Evropa v roce 2015: prodej elektrických aut zažíval opět boom

Jan Horčík - 04 Únor 2016

Koncem minulého roku jsme psali, že prodej elektromobilů v Evropě stoupl o 50 %. Nakonec je ale výsledek ještě o mnoho lepší a meziroční nárůst se blíží 100 %. Prodalo se tu téměř 200 000 aut.auto plug-in hybrid Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV je s odstupem nejprodávanější auto do zásuvky v Evropě pro rok 2015
foto: Mitsubishi

V Evropě se za rok 2015 prodalo přibližně 194 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Proti roku 2014 jde o nárůst o 94 %. Minulý rok to bylo přibližně 100 000 elektroaut.

Níže tabulka nejprodávanějších elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě dle webu EV-Sales, pro úplnost doplněná i o další modely u kterých však nejsou známy přesné celkové prodeje:

Model Celkem 2015
Mitsubishi Outlander PHEV 31 340
Renault Zoe 18 670
Volkswagen Golf GTE 17 282
Tesla Model S 16 455
Nissan Leaf 15 515
BMW i3 11 820
Audi A3 e-Tron 11 711
Volkswagen e-Golf 11 132
Volvo V60 Plug-In 6952
Kia Soul EV 5800
Mercedes C350e 5069
Volkswagen Passat GTE 4686
Renault Kangoo ZE 4328
Porsche Cayenne plug-in hybrid 3350
Nissan e-NV200 3049
Volkswagen e-up! 2769
Mercedes-Benz B ED 2760
Volvo XC90 T8 PHEV 2653
Renault Twizy 1917
BMW i8 2027
Smart Fortwo ED 2013
BMW X5 40e Plug-in 1649
Peugeot iOn 1566
Ford C-Max Energi 1230
Bolloré Blue Car 1166
Citröen C-Zero 1118
Mercedes S 500e 807
Mitsubishi I-Miev 708
Toyota Prius Plug-In Hybrid 704
Porsche Panamera Plug-In 606
Peugeot Partner Electric ?
Ford Focus Electric ?
Porsche 918 Spyder ?

Ty kdo podrobněji sledují dění asi nepřekvapí, že jednoznačným vítězem se minulý rok stalo plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV. Neprodávanějším elektromobilem v Evropě je pak Renault Zoe.

A právě Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, , Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu.

Pokud by se ale Nissan a Renault počítali zvlášť, překvapivě by v Evropě zvítězil podílově Volkswagen s 18 % následovaný Mitsubishi (16 %) a Renaultem.

Největšími evropskými trhy pro elektroauta jsou dle očekávání (43 282), (34 336), (28 188), (27 081) a (24 171). Dohromady tvoří 81 % trhu. Zbytek připadá na (9039), (6421), (4762), (3899), (3015), (2462), (2116), (1305).

EV-Sales
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konstatování, že "Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, Nissan Leaf, Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu." je nesmyslné. Když sčítáte různé značky u aliance tak musíte sčítat různé značky i u koncernu VW a součtem VW, Audi a Porsche vám vyjde číslo 51 536.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Navíc Renault - Nissan je pouze aliance. Zatímco VW vlastní Audi i Porsche ze 100 %. Neboli sčítání koncernových značek VW dává mnohem větší logiku, než sčítání Renaultu a Nissanu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zaujimave EV video zo Slovenska,
youtu.be/YieO692C1VA

vidal sa s priatelkou v Ione z BA do BB

Obrázek uživatele ePavel

Nevíte prosím někdo, zda aktuálně funguje CHAdeMO v Mladé Boleslavi?

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Největší legrace / pláč je, že to neví ani majitel ČEZ. Tomu to vždy nabonzuje až postižený řidič elektromobilu, který si nenabije.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ePavel

Spíše k tomu pláči. Člověk by čekal od "nejkomplexnější síťe" v republice malinko víc. Používají totožné stanice od stejného dodavatele, které mají i na Slovensku, přitom tam není problém v momentě, kdy nastane problém rozeslat informaci všem uživatelům. Navíc na Slovensku se problémy řeší v řádu hodin až dnů, u čezu v řádu týdnů až měsíců. Inu, když dva dělají totéž, není to totéž.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Paráda jak se Mitshubishi rozjel a s jakým náskokem vede, stejně tak Renault - Hezké vidět, že se takhle rozjíždí. Ono existuje i srovnání většiny těchto elektromobilů, pak to dává trošku větší smysl (ať už podle ceny nebo jiných parametrů).
http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/srovnani-8-nejprodavanejsich-elektromobilu-a-plug-in-hybridu-v-evrope/

Každopádně já si na svůj musím ještě pár let počkat, doufám, že ceny baterií a konkurence rychle sníží ceny a čekání se zkrátí... :)

Doufám, že s prodeji hne Tesla Model 3 nahoru...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Ještě bude zajímavé sledovat, jak v příapdě schválení změn v Německu se 5000 EUR dotace na prodejích podepíše, jestli vůbec... zatím jim to v Německu trošku "skřípe"... Viz dotace pro nové nákupy elektromobilu

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Dotace na velkem trhu jako je Nemecko spis zabetonuje stavajici ceny pro celou Evropu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26