Elon Musk: z Tesla Semi vám vyletí mozek z hlavy!

Jan Horčík - 13 Listopad 2017

Odhalení elektrického tahače Tesla Semi se kvapem blíží. Odehraje se už tento pátek ráno (středoevropského času). A Elon Musk zase slibuje velké věci.auto Tesla Semi elektromobil tahač

Plně elektrický tahač představí Tesla už tento pátek brzy ráno
foto: Tesla

Na svém Twitteru Elon Musk aktuálně doslova napsal: "Živé odhalení tahače Tesla Semi budeme vysílat ve čtvrtek v 8 hodin večer. Tohle vám vystřelí mozek z hlavy přímo do jiné dimenze! Hledám svůj portal gun..." (čt 8 hodin večer pacifického času = 5 hodin ráno pátek středoevropského)

Elon Musk v této zmínce narážel na známou videohru Portal, ale především - jak je jeho dobrým zvykem - se nebojí svůj produkt pořádně vyhypovat.

Plně elektrický tahač má změnit svět dálkové dopravy. Bude vyroben z části z komponent určený také pro Tesla Model 3 a mohl by na jedno nabití ujet až 500 km.

Twitter
Zpět na HybridPřidat komentář

Blbější výkřik si už Elon nemoh zvolit :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem nebude dojazd ale nabijanie. Ak pojdu cestou - akumulator v tahaci plus akumulator v privese(navese) tak 1000km bude malina. Zato mega na nabijanie...

Jste o 50 let napřed.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak trocha matematiky:
Kamion ma (vsetok je to cca) 5-krat vacsiu spotrebu ako auto.

Inak povedane:
Tesla
100kwh aku vazi 500kg-dojazd 500km

Truck
1000kwh aku vazi 5000kg-dokazd 1000km

Pr.:
Scania R400
Hmotnost tahaca 7500kg
Z toho
Motor-1000kg
Phm1000kg
Prevodovka, diferencial, kardan, chladenie,vyfuk...1000+
Takze ked by sa 1500 kg aku zapracovalo do kostry privesu mame EV kamion-plnohodnotny.

Teraz ten problem
NABIJANIE
Ako? Cim?
Kolko Temelinov, Bohunic... treba?
Ak si niekto mysli ze veterne turbiny zachrania situaciu(alebo ze zelena energia) tak je na omyle.
Stale to hovorim 30% zelenej el. a zbytok jadro, vodna, uholie aby sme to vedeli UREGULOVAT.
To znamena ze ked fuka alebo svieti tak 70% viem priskrtit aby nenestal blackout.

Já mluvím o tom,že ještě desítky let se tu budeme zabíjet jedy, které spalovací auta vypouští. Než bude v ČR plná elektrifikace, budu už dávno prdět do hlíny.

Na vozovej park ČR bude stačit roční produkce Temelína a ještě zbyde. Do zahraničí každej rok vyvážíme víc jak 2x produkci Temelína což je 1/3 produkce ČR.
Náklaďáků N3 je jen něco kolem 100 000.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak. To aby pre kazdych 10 truck stopov, postavili jeden blok jadrovej elektrarne, ktory bude dobijat tahace pocas toho ako budu mat vodici nocny odpocinok. Sice najvacsi truckstop v US ma kapacitu 900 tahacov, ale staci ak budeme uvazovat, ze len 100 tahacov bude pripojenych cez noc na 100kW, tak je spotreba 10MW...

Dalsim neprijemnym faktom EV je, ze s narastajucim vykonom / kapacitou a hmotnostou baterie, rychlo klesa celkova energeticka efektivita. Bateriovy pohon je preto idealny do detskych hraciek, ale vozit zo sebou par ton mrtvej vahy je jednoducho nezmysel, kedze hmotnost suprav je striktne limitovany.

Jooo a na to jsi přišel jak. Použil jsi vůbec to co ti narostlo na krku?

Takže "pár" tahačů na elektřinu je problém, ale vlaky, tramvaje, trolejbusy už neřešís !!!!

Jen jedna lokomotiva na výkon v řádu MW!
To je o proti pár tahačům s výkonem v kW úplný prd.

Stejně hloupí názor slyším denně. Říkal jsem sousedovi hele super zpráva v tom městě mají 6 elektrobusů. A místo aby byl rád že si nekoupili naftový jedovatý s prominutím "sračky" , tak odpověď byla a kde budou brát elektřinu?!?

Ale kdybych řekl že tam mají trolejbusy nebo tramvaje tak by se nad tím vůbec nepozastavil.

Lidi jsou fakt tak hloupí až to bolí.....

Ty sis líznul vysokýho bapětí a ještě ses nevodtrh :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spotřeba 10 MW je za celou noc, pokud se tedy bude nabíjet 10 hodin, je spotřeba za hodinu 1 MW. Jaderná elektrárna Dukovany má 4 reaktory a každý dá za hodinu 510 MW= celkem 2 040 MW za hodinu. S nádsázkou se dá říct, že by to ani měřáky nezaregistrovaly. Přes noc je elektřiny velký nadbytek.

10 MW dá pár větrných turbín, jeden blok jaderné elektrárny 100x tolik, máte to trošku zbytečně předimenzované :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je tak nebezpečná? :D

Info o nových místech pro nabíjení .

Nabíjení v Ostrovačicích funguje i když je za ohradou.

http://img24.cz/images/19422328044681912129.jpg

Nabíjení v Pardubicích také

http://img24.cz/images/40359240924234205979.jpg

levý stojan se spouští bez čipu - zdarma

V Ostrovačicích jsme to nezkoušel.

Taky něco z Olomouce, stojany a nabíječky už stojí zakryté černou plachtou, ČEZ nestíhá a přitom by to už mohlo fungovat jako v Ostrovačicích i když to není zkolaudované!

http://img24.cz/images/57213075421497748874.jpg

http://img24.cz/images/93967343737660486373.jpg

trochu úpravy a popisu

http://img24.cz/images/24818309587380718683.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Olomouc, hezky! To je moje oblíbená benzinka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ostrovačice jsou za ohradou ? Znamená to časově omezenou dostupnst stojanů?

Ostrovačice fungují nonstop. Pokud by ohrada byla náhodou zavřená, máme zvonit na zvonek na vysokém sloupku s nápisem "INFO". Vše mi bylo řečeno ochotnou ochrankou. Na oba stojany je třeba čip ČEZ. Prý snad během 14ti dnů zahájen provoz areálu.

Časově asi ne, ale je to provizorní ohrada od stavební firmy co tam staví. Prostě jsem tam na drzo vjel a bylo mi řečeno, že nabíječky fungují, tak jsem to jen zkusil jednu (Pravou) a fungovala, nabíjet jsem nepotřeboval. V okolí se jinak finišuje s dokončovacími pracemi, tak pozor na stavební auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon toho uz nakecal... Posledny ziskovy biznys, PayPal, predal.

Njn, ale z utrzenych sto nieco milionov usd vytvoril viacero spolocnosti za desiatky mlkiard usd... neriesi okamzity zisk ale vsetko do dalsieho vyvoja a rozvoja.
Ono, stale ma fascinuje, ze co to obnasa ked niekto chce zmenit nieco na svete... ze prostriedky nehromadi na 'rast fiemy alebo akcionárom' ale vyuziva iba ako prostriedok pre dalsie a dalsie zmeny a vylepsenia...

Když už je to ziskové, tak je to nuda, je čas jít dál :).
Ale vážně - potkal jsem jednoho podobného člověka v US - právě prodával svou 4-tou firmu, ve 4-tém různém oboru. A prodával ji v momentě, kdy už byla zaběhlá, zisková, měla 3 pobočky ve 3 státech, měla věrnostní zákazníky a slušnou hodnotu. Už to byla pro něj byla nuda. Šel zkusit zas něco jiného, nápadů měl spoustu. Peníze neřešil. A byl to strašný workoholik, dělat s ním byla brutální škola :D.
Dost podobná story, jako Elon, jen víc při zemi :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znam take dva takove a je to presne jak rikate. Proste "vyhori", kdyz uz to jede a jen to roste se ziskem. Prestane je to bavit. Proste nuda. Penize investuji, aby jim sla renta a pousti se do dalsi vyzvy. Penize je osvobozuji. Nemusi premyslet kde vemou na najem, jidlo a delaji co chteji. Jeden se ted napr chce naucet manualne pracovat se drevem. Chce stavet drevene sobestacne vikendove chaty na klic. Tak chce problem videt od zrodu domu.
Pracovat s nima je super skola. Cloveka i zdrave nakazi ;o) Nauci ho premyslet jinak. Ze skol a systemu jsme bohuzel nauceni uplne necemu jinemu. Zatim jsem ve stavu 1) ;o) Firma jede, je ziskova, neco jsem investoval, ale neni to dost, abych nemusel premyslet ;o) Napady jsou.

btw. vsichni nadavaji na Babise (neni to ani jeden z tech dvou) a ja to co dela taky neuznavam, ale pracoval s nim nekdo? Zkuste si to. Pracoval jsem s nim na dvou zakazkach (prizvan jako odborna firma pro rady) a nemusel jsem mu lezt nekam a respektoval moje rady a nazory. System jeho prace a organizace casu a prace je neskutecny. Jeden priklad za vsechny. Schuzka. Prijde na cas, sedite v zasedacce mezi 4ma ocima a on - tak spuste. Ja spustim a vedu monolog cca 20min. On se na me ani nepodiva a neco pise do telefonu (odpovida na emaily, sms, ...), neco na papir. Po 20ti minutach mi da doplnujici otazky primo k tematu (takze me fakt celou dobu poslouchal). Neco si zase napise. Dostanu jeste ukol na dalsi schuzku co mam pripravit ci doplnit a do 30min je hotovo. Podekuje za skvelou praci a odchazi.

Klaus je taky makačenko, ale že bych ho kvůli tomu zbožnoval to fakt ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

OFF: dalsi pokrok ve nanotechnologiich dokonce CZ a Italove : https://www.tyden.cz/rubriky/veda/technologie/vedci-z-hilase-zjistili-jak-laserem-nahradit-drahe-technologie_454553.html
Jo nano zacina meniv vse , jeste by to chtelo vycistit planetu od odpadku a tupejch lidi kterym jsou zisky na 1 miste a ne lidi.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Jak "dokonce", my jsme prý v nanotechnologiích špička. Když je nějakej kongres tak tam dáváme světu moudra.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jo stejne jako ve bolidech s rodokmenem a bolidovou siti a fyzice vesmirnych castic atd.. Tim jsem asi myslel ze spolupracovali s italama tak to bylo mysleno.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group
185.66.36.26