Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7

E.ON rozšiřuje síť e-půjčoven na Šumavě

redakce - 30 Červen 2015

Společnost E.ON rozšířila síť svých e-půjčoven, a to v oblasti Národního parku Šumava. Návštěvníci si tak mohou užít krásy panenské přírody ze sedla , nebo za volantem .V nové půjčovně jsou k dispozici elektromobily, elektrokola i elektroskútry

V nové půjčovně jsou k dispozici elektromobily, elektrokola i elektroskútry
foto: E.ON

Jádrem elektromobilní Šumavy je Chata Rovina na Dobré Vodě u Hartmanic. „Zákazníci společnosti E.ON mohou v této půjčovně získat slevu 30 % na půjčení e-skútru a 10 % na půjčení e-kola,“ upřesňuje Petra Tupá, marketingová manažerka ze společnosti E.ON.

„Projekt nabírá na tempu a již v současné chvíli evidujeme další zájemce o zapojení do šumavské sítě e-půjčoven, které pomůžou šetřit přírodu,“ dodává Lada Přibylová, manažerka půjčovny.

Nabídka platí pro stávající zákazníky po předložení voucheru, který je ke stažení na webu www.ekobonus.cz/slevy-dotace nebo po vyplnění formuláře v každé e-půjčovně.

Součástí nové sítě je 5 stanic v oblasti Železné Rudy, Hartmanic, Prášil a Modravy, které disponují celkem 20 e-koly, 3 elektromobily a 6 elektroskútry E.ON e-max. Centrální půjčovna v Chatě Rovina je také vybavena dobíjecí stanicí. E.ON již provozuje celkem 5 
e-půjčoven.

Jako první byla spuštěna v roce 2013 půjčovna na Vranovské přehradě, loni přibyla půjčovna v Lipně nad Vltavou a kromě šumavské sítě byl zahájen provoz i ve Spolkovém domě ve Slavonicích a v Kempu ATC Merkur u Novomlýnských nádrží.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

Jsem znám jako kritik aktivit ČEZu, že moc mluví a málo dělá, což se ovšem v posledních měsících zlepšuje. A je to dobře, protože je z elektrárenských gigantů v ČR jediný, který alespoň něco dělá.
Jak jsme si sami ověřili loni v srpnu 2014, EONovy komické letní půjčovny s nabíjením jsou k ničemu a nic dalšího nedělá. RWE se zase soustředilo plně na CNG.
Z donucení jsme vyzkoušeli projekt E.ON Na plný proud, dobíjecí stojan u Zámeckého hotelu ve Vranově nad Dyjí. Ten však nefungoval, což, jak se později ukázalo, nebylo výjimkou.
Vyhazoval totiž pojistky hotelu už při nabíjení elektrokola či elektroskútru, natožpak elektromobilu. Jen díky ochotné obsluze Zámeckého hotelu jsme našli vedle recepce funkční domácí zásuvku a nabili za 1,5 hodiny dojezd 30 km, 4 dílky baterie z 16. Parkování i dobíjení bylo zdarma a bez přístupových karet. Mezitím jsme tamtéž dobře povečeřeli.
Dobíjení v rámci projektu EONu Na plný proud nás loni velice zklamalo.
Unifikované dobíjecí stojany byly umístěny buď v nedostupných místech, jako např. hrad Bítov nádvoří se zákazem vjezdu všech vozidel (přesto tam dobíjel elektroskútr) nebo hráz Vranovské přehrady se zákazem vjezdu všech vozidel a placeným parkovištěm několik set metrů před ním. Případně stojan vyhazoval pojistky v místech napojení a nefungoval - zmíněný Hotel Zámek Vranov nad Dyjí v centru obce nebo centrální zámecké parkoviště nad obcí.
A do třetice nebyly v logických lokalitách dobíjecí stojany vůbec, jako v hotelu, restauraci a rozhledně Rumburak s velkým parkovištěm.
Obrovským paradoxem pak byly 3 pomalé nabíječky EONu po 2 zásuvkách Schuco 230V 16A v areálu Vodní elektrárny EON Vranov nad Dyjí pod hrází, umístěné ovšem zcela bez označení uvnitř areálu, několik set metrů od zavřené vstupní brány, na zdi objektu u zatravněné plochy.
Co tím chtěl básník říci, těžko posoudit. I pracovníků elektrárny je méně, než dobíjecích zásuvek. Pokud to bylo myšleno jako interní nabíječky. Ovšem podle vyjádření průvodců nikdo z nich nemá ani elektrokolo, natož elektromobil.
Dobíjeli jsme tedy v rámci dovolené v teritoriu EONu vždy až po návratu z cest v našem penzionu, přes noc, na běžné zásuvce, zdarma v ceně ubytování.
Úspěch měl projekt Na plný proud snad jen u cyklistů a motocyklistů, kteří si vypůjčili nabízená elektrokola a elektroskútry. Tak, jako existuje „Tesla smile“ u řidičů vozů Tesla, potkávali jsme „electro smile“ u řidičů elektrokol a elektroskútrů. Předpokládáme, že šlo o jejich první dobrou zkušenost s elektromobilitou a ten úsměv byl nelíčený. My jsme ovšem s elektromobilem jen vzdychali.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Obrázek uživatele ozana

Chtělo by to nějaký český Greenway...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

super, az tam pojedu, rad si ho pujcim

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články