Elon Musk: Teslu zachránil Daimler, na každý Model S osobně dohlížím

Jan Horčík - 06 Září 2012

Elon Musk bývá přirovnáván k takovým osobnostem historie jako byl např. Howard Hughes, průkopník letectví. Současník Steva Jobse a předobraz filmového Iron Mana se dnes věnuje půl na půl svým dvěma společnostem Tesla Motors a SpaceX. V Tesla Motors provádí osobně inspekci každého vyrobeného kusu elektromobilu Model S. A kdo zachránil Tesla Motors? Podle Muska to byl Daimler.auto elektromobil Tesla Elon Musk Daimler Mercedes-Benz museum

Vztah mezi Daimlerem a Tesla Motors vypadá takřka idilicky. V roce 2009 německý kolos Teslu zachránil. Tesla pro něj za to vyvinula mimo jiné i pohon pro 2. generaci elektromobilů Smart ED. Ale co dál?
foto: Daimler/Tesla Motors

Magazín Autobloggreen měl aktuálně možnost uskutečnit s Elonem Muskem obsáhlý rozhovor. První zásadní odhalení postupně uveřejňuje v krátkých zprávách, které jsou samy o sobě zajímavé.

“Záchranu Tesla Motors lze připsat Daimleru. Byla to jeho investice, která automobilku zachránila začátkem roku 2009. …2007 a 2008 pro nás byly obzvláště špatné roky. Párkrát jsme byli hodně blízko konci.”

Tak přesně tohle řekl Elon Musk v hodinovém rozhovoru pro Autobloggreen. Investice $50 mil. v roce 2009 od Daimleru byla skutečně překvapivá, ale současně – a Musk to potvrzuje – zachránila automobilce život a pomohla jí realizovat cestu tam, kde je dnes.

Skutečnost, že Tesla na tom byla hodně špatně, je všeobecně známá. Musk do automobilky investoval spoustu svých vlastní peněz a musel si půjčovat na nájem od svých známých. Současná finanční situace Tesla Motors je ale podle Muska poměrně dobrá. “Pár stovek milionů dolar” má dokonce jako rezervu.

V současné době se Musk angažuje ve firmě podle svých slov až do té míry, že každý vyrobený elektromobil Model S podrobuje osobní inspekci a hledá chyby. Vskutku moudrý přístup, vždyť první dojem dělá vše – a u prvních pár desítek kusů (nedávno Tesla vyrobila teprve 100. kus Modelu S) jde o naprosto perfektní provedení více než o cokoliv jiného.

Přiznává, že na každém autě nějaký nedostatek najde. A dodává, že “na začátku si můžeme dovolit být trochu nedokonalí, protože… Naším cílem je vyrábět auta, která jsou tak přesná, jak jen současná fyzika dovolí.”

I z toho důvodu pro Tesla Motors bude objednávat laserová kalibrační zařížení, která v současné době využívá při konstrukci vesmírných raket ve své druhé společnosti SpaceX. A pak že elektromobily nejsou “raketová věda”.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neustále sa rýpe v tom, ako Teslamotors má problémy.
Myslím, že každý, kto sa snaží uviesť na trh niečo nové má úplne tie isté problémy. Tobôž, ak chce vyrábať automobily sériovo.
To, že sa spojil s Daimlerom alebo s Toyotou je pre mňa skôr záruka, pretože si nemyslím, že tieto firmy investujú len tak bezhlavo do niečoho neistého.
Mimochodom Daimler a Mercedes sú asi najstaršie automobilové značky na svete takže ak existujú dodnes, tak to o niečom svedčí....


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol