Evropa má přes 1700 CHAdeMO a 900 CCS rychlonabíječek

Jan Horčík - 12 Květen 2015

Síť rychlonabíjecích stanic v Evropě se rychle rozrůstá. Podle nejnovějších statistik je zde k dispozici už přes 1700 CHAdeMO a 900 CCS rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.auto 100. rychlodobíjecí stanice Norsko ABB

Jubilejní 100. rychlonabíjecí stanice ABB v Norsku. Celkem má tato země přes 200 rychlonabíjecích stanic, včetně několika nabíječek Tesla Supercharger.
foto: ABB

Asociace CHAdeMO na svém twitteru potvrdila, že v Evropě už funguje přes 1700 nabíjecích stanic tohoto typu. Nejvíc v Británii, Francii a Estonsku. Rychlonabíjček standardu CCS je přes 900, o 70 víc než před měsícem.

UPOZORNĚNÍ: Mezi tyto nabíječky se nazapočítávají speciální rychlonabíječky Tesla Supercharger.

Celkem 400 rychlodobíječek pro elektromobily v Evropě zvládá více standardů, tedy CHAdeMO i CCS. To představuje 45 % všech Combo 2 nabíječek a 25 % všech CHAdeMO nabíječek. Nové CCS Combo 2 rychlonabíječky vznikají nejvíce v , a .

ZAJÍMAVOST: Společnost právě nedávno instalovala v Norsku svou 100. rychlonabíjecí stanici. To jest čtyři roky po instalaci té úplně první. Jde o nabíječku Terra 53 CJ s výkonem 50 kW a konektory CHAdeMO a Combo.

Důvod je jasný: právě tam extrémně stoupá prodej elektromobilů Volkswagen, tedy Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Kromě toho se ale po celé Evropě také rozšiřuje počet rychlonabíječek Tesla Supercharger.

Ty nejsou kompatibilní s jinými elektromobily než těmi značky Tesla (prozatím tedy pouze Model S), ale naopak to funguje díky nové redukci Supercharger -> CHAdeMO.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen bych rád věděl, proč jsou ty nabíjecí stojany CEZu tak velké a ošklivé v porovnání s Tesla stojany. Jsou proti nim hubené a pěkně inteligentně vyřešené.

Obrázek uživatele ePavel

No protože Tesla stojany jsou opravdu jen stojany a ostatní je bokem. ČEZ má v té bedně všechno na jednom místě. Mimochodem tyto DBT "nabíječky" jsou dosti poddimenzované. Pořádná nabíječka, která dokáže dodávat plný výkon delší dobu, aniž by se upekla je ještě větší, například ty od ABB.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Mimochodem, to se počítá jako fyzické nabíječky, nebo jako míst k nabíjení, kde nabíječek může být více?

Obrázek uživatele Radovan

Řekl bych - bohužel - že pouze fyzické nabíječky, tedy nabíjecí stojany. Protože prozatím jsem v ČR, SR ani Rakousku nenašel nabíjecí místo, kde by rychlonabíječek bylo vedle sebe více. A to ještě musíte brát s rezervou, protože pokud má nabíjecí stojan kabel CHAdeMO i kabel Combo, tak současně na něm dobíjet 2 vozy nelze, vždy jen CHAdeMO nebo jen Combo. Tak to mají třeba rychlodobíječky ČEZu, na kterých si ale můžete současně s CHAdeMO či Combo nabíjet ještě svým kabelem přes Mennekes zásuvku. Což je výhoda, pokud musíte čekat na dobití člověka před Vámi. Osobně se mi stalo v Praze na Duhové ulici u sídla ČEZu, kde jsem CHAdeMO nabíjel já Nissan Leaf a se mnou současně nabíjel z Mennekesu VW eGolf. Třetí v řadě, co dojel po nás, BMW i3, už měl smůlu. Po chvilce čekání odjel, přestože mohlo využít Mennekes na pomalém nabíjecím stojanu za rohem.

Více nabíjecích zásuvek na jednom místě najdete obvykle jen v podzemních garážích nebo nákupních centrech na vyznačených stáních pro nabíjení elektrovozidel. Třeba OC Nová Karolina v Ostravě (8) nebo Parkovací dům u Prátru ve Vídni (3 patra po 10). Od 230V 16A až po 400V 32A nebo Mennekes.

Tesla je úplně jiná liga, tam je 2, 4, 6 i 8 nabíjecích stojanů Supercharger na jednom nabíjecím místě zcela normální věc. Některá i pod střechou, pokrytou FVE panely.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jo je to neštěstí, skoro bych řekl, že většina z těch 900ks Combo nabíječek bude zároveň Chademo.

Jinak Tesla prý teď staví v Itálii dobíjecí místo rovnou se 14 SC.

Obrázek uživatele Jolinar

v italii uz maji minimalne jeden s 12 :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26