Elon Musk už plánuje gigatovárny 3,4 a 5, lokace odhalí letos

Tesla zatím ani nedokončila první gigatovárnu v Nevadě, ani čerstvě přejmenovanou „gigatovárnu 2“ v Buffalu, a už oznamuje plány na další tři. Lokace minimálně dvou by měla odhalit letos.

Gigatovárna 1 se staví v Nevadě. Je hotova zhruba z jedné třetiny, dokončena by měla být už příští rok. Má vyrábět až 150 GWh baterií ročně.
foto: Tesla

V dopise akcionářům po zveřejnění nejnovějších výsledků za rok 2016 oznámila Tesla, že do konce letošního roku finalizuje lokace pro gigatovárny („gigafactory“) číslo 3,4 a možná 5.

Proč přeskočila číslo dvě? Na tu byla přejmenována aktuálně budovaná továrna na solární panely v New Yorku. Tu Tesla získala díky nákupu společnosti SolarCity.

Dlouhodobě se spekuluje, že nové gigatovárny by mohly vyrůst v Evropě (možná i v Česku) a v Číně. Jedna možná přibude také v .

V Gigatovárně 1 v Nevadě se už dnes vyrábějí nové bateriové články 2170 a z nich se montují úložiště Tesla Powerwall a Powerpack. Budou se tam vyrábět také elektromotory a převodovky pro Tesla Model 3.

„Myslím, že v budoucnosti bude gigatovárna důležitějším produktem, než auto samotné,“ řekl Elon Musk v konferenčním hovoru k výsledkům za rok 2016. Zároveň řekl, že výroba Tesla Model 3 bude výrazně automatizovanější než je tomu v případě elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla

8 Comments on “Elon Musk už plánuje gigatovárny 3,4 a 5, lokace odhalí letos”

  1. To skoro vypadá akoby s těmi továrnami chtěl ovládnout
    To skoro vypadá akoby s těmi továrnami chtěl ovládnout světovou produkci baterií a aut. Aby se nám E. Musk nezměnil v bondovského zlouna 🙂

    Vůbec by nebylo špatné, kdyby se podařilo jednu z těch továren dostat sem. Myslím ale že největší problém elektromobilů a potažmo i nástupu obnovitelných zdrojů je v nedostatečně rozvinutém průmyslu. Situace je myslím velmi podobná jako když se přecházelo z uhlí na ropu.

    Tehdejší přechod znamenal také nutnost postavit novou infrastrukturu, která byla v porovnání s infrastrukturou uhelnou mnohem složitější.

    Třeba se z Tesly vyklube nový Standard Oil. Je jenom myslím dost velká škoda, že si musela dát elektrická vozidla na tak dlouhou dobu nucenou pauzu.

    1. Pauza je logická, prostě po celou dobu neexistovali
      Pauza je logická, prostě po celou dobu neexistovali dostatečné baterky až když přisli tak se to změnilo. Inženýři v Tesle taky nejdřív mysleli, že jejich sedan bude potřebovat na normální dojezd pomocnej spalovák. Až teprve, když si ověřili skutečný dojezd čistě na baterky se spalováku s radostí zbavili.

    2. Elon Musk dnes už má jistotu, že H2EV nemají příštích
      Elon Musk dnes už má jistotu, že H2EV nemají příštích 10 let šanci, protože technologie není ještě zralá. Palivové články mají malou životnost a jsou velmi drahé. Také ví, že díky různým okolnostem bude mít dostatečný odbyt (Dieselgate a VW). Využívá situace. Je-li to dobře nebo špatně z hlediska světové ekonomiky a koncentrace finančních zdrojů u několika jednotlivců, je věc jiná.

Napsat komentář