E.ON postaví dobíjecí stanice u 50 prodejen Penny

Společnost E.ON do dvou let vybuduje ve spolupráci se společností Penny Market 50 dobíjecích stanic pro elektromobily.

Rychlé dobíječky vyrostou u vybraných prodejen ve všech krajích České republiky, polovina z nich bude stát ještě v tomto roce. Jak ukazují statistiky E.ONu, právě dobíjecí stanice u obchodů využívají tuzemští řidiči nejčastěji.
foto: E.ON

Potvrzuje to i téměř dvouletá zkušenost s dobíječkou, která stojí od roku 2018 u prodejny Penny na pražském Lehovci. Od jejího spuštění do konce minulého roku tu E.ON registruje více než dva tisíce dobití.

Řidiči elektromobilů zde odebrali přes 23 MWh elektrické energie, jen v minulém roce to pak bylo 15 MWh. To řadí dobíječku na Lehovci na osmé místo mezi padesátkou stanic, které E.ON aktuálně provozuje. Všech prvních osm spojuje jedna důležitá věc – stojí u obchodů nebo obchodních center.

„Jelikož první pilotní dobíječka ve spolupráci se společností Penny Market se osvědčila, jsme velice rádi, že můžeme využít bohatou síť prodejen, které Penny Market provozuje napříč celou republikou, a postupně zde vybudujeme 50 rychlodobíjecích stanic,“ upřesňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Stanice postavené u prodejen Penny budou rychlodobíjecí. Jedna vybraná by pak měla mít i vlastní fotovoltaický systém.

Každá z těchto lokalit bude vybavena dvěma dobíjecími body 50kW pro rychlé dobíjení a 22kW pro pozvolné dobíjení. Všichni zákazníci budou moci využít aplikaci E.ON Drive, případně platit klasickou platební kartou.

Statistiky ukazují, že na pražském Lehovci dobíjejí řidiči u rychlodobíječky v průměru 25 minut. „Půl hodina je doba, kdy zvládnete pohodlně nakoupit a zároveň se vaše elektroauto stačí dostatečně nabít pro další jízdu. Navíc můžete využít perfektního zázemí, které je u prodejen k dispozici,“ dodává Martin Klíma.

Společnost Penny Market má téměř čtyři stovky provozoven po celém Česku ve větších i menších městech. Už teď je jasné, že dobíjecí stanice vzniknou v krajských městech jako jsou České Budějovice, Karlovy Vary, Pardubice nebo Hradec Králové.

Vedle toho E.ON postaví dobíječky u supermarketů v menších městech jako Rousínov, Kralovice, Hořovice nebo Dobříš.

tisková zpráva

16 Comments on “E.ON postaví dobíjecí stanice u 50 prodejen Penny”

  1. rychlonabíječky od e.onu před Penny, to vymyslel obří
    rychlonabíječky od e.onu před Penny, to vymyslel obří supermanažerskej mozek. Ty wallboxy mne potěšili, ale až jich bude před každým marketem 20 v zeleném parkovacím poli o 40 ti park místech budu šťastný. Holt ale asi až v jiném životě.

    1. Přesně tak, jsou to troubové, jinak to snad ani říct
      Přesně tak, jsou to troubové, jinak to snad ani říct nejde. Bohužel 🙁 Rychlonabíječky patří především na dálnice, kde chybí a u Penny marketů ve městě jich bude několik. BRAVO za chytré uvažování. Chlubit se tím, že tam lidi hodně nabíjejí, když to bylo skoro celý minulý rok zadarmo je fakt k smíchu. Opravdu si byznysmeni z EONu myslí, že budou lidi rychlonabíjet za 6Kč/kWh, když doma nabíjím za 3Kč? Fakt inženýři 😀
      TAKŽE MILÝ EONe, pochop už konečně, jak elektromobilisté uvažují a u Penny marketu postav 4 AC nabíječky s cenou 3Kč/kWh. To jediné má smysl.

        1. Jasne, technicky to smysl dava, za 20min nakupu nabiju DC vic
          Jasne, technicky to smysl dava, za 20min nakupu nabiju DC vic jak pulku auta, ale budu nabijet pulku auta za 6Kc/kWh, kdyz doma nabijim za 2.5Kc/kWh. Nesmysl. Sajozrejme predpokladam, ze k AC nabijeckam zacnou davat kabely, abysme je porad nemuseli vytahovat. Je to pitomost. Jeste chapu rychlonabijecku u Penny, ktery je na nejake tranzitni trase, ale stavet rychlonabijecku u Penny v centru mesta a prodavat za 6Kc/kWh je totalni hovadina. U Globusu v Usti n.L. jsem po zpoplatneni nevidel snad pul roku nikoho nabijet. To je paradni strategie investic do rychlonabijecek 😀

          1. 6 Kč za kWh to ještě není konec, zdražování se dá
            6 Kč za kWh to ještě není konec, zdražování se dá očekávat.

            Všude v zahraničí mají před obchodňáky několik wallboxů, často jsou pro zákazníky zadarmo a někde mají i DC nabíječku, ale bývá placená.

            Z pohledu obchodníka potřebuji aby se u mne zákazník zdržel, tak mu dám wallbox grátis a mám ho aspoň hodinu jistýho, že bude šontat nákupákem a něco utratí.
            Co z něj budu mít na rychlonabce ? Za dvacet minut odjíždí takže do obchodu zajde ledatak na wc, takže z něj mám H. Svůj pozemek ksem poskytl cizí společnosti, která vydělává a já budu uklízet parkoviště a záchody, platit vodu na wc, vysypávat koše atd.
            A přínos žádný, leda tak služba zákazníkovi, ale na to se u nás moc nehraje.

        2. No já jsem línej vytahovat svůj nabíjecí kabel a raději
          No já jsem línej vytahovat svůj nabíjecí kabel a raději si vybírám nabíječky co mají kabel a jen ho strčím do auta, já nabíjím 3f 20kW ( na malobaterkáči 3,6 kW )a často se v obchodě zdržím, takže za mne to smysl má.
          Jde ale o to, že když přijedu k DC nabíječce před obchodňákem a je na ní hrozen bavoráků ( nevím co ti lidi mají za nemoc ale všechny co jsem potkal nabíjejí do 100%, asi jim to v BMW očkují jak tetanovku aby vždy dojeli ) tak jsem nasranej, že jsem tam jezdil. Horší je situace když k té DC nabíječce přijedu v pracovní dobu s malobaterkáčem, spěchám a nutně potřebuji dobíjet a na nab stojí Citigo, to nasere ještě víc, nebo je obsazeno, auto už má třeba 70% a já se rozhodnu čekat, ale majitel nabíjeného auta nespěchá a často dojde a už má dávno nabito- přece nebude odbíhat z nákupáku odpojovat auto aby pustil dalšího. Já mám na to fakt celkem štěstí.
          Prostě pokud nebudou montovat DC nabíječky aspoň po dvou budou akorát mezi námi vyvolávat napětí.
          Mám tedy názor že DC nabíječka před obchod%nákem ano, ale vždy jen jako doplněk NĚKOLIKA wallboxů.

  2. V Rousínově bude mít každá žížala v zemi svojí
    V Rousínově bude mít každá žížala v zemi svojí nabíječku. Ale jsem rád za Dobříš, KONEČNĚ D4! A co třeba něco na D3? Tam je pusto, chystá se pouze jedna nabíječka jižně od Tábora (ČEZ). Možná se dočkáme i J. Hradce a Č. Krumlova, což jsou okresy, kde se dosud rozumně nabíjet nedá.

  3. Mohu potvrdit, že u Lidlu a Globusu v Ostravě
    Mohu potvrdit, že u Lidlu a Globusu v Ostravě rychlonabíjíme oba naše elektromobily velmi často. Je to jednoduché – jsou po cestě a současně tam nakupujeme. Pro nakupující jsou taky přednostně zaměřeny, LIDL ji jako vlastní zařízení vypíná mimo svou pracovní dobu, u Globusu (síť E.ON) jede nonstop. U Globusu je plusem i WC a restaurace, Lidl má alespoň automat na teplé nápoje.

    Ale nabíjejí zde i projíždějící. Ostrava má přenabíječkováno na ose východ-západ, ale jen málo na ose sever-jih. Takže občas potkáme i cizince z Polska nebo Slovenska. A nejen proto, že jsou zatím obě zdarma (Globus jen do podzimu).

    Pokud přibudou v Ostravě rychlonabíječky pro Penny Markety, bude to jen velké plus. V Ostravě si tak budete moci z hlediska rychlonabíjení v době nákupu vybrat mezi Globusem, Lidlem, Kauflandem a Penny Marketem, z hlediska pomalého i Albertem v OC Nová Karolina. Tleskám.

    1. Mate nejake cislo, kolik EV je na Ostravsku prihlasenych?
      Mate nejake cislo, kolik EV je na Ostravsku prihlasenych? Vzhledem k castemu smogu by clovek predpokladal, ze lidi budou EV kupovat. Ale v brichu mam takovy pocit, ze tem lidem je to uplne jedno. Hlavne ze to je lacine a coudi z vyfuku.

      1. Odhad je 300-500. Děláme na to, aby je lidé kupovali, nové
        Odhad je 300-500. Děláme na to, aby je lidé kupovali, nové i ojeté. Trochu se tu pochlapila i samospráva. Jinak vzhledem k příjmové struktuře obyvatel a nepříliš dobře fungující MHD (průmyslové a pracovní zóny se tu povětšinou stavěly a staví mimo dojezdy, takže bez vlastního auta jste vedle) lidé kupují za malé peníze cokoli, čím jsou schopni dostat se do práce a nestálo by o moc více, než kombinace jízdenek.

Napsat komentář