Smog zkracuje život až o 2 rokyZDRAVÍ
Smog zkracuje život až o 2 roky
Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří
Výroba Chevroletu Volt přerušenaAUTO
Výroba Chevroletu Volt přerušena
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisíVĚDA
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisí

Evropa v roce 2015: prodej elektrických aut zažíval opět boom

Jan Horčík - 04 Únor 2016

Koncem minulého roku jsme psali, že prodej elektromobilů v Evropě stoupl o 50 %. Nakonec je ale výsledek ještě o mnoho lepší a meziroční nárůst se blíží 100 %. Prodalo se tu téměř 200 000 aut.auto plug-in hybrid Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV je s odstupem nejprodávanější auto do zásuvky v Evropě pro rok 2015
foto: Mitsubishi

V Evropě se za rok 2015 prodalo přibližně 194 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Proti roku 2014 jde o nárůst o 94 %. Minulý rok to bylo přibližně 100 000 elektroaut.

Níže tabulka nejprodávanějších elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě dle webu EV-Sales, pro úplnost doplněná i o další modely u kterých však nejsou známy přesné celkové prodeje:

Model Celkem 2015
Mitsubishi Outlander PHEV 31 340
Renault Zoe 18 670
Volkswagen Golf GTE 17 282
Tesla Model S 16 455
Nissan Leaf 15 515
BMW i3 11 820
Audi A3 e-Tron 11 711
Volkswagen e-Golf 11 132
Volvo V60 Plug-In 6952
Kia Soul EV 5800
Mercedes C350e 5069
Volkswagen Passat GTE 4686
Renault Kangoo ZE 4328
Porsche Cayenne plug-in hybrid 3350
Nissan e-NV200 3049
Volkswagen e-up! 2769
Mercedes-Benz B ED 2760
Volvo XC90 T8 PHEV 2653
Renault Twizy 1917
BMW i8 2027
Smart Fortwo ED 2013
BMW X5 40e Plug-in 1649
Peugeot iOn 1566
Ford C-Max Energi 1230
Bolloré Blue Car 1166
Citröen C-Zero 1118
Mercedes S 500e 807
Mitsubishi I-Miev 708
Toyota Prius Plug-In Hybrid 704
Porsche Panamera Plug-In 606
Peugeot Partner Electric ?
Ford Focus Electric ?
Porsche 918 Spyder ?

Ty kdo podrobněji sledují dění asi nepřekvapí, že jednoznačným vítězem se minulý rok stalo plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV. Neprodávanějším elektromobilem v Evropě je pak Renault Zoe.

A právě Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, , Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu.

Pokud by se ale Nissan a Renault počítali zvlášť, překvapivě by v Evropě zvítězil podílově Volkswagen s 18 % následovaný Mitsubishi (16 %) a Renaultem.

Největšími evropskými trhy pro elektroauta jsou dle očekávání (43 282), (34 336), (28 188), (27 081) a (24 171). Dohromady tvoří 81 % trhu. Zbytek připadá na (9039), (6421), (4762), (3899), (3015), (2462), (2116), (1305).

EV-Sales
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konstatování, že "Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, Nissan Leaf, Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu." je nesmyslné. Když sčítáte různé značky u aliance tak musíte sčítat různé značky i u koncernu VW a součtem VW, Audi a Porsche vám vyjde číslo 51 536.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Navíc Renault - Nissan je pouze aliance. Zatímco VW vlastní Audi i Porsche ze 100 %. Neboli sčítání koncernových značek VW dává mnohem větší logiku, než sčítání Renaultu a Nissanu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zaujimave EV video zo Slovenska,
youtu.be/YieO692C1VA

vidal sa s priatelkou v Ione z BA do BB

Obrázek uživatele ePavel

Nevíte prosím někdo, zda aktuálně funguje CHAdeMO v Mladé Boleslavi?

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele Radovan

Největší legrace / pláč je, že to neví ani majitel ČEZ. Tomu to vždy nabonzuje až postižený řidič elektromobilu, který si nenabije.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 36 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Obrázek uživatele ePavel

Spíše k tomu pláči. Člověk by čekal od "nejkomplexnější síťe" v republice malinko víc. Používají totožné stanice od stejného dodavatele, které mají i na Slovensku, přitom tam není problém v momentě, kdy nastane problém rozeslat informaci všem uživatelům. Navíc na Slovensku se problémy řeší v řádu hodin až dnů, u čezu v řádu týdnů až měsíců. Inu, když dva dělají totéž, není to totéž.

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Paráda jak se Mitshubishi rozjel a s jakým náskokem vede, stejně tak Renault - Hezké vidět, že se takhle rozjíždí. Ono existuje i srovnání většiny těchto elektromobilů, pak to dává trošku větší smysl (ať už podle ceny nebo jiných parametrů).
http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/srovnani-8-nejprodavanejsich-elektromobilu-a-plug-in-hybridu-v-evrope/

Každopádně já si na svůj musím ještě pár let počkat, doufám, že ceny baterií a konkurence rychle sníží ceny a čekání se zkrátí... :)

Doufám, že s prodeji hne Tesla Model 3 nahoru...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Ještě bude zajímavé sledovat, jak v příapdě schválení změn v Německu se 5000 EUR dotace na prodejích podepíše, jestli vůbec... zatím jim to v Německu trošku "skřípe"... Viz dotace pro nové nákupy elektromobilu

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Dotace na velkem trhu jako je Nemecko spis zabetonuje stavajici ceny pro celou Evropu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. I když je to Tesla fanatik.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články