Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek

Jan Horčík - 25 Září 2015

Během léta se počet rychlonabíječek standardu CHAdeMO v Evropě zvýšil o téměř třetinu. Dnes jich tu je v provozu 2364 a během pouhých pěti měsíců tak přibylo přes 500 nabíječek. V únoru jich bylo 1659.auto mapa Evropy rychlonabíjecí stanice rychlonabíječky pro elektromobily CHAdeMO

Počet rychlonabíječek CHAdeMO v Evropě stále větším tempem stoupá
foto: CHAdeMO

Nejlepším evropským státem co do počtu rychlonabíječek zůstává Británie s 418 kusy. Dotahuje ji ale rychle rostoucí s 322, s 222 a se 182. Nutno dodat, že velká část nových nabíječek je vybavena několika standardy, nejen konektorem CHAdeMO.

Zdvojnásobení počtu CHAdeMO rychlonabíječek proběhlo v a dnes jich je u našich jižních sousedů k dispozici 63. Česká republika se podle oficiální mapy CHAdeMO nabíječek může pochlubit 23 kusy, což je o 3 více než sousední .

Celkový počet CHAdeMO nabíječek na celém světě je odhadován na téměř 10 000. Oficiální číslo zatím udává 9075, ale to jen proto, že údaje pro a Japonsko jsou už několik měsíců staré.

CHAdeMO Association
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v Liberci stále velké prd. Nebo nabíjet v Žitavě, když se tam jede na nákup.

Obrázek uživatele ozana

Liberec vem čert ;-), ale u Olomouce/Lipníka n B. není nic, aby se člověk mohl dopravit dál. Pak něco rychlejšího na D1 a teprve pak Liberec a třeba Bruntál ...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to vypadá, že ani zapádě to zatim není pokryté. Dojedete po chademu do Berlína? Koukám, že ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dal tady vůbec někdo odkaz na CHADEMO EU MAP pro nově příchozí nováčky??
chademo.com/wp/eumap/

Obrázek uživatele honza.t

ČEZ
42ks dobíjecích stanic- AC, 9ks rychlo dobíjecích stojanů - DC Rozpracovaných rozestavěných je dalších 12ks ( VNS zásuvek? ) Pořád jsou na mapě nepokrytá místa kde není žádná VNS.

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

Obrázek uživatele Radovan

Prosím nenadávejte na ČEZ. Vždyť jede přesně podle evropského trendu. Také v ČR jsme podle evropského vzoru zvýšili počet rychlonabíjecích stanic o fantastickou 1/3! Třeba ČEZ z 6 na 9! V lednu po 1 ks v Brně a Mladé Boleslavi, v březnu v Ostravě!
Vše výše uvedené je samozřejmě myšleno brutálně ironicky. Člověku se fakt chce nad činností (tedy vlastně nečinností) ČEZ+EON+RWE+PRE v oblasti rychlonabíjení brečet.

K nepokrytým místům - nevím, jestli jste si také všimli klasické pražské úchylky, tj. že ČR končí v Říčanech, dál jsou lvi. Ale ČEZ, sídlící v Praze, přednostně síťuje Čechy v okolí Prahy. Rychlonabíječky jsou v Praze, Kladně (od Prahy 31 km), Plzni (94 km), Ústí nad Labem (87 km), Mladé Boleslavi (64 km), Hradci Králové (119 km) a Vrchlabí (132 km, ale cestou míjíte tu 64 km v Mladé Boleslavi).
S uvedeným ostře kontrastují zbylé 2 rychlonabíječky ČEZ v Brně a Ostravě, vzdálené od nejbližší další v Hradci 140 a 225 km. To byla asi jen úlitba druhému a třetímu největšímu městu v ČR, aby furt nenadávaly.
Jezdit už také není problém mezi zmíněnými českými městy. Např. Vrchlabí - Mladá Boleslav 73 km, totéž do Hradce Králové, z něj do Mladé Boleslavi 85 km. Z ní do Ústí n.L. 81 km. Z něj do Kladna 72 km. Z něj do Plzně 84 km. U elektráren na severu Čech jsou zatím pomalé stojany, ale na rychlé jsou už vybetonovány základy a také 4 parkovací místa místo obvyklých 2. Takže 2 nejuznávanější směry jízdy z pohledu Pražáka - do Krkonoš na lyže a za nákupy do Německa, by tak byly pokryty. Z Ústí do Drážďan je 64 km. Z Plzně je sice Norimberk i Řezno ještě pro běžný elektromobil daleko, ale hned za 71 km vzdálenou hranicí čekají německá CHAdeMA.

K tomu Německu jen velká maličkost - síť dálničních odpočívadel s čerpacími stanicemi a restauracemi Tank und Rast otevřela za přítomnosti ministra dopravy 23.9.2015 první ze 400 CHAdeMO nabíječek na dálniční síti, které mají být vzdáleny od sebe okolo 30 km a stát do konce roku 2017. Navíc budou multifunkční (tedy i Combo a Mennekes). První je právě na dálnice A9 mezi Mnichovem a Norimberkem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tj toho ČEZ je tak žalostně málo že se chce brečet
cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo a tych 163 v estonsku, to je pecka. Este je zaujimave ze mekka ev v europe, Norsko ich zasa az tak vela nie je, z toho vypliva, ze dostatocna siet je iba jedna, no nie jedina prekazka.
A este povzdych: keby tak pouzivanie chademo bolo celoeueopske ako v Tesle :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena je ta největší a nejzásadnější překážka rozvoje elektromobility. Dvojice Norsko/Estonsko je toho jasný důkaz. I u nás by byly prodeje elektroaut násobně vyšší, být e-golf a ice golf za stejnou cenu. A nabíječek by pak přirozeně přibývalo také. Imo hustá síť dobíjecích stanic může zvednout prodeje ev př. z 0,5% na 0,75%, ale výrazný pokles ceny zvýší prodeje mnohonásobně. Zatím ovšem je nějaké zlevňování v nedohlednu, viz leaf. Kde se i po uvedení vylepšené verze cena základního modelu nepohnula ani o píď.

Obrázek uživatele Josef

No nevím, lidé, kteří měli už s e-golfem tu čest tvrdí, že je to příšerný paskvil. Osobně jsem tím ještě nejel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani já ne, ale snad všechny recenze co jsem viděl, nebo četl, vyznívaly kladně. I tak si ale nemyslím, že by to zcela ospravedlnilo cenový rozdíl proti leafu.

Máte k ceně Leafu více infa? Odkaz?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady zmiňují kolik stojí Leaf v USA:

insideevs.com/2016-nissan-leaf-107-miles/

Odkaz který uváděl to stejné pro GB, tedy že cena základního modelu s 24kwh baterií je neměnná, se mi bohužel dohledat nepodařilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sakra a kde je tych 23 chademu u Vas? To su asi sukromne ze sa neobjavuju na mapach?

Obrázek uživatele ozana

Nějaká síť soukromých s jednotným účtováním se formuje na EVMAPA.cz

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele PaRi

A jéje, tak to dopadne jak s internetem (eBookama, MP3, poštou, ...). Než se brontosaurus rozhejbe, tak tu bude paralelní řešení od soukromníků. A to se zase bude brečet, že mu šlápli na ocásek, a že to a ono...

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Nebýt soukromých rychlonabíječek, tak si na Moravě a ve Slezsku, počínaje Vysočinou, s elektromobilem ani neškrtnem.
Třeba do Prahy jezdím Nissanem Leaf nesmyslně po trase Ostrava-Vyškov-Brno-Pardubice-Praha.
Malým městským Peugeotem Ion to nedám, takže na cestě do Brna musím ještě použít mezi Ostravou a Vyškovem Valašské Meziříčí. Viz nedávná jízda do Telče.
Protože podobně je na tom s dojezdem dodávka Nissan eNV200, musel jsem ji nabíjet stejným způsobem a při přejezdu Vysočiny navíc stát dlouhé hodiny na pomalé domácí zásuvce.
Všechny tyto jízdy najdete zde na hybrid.cz, včetně loňské srpnové elektrické dovolené peugeotem Ion na trase Ostrava-Prostějov-Brno-Vranov nad Dyjí-Vídeň-Bratislava-Žilina-Ostrava. Jediný bezproblémový úsek pro malý městský elektromobil byl Vídeň-Žilina díky síti Wien energies a Greenway. Dokonce jsme pendolovali mezi Bratislavou a Vídní, kde jsme bydleli, protože rychlodobíjet (40-50 kWh) tam fakt není problém, o pomalých (2-3,6 kWh) a Mennekes (11 kWh)zásuvkách skoro kdekoliv po cestě nemluvě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Tady na mapě jejich cca 20.
Bohužel nejsou rozmístěny tak pěkně jako u vás...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak např. v Praze se rovnou může škrtnout PRE (již dlouho tam rychlonabíjecí stanice není - pouze pomalá) a taky RWE (dlouhodobě nefunkční CHAdeMO - pouze mennekes 16A).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

napiš jim !!

chademo.com/wp/contact/

at ma PREsRWE reklamu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veřejně přístupné chademo taky bylo u ABB, ale jen do doby než jim přišel z magistrátu dopis, že jako veřejnou nabíjecí stanici to musí zkolaudovat. Tak pro veřejnost zavřeli a je to. Poděkujte byrokratům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano to je ono, stát účelově byrokratitky blokuje distribuce elektřiny elektromobilům

youtube.com/watch?v=egyzWBFr3SI

kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26