eRallye 2018: 1000 km elektromobilem z Mnichova do Ostravy

Cílem eRallye je během 1000 km dlouhé cesty ukázat, že dnešní elektromobily vás mohou vozit levně, tiše, spolehlivě a bez emisí díky dostatečně husté síti veřejných nabíjecích stanic.

odobných výjezdů jako je 1. ročník česko-německo eRallye se za našimi hranicemi děje více. Fotka je z akce eRuda ze září 2016.
foto: eRuda

Doslova na poslední chvíli dorazily z Asociace pro elektromobilitu informace o nové akci nazvané eRallye 2018. Jde o spanilou jízdu elektromobilů z Mnichova do Ostravy, která se koná 10. – 11.10.2018.

Startovné a další (ubytování, strava) je bezplatné pro přihlášené členy a sympatizanty ASEP, univerzity a sponzory. Startovat můžete z libovolného místa po trase – Munich, Deggendorf, Šumava, Písek, Praha, Vestec u Prahy, Vystrkov u Humpolce, Brno, Olomouc nebo jiného z okolí trasy.

Ubytování je zajištěno pro přihlášené účastníky ve městech Mnichov 9-10.10.2018 (není zdarma), Vestec u Prahy 10-11.10.2018 (zdarma) a Ostrava 11-12.10.2018 (zdarma).

Občerstvení bezplatné pro přihlášené účastníky je ve městech Praha – oběd, Vestec u Prahy – večeře, Brno Husova – oběd a Ostrava, Trojhalí – večeře. Je možná i vegetariánská strava pro zájemce, stačí to poznačit do přihlášky.

Nemusíte jet celou trasu, stačí jen část, proto můžete skončit eRallye v následujících místech: Praha, Ministerstvo životního prostředí. Vestec u Prahy, Supercharger Tesla, rychlonabíječky ČEZ, Motel u Krbu. Vystrkov u Humpolce, Supercharger Tesla, rychlonabíječky EON. Brno, Husova ulice. Olomouc Supercharger Tesla a rychlonabíječky ČEZ, Ostrava Trojhalí. Nebo v jiném místě v okolí trasy, stačí to poznačit do přihlášky.

Přihlašovat se můžete zde, bližší informace o eRallye, včetně podrobného programu pro každé město, najdete na webu. Akci podpořili a spoluorganizují kromě ASEP a Ministerstva životního prostředí také E.ON, PRE, ČEZ a další. Magazín Hybrid.cz je mediálním partnerem.

vlastní

14 Comments on “eRallye 2018: 1000 km elektromobilem z Mnichova do Ostravy”

  1. Fantastický závěr akce v Ostravě v historických budovách
    Fantastický závěr akce v Ostravě v historických budovách Trojhalí bývalého dolu a koksovny Karolina. 27 elektromobilů od historického Citroenu Saxo přes Renault Twizy, Peugeot Ion, Smarty ED, obě generace Nissanů Leaf, různé varianty VW eGolf, Hyudai Ioniq, dodávku Nissan eNV200 až po několik Tesel Model S a Model X. A jako třešnička na závěr, díky havárii jedné z Tesel po cestě, sejmuté kamionem, Opel Ampera. Plus něco pro nejmladší ročníky navíc, elektrický howerboard s představcem. Trochu oficialit a hodně času pro setkání u dobrého jídla a pití. Po celou dobu prezentace ASEP na velké obrazovce různých videí s elektromobily v hlavních rolích, zatímco u stolu s letáky tiše stál nastartovaný svítící a blikající Peugeot Ion. Část přítomných se nabíjela na místě ze zásuvek všech typů pro další cestu, ostatní zamířili ke 4 rychlonabíječkám v okolí. Vozy se silnými palubními nabíječkami, mezi něž paradoxně patří nejmenší Smarty ED, si pak vystačily s červenými pětikolíky. Za dobu akce by se nabily několikrát dokola.
    Další detaily a fotogalerie na webu https://www.asep.cz/akce-asep část proběhlé akce.

    1. To je tak, když je něco narychlo a bezprostředně po
      To je tak, když je něco narychlo a bezprostředně po mnichovské tradiční eRuda http://www.eruda.de, kde bylo neskutečných 4.500 návštěvníků, proběhlo 280 zkušebních jízd a jelo ji 259 účastníků akce s elektrickými vozidly. Za Českou republiku a Asociaci elektromobilového průmyslu startoval jako řidič Nissanu Leaf 2.generace člen Výboru ASEP Milan Rajchl, navigátorem byl jeho syn Adam, student ostravského gymnázia PORG. Dále včetně fotek viz Proběhlé akce https://www.asep.cz/akce-asep.
      Ovšem jak tak koukám na aktuální fotku z dnešního zakončení v Praze před budovou Ministerstva životního prostředí, tak jen v parkovací řadě přímo před vchodem je už elektromobilů 9, Tesly, eGolfy, i3, Zoe, Ioniqy. K té rychlosti ještě navíc fakt, že je to uprostřed týdně, eRuda se jela přes víkend 5.-7.10.2018. To pak mohou dorazit jen ti, co jsou majitelé firem nebo dostanou volno. A někdy ani to. Viz já, co se připojím až na poslední etapu ve čtvrtek odpoledne po práci.

  2. To by mohl být dobrý test nabíjecí infrastruktury. Když
    To by mohl být dobrý test nabíjecí infrastruktury. Když pojede tak 50-100 EV na stejné trase řekněme během jednoho dne a postupně budou mít potřebu dobíjet, tak jestli je po cestě dost nabíječek.

    PS:
    Kudy pojedou? Jsem koukal tak z Mnichova do Ostravy to není ani 800 km.

Napsat komentář