Společnosti E.ON a Celever hodlají v Evropě vybudovat síť ultrarychlých nabíjecích stanic pro elektromobily. Nabídnou výkon 150 kW s možností budoucího rozšíření na 350 kW.
foto: Ultra-E
Nové ultra-rychlé nabíječky by měly být instalovány každých asi 120-180 km podél dálnic. Clever, dánská e-mobility společnost, a E.ON, německý energetický gigant, podle tiskové zprávy „sdílejí ambici převzít vedoucí roli při formování dopravního systému Evropy zítřka“.
První ultra-rychlé nabíjecí stanice pro elektrická auta mají být instalovány už letos. Probíhá navíc jednání s řadou dalších stran. Clever i E.ON očekávají, že počet aut do zásuvky na evropských silnicích bude v příštích letetech dramaticky růst.
Za rok 2016 se v Evropě prodalo 221 000 aut do zásuvky, o 10 % víc než o rok předtím. Letos se očekává ještě vyšší růst, a to zejména díky příchodu nové generace elektromobilů jako Opel Ampera-e a Tesla Model 3.
Ultra-rychlé nabíjecí stanice umožní nabít auto pro dojezd 400 km během 20 až 30 minut. V současné době ale takový dojezd a především možnost nabíjení výkonem 150kW nabízí jen málokteré elektromobily. Například elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X ano, ale ty využívají vlastní síť rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger.
Cílem snažení Clever a E.ON bude propojit hlavní evropské metropole sítí ultra-rychlých nabíječek a postupně touto sítí propojit celou Evropu. To umožní výraznou transformaci evropského dopravního systému.
Problémem může být roztříštěnost snah o budování sítí ultra-rychlých nabíječek. Už dříve se totiž objevily zprávy, že od taktovkou aliance evropských automobilek Audi, BMW a Renault a dalších firem vznikne síť ultra-rychlých nabíječek Ultra-E.
Prvními elektromobily, které budou nabíjení výkonem 150 kW/350 kW podporovat by mohly být Porsche Mission E a další nová elektroauta z dílny koncernu Volkswagen. Na trhu se mají začít objevovat snad už od příštího roku.
A za cenu ktorá vám vyprázdni vrecká a zdvihne ..
A za cenu ktorá vám vyprázdni vrecká a zdvihne .. náladu.
Je rozdiel niečo robiť a sledovať výsledky, a niečo plánovať a písať PR s obrázkami kde je auto z Futuramy.
Každopádne, otázka je stále tá istá, a z čoho sa ten el.prúd vyrobí a čo bude stáť paušál za púhu existenciu trojfázového ističa ?
Lebo viete, dobrý úmysel v kapitalistickom svete neexistuje,
iba vidina zisku, podľa Ferengských pravidiel zisku.
Souhlas za cenu 10 Kč/ Kwh , to se fakt vyplatí, nebo dáme
Souhlas za cenu 10 Kč/ Kwh , to se fakt vyplatí, nebo dáme paušálek ? Za mě EV ano super ,ale dobíjet doma v garáži na dálkové trasy raději klasika. Netřeba se klepat jestli dobiju, jak pomalu budu v zimě nabíjet a tak.
jj
jj
Takže přijde doba, kdy každých 10 kilometrů bude
Takže přijde doba, kdy každých 10 kilometrů bude rychlonabíječka, ale každá desátá bude kompatibilní s mým autem a z té desetiny každou desátou bude provozovat společnost se kterou mám smlouvu. 🙂
Proč by měla být jen každá 10 kompatibilní, když už
Proč by měla být jen každá 10 kompatibilní, když už dnes jsou kompatibilní všechny?!
Ani zdaleka, jen v oblasti DC rychlodobijeni mame nejmin tri
Ani zdaleka, jen v oblasti DC rychlodobijeni mame nejmin tri nekompatibilni standardy (CCS, Chademo, Tesla)…
No a co? Budoucí auta na evropském trhu budou mít CCS a
No a co? Budoucí auta na evropském trhu budou mít CCS a dnešní stojany umí CCS i CHAdeMO. Jen Tesla je zvlášť. Zatím.
Pritom s adapterem nabije Tesla i na chademu a o moznem
Pritom s adapterem nabije Tesla i na chademu a o moznem budoucim sdileni SC s jinymi znackami se uz taky psalo.
Ale pozor na ničení
Ale pozor na ničení konektoru!
viz
http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/5859.html
Diky za upozorneni. Adapter jsem objednaval primo u Tesly, tak
Diky za upozorneni. Adapter jsem objednaval primo u Tesly, tak snad mi nedaji zadny smejd.
Tak teď mi opravdu docvakla Muskova předvídavost stran
Tak teď mi opravdu docvakla Muskova předvídavost stran nabíječek. Pokud by čekal, až to někdo vybuduje, tak to mohl rovnou zabalit.
Podobně je to zřejmě už i u baterií. Zatímco on už vyrábí a k tomu pumpuje peníze do dalších fabrik, v Evropě se jen ‚hodlá‘, ‚plánuje‘, ‚zaměřuje pozornost‘ a ‚ustanovuje komise‘.
Klasičtí výrobci baterek nemají moc co ztratit, protože přebytek poptávky zvedá cenu při minimálních investicích do výroby. Takže je budou držet u huby a dřít z kůže. Třeba bude nakonec ‚Koncern‘ nakupovat u Muska, ta potupa… 🙂
Tohle bude ještě zajímavé.
Fakt ti to teprve teď docvaklo? …
Vždyť to byl hlavní
Fakt ti to teprve teď docvaklo? …
Vždyť to byl hlavní argument v diskuzích kolem Bolta a velkobaterkáčů vůbec, že bez sítě bezstarostných rychlodobíječek je to stále jen auto na jízdu kolem komína. Pro ČR v pohodě, ale pro dálkové cestování v Německu či v USA už hůř. Teď když už lidi konečně ty Bolty maj tak se začínaj ptát po síti rychlodobíječek. GM rovnou řeklo, že na to pečou.
Velkobaterkáč je jen půlka elektromobility. Druhá je rychlodobíjecí síť. V americe už se začíná něco objevovat, ale zatímco Tesla má vždy několik stání oni maj jen jedno, maximálně dvě. Jsou zoufale pozadu.
Dobře to už dávno shrnul ten zavalitej pán z EVTV co dělá ty nekoukatelný sáhodlouhý monology. On už dávno řek, že všichni ti autodinosauři jsou v hajzlu protože Tesla a Silikon Valej nejenom, že přicházej s normálníma elektroautama, ale že totálně měněj celej model prodeje, používání a vnímání aut a osobní dopravy. Navíc Silikon Valej má dohromady víc peněz než americky automobilky a vláda dohromady. Prostě voni si myslej, že paradigmata se posunuou až nějdy v budoucnou, jenomže ona už se posunula 😀
Btw ten pán taky řekl, že cena ropy je taková jakou si šejkové a ostatní ropní magnáti zrovna vymyslej. Že to je prostě bulšit na lidi.
Jenom ten proklínanej Apple dá každej rok do výzkumu a vývoje těch svejch hejblátek tolik co dává 14 největších automobilek světa!!!
Samotnej CEO Mercedesu byl loni vočumovat v Silikon Valej a setkal se tam se 70 startupama aby toho co nejvíc nasál. To bude asi velkej masakr.
Stejně to nakonec vyhraje Čína, až to západní koumáci vyvinou tak to v klídku vobšlehnou a zaplavěj nás levnýma krabičkama na kolech. Cena rozhodne. Dinosaury to rozloží. Buďto to zabalej, nebo budou brát z Číny levný krabičky a budou na to lepit svoje značky.
z dílny koncernu VW na trhu se mají začít objevovat snad
z dílny koncernu VW na trhu se mají začít objevovat snad už od 2018??
a šáde až 2020??
néééééé VW dízlbejt už néééé… ofenzívu začne RENAULT 😉
Tak snad se blyska na casy kdy bude moci clovek vybirat i z
Tak snad se blyska na casy kdy bude moci clovek vybirat i z jinych znacek s vedomim, ze bude mit kde rychlonabijet.
Ne rychla elekricka auta s velkym dojezdem, ale tohle je pocin, ktery muze sesadit Teslu z trunu. Pokud ovsem nezustane jen u velkohubych slibu. Preci jen v molochu jako E.ON se obavam v dnesni dobe vladne urcite vedeni pdobne tomu centralne planovanemu u nas z roku pred 89, takze nebude tak pruzne jako ve firme kde „vladne“ jeden fantasta a snilek.
Nemluve o tom, ze to se zase nejprve bude cekat jestli na to nahodou nepristanou nejake ty dotace…
cela €jropa je zkostnatělá a prolezlá kor… no řekněme
cela €jropa je zkostnatělá a prolezlá kor… no řekněme kamarádšoftstvím. A takhle se Elonovic progresivní Tesle konkurovat nedá. Do toho pak musí vstoupit politické nástroje k „ochránění trhu €U“ a to už mluvíme o rozvírání nůžek Amerika/€jropa kdy nám zámoří zas a znovu co? no ujede přeci ;)) tj prostě … Rozdíl mezi Kapitalizmem a Sosializmem 😉