Evropská unie podpoří českou nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily dalšími 130 miliony korun

Jan Horčík - 01 Duben 2019

Český stát hodlá poskytnout na další výstavbu nabíjecích stanic pro elektromobily 130 milionů korun. Jde o peníze z evroských fondů.auto elektromobily Nissan Leaf u nabíjecí stanice

Elektromobily Nissan Leaf 40kWh u nabíjecích stanic
foto: Nissan

Ministerstvo dopravy aktuálně oznámilo, že formou dotací poskytne 130 milionů korun na další budování sítě nabíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Zájem se mohou hlásit do 31. července 2019. Hotovo musí být do tří let.

Dotace ministerstva dopravy, které čerpá tyto peníze z evropských fondů, může činit až 70 % celkových nákladů. Peníze může získat každý, kdo už na území provozuje alespoň 10 veřejných nabíjecích stanic a kdo předloží komplexní projekt na vybudování 125 rychlodobíjecích stanic umístěných rovnoměrně po celém území České republiky.

Na základě hodnotících kritérií, kterými jsou hospodárnost, připravenost a relevance projektu, bude z předložených žádostí vybrán jeden projekt, který nejlépe tato kritéria naplní

Další dvě výzvy zaměřené na vybudování tzv. páteřní sítě rychlodobíjecích stanic hodlá Ministerstvo dopravy vyhlásit v průběhu roku 2019. Celkem by tak mělo vzniknout 500 rychlodobíjecích stanic, čímž bude splněn cíl stanovený Národním akčním plánem čisté mobility, který byl schválen vládou v listopadu 2015.

Tato nově vyhlašovaná výzva přímo navazuje na první výzvu vyhlášenou v listopadu 2017. Vítězným projektem této první výzvy se stala žádost „Páteřní síť PRE“ Pražské energetiky, a.s., která v případě úspěšné realizace projektu obdrží dotaci až 78 miliónů Kč (s mírou podpory 45 % ze způsobilých nákladů). Předmětem schváleného projektu je vybudování 125 rychlodobíjecích stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Když Vám někdo dá 5 milionů, postavíte za to celý dům. Když stejných 5 milionů dostanete jako dotaci z EU, postaví se za to veřejně záchody velikosti stavební buňky.
Tohle může fungovat, dokud cena tištěných peněz nedosáhne ceny toaletního papírů. Tisknout peníze je tak snadné.

Úředník rozdá milióny na veřejné záchody, učinil dobro pro veřejné blaho. Stavební firma má kšeft, subdodavatel má práci, veřejnost je spokojená a státní tiskárna peněz má chvilku práci. Všichni jsou spokojeni. Jak dlouho??

Obrázek uživatele spetak

Co ta fotka ???
"Elektromobily Nissan Leaf 40kWh u nabíjecích stanic."
Asi ňákej comeback nebo co ???

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Berte to jako dva starsi Leafy, misto 24kwh maji uz jen 20 a v souctu je to presne 40kwh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

24kWh nemali nikdy ani keď boli nové :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak myslim, ze to bude velmi dobre. Pocet mist k nabijeni se vyrovna poctu cz evidovanych BEV. No kazdy tak defacto bude mit tu "svou". Co kdybychom se k nim hlasili a delali te "sve" kmotra. Zviratka v zoo to maj taky.

Obrázek uživatele Radovan

Evropa je úplně víme kde. Rok to chystali, pak v listopadu 2017 udělali výzvu, pak to v roce 2018 PRE vyhrálo, aby někdy koncem začalo budovat, možná na to dostane při úspěšném projektu i ty vysoutěžené miliony někdy koncem 2019 nebo ve 2020.....
A tak nám uběhnou 3-4 roky a jsme v klidu a v pohodě..... :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kam by jste chtěl pospíchat.

Infrastruktura na benzín se dělá přes 100 let.

Nejstarší seriový elektromobil s rychlonabíjením, ještě není podle všeho ani 10 let starý.

Navíc nikdo neví jestli to není slepá cesta, resp. jestli ty stanice bude vůbec někdo používat.

Podle mě by mnohem lépe udělali, když by dali ty peníze přímo na podporu nákupu vozidel a výstavbu stanic pro pomalé dobíjení vdobě kdy vozidlo nepotřebujete.

Sem byl na Amperu v Brně a myslíte že jsem měl možnost nabít v dochozí vzdálenosti od výstaviště? - ostuda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ostuda je hlavně EVMAPA-EVSELECT, u veletrhu mají nefunkční nabíječku co nejede už rok a vlastně na všechny ostatní nabíječky po republice kašlou. Nějak je to přestalo bavit a už ani nenalepí nové nálepky s aktivačním tel. číslem natož nějaký servis nebo ůdržba.

Obrázek uživatele Radovan

Já nikam, jezdím v klidu elektromobilem už 5 let a je to stále lepší a lepší. Jen nesmím vyjet za hranice na všechny strany (ano, i Polsko nás už předběhlo, a to tam začali nedávno) a srovnávat. To je pak k pláči.
Jako elektromobilista přece víte, že BVV je plné zásuvek, většina pod proudem. Ostatně stačilo jne chvilku hledat a člověk už nabíjel.
O nejen rychlonabíječce přímo na bráně 9 nemluvě - Bauerova 491/10, Stanice ABB Terra 51 ChaDeMo 50kW, Mennekes 22kW, Yazaki 7,4kW, 24/7 Nonstop. A na opačné straně v hotelu Holiday Inn Brno, Křížkovského 20 je nástěnný Mennekes Typ 2 22 kW. No a pak pár zastávek šalinou, když to necháte na pomalé ve Vaňkovce. To je to, co jezdí v Brně, a vypadá jako tramvaj :-).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na 9. Bráně plno, pak mě nahnali na placené parkoviště, kde jsem se marně po zásuvce rozhlížel. Je to ostuda v Praze měli alespoň pát type 2 zásuvek mobilně nainstalovaných.

O to horší to je , že o 200m dál dva lidi rozdávali letáky a vysvetlovali výhody elektromobility raději jsem s nina nediskutoval, asi bych je přivedl do rozpaků.

Jel jsem s vlekem, tak jsem hotel a jeho parkoviště neriskoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opět klobouk dolů před Teslou, která zvládla celosvětovou síť udělat za vlastní peníze a bez dotací (nekamenjte mě, pokud v USA někde něco dostali).
Navíc předpokládám, že pro splnění podmínky "rychlonabíječka" se v našem státě opět použije výkon 50kW a nikoli alespoň 100+kW. Takže sice za 3 roky budeme mít skvělou síť 125ks 50kW stanic, ale většina řidičů bude samozřejmě hledat výrazně rychlejší varianty.
50kW je dobré tak u nákupního centra nebo u restaurace ať člověk přes oběd dobije, ale jako "rychlo" nabíječku bych to dnes už asi neoznačoval.
Takže za mě opět:
Tesla +1
ČR 0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ujasněme si pojmy ;)

do 22kW je to prostě Nabíječka
50kW je Rychlonabíječka
100kW je Suprnabíječka (TESLA Supercharger 1gen 90-120kW)
200kW je Ultranabíječka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně a pak ještě Ultra-mega nabíječka nebo super-trooper-giga nabíječka.

Prostě tendrovat cokoli pod 100kW je dnes podle mě nesmysl. Jak už tu někdo psal, to už je lepší mít 5x 22kW než 2x 50kW. Na hlavních tazích musí být víc než 50kW a v obcích zase lepší víc pomalejších než méně rychlých.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

400kW je Hypernabíječka ;)

Obrázek uživatele Michelin

A zase jen pro velke hrace. Takhle dopadneme s nabijenim jako s telekomunikacema. Tri velci hraci, kteri az si rozdeli lokality nas budou zdimat jak hadr.

Mimochodem Eon uz funguje za penize:
https://postimg.cc/QKqpFxcS
i kdyz foto je jen ilustracni. Musel jsem aktivovat aplikaci neb kartu mi zapomneli k uctu priradit.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si člověk vezme trochu ostřejší jízdu se spotřebou 35 kWh/100 km a ceně cca 11-12 Kč/kWh (viz Slovensko, Polsko, Rakousko apod.) tak 4 koruny za kilometr jízdy, ne neberte to....

Tesla Supercharger stoji 6,50kc/kwh. Domaci nabijeni mene nez 2 kc/kwh. A 35kwh na 100km nezerou. A kdyz zustane pausal od Cezu, tak 1x plna baterka pro Teslu 100 a mate to za 5,50 kc/kwh. A dalsi uz zadarmo. No kupte si to. Jako ja.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Užívejte si to dokud to je levné.

Z FVE to bude porad levne, nekdy dokonce zadarmo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velký omyl, připravuje se zdanění FVE a to zcela zásadní.

To by mě zajímalo, jak se bude elektřina z FVE zdaňovat, když stát těžko zjistí, kolik toho vyrobím a spotřebuji na svém dvorku za elektroměrem.
Pokud tady o tom strašíte, tak asi i víte, jak to chtějí technicky zdanit. Můžete být konkrétní?

Obrázek uživatele Kuk

Vykloktej si.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

April uz neplati :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohuzel to neni april, to ze se bude jezdit na elektrinu levne je jen iluze, jako kdysi tvrdili ze topit elektrinou je nejlepsi.

Ano, jednou určitě jezdit na elektřinu bude dražší než dnes. Ostatně už některé státy v USA přistoupili k paušálnímu zdanění EV, protože neplatí spotřební daň u pumpy.
Ale až se zdraží elektřina pro EV, tak benzín/nafta se zdraží také, takže stále bude elektřina levnější.

Stat naopak ted bude podporovat EV. Nejake restrikce prijdou az bude jezdit 30% a vic EV. To potrva desetileti. Sirite hoax.

Obrázek uživatele Michelin

Tak ono takovouhle spotrebu udelate asi jen s Teslou (a Leafem :-) ) a podobne velke a silne auto na benzin za mene jezdit nebude. U toho baterkace to pak zprumerujete s nabijenim doma a je to furt levnejsi nez cmoudit. Tedy cenu 10Kc/kWh bych za rychlonabijeni (tedy 100kW+) na cestach byl ochoten stale jeste zaplatit.
Vtip je v tom, ze ta cena by pritom nemusela byt vubec tak vysoka kdyby do toho vstoupil konkurencni boj. Jenze s temito podminkami podpory se konkurencniho prostredi nedockame.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepochybně, úředníci si ušetřili práci. Kdyby tehdy soutěžili třeba 5 projektů po 25 stanicích a teď vypsaly tento větší, Mohlo se ucházet více zájemců, které by to navíc motivovalo zprovoznit alespoň 10 stanic před přihlášením do tohoto druhého kola.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol