Evropa 2018: prodáno přes 386 347 aut do zásuvky, nárůst o 26 %

Zatímco v roce 2017 se v Evropě prodalo 306 142 aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, za loňský rok jsme už na ~386 000.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf 40kWh pomohla modelu k pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě za minulý rok.
foto: Nissan

Nárůst počtu prodaných aut do zásuvky v Evropě mezi lety 2017 a 2018 činí 26,5 %. Trend výrazného růstu prodejů tedy pokračuje a je velmi pravděpodobné, že tomu tak bude i letos.

Právě 51 % prodaných aut byly čisté elektromobily. S letošním začátkem prodeje elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě a nástupem i dalších elektromobilů německé a korejské výroby (Audi e-tron, Kia e-Niro) očekáváme, že poměr bude letos ještě vyšší. Celkově se dají čekat prodeje směřující k 500 000 kusů aut do zásuvky.

Nejprodávanějším autem do zásuvky za rok 2018 je Nissan Leaf s 40 609 kusy. Druhý je Renault Zoe (38 538), třetí BMW i3 (23 432). Další pozice drží Mitsubishi Outlander PHEV (23 921, nejprodávanější plug-in hybrid) a Volkswagen e-Golf (21 252).

Pro zajímavost uvádíme skóre i některých dalších vybraných modelů: Tesla Model S (16 682), Tesla Model X (12 694), Hyundai Ioniq Electric (9605), Jaguar I-Pace (6319).

147 Comments on “Evropa 2018: prodáno přes 386 347 aut do zásuvky, nárůst o 26 %”

    1. Jenže v Italii dlouho nebyl a stále není valný zájem o
      Jenže v Italii dlouho nebyl a stále není valný zájem o elektromobili. Použitelnou nabíjecí infrastrukturu mají teprve od 2018 a cenově žádná sláva. V Itálii je drahá elektřina a do 2018 to byla KATASTROFA a vláda nabádala lidi aby si z žádném případě elektromobili nekupovali !!! V 2017 byla v rádiusu 200km jedna jedinná nabíječka v Paddova. V 2017 mne rozzuřený majitel benzinky hnal sviňským krokem když jsem ho požádal o elektřinu 🙂

    1. Zoe je, pokud máte nabíjení, ideální auto pro Paříž,
      Zoe je, pokud máte nabíjení, ideální auto pro Paříž, ta s okolními sídlišti bude nakupovat tak 400 000 nových aut ročně, a i 10% místního trhu je hluboko pod čísly, co třeba u nás měl při masové změně soukromé dopravy na auta jeden model Škodovky.

    2. Tohle pochopí každý, kdo si vyzkouší 22 kW standardně v
      Tohle pochopí každý, kdo si vyzkouší 22 kW standardně v palubní nabíječce. Rázem je to v jiném levelu. I proto jsem nějakou dobu jezdil ve Smartu a při těch 22 kW při nabíjení na „kdejakém“ Mennekesu nebo pětikolíku – to jsem si chrochtal.

      1. Zoe, Smart a Tesla jsou skutečné nezávislé třífázové
        Zoe, Smart a Tesla jsou skutečné nezávislé třífázové elektromobily se silnou plaubní nabíječkou. Právě díky 22 kW a větší palubní nabíječce (ano, dělají se i v 11 a 17, ale lze mít větší). Vše ostatní jsou spalovací filozofie, kdy zásuvka je v poměru ke kapacitě baterie na noční dlouhé nabíjení a rychlé nabití vyžaduje elektrické čerpací stanice, neboli rychlonabíjecí stojany.
        Lze namítnout, proč pak má Tesla svoje SC, jenže ta je kapacitně jinde a má sloužit k dálkovým přesunům. Čili 22 kW zásuvka je pro ni malá. Tak jako Peugeot Ion s 16 kWh baterkou nabiju palubní nabíječkou 3,6 kW z obyčejné zásuvky 230V 16A silným kabelem za 4,5 hodiny z nuly do plna, tak totéž dá Tesla se 100 kWh baterkou a 22 kW palubní nabíječkou z červeného pětikolíku 400V 32A za 4,5 hodiny.

  1. Tak nejhůř je v EU zcela jasně připravený Mercedes, jenž
    Tak nejhůř je v EU zcela jasně připravený Mercedes, jenž má ještě ke všemu hlavně velká užraná auta, a potom za ním s odstupem Peugeot, který teprve v době konce eGolfa začne prodávat svou kopii e208.

    Trochu jiný případ je Fiat, který podle mě jen čeká na svůj prodej Japoncům nebo Číně.

  2. Kde jsou ti mudrcové a propagátoři Tesly co mě tu pořád
    Kde jsou ti mudrcové a propagátoři Tesly co mě tu pořád poučují jak VW nic nedělá a jak Tesla jede. A hle v evropských číslech předělaný spalovák e-golf pomalu stejný počet prodejů jako všechny Tesly dohromady 😀 už aby tu byli všechny ty ID, e-trony, i4, Taycany, at se sem nemusí vozit nějaké americké kraksny přes celý oceán, každá lod s Teslou je zbytečná ekologická katastrofa pro tuto planetu

    1. neumíš snad počítat?? cca VW 25.000, TESLA 30.000 a to jen
      neumíš snad počítat?? cca VW 25.000, TESLA 30.000 a to jen €ropa. Pak si k tomu připočti emérikuoe VW 1.354ks TESLA 191.000 ks a zavři už hubu :)))))))))))))

      insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

              1. No on to jako myslel, že kdyby se TM3 z USA do Evropy
                No on to jako myslel, že kdyby se TM3 z USA do Evropy nedováželi, tak by Glovis Captain teď nemusela plout.
                Někdo tady má jako motto „Každý nahrazený spalovák se počítá.“, tak v tomto duchu, každá neuskutečněná plavba se počítá.

                1. :))) nóoojo, poudám že jedna Glovis Captain z milijonu
                  :))) nóoojo, poudám že jedna Glovis Captain z milijonu plaveb denně je kvapka fmoři, ikdyby neměla filtr flaufu netřeba řešit, bezvýznamný 😉

                2. Bezvýznamný NE.
                  Ono tisickárt nic umořilo vola.

                  Bezvýznamný NE.
                  Ono tisickárt nic umořilo vola.

                3. fiat usa má takú peknú reklamu – autá v benátkach a inde
                  fiat usa má takú peknú reklamu – autá v benátkach a inde v taliansku naskáču do mora a v usa sa v prístavoch veľkých miest vynárajú. inde 500vky letia po hladine (asi kapota postavená na skútri) …
                  asi takto si ekológovia predstavujú prepravu z kontinentu na kontinent.
                  ekológovia namiesto sprostých, priblblých kecov o životnom prostredí majú vziať reťaz a pripútať sa o brány fabrík na spaľováky; presviedčať ľudí aby si spaľováky nekupovali, presviedčať obce o zákaze vjazdu,
                  potom nebude treba elektroauto prevážať desaťtisíce kilometrov. dovtedy nech držia hubu a pritákavajú vládam.

                  ps – ak by tesla preniesla výrobu do európy, doma by čelila sankciám. akým, je vec ich vlády.

                  pps – niekto mi napíše, že ako na inom webe. áno, je to neokrôkochané, lenže na hrubý pytel hrubá záplata.

                4. Jenže to pak přestává být ekolog, a začíná být
                  Jenže to pak přestává být ekolog, a začíná být ekoterorista.
                  Podle mě, by měl každý začít u sebe.
                  Třeba obvykle tu čtu, že lidi si kupují pětimístná auta, i když reálně v nich do práce jezdí sami, proto že je chtějí. Co kdyby jednou náhodou.
                  Proč se tato filosofie u aut drží?
                  Jak na to obvykle odpovídám – doma taky nemám boiler s 300 litry horké vody, kdyby náhodou jednou či dvakrát za rok přijela celá rodina na návštěvu.
                  Ekologické by bylo, začít používat věci, které reálně potřebujeme, a né které chceme.

                5. ľuďom ostal „status“ kto nemá auto, lenže ak nové kupujú
                  ľuďom ostal „status“ kto nemá auto, lenže ak nové kupujú firmy, máloktorá dvojmiestne/malé/elektro, následne medzi ojazdenými, ktoré kupuje „bežný zákazník bazárov“ je odkázaný na „veľké“.
                  už a naviac – aj dochádzanie viacmiestnym autom je ekonomickejšie ako MHD.

            1. Proboha jen to ne, letadla a lodě na vodík by byla totální
              Proboha jen to ne, letadla a lodě na vodík by byla totální ekologická katastrofa, znamenalo by to akorát zdvojnásobení emisí a přesun ze vzduchu/moře na pevninu. Jediné štěstí, že je to tak neekonomické, že k tomu nikdy nedojde.

                1. S výrobou vodíku samozřejmě. V takovém množství
                  S výrobou vodíku samozřejmě. V takovém množství absolutně nerealizovatelné s brutálními emisemi. A to ani neberu v potaz to, že při několikatýdenní plavbě by značná část vodíku z nádrží vyprchala.

                2. Myslel jsem, že Vodík se vyrábí elekrolízou (a nebo je
                  Myslel jsem, že Vodík se vyrábí elekrolízou (a nebo je odpadem při jiných průmyslových provozech – tuším výroba chlóru a možná i jiné), ale zůstaňme u elektrolízy.
                  Věčně věkův provozovatelé OZE hořekují, že když zrovna pálí slunce, nebo fouká vítr od moře, tak nikdo nechce odebírat. Tak ať to transformují do vodíku.
                  A to skladování – to mi chcete tvrdit, že neexistuje bezztrátové ukládání vodíku? Nějaká vodíkotěsná nádrž?

                3. Ok, zkuste si to vypočítat sám, dám čísla:
                  Výroba 1 kg

                  Ok, zkuste si to vypočítat sám, dám čísla:
                  Výroba 1 kg vodíku elektrolýzou 60 kWh (se stlačením na 350 bar o 5 kWh/kg více, ale to teď pomineme)
                  1 kg vodíku nahradí přibližně 5 kg paliva
                  Spotřeba nákladní lodi, co teď veze Tesly je přibližně 120 tun paliva/den a těch 12 tisíc km dá přibližně za 12,5 dne při rychlosti 22 uzlů, tedy spotřebuje za tu cestu 1500 tun paliva.
                  Kolik je potřeba elektřiny na tuto jednu jedinou cestu? Můžete porovnat s roční výrobou našich největších FVE (Ralsko a Vepřek, obě 40 GWh/rok).
                  Počítejte s bezeztrátovým ukládáním, což (téměř) možné je, ale neskutečně drahé pro lodní přepravu.

                4. Mohu vědět, odkud jste čerpal ty hodnoty?
                  Ústav jaderného

                  Mohu vědět, odkud jste čerpal ty hodnoty?
                  Ústav jaderného výzkumu v Řeži uvádí totiž trochu jiná čísla, spíš tedy opačná.
                  Nicméně, můžete mít kvalitnější zdroj, jen by jej rád znal.

                5. Spotřeba vodíkové stanice vč. stlačení na 700 bar (68-70
                  Spotřeba vodíkové stanice vč. stlačení na 700 bar (68-70 kWh/kg)
                  Teoretický fyzikální limit výroby vodíku elektrolýzou 41,4 kWh/kg (tam se zatím ani neblížíme)
                  Toyota Mirai – reálné testy ukazující cca 1,2 kg H2/100 km, vs. srovnatelné auto 6 l/100 km -> poměr 1:5
                  Spotřeba nákladních lodí dle rychlosti a počtu standardních kontejnerů
                  Největší FVE v ČR
                  Snad to takhle stačí :). Jinak já osobně bych nejradši narval i do takový lodi 4 GWh baterií, ale vím, že to v současné době je nereálné. Navíc si vemte, jak lodní společnosti peskujou kvůli tomu omezení emisí síry od příštího roku a to se bavíme o zvýšení nákladů na palivo o jednotky procent a i tak to bude furt ten největší ropný odpad no a teď bychom je měli přesvědčit, aby přešli na 5x dražší palivo? Naprostá utopie.

                6. Moc děkuji.
                  A uznávám, že oba zdroje mi přijdou

                  Moc děkuji.
                  A uznávám, že oba zdroje mi přijdou důvěryhodné.
                  Já čerpal odsud
                  https://www.hytep.cz/cs/clanky/kategorie-clanku/clanky/648-vodik-jako-uschovna-energie

                  A když pak otevřeli tu dobíjecí stanici
                  https://www.novinky.cz/ekonomika/491589-cez-otevrel-prvni-vodikovou-dobijecku-pro-elektromobily-v-cesku.html

                  tak jsem myslel, že to mají vyřešené.

                  Nevím zda by šli baterie využívat v lodní dopravě, ale v letectví (myslím civilní a nákladní – ne sportovní) je hmotnost naprosto klíčová hodnota. Tam bateriím pšenka ještě dlouho nepokvete.

                  No škoda no.

                7. No nějak to vyřešené je, ale nesmí se moc jezdit
                  No nějak to vyřešené je, ale nesmí se moc jezdit 🙂
                  Největší vodíkové stanice na světě zvládají vyrobit 1000 kg H2/den, v Evropě je taková jedna jediná v Hamburgu a stála 5 milionů €, běžné stanice dávají 200 kg H2/den.
                  Těch 1000 kg stačí na 200 osobních aut, ale už jen na 10-20 kamionů a ta loď by se sotva rozjela a došlo by jí palivo.
                  Ten odkaz z ÚJV Řež pokud si všimnete krásně popisuje výstupy a taktně zamlčuje jakýkoli vstup, jinak by to tak krásně nevypadalo. Třeba: „Z jednoho litru vody vyrobíte přes 100 gramů vodíku, v nichž jsou uskladněny přibližně tři kilowatthodiny energie“ – dobře, ale použijeme k tomu 6,5 kWh energie a tu energii vodíku pak využijeme se 35% účinností, takže vlastně máme ze 6,5 kWh použitelnou 1 kWh.
                  Jak jsem psal ty 4 GWh, tak to bylo celkem reálně odpovídající číslo pro tu loď se 3000 TM3 co pluje z L.A. do Bruselu, takže lodní doprava jen tak na alternativní pohon nepřejde, stejně tak dálková letecká. Pokud ale uvažujeme velmi zhruba, že 10 kg baterií dodá energii jako 1 kg benzínu, pak je možné přejít na vnitrostátní lety téměř okamžitě, jen ty letadla budou mít dolet tisíc km místo 10 tisíc.

                8. No jo, jenže 1000km je málo. Ono nejde o vzdálenost, ale o
                  No jo, jenže 1000km je málo. Ono nejde o vzdálenost, ale o zákony. V momentě vstupu do vzdušného prostoru letiště totiž musíte mít na palubě zásobu PHM na 45 minut letu.
                  Jestliže běžné kontinentální letadlo tipu ATR 42 či DASH 800 letí cca 500km / h, tak by jste mohl létat jen na letiště do vzdálenosti cca 600km, aby jste tam po příletu měl rezervu 45ti min – při horizontálním letu. A to zcela pomíjím vyčkávání na odlet.
                  Použitelné „lokální letadlo“ musí mít minimální dolet 3000km, aby mohlo létat většinu destinací v Evropě.

                  A k tomu přepočtu na hmotnost – ATR 42 Praha – Ostrava spotřebuje cca 800 kg paliva – když nevyčkává.
                  Dle Vašeho návrhu převodu 800 – kg benzínu = 8 000kg baterií.
                  8 tun je zhruba dvojnásobek jeho maximální nosnosti.
                  S takovou baterkou se ani nevznese, jen by mohlo pojíždět po ploše a machrovat jak je tiché. 😀

                9. A to (alespon podle mych zkusenosti) male vrtulaky typu ATR uz
                  A to (alespon podle mych zkusenosti) male vrtulaky typu ATR uz jsou dneska pomerne vzacne (krom letu „do sousedniho mesta“), vetsinu transevropske prepravy tvori vetsi potvory typu A320.

                10. To sice jo, ale B 737 Či A-318 / 19 / 20 žerou násobně
                  To sice jo, ale B 737 Či A-318 / 19 / 20 žerou násobně víc. Tam by to s baterkama nefungovalo vůbec.
                  Třeba B737-400 když má v Ruzyni vzlet z dráhy 06 sežere oněch 800kg paliva (co ATR potřebuje na cestu do Ostravy), jen za dobu od spuštění na stojánce, do odlepení se od dráhy – defakto tedy 800kg jen na pojíždění do vzletu.

                  Proto jsem proudová letadla vůbec nebral v potaz. Už z principu žerou víc paliva než turbovrtuláky a to až do výšky 6000km. Až nad touto výškou se poměr spotřeby paliva vůči účinnosti obrací ve prospěch turbíny oproti vrtuli.

                11. A presto litaji i pomerne kratke lety (treba PRG-FRA).
                  A presto litaji i pomerne kratke lety (treba PRG-FRA). PRedpokladam hlavne diky tomu, ze sice zerou vic, ale zas nalozi proti tomu ATR trojnasobek (cislo prosim brat s rezervou) lidi.

                12. Dal bych za příklad Norsko, které už plánuje elektrická
                  Dal bych za příklad Norsko, které už plánuje elektrická letadla pro vnitrostátní lety v nejbližších letech. Oslo-Bergen, nejvytíženější norská linka, kde to lítá co 20 minut, takže nějaké desítky letů denně. Vzdálenost je necelých 350 km a první let co jsem našel na Norwegian mi to ukázalo Boeing 737-800, který má dle wikipedie dolet 5436 km – zbytečně naddimenzované letadlo pro tento případ, nevidím tedy důvod, proč by nemělo jít nahradit palivo bateriemi a mít letadlo s doletem 550 km, kde je i ta dostatečná rezerva. 1:10 převod jsem počítal z hmotnosti celého bateriového modulu vč. chlazení u stařičké TMS, třeba s dnešní technologií už bychom se dostali na lepší poměr a třeba dolet přes 700 km.
                  Je to jenom úvaha, důležité je, že tam nejsou nepřekonatelné překážky a je to realizovatelné a možná i ekonomicky výhodné.

                13. Kerosin:
                  Ne, bezztrátové ukládání vodíku

                  Kerosin:
                  Ne, bezztrátové ukládání vodíku neexistuje.
                  Podívej se, jak vypadá jeho molekula a jeho atom (proton + neutron, nic víc). Proleze všude, jakýmkoliv materiálem.
                  Vodík NENÍ palivo budoucnosti, jak ječí různí pseudointeligenti.

                14. Poprvé s tebou musim souhlasit 🙂
                  Poprvé s tebou musim souhlasit 🙂

                15. Dokonce i já, oficiálně realistou usvědčený lhář 😀
                  Dokonce i já, oficiálně realistou usvědčený lhář 😀

                16. Uz jsem teda pres dvacet let od chemie, ale urcite je tam
                  Uz jsem teda pres dvacet let od chemie, ale urcite je tam neutron? Nebo myslis elektron?

                17. To se asi spletl ale poprvé napsal neco s čim se dá
                  To se asi spletl ale poprvé napsal neco s čim se dá souhlasit.
                  Jednou z nej neco bude 🙂

                18. Každým???
                  Při dnešních nanotechnologiích a

                  Každým???
                  Při dnešních nanotechnologiích a nanomateriálech se mi tomu nechce věřit. Jste si tím jist?
                  Sice také nevěřím, že by byl vodík ideálním palivem pro osobní mobilitu, ale ne z těchto důvodů.
                  Protože jak by to tedy měla vymyšlené ta Toyota?

              1. A mohu vědět proč?
                Netvrdím, že to tak není, jen jsem

                A mohu vědět proč?
                Netvrdím, že to tak není, jen jsem zatím krom názorů nečetl žádný technický údaj nebo důvod.
                PS: s elektroauty se experimentovalo již před 100 lety, a taky to tenkrát neklaplo.
                Možná byla jen chyba v tehdejších technologiích, a dnes by to fungovalo.
                Jak říkám, záleží na příčině neúspěchu.

        1. hele uvědom si že konzerva dízlblejt nemá žádný
          hele uvědom si že konzerva dízlblejt nemá žádný prijority, žádnej soucit, žádný kámoši, takže má to spočítaný !! :)) celej svět proti nám štvala, lhala a podváděla a nikdo ji už nemiluje a kdykoli si smlsnem 😉 nazdar :)))DDD

      1. jo a pokud sem chceš tahat emériku ty hnupe tak si ještě
        jo a pokud sem chceš tahat emériku ty hnupe tak si ještě připočti těch několik milionů pickupů co se tam prodá za rok, se spotřebou 15 litrů, to co tam jezdí po silnicích nevykompenzuje Tesla ani kdyby tam prodávala ročně 5 milionů EV, takže USA bych se netahal, jak říkám jiný svět

        1. A co maj Pick UPy společného s poměrem prodaných EV mezi
          A co maj Pick UPy společného s poměrem prodaných EV mezi TESLOU a VW???
          A tvrdit, že USA, Čína, a další trhy jsou jiný svět, je teorie na úrovoni těch co tvrdí, že zeměkoule je placátá a pokud možno středem sluneční soustavy, ne-li rovnou vesmíru.

          PS: mám sice rozdílné názory, ale já nenapsal žádnou urážku, ani sebemenší insultaci – tak si toho Hňupa, laskavě nechte.
          Jestli chcete věcnou argumentaci nahradit osobními urážkami, tak nemám zájem.

        2. no hele ftáku jako ted sem si tě teprv přečetl pořádně
          no hele ftáku jako ted sem si tě teprv přečetl pořádně a musím uznat že 25.000 konzervích jitrnic co sem ještě neviděl až na jednoho co má eLuky je jako konzerva dobrý 😉 kupodivu, jesi ofšem zas nekecaj, znáš je :)))

          1. A jste pro genocidu raději přímou vybíjením a
            A jste pro genocidu raději přímou vybíjením a krátkodobým fyzickým terorem nebo spíš nepřímou rozkladem rodin, sterilizací a dlouhodobým mučením psychickým?

            Třeba skoro stoletým evropským strašením teoriemi o přemnožení a nedostatku surovin, což odstartovali hlavně západní intelektuálové jenž měli za koloniální éry vykrádat Indii, ale například nejbohatší USA tomu nikdy neuvěřili.

            Jenže populace světa se už zastavuje na předpokládaných 10 miliardách, ale při vegetariánství by planeta uživila v pohodě 30 miliard.
            A přitom může přijít novodobý mor, jenž v jednom roku zredukuje lidstvo klidně o polovinu.

                1. Ostrovní systém v zimě?
                  Jo už to chápu na ostrov na

                  Ostrovní systém v zimě?

                  Jo už to chápu na ostrov na Hawaii že se přestěhujete ta to jo…

                  Ne beze srandy myslím že spalování není až tak špatné záleží co se spaluje a v jakém množství.

                  Já třeba topím dřevěnými peletami kotel 92% učinnost co2 neutrální co odbourá během růstu za vrátí přispálení topím vlastně sluncem. V letě jasně solární termické panely na ohřev vody a to ušetří na elektřině projezdím ve skutečné elektřině.

                  No a v elektromobilu pár litříků nafty na topení, tam by to peletkama šlo špatně ,ale i tak je to pro planetu co2 přijatelnější než topit eletřinou prohnanou přes nabíječ a baterii.

                2. Jo jo, ta zima mi vrtá v hlavě už dlouho 🙂
                  Začal jste

                  Jo jo, ta zima mi vrtá v hlavě už dlouho 🙂
                  Začal jste taky, a to je dobře. Způsobů je vícero.
                  Byl bych ale rád, kdyby své napsal i Josef, na kterého jsem reagoval.
                  Já zatím víc neumím.
                  A ta Hawai by asi nebyla vůbec marná 🙂
                  Alespoň na tu zimu.

                3. Já bydlím ve centru města v novém bytě v zatepleném
                  Já bydlím ve centru města v novém bytě v zatepleném domě. Na ploše bytu 148m2 propálím 5,2MWh plynu a 1,1MWh elektriky. Kancly firmy jsem si přestěhoval na pěší vzdálenost, auto EURO6 používám jen na dlouhé trasy 2-3x týdně a už máme jen jedno. Většinu služeb používám sdílených. Saunu mám 10m chůze, posilovnu 5m, badminton/tenis/squash 15m hospodu kam chodím hrát s kapelou 15m MHD.

                  Říkám si, jestli ta moje stopa nebude dokonce menší, jak ta vaše se všemi elektromobily, solárními panely, nabíječkami, baterkami a měniči 🙂

                4. Zdá se, že jste šťastný člověk.
                  Přeji Vám to.
                  Nejsem

                  Zdá se, že jste šťastný člověk.
                  Přeji Vám to.
                  Nejsem ekošílenec a svou uhlíkovou stopu jsem si fakt nikdy nepočítal. (Ani, na rozdíl od zde často vyskytujících se “odborníků”, to neumím).
                  Takže s ní možná máte i pravdu. Chtěl jsem být jen méně závislý. A to se mi povedlo.
                  I Vy jste něco změnil a to je dobře.

                5. Ano i já to schvaluji. Nejsem proti tomu mít velký dům
                  Ano i já to schvaluji. Nejsem proti tomu mít velký dům velké auto atd. Chtěl jsem jen popsat, že té ekologie se dá dosáhnout i na vstupu.

                  Závislí jsme oba stejně. Pokud bude stát chtít.

                6. Souhlasím.
                  Ale za poslední dva roky jsem nezávislejší o

                  Souhlasím.
                  Ale za poslední dva roky jsem nezávislejší o osm tisíc litrů nafty – rád jsem její nákup přenechal ostatním 🙂

                7. Páni..to já spálím 1200l ročně. Někdy okolo roku 2010
                  Páni..to já spálím 1200l ročně. Někdy okolo roku 2010 jsem měl první VW a to na PP ukazovalo čas strávený v autě. Opravdu jsem se zhrozil, doslova mi to změnilo život…

                8. Peletky dovezené třeba z Kanady, ne? Určitě CO2
                  Peletky dovezené třeba z Kanady, ne? Určitě CO2 neutrální.

                9. Říká Vám něco faktory Neobnovitelné primární
                  Říká Vám něco faktory Neobnovitelné primární energie

                  používá se pro hodnocení vytápění budov.

                  nejlepší je Dřevo 0,1
                  Pelety mají 0,2 (vyšší pracnost výroby-dovoz z té Vaší Kanady)
                  pak je plyn, uhlí 1,1
                  o neco víc ma LPG, nafta atd 1,2
                  Elektřina je faktor v čr díky energetickému mixu a účinnosti elektráren a přenosové soustavy 3,0

                  Takže tepelné čerpadlo s topným faktorem vyším než 2,7 se vyrovná plynu a když někdo topí jen odporově vůbec prasárna.

                  Jinak já mám peletky u Ruska a jsou fakt dobrý cetifikovaný a vůbec nezanášejí rošt.

    2. Rozhodně souhlasím s tím, že každá loď (tipu
      Rozhodně souhlasím s tím, že každá loď (tipu zaoceánský trajekt) je příšerný zářez do globální ekologie – o tom žádná.
      Doufám, že Tesla začne vyrábět svá auta někde v Evropě.

      Ale k těm poměrům prodejů.
      Berte to tak, že Tesla tu byla vlastně jen individuálním dovozem. Kdyby jste to poměřoval VW vůči Tesle na stejných hřištích, tak ve Evropě prodal VW zhruba stejný počet aut jako je dovoz Tesel a to bez modelu 3.
      Kdežto v USA (a zejména Californii) Tesla prodala svých aut statisíce, a kolik jich tam prodal VW???
      O nějaké rovnosti by se dalo mluvit, kdyby VW vyhrával v Evropě stejným poměrem jako Tesla v USA, ale to se neděje, že?

      No a v momentě kdy chce VW (a ostatní Evropské automobilky) strhnout zájem trhu na sebe oním E-Tronem, BMW I4, Taycanem a možná i tím NEO, tu bude už konkurovat TM3, takže zase bych nečekal nějaký velký vítězství.
      A to se ještě můžeme dočkat toho, že než to NEO a I4 vůbec nasaděj, tak Tesla může zvládnout srazit základní model TM3 na vysněných 35000 USD, a tím jim to zpečetí totálně.

      1. poměry na jiných světadílech mě absolutně nezajímají,
        poměry na jiných světadílech mě absolutně nezajímají, USA je jiný trh a jiný svět, nebo snad taky řešíš kolik se tam prodá aut značky cadillac nebo jiných prapodivných značek? Nebo kolik se prodá daihatsu v asii? VW v USA prodává a navíc i vyrábí tak nevidím problém a nejsou to malá čísla, ale jde o spalováky, takže to zde nemusíme dál rozebírat. Ale jde o to, že VW v evropě konkuruje Tesle i pouze s předělaným spalovákem a to navíc již dost zastaralým a to o něčem svědčí, v Evropě zákazník požaduje patřičnou kvalitu za cenu přes 1,5 mil a to je ten problém u Tesly, navíc TM3 v USA je za podstatně jiné peníze než bude v Evropě, takže prodejní čísla z USA nemají moc vypovídající hodnotu

        1. To nemyslíte vážně, že Vás v druhé dekádě dvacátého
          To nemyslíte vážně, že Vás v druhé dekádě dvacátého prvního století jiné trhy nezajímají, že ne?
          A to s tím, že VW konkuruje TESLE v Evropě – je taky absurdní.
          VW je tady přes 100 let, má X výrobních závodů, finanční zázemí jako prase, servisy, dealery a prodalo méně aut, než automobilka, která byla ještě před 3 lety lokální Star UP na jiném kontinentě.
          To není prohra, to je fiasko – totální debakl.

          1. V USA jsou úplně jiné regulace automobilového trhu než v
            V USA jsou úplně jiné regulace automobilového trhu než v EU, dokonce už i čínský trh aut je Evropě bližší.
            Roku 2018 nejprodávanější elektrický model VW nad nejprodávanějším modelem Tesly v EU jasně zvítězil, rok 2019 bude možná výjimka, ale už roku 2020 bude prvenství určitě patřit VW ID.

            1. Jenže ty americké regulace tam platí jak pro TESLU, tak pro
              Jenže ty americké regulace tam platí jak pro TESLU, tak pro VW takže opět mají na daném trhu podmínky totožné.
              Stejně jako měli totožné v Evropě.
              Co se ale liší, je zázemí a zkušenost.
              VW mělo TESLU v Evropě zesměšnit, a udělat z ní mezi EV raritu.
              Jenže ono to dopadlo téměř obráceně, že?

              A kéž by jste měl s platformou ID pravdu.
              Jenže některé údaje za poslední dva měsíce vyvolávají spíše dojem, že očekávané NEO, bude jen další předražený vůz neschopný konkurence.

                1. Myslel jsem ty informace z poslednich dvou mesicu, ze kterych
                  Myslel jsem ty informace z poslednich dvou mesicu, ze kterych podle vas plyne, ze VW platforma pro auta bude nahouby a draha…..

                2. Neřek jsem na houby, technologicky určitě ně. A jestli to
                  Neřek jsem na houby, technologicky určitě ně. A jestli to z něčho tak vyznělo, tak spíš ve spojitosti s poměrem vůči ceně.
                  Ono něco co je technologicky skvělé, když je to cenově nedostupné, tak je to vlastně nepoužitelné, a tudíž by se dalo dovodit „Na houby“.

                  No a jak by jste vy interpretoval třeba jen tyto dvě zprávy:
                  1) Září / Říjen 2018 – vyrobíme auto s parametry skoro jako TESLA M3 za poloviční cenu. Viz odkazy z minulého vzkazu.
                  2) Leden 2019 – levná EV se podle VW nedají zatím vyrábět.
                  viz: http://www.hybrid.cz/volkswagen-mala-levna-elektricka-auta-se-zatim-nevyplati-vyrabet

                3. A podle vas si ty dve zpravy nejak odporuji? VW ani Tesla
                  A podle vas si ty dve zpravy nejak odporuji? VW ani Tesla nemaji v planu delat zadne elektricke male auto (trida fabie), a to prave z duvodu, ze se to nevyplati (to male auto by stalo stejne jako kompakt). A to nijak nevylucuje to, ze by VW mohl postavit auto podobnych parametru jako model 3 za nizsi cenu (i kdyz „stejne parametry za pulku“ bude njspis dost nadnesene ze… sice klidne verim, ze ID bude za pulku aktualne dostupneho modelu 3, ale parametrove podle me bude zasotavat – jak velikosti, tak dojezdem)

                4. Tak já v tom rozpor vidím, ale když vy ne tak nevím jak
                  Tak já v tom rozpor vidím, ale když vy ne tak nevím jak Vám to vysvětlit.
                  A TESLA menší a levnější auto v plánu má – model Y.

                  Ale nechme stranou TESLU.

                  To že se to nevyplatí, právě tvrdí jen VW.
                  Nebo snad ZOE, P-ION, ZHI-DO, e-SMART, Honda URBAN, ORA R1, nebo třeba StartUP Sono Motors a další patří do segmentu SUV či MPV?
                  To je zajímavé, že tolika jiným automobilkám se to vyplatilo.

                5. No podle me teda model Y bude proste model 3 suv, a i kdyby to
                  No podle me teda model Y bude proste model 3 suv, a i kdyby to nakonec melo byt mensi auto, tak to nebude urcite auto kategorie malych vozu…..
                  Jinak to ze nekdo vyrabi i ty male auta, nema nic spolecneho s tim, jestli se to vyplati (VW taky vyrabi E-UP).
                  A cinske automobilky bych moc jako priklad ekonomiky neuvadel, protoze ten trh je totalne zpraseny dotacemi (to ORA R1 treba ma dotace ve vysi cca pulky prodejni ceny)…

          2. A to si vemte, že VW toho eGolfa vlastně ani nechce moc
            A to si vemte, že VW toho eGolfa vlastně ani nechce moc prodávat, že to je jenom takové „jako“ auto, pro snížení flotilových emisí… aspoň teda o tom tady často čtu. Takže to, že s takovým autem v EU docela boduje, je zajímavý. Uvidíme, co se bude dít, až VW skutečně bude v EU ty elektriky prodávat a bude je chtít prodávat ve velkém, na skutečné el. platformě.

            1. Nevím kde jste vzal ideu, že by VW nechtělo prodávat, ale
              Nevím kde jste vzal ideu, že by VW nechtělo prodávat, ale budiž, je to názor. Nejsem obchodní, ale myslím, že každý kdo jím je, by nejraději zaplnil každou volnou skulinku na trhu.

              A k tomu bodování.
              Neporovnávám trhy, ale výkon daných automobilek na jednom trhu.
              To že Tesla porazila VW v USA v prodeji řekněme 1:10 je smutné, ale pochopitelné. Jsou tam na domácím hřišti, a hraje v tom roli mnoho faktorů, od regulací trhu až po patriotismus.
              Nicméně to znamená, že aby si tedy byly alespoň rovni, musel by VW porazit v Evropě také 1 ku 10 – ale to se jaksi nestalo, že?
              A nejen že neporazil, prodal na vlastím písečku méně aut, než onen cizí outsider.
              Kdyby VW prodalo v Evropě za loňský rok přes 100 tisíc EV, tak je na úrovni Tesly v USA.
              Ale když vezmete navíc to, že VW má fabriky vybudované, že koncept elektromobilu jako je e-golf měli dříve než Tesla vůbec vznikla. Již před 8 lety na to dostali miliardovou dotaci od spolkové vlády… a samo o sobě mají tradici delší než sto let…
              Tak při těchto atributech, měli v Evropě Teslu porazit na hlavu poměrem minimálně 30 ku 1
              Takže o nějaké vyrovnanosti by se dalo hovořit, kdyby VW prodalo loni více než 300000 EV.

              Jenže prodali tak 8% – to je fiasko.

              1. Si přečtěte starší články a komenty k nim. Spousta
                Si přečtěte starší články a komenty k nim. Spousta lidí tady tvrdí, že „konzervy“ vlastně ty EV nechtějí prodávat a mají je jen jako compliance car. VW začne naplno EV prodávat až s novou elektrickou platformou. Doteď vlastně ani nebyl důvod, spalováky zatím jsou na odbyt dobře, tak kam by pospíchal 🙂

                1. No jestli chtěl nebo nechtěl – nic nemění na tom, že jej
                  No jestli chtěl nebo nechtěl – nic nemění na tom, že jej TESLA drtivě porazila.
                  A jestli EV prodávat nechtěl, tak proč teď začal?
                  Proč tedy jen v klidu dál neprodává fosily?

                2. Na EU trhu se o nějaké drtivé porážce nedá mluvit. A v
                  Na EU trhu se o nějaké drtivé porážce nedá mluvit. A v USA celkově toho VW moc teď neprodává.

                  Začal proto, že musel. V podstatě všichni musí zažít produkovat EV, kvůli emisním limitům. Se spalováky by se za pár let nevešel do limitů, to je snad jasně, proč se na to ptáte?

                  Uvidíme jak se chytí ta nová elektrická platforma, nejen u VW ale u celého koncernu. Plány mají velké, tak jsem zvědavý co z toho zrealizují.

                3. No já to, že prodali v EU zhruba stejný počet auta,
                  No já to, že prodali v EU zhruba stejný počet auta, považuji za drtivou prohru VW.

                  Ano, nová ID platforma měla velký potenciál. Ale za poslední kvartál, dostává týden co týden horší a horší prognózy.

                  Loni na podzim vykřikoval VW jak letos vyrobí auto stejných kvalit jako Tesla ale za poloviční cenu.
                  Někdy před koncem roku, už to bylo zhruba za stejnou cenu, a podle posledních zpráv už to vypadá na horší auto za max stejnou, a možná i vyšší cenu.
                  Držme jim palce, uvidíme až s tím vyjedou, třeba to fakt vyjde, ale optimismus vyprchává každým týdnem.

                4. Jsi upad na hlavu ne?
                  ID Neo má být za 700-800 tisíc, a

                  Jsi upad na hlavu ne?
                  ID Neo má být za 700-800 tisíc, a Tesla 3 je v EU za 1,5 milionu. A i kdyby přišla od Tesly levnější verze, tak bude v Evropě pořád za milion a pořád s nepoužitelným kufrem sedanu do kterého ještě teče.

                5. Příští rok má Volkswagen (podle vlastních slov) vyrobit
                  Příští rok má Volkswagen (podle vlastních slov) vyrobit jen 100 tisíc I.D., což je o celých 1000 ks týdně méně, než Tesla posílá jen do Evropy již teď. Levnější verze bude v Evropě hned poté, co přestane být zájem o ty nejdražší (tedy cca za 3 měsíce) a $35000 verze (tedy v českých s DPH okolo 1,1 milionů) bude tady v Evropě ještě dříve, než vůbec VW to svoje slavné I.D. Neo začne vyrábět.
                  A jsem zvědavej, co pak budete psát, až uvidíte kufr tohoto o 60 cm kratšího prdítka (v porovnání s TM3 a o 15 cm kratší než Golf), když bude startovat na 800 tisíci.

                6. A jak víte, že bude Tesla Y stát milion?
                  Notabene, to

                  A jak víte, že bude Tesla Y stát milion?
                  Notabene, to nemusí být TESLA (pravda to jsem napsal já). Jak chce NEO konkurovat N-Leafu, H-KONA, H-IONIQ atd…??? když má bejt velkej jako R-ZOE, kterej se dnes dá ojetej koupit okolo 200 tisíc?

                  A sám píšete 700 až 800 tisíc, a před půl rokem deklarovali něco okolo 500. Tak aby to náhodou za těch pár měsíců k tomu milionu nedolezlo.

                  PS: a jak víte, že mu nepoteče do kufru? 🙂 když je zatím jen namalovaný na papíře???

                7. Velikost by měla být jako Golf, ne?
                  „As revealed by Auto

                  Velikost by měla být jako Golf, ne?

                  „As revealed by Auto Express late last year, the first I.D. will be a five-door hatchback roughly the same size as a current Golf – but using the all-new MEB platform’s unusually long wheelbase to offer the same interior space as a Passat.“

                  autoexpress.co.uk/volkswagen/97043/volkswagen-id-neo-latest-details-on-vws-2019-electric-hatch

                  A cena na úrovni „moderního dieselového Golfa“, řečí VW. Kolik stojí teď Golf, se dá zjistit.

                  express.co.uk/life-style/cars/1058403/VW-ID-Neo-2019-electric-car-range-Volkswagen-Golf-price

                  Že mu nepoteče do kufr, to samozřejmě říct teď nelze, ale rozhodně bych tomu věřil, vzhledem k tomu jaké má VW zkušenosti s produkcí aut 🙂

                  PS:
                  Kde se dá sehnat Renault Zoe za 200 tisíc? To je cena, za kterou už by se o tom dalo uvažovat jako o druhém autě pro manželku.

                8. No vnější rozměr bude možná menší, rozvor větší,
                  No vnější rozměr bude možná menší, rozvor větší, takže místa tam bude víc než v Golfu nebo Kona, Zoe a pod, ne? Uvidíme, ale vzhledem k té nové platformě to možné je.

                  To tečení nedokážu posoudit, ale věřím tomu, že takový amatérismus jako předvedla Tesla, se jim nestane 🙂

                  To Zoe je bez baterky, já myslel provozuschopný Zoe 🙂
                  „accu’s huur je van Renault. “ – baterii je možné pronajmout od Renaultu

                9. Bez baterky je ten první za cca 6500 EUR.
                  Ty další za 8500

                  Bez baterky je ten první za cca 6500 EUR.
                  Ty další za 8500 EUR už jsou normálně s baterií.
                  Jediné si pohlídejte počet již vykonaných nabíjecích ciklů.
                  Renault garantoval u ZOE 2000 cyklů s degradací do 10% baterie.
                  Takže nekupujte s více než 1500 cykly, jinak si na novou baterku oproti spalováku nenajezdíte kilometry, a prodraží se vám to.

                10. Určitě jsou s baterií? Jsem koukal a nikde to tam není,
                  Určitě jsou s baterií? Jsem koukal a nikde to tam není, nebo jsem to neviděl. Právě tyto Zoe se v té době prodávaly výhradně bez baterií a ty se pronajímaly. Ale mohu se, samozřejmě, mýlit. Vím, že v ČR jsem viděl před 2-3 mšsíci na prodej Zoe Bez baterek kolem 250 tisíc a s baterkou 350-360, nepamatuji. Teď už na tipcars nejsou, nejlevnější je tam za 480, s baterkou, z 2016. To bude ta 22 kWh.

                11. Renault zavedl před časem odkupy baterií v pronájmu,
                  Renault zavedl před časem odkupy baterií v pronájmu, takže to asi nebude problém.

                12. Jak to myslíte, co nebude problém? Koupit i staršího Zoe
                  Jak to myslíte, co nebude problém? Koupit i staršího Zoe (který byl původně bez baterii) s baterií? A za cenu kolem 200 tis.?

                13. Ty auta jsou s baterií. Nikdo ji z nich nevyndal. Jenom k nim
                  Ty auta jsou s baterií. Nikdo ji z nich nevyndal. Jenom k nim nemusí nutně patřit. Ale i v případě, že je nutné ji pronajímat, jako u toho prvního vozidla, tak Renault umožňuje její odkud do soukromého vlastnictví.

                14. Jo takhle, aha…
                  Takže všechna ta auta jsou fyzicky s

                  Jo takhle, aha…
                  Takže všechna ta auta jsou fyzicky s baterií, akorát je potřeba si ji pronajímat od Renaultu za měsiční paušál, nebo si ji od Renaultu „koupit“. Bez toho to nejde, ta baterka je nějak SW zablokovaná, předpokládám. Je to tak? A kolik asi tak koštuje odkup té baterky? Aby člověk měl představu o ceně.

                  PS:
                  Myslíš, že v DE jsem u jednoho inzerátu četl sumu jako 50-60 eur/měs za ten pronájem. U nás je to taky možné?

                15. Je to tak. Ceny najdete na internetu, je to podle stáří. U
                  Je to tak. Ceny najdete na internetu, je to podle stáří. U nás není pronájem možný.

                16. Díky za vysvětlení. Už jsem si prošel i mobile.de a ty
                  Díky za vysvětlení. Už jsem si prošel i mobile.de a ty levnější kusy, co jsem koukal do 9000 eur jsou všechno bez baterky, takže u nás nepoužitelné. Jedině ji koupit… otázka za kolik. Výše pronájmu záleží i od ročního nájezdu, např.:

                  suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271743215

                  Die Antriebsbatterie ist im Kaufpreis nicht enthalten und muss über die Renault Bank gesondert gemietet werden. Beispiel: 59 € im Monat bei einer jährlichen Kilometerlaufleistung von 7500. Bei 10.000 KM p.a., 69€ im Monat. 2.500 KM p.a. mehr, 10 € im Monat mehr

                17. Super, díky. Tak to odpovídá tomu, co bylo tady v ČR
                  Super, díky. Tak to odpovídá tomu, co bylo tady v ČR nabízeno na tipcars, Zoe bez baterky za cca. 250-260 a s baterkou + 100 tisíc.

                  To znamená, že všechny ty levnější Zoe na mobile a autoscoutu (z DE a F) jsou bez baterky a není absolutně reálné to s baterkou dostat na cenu do 200 tis., realita bude min. 300 tis., spíš víc. V tom případě nezajímavé.

                18. Jsem schopen koupit Smart EV za cenu asi 6000 Euro bez daně,
                  Jsem schopen koupit Smart EV za cenu asi 6000 Euro bez daně, jestli by to bylo pro vás zajímavé.

                19. Díky, ale to je už malé a do toho by manželka ani nevlezla
                  Díky, ale to je už malé a do toho by manželka ani nevlezla 🙂 Ono, času je dost, spalovák ji zatím slouží, je spokojená, tak to nebudu hrotit. To jsem jenom tak trochy zbystřil při představě Zoe za 200 tisíc… 🙂

                20. I ty se dají koupit, ale jsou málokdy k vidění po
                  I ty se dají koupit, ale jsou málokdy k vidění po leasingu. Většinou jsou tam teď egolfy od 8000 Euro bez DPH, modely S od 750 tisíc bez DPH apod.

                21. Dokážete sehnat e-golfa za 8 tis Euro bez daně?
                  Dokážete sehnat e-golfa za 8 tis Euro bez daně?

                22. Jo, první generaci asi jo. Ale nebude to hned, podle toho, co
                  Jo, první generaci asi jo. Ale nebude to hned, podle toho, co přijde.

                23. Pokud by bylo něco s rozumným nájezdem a slušnou baterií,
                  Pokud by bylo něco s rozumným nájezdem a slušnou baterií, jedno auto navíc domů by se hodilo. Každý nahrazený…

                24. A má to opravdu 22 kW na palubě a EV motor 55 kW? Jsou i
                  A má to opravdu 22 kW na palubě a EV motor 55 kW? Jsou i nižší verze a jednofázové.

                25. To jsem nezkoumal, můžu to prozkoumat.
                  To jsem nezkoumal, můžu to prozkoumat.

                26. To bude dobré, protože použitelnost 11 a 22 kW palubní
                  To bude dobré, protože použitelnost 11 a 22 kW palubní nabíječky podstatným způsobem změní možnosti využití toho auta. S 11 kW se nabíjí 2x déle. A rychlonabíjení nemá. Úplná tragédie pro delší jízdy byla 11 kW v Mercedesu B electric, kde byla baterie 33 kWh. Tam se člověk po vyjetí nedostal pod 3,5 hodiny nabíjení.

                27. Jasně, však jiný Smart než 22 kW na palubě nemá cenu. S
                  Jasně, však jiný Smart než 22 kW na palubě nemá cenu. S 22 kW se dá projet Evropa!

                28. Tak VW zjevne chce prodavat ve velkem (statissice rocne) nove
                  Tak VW zjevne chce prodavat ve velkem (statissice rocne) nove modely na platforme MEB.
                  Na druhou stranu zacit z nuly prodavat kvanta EV neni uplne genialni napad, proto dava smysl zacit predelavky jako egolf – jednak tim davaji cas servisum, at se postupne s EV nauci, zaroven maji zpetnou vazbu z praktickeho provozu (od zakazniku i tech servisu), a prostor na nejake postupne budovani PR a ocekavani zakazniku.
                  Asi podobna logika jako proc tesla nezacala prvni rok vyrabet 500 000 modelu 3 rocne, ale zacala s „par kusy“ v garazi predelaneho „tesla roadster“…..

                29. Tak s tím postupným náběhem a logickým vývojem naprosto
                  Tak s tím postupným náběhem a logickým vývojem naprosto souhlasím. Jediné i v tom vadí to načasování.
                  Ty E-golfy, a E-UPy měli být někdy okolo roku 2010 (v době, kdy vznikala trojčata), a Citroen zkoušel EL-Saxo, či EL-Berlingo.
                  Věděli to moc dobře.
                  V roce 2011 dokonce dala spolková vláda VW, BMW a Mercedesu dotaci 1 miliardu EUR na vývoj EV, a co s ní hoši udělali …. (nebudu sprostý), napíšu promrhali.
                  Promrhali peníze, čas a deset let o tom jen pouští PR prohlášení do éteru.
                  Měli šanci dnes trh s EV válcovat, místo toho s jazykem na vestě honem honem pronášejí sliby na všechny strany.

                30. S oheldem na to, ze cely trh EV je porad miniaturni, tak je
                  S oheldem na to, ze cely trh EV je porad miniaturni, tak je fakticky jeno kdo z toho zanedbatelneho mnozstvi udela tech EV nejvic.
                  Mne treba byznys plan ohledne EV v podani VW dava dobry smysl (z toho ci clovek muze poskladat s dostupnych informaci). Na to jak dopadne v praxi si budeme muset jeste chvili pockat…

                31. Jo jo, počátkem minulého století, bylo auto taky jen
                  Jo jo, počátkem minulého století, bylo auto taky jen raritkou, a průmysl jel na páru a v osobní mobilitě jasně a drtivě dominovali koně. Jenže pak přišel Henry Ford, a všechno to nabralo dost rychlej obrat.
                  Kodak taky čekal, až se vyčerpá trh s analogovými foťáky, a pak plánoval zaplavit trh těmi digitálními.
                  Nokia taky čekala, až se vyčerpá potenciál tlačítkových telefonů bez OS, a jistě měli dobrý bussines plán jak potom nasadí Smartphony.

                  Tak jen aby se za 30 let nevzpomínalo, že býval nějaký koncern VW.

                32. Tak rekneme si urpimne, krome tesly je snad VW jedina
                  Tak rekneme si urpimne, krome tesly je snad VW jedina automobilka, ktere vubec prezentuje nejake vetsi plany ohledne elektromobility (a teda nejen prezentuje, ale uz se i prestavujou fabriky a finishujou prvni modely pro vyrobu).

                33. To myslíte vážně? nebo jste zapomněl na ironického
                  To myslíte vážně? nebo jste zapomněl na ironického smailíka?

                34. Muzete teda uvest par jinych automobilek, s nejakymi vetsimi
                  Muzete teda uvest par jinych automobilek, s nejakymi vetsimi plany v elektromobilite? Vetsina stavajicich automobilek jeste pred rokem sverepe jela v „EV neplanujeme“ pricemz nektere presly na zatim neurcite proklamace ze ted EV nakonec ano….

                35. Tak předně Hyundai.
                  Ta má drtivý nástup v čele s KONA, a

                  Tak předně Hyundai.
                  Ta má drtivý nástup v čele s KONA, a hned v závěsu s IONIQ.
                  Dále:
                  NISSAN – již druhá generace Leafu
                  BMW – dál rozvíjí svůj I3
                  HONDA – teď uvádí na trh ten URBAN
                  RENAULT – ZOE, FLUENCE
                  Trojčata – PEUGEOT/CITROEN/MITSHUBISHI
                  FIAT – PANDA, Fiat 500e

                  trochu polemiky je kolem TOYOTY – ta zaspala na Hybridech, ale i ta již prohlásila, že se pustí do EV.

                  Dále tu máme minisérie StarUpů jako je třeba
                  SONO MOTORS – ale před pár lety byla i TESLA StarUpem.

                  No a pak je tu nečetně čínských plagiátorů:
                  zde třeba dvě, která stojí za uvažování –
                  1) https://www.alibaba.com/product-detail/high-speed-vehicle-ev-car-100km_60763685196.html?spm=a2700.galleryofferlist.normalList.269.4d5830fcLWvZnY
                  2) https://www.alibaba.com/product-detail/New-energy-high-speed-solar-electric_60798014011.html?spm=0.galleryofferlist.normalList.17.6df4o13Yo13Yqb

                  A ty drahé tipu Volvo – Polestar, nebo Porche Taycan, ani nezmiňuji.

                36. Vážně? Vždyť VW plánuje na příští rok produkci
                  Vážně? Vždyť VW plánuje na příští rok produkci elektromobilů nižší, než mělo BMW loni a v roce 2025 chtějí dodávat pouhý milion EV ročně, tedy necelých 10 % produkce. To snad už i třeba ten Jaguar na tom bude líp v absolutních číslech.

                37. Jaguar bude v roce 2025 prodava vice jak milion EV rocne? To
                  Jaguar bude v roce 2025 prodava vice jak milion EV rocne? To jako ze by zesestinasobil svoji celkovou preodukci a zaroven kompletne presel na elektropohon? To asi tezko ne?

    3. Golf ludia kupuju zo zvyku a principu. Maloktoreho motoristu
      Golf ludia kupuju zo zvyku a principu. Maloktoreho motoristu zaujimaju aj nejake blizsie technicke udaj, v premeneni na elektro auta rychlost dobijania, realny dojazd a tak podobne.
      Keby si to dali do rovnice, tak Golf vyjde vo verzii elektro rovnako predrazene voci konkurencii, ako tomu je aj v pripade spalovacej verzie.

  3. Pokud se bude dařit , pak zlom přijde za 8 let, to prodeje
    Pokud se bude dařit , pak zlom přijde za 8 let, to prodeje dosáhnou cca 20% na celkovém prodeji ovšem tato auta kupují ti co hodně jezdí, takže nájezd bude tak 2.5x vyšší než je průměr což bude znamenat, že počet najetých km u prodaných EV a klasických vozů se vyrovná. Je samozřejmě otázka jestli se tak stane -tepelná čerpadla jsou také nejlepším zdrojem vytápění pro budovy, ale jejich prodeje rostou pomalu a podíl na vytápění budov je mizivý..

    1. Lehký off topic – proč považujete tepelná čerpadla za
      Lehký off topic – proč považujete tepelná čerpadla za nejlepší vytápění?
      Pro nové stavby je spotřeba na energií vytápění tak malá, že ekonomicky vyjde mnohem lépe použít elektrické přímotopy a z pohledu ekologie IMHO skoro taky – výroba přímotopu je mnohem méně náročná a jejich životnost bude citelně vyšší než u tepelného čerpadla.
      Pro starší budovy kde je topení na plyn to ekonomicky taky nevychází – cena plus vy, plynový kotel vydrží déle. Ekologicky – vyměnit existující topení na plyn za tepelné čerpadlo (t.j. předělat mimo jiné topení na podlažní protože tepelné čerpadlo pracuje s mnohem nižší teplotou) taky nevyjde.

  4. Jsem vážně zvědavý jak s tím zamíchá Tesla model 3.
    Jsem vážně zvědavý jak s tím zamíchá Tesla model 3. Vůbec bych se nedivil, kdyby celkové prodeje EV+PHEV v 2019 byly hodně nad 500.000 ks. Snad Elon vykouzlí i tu nejlevnější verzi TM3 a navýší produkci do konce roku na standardních 10.000ks týdně.

    1. Two thirds of those sales (66%) were all-electric cars, which
      Two thirds of those sales (66%) were all-electric cars, which also noted 70% growth, compared to a 20% decline for plug-in hybrids.

      51% of new passenger plug-ins were BEVs, which also increased 48% year-over-year to almost 200,000. Plug-in hybrids managed to increase about 20%.

Napsat komentář