E.ON spustil dvě veřejné dobíječky pro elektromobily na břehu Lipna

Společnost E.ON v závěru minulého týdne spustila další dvě veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily. Jedná se o lokality v turisticky atraktivní destinaci Lipenska.

Na stanicích mohou registrovaní řidiči elektromobilů zaplatit kartou E.ON Drive a ti neregistrovaní mohou využít online platební bránu. Dobíjet mohou nonstop 24 hodin denně.
foto: E.ON

Obě stanice jsou AC s pozvolným dobíjením. První z nich najdou elektromobilisté ve Frymburku na náměstí před budovou úřadu městyse (48.74511466N, 14.084177E). Druhá se nachází v obci Hůrka (48.74511466N, 14.084177E) mezi Horní Planou a Černou v Pošumaví poblíž vlakové stanice.

Dvě AC stanice tak doplňují v této oblasti wallbox v Lipně nad Vltavou a partnerskou dobíječku v síti E.ON Drive v Amenity Resort také v Lipně nad Vltavou. Na jihu Čech tak má E.ON aktuálně 20 spuštěných veřejných dobíjecích stanic.

Z nich jsou tři rychlé (2x České Budějovice, Písek), deset AC stanic (4x Český Krumlov, 2x České Budějovice, Frymburk, Lipno nad Vltavou, Hůrka, Slavonice) a sedm partnerských stanic (3x Soběslav, 2x Malé Nepodřice, Kardašova Řečice, Lipno nad Vltavou). Službu tzv. Partnerské dobíječky E.ON zavedl v letošním roce na tuzemský trh a díky ní dokáže soukromou dobíjecí stanici jejímu majiteli otevřít pro veřejnost a spravovat ji.

tisková zpráva

21 Comments on “E.ON spustil dvě veřejné dobíječky pro elektromobily na břehu Lipna”

    1. CEE 5/32 ani CEE 5/16 nikdy nikdo nebude instalovat ve
      CEE 5/32 ani CEE 5/16 nikdy nikdo nebude instalovat ve velkém. Občas jsou a budou u hotelů nebo firem, ale nemůže se to nikdy masově rozšířit.

      Důvody:
      – nemožnost snižování proudu při více nabíjecích bodech – rozhodně by jich nemohlo být po tisících a nikdy jich tolik nebude. Stačí se podívat do zahraničí.
      – možnost odpojení kabelu během nabíjecího procesu
      – 3 fázová nabíječka (nemyslím palubní nabíječku) není u naprosté většiny aut standard a vetšina řidičů elektromobilů ji nemá.
      – Cena AC sloupku není nijak vysoká a prakticky se ztratí v celkových nákladech – úprava parkovacího místa, dopravní značení, kabeláž, práce, revize. Navíc i ta logika co by měla zapínat nabíječku přes SMS by byla ve výsledku dražší než AC sloupek, protože by to někdo musel malosériově vyvíjet včetně napojení na monitoring atd.

      Na začátku pro rozvoj elektromobility ok, ale není to cesta, kterou by se jakkýkoliv provozovatel nabíjecí infrastruktury chtěl vydat.

      1. S rozpojenim pod proudem si umi kazde auto poradit. Umi to pri
        S rozpojenim pod proudem si umi kazde auto poradit. Umi to pri nabijeni ze Schuko zasuvky i z 5ti koliku. Tisice po cele republice by nebyl vubec zadny problem. Nove EV uz vetsinou 3f nabijeni maji a casem to budou mit vsechny. Lidi si ty 3f kabelove nabijecky nekupuji, protoze neni moc takovych nabijecich mist. Kdyby byly, urcite by se rozsirily. A take bych uvital aby aspon majitele EV umistili 5ti kolik nekde u plotu aby se v pripade potreby a po domluve mohl nahodny kolemjedouci za dobrovolny poplatek pripojit. Ja takovou moznost u domu mam. Kdo pozada, dostane 3x230Vx16A nebo 1x230Vx16A.

          1. No tak byste si ho koupil. Prodava se uz od 400 EUR. V CR asi
            No tak byste si ho koupil. Prodava se uz od 400 EUR. V CR asi od 12500 Kc. S moznosti nastaveni proudu a take adaptery na 1f zasuvky. Neni to nic jineho, nez obycejny nabijeci kabel ktery se dava skoro ke kazdemu autu na 230V, akorat to ma 3 faze. Elektronika je prakticky stejna, jen o 2 vodice vic. a na konci 5ti kolik.
            https://www.autonabijeni.cz/typ-2–mennekes–max–11kw/

            1. pro mě absolutně zbytečný a vyhozených 12t za 2.5 roku
              pro mě absolutně zbytečný a vyhozených 12t za 2.5 roku bych ho nikdy nikde nevyužil a do budoucna asi taky ne … úplně mi stačí Type2 kabel na AC nabíjení…z Tesly jsem za 3/4 roku ani nevyndal tu nabíječku do zásuvky 230V

              1. Tak já to využívám dost. Tady máme u Olympie AC
                Tak já to využívám dost. Tady máme u Olympie AC nabíjení zdarma a menekess je často obsazený. Vedle je pětikolík 32A a ten je volný vždycky. No a na cestách je to taková jistota, podobně jako u fosilů kanystr. 3f zásuvka se v nouzi najde všude. Ale nekupoval jsem to, vyrobil si sám.

                1. no vidíte a ja 5ti kolik za 2.5 roku ještě nepotkal … na
                  no vidíte a ja 5ti kolik za 2.5 roku ještě nepotkal … na začátcích jsem párkrát někde využil 230V s i3 … těch 20km/hod nabíjení pomohlo

                2. Na vesnicích má skoro každý 3f zásuvku kvůli
                  Na vesnicích má skoro každý 3f zásuvku kvůli cirkulárce. Blbé je to, že každý má jinou. Někdo malý pětikolík 16A, někdo velký 32A. Někdo čtyřkolík malý, někdo velký a někdo ještě tu oválnou. Člověk by musel vozit plný kufr redukcí. A když se vyjede z EU tak je to ještě horší.

                3. no vidíte, taky bydlim na vesnici za Prahou a žádný 5ti
                  no vidíte, taky bydlim na vesnici za Prahou a žádný 5ti kolik doma nemám
                  .. fakt stačí kabel Type2 co byl k autu a ušetřil jsem hromadu peněz za kabely konektory redukce a 3f nabíječku a jsem happy

                4. Pokud jste happy tak je vše v pořádku, já nic nevnucuji.
                  Pokud jste happy tak je vše v pořádku, já nic nevnucuji.

                1. nabijím, mám Tesla wallbox a nabijim z něj jak Teslu tak
                  nabijím, mám Tesla wallbox a nabijim z něj jak Teslu tak BMW i3, ale Teslu minimálně

                2. Tesla Wallbox ma tu nevyhodu, ze se neda regulovat. Da se sice
                  Tesla Wallbox ma tu nevyhodu, ze se neda regulovat. Da se sice nastavit na urcity vykon, ale to neni pro operativni nastavovani. Doma mam jistic 3x25A, TM3 a dve jina EV a tepelne cerpadlo na topeni. Proto je pro me regulovatelna nabijecka nejvhodnejsi. I se slabym jisticem se da vse obslouzit.

                3. vy máte s Radovanem a dalšími jednu úchylku, vy to máte
                  vy máte s Radovanem a dalšími jednu úchylku, vy to máte nějak nastavené nějak jezdíte a snažíte se to multiplikovat na ostatní, jako tady … vam Tesla WB nevyhovuje a hned je nevyhodny asi pro všechny
                  já ho měl ještě dříve než Teslu a nabijel s nim i3 3.6kW (1fx16A … ma jen jednofazovou pal.nabijecku) a pak prisla Tesla a ta má regulaci v sobě…i když ji občas připojím tak jede 3fx10A = 7kW
                  doma mám 3x25A a nemám žádný problém

                4. Ja vam nic nevnucuju. A muzete ji rychle nastavit na 16A?
                  Ja vam nic nevnucuju. A muzete ji rychle nastavit na 16A? Nemuzete a to je prave to kriterium, proc mi ten WB nevyhovuje. Sice je mozne v Tesle nastavit vykon, ale to je nepohodlne. Navic WB nemuzete vzit sebou pro kazdy pripad. Zacatek byl, ze by bylo dobre instalovat 5ti koliky a vy ste to navedl timto smerem.

                5. stačí napsat “ pro MĚ má Tesla WB nevýhodu“
                  pro dalsi

                  stačí napsat “ pro MĚ má Tesla WB nevýhodu“
                  pro dalsi desítky tisíc uživatelů je plně dostačující, nepotřebují nic regulovat

      2. Ano, Mennekes typ 2 je standard, dá se i dálkově ovládat
        Ano, Mennekes typ 2 je standard, dá se i dálkově ovládat výše odběru proudu (i v čase), je to bezpečné po všech stránkách. Je škoda, když je na jednom místě jenom jedna zásuvka, protože když se sjedou 2 EV s jednofázovou palubní nabíječkou, každý si „vezme“ pro sebe jednu fázi a ani se vzájemně neovlivňují. Takže ideálně 3 zásuvky s „pootočenými“ fázemi (možno nabíjet 3EV s jednofáz. nabíječkou). Když přijede EV s 2f nebo 3f nabíječkou, dá se to také řešit se vzájemným ovlivněním. Samozřejmě, že na neoficiální místa (domů) mi stačí pětikolík, ale musím vědět, co dělám, jaké je tam jištění(není to „blbuvzdorné“). Takže souhlasím.

Napsat komentář