Tesla zatím ani nedokončila první gigatovárnu v Nevadě, ani čerstvě přejmenovanou „gigatovárnu 2“ v Buffalu, a už oznamuje plány na další tři. Lokace minimálně dvou by měla odhalit letos.
foto: Tesla
V dopise akcionářům po zveřejnění nejnovějších výsledků za rok 2016 oznámila Tesla, že do konce letošního roku finalizuje lokace pro gigatovárny („gigafactory“) číslo 3,4 a možná 5.
NEPŘEHLÉDNĚTE Gigatovárna Tesla už stála přes miliardu dolarů
Proč přeskočila číslo dvě? Na tu byla přejmenována aktuálně budovaná továrna na solární panely v New Yorku. Tu Tesla získala díky nákupu společnosti SolarCity.
Dlouhodobě se spekuluje, že nové gigatovárny by mohly vyrůst v Evropě (možná i v Česku) a v Číně. Jedna možná přibude také v USA.
V Gigatovárně 1 v Nevadě se už dnes vyrábějí nové bateriové články 2170 a z nich se montují úložiště Tesla Powerwall a Powerpack. Budou se tam vyrábět také elektromotory a převodovky pro Tesla Model 3.
„Myslím, že v budoucnosti bude gigatovárna důležitějším produktem, než auto samotné,“ řekl Elon Musk v konferenčním hovoru k výsledkům za rok 2016. Zároveň řekl, že výroba Tesla Model 3 bude výrazně automatizovanější než je tomu v případě elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.
To skoro vypadá akoby s těmi továrnami chtěl ovládnout
To skoro vypadá akoby s těmi továrnami chtěl ovládnout světovou produkci baterií a aut. Aby se nám E. Musk nezměnil v bondovského zlouna 🙂
Vůbec by nebylo špatné, kdyby se podařilo jednu z těch továren dostat sem. Myslím ale že největší problém elektromobilů a potažmo i nástupu obnovitelných zdrojů je v nedostatečně rozvinutém průmyslu. Situace je myslím velmi podobná jako když se přecházelo z uhlí na ropu.
Tehdejší přechod znamenal také nutnost postavit novou infrastrukturu, která byla v porovnání s infrastrukturou uhelnou mnohem složitější.
Třeba se z Tesly vyklube nový Standard Oil. Je jenom myslím dost velká škoda, že si musela dát elektrická vozidla na tak dlouhou dobu nucenou pauzu.
Pauza je logická, prostě po celou dobu neexistovali
Pauza je logická, prostě po celou dobu neexistovali dostatečné baterky až když přisli tak se to změnilo. Inženýři v Tesle taky nejdřív mysleli, že jejich sedan bude potřebovat na normální dojezd pomocnej spalovák. Až teprve, když si ověřili skutečný dojezd čistě na baterky se spalováku s radostí zbavili.
Elon Musk dnes už má jistotu, že H2EV nemají příštích
Elon Musk dnes už má jistotu, že H2EV nemají příštích 10 let šanci, protože technologie není ještě zralá. Palivové články mají malou životnost a jsou velmi drahé. Také ví, že díky různým okolnostem bude mít dostatečný odbyt (Dieselgate a VW). Využívá situace. Je-li to dobře nebo špatně z hlediska světové ekonomiky a koncentrace finančních zdrojů u několika jednotlivců, je věc jiná.
Jestli to přinese čistší vzduch a míň penež pro
Jestli to přinese čistší vzduch a míň penež pro teroristy za ropu tak to bude dobré.
Ale dost možná že vzniknou boje o nové suroviny, o jiná území a jiní teroristé.
jojo. ovldnout svetovou produkci baterii a aut. a je k tomu
jojo. ovldnout svetovou produkci baterii a aut. a je k tomu cili pekelne blizko. zbyva mu uz jenom 499 gigafaktories 😉
Pán Horčík ďakujeme za hybrid.cz. a čo tak zorganizovať
Pán Horčík ďakujeme za hybrid.cz. a čo tak zorganizovať zájazd do Rena?Tešime sa na stretko v Brne
Jaké setkání v Brně?
Jaké setkání v Brně?
Setkání u jejich stánku na Amperu v Brně
Setkání u jejich stánku na Amperu v Brně 🙂
hybrid.cz/pozvanka-amper-motion-2017-nejvetsi-prehlidka-elektromobility-v-cr