Evropa: do září 2017 se zatím prodalo 215 000 aut do zásuvky

Jan Horčík - 31 Říjen 2017

Za prvních devět měsíců roku 2016 se v Evropě prodalo asi 150 000 aut do zásuvky. Za stejné období letošního roku je to už kolem 215 000, tedy nárůst o 43 %.auto elektromobily BMW i3

Dlouhodobě nejprodávanějším autem do zásuvky v Evropě je elektromobil Renault Zoe (září 2017: 2306, celý rok 23 938). Následují BMW i3 (33 kWh) (2205/14 825) a Nissan Leaf (1387/14 809).

Právě u Leafu lze vypozorovat výrazné snížení zájmu díky představení druhé generace tohoto elektromobilu a čekání řady zákazníků na jeho dostupnost. Na čtvrtém místě nepříliš překvapivě Mitsubishi Outlander PHEV (2080/13 963) a na páté konečně Tesla Model S (2526 - #1 za září/10 580).

Velice dobře se vedlo také Volkswagen e-Golf (2041/7915), Tesla Model X (2136/8774). Hyundai Ioniq Electric se bohužel stále drží spíše na chvostu díky omezeným dodávkám (552/4352), stejně jako starší, ale pořád dobré svezení Kia Soul EV (502/3829).

Za celé září 2017 se v Evropě prodalo 33 716 aut do zásuvky - elektromobilů a plug-in hybridů. Až na prosinec 2015 (33 827) jde o historicky rekordní měsíc. Jejich zářijový podíl na nákupech nových aut činil 2,2 %, celoroční pak 1,8 %.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S BMW jezdím do Olomouce.Není problem s termínem,tak s odborníky elektro.CarTec....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máte naprostou pravdu, typickým příkladem budiž postoj tuzemského prodejce auto Domanský. Uvažoval jsem o koupi Hyundai Ioniq. Byl jsem u nich přímo na oficiálním představení. Poté jsem kontaktoval jejich prodejce a ten mi slíbil, že se ozve, 3 neděle a nikdo nevolal, zastavil jsem se tedy osobně u nich na prodejně a jiný kolega, že se omlouvá, ale není vůbec problém, že mi zavolá povolaný člověk ihned zítra, toto se opakovalo celkem 4x a do dnešního dne se mi opět stále nikdo neozval. Na jejich stránkách je stále na prodej stejný vůz, který někdo na prezentaci stačil odřít a od té doby uběhlo již zhruba 9 měsíců. Nakonec se mi vyskytla vemi zajímavá nabídka na koupi 3 roky staré Tesly Model S a tímto zdravím velmi pružné a ochotné prodejce do Hyundaie do firmy auto Domanský !!!! Tímto velmi zajímavým přístupem budou určitě trhat rekordy v prodejích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne takýto problém som mal s predajcom Nissanu. Konkrétne Auto-Impex Bratislava. Už mám Teslu S, tak ich srdečne pozdravujem :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podobné je to u Volkswagenu. Koupil jsem BMW. Tímto posílám pozdrav do Wolfsburgu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za praktickou informaci. Podobná je bohužel podle naších informací i zkušenost řady dalších zájemců o elektromobily Hyundai.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si odplivnu, ale tentokrát na Mitsubishi... od června se snažím tady v Ostravě domluvit na předváděcí jízdě s Outlander PHEV. Telefonní číslo jsem jim nechával 2x. Osobně jsem byl na autosalonu 3x a bohužel do dnešního dne se nepodařilo testovací jízdu realizovat a dokonce mi nikdy nikdo od nich nevolal, že by to bylo možné. Buď takové auto vůbec nemají, nebo je na cestě a nebo už je prodané a testovací jízda není možná. Kupte si pak takového zajíce v pytli navíc za příjemnou českou cenu 1,2M.
Omlouvám se za trochu off topic, na druhou stranu, kdyby měli prodejci zájem a nebyl problém s dostupností tak jsou podle mě prodeje minimálně dvojnásobné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S Nissanem jsem problém neměl, na webovkách jsem zvolil zkušební jízdu v Nissan Leaf a hled další den mě kontaktovali přímo od místního dealera v Olomouci a nabídli mi termín.
Jízda byla zajímavá, ale při té současné ceně si raději počkám na nový leaf, který bude snad v ČR někdy začátkem 2018 nebo snad půjde sehnat starší 30kWh verzi s větší slevou...

pred rokom a pol som požiadal o skontaktovanie, LEAF-y neboli až tak bežne u predajcov, prišiel mi e-mail s výpisom, kde sú predvádzacie kusy. skontaktoval som najdostupnejších, venoval sa mi priamo riaditeľ, o týždeň ma kontaktovali znovu e-mailom a o ďalší týždeň telefonicky z európskej centrály - vždy ako som spokojný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám úplně stejnou zkušenost, paní Filipová mi několikrát slíbila testovací jízdu, dodnes jsem se nedočkal...

S i3 na test jsem problem nemel :)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Obrázek uživatele Josef

No já s BMW taky nemám zrovna nejlepší zkušenosti. Respektive při prodeji je to v pohodě, ale pak se zavřou vody a pokud neustále neurgujete, tak smůla, nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přidávám se ke kolegům s podobnými zkušenosti, co se týká Hyundai Ioniq v Ostravě Auto Laros.
Přes půl roku nebylo možné se k autu dostat (od května) a teď tu předváděčku, co mají na prodejně už poškrábanou a ne zcela funkční rychlonabíjení (po ukončení nabíjení jim zůstane konektor zamknutý a musí se použít pojistka v kufru k odemčeni, kterou jim doničili kluci z DPO, když to měli na testování), tak najednou by to auto chtěli prodat. Jenže pochybuju, že někdo se zdravým selským rozumem by od nich koupil auto za plnou cenu v takovémto stavu (navíc vedoucí prodeje to auto užívá k ryze osobním účelům a nechová se k němu zrovna dvakrát šetrně).
Ještě bych mohl přihodit zkušenosti se servisem svého iOna u Auto Tichý v Ově, kde vůbec nevěděli, která bije a spíše autu ublížili, než mu nějak pomohli. Takže u nich jsem byl taktéž pouze 1x a víckrát jsem s nimi skončil.

Obrázek uživatele Josef

Ono je to všude asi stejné. V BMW na to aspoň mají vyškolené mechaniky a pár těch aut sem jezdí, takže to neservisují úplné nuly. Nicméně mají jednoho elektrikáře na řadu BMW i pro celý kraj. Objednací lhůta jakéhokoliv servisu (včetně aktualizace firmwaru) je asi 1,5 měsíce.

V KIA v Olomouci už jsou vycvičení. Servisní prohlídka do týdne po objednání a ceny směšné. Teď opět po 15tkm servis za 315,-Kč bez dph. Závady při 60tkm žádné.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdil jsem pravdidelně servisovat Kiu Soul EV do Autobondu v Praze, vždy mi půjčili zdarma náhradní vůz a otestoval jsem celou elektrickou flotilu - Leafa 30 kW, NV-200, i hybrid Mitsubishi Outlander PHEV, ALE ceny za servis o poznání vyšší nežli u Vás v Olomouci, nejméně jsem platil 984 Kč, ale potom i 3590,- Kč za 60 tis prohlídku a přitom tam skoro nic nedělali ... Jinak velký průser se servisem u auto Domanský ve smyslu stavu auta a akumulátoru po servise - vždy mi ubyla hodnota baterky, po cca 3 letech jsem se od známého dozvěděl, že tam prý čachrují s akumulátory, což tomu odpovídalo. vždy mi zmizel dojezd o cca 15 km po jejich odborném servise a na můj dotaz, co to je mi řekli, že nic, že to opět naběhne, ale nikdy se tak nestalo, když byl nový nabil jsem do něj necelých 16 kWh, nyní po "odborném" servisu max 10 kWh, nájezd zhruba 90 tis

Teď dělají při servise kontrolu trakční baterie a zhruba polovinu mění za nové v záruce. Zkuste navštívit servis a třeba dostanete novou. Záruka je 7 let.

Jinak jsem absolvoval jednu prohlídku v Brně a taky okolo 3500,-Kč. Otázka je, jestli mají všude stejný ceník.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Obrázek uživatele Josef

To jsou na tom baterie Soulu fakt tak blbě, že je třeba je měnit?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jsem to špatně napsal, to že mění u auto Domanský baterky se vztahovalo k Peugeot iON, ale ne v záruce, ale bez vědomí zákazníka a vždy ještě v horším stavu, nežli byla původní. U Kia Soul EV drží baterka bez problémů, znám několik majitelů a nikdo nemá problém se Soulem. Já mám najeto cca 80 tis a baterka bez problémů.

Obrázek uživatele Josef.

V rozhovoru se míchá trakční baterie (12V), která opravdu odchází a baterie auta 30 kWh, to si nemyslím, že by někdo v autech libovolně tyto baterie přehazoval.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Trakční baterie je právě ta velká.

Obrázek uživatele Josef.

Trakční baterie jsou obě baterie, ta velká často neodchází, spíše to je vyjímka, nikde jsem nic podobného nečetl. Ta malá 12V odchází kolem 2 let, někdy po záruce, někdy před zárukou (můj případ).

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Trakční baterie je zpravidla ta, co se stahá o pohon. 12V je obvykle baterií servisní.

Obrázek uživatele Josef.

Definice trakční baterie je jiná, ale je to tak podstatné? V běžném autě je rovněž trakční baterie a o pohon se nestará.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Slovo trakce znamená pohon. V běžném spalovacím autě rozhodně žádná trakční baterie není.

Pokud jste někde viděl nebo dokonce máte namontovanou v autě startovací olověnou baterii, o které výrobce tvrdí, že je trakční nebo vhodná (i) pro trakční účely, znamená to, že jde o baterii určenou pro pohon (trakci) vysokozdvižných vozíků, golfových vozíků, motokár a podobných věcí.

Obrázek uživatele Josef

To je ale omyl. Trakční baterie nejsou startovací autobaterie. Trakční baterie právě nesnáší vysoké proudové odběry. Ale jo, je to jedno. Nicméně zajímavé na tom všem je, že u elektromobilů docela často odchází 12V baterie. To je celkem divné a není to omezeno na jednu značku. Děje se to Tesle, BMW i dalším.

Obrázek uživatele Josef.

Soul má trochu chemicky jinou baterii než jsou běžné, já jsem ji nahradil klasickou 12V s větší kapacitou, uvidím co na to řeknou v servisu. Auto na to neříká nic :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Já mám v i3 malou lithiovku. Ale ty také odcházely. Nicméně u mě zatím slouží dobře.

Obrázek uživatele Josef.

Doplním zkušenost jednoho z majitelů - 30kWh baterie jde do kopru když se často nechává plně nabitá (100%) zvláště v letních teplých měsících a nebo se denně dělají velké nájezdy např. 140km/den, tedy v podstatě denní nabíjení baterie na plnou kapacitu.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

No jo. Když u malobaterkáčů je nenabíjení na 100 % docela problém.

Obrázek uživatele Josef.

Takhle obecně se to nedá napsat. Já nabíjím na 83%, pokud hned jedu není problém nabít na 94% nebo 100% (83, 94 a 100% jsou tři kroky nabíjení Soulu na 50kW nabíječce, nebo 80 a 100% na ostatních nabíječkách). Při denním nájezdu cca 70km nabíjím obden. Problém je větší nájezd, ale to majitel zvolil špatné auto, protože Soul není na takové ježdění vhodný.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

No já to u BMW moc neřeším, nabíjím vždy do plna a uvidíme, co to s baterkou udělá. Zatím se docela drží. Letos najeto asi 16000 km.

Obrázek uživatele Josef.

Tak držím palce aby dlouho baterie vydržela. Uživatelé s většími zkušenostmi nabíjí do 80% někdy i do 60% (Tesla) a nevybíjí pod 20%. Pak baterie vydrží daleko více. Byl tady někde i odkaz na článek, který toto doporučoval. Rovněž nechávat déle plně nabitou baterii je taky špatně.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Já vím. Ale moc to neřeším, protože v plánu je stejně upgrade na 43 kWh baterii. Tak uvidíme. Je to auto. Abych kolem něj skákal jako kolem porcelánu, to teda ne.

Obrázek uživatele Josef.

Kolik bude ten upgrade stát?

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Můj skromný odhad je asi 8000 Euro... Zhruba 200 tisíc. A starou baterii si nechají.

Obrázek uživatele Josef.

Dík, myslel jsem si to. To je asi jediná firma, která umí vyrobit baterii s dvojnásobnou kapacitou do stejného prostoru.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

O tom pochybuju, spíš v těch starejch měli vycpávku :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na příkladu Hyundaie ze země bateriím zaslíbené je vidět, že ve skutečnosti je úplně největším brzdičem elektromobilů v automobilkách pokud masivněji investovali do vodíku.
Proto už i gigant Volkswagen dokáže víc zrychlovat.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26