Evropa se dohodla na rychlejším snižování emisí, Česko má příležitost k restartu energetiky

redakce - 11 Prosinec 2020

Ambiciózní cíl snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů o 55 % ve srovnání s úrovněmi z roku 1990 byl schválen v noci ze čtvrtka na pátek. To je velký skok ze současného 40% cíle. Rychlejší tempo snižování emisí urychlí také rozvoj obnovitelných zdrojů. Jen v dodávkách elektřiny bude do deseti let zelená složka tvořit v Evropě až 65 %.

Rychlejší tempo snižování emisí urychlí také rozvoj obnovitelných zdrojů. Jen v dodávkách elektřiny bude do deseti let zelená složka tvořit v Evropě až 65 %.
foto: denfran, licence Pixabay

„Pro Česko znamená rychlejší tempo snižování emisí potřebu aktualizace klimatického plánu, a to zejména v oblasti rozvoje obnovitelných zdrojů. Česko může zvládnout navýšení podílu obnovitelných zdrojů a efektivně tak snížit emise, pokud správně využije prostředky z Evropské unie, které do Česka míří na oživení ekonomiky po pandemii koronaviru a na dekarbonizaci energetiky,” uvedl ke schválení cíle Martin Sedlák, programový ředitel Svazu moderní energetiky.

“Již dnes nabízí výstavba solárních a větrných elektráren ekonomicky nejefektivnější náhradu fosilních paliv. Pro rozvoj zelené energetiky můžeme navíc smysluplně využít stovky miliard, které získá Česko z Evropy v rámci programů na oživení ekonomiky zasažené koronavirem nebo na podporu realizace Zelené dohody pro Evropu,” upřesňuje české souvislosti dnešního rozhodnutí programový ředitel Svazu moderní energetiky Martin Sedlák.

“Investice do nových obnovitelných zdrojů pomohou české ekonomice a vytvoří nová pracovní místa například v regionech, ve kterých dojde postupně k útlumu těžby uhlí. Další řešení z oblasti moderní energetiky pak podpoří nástup inovací do české ekonomiky. Jde zejména o akumulaci energie nebo elektromobilitu,” dodává Martin Sedlák.

současně schválila balík 1,82 bilionu EUR. Ten je určen zejména na podporu členským státům, regionům a odvětvím, které projdou transformací z dnešní závislosti na fosilní ekonomice.

Nová energie pro Česko

Česko počítá se zvýšením podílu obnovitelných zdrojů na 22 % do roku 2030 jako příspěvkem našeho řešení pro snižování emisí v Evropě. Jde přitom o jeden z nejnižších závazků mezi členskými státy EU.

Český energetický plán přitom sází zejména na rozvoj obnovitelných zdrojů v teplárenství a dopravě. Nevyužitý potenciál nabízí výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Právě zde je největší potenciál k navýšení našeho závazku podle očekávané aktualizace celoevropského cíle. Aktualizace emisního cíle EU do roku 2030 pak znamená také zvýšení závazku v obnovitelných zdrojích pro ČR. Podle propočtu Deloitte ČR přinese aktualizace cíle zvýšení podílu obnovitelných zdrojů na zhruba 26 % do roku 2030.

Právě tento týden publikovaná analýza společnosti Deloitte zpracovaná pro Svaz moderní energetiky uvádí, že nejlevnějším nástrojem pro naplnění českého závazku je výstavba pozemních solárních elektráren: náklady na jednu vytlačenou (= nevyprodukovanou) tunu CO2 jsou u pozemních fotovoltaik zhruba 18 tis. Kč. Pro srovnání v případě rezidenční střešní FVE to je téměř 35 tis. Kč.

Zahraniční zkušenost také potvrzuje, že pozemní fotovoltaiky jsou dnes zcela běžným a efektivním nástrojem pro dosahování stanovených cílů v oblasti obnovitelných zdrojů. V Česku se nabízí lokality zvláště v regionech, kterých se dotkne plánované ukončení hnědouhelné těžby.

Právě zde mohou solární elektrárny sloužit jako významný bezemisní zdroj vhodný do energetického mixu. Jenom lokalita nejdříve uzavíraného dolu ČSA má potenciál nejméně 600 megawattů instalovaného výkonu solárních parků.

Část projektů v této lokalitě může být instalována již v následujícím desetiletí a pomoci tak s transformací kraje na moderní ekonomiku. Zbylé ústecké lomy pak představují potenciál dalších 5 GW. Potenciál pro nové projekty obnovitelných zdrojů nabízí také Moravskoslezský kraj a Karlovarský kraj.

Pokud bychom během tohoto desetiletí zvýšili podíl obnovitelných zdrojů zejména investicemi do výroben elektrické energie – tedy solárních a větrných elektráren – přinese to růst HDP ve výši 7 % a vznik více než 30 tisíc pracovních míst.

Dvě třetiny ekonomických investic do fotovoltaiky zůstávají v ČR v podobě projekčních stavebních prací, výroby konstrukcí nebo vývoje akumulačních systémů. Lze uvažovat také o výstavbě více než 1000 MW větrných turbín.

Výhodou větrné energetiky jsou domácí producenti tubusů a gondol pro větrné elektrárny, ale i převodovek a hřídelí. Ideálním opatřením na podporu nové výstavby nových obnovitelných zdrojů je vhodně nakombinovaný mix investičních podpor a technologicky neutrálních aukcí.

Moderní budovy s nízkými účty za energii

Důležitou součástí je také zvyšování energetické efektivity budov. Jen státem vlastněné domy mohou prostřednictvím jejich renovace ve formě zateplení, výměny oken nebo optimalizace energetického zdroje uspořit okolo 500 milionů korun ročně.

Energetická efektivita by se podle oborových asociací měla stát vedle rozvoje obnovitelných zdrojů druhým základním kamenem modernizace české ekonomiky. Jde o investice s multiplikačními efekty, které stimulují soukromé investice do stavebnictví a českých technologických firem.

Podpora investovaná na zvyšování energetické účinnosti nejen budov, ale také průmyslu se do státní kasy vrátí v podobě sociálního a zdravotního pojištění, daní zaměstnanců a firem.

„Stát a celá veřejná správa by měly tuto situaci využít k možnosti zásadně snížit své provozní výdaje. Je to velká příležitost dát trhu a podnikatelskému sektoru impuls k investičním aktivitám a ukázat, že jsme schopni velice efektivně a účelně čerpat nabízené EU dotace. Buďme jako technologicky vyspělá a inovativní země sebevědomí a deklarované cíle v oblasti snižování uhlíkové stopy naplňujme v minimálně vytýčené míře 55 %. Máme deset let, a to je dost na to, abychom cíle splnili a pomohli Česku stát se "country for the future" i v oblasti moderní energetiky," říká Martin Boruta, výkonný ředitel Národního centra energetických úspor.

Vhodnými budovami pro projekty energetických úspor jsou například radnice, školy, divadla, zimní stadiony či plavecké bazény nebo například nemocnice, které současná pandemie COVID po finanční stránce obzvláště zasáhla.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

To je ale kvalitni diskuze.

Obrázek uživatele Kuk

off

Komoušký dohody s Čínou na houno.
Hradní putinova děvka za ČR a Čína = velkohubý fiasko neschopných

ČEZ se stal obětí nesplněného slibu z Číny. Z investic za desítky miliard nic není
https://denikn.cz/514182/cez-se-stal-obeti-nesplneneho-slibu-z-ciny-z-investic-za-desitky-miliard-nic-neni/?ref=tit

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ze ze zemanovych zvastu nic nebude se vedelo hned jak ty blbosti vypustil ze zve zumpy pod nosem. Rusko-cinsky agent je vlastizradce a patri na hrad Mirov.

Obrázek uživatele Cipísek D

Irsko je v přechodu na elektromobilitu 2 kroky napřed ;)

http://www.drsnysvet.cz/takto-drze-se-kradou-katalyzatory/

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

Uprime radsi nez dotovat solary a vetrniky tak radsi at postavi dalsi 2 jaderky. Cisty spolehlivy zdroj bez emisi. Solarka nechat at je volny trh a technologicky pokrok sam dostane na strechy vsech domu. Hotovo.

1*,s vyjímkou těch střech tam bych odpustil DPH.

+1

---

1*
Volný trh v podobě ČEZu s měřením po fázích, pokutovanim přetoků do sítě je to nejlepší co mohlo čezko potkat!

Přesně tak, v ČEZkém kocourkově žádný volný trh není.

No jo no. CEZ je statni podnik defakto. Proto to stoji za hovno. Jako vsechny statni sluzby. Kdyz budou statni solarni nebo vetrne farmy tak na tom budem zrovna tak blbe.

EDF je take takovy statni/polostatni moloch, ale ve Francii takova perzekuce fve neni. Je to jen v Cezku, ze si lidi nechaj vsechno libit a ty nezucastneni se daji lehce ovlivnit a zaprahnout jako tazny voli.

Obrázek uživatele Cipísek D

Si Ťin-pching ohlásil závazek snížit do roku 2030 emise oxidu uhličitého v poměru k HDP o 65 procent oproti roku 2005...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vyhlaste-stav-klimaticke-nouze-dokud-nedosahnete-uhlikove-ne/r~9901fcfc3cb011eb8b230cc47ab5f122/

:))) dobej ftipálek co ;)

https://www.windy.com/cs/-Koncentrace-CO-cosc?cosc,36.505,69.948,3,m:eMPaitr

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

CR to pocere a penize na mdoernizaci energetiky nesmyslne rozda velkym hracum na projekty ktere energetiku nijak nezmeni, tim jsem si na 100% jistej

kdys jsem videl projekt pro Lovochemii (ano ten rozpracovany na dilci segmenty), tak jsem se smichy male slozil z kresla, 6.23 miliard na modernizaci neceho co nove stoji cca 700-800 milionu, to jde vymyslet jen v CR :D

tady to skonci uplne stejne, 60-70% tech penez se rozkrade a zbytek se teda jakoze proinvestuje na projektech nekolika "vyvolenych" kteri si tim prilepsej k miliardam

Ale on už to takto Havlíček říkal, že peníze půjdou hlavně na úsporu enrgií a topení velkých firem, tedy pro ČEZ, uhelné elektrárny a výtopny na uhlí.
Možná něco málo se nechá občanům.
Dovedeš si představit, kdyby z těch peněz se většina dala pro lidi na zateplení bydlení, tepelné čerpadla a fotovoltaiky s bateriemi (nejen RD ale i pro společenství vlastníků). To by byl skvělý počin na úsporu v republice a ještě na vlastní výrobu v místě. Kdyby si fabriky koupi velké baterie na vykrývání špiček (nebyly by odběry ve 1/4 hodinovém maximu, které by se samozdřejmě mohlo snížit) dále by se tím mohly vyrovávat přepětí a podpětí u různých fabrik a tím i v okolí nich.

Ne blbost, to je u nás v ČEZkocourkově nemyslitélné.
Promiň. :)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Já to kdysi počítal jadernému strejci, panu Wagnerovi. Pokud by se snížila spotřeba zemního plynu na vytápění o cca 25%, a zateplováním je technicky bez potíží možné jít klidně o 60% dolů, tak by ušetřený plyn stačil na komplet nahrazení uhlí pro výrobu elektřiny pomocí paroplynových elektráren. Jinými slovy, blbý polysteren, skelná vata a nové okna a dveře, by takhle stačily ke snížení spotřeby uhlí v ČR o 75% a nespálila by se ani molekula methanu navíc.
Další snižování spotřeby pro vytápění by znamenalo, že by třeba české podzemní zásobníky na zemní plyn zvládly zajistit českou spotřebu na půl roku, místo současných 4 měsíců.

Někde jsem viděl kolik by stálo to zateplení.

A pro lidi v Čechách je to finančně neprůchodné. Zateplit běžný rodinný dům + výměna oken + výměna topení + vzduchotechnika (nutnost u zatepleného domu) vychází na částku od 1.5 miliónu - to už je objemem velká rekonstrukce domu. Pro velkou část rodin je takováto investice ne-zrealizovatelná - protože na to banky nepůjčí (bratranec staví nový dům, banka odmítla půjčit víc než 1.5M z důvodů, že staví na Vysočině - kde se ten dům hůř prodává).

Takže - ano zateplování by fungovalo, ale to by na to stát musel dát dotační tituly a počítat s dotací 1M na dům - a na to zase nemá stát.

Jen pro doplnění - stát nemá peníze ani na zateplení škol, kde by se to jen na úsporách vrátilo za 13 let.

Zateploval jsem velký RD - dvougenerační, takováta komunistická krychle s rovnou střechou. Říkám tomu Mauzoleum.
Fasáda, okna,dveře, střecha mě vyšlo na 680.000.
330.000 mně stát vrátil v zelené úsporám.

---

100.000km Leafem 2013

Obrázek uživatele Jan Veselý

Kde jste přišel na ty nesmyslně přestřelené částky? To chcete zateplovat Konopiště? Když jsme zateplovali panelák, kde jsem kdysi bydlel, stálo to komplet 9 milionů pro 71 bytových jednotek, spotřeba tepla klesla o 60%.
A ta vzduchotechnika je nesmysl, psal jsem o zateplování, ne o upgradu na pasivní standard, to bych totiž nepsal o 60%, ale o 90-95% spotřeby dolů.
A jen pro doplnění, já nevím jak je to ve vašem konci republiky, ale tady v Ostravě a okolí byste nezateplenou školu či školku hledal dost obtížně. To frčelo někdy mezi 2010-2015.

Ano částky jsem úmyslně nadsadil - ale vzhledem k tomu o kolik vzrostla cena práce a technologií od roku 2010 tak jsem ani moc nepřestřelil.

Zateplení, tak jak se dneska dělá, vytvoří neprodyšnou obálku domu - takže je potřeba tam zajistit cirkulaci vzduchu. To se dělá buď vzduchotechnikou, nebo častým větráním. U zateplené budovy je vzduchotechnika nutnost (žil jsem v nezatepleném, potom v zatepleném paneláku a mám dost známých co v takto zateplených panelácích stále žijí).
A ohledně topení - jen na ohřev TUV (co zůstane i po zateplení) se počítá minimálně 1MWh na osobu (spíš ale 1.5MWh) za rok.

Takže pokud už se rozhoduju zateplit dům - a dělám stavební změny - je potřeba je udělat všechny naráz a rychle, aby moje nepohodlí trvalo co nejkratší dobu.

Výsledek je prostý, OKNA+PLÁŠŤ+DVEŘE+REKUPERACE VZDUCHU+TEPELNÉ ČERPADLO - a dodané firmou aby to bylo rychle.

Na kolik Vás to vyjde?

Asi myslite odvod vodni pary z bytu. Nejlepsi reseni je odvlhcovac vzduchu. V byte by bylo treba ho pustit jen 2h denne a mate hezky suchy vzduch a jeste ziskate kondenzacni energii na ohrati. Takovy odvlhcovac bere 250W a stoji pod 5000kc.

To je lepší na 10 minut otevřít okna a pořádně vymětrat. Vyměníte vzduch, což je stejně potřeba a odeberete zhruba stejně vlhkosti jako po několika hodinách provozu odvlhčovače (tj. pokles o cca 10% relativní vlhkosti).

Mimochodem kolik vzduchu projde přes 30-45 cm tlustou cihlovou zeď ? Ta zeď je před i pro izolace prodyšná zhruba stejně. Co je rozdíl je, že při správně spočítené izolaci je rosný bod posunutý do izolace a nosná zeď tak zůstává suchá. Navíc izolací vyřešíte různé tepelné mosty, kde rosný bod vzníká na vnitřním povrchu zdi, takže po zateplení máte problémy s kondenzací a plísněmi menší než před ní !

Problem s kondenzaci je u oken a kolem oken. Rosny bod v izolacni vrstve neni dobre reseni. Behem zimy se tam nahradi spousta vody. Polystyren toho moc nepropusti. A vetranim ztracite ve vodni pare hodne energie. 1kg zkondenzovane vody predstavuje pres 2000kJ. Tim mnozstvim ohrejete ca. 500litru vody o 1K.

Buď budete mít rosný bod v izolaci, což v případě polystyrenu ničemu nevadí. Ono se ten polystyren vyrábí vskřikováním směsy s vodou (která se pak vypaří) a tom polystyrenu případné plísně jednoduše nemají z čeho žít. Nebo budete mít rosný bod ve zdi, což v prípadě cihelné zdi vadí méně (plíseň nemění mechanické vlastnosti), v případě dřevostavby vadí hodně. Samozřejmě dřevostavba by měla mít parozábranu, ale věřte tomu že bude všude dokonalá a to trvale.

Větrat stejně musíte. A ten suchý vzduch se snadněji ohřeje.

1Kg vody znamená tak 1 h hodina provozu toho odhlvčovače (při vysoké vlhkosti kolem 80%). To při těch 250 W znamená 250*3600=900 000 J = 900 kJ. Ok, při vysoké vlhkosti jste v plusu, při rozumné vhlkosti na nule. Pokud topíte elektřinou, tak to dává smysl ale za cenu poslouchání hučení. Pokud topíte jinak, tak se vyplatí vyvětrat.

PS: Když jsem větral málo a blbě, tak jsem se v nezatepleném domě dopracoval až k 80% vlhkosti, tak jsem byl donucen si o tom něco nastudovat a vyzkoušet. Teď je dům zateplen (až na historickou fasádu do ulice) a vlhkost držíme kolem 60% a naprostá většina problémů s plísní zmizela.

No a to je právě ono, kam by se ty peníze měly směřovat. Jenže to dopadne tak, že ten příspěvek nedostane škola ani tvůj bratranec ale teplárna, aby to potřebné teplo pro ně vyrobila jako levněji.
Avotomtoje!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Sice bude vytapeni dotacemi teplaren o par procent levnejsi, ale věčný odberatel bude solit cely zivot. Se zateplenim by se mohl odstrihnout a vytapet treba elektrinou za mene. Ale to v Cezku lobiste nikdy nedovoli. Zavislost na benzinu, elektrine, teplu, alkoholu a cigaretach je big busines.

Big busines se dá odklánět, drobky NE.

Navíc kdyby přeci jen se mělo rozhodout podle mého psaní. Tak je tu ještě záchranná brzda a to je česká závist.

Už jen psaní o tom zde, že ten nebo onen by měl dostat příspěvek (dotaci) je pro některé noční můra a třídní boj proti všem dotacím, ve jménu spravedlnosti (tedy, té jejích spravedlnosti).
Přitom si neuvědomůjí, že sami z těcho dotací už teď sami nevědomky pobírají.
Blažená to nevědomost.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Bohuzel prumerny Cech vidi zatepleni podobne jako EV. Nekde si precetl na webu nejake fake news ze zatepleni je spatne a v hlave se mu to pomicha a zatepleni se brani hloupymi pseudoargumenty. Energeticka mafie nema zajem si nechat utect zakazniky, tak siri hlouposti o skodlivosti zateplovani. Stejne jako s EV. A fabuluje narodnimi zajmy a kecy lidi k podpore jadra.

Přesně!
Jenže závist a žádná malá velká domů.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jo, a já zapomněl. Zatímco JE jsou kšeft akorát tak pro nějakou tu Arevu nebo Rosatom, veškerý ten vercajk potřebný pro zateplování vyrábí stovky, možná tisíce, malých a středních firem po celé ČR. A s instalací je to stejné, je to kšeft pro celé stavebnictví, počínaje dvouchlapovými firmičkami a konče Skanskou a Eurovií.
Sám hradní pán Miloš I. kdysi prohlásil, že každá koruna vložená do Zelené úsporám se české ekonomice vrátila 3x.
Jde o to, jestli by stavební lobby uměla přebít lobby jadernou.

Vlk se nazere a koza chcipne. Narod si to pekne posr@l.

Uz i Polaci nas predbehli a maji bateriove uloziste pro stabilizaci site. V PL maji oproti CR zakon ktery to umoznuje. CR jako vzdy stredovek.

Obrázek uživatele Cipísek D

jo leda tak velký kulový středověk

https://www.denik.cz/staty-eu/polsko-cirkev-verici-20211211.html

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

97 % skleníkových plynů je pára a jen za zbytek co2 je jen z 3 % zodpovědný člověk, přeložím: EU chce zlikvidovat ekonomiky, přesunout peníze korporacím a nic se nezmění, když ze 3 % z dalších 3 % udělají 2,9 % a EU (historicky založená nacisty) je zodpovědná jen za cca 7 % "škodlivin" :-D náboženství má takové "účinky" :-D

a čím víc CO2, tím zelenější planeta, více jídla, více zvířat, lidí.... takže chtějí i snížit počet lidí na planetě díky připravované chudobě ... logika je nepřítel nevzdělaných na světě :-)

Pane Honzale, Vy jste ten článek nad touto diskusí asi nečetl, že? Já to klidně podepíšu. Vy zřejmě preferujete to, aby nám nezchudli uhlobaroni, nažrala se jaderná lobby, utužili jsme si závislost na Rusku atd. Gratuluji!

Honzal je jen trol kterej asi jinak nemá co dělat protože tu píše jenom blbiny.

Urcity sklenikovy efekt potrebujeme abysme tady nezmrzli. Je to krehka rovnovaha mezi prijatou a vyzarenou energii aby zde byly vhodne zivotni podminky. Mimo tu prirodni rovnovahu muzeme zmrznout nebo se uvarime. Proto je dulezite tu rovnovahu neznicit. CO2 absorbuje uplne jine zareni nez vodni para. Okno pro vyzarovani skrz paru mame skoro zavrene a zaciname si zavirat to okno, kterym unika energie skrze CO2.
Je to podobne jako barevne filtry. Kdyz zatmavite jeden filtr, tak porad prosvicujou dalsi filtry a kazdy propousti jinou barvu.

"krehka rovnovaha"? to ti řekla televize, takže nemáš svůj mozek a nedokážeš myslet ani logicky, takže miliony let historie Země se nedokáže snadno vypořádat s 3 % ze 3% z 1% CO2?

Ty jsi už mnohokrát dokázal svou hloupost a absenci vlastního myšlení tady :-)

"Man-made CO2: 3% of 3% of 0.1%"
bit.ly/37ao1Ox

to jsi tak blbý, nebo psychopat, který za lži korporací bere peníze jako celá nacisty založená a západními korporacemi ovládaná EU jako náš stát? :-)

Ne to psali prej na Sputniku a v Paranoidních listech.

Zmlkni rusky smrade.

takže hloupý psychopat, díky za opětovné potvrzení! :-)

ale ještě máš čas do roku 2036, budu ti přát vše nejlepší :-)

V blázinci už máte internet? To je mi teda pokrok.

Obrázek uživatele Cipísek D

podkládej ty svoje plky odkazujícíma důkazama jinak budeš nedůvěryhodný občan 4té kategorie stejně jako lentylka ;)

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

ahoj troubo, ty jsi tak hloupý, že nevidíš odkaz, co jsem dal? malý Cipísek neumí otevírat odkazy, 4. řadý troubo? :-)

Drž už...

Mně se líbí jak se tu (v ČEZkocourkově) dohadujeme jestli jeden nebo víc bloků a celá ostatní Evropa jede podle plánu a neřeší co si někdo plká na svém dvorečku.
Ty procenta OZE je teda dost slušný plán.

Například Poláci a Maďaři poslední roky do toho dost silně šlápli.
Ale zase co by jsme chtěl, máme tu ČEZ (ten nám rozsvítí stromky na náměstích) a Atom dědka na Hradě.
No není tu krásně!
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

jo, super! když bude mít 30 % lidí EV, potřebujeme další 2 atomovky, taková čistá a efektivní energie je dobrá :-) Němci se jich zbavili, tak mají většinu z uhlí :-D

za ruskou nadřazenou technologii pak dáme i třeba jen 50 % ceny ze západního, předraženého šrotu :-)

Obrázek uživatele Kuk

ty potřebuješ akorát novej mozek a vyměnit plenky a igelitový prostěradlo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

cototady plácáš za lži honzíku? to ti Členem již 4 roky 30 týdny k poznání nestačily??
http://www.hybrid.cz/user/honzal

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

Dobrý, jen urážíš bez faktů, jak je tvým zvykem, tobě budou 3 roky mentálně nadosmrti, troubo :(

ale třeba to zvládneš, už ti zbývá jen 15 let :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

to ty tady urážíš inteligenci čtenářů svými bludy či přímo vykonstruovanými lži bez podkladu, koukej dodávat jinak se nediv že ty tvoje plky jsou pro srandu králíkům ;))

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

Pro náhradu 30% EV a to už počítám i 30% kamionů stačí postavit jeden blok JE. Na náhradu všeho benzínu a nafty by stačilo dostavět Dukovany a Temelín. A to s přehledem, protože nepočítám, že EV lze dobíjet v noci, kde je nyní velká volná kapacita a elektrárny jedou naprázdno.

To mate pravdu, ale kdyz odstavime vsechny uhelky, tak nam bude tech 16TWh co vyvazime chybet. Takze jeden blok stacit nebude.

kéž to tak je ... počítali to nějací inženýři, tak jsem jim věřil ... samotnýmu se mi to počítat nechce, západní, psychopatické korporace nám to stejně nedovolí, a když už, tak musíme vysolit 5x víc prachů jen za údržbu západní korporací, tady Westinghousu jako obvykle :-)

No a neni v CR s temi OZE trochu problem? FV ma pro CR nepriznivy prubeh vyroby (vice vyrabi v obdobi kdy je mensi spotreba a naopak), vitr tu moc "kvalitne" nefouka, a potencial pro vodni elektrarny je taky dost omzeneny...

Obrázek uživatele Jan Veselý

A proč se nutně musí výroba elektřiny fixovat na ČR? Když jsem se naposled díval, tak jsem viděl, že tahle zemička je ze všech stran obklopena spojenci a spolehlivými obchodními partnery. Což se takhle vykašlat na snění o "nezávislosti" a místo toho posílit propojení do zahraničí a prostě za normálních okolností dělat to ekonomicky nejvýhodnější pro těch 99% ekonomiky ČR, kde se elektřina spotřebovává, tj. kupovat tam, kde je to aktuálně nejlevnější. Stejně už ČR dávno funguje v rámci jednotného středoevropského trhu s elektřinou. A samozřejmě mít připravené záložní zdroje, kdyby se něco podělalo.
S merkantilismem 18.století, fangličkařením 19.století, státními monopoly a centrálním plánováním 20. století jděte do ...
... historie.

To je strasne vrtkave a ve vysledku drazsi. Mit vlastni pojistku znamena byt nezavisly. Problem je ale, ze za par let bude chybet v cele evrope. Takze nebude kde brat

Kdyz mluvite o drahe elektrine, tak se me vybavuje cena za vykup vsechny elektriny statem z noveho bloku Dukovan. Stat to vykoupi a proda odberatelum a ztratu bude hradit z rozpoctu, teda dani. Mame se co tesit na novy tunel. Vykup bude za vic jak dvojnasobek trzni ceny. Tomu se rika vyhodny kseft. Ted nevim pro koho. Pro stat a tedy obcany urcite ne.

+1

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

Přál bych si vidět váš výpočet, že něco bude " ve vysledku drazsi". Vůbec netuším co počítáte a s jakými předpoklady.
Jestli něco bude chybět celé Evropě, tak se radujte a veselte, určitě jste všechny svoje prachy investoval do řešení tohoto problému a strašně zbohatnete. Já levně nakoupil akcie firmy Vestas.

V CR je vlastne uplne vsechno problem. Spojime se s Cinou a budeme pouzivat jejich zkratku PRC. Problem Republic of Czech.

Bingo!!! To by se mohlo ve světě ujmout, mnozí nás už prokoukli. Fakt výstižné.

A co treba v Australii, tam musi mit mega problem..... slunicko skoro celej rok a nepotrebujou topit... hmm..tak mozna vyrabet elektrolizou za levny OZE vodik a posilat ho lodema do zmrzly evropy :)

Stejna analogie se da pouzit pro nas. Proc v lete pri prebytcich nevyrabet vodik, uskladnit v nadrzich na Morave, a pak ho nevyuzit v zime na vytapeni. Ty reseni uz proste existuji, jen jim jit naproti.

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

O vhodnosti vodíku Vám doporučuji si přečíst třeba zde:
https://denikn.cz/511165/co-vyresi-klimatickou-krizi-masivni-elektrifikace-a-konec-pohadek-idealne-od-zitra/?ref=tit

Obrázek uživatele Kuk

Zamčeno.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pardon, četl jsem to na papíře, na NETu je to ještě blokováno.

Přečtěte si něco o uskladňování vodíku.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Mam nastudovane napr. TRENDY VE VÝVOJI VODÍKOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ VE SVĚTĚ A MOŽNOSTI UPLATNĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE od České energetické agentury.

tady mate me poznamky ze studia.

- Skladování plynu:
-> Vysoké náklady na výrobu nádrží a kompresy
-> i přesto nejpoužívanější způsob
-> tlaky 40-200MPa
-> Nízko uhlíková ocel bez sváru
-> Energetická náročnost nižší než kapalný

- Skladování v podzemí:
-> Využítí jezkyní po zemním plynu či solné jeskyně
-> Tlak do 11MPa -> větší tlak = únik
-> Využití na pár místech Amarillo v Texasu 850mil m3, FR Beymes 330mil, GB Billington 2,2mil

- Kapalné skladování:
-> Velice energeticky a tedy finančně náročná
-> Bod varu tekutého vodíku je -253 °C
-> Proces ochlazení a komprese znamená ztrátu 30% energie ve vodíku
-> Následný přechod ortoformy vodíku na paraformu(stabilnější forma)= další energie
-> Další náklady stojí číštění vodíku -> obzvlášť špatný je zbytkový kyslík
-> Koncentrace nesmí překročit 1ppm
-> Náklady na převod do kapalné fáze a nákaldy na chlazení = enormně technologicky a finančně náročné

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Vodik se bezne prevazi i skladuje. Naklady sousisi s poptavkou. V soucasne dobe je to ale nejefektivnejsi uskladneni energie, ktere lidstvo zna. Kdyz to porovnate s technologii vyroby baterii, je to porad levnejsi i kdybyste ho mel nakonec jenom spalit.

No vedle bateriových úložišť velice jednoduchý způsob skladování energie. Jsem zvědav, až by se zvedla po vodíku poptávka, jak bude vodík vyrobený elektrolýzou z OZE konkurovat tomu vyrobenému například ze zemního plynu =zase fosilní palivo. A v tom výčtu informací Vám chybí info, že na výrobu 1kg vodíku elektrolýzou je potřeba 9l vody a 60kWg elektrické energie, viz zde:
https://www.devinn.cz/vyroba-vodiku/
Naopak spálením 1kg vodíku získám 39,4kWh tepla (přepočet ze spalného tepla, tedy při 100% účinnosti) a z něj teprve mohu vyrábět elektřinu s účinností cca 35%.
Výrobou elektřiny v palivovém článku získáme vyšší účinnost cca 50%, viz například zde:
https://www.devinn.cz/palivovy-clanek/
Skvělý systém!

Ty jo, super za ty cisla. Vy znate nejaky efektivnejsi zpusob?

Nejefektivnejsi je precerpavaci elektrarna. Snad uz nekdo prehradi morsky zaliv a bude to neomezene velka rezerva. Treba Holandane predvedli, ze prehradit more je mozne. Velka cast Holandska by se dala pouzit k tomuto ucelu. Obavam se, ze by nebyli moc nadseny, tak je nutne vzit lopaty do ruky a zacit budovat nove hraze. Treba norske fjordy by byly super prilezitost. Nebo rovnou cele Stredozemske more. Gibraltar a Suez a je to. Nebo jen Cerne more.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Stačilo by zrealizovat projekt zatopení Katarské prolákliny. Jen přirozený odpar by generoval dost intenzivní tok na gigawatty výkonu. A možná by se to celé zaplatilo díky možnosti osídlit dnes nevyužitelné území.

To ale matematicky, financne ani pozicne nevychazi :) Vodik je na tom lepe. U preerpavacky vyrabite 2x enegrii s velkou ztratou.

Účinnost cyklu vyčerpání vody a následné výroby elektřiny je cca 70 -80 %.

Účinnost cyklu elektrolýzy, stlačení a následné výroby elektřiny ve vodíkovém článku je sotva 40 %. Takže spíše vodík finančně nevychází, a proto je taky tak hrozně drahý oproti elektřině. :)

Dobre, napsal jsem to spatne asi. Ucinnosti to sice nevychazi, ale financne nez vybudovat nekolikrat Nove mlyny asi bude lepsi investovat do par skladu, ktere budou asi stejne velke jako spravni budka pro Nove mlyny.

Jsou i další možnosti. Kryogenní elektrárna zkapalňuje vzduch, potom ho zase zplynuje a pohání turbínu. Účinnost je 45% ale kdyby se využil rozdíl teploty tak by byla vyšší.
Nejzajímavěji mi připadá supravodivý indukční akumulátor. Ten má účinnost 95% a mluví se o kapacitách až 4000 MWh, to už by nahradilo přečerpávací elektrárnu.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Jako těch možností je spousta. :)

Můžeme natáhnout UHVDC vedení ze severní polokoule na jižní a když bude u nás léto a energie ze solárů nadbytek, tak by se to posílalo na jih, kde by byla zrovna zima a pak zase naopak. O krátkodobější vyrovnávání sítě by se postaraly bateriové uložiště.

Na to je ale potřeba spíše společenská proměna a změna myšlení. Technologie už jsou. :)

Stejne dobra by byla soustava fve od vychodu Asie az po zapadni Portugalsko. Slunicko by svitilo jaksi porad nekde.

Ono by stačila obří FVE na Sahaře, ta by utáhla celou Evropu celoročně. Akorát by to museli čistit po písečných bouřích a hlídat před teroristy.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

To ano, ale tím se vyřeší pouze denní cyklus, který lze podle mě jednodušeji řešit právě těmi bateriemi. :)

Problém je ale právě u toho ročního cyklu, kde použití baterií není příliš ekonomické.

V Asii to muze vest v subtropickem pasme a v Evrope od Recka, pres Italii az po Portugalsko. Tam sviti i v zime dostatecne. A muze se to rozsirit i o severni Afriku. Ale samozrejme idealni by byla sit fve po cele zemekouli. Tim by byla stabilni vyroba 24/7/365 mozna. Ale neslo by to AC. Jen DC je bezproblematicke.

No s tím bych určitě nesouhlasil. Přehradit jeden fjord o délce několika stovek metrů je určitě levnější než ten samý výkon udělat vodíkovými články.

Jen pro představu cena vodíkových článků je cca 40000 Kč/KW. to je cca 40 mld. za GW a pokud by běžely nonstop, tak je musíte měnit cca každé 2 roky a to se bavíme pouze o ceně samotných článků.

Dokud cena článků pořádně nespadne a dokud nebude vyřešena vysokoteplotní elektrolýza vodíku, tak se není moc o čem bavit. :)

Tak jasne, bagru a hliny je vsude spousty. Taky je to jednudussi tehnologie, lety proverena. Az se ale pokud se to rozsiri, cena bude jinde.

Zajímavá myšlenka, jen jsi nejsem jistý, zda je technicky realizovatelná a ekonomická.

Třeba u toho středozemního moře se bavíme o změně hladiny ve výši jednotek cm. Abyste třeba zvedl hladinu středozemního moře o 10 cm za rok, tak musíte přečerpávat rychlostí cca 500 000 m krychlových za vteřinu. Také si nejsem jistý, zda jsou technologie na efektivní výrobu u centimetrových rozdílů.

U toho fjordu nebo menšího zálivu by to bylo lepší, ale stále by to byly spíše jen jednotky metrů.

To silně omezuje maximální dosažitelné výkony. Když dosadíte do vzorce pro výkon P = Q ∙ g ∙ H ∙ μ a budete brát třeba 10 m rozdíl, tak na 1 GW potřebujete průtok cca 10000 m krychlových.

Jako neříkám, že by to vůbec nešlo, ale jsou tam docela velká omezení. :)

K tem ztratam musime pripocitat unik vodiku z nadrzi, energii nutnou na rozvod a vystavbu elektrolyzeru a palivovych clanku pouzivajicich platinu.

Nejsnadnější dnešní forma vodíku pro přepravu a úschovu je amoniak = čpavek. Island je aktuálně největším vývozcem vodíku(čpavku), protože s jeho levnými termalními energiemi si ho může dovolit elektrolízat....
Prostě vodík by mohl fungovat v zimě, když soláry v našich končinách nejedou, a naopak by se mohl vyrábět v končinách kde mají slunka víc než by chtěli po celý rok.

Není problém mít na vodík elektrárny, které by v naší zimě jely z rezerv naakumulovaných přes léto.

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Obrázek uživatele runner42

Budoucnost energetiky Austrálie jsou thoriové reaktory.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele ozana

Kde je nějaká zpráva, že by na tom někdo pracoval?

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Kuk

Běhna ho doma slepuje z papíru a ze špejlí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No kdyz to veme takhle tak teoreticky to samozrejme mozne je, jen ta elektrina pak bude stat tolik, ze sviti budeme svickama, a jizda elektroautem bude vysada milionaru...

Jestli to je reakce na mne(mistni web-komentarni system byva matouci), tak asi spatne chapeme oba vyznam slova ______""""prebytky"""""___ > :)

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Problém je jen v hlavách, ne s OZE.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Cipísek D

solárko na každý barák : volte už konečně piráty ;)

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

Jojo hlavně s tím jejich bezva nápadem, že kdo ve firmě platí daně a vlastní ji a pak ji chce prodat, tak to znova zdaní, to motivuje.

---
Obrázek uživatele ozana

Co je na tom zvláštního platit daň z příjmu? Proč by prodej firmy měl mít nějakou výjimku?

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

No jo vlastně někde se musí těm druhým, co měli zodpovědnost a makali vzít peníze (a to firmu nevlastním), aby bylo jak je rozdat...máte pravdu úchylnější už byl jenom stav, že jste si koupil nemovitost a za to, že jste se zadlužil nebo našetřil na tu nemovitost jste ještě mohl zaplatit daň

---
Obrázek uživatele ozana

Je to příjem jako každý jiný. Majitel firmy makal, kdežto jeho zaměstnanci se vrtali v nose?

Spíše mám pocit, že si majitel firmy dá do nákladů i tolatní papír pro vlastní domácnost, a sám si vyplácí minimální plat aby platil minimální sociální/zdravotní pojištění.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Zde se neda nez souhlasit. Nemam ani firmu, ale mam hodne solidni plat, ze platim cca 3 duchodc(nic proti tomu, jednou z nich je moje mamka). A i tak kdyz jdu so autosalonu(ale i pekarstvi, uzenarstvi) platim uz z me zdanene(nekolikrat) vyplaty zase 200-400 tisic statu za DPH. A to si fakt toauto nemuzu jako majitel firmy cely zivot kupovat na naklady. Dane tu proste jsou. A je to svinstvo. Ale ti hasici, zchranari sami nevyjedou....jen to chce hlidat ultra zlodeje jako Babis aby nemohli krast ve velkym.

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Jo ročně platím na daních jedno slušný nový auto. Nicméně ten prodej firem bych tak nedanil - protože na ty velký ryby se to nedostane a nějaké malé rodinné firmičky to pět odnesou a dobrá ekonomika na takových firmičkách právě stojí.

---

Netvrdil jste drive ze uz zijete v ustrani, ze uz se nehonite za mamonem atd. A ted zase obracite a tvrdite jake dane platite. Asi se vam neda v nicem moc verit. Vypravite takove vselijake pohadky

Ano snažím se žít mimo nicméně pořád mám ještě slušný plat a mám přehled o celkových výdajích a prostě slušné rodinné auto zaplatíte ročně v součtu na dani z příjmů, dani z nemovitosti a DPH - nezdá se vám to? Zkuste si to spočítat, podporovat stát je ještě dražší koníček, než mít děti

---

Pokud se orientuji ve vlaknu, tak jde o dan z prijmu a ne vsechny dane dohromady.

Aha já pobral, že Bourák už to také vztahuje na součet daní, že vlastně si z jednou zdaněných peněz něco kupuje a znova daní.

---
Obrázek uživatele ozana

Čím větší firma tím menší daně (v procentech).

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Ok v tom případě kdo prodá starý kolo ať to zdaní jako příjem, kdo starý auto taky.. prodáte něco za litr - hezky 150 státu.
A pokud prodáte ten měsíc auto a bude váš příjem větší než 140 tis hrubýho tak hezky 15 a 23 procent, dań u nemovitostí budeme moc krásně zrušit, protože těch 23 procent z příjmu nad 140 tis, ji několikanásobně zvednou

že si neplatí majitel zdravotní a sociální je jeho problém, nebude mít důchod - teda pač to vlády prožíraj o sto šest, tak kdo si nenašetří sám, tak nebude mít důchod, stejně jako zdravotnictví se taky bude platit zelenýma na dřevo

---

Hodnota firmy se zvysovala investicemi, ktere byly porizovany z nedanenych zisku. Tak je zjevne, ze nezdanene navysovani majetku investicemi bylo vyssi nez odpisy. A tudiz si stat ten rozdil zase zdani. Uplne jednoduchy priklad: prijem z prodeje odepsaneho firmeniho auta musite take zdanit.

Obrázek uživatele ozana

Mělo by se přiznat ke zdanění cokoli nad 6000Kč (u zaměstnance).

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

A děje se to?
Mimochodem třeba to auto je osvobozeno pokud si ho necháte rok.
Daň z občasné činnosti je až pokud je to víc než 35 000 Kč/rok

---

Nějak nechápu co tu řešíte. Pokud cokoliv prodám a mám příjem, tak pokud jsem si tu věc nevyrobil, tak jsem ji musel koupit a to jsou moje náklady. Pokud jsem něco koupil a ta věc není investičního charakteru, tak příjmy budou snad vždy nižší než náklady. Zisk je tedy 0 a daň také.

Proto je nesmysl uvádět do daňového přiznání prodej kola nebo auta do 30 tisíc Kč a zákon nic takového logicky nevyžaduje. Pokud je to nad 30000, tak si dáte do výdajů cenu nákupu a daň je také 0. :)

Obrázek uživatele ozana

FÚ nemá kapacitu kontrolovat takové drobky, takže to reálně nikdo nepřiznává. Neznám všechny výjimky.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

výjimek je moře, nicméně nemáte pravdu FÚ si na drobkách pěkně smlsává, když na ty velké nedosáhne.

---
Obrázek uživatele ozana

Nemá jak se dozvědět, že jsem prodal dejme tomu elektrokolo za 16 tisíc.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Pokud jste to kolo radne koupil z vasich zdanenych penez, tak prodej vaseho osobniho majetku zadne dani nepodleha. Kde jste sebral tu info?

Obrázek uživatele ozana

To byl asi špatný příklad.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Ano i ne, pokud se někde propíše převod vlastnictví, třeba vlivem nějaké zabezpečovačky tak se to dohledat dá, jeden čas se to nějak dalo řešit přímo přes MP

---
Obrázek uživatele runner42

Mě zaujal jejich ultras komoušký nápad platit daň z neobývaného bytu.

Můj protinávrh by byl je věšet.

Uznávám, že je to poněkud extrémistické, ale oni si začali.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

Vždyť taky vzešli z toho squaterskeho prostředí. Stačí si vzpomenout jak se staví k obsazování cizí nemovitosti, případ tzv. samozvaneho "centra klinika" a pod. Hrozná levičácká chátra.

---

Lexus GS 450h Premium

Veset nebo strilet se bude Lukasenko jako kdysi Nicolae Ceaușescu. Je to stejna sorta komunistickeho odpadu.

Obrázek uživatele runner42

Vám to po těch měsících pořád ještě nedošlo, že se tam, jak jsem se vám snažil vysvětlit, nic neděje?

To pořád baštíte propagandu, že už už tam je revoluce?

To je teda naivita :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Celkově - jsou nevyzpytatelní - holt levice a pravice už vůbec neexistuje, dneska se jede PR politika...chudák ten, co to bude jednou dávat dohromady

---

No cert aby se v tom vyznal. Levice (Pirati, CSSD, TOP09) je dneska totalne asocialni skvadra. To uz ti komousi jsou pravicovejsi. Nebo levicovejsi :) jak se to vezme....

A ještě si musíme započítat to, že ČR je v EU nadprůměrně půmyslová země, tedy jsou velké energetické nároky. Za sebe se obávám, že není možné po odstavení uhelek a JE udržet průmysl a energetickou soběstačnost současně.

---

Ty se obáváš všeho i toho co není tvoje parketa a ani tvoje starost.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Jo sorry, že nechci ekonomicky zlikvidovat a předlužit tenhle stát našim dětem...

---

Tak to už se bohužel povedlo STBákovi a tý jeho kolotočářský partě prasnic... OZE s tím neměly nic společnýho.

Jo a smrady z výfuků a komínů ti nevadí.
A, že ten atom ty děti zadluží, ti taky nevadí.

Fakt dobrý.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Ty jo a ze EU nas svym zelenym udelam zadluzi vsechny to vam nevadi?

Ukaž mi, kde jsem napsal, že mi nevadí. O atomu diskutovat je ztráta času, protože není nikdo, kdo by měl koule do toho jít a když už by byl, tak se nedohodnou na technologii.

---

Už zase kličkování na slovíčkách.
Jak u tebe klasické.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

> Bobánek, Lukínek a Jasoňek - hošánci - vám a všem ostatním EUpřicmrdávačům, udavačům a jiným exotům - NAS.RAT.

Nemáš argument, tak kličkuji. Dej konkrétní bilanci, jak Škoda auto bude soběstační s OZE včetně subdodavatelů a pak uvěřím, že OZE stačí

---

Tvá klasika, kdo říká soběstačné s OZE.
Je to soubor různých typů výroby a u nás uhlí a atom, je pro nás to nejhorší co může do budoucna být.

Čemu věříš je úplně jedno mně a i těm co by o tom měly rozhodovat.
Ty jsi takový "futurista", lítáš s hlavou od jedněch futer do druhých a zpátky.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Takže obecně se nebráníš dokupování elektřiny s tím, že čr nebude schopná pokrývat svoji průměrnou každoenní spotřebu elektřiny je to tak?

---

Ty jsi fakt trouba.
Na tvé otázky je těžké odpovídat, protože debatu rozvineš do neskutečných nesmyslných rozměrů

Ano, nevadilo by mi si koupit část elektřiny jinde, kdyby u nás měla být v tu doba její výroba dražší nebo nedostatek.

Ty se ptáš jak malé děcko. V čem jsme podle tebe soběstační.
ČEZ je v Evropě jak jeden dům s FVE ve městě. Prostě nic, prd!
Nevím proč by byl problém koupit něco co neumím levněji jinde a ještě tomu jen v Evropě. To si tu jak dlouho chceme hrát na vlastním písečku a nevidět jak to funguje jinde?!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Díky za odpověd - z celé odpovědi má smysl jediné slovo "Ano"

---

Rádo se stalo.

Zkus mi odpovědět na ten konektor jinde.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 15 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele runner42

Jak z Rudého práva.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?