E.ON postaví dobíjecí stanice u 50 prodejen Penny

redakce - 26 Květen 2020

Společnost E.ON do dvou let vybuduje ve spolupráci se společností Penny Market 50 dobíjecích stanic pro elektromobily.Rychlé dobíječky vyrostou u vybraných prodejen ve všech krajích České republiky, polovina z nich bude stát ještě v tomto roce. Jak ukazují statistiky E.ONu, právě dobíjecí stanice u obchodů využívají tuzemští řidiči nejčastěji.

Rychlé dobíječky vyrostou u vybraných prodejen ve všech krajích České republiky, polovina z nich bude stát ještě v tomto roce. Jak ukazují statistiky E.ONu, právě dobíjecí stanice u obchodů využívají tuzemští řidiči nejčastěji.
foto: E.ON

Potvrzuje to i téměř dvouletá zkušenost s dobíječkou, která stojí od roku 2018 u prodejny Penny na pražském Lehovci. Od jejího spuštění do konce minulého roku tu E.ON registruje více než dva tisíce dobití.

Řidiči elektromobilů zde odebrali přes 23 MWh elektrické energie, jen v minulém roce to pak bylo 15 MWh. To řadí dobíječku na Lehovci na osmé místo mezi padesátkou stanic, které E.ON aktuálně provozuje. Všech prvních osm spojuje jedna důležitá věc – stojí u obchodů nebo obchodních center.

„Jelikož první pilotní dobíječka ve spolupráci se společností Penny Market se osvědčila, jsme velice rádi, že můžeme využít bohatou síť prodejen, které Penny Market provozuje napříč celou republikou, a postupně zde vybudujeme 50 rychlodobíjecích stanic,“ upřesňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Stanice postavené u prodejen Penny budou rychlodobíjecí. Jedna vybraná by pak měla mít i vlastní fotovoltaický systém.

Každá z těchto lokalit bude vybavena dvěma dobíjecími body 50kW pro rychlé dobíjení a 22kW pro pozvolné dobíjení. Všichni zákazníci budou moci využít aplikaci E.ON Drive, případně platit klasickou platební kartou.

Statistiky ukazují, že na pražském Lehovci dobíjejí řidiči u rychlodobíječky v průměru 25 minut. „Půl hodina je doba, kdy zvládnete pohodlně nakoupit a zároveň se vaše elektroauto stačí dostatečně nabít pro další jízdu. Navíc můžete využít perfektního zázemí, které je u prodejen k dispozici,“ dodává Martin Klíma.

Společnost Penny Market má téměř čtyři stovky provozoven po celém Česku ve větších i menších městech. Už teď je jasné, že dobíjecí stanice vzniknou v krajských městech jako jsou České Budějovice, Karlovy Vary, Pardubice nebo Hradec Králové.

Vedle toho E.ON postaví dobíječky u supermarketů v menších městech jako Rousínov, Kralovice, Hořovice nebo Dobříš.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

rychlonabíječky od e.onu před Penny, to vymyslel obří supermanažerskej mozek. Ty wallboxy mne potěšili, ale až jich bude před každým marketem 20 v zeleném parkovacím poli o 40 ti park místech budu šťastný. Holt ale asi až v jiném životě.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele PetrVins

Přesně tak, jsou to troubové, jinak to snad ani říct nejde. Bohužel :-( Rychlonabíječky patří především na dálnice, kde chybí a u Penny marketů ve městě jich bude několik. BRAVO za chytré uvažování. Chlubit se tím, že tam lidi hodně nabíjejí, když to bylo skoro celý minulý rok zadarmo je fakt k smíchu. Opravdu si byznysmeni z EONu myslí, že budou lidi rychlonabíjet za 6Kč/kWh, když doma nabíjím za 3Kč? Fakt inženýři :-D
TAKŽE MILÝ EONe, pochop už konečně, jak elektromobilisté uvažují a u Penny marketu postav 4 AC nabíječky s cenou 3Kč/kWh. To jediné má smysl.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

No nevím, já nabíjím doma za 2.5kč a fakt by mi nestálo za to vyndávat kabel na tu půlhodinku. Jsem pro DC.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

No já jsem línej vytahovat svůj nabíjecí kabel a raději si vybírám nabíječky co mají kabel a jen ho strčím do auta, já nabíjím 3f 20kW ( na malobaterkáči 3,6 kW )a často se v obchodě zdržím, takže za mne to smysl má.
Jde ale o to, že když přijedu k DC nabíječce před obchodňákem a je na ní hrozen bavoráků ( nevím co ti lidi mají za nemoc ale všechny co jsem potkal nabíjejí do 100%, asi jim to v BMW očkují jak tetanovku aby vždy dojeli ) tak jsem nasranej, že jsem tam jezdil. Horší je situace když k té DC nabíječce přijedu v pracovní dobu s malobaterkáčem, spěchám a nutně potřebuji dobíjet a na nab stojí Citigo, to nasere ještě víc, nebo je obsazeno, auto už má třeba 70% a já se rozhodnu čekat, ale majitel nabíjeného auta nespěchá a často dojde a už má dávno nabito- přece nebude odbíhat z nákupáku odpojovat auto aby pustil dalšího. Já mám na to fakt celkem štěstí.
Prostě pokud nebudou montovat DC nabíječky aspoň po dvou budou akorát mezi námi vyvolávat napětí.
Mám tedy názor že DC nabíječka před obchod%nákem ano, ale vždy jen jako doplněk NĚKOLIKA wallboxů.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele PetrVins

Jasne, technicky to smysl dava, za 20min nakupu nabiju DC vic jak pulku auta, ale budu nabijet pulku auta za 6Kc/kWh, kdyz doma nabijim za 2.5Kc/kWh. Nesmysl. Sajozrejme predpokladam, ze k AC nabijeckam zacnou davat kabely, abysme je porad nemuseli vytahovat. Je to pitomost. Jeste chapu rychlonabijecku u Penny, ktery je na nejake tranzitni trase, ale stavet rychlonabijecku u Penny v centru mesta a prodavat za 6Kc/kWh je totalni hovadina. U Globusu v Usti n.L. jsem po zpoplatneni nevidel snad pul roku nikoho nabijet. To je paradni strategie investic do rychlonabijecek :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

6 Kč za kWh to ještě není konec, zdražování se dá očekávat.

Všude v zahraničí mají před obchodňáky několik wallboxů, často jsou pro zákazníky zadarmo a někde mají i DC nabíječku, ale bývá placená.

Z pohledu obchodníka potřebuji aby se u mne zákazník zdržel, tak mu dám wallbox grátis a mám ho aspoň hodinu jistýho, že bude šontat nákupákem a něco utratí.
Co z něj budu mít na rychlonabce ? Za dvacet minut odjíždí takže do obchodu zajde ledatak na wc, takže z něj mám H. Svůj pozemek ksem poskytl cizí společnosti, která vydělává a já budu uklízet parkoviště a záchody, platit vodu na wc, vysypávat koše atd.
A přínos žádný, leda tak služba zákazníkovi, ale na to se u nás moc nehraje.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Přesně tak, když jedu na 30 minut do obchodního centra, tak ani nejedu k AC nabíječce, abych to připojoval. Až budou mít všechna auta 3f AC nabíjení 22 kW pak to smysl dávat bude.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

V Rousínově bude mít každá žížala v zemi svojí nabíječku. Ale jsem rád za Dobříš, KONEČNĚ D4! A co třeba něco na D3? Tam je pusto, chystá se pouze jedna nabíječka jižně od Tábora (ČEZ). Možná se dočkáme i J. Hradce a Č. Krumlova, což jsou okresy, kde se dosud rozumně nabíjet nedá.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Kdepak je nabíjecí stanice v Dobríši?

V článku píšou, že bude u Penny.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Radovan

Mohu potvrdit, že u Lidlu a Globusu v Ostravě rychlonabíjíme oba naše elektromobily velmi často. Je to jednoduché - jsou po cestě a současně tam nakupujeme. Pro nakupující jsou taky přednostně zaměřeny, LIDL ji jako vlastní zařízení vypíná mimo svou pracovní dobu, u Globusu (síť E.ON) jede nonstop. U Globusu je plusem i WC a restaurace, Lidl má alespoň automat na teplé nápoje.

Ale nabíjejí zde i projíždějící. Ostrava má přenabíječkováno na ose východ-západ, ale jen málo na ose sever-jih. Takže občas potkáme i cizince z Polska nebo Slovenska. A nejen proto, že jsou zatím obě zdarma (Globus jen do podzimu).

Pokud přibudou v Ostravě rychlonabíječky pro Penny Markety, bude to jen velké plus. V Ostravě si tak budete moci z hlediska rychlonabíjení v době nákupu vybrat mezi Globusem, Lidlem, Kauflandem a Penny Marketem, z hlediska pomalého i Albertem v OC Nová Karolina. Tleskám.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Radovane, nevíte co se to teď vyskytlo za novinku na VŠB před dílnami VEC?

Obrázek uživatele Radovan

Vím, kluci tam mají PHEV a chystají se do BEV, tak dovybavili VEC nabíjecími sanicemi. Zatím nejedou, ale ona celá škola zatím nijak moc nejede.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Mate nejake cislo, kolik EV je na Ostravsku prihlasenych? Vzhledem k castemu smogu by clovek predpokladal, ze lidi budou EV kupovat. Ale v brichu mam takovy pocit, ze tem lidem je to uplne jedno. Hlavne ze to je lacine a coudi z vyfuku.

Obrázek uživatele Radovan

Odhad je 300-500. Děláme na to, aby je lidé kupovali, nové i ojeté. Trochu se tu pochlapila i samospráva. Jinak vzhledem k příjmové struktuře obyvatel a nepříliš dobře fungující MHD (průmyslové a pracovní zóny se tu povětšinou stavěly a staví mimo dojezdy, takže bez vlastního auta jste vedle) lidé kupují za malé peníze cokoli, čím jsou schopni dostat se do práce a nestálo by o moc více, než kombinace jízdenek.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vypada to na vetsi prumer nez v cele CR. Tak snad se toho chyti vic lidi. Urcite jezdi na Ostravsku i spousta novych spalovaku s cenou kolem 1-2 milion Kc. Meli byste jim lepit plakety na auto. "Moje pristi auto bude elektricke".


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?