Evropa v roce 2018: 400 000 prodaných aut do zásuvky, elektromobily jedou na plné obrátky

Jan Horčík - 07 Únor 2019

Za uplynulý rok se v Evropě prodalo o dalších 100 000 aut do zásuvky navíc. Meziroční růst je třetinový.auto elektromobil Kia e-Niro

Elektromobil Kia e-Niro by se mohl stát letošní evropskou peckou, společně s Tesla Model 3.
foto: Kia

Podle tří zatím dostupných statistik se v Evropě za rok 2018 prodalo 375 000 (JATO Dynamics), 386 347 (EV-Sales) nebo 408 000 (EV-Volumes) plug-in hybridů a elektromobilů.

V případě nejvyšší cifry je to o 33 %, než tomu bylo v roce 2017 (306 142). Podle JATO Dynamics se minulý rok v Evropě prodalo celkem 15,6 milionu aut, skoro stejně, jako o rok předtím.

Pro auta do zásuvky to pak znamená tržní podíl 2,4 %. Pro zajímavost, podle JATO Dynamics se prodalo také 555 000 hybridů. Celkově tak alternativní paliva měla v Evropě podíl 6,1 %.

V číslech lze vysledovat několik trendů. Předně je to propad dieselu, a to skoro o 20 %. Za druhé jsou to elektromobily rychle beroucí vítr z plachet plug-in hybridům.

V žebříčku EV-Sales nejprodávanějších aut do zásuvky v Evropě za rok 2018 jasně vedou elektromobily. První je těsně Nissan Leaf (40 609), druhý je Renault Zoe (38 538), následují BMW i3 (24 432), Mitsubishi Outlander PHEV (23 921), Volkswagen e-Golf (21 252) a Tesla Model S (16 682).

Podle JATO Dynamics rostly elektromobily meziročně o 47 %, plug-in hybridy o 22 % a hybridy o 24 %. Mezi hybridy nepříliš překvapivě zcela kraluje Toyota (Yaris, C-HR, Auris, RAV4) a teprve na pátém místě je nováček Kia Niro.

Rok 2019 pak bude pro prodeje alternativ a především samotných elektromobilů v Evropě přelomový. Na trh konečně dorazil Tesla Model 3, od kterého se tu očekávají minimálně stejně velké věci, jako v USA.

Kromě toho se očekává pořádný rozjezd prodejů Hyundai Kona EV, příchod podle prvních rezencí ještě lepší Kia e-Niro a samozřejmě nástup německé konkurence, především Audi e-tron. Ještě letos by také měla dorazit druhá generace Hyundai Ioniq Electric s 38kWh baterií.

InsideEVs, JATO Dynamics, EV-Sales, EV-Volumes
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud váháte mezi Konou a Nirem v elektřině, tak rovnou na Niro zavrhněte, protože u nás nebude dostupné dříve než na přelomu roku 2019/2020 (spuštění konfigurátoru, uveřejnění ceníku a specifikací) + 6 měsíční čekací doba od objednání, takže Niro nejdříve 06/2020. Do té doby budou první majitelé Kony už skoro dva roky spokojeně jezdit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak ctu komenty k blokovani nabijecek. Ne, opravdu vetsina lidi tohle nechce resit a koupi radsi spalovak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to si vemte, že těch elektrických aut je tady doslova "pár kusů". Co bude až se jejich počty teď rozrostou a infrastruktura nestihne růst stejným tempem? Si neumím představit takto cestovat třeba na služebce... potřebuju "natankovat" a jet a ne čekat až někdo jiný za hodinu dobije. Na benzince nepamatuji, kdy jsem naposledy čekal ve frontě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Staci sa nad dobijanim trochu zamysliet a k vysledku dojdete sami:
1. Ako dlho potrebujete nabijat?
Odpoved: cca 30min (lebo standar bude 60kwh baterka,vy potrebujete dobit 3/4, dobijaci prud je 80-90kw)
2. Kde stravite aspon 30 min a mozte dobihat?
Odpovede:
A/ doma - nie, byvate v panelaku
B/ v praci - nie, nemate kde parkovat a ak aj ano, tak nemate nabijacku
C/ benzinka - nie, co tam budete trcat 30 min?
D/ verejna nabijacia stanica - nie, co tam budete trcat 30 min?
E/ supermarket - ANO, aspon raz za tyzden predsa idete na vacsi nakup a hoci sa to nezda, tak tam tych 30 min stravite. Technicke detaily sa daju pomerne lahko vyriesit.

Takze E/ je spravne, to vsak nastane na Zapade o 5 rokov, na Vychode o 10 rokov.

Obrázek uživatele Radovan

Řekl bych, že EV nevlastníte a nemáte přehled. Protože většina elektromobilistů nabíjí právě v práci a doma, při delších cestách na veřejné rychlonabíječce a u toho obchodu taky. Protože u nás Lidly a Globusy dávají rychlonabíjení zdarma, Kauflandy a jiné obchody alespoň pomalé (rychle za peníze). No a na tom západě jsou rychlonabíječky zdarma u většiny těchto obchodů, dá se jezdit jen po nich.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja ale nepisem o sucasnosti, kde pouziva EV pod 1% ludi, co na to maju idealne podmienky. Pisem o masovejsom rozsireni EV o ludi v panelakoch, ktori nemozu nabijat ani doma ani v praci.

Obrázek uživatele Radovan

Odpověď je čas a příklad je Norsko.
Průměrné stáří auta v ČR je 15 let, takže píšete o roce 2034, pokud by se u nás zítra přestala prodávat spalovací auta. Takže scifi. I pokud bychom jeli rychlostí Norska, kde už loni bylo díky politice vlády 50% nových aut elektrizovaných (tedy včetně hybridů), tak v roce 2034 by tu bylo jen 50%, to je cca 2,5 milionu osobních aut, nějak elektrických.
Většina by byla firemních a nabíjely by na firmě, protože přes 80% nových aut u nás kupují firmy, jen 20% občané. 80% občanů kupuje ojetiny.
To Norsko má výhodu, že na všech parkovištích jsou zásuvky už nyní, sloužily už roky k předehřevu motorového prostoru auta a vyhřátí interiéru, jinak v jejich počasí nemá spalovák šanci nastartovat a jet. U nás stačí, aby byrokracie neházela klacky pod nohy, a budou také. Minimálně by stačilo, aby Energetický regulační úřad do tarifu Veřejné osvětlení povolil i nabíjení elektrovozidel, lhostejno zda aut či kol. Pak může být pomalá domácí zásuvka maximálního výkonu 3,6 kW v každé pouliční lampě veřejného osvětlení, co stojí vedle parkovacího místa.
A opět dodám, že lidé v panelácích nemají mít potřebu mít auto, mají být kvalitně obslouženi veřejnou hromadnou dopravou. Cože je opět přestat házet klacky pod nohy, tentokráte od politiků i úředníků dohromady.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Anonym123

ste primladý.
a spýtajte sa cez víkend rodičov ako tuná stáli v auguste (rok sa mi nechce vyhľadať-veľkýbtechnický) rady pred benzínkami a prídel na vozidlo/mesuiac 15 litrov s razítkom vo veľkom technickom. alebo si spomeňte ako otáčali tok plynu, keď na rusko/ukrajinskej hranici michal michajlovič zatvoril kohút.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym123:
Jo, čekali, ty babrák.
Ale jen proto, že chtěli za každou cenu ušetřit 100,- Kčs.
Jinak si za 12,- / litr mohl každý koupit, kolik chtěl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm, presne jako dnes.muzes si koupit elsrot za vic nez mego a uzitna hodnota, ze te nekam odveze, az prijedou tanky je 0 a ovcane se nuti nadchnout pro tuto vec a hlavne provetrat srajtofli.to je mi proti srsti, bez ohledu, na kolik nabijecek mam penez nebo mista,chapes?

Obrázek uživatele Anonym123

si somár/osel - ty žiješ iba čo je na sieti, nemáš potuchy, že rusi zavreli kohútiky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym123:
Heh, ty trtko, pamatuju toho víc, než ty, tak netrep chujoviny o 15 litrech.
Bylo to 25 litrů na os. auto za starou cenu, tj. 8,- Kčs, jinak nákup bez omezení.
Seš iba machrujúci pubertko...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tomu se říká pokrok, auto našlapané nejmodernějšími technologiemi, všechno smart a pak čekat hodinu než se vůbec dostanu ke stojanu, opravdu posun, akorát, že o třicet let zpět

Obrázek uživatele Radovan

Jezdíte tedy s EV, předpokládám. Kdy a kde jste naposledy takto čekal?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako trapit by me to nemelo, ale je to peklo. Ale EM neni prvni auto do rodiny. Diky tohle histerii si ho porizuji lide jako druhe, takze nasledky jsou jasne, rapidni narust automobilu v ulicich. Kdo na to doplati, zase ti nejchudsi, co na to nemaj. Auto bude luxus.

VYZVA. Nemohli bychom dpolecne zatlacit na CEZ aby omezila jednu DC seanci na 30-40min? Dnes opet Karlovy vary odstavena Tesla na vice nez dve hodiny s planovanou seanci nabijeni pres 80kwh. Zadna sance si nabrat blbych 10kw aby clovek dojel.o kus dal. Na AC straveno hodinu a pul nez si pan pro Teslu prisel. Nasledna debata o nicem. Jeho argumentace byl jsem tu prvni a je to neomezene. Proc bych nabijel doma pres noc za penize.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

Když mu to vypojíte a dáte si nabíjet Iona, tak dojde dříve :-) Poví mu to aplikace v mobilu. Ale určitě nedojde do 10 minut, to už budete mít nabito a zase mu to vrátíte zpět.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

Výdrž. V září bude druhá rychlá od E-Onu v Karlových Varech. Už se na tom pracuje.
Ano velká baterie v Tesle a neomezený paušální poplatek od ČEZu je dnes problém. I ten se dříve či později vyřeší platbou za minuty připojení, kdy se majitelům Tesly pak vyplatí nabíjet raději doma pomalu, než blokovat rychlou stanici.

Jsem vlastne rad ze si doted nikdo k nabijecce nepripojil nastalo treba prives s langosema a nestoji tam 24hodin.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

pobavilo :):)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Takze pokud si koupi v Karlovych Varech jeste jeden chytrej jeste jednu teslu tak na tom budeme stejne jako ted. A to mam dojem ze se jich tam vyluhne vic. Jeste ze vsichni rusaci jezdi jenom velkoobemovy fosily. To jsem rad. To spus to druhy reseni bude to prave pro ty setrilky a hned si to doma zastrci do zasuvky.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ona ta stanice u BMW v K.Varech je většinu času prázdná. Měl jsi prostě pech, že jsi na toho s Teslou narazil.
Ber to tak, že se chová čistě ekonomicky. Chybu hledej na straně ČEZu.
Já si něco podobného zažil v Brně. Taky jsem hodinu trávil na mennekesu, než se vrátil majitel Tesly.

Nojo. A pred plzni na ledovce 10aut v sobe. Kdybych rychle nabil tak jsem mozna byl v nich. Takze ne pech ale stesti to mozna bylo. Alespon jsem.si tady na hybridu pokecal. Raky dobry

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samé se mi stalo už několikrát. Pokud není k dispozici majitel, tak nejprve zkontroluji aktuální stav nabití tesly a pokud je >85% SOC, tak ji odpojím a nabiji si Leafa na nezbytnou úroveň. Pak teslu připojím zpět a odjíždím.
Každopádně pokud bych přijel k vybité tesle, tak ji nechám nabíjet do zmíněné úrovně. A mám jednoduše smůlu.

Takze natvrdo emergency tlacitkem?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zamáčknout emergency tlačítko je prasárna. Na chademo adaptéru stačí zmáčknout tlačítko a tesla nabíjení ukončí.

Prasárna v čem? Tomu Linuxu, co běží v tom stojanu, to nijak neublíží a auta jsou na ztrátu komunikace se stojanem stavěná...
Já totiž jedu na CCS, takže na ten CHAdeMO kabel vůbec šahat nemusím a tímpádem jsem z obliga při otázce "Co mi šaháte na auto?" :-)

Ad Linux - zalezi, jak to maji udelane, pokud maji disk/kartu pripojenou pro zapis, tak se pri nekorektnim ukonceni podelat muze. Jasne, vetsinou se nic nestane, ale muze (s RasPI uz se mi povedlo, moc to nepotesi).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nebojte se, je to blbuvzdorné. :-) A pokud ne, je to chyba výrobce a musí si to vyřešit. To není chyba uživatele. Systém musí být dělán tak, aby to při jakémkoliv výpadku energie přežil.

Musi... Jenomze to delali "jen lide" a jak znamo, kazdy software ma alespon jednu chybu (z cehoz se, jak znamo, pomoci matematicke indukce odvodi, ze jich tam ve skutecnosti je nekonecne mnoho ;) )

Kdyz hrdiny bijec za spravedlnost "uprostred noci v desti" (at mame poradne klise) nouzovym stopem odpoji zleho teslaka a stojan nenabehne, tak je mu prd platne, ze to vyrobce musi (nekdy) vyresit. On v tu chvili bude stat s prazdnou baterii u nefunkcniho stojanu. A jak tu nekdo psal, technicka podpora CEZu pres noc "nepremava".

Ale jeste jednou, ono to na 99.9% bude fungovat bez problemu. Jenze stejne tak zakon schvalnosti zafunguje na 99.9% v ten nejnevhodnejsi moment ;).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Dik za radu. Vyuziju.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmi to bejt zdarma. Jinak pan mel pravdu. Byl tam prvni.

Nebo si do firmy dame jidlo koupim 25vw a neudelam si svou nabijeci infrastrukturu a obsadim si v holesovicich dva stojany jenom pro sebe. Taky moznost. Nebo si udelam 400kw uloziste do dodavky. Po 10hodinach co si to nabiju tak si to budu vozit dobaralu kde na to budu topit
Taky moznost.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Presne tak. Je to zadarmo a byl jsem tam prvni. Koupim si tahac od tesly s 400kw baterkou a budu to tam davat na 10hodin na nabijeni. To je uroven.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja stojim na vasi strane. Nenapsal jsem ze to co pan dela je spravne a moralni. Ale nedela nic nelegalniho. Evidentne jsou spatne nasatavena pravidla.

Doba je bohuzel zla. Lidi si chteji utvat co mohou. Nikdo uz nezastavi kdyz ma nekdo defekt a potrebuje. Nezastavi ani u nehody

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

ČEZ to řešit nebude, jeho to nijak nepálí. Spíše by se na ČEZ mělo tlačit, vzhledem k tomu, že už se rozjíždějí velkobaterkáče, aby do nových lokalit už díval jen nabíječky 150 kW, kde můžete nabíjet z obou kabelů (byť polovičním výkonem) než tam vrazit 50 kW ABB, kde jeden kabel bude vždy na parádu (pouze jeden AC/DC měnič)

To take ale to je beh na dlouhou trat. A na 150kw dotaci nedostali takze je tam o sve dobre vuli davat nebudou.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dotace není dělaná na konkrétní výkon či model nabíječek. Kde jste to vzal?

To jsem netvrdil. Kde jste si to precetl v me reakci kdyz jsem to nenapsal? Dostali dotaci na misto tak proc by tam ted davali misto 50kw dvakrat nebo trikrazlt tak drahou 150kw? To CEH nikdy dobrovolne neudela. Nejsou samaritani a nas tak radi nemaji.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tady to píšete: "A na 150kw dotaci nedostali"

No v reakci na vase tvrzeni ze by mohli davat misto 50kw uz 150kw. Dostali dotaci na misto na urovni 50kw nabijecky. Nebudou tam davat o sve vuli drazsi 150kw

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Na dražší nabíječku zase dostanou větší dotaci, dotace se vázají na procenta (byť může být seshora v absolutních číslech omezena). Vy máte podrobné informace, z kteeých dotačních programů ČEZ čerpá?

Je to na netu. Ted obsadi co muzou v 50kw aby jim do toho nevlitla konkurence. Za malo penez hodne muziky a pak se uvidi. Pak teprve obcas vymontuji 50kw a daji tam 150kw a tu 50kw odvezou misto AC sloupku nekam. Kdybych v tom podnikal a bral dotace tak bych to nedelal jinak. Hlavne nepripustit konkurenci.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak jsem se díval na ty dotační programy, ČEZ to získal z výzvy z roku 2016, kdy o nějakých 150 kW nabíječkách si mohli jen nechat zdát, takže to fakt nejde.
Tu Vaši odpověď beru trochu jako konspirační teorii, když by ČEZ chtěl drtit konkurenci, tak by jel jinak než dosud. mě spíše přijde, že jim stačí nějak přežít a hlavně se dostat k ceckům evropských dotací.
Nicméně jsem tam ale vyštrachal zajímavé info v tom dotačním programu, že GreenWay CZ a.s. získal dotaci na vybudování 15 ultrarychlých (350 kW) nabíječek v ČR s termínem do 05/21. Tak jsem zvědav, kdy začnou s první výstavbou...

To neni konspiracni teorie. Zeptejte se lidi co postavili soukromou nabijecku v opustene lokalite a za jak dlouho se jim tam vylihla od cezu nebo eonu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

A nenapadlo tě, že jde třeba o atraktivní lokalitu, tak proto se tam ČEZ objevil?
Mimochodem, kterých lidí se mám zeptat? Můžeš mi říct, která konkrétní nabíjecí místa to jsou?

Lidi co to stavy za svy vlastni penize pres EV mapu bez dotaci. Skusim to najit a hodit to sem.
My budeme mit taky nabijecku nejenom pro nas ale i pro verejnost.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak až to sem hodíte, já tu zase mohu vypsat lokality, kde je jenom ČEZ a nikdo jiný, takže vám to tu teorii trochu nabourá... :-)
Jinak moc práce by Vám to nemělo dát, moc soukromníků s DC stojany se tady v ČR určitě nevyskytuje...

Kdyz to vyjde tak nam budou stavet DC 50kw u Plzne u dalnice u naseho bowling centra. Jsou to nadsenci co to mysli dobre. Zatim jim to zadne zisky negeneruje.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Takže mohu očekávat ČEZ hned vedle? To by bylo super, čím více stojanů, tím větší šance, že si nabiju a nebudu muset čekat.
A kde to bude u té Plzně?

Www.lukysystem.cz. Moravska Trebova u aquaparku. Dokonce DC vykon az 64kW. Zachranila me nekolikrat.
Kouknete na evmapa.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Takže už zkrachovala díky tomu, že ČEZ postavil nabíječku 20 km vedle v Hradci nad Svitavou?
Do jakého okruhu, dle Vás, nesmí ČEZ postavit nabíječku, aby to nebylo bráno jako "zničit konkurenci"?

Nejde o zkrachování nebo netržní chování.
Dokonce bych to jako ČEZ nedělal jinak.

Tedy využívat svého nepoměrně většího kapitálu a rozpouštět náklady zatímco malý investor je stojanem stojícím blíže poškozen více.

To je podle mě to na co se tu naráží. ČEZu podle mě může být jedno jestli mu roste konkurence nebo ne (protože neroste). Ale i tak to vypadá že takto tu konkurenci "sestřeluje".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Podstatné je, že náklady jsou naše peníze, čili staví konkurenci někomu, kdo si to zaplatil ze svého a v rámci nějaké ekonomické rozvahy případně očekával návratnost resp. zisk. A pak si přijde ČEZ, který to postaví za naše prachy. Typický CEZ ... zisky jsou moje, naklady vaše :-( (zábor území, emisní povolenky...)

Ale to už tady bylo minimálně jednou, kdy dotace zničily fungující reklamku, protože konkurovala dotované (prý v rámci zvyšování zaměstnanost)

Nezkrachovala. Ale je to blbe kdyz se CEZ chova netrzne protoze ma prijmy odjinud z jinych oblasti. Oni maji kwh za 5kc a CEZ chip. Takze prostredi je pokrivene.
Cekam kdy udela Kaufland udela chip na rohliky a budu si jich moc za mesic vzit 10000 a krmit s tim foma slepice

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

Popisovaná situace nastala několikrát. Třeba hned Olomouc, kde byla soukromá první, až o hodně později byly 2 ČEZu. Pak dálnice Rousínov, tam byl eLuky s 20 kW, ČEZ dal během pár měsíců naproti 2 50 kW. Podobně se zachoval ve Valmezu, kde byla roky Inchanetu, už jsou tam i 2 ČEZu. Pak třeba Pardubice, tam je teď Nissan, Lidl i ČEZ. Nejde ani tak o to, že si berou kšeft, ale spíš o to, že třeba místo Valmezu mohla být daleko užitečnější na D1 mezi Ostravou a Olomoucí. Místo Rousínova (nedaleko je navíc soukromý Vyškov) mohla být v Mikulově. Prostě nemá moc smysl dublovat rychlonabíječky když je spousta chybějících míst v optimální síti co 50-80 km. Třeba v Kuřimi nedaleko Brna, plného rychlonabíječek, má ČEZ svoje na 2 místech. Přitom Nové město nebo Žďár by ji potřebovaly daleko více.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Stejné náhody fungují i u nás na jihu. V Písku se vyloupl EON a ani ne za rok tam byly dvě nabíječky ČEZu u MCDonalds. Pak jsme se dočkali i nabíječky v ČB u Globusu, kdy EON konečně ukázal, že objevil jihočeskou metropoli v mapě, no a za dva měsíce je tu ČEZ s nabíječkou u Benziny na Nádražní. Ale co, já jsem vlastně rád. Nabíječku EONu u Globusu stejně furt blokuje Tesla EONu (asi nemají kde jinde brát elektriku), tak budu jezdit k ČEZu, čip stejně ještě do příštího zdražení budu mít. Ale chtělo by to opravdu spíš makat na pokrytí než obsazovat místa, kde už je konkurence. Na to je ještě brzy. Až budou obsazena všechna okresní města, pak ať si stavějí duplicity kde chtějí.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

A ta Tesla eonu to blokuje na DC chademu misto aby si to dali na AC dlouhodobe?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Samozřejmě je na redukci CHAdeMO. Třeba je to omrzí vozit Teslu ke Globusu, staví si ještě nabíječku přímo u sídla, tak si ji snad budou dávat tam. Když jsem se tam s tím řidičem potkal, říkal, že Teslu má asi týden a moc o ní nevěděl.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Tohle je dalsi ukazka "schizofrenie" nasi EV komunity. Je tak super, ze tesla ma na kazdem miste 4/6/8/... stojanu, ale jakmile nekde vzniknou dva "obycejne" stojany pobliz sebe (a idealne je jeden z nich CEZ), tak je to uplne spatne a CEZ/... by mel dbat na rovnomerne pokryti.

EDIT: argument, ze 3 SCh u nas staci (je dostatecne pokryti) neberu, tesla s 60 nebo 75 baterii z Prahy do Krkonos a zpatky bez docucnuti v zime nedojede.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak SC jsou hlavne jako podpora prodeje novych tesel, a 60 ani 75 se uz neprodava....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Netuším, proč nejezdí Tesla k SC, je jich přece podle všech teslafan v ČR dostatek.

Obzvlášť v jižních Čechách je tu SC na každém rohu :-). Ono je to spíš o tom, že rychlonabíječky by se neměly vnímat jako benzínky. Rychlonabíječka není benzínka. Nabíjet se má převážně doma přes noc a rychlonabíjet by se mělo jen na průjezd. Jenže tuhle myšlenku elektromobility mnozí nechtějí pochopit. A nebo ji možná chápou, ale bydlí v paneláku, kde se taková myšlenka těžko realizuje.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden problém je, že se u nás staví nabíječky po jednom dvou kusech, což je nesmysl, 4-6 nabíječek by měl být standard jako např. v projektu Electrify od VW v USA.
Druhá věc je, že u nás jezdí Tesly z USA, které ani jinak než na standardních nabíječkách nebo doma nabíjet nelze (nemohou použít evropské SC). Třetí věc je, že přijde vlná šetřilů s nejnižším modelem TM3 a to už bude síť nabíječek ČEZ a EON nepoužitelná, protože to tam budou nabíjet celé hodiny v paušálu a i tam kde SC je, protože za cenu paušálu by na SC nabili max dvakrát za měsíc.

insideevs.com/electrify-america-progress-charging-stations/

Je to konspirační teorie. To, co jmenujete, se jinak říká konkurenční chování. Když si v Praze postavím pekárnu, tak to přece neznamená, že nikdo jiný si tam nemůže vybudovat taky pekárnu.

Já Vám zase mohu vyjmenovat hromadu míst, kde žádný soukromník není a je tam pouze ČEZ. Jak to vysvětlíte tady?

Uz vyhlaseni dotaci bylo na miru
Obchodnik s proudem.
Vice postavenych nabijecek.
Pekarna a energie je trochu o necem.jinem. I kdyz i v tech pekarnach uz to smeruje take k monopolu

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To, že v podmínkách je obchodník s proudem, je naprosto v pořádku. Proč by měl dostat dotaci někdo, kdo nehodlá elektřinu prodávat?
Více postavených nabíječek je z mého pohledu v pořádku. Říká se tomu historie. Dotace by měla jít někomu, kdo už nějaké ty zkušenosti má a ne že dneska pěstuje obilí, zítra bude chovat krávy a pozítří bude stavět a provozovat nabíječky.

Co se týče pekáren, tam zase mícháš pojmy s dojmy - monopol s dominantním postavením. Máš tu sice dominantní pekárny typu Penam, ale přesto máš výběr, protože existuje hromada malých pekařství. A vstup do oboru také není nijak omezen, když se rozhodneš postavit pekárnu, tak zítra ji (obrazně) můžeš postavit a provozovat.

A jaky vyber maji ty duchodci co se presunuji sockou? Ja za sebe si nestezuji klidne si pro veci tim elektrem dojedu i pres kus mesta.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nechápu dotaz. Jakože důchodce si do té druhé pekárny nemůžet dojet sockou nebo co?

Duchodci a socialne slaby se monopolum brani hur. Jdou po tom nejlevnejsi a holt nejhorsim situ protoze jim nic jineho nezbyva

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nechci tady řešit důchodovou politiku, ale stále si pletete pojem monopol a dominantní postavení. Když totiž máte monopol, tak nemáte možnost výběru (jít třeba po tom nejlevnějším).

Ale pokud nekdo obsadi dalnicni sit tak asi nebudu sjizdet do mesta si nabit ke konkurenci. U pekare to je ok pokud v okruhu x kilometru nejaky je tak rad k nemu v elektru dojedu a pidporim ho a koupim si poradny chleba.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jaké obsadil? Když si tam Shell postaví pumpu, tak Benzina už nemá šanci si ji u dálnice postavit? Máte pocit, že na například na D1 vidíte jen jedno logo?
Když si u dálnice postaví stojan ČEZ, proč by si ho tam nemohl postavit třeba EON?

Benzinu nepostavi. U dalnice jsou naplanovany odpocivadla a benzinky. Kdo to urval ma vyhodu. Dalsi se tam nepostavi. Jedina sance az za sjezdem z dalnice nekde na okresce hned u dalnice ode sezenou pozemek. Takze to neni klasicka soutez postav si to kde chces. Pozemky u dalnice vlastni reditelstvi dalnic a silnic a ty tam pusti koho chteji

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Stále si pletete pojmy s dojmy. Chcete snad říct, že na D1 je stejný počet benzínek jako v roce 89 a je tam pouze ta první značka, která tam vstoupila?

To jsem nikdy netvrdil. Ale na trase Praha Brno si uz zadnou dalsi nepistavim. U sjezdu nekde vedle ano.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pro admina. Nesli by zalozit vlakno petici na omezeni DC nabijeni na seanci cca 30-40min tak abychom meli moznost na cestach nabijet par kwh kdyz si tam da nejaky mistni Teslu na 2.5hodiny? Viz dnes Karlovy Vary a dalsi mnozi i se pripady? Dekuji

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

Absolutně souhlasím. Budu první, kdo to podepíše. Po čtyřiceti minutách ať se to vypne a jede další. Pokud nikdo nestojí ve frontě, ať si nabíjí dál.
Říká se tomu etika.
Pán s Teslou je sobec, nic víc. Odpojit, nabít si a zapojit mu to.
Na hrubej pytel patří hrubá záplata.

Nevim proc kdyz ma slusnou palubni nabijecku a necha se odvezt a privezt k autu proc to neda na AC aby malobaterkacum co jedou po dalnici kolem umoznil cucnout rychle par kw. Kdo se toho chopi? Podepiseme petici a pozadame CEZ any seanci omezil treba na 30-40min ztrácí. Ja vim ze si budou nejdriv muset zamest pred vlastnim.prahem v Praze na Pankraci kde Tesly dokonce fyzicky blokuji pristup ke kabelu i kdyz jsou nabity. Je to sprosty.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro tyto bezohledné situace existuje na stanici červené tlačítko. Když ho použijete, provede se reset, ukončí se nabíjení, můžete Tesle odpojit Chademo, dát do svého vozu, nabít si, kolik potřebujete a za 10min opět vrátit tesle a spustit.

Teslákovi sice na telefon asi přijde oznámení, ale než vy nabijete, tak on nestihne ani sehnat odvoz zpátky k nabíječce a už zase bude nabíjet, tak bude v klidu a vše proběhne zcela bez konfliktů.

Horší je to u CCS a některých modelů aut, kde i po ukončení nabíjení je CCS uzamčeno vozidlem... takže červené tlačítko se vyplatí používat (samozřejmě jen ve zcela výjimečných situacích) pouze u chadema

Ale zcela Vás chápu, stalo se mi, že v Ostravě u Orchardu nejen nejmenovaný pán, co pracuje ve Vídni pro Teslu, nabíjel vypůjčenou (firemní) teslu a i přesto že měl 100%, blokoval min. další hodinu (možná i dvě) nabíječku, než si přijel vůz vyzvednout.

Ale u Orchardu v Ově to je stále nekonečný boj, neboť je tam jen jedno nabíjecí místo a ať už má člověk jakékoli auto, většinou se tam lidi postaví tak nešikovně, že nikdo se tam vedle nich nevleze... a přitom, kdyby se postavili jen na zelený flek, tak vedle nich se krásně vleze iOn a mohou nabíjet až 2 auta najednou

Kdyz to jeste nebylo na chip tak jsem si dovolil vypnout x100 ktera mela cucnuto pres 80 kwh a uz ladovala zbylych 5% velmi pomalu. Doslo malem k rucni potycce. Majitel se objevil za 5min a rval jak jsem si mohl sahnout na jeho auto. Na argument ze jsem na jeho auto nesahl ale pouze vytahl CEZ koncovku z jeho chademo adapteru nereagoval. Takze take podepisete petici?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měls dostat přes prsty a až pak sepisovat petici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měls dostat přes prsty a až pak sepisovat petici.

Jo dvakrat to samy,. Hm. Nojo Anonym to je uroven

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Představte si situaci, kdy si sám pořídíte velkobaterkáč (bavíme se 60kWh+), např. Konu. Přijedete k nabíječce s méně než 10% baterky a budete potřebovat (neřešme proč) nabít téměř do plna, během celé vaší seance nikdo k nabíječce nepřijede a nebude potřebovat nabíjet. Vy budete vědět, že máte min. hodinu čas a tak toho využijete a zajdete si s ženou někde na oběd. Jenže po 30min byste se musel zvednout od stolu a jít zpátky k autu znovu ručně spustit nabíjení (což není příliš komfortní).

Proto bych ten Váš návrh poupravil: po 30min, ať se odemkne možnost vypnout nabíjení i bez čipu, ať má každý garantovaných svých min. 30 min a pokud nikdo nepřijde, může směle nabíjet i 2h vkuse bez vypnutí.

Ono slovenské GW je v tomto poměrně daleko - celou stanici ovládáte přes appku v telefonu. O prázdninách jsem projížděl Slovensko a hned v Žilině v Auparku jsem si řekl, že vyzkouším jejich appku, funguje fakt výtečně. Přijel jsem s iOnem asi s 10%, dal nabíjet, auto to kolem 80% vyplo a aniž bych musel vstávat od jídla a jít k nabce, otevřel jsem appku, kde jsem zjistil, že už nenabíjím a jen jsem dal v telefonu znovu "spustit nabíjení" a když jsem se po jídle vrátil k autu, tak iOn byl nabitý na 96% (což je max, víc tam přes Chademo nepoteče).

Takže byl bych pro, kdyby čez zavedl podobnou appku z mnoha důvodů s tím, že klidne prvních 30min bude konektor zamknutý, ať má každý svých 30min jistých

Jedině správně je, dát nabíječek 6, 8 a více na jedno místo. Tak jak je to superchangerů.
Jediná správná cesta. Jinak je to diskriminace.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Jo? A znate to Vestci? Obcas nejaka tesla na tesle chargeru kterych je tam 8. Zbyvajici tesly na trech CEZ stojanech na chademu blokuji. A bude hur. Tesly 3 uz vykladaji pro evropu. Vsichni uz bez dozivotniho nabijeni u supercuargeru zdarma. Kde si tak myslite ze budou vsichni nabijet kdyz je to na chip? Jako ze by cez stavel 50kw chadema pro tesly aby tesly superchargery byly prazdny?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To je ale čistě problém toho, že ČEZ zvolil cestu paušálu. Ať zruší paušál, účtuje to stejně jako třeba pražská RWE a je po problému. Nebo ať monitoruje dané lokality a přidává nabíječky dle potřeby.
Protože jinak je to diskriminace. Já za 40 minut dobiju svůj malobaterkáč a ujedu 200 km. Když budu mít velkobaterkáč (tímpádem i větší spotřebu), tak za 40 minut nabiju jen na 150 km.
To je jeden aspekt. Druhý aspekt je, že i kdybych teď zanedbal různou spotřebu, tak celkově oba stráví na nabíječce stejně času, protože malobaterkáč musí nabíjet častěji než velkobaterkáč.
Takže celkově je to opatření k ničemu. To už tam můžeme dát limit 10 minut, aby si to běhání ke stojanu majitel malobaterkáče užil stejně jako majitel velkobaterkáče.
Jediným řešením je instalace více stojanů nebo instalace >150 kW nabíječek, kdy velkobaterky budou díky většímu výkonu nabity za podobný čas jako malobaterkáče na 50 kW.
P.S. Ještě mě napadlo řešení, kdy třeba při výkonu rychlonabíječky pod nějakou hodnotu (třeba 10 kW) by umožňoval stojan vypnutí od koholiv, protože to už je baterka skoro na 100%, jede to pomalu a majitel si to může (pokud chce opravdu 100%) přehodit na AC konektor.

Kdyz mam velkobaterkac a nabiju si doma tak ujedu 400km.To by na denni normalni provoz melo stacit. Kdyz mam malobaterkac a chci ujet to same tak musim jeste 3x na DC. Takze nemam jinou moznost na rozdil od velkobaterkace. Ale ja resim ze velkobaterkace radsi odlozi auto u DC na delsi dobu misto aby nabijeli doma. Malobaterkac nabijim doma a nestaci to na najezd. Pokzd nainstaluji 150kw tak tam budou zase blokovat velky vykon auta co ten vykon nezuzitkuji a budou zase pravem nadavat velkobaterkace do kterych to bude rychle padat.

RWE 2.5kc/kwh - no tam zase budou fronty a stejne diskuse az CEZ pujde na 5kc za kwh

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Teorie, která nebude daleko od pravdy:
Co když s malobaterkáčem ujedu stejně daleko jako e-Tron, jelikož ten spotřebuje 3x více, než můj Ioniq. Nabíjet ale bude 3x déle e-Tron, než Ioniq.
Řekl bych dobře mu tak, je ale těžké nějak omezovat dobu nabíjení.
Mimochodem, ČEZ už to omezil díky minutovému tarifu. Čipy v této podobě myslím dlouho nevydrží.

Plati ta prvni cast se spotrebou. Ano pojedete za 15kw na 100 a etron za 30. Ale 15kw do malobaterkace budete strkat stejne dlouho jako do etrona 30kw. U 150kw nabijecky na tom etron bude i lepe. Ale az bude stat kwh 10kc tak vas muze utesovat ze pojedete za 1.5kc na km a etron za 3kc. A ze on bude jezdit s kazdym prdem do servisu a vy se starsim malobaterkacem nikam. A az se vyblejou baterky tak si je tam sam pres vikend prehodite za malo penez a u etrona to bude raketa

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dejve, pojedu za 10 a etron za 30. Cpát to tam budeme na DC-50 nabíječce stejně rychle, takže já budu mít plno za 1/3 času.
Bavím se o současnosti. Až tady budou 150-ky tak budu jezdit nečím jiným :)

Nepojedes s trojcetem.za 10 ale spis za 15. Do trojcata 50kw nedostanes. Pada to dolu rychle. Do etrona on da 30kw stejne rychle jako ty 15. Ale jak jako ty kdyz jezdis Hyundaiem a za 18?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Uvedl jsem IONIQ, který jezdí za méně než trojčata o 3kWh/100km :)
Na DC50 nabíjí IONIQ do 80% nejrychleji ze všech EV (maximem nab.), eTron nebude nabíjet rychleji, ale stejně.

K tomu omezení na 30-40min. by eTron nenabil ani na 100km... Ten na DC bude stát cca 2 hodiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ioniq má 28kWh využitelných, e-tron 85kWh tj 3x víc, a aby měl 3x větší spotřebu než ioniq musel by mít stejný dojezd, což nemá, má samozřejmě větší...

A co se týče nabíjení, dobíjí rychleji i na 50kW...

support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron
support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/223715447-Charging-with-Hyundai-Ioniq

Až tady bude eTron někdo vlastnit a podělí se s námi o reálné informace z provozu budu rád a bude-li pravda, co píšete, budu o to raději. Chtěl bych EV 4x4 s tažným, ale eTron mi odradil hlavně spotřebou.

Využitelnou baterku má 3x větší a s reálnou spotřebou 3x větší bude mít dojezd stejný, možná i větší při spotřebě kolem 40kWh/100km.

Nabíjet rozhodně na 50kW nebude rychleji. Ioniq nabíjí maximen nabíječky. Provádím měření, které mi to potvrzuje. Většinou to jede 49kWh, ale třeba u ČEZ_Přeštice jsem se setkal i s chvilkovým maximem 53kWh (odpovídala tomu i křivka nabíjení v jejich aplikaci).

e-tron skutečně na 50kW nabíječce bude nabíjet rychleji než Ioniq. e-tron má 108s4p baterii, kdežto Ioniq 96s2p. Oba dva pojedou 120A limitem nabíječky, ale e-tron má výhodu ve vyšším napětí baterie, tedy od cca 50% SoC bude etron již sosat trvale 50kW až do plně nabité baterie a to pouze proto, že ho nabíječka už bude omezovat výkonem. Pokud by nabíječka nebyla omezena výkonem 50kW ale pouze proudem, tak výkon vyleze až k 54kW (448V*120A).

Ioniqu vyleze nabíjecí výkon pouze na okamžik na max. 49kW někdy kolem 77% SOC (396V*120A) a dál pak výkon prudce spadne.

120A nebo 125A? CCS má nálepku 125A, ChadeMo má někde 120A.
77% SoC ale BMS to začíná padat (SoC_displ. ukazuje 80%, to jsou ale detaily. Nešeřili jsme nabíjení 0-100%, ale 0-80%.

120A vs. 125A je zajímavá diskuze, oba standardy by měly 125A zvládat, ale na trhu se objevily z nějakého důvody pouze 120A kabely pro CHAdeMO (pravděpodobně byly levnější než původní Yazaki) a tak některé stanice mají omezení na 120A.

Ty moje čísla jsou +/-, určitě budete mít přesnější info. Šlo mi o myšlenku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě eTron si za tu cenu koupí pár lidí v ČR, rozhodně tady nebudou prezentovat nějaké zkušenosti. Daleko víc lidí se zeptá jestli ten e-Tron dělají i v benzínu :)

Audi uznává, že eTron nezvládlo...
https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-cost-surprise-porsche-audi-reverse-engineering/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám z toho článku pocit, že Audi ještě nezačalo prodej a už auto odepsali novou platformou. Jsem zvědav, jak se někdo pohrne do auta, které je už skoro mrtvé.

To máte pravdu.
Jeden vážný zájemce tady na Hybridu ale je, tak uvidíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se projede v mrazu po dálnici a necojede do Brna tak si to rozmysli :)

Jo to jo. Ja to srovnaval s trojcaty co nabiji hodne pomalu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Když si kupuji velkobaterkáč, tak většinou proto, že s ním potřebuji za den najet víc než malobaterkáčem. Takže to je špatný argument.
Je také zajímavé, že o sobě tvrdíte, že malobaterkáče nabíjíte doma a u velkobaterkáče automaticky předjímáte, že doma nenabíjí. A velkobaterkáče, co nabíjí doma a opravdu přes den nabíjí na DC jen když potřebuje dojet dál, než mu dalo noční nabíjení, byste poznal jak?

90% tech co si kupuji velkobatrkac tak si to kupuji ne kvuli najezdu ale z prestize. Stejne jako si velky Q7 kupuji i ty co jezdi sami a ve velky motorizaci.
Vsichni my znamy co maji teslu tak stejne hory a more jedou na spalovak.
Na 90% by jim stacil do prace malobaterkac ale na to nemaji koule. Do c zera nebo nissana by nevlezli. Kdyz jedou bmw i 3 tak tvrdi ze to vezou kanzelce do servisu nebo umejt. Je to o necem jinym. Jenom taxikari maji tesly na praci a na kilometry. Ty delaji 200t za rok. U nas kazdej kolem 50t.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zas jeden, co si myslí, když kolem něj si kupují velkobaterkáč jen kvůli prestiži, takže to tak musí být všude...

Nerikam vsude ale vetsinou. A vetsinou v Praze. Pak mam haldu znamych co to tahnou z malobaterkace na strednebaterkace a velkobaterkac zatim ne.
Radsi usetrit a koupit si lod nebo chatu zatim. Lepe vynalozene penize nez byt jeden z prvnich co koupil.S a nebo X.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No vidíš, já kdybych měl před sebou ty peníze, tak by je radši dal do toho Ska nebo Xka, protože nevím, co bych dělal s lodí, ani s chatou. Nic z toho mě nepřitahuje.

Máš těžký problém v tom, že se myslíš, že tvoje vidění světa je to jediné správné a ostatní by se tím tím měli řídit (jink jsou hloupí).

Můžeš si podat ruce s Kerosinem, ten má podobné vidění světa.

Nic ve zlém, ale diskuze dále nemá cenu. Přeji ti hezký zbytek týdne a ať s baterkou jezdíš spokojeně dál!

Pochopil bych ze si to da na AC w misto za 3 hodiny si to auto vyzvedne az za 6 a nebo si ho veme rano az zase pojede. I by si setril baterku.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Takze zadny problem nemam. Jezdim. Akoeat me stve kdyz si nekdo odlozi teslu na dalnicnim tabu u jedineho stojanu na 3hodiny a ty co jedou kolem a potrebuji cucnout 10kw za 12minut aby jeli dal tak nemaji sanci. To je vse

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Repaxoval. Ja pockam na T3 s jednim motorem. A nikde jsem ani nahodou tady nerekl ze me videni je jedine spravne a ani jsem to sve videni nenutil. Takze jsis to prebral nejak divne.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Treti stoji u elektrarny v ledvicich.

Prijedu tam vidim ze tam stoji hodinu a jeste hodinu bude stat. Poprosim ho slusne jestli by me pustil na 15min pro 10kw a ze pojedu dal a on ze by si mohl tahnout tech 15min na AC svych 11kw. Nezajem. Poslal me do prdele ani nevylez z auta.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Uz to je par let, ale v Boleslavi me (tenkrat jsem mel pujceneho Leafa) ridic sediveho Ionu taky vydusil skoro na hodinu a pul a taky "nevylez z auta".
Takze me z toho plyne, ze Iony ridi naprosto stejne ku*vy jak Tesly :):):)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je to holt od cloveka. Ale obecne cim horsi a levnejsi auto tim normalnejsi clovek.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře on:).

Koukam 6:45 jeste nez jdu do kolbenky tak hura na hybrid. To ja vstavam 8:30 a kolbenka zadna

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dnes jsem jednoho poznal v karlovych varech. Dal si to na dc na 2hodiny aby cucnul 80kw aby na rano mel plne nabito. I kdyz ma dum a doma 3 fazovou zasuvku a v aute i druhou priplatkovou nabijecku 11kw. Zkratka doma by ho 80kw na d27 stalo 200kc a u stojanu to mel.zadarmo. resp za 450kc za mesic. Ani se nestydel a bral to jako svou vyhru. Ze jsem tam dve hodiny cumel na AC a cucl si 7kwh a potreboval jsem jeste 4 kw abych to dotah na dalsi dc mu bylo evidentne fuk. Byl prece u stojanu prvni. A ani u auta nebyl takze poslednich 20% si uz mohl tahnout stejne rychle na AC kdyby u toho byl a prehodil by si to.

Druheho znam z pankrace s X 100. Da to tam a jde se na 3hodiny projit do obchodaku naproti.

Doma v baraku ma d27. Ale kdyz je to preci zadarmo

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně takto budou nabíjet majitelé TM3. ČEZ neuplatňuje pokuty za blokování místa i po nabíjení, tak to tam šoupnou na 3 hodiny a půjdou do kina.

Presne tak. Kdyz si muze cucnout hodne tak to prece neda na AC. To mu hodi za 3hodiny 33kw a to je prece malo

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Presne tak. Kdyz si muze cucnout hodne tak to prece neda na AC. To mu hodi za 3hodiny 33kw a to je prece malo

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Poznam

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

U nas to neplati. V nemecku ano. U nas malokdo dojizdi 200km do prace. U nas ve firme najezdi malobaterkace opravdu 300km za den. Kolem komina a zasluhou vlastni nabijecky. Takze kolem 60t km za rok. Stejne a podobne jako tesly mych kamaradu. Ale to denne skacou cca 100km do prace z prace a 2 x tydne na jednani po 500km. Z prestiznich duvodu si ale na ty dny do prace nekoupi c zero a nenecjaji teslu doma a nevytahnou ji na dlouhe streky

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jste si jist, že v ČR není jediný člověk, co s velkobaterkáčem nenajede za den více jak 200 km? Já třeba jednoho znám, najede ročně 90 tisíc km...

Taky mam kamose co da 90t/rok
Ale jak rikam to je vyjimka
Kdyz si v cechach spoctete jizdni prumery a mnozstvi radaru a bodovy system tak uz je to na hrane a na palici. To uz je rehole. Jo v nemecku kdy jsem treba muzikant a mam to obracene nez ty co hakuji v praci tak si to dovedu predstavit. Po popoledni jedu na koncert od 20 do 23 odehrajuAlp ma chatu a dam v klidu i 120t km/rok. Ale tady v cechach?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To samý můžu použít i na tebe. Jsi prostě výjimka, co ujede s malobaterkáčem 60 tisíc km za rok. Takže proč by se někdo měl zabývat někým, kdo je tu možná jeden (dva, tři?) v republice a řešit jeho problémy, jako kdyby se jednalo o problém poloviny majitelů EV?

Nojo. Ja uz to resim. Stehuju si do NV 200 chademo nabijecku 20kw takze se zrychlim z AC. A opravuji 40kw verzi co ma alespon 6.6kw v sobe

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To netvrdim.
Ale za den 200 x 30 za mesic x 12?= 72t/rok
90% z nich to nenajede
Protoze v tydnu jezdi do prace a z prace 100km a den nejvic a zbytek uz pak nedozenou. V tydnu si jdou lehnout jak jsou udreny s leasingovych splatek na trslu a z hypoteky na barak a o vikendu moc nenajedou. A na dovolenou letaji. To i uvidite z prodeju sec hand aut a kolik maji najezd. Ty prvni z 2012 kolem.250t k. Tzn za 6let prumer nejvic 40t km rok. To je tech 90% max. My jezdime s malobaterkacema 60t/rok a to je zahul.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tvrdíš. Psal jsi, cituji: "U nas to neplati." :-)

Na druhou stranu, ty sice argumentuješ, že ročně najezdíš s malobaterkáčem 60 tisíc, ale když použiji stejný styl argumentace, tak se zeptám: A kolik vás je? Já ve svým okolí neznám nikoho, kdo by s malobaterkáčem tolik najezdil, takže tu vlastně nikdo takto nejezdí. :-)

Je hezký, jak si myslíš, že všichni majitelé Tesel ujedou denně max. 100 km, jsou udřený z vydělávání na leasingové splátky a hypotéku. :-)

Ja osobne ne. Rozvoz jidel a pizzy. Ale k firme jsme koupili 20kw chademo a ted to vymenim za 50kw. Prijede a nez nabere dalsi pizzu tak tam za 5min zase neco priskoci. Ja ujedu teda taky 60t ale se strednebaterkacem. Mam to jako hoby. Dnes Plzen cheb s kamosem tenis pokecat a zase zpatky.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Akorat v karlovych varech se mi tam holt pripletla ta tesla na 2 hodiny. Smula

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Akorat v karlovych varech se mi tam holt pripletla ta tesla na 2 hodiny. Smula

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ano a 50kW nabíječky jsou tam 3. To je nejvíc, ještě s Vypichem. Pak už jen několik míst se dvěma nabíječkama. A jinak vždy jen jedna. Kolik je celkem v Praze rychlonabíječek s jedním kusem.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

To je naschval. Obsadit misto alespon jednim stojanem aby se tam.nedostal nekdo jiny. Zabetonovat lokalitu a pak se uvidi

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No a jak to funguje kdyz to bude takto omezeno na 30min jak vy rikate a chytrolin s teslou v 29 min z domova vypne zapne a da si dalsich 30min a tak dale az do plna?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dal bych zámek
a) jen na spuštění ze stanice nebo
b) spusteni jakkoli s tim, ze mezi predchozim a nasledujicim nabijenim musi byt pauza (napriklad) min. 15min, aby se dalsi nabijeni povazovalo za "prvni" a padl zamek

ale tohle je namet k diskuzi, jak ten system vymyslet co nejspravedlneji

Prave. Pojdme spustit diskusi jak to udelat.

Zadny clovek s teslou si nenabije za pul hodiny 25kw a neprehodi si to treba na AC i kdyz ma 22kw nabijecku. Jak je znam pred CEZ na chodove tak ani kdyz mu telefon nahlasi ze ma nabito tak nedojde k autu a nepostrci ho vedle aby se k nabijecce dostal nekdo jiny. Jsou tam takhle 4 debilove. Jeden jediny je normalni stoji bokem a ma delsi AC kabel a je na AC. Jediny ma fistrona a za tu 8 hodinovou pracovni dobu mu 88kw na jeho 11kw AC nabijecce staci. Ostatni jsou hovada.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Na Praze na Pankraci - ne na Chodove

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viděli jste hmotnost e-tronu ve videu Bjørna? 2700 kg! Síla. Tohle když se srazí ve vyšší rychlosti např. s Golfem (cca poloviční hmotnost), tak mrtví budou jen na jedné straně. Jo a spotřebu měl okolo 30 kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2,4% EV za evropu a 0,4% v Česku. To je nějakej rozdíl. Co na to Tok, abdikuje?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně Ťok bude dotovat bohatým elektroauta, aby pak musel zavádět nepopulární a složité plošné mýto pro všechny osobáky, když to jen tak tak zvládl u hlavních silnic pro těžké náklaďáky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

N jo, češi jsou chudí a nemohou si dovolit milionové výdaje. Musíme holt počkat až bohatší kolegové ze západu zafinancují vývoj levnějších baterií a pořádnou masovou výrobu elektromobilů abych si potom i u nás mohli koupit nějaké to elektroautíčko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Vcera jsem tak premyslel o e-tronu a vsech "beznych" znackach, kteri nyni chteji prodavat EV. Mam spatny pohled, ze etron je uplne nejhloupejsi EV co znam? Proc bych si ho mel kupovat? Ma nejvetsi spotrebu, je to bezne audi, nema nic navic, nijak nevybocuje, proc bych ho mel chtit. Kdyz chci EV, tak si koupim neco, na cem bude hned videt, ze je to EV. To audi na 2mil je jeste v zakladu a priplatky jsou dalsi ranec. To uz si koupim radsi bezne audi. Alespon ty zrcatka mohla byt v zakladu a oni jsou za priplatek 36tis. ;-) Pokud si etron poskladam k obrazu svemu (metrix svetla, sline, ...) co jsem zvykly mit v beznem audi, tak jsem u 3mil a to uz si dojdu pro teslu na ktere je videt ze je to ev, dojedu dal, ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu co řešíš, tak si kup Teslu když nejsi s Audi spokojen a hotovo

Myslim, ze je cela rada lidi, kteri prave nechteji, aby na tom "bylo hned videt, ze je to EV" (ne kazdy chce byt exhibicionista at uz z donuceni nebo dobrovolne).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A spousta zákazníků taky chce, aby to uvnitř vypadalo hodnotně a pěkně, protože jsou na to zvyklý ze spalovacího Audi/MB/BMW/Lexus... A tady je potřeba říct (aspoň dle mého názoru), že to Audi vypadá uvnitř opravdu dobře. Stejně tak třeba ten I-Pace, to je velký skok proti Tesle třeba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Z audi jsem jinak hotovej. ;o) Zpracovani, vzhled, jizdni vlastnosti, ... Ale ten etron mi prijde trosku rana mimo nato co je to za koncern. Minimalne se maji tesle vyrovnat nebo byt lepsi a ne, ze takova premiova znacka udela toto. Alespon za me je audi v EV tragedie. Koukne se schvalne nekdo do toho ceniku. Zacina na 2mil ale pokud chci to co k audi patri, tak tam jsem pres 3mil.

Nepsal jsem to jestli chci koupit co ci ono. Byla to recnicka otazka na to, co audi vypousti do sveta.

Nechci aby to bylo videt, ze je to ev, tak si koupim etron? Je pravda, ze nekdo si do mesta poridi Q7, tak proc ne. ;o)

Přiznám se, že netuším, proč jste z Audi hotovej jen proto, že se dá nakonfigurovat až ke 3 milionům. Já když u Tesly X vezmu to nejlevnější (byť v jediné plné výbavě, kromě Autopilota), tak jsem na ceně 3,1 milionu. Audi si tedy mohu objednat jak "holátko" za 2,1, tak si ho mohu i individuálně dovybavit až k těm 3 milionů a dát si tam i věci, které Tesla X nemá (matrix led, infrakamera, masáž, ambientní osvětlení, ptačí pohled, atd.) a mohu si platit jen za příplatky, které tam chci a využiji. Tohle Tesla nemá, tam musíte vzít plnou výbavu i když nechcete.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol