Evropa má přes 1700 CHAdeMO a 900 CCS rychlonabíječek

Síť rychlonabíjecích stanic v Evropě se rychle rozrůstá. Podle nejnovějších statistik je zde k dispozici už přes 1700 CHAdeMO a 900 CCS rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.

Jubilejní 100. rychlonabíjecí stanice ABB v Norsku. Celkem má tato země přes 200 rychlonabíjecích stanic, včetně několika nabíječek Tesla Supercharger.
foto: ABB

Asociace CHAdeMO na svém twitteru potvrdila, že v Evropě už funguje přes 1700 nabíjecích stanic tohoto typu. Nejvíc v Británii, Francii a Estonsku. Rychlonabíjček standardu CCS je přes 900, o 70 víc než před měsícem.

UPOZORNĚNÍ: Mezi tyto nabíječky se nazapočítávají speciální rychlonabíječky Tesla Supercharger.

Celkem 400 rychlodobíječek pro elektromobily v Evropě zvládá více standardů, tedy CHAdeMO i CCS. To představuje 45 % všech Combo 2 nabíječek a 25 % všech CHAdeMO nabíječek. Nové CCS Combo 2 rychlonabíječky vznikají nejvíce v , a .

ZAJÍMAVOST: Společnost právě nedávno instalovala v Norsku svou 100. rychlonabíjecí stanici. To jest čtyři roky po instalaci té úplně první. Jde o nabíječku Terra 53 CJ s výkonem 50 kW a konektory CHAdeMO a Combo.

Důvod je jasný: právě tam extrémně stoupá prodej elektromobilů Volkswagen, tedy Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Kromě toho se ale po celé Evropě také rozšiřuje počet rychlonabíječek Tesla Supercharger.

Ty nejsou kompatibilní s jinými elektromobily než těmi značky Tesla (prozatím tedy pouze Model S), ale naopak to funguje díky nové redukci Supercharger -> CHAdeMO.

6 Comments on “Evropa má přes 1700 CHAdeMO a 900 CCS rychlonabíječek”

    1. No protože Tesla stojany
      No protože Tesla stojany jsou opravdu jen stojany a ostatní je bokem. ČEZ má v té bedně všechno na jednom místě. Mimochodem tyto DBT „nabíječky“ jsou dosti poddimenzované. Pořádná nabíječka, která dokáže dodávat plný výkon delší dobu, aniž by se upekla je ještě větší, například ty od ABB.

    1. Řekl bych – bohužel – že
      Řekl bych – bohužel – že pouze fyzické nabíječky, tedy nabíjecí stojany. Protože prozatím jsem v ČR, SR ani Rakousku nenašel nabíjecí místo, kde by rychlonabíječek bylo vedle sebe více. A to ještě musíte brát s rezervou, protože pokud má nabíjecí stojan kabel CHAdeMO i kabel Combo, tak současně na něm dobíjet 2 vozy nelze, vždy jen CHAdeMO nebo jen Combo. Tak to mají třeba rychlodobíječky ČEZu, na kterých si ale můžete současně s CHAdeMO či Combo nabíjet ještě svým kabelem přes Mennekes zásuvku. Což je výhoda, pokud musíte čekat na dobití člověka před Vámi. Osobně se mi stalo v Praze na Duhové ulici u sídla ČEZu, kde jsem CHAdeMO nabíjel já Nissan Leaf a se mnou současně nabíjel z Mennekesu VW eGolf. Třetí v řadě, co dojel po nás, BMW i3, už měl smůlu. Po chvilce čekání odjel, přestože mohlo využít Mennekes na pomalém nabíjecím stojanu za rohem.

      Více nabíjecích zásuvek na jednom místě najdete obvykle jen v podzemních garážích nebo nákupních centrech na vyznačených stáních pro nabíjení elektrovozidel. Třeba OC Nová Karolina v Ostravě (8) nebo Parkovací dům u Prátru ve Vídni (3 patra po 10). Od 230V 16A až po 400V 32A nebo Mennekes.

      Tesla je úplně jiná liga, tam je 2, 4, 6 i 8 nabíjecích stojanů Supercharger na jednom nabíjecím místě zcela normální věc. Některá i pod střechou, pokrytou FVE panely.

Napsat komentář