E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR s výkonem až 175 kW

redakce - 30 Srpen 2019

Společnost E.ON dnes otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí stanici pro elektromobily v České republice. Majitelé elektrických vozů si zde mohou dobít své auto doslova za pár minut.Ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově, jejíž technologii dodala firma ABB, je první ze čtyř podobných stanic, které E.ON v Česku postupně vybuduje. Další ultrarychlé dobíjecí stanice pro elektromobily se objeví podél hlavních dopravních koridorů.

Ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově, jejíž technologii dodala firma ABB, je první ze čtyř podobných stanic, které E.ON v Česku postupně vybuduje. Další ultrarychlé dobíjecí stanice pro elektromobily se objeví podél hlavních dopravních koridorů.
foto: E.ON

„Ultrarychlá dobíječka ve Vystrkově je významným krokem v rozvoji dobíjecí infrastruktury v Česku, elektromobilistům ulehčí zejména cestování na delší vzdálenosti. Majitelé odpovídajících elektromobilů si zde svůj vůz totiž nabijí během krátké pauzy na kávu a za pouhých deset minut můžou pokračovat v cestě s baterií dostatečně nabitou pro dalších zhruba 200 kilometrů. To zatím žádná jiná dobíjecí stanice v ČR nenabídne,“ upozorňuje Martin Záklasník, generální ředitel společnosti E.ON.

Nová ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově má maximální výkon 175 kW. Na českém trhu se aktuálně prodávají pouze dva typy automobilů, které takový výkon dokážou přijmout – Audi e-tron a Tesla Model 3 .

„Stanici jsme projektovali jako modulární, takže v blízké budoucnosti může nabídnout výkon až 350 kW. Tak trochu jsme tím předběhli dobu a jsme připraveni na vysoké nabíjecí výkony v několikaletém předstihu,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově je už v plném provozu. Registrovaní zákazníci si zde mohou dobít baterie auta za 6 Kč/KWh, neregistrovaní si pak připlatí pět korun navíc. Zaplatit mohou pohodlně platební kartou. K dispozici jsou dva konektory standardů CCS Combo a Chademo.

„Ultrarychlá stanice dobije baterii vozu z nuly na 80 % kapacity přibližně za deset minut, což je o třetinu kratší doba, než kolik času stráví elektromobilisté u rychlodobíječek. Stanice si díky chytré komunikaci s elektromobilem sama zjistí maximální možný dobíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co možná nejrychlejší,“ vysvětluje Martin Klíma.

Unikátní ultrarychlá dobíjecí stanice, která má strategickou polohu u dálnice D1 přibližně v polovině cesty mezi Prahou a Brnem, je první z celkem čtyř podobných zařízení, které hodlá E.ON vybudovat v rámci evropského projektu pro rozvoj elektromobility NEXT-E. Druhá ultrarychlá dobíjecí stanice bude umístěna na benzínové pumpě MOL v Rozvadově, na další dvě se pak mohou těšit elektromobilisté na Moravě.

Projekt NEXT-E umožní společnosti E.ON nejen výstavbu ultrarychlých dobíjecích stanic, ale také dalších 10 rychlodobíjecích stanic, které budou umístěny na hlavních dopravních koridorech a spuštěny během následujících měsíců. V rámci celého projektu pak dojde po Evropě k vybudování celkem 222 rychlodobíjecích stanic a 30 ultrarychlých dobíjecích stanic.

E.ON v současné době provozuje 41 veřejných dobíjecích stanic napříč ČR. „Síť dobíjecích stanic rozšíříme jen do konce letošního roku o dalších 15 rychlodobíjecích stanic. V roce 2020 chceme dosáhnout na 100 veřejných dobíječek, kde dominantní budou ty rychlodobíjecí. Zároveň ale budeme intenzivně pracovat i na rozvoji infrastruktury AC stanic s pozvolným dobíjením, jichž v následujících letech postavíme několik desítek,“ vysvětluje Martin Klíma.

„Elektřina je ropou budoucnosti. Stojíme na prahu radikálních změn v dopravních technologiích a elektrická energie zde bude hrát hlavní roli. Jsme proto rádi, že se můžeme podílet na rozvoji technologické infrastruktury pro elektromobilitu v Česku,“ popisuje vizi Martin Záklasník.

Dobíjecí stanice Vystrkov se stala důležitou zastávkou pro majitele elektromobilů už v roce 2016, kdy zde společnost E.ON otevřela největší dobíjecí park, jehož součástí jsou také dobíjecí stanice Tesla Supercharger. Funguje 24 hodin 7 dnů v týdnu a zákazníci zde mohou využít i běžných služeb blízké benzinové pumpy.

tisková zpáva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele UDA

Pochopil jsem dobře, že to rychlé nabíjení bude stát dvounásobek co stojí 50 KwDC?

Je otázka jestli to bude někdo využívat za 2x tolik peněz dostanu stejně energie. U velkých baterií možná, ale kolik bude reálná uspora času z 40-50 Kwh vozů. S cenou kolem 1 mil Kč? 10 minut max? A za těch 10 minut dáte navíc třeba u 40 Kw baterky 100 Kč?

Myslím že elektromobilisti obecně mají času dost a nikdo jim tam jezdit nebude. A 11 Kč pro neregistrované tak to už je úplně mimo. Mě to připadá pro prorovnání když máte tankovací pistol max pro nákladáky taky tam nafta stojí 2x tolik? Tady je něco špatně.

Tipnu si, ze minimalne u sluzebaku to nikdo resit nebude. Stejne jak se dneska s CCS neresi, jestli je na konkretni pumpe benzin za 30 nebo za 40 (u predpredchoziho zamestnance to dokonce bylo v pravidlech, pouzivat jen znackove pumpy).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele UDA

u CCS to neřeší protože se na ně nemusí vztahovat totemové ceny. Třeba zaměstnanci škoda-auto nemužou tankovat prémiová paliva, karta jim to nevezme a když omylem tam dají vervu, musí to zaplatit ze svého ,aby mohli odjet od pumpy, takže občas se to řeší.

Obrázek uživatele spetak

Stojany jsou podstatně dražší, někdo to tu jistě dohledá. Teď nabíjím na Žebráku s Nissanem a vedle stojí E-tron. A ten by jistě nabíjel raději na rychlém kabelu. Takže to má smysl.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele UDA

To se pak ,ale ekonomicky nemůže vyplatit až se zruší neomezené paušály, jám jsem si dal u PHEV limit 6 Kč kWh pokud stojí víc, tak se mě s přihlédnutím k opotřebení trakční baterie nevyplatí v cílové destinaci nabíjet a jedu na benzín. Ceny jako 10,15 Kč už jsou úplně nesmysl.

Obrázek uživatele spetak

Pochop, že když si někdo koupí auto za dvaapůl míče, tak si ho koupil, protože ho chtěl. A tenhle člověk rozhodně nebude řešit cenu dobíjení, zrovna jako dneska neřeší cenu benzínu. A takovejch lidí je hodně. Ten většinou řeší čas. Tak jim to přejme. Pro ně budou rychlé nabíječky. A třeba si tam občas sosneme i my, až to naše cáry budou umět.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Nevim kam na taka moudra chodite. Kolem me maji skoro vsichni auta za +- 2mega vc. me a kazdy resi, ze zere jejich auto hodne benzinu ci nafty. Kazdeho stve vyhazovat prachy "vyfukem". Apriori kdyz cena nabijeni za 1 Kilowattu bude napr. 10kc na rychlonabijecce, zadny duvod koupe EV mit nebude uz vubec.

Obrázek uživatele spetak

Tak to je supeeeerrr zpráva. Tak dál jezděte všichni v drahejch a žravejch kárách a nadávejte. Nic ve zlým, měl jsem to donedávna taky tak. Jen jsem jaksi chápal, že můj třílitrovej motor halt žere deset litrů, no a nebylo na co nadávat. To tyhle auta prostě dělaj.
Až když člověk pochopí, že je to zbytečný, tak to změní. Teď už tři roky jezdím za cca 25 hal na km a věř nebo ne, jsem spokojenej.
Takže na ty moudra nemusím nikam chodit, jsou to moje zkušenosti, nic víc.
Pokud mám něco, co mě štve a nadávám na to a nezměním to, o čemsi to vypovídá. O tom autě rozhodně ne.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele runner42

No vidíš, a kdyby si měl spalovací auto, nemusíš tvrdnout u krajnice jako žebrák, ale mohl ses jít místo toho podívat na pěkný hrad :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Ta úspora i u 64 kWh Kona nebo Niro bude až 17 minut, někdo to zaplatí. Otázka je až to bude stát 8 Kč a 16 Kč, což v budoucnu jistě bude. Cestování na baterie bude výrazně dražší než na benzín, to už je dnes jisté, stačí se podívat na běžné nabíječky do Rakouska a Německa (stačí i na Slovensko), Ionity je opět jen dotovaná cena, která vydrží tak rok možná dva.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Proto si myslím, že na takové to denní použití + občasné delší cestování je úsporné PHEV do budoucna jistě lepší volba, protože mám svobodnou volbu typu paliva.

Na courání kolem komína kdy mě stačí noční nabíjení levným proudem je jistě lepší čisté EV o tom se přít nebudu.

Bohužel jediné úsporné normální PHEV na trhu je Prius PHEV za skoro milion :(

Obrázek uživatele UDA

Niro a ioniq ty jsou na tom ninimalne stejne ioniq v dost testech priuse predcil.

Milion ano, ale to je o 200 tis mene nez cista EV takze ty jsou oproti phev v cenove nenavratnosti i kdyz zalezi na profilech tras.

Kolik berou v případě, že akumulátor není nabitý? Nikde jsem to nenašel. Třeba u Ampery je to špatný, po vybití to začne na dálnici žrát víc než čistý obdobně velký a výkonný spalovák.

Obrázek uživatele UDA

Podle stilu jizdy vcera jsem jel Liberec Praha za 1,8 s tim ze polovinu jsem jel na baterku takze s vybitou logicky 3,6. Zpratky s klimou trochu rychleji jsem jel za 2,2 takze 4,4.

Nad pet s tim pri dodrzovani limitu jezdit snad ani nejde.

Kolegyně je nadšená i z Toyota Corolla Hybbrid, jezdí kolem 4,5/100 km dálniční rychlostí, nebo za 3,8 l/100km po městě a okolí, to je pěkný.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

A taky je to lepsi jizda. Motor se vypina kde muze, startuje se tise. Rozjedny na elektromotor plynule. Ja kdyz ted presednu do cisteho spalovaku tak se musim chvili znova ucit slapat na plyn.

---

Prius PHV (2012)

Když už hybrid tak HEV, je to o málo dražší než spalovák a nemusí se to cpát každý den do zásuvky. PHEV s Mennekes konektorem je alespoň pro mě opruz, např. Mitsubishi OUTLANDER udělala CCS.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Mitsubishi OUTLANDER nemá CCS...

Máte pravdu, Outlander má Chademo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

;-) správně.

Já četl DC nabíjení, tak mě nenapadlo, že Chademo, nicméně DC nemá skoro žádné PHEV, kdyby alespoň u těch ostatních dělali 11 kW palubní nabíječky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Za par let budou bezne nabijecky 1MW. Budou muset, az se stanou realitou superrychlonabijeci baterie.

---

Prius PHV (2012)

350kW bude dlouho dlouho stacit, asi budou i pokusy s vykonnejsim nabijenim, ale vesmes nema nic takoveho nad 350kW moc v osobni doprave smysl ;) vesmes to nema smysl resit nad nejakych 350KW ani pro nakladni dopravu, tam bude dokonce vyhoda v tom ze takove stanice budou mit vesmes temer nonstop vyuziti, a tedy bude jejich vykon zavoset od kapacit baterii nakladni dopravy, tedy kamionu, kdy nabijeni bude o cca 4 hodinach, u osobni dopravy je to u hranice 10 minut vesmes zbytecne nejak vyrazne posouvat nize a na to 350kW proste stacit bude ;)

Obrázek uživatele Tomáš

To máte pravdu že těch 350kW bude stačit ale zase jen částečně proto že čím rychlejší tím lepší a ono jedna minuta nebo 10 minut je pořád velký rozdíl. A nejen to čím rychlejší nabíjení tím méně stojanu stačí postavit a to je hodně důležité.je mi samozřejmě jasné že 1MW nabíječky není jednoduché postavit a hlavně napájet.

---

Prius PHV (2012)

Otázka je, jestli je opravdu cílem nabíjení EV ekvivalent čerpání PHM nebo to má směřovat k něčemu výrazně komfortnějšímu. Ono co si budeme povídat, když jedu dálkovou trasu a někde po 200-300km dělám zastávku, tak nejdřív benzínka, tam chvilku přešlapovat, pak zaplatit a rychle uvolnit stojan dalším v řadě a pak zajíždím o pár desítek metrů vedle na parkoviště, kde vyleze celá osádka, jde se na WC, případně svačinu a kafe. U EV ten první úkon úplně odpadá.

Obrázek uživatele Tomáš

Jasne, to s vami naprosto souhlasim.
Rozdil vidim jeden a myslim ze docela dulezity. Se spalovakem si udelate prestavku protoze chcete ale se soucasnym EV protoze proste musite. Delame to opravdu malokdy ale kdyz jedete dva tak krome zachodu proste nemusite stavet. Proste se vystridate a druhej odpociva a naji se za jizdy. Nepropaguji to ale jde to. S EV ne. Dnesni auta dokazou ujet i k 1000km.
Nebo jeste jinak. Pokud si mohl vybrat ze dvou aut jejichz jediny rozdil (i cena by byla stejna) by byl v rychlosti nabijeni, kterou byste si vybral. :-)
Je mi jasny ze v realu takovy auto bude asi drazsi a tech megahyper nabijecek se nedockame mozna nikdy alke kdo vi. Vse je to jen o technologii a o cene. Ale nehadam se, vim jak to myslite a zrejme realita bude nekde uprostred jak to tak bejva.
A jeste mi napadla jedna hypoteticka situace, ktera ale neni az tak uplne nerealna. Prijedete s EV vecer a bude vam zbyvat jen par km dojezdu. A zapomenete ho dat nabijet. A najednou budete muset odvezt rychle nekoho do nemocnice. A bude problem. Mohlo by se stat i se spalovakem, ale to si budete moct odskocit pro benzin treba k sousedovi kdezto rychle proste nenabijete. (Pro vsechny diskutujici, vim sam dobre ze je to extremni situace.)

---

Prius PHV (2012)

I kdyby spalovák byl chopen na natankování milion km, tak řidič ani posádka toho schopná není. Já jsem nikdy neujel na jeden zátah víc než 300km, pokud jsem jel sám a pokud je nás víc, tak jsou ty zastávky četnější, obzvlášť, když vezete děti.

Vy hledáte důvody proč ne. Ale ty nikdo nerozporuje. Pokud někdo staví častěji ať už z jakéhokoliv důvodu, pak mu zdlouhavé nabíjení nevadí.
Ale jsou lidé, jako třeba já, kteří jezdí 800-1000km ve dvou na jeden zátah naprosto v pohodě. Zastavíme jen na WC a to tehdy, když někdo potřebuje. Cesta by se nám prodloužila pokud bych jel BEV. To je důvod, proč pro někoho je BEV omezijící a zatím nevyhovující.

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Se spalovakem delat prestavky na dlouhejch strekach muzete, s EV proste musite. A to je nekdy problem.

---

Prius PHV (2012)

Záleží, jakým EV jezdíte.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Napájení nabíjecí stanice je jedním z nejmenších a jedním z mnoha problémů. A není to vůbec jen o té baterii a nabíječce. I když by baterie opravdu zvládla 10C (tedy 800kW nabíjení při kapacitě 80 kWh), jde o celou elektroniku, možná že ani 800V nebude stačit. Větší proudy, větší kabely, větší ochrana, všechno víc namáhané, víc dimenzované, robustnější chlazení kvůli zahřívání... Cena pak stoupne klidně o řád (u aut i nabíječek). Tohle opravdu není záležitost následujících 10 let.
A hlavně je to úplně zbytečné. Za pár let budou běžně dostupná auta s dálničním dojezdem 500 km i ve střední třídě, většina bude mít nabito před odjezdem buď přes noc z domova nebo z místních pomalých nabíječek, ať už to budou lampy s nabíjením nebo cokoli jiného, takže velký výkon bude potřeba jen na opravdu dlouhé trasy. Pokud by baterie dokázala využít třeba 350kW výkon Ionity v celém rozsahu, tak se tu bavíme o jedné čtvrthodinové pauze uprostřed na 1000km trase.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ono už i těch 350kW je pro 800V, takže proudově to odpovídá 175kW na v současných EV běžných 400V. 800V má zatím snad jenom Porsche, které ještě není na trhu a pokud vím, tak v první generaci ještě 350kW umět nebude. A ani netuším, o kolik je z technického a hlavně bezpečnostního hlediska komplikovanější 800V trakce oproti 400V, kromě silnější izolace a komplikovanějšího jištění.

V současné době je mnohem zajímavější 250kW Supercharger V3, který tento výkon dává na běžných 400V a libovolný TM3 tímto výkonem několik prvních minut skutečně nabíjí.

Obrázek uživatele Tomáš

To určitě. Já jen že kdyby to šlo technicky i ekonomicky, tak si lidi vyberou ti rychlejší nabíjení.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Přestaň blouznit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Mamataxi nechte doma. Je pro děti škodlivé, emise je dusí

V pondělí vyrazí do školy po prázdninách víc než milion žáků. Nejvíc jim prospějete, když necháte auto doma. Ranní chaos před školami je nebezpečný a dusí všechny.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mamataxi-skoly-emise-prazske-matky-pruzkum-cvut.A190704_144906_automoto_taj

Lepší bude zaparkovat auto dál a ke škole to dojít pěsky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To je doslova desive jak jsou dnesni rodice neeko.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Radovan

Já to s Ionem s 16 kWh baterkou raději nebudu ani zkoušet. Co když se mi nafoukne a praskne? :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Auto si to samo omezí, takže baterka se nenafoukne, ale peněženka rychleji splaskne :))

Umí tato konkrétní ABB ve Vystrkově 200A CHAdeMO, nebo má jen 125A kabel? Bjorn teď objížděl "100kW" CHAdeMO stanice s novým Leafem v Norsku a tato ABB tam právě měla jen 125A kabely.

Obrázek uživatele ePavel

Myslim, ze by mela umet 160 A. Ale pozor, tech 175kW je pri napeti 800V. Takze u beznych aut to bude zhruba polovina.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

ne ne 400V je 175 kW a 800V je 350kW

Obrázek uživatele ePavel

V tom případě mi to technik co ji instaloval řekl špatně. říkal 175 při 800v, po přidání druhé výkonové jednotky 350kW při 800V.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ono stačí juknout do katalogového listu stanice. Eon nakoupil 4x stojan a 4x výkonovou jednotku. Každá jednotka umí 375A trvale a výkon 160kW trvale (těch 175kW je krátkodobé přetížení, ale proč se tím nepochlubit). Tedy plný výkon/proud drží do napětí cca 426V a pak začne proud klesat dle paraboly CP = 160kW.

Jinak těch 375A u této ABB stanice s jedním modulem je bohužel dost omezující pro Teslu, protože ta se nabíjí v rozsahu napětí baterie cca 330-400V a tedy výkonem v rozmezí 120-150kW, Tesla si na těch 175kW nikdy nesáhne.

To musí mít více než 200A, protože 125A je standardních 50 kW.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Na CHAdeMO dnes sežene maximálně 200A kabel. Mě zaujalo, že tato ABB Terra HP a třeba stanice Delta v katalogovém listu uvádí, že mají mít 200A CHAdeMO kabely, ale některé jejich instalace mají stále jen 125A CHAdeMO kabel. Proto se ptám jestli se tam fyzicky už nebyl někdo podívat.

Dnes jsem vedle ní na 50 nabíjel a na ní bych stejně nemohl, stála tam Ochcávka.
Díval jsem se na displej a u obou jak CCS a CHAdeMO bylo uvedeno 175 kW.
Ten kabel zase extra silnější nebyl, což mne překvapilo ale asi je to už s chlazením, tak proto.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Kabel je snad dlouhý dost na to, abych si stoupl za spalovák a mohl nabíjet. Ano 2 poslední stání (E a F) spalováky nejvíc přitahují.

Na posledním stání totiž nikdy nikdo nenabíjel, byla tam AC nabíječka, takže tam stalo auto většinou permanetně. Koukách, že Chademo je dostatečně dlouhý, takže bych bloknul auto které tam stojí a nabíjel, jediné co funguje je neustálá výchova. Zezadu najíždět nelze ani tam není místo myslím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ten kabel je evidentně silnější než na 50 kW nabíječce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ona zase zvítězila má lenost a po 5s googlení lze najít Eoňáckou specifikaci pro veřejnou soutěž a pak i kupní smlouvu, ze které je patrný nákup 4ks stanic, kde jednotková cena je 53.491,- EUR bez DPH.

Takže CHAdeMO by mělo být skutečně s 200A kabelem. Mimochodem ta technická specifikace mi přijde moc hezky napsaná, aby vyhrál produkt od těch "nejlepších z nejlepších" a ti "taky dobří" tu specifikaci neměli šanci splnit.

Takže spíš děkujme ABB, že chtělo prodat, než EONu, že vypsal výběrko. Ale dobře že to tu je. Zajímalo by mě, jak si to poradí s Leafovou nemocí přehřáté baterie, jestli bude něco jinak nebo nebude. A nebo jestli to třeba aspoň při prvním nabíjení půjde přes 50 kW.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele ePavel

To se vseobecne vi, ze vyberove rizeni neni umeni vyhrat, ale spravne ho vypsat.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Tak je to správné, vyhraje ten, kdo na tom odvede mraky práce než se to vypíše, ostatní sedí, čumí třeba na TV a čekají, až někdo něco vypíše.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Přesně na tom místě TM3 parkuje obsluha benzínky spalovák, to bude prima se při každém nabíjení s někým dohadovat.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

To by chtelo Arnolda a ono by je to rychle preslo :-).

---

Prius PHV (2012)

Práve som to chcel napísať. Nechodím tam často, skôr sporadicky, zato vždy som tam videl parkovať spalováky :(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

ČEZ dělá velkou propagaci stojanu, kterej bude umět jen 80kW a někdy možná 150kW a E.ON si v tichosti otevře 175kW :)
Za mě palec nahoru E.ONu.

No, zajeďte si do Českého Krumlova, to byste jim ty palce uřezal za to, co tam udělali za nabíječku. Jedna 175 kW nabíječka jaro nedělá :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Marek_

A Ionity s 350 kW už taku stojí u Berounu na D5, včera jsem jel kolem.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

A další palec za to,že je pod střechou.

Vystrkov je vyjímka s tím zastřešením. Jinak velká bída. Ionity jsem zatím se stříškou neviděl, kromě propagačních fotek a videí.
Světlou vyjímkou jsou nabíjecí stojany Fastned, kde je ale cena mnohem vyšší. Na některých nabíječkách je takový hluk z dálnice, že si nemůžete ani promluvit. O toxickém prostředí ani nemluvě. Bude to ještě hodně práce a hodně let.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 25,5 tis. km.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol