, většina pod proudem. Ostatně stačilo jne chvilku hledat a člověk už nabíjel.
        O nejen rychlonabíječce přímo na bráně 9 nemluvě – Bauerova 491/10, Stanice ABB Terra 51 ChaDeMo 50kW, Mennekes 22kW, Yazaki 7,4kW, 24/7 Nonstop. A na opačné straně v hotelu Holiday Inn Brno, Křížkovského 20 je nástěnný Mennekes Typ 2 22 kW. No a pak pár zastávek šalinou, když to necháte na pomalé ve Vaňkovce. To je to, co jezdí v Brně, a vypadá jako tramvaj :-).

        1. Na 9. Bráně plno, pak mě nahnali na placené parkoviště,
          Na 9. Bráně plno, pak mě nahnali na placené parkoviště, kde jsem se marně po zásuvce rozhlížel. Je to ostuda v Praze měli alespoň pát type 2 zásuvek mobilně nainstalovaných.

          O to horší to je , že o 200m dál dva lidi rozdávali letáky a vysvetlovali výhody elektromobility raději jsem s nina nediskutoval, asi bych je přivedl do rozpaků.

          Jel jsem s vlekem, tak jsem hotel a jeho parkoviště neriskoval.

      2. Ostuda je hlavně EVMAPA-EVSELECT, u veletrhu mají
        Ostuda je hlavně EVMAPA-EVSELECT, u veletrhu mají nefunkční nabíječku co nejede už rok a vlastně na všechny ostatní nabíječky po republice kašlou. Nějak je to přestalo bavit a už ani nenalepí nové nálepky s aktivačním tel. číslem natož nějaký servis nebo ůdržba.

  3. Opět klobouk dolů před Teslou, která zvládla
    Opět klobouk dolů před Teslou, která zvládla celosvětovou síť udělat za vlastní peníze a bez dotací (nekamenjte mě, pokud v USA někde něco dostali).
    Navíc předpokládám, že pro splnění podmínky „rychlonabíječka“ se v našem státě opět použije výkon 50kW a nikoli alespoň 100+kW. Takže sice za 3 roky budeme mít skvělou síť 125ks 50kW stanic, ale většina řidičů bude samozřejmě hledat výrazně rychlejší varianty.
    50kW je dobré tak u nákupního centra nebo u restaurace ať člověk přes oběd dobije, ale jako „rychlo“ nabíječku bych to dnes už asi neoznačoval.
    Takže za mě opět:
    Tesla +1
    ČR 0

      1. Jasně a pak ještě Ultra-mega nabíječka nebo
        Jasně a pak ještě Ultra-mega nabíječka nebo super-trooper-giga nabíječka.

        Prostě tendrovat cokoli pod 100kW je dnes podle mě nesmysl. Jak už tu někdo psal, to už je lepší mít 5x 22kW než 2x 50kW. Na hlavních tazích musí být víc než 50kW a v obcích zase lepší víc pomalejších než méně rychlých.

    1. Nepochybně, úředníci si ušetřili práci. Kdyby tehdy
      Nepochybně, úředníci si ušetřili práci. Kdyby tehdy soutěžili třeba 5 projektů po 25 stanicích a teď vypsaly tento větší, Mohlo se ucházet více zájemců, které by to navíc motivovalo zprovoznit alespoň 10 stanic před přihlášením do tohoto druhého kola.

      1. Tak ono takovouhle spotrebu udelate asi jen s Teslou (a Leafem
        Tak ono takovouhle spotrebu udelate asi jen s Teslou (a Leafem 🙂 ) a podobne velke a silne auto na benzin za mene jezdit nebude. U toho baterkace to pak zprumerujete s nabijenim doma a je to furt levnejsi nez cmoudit. Tedy cenu 10Kc/kWh bych za rychlonabijeni (tedy 100kW+) na cestach byl ochoten stale jeste zaplatit.
        Vtip je v tom, ze ta cena by pritom nemusela byt vubec tak vysoka kdyby do toho vstoupil konkurencni boj. Jenze s temito podminkami podpory se konkurencniho prostredi nedockame.

      2. Tesla Supercharger stoji 6,50kc/kwh. Domaci nabijeni mene nez
        Tesla Supercharger stoji 6,50kc/kwh. Domaci nabijeni mene nez 2 kc/kwh. A 35kwh na 100km nezerou. A kdyz zustane pausal od Cezu, tak 1x plna baterka pro Teslu 100 a mate to za 5,50 kc/kwh. A dalsi uz zadarmo. No kupte si to. Jako ja.

                1. Bohuzel to neni april, to ze se bude jezdit na elektrinu levne
                  Bohuzel to neni april, to ze se bude jezdit na elektrinu levne je jen iluze, jako kdysi tvrdili ze topit elektrinou je nejlepsi.

                2. Stat naopak ted bude podporovat EV. Nejake restrikce prijdou
                  Stat naopak ted bude podporovat EV. Nejake restrikce prijdou az bude jezdit 30% a vic EV. To potrva desetileti. Sirite hoax.

                3. Ano, jednou určitě jezdit na elektřinu bude dražší než
                  Ano, jednou určitě jezdit na elektřinu bude dražší než dnes. Ostatně už některé státy v USA přistoupili k paušálnímu zdanění EV, protože neplatí spotřební daň u pumpy.
                  Ale až se zdraží elektřina pro EV, tak benzín/nafta se zdraží také, takže stále bude elektřina levnější.

              1. To by mě zajímalo, jak se bude elektřina z FVE zdaňovat,
                To by mě zajímalo, jak se bude elektřina z FVE zdaňovat, když stát těžko zjistí, kolik toho vyrobím a spotřebuji na svém dvorku za elektroměrem.
                Pokud tady o tom strašíte, tak asi i víte, jak to chtějí technicky zdanit. Můžete být konkrétní?

Napsat komentář