Eurostar kupuje nové vysokorychlostní vlaky

Evropská železniční společnost Eurostar oznámila nákup dalších vysokorychlostních vlaků Eurostar e320 (Class 374). Nové vlaky rozšiřují celkovou objednávku na 17 jednotek Eurostar e320 První cestující se mohou těšit na svezení již v roce 2015.

Eurostar e320
foto: Eurostar

Eurostar je nadnárodní evropský železniční dopravce poskytující spojení mezi Londýnem, Paříží a Bruselem. Nejznámějším úsekem tratě spojující všechny tři města je tunel pod Lamanšským průlivem – Eurotunel nebo také „Channel Tunnel“.

V současné době zajišťuje spojení mezi městy 38 jednotek vysokorychlostních vlaků Class 373 Eurostar, postavených na základě francouzských vysokorychlostních vlaků TGV (Train à Grande Vitesse).

Jednotky Class 373 Eurostar uhánějí na trase rychlostí až 300 km/h. Jízdní doba mezi Londýnem a Paříží je tak pouze dvě hodiny a šestnáct minut.

Společnosti Eurostar se daří postupně zvyšovat počty přepravených pasažérů. V roce 2011 přepravila 9,7 milionu, v roce 2012 9,9 milionu a v roce 2013 již 10,1 milionu pasažérů. Díky rostoucí oblibě vlakové dopravy, což je ostatně celoevropský trend, se společnost Eurosatotry odhodlala investovat do nové generace vysokorychlostních vlaků.

Eurostar e320
video: YouTube

Již v roce 2010 si společnost Eurostar objednala deset nových vysokorychlostních vlaků Eurostar e320 (Class 374) od společnosti Siemens. Před pár dny pak přišla další objednávka na dalších 7 jednotek. Očekává se, že první vlaky z původní objednávky svezou cestující na trase Londýn-Brusel-Paříž na konci příštího roku.

Hlavní výhodou 400 metrů dlouhého vlaku Eurostar e320 je větší kapacita a rychlost. Díky umístění veškerých pohonných systémů pod podlahu je ve vlaku místo pro 894 až 950 sedadel. Maximální cestovní rychlost je 320 km/h. Naproti tomu Class 373 Eurostar dokáže přepravit 750 sedících cestující maximální rychlostí 300 km/h.

O pohon Eurostar e320 se starají elektrické motory o celkovém výkonu 16 MW. Elektrický systém navíc dokáže využívat vlakové zabezpečovací zařízení různých evropských států (ETCS, KVB, TVM, RPS, TBL, MEMOR, ATB). Eurostar e320 je proto schopen vydat se i do dalších evropských států.

Eurostar e320 je rovnež méně náročný na spotřebu elektrické energie. Velký podíl na tom mají regenerativní brzdy vracející elektrickou energii při brzdění zpět do vlaku. Výsledkem je až o 10 % menší spotřeba elektrické energie oproti Class 373 Eurostar.

Eurostar

3 Comments on “Eurostar kupuje nové vysokorychlostní vlaky”

    1. A to jsem ještě podlehl
      A to jsem ještě podlehl klamu z keců lhářů-politiků, že koridory jsou u nás hotové. Houby hotové. Teprve nyní přicházejí na řadu menší nádraží a stanice. Co čert nechtěl, zrovna leží na těch koridorech. Takže pravidelné zpoždění na trase Praha Ostrava je od jara 10-45 minut. Vždy. Protože se dělá celé nádraží Olomouc, celá stanice a mosty s odbočkou v Zábřehu na Moravě a celé Běchovice u Prahy. Zabít málo.

Napsat komentář