Elon Musk: Tesla přijde s elektrickým pick-upem i náklaďákem

Elon Musk, šéf společnosti Tesla, zveřejnil druhou část svého „Velkého plánu“. V ní líčí pokračování cesty, kterou započal před deseti lety.

Elon Musk, šéf společnosti Tesla
foto: electrec.co

Před deseti lety přišel Elon Musk s první částí svého „Velkého plánu“. Ta se točila především kolem vývoje elektromobilů. Musk chtěl vyvinout nejprve drahý elektromobil pro prodej v malých objemech (). Následně využít tyto peníze na vývoj dalšího, o něco levnějšího vozu pro výrobu v o něco větších objemech (Tesla Model S, Tesla Model X).

A nakonec se takto dostat k opravdu levnému elektromobilu, kterým bude Tesla Model 3. Zní to neuvěřitelně, ale plán se Muskovi podařilo naplnit. Tesla Model 3 má být na trhu už koncem příštího roku a zájem je obrovský.

Přišel čas na druhou část Velkého plánu. Tu vlastně Musk nastínil už nedávno, když Tesla podala nabídku na odkup bratranecké společnosti SolarCity. A jednoznačněji ji urči v okamžiku, kdy se nedávno na webu Tesla Motors změnila „Mise“ z „urychlení přechodu na udržitelnou dopravu“ na „urychlení přechodu na udržitelnou energii“.

Druhá část Velkého plánu Elona Muska má tedy tyto hlavní body:

  • Integrovat výrobu a skladování energie – Elon Musk chce vyvinout krásnou solární střechu s baterií, která umožní každému stát se energeticky nezávislým. Spojení SolarCity a Tesla Powerwall, tedy i obou společností, je zde podle Muska zcela nezbytné.
  • Pokrytí všech hlavních způsobů pozemní dopravy – Musk potvrdil, že po Tesla Model 3 přijde pick-up truck. Zároveň ale říká, že levnější elektrické auto než Model 3 už nejspíš nebude potřeba, zejména kvůli třetí části plánu, viz. dále.

    Co je podle Muska nejdůležitější je rychlé navyšování výroby. To je důvod, proč se dnes inženýři Tesla soustředí především na navrhování strojů, které jejich auta vyrábějí. Navíc si Musk myslí, že je třeba se zaměřit také na elektrické náklaďáky a městskou dopravu.

    První takové řešení chce Tesla odhalit už příští rok. Musk také zmiňuje cosi jménem „Tesla Semi“ co má významně snížit náklady na dopravu zboží po městě a zvýšit bezpečnost. Zjevně mluví o částečně robotickém řízení („semi-autonomous“).

  • Autonomie – Musk slibuje, že jak se bude technologie vyvíjet, bude mít každý vůz Tesla k dispozici hardware potřebný pro plně robotický provoz. Navíc bude vždy jištěný, takže i když se kterýkoliv ze systémů porouchá, auto vždy bude umět bezpečně dojet.

    Zároveň Musk dodává, že dolaďování softwaru bude trvat mnohem déle, než osazování kamerami, radary, sonary a dalším hardwarem. Další překážkou podle Muska budou zákony.

    „Beta“ označení u Tesla Autopilot bude odstraněno, jakmile bude technologie 10x bezpečnější než průměrný řidič v USA (co se počtu fatálních nehod týká).

    Musk také odhaduje, že teprve po najetí asi 10 mld. kilometrů v autonomním módu se regulátoři odhodlají k tomu, aby legalizovali plně robotická auta.

  • Sdílení – Jakmile bude regulátory schváleno plně autonomní řízení vozidel, bude to znamenat, že svůj vůz Tesla budete moct zavolat prakticky odkudkoliv. A on vás kamkoliv doveze.

    To také znamená, že svůj vůz budete moct přidat do flotily „sdílených vozů Tesla“ a auto vám pak bude moct vydělávat peníze – prostě tím, že si ho bude moct objednat kdokoliv jiný v okolí přes svůj mobil.

Doufáme, že se Elonu Muskovi podaří tohle všechno realizovat stejně rychle a dobře jako to, co si předsevzal před deseti lety.

Tesla/Elon Musk

50 Comments on “Elon Musk: Tesla přijde s elektrickým pick-upem i náklaďákem”

  1. Dost mne vylekal
    Dost mne vylekal následující článek

    Amber Heardovou utěšuje miliardář Elon Musk

    ·
    Doufám, že Musk bude mít štěstí a aspoň kapičku rozumu a nevezme si ji.
    Je to jen jedna ze zlatokopek bažících po majetku dalšího bohatého chlapa.

    Nebo je to plán Muskových ekonomických nepřátel? Když ho nemohou regulérně položit hospodářsky (a že se zatraceně snaží – viz uměle rozdmýchávané a zveličované aféry), tak ho dostaneme a finančně oškubeme „per vaginam“?
    ·
    Na toto téma doporučuji velice pěkné a výstižné video

    Bill Burr – Epidemie zlatokopek

    1. Noták, tohle sem přece
      Noták, tohle sem přece nepatří.

      Ano, může to zavánět konspiračními teoriemi, ale pokud je to jeho rozhodnutí, nedá se nic moc s tím dělat.

      Pokud se někdo několikrát rozvede a zase ožení, pokud by takto došel o firmy, pak to asi tak být mělo. Neexistuje na světě síla, ktrá by jej nutila s tou osobou být, tedy jestli nechceme připustit černou magii.

    2. Jo tadle Amber Heardová je
      Jo tadle Amber Heardová je dost pravděpodobně pěkně vypočítavá mrcha, která chlapa vyprovokuje k nepředloženostem a pak citově veřejně vydírá, tak jak to nejspíš provedla Deppovi. Elon, kterej tejden není doma, maká nonstop 25 hodin denně, spí v práci vedle výrobní linky ve spacáku nebo squatuje u přátel podle toho kde se zrovna nacházi a už se kůli tomu 3x rozved je fakt ideální muž na vztah 😀
      K tomu lítá po celým světě a vypadá čím dál tim unavenějc a přepadlejc.
      Hodně štěsti Amber 😀

  2. Pick-up Už se o tom psalo
    Pick-up Už se o tom psalo je to žádaná karosářská verze, ale Náklaďák spíše bych čekal Dodávku pro rozvoz zboží po městě. Náklaďák už je velký příliš velký a mnohem více energeticky náročnější. Tady vidím právě smysluplné uplatnění drahých vodíkových palivových článků.

  3. Som fanúšik Tesly, ale
    Som fanúšik Tesly, ale Model 3 za 35 000€ v základe bez DPH podľa mňa nie je „opravdu levný elektromobil“ a ten, kto to vyhlási musí byť pekný vatař…
    A neviem si predstaviť požičiavať svoje vysnívané auto úplne cudzím ľuďom bez môjho dozoru. Auto a žena sa nepožičiavajú 🙂
    Pekná myšlienka, ale iba pre toho, kto si to auto požičiava…

  4. Vizionář Musk zcela jistě
    Vizionář Musk zcela jistě je. Nicméně připadá mi, že poslední dobou mu to trhy už trochu přestávají žrát. Technologický hype zcela jistě táhne, o tom žádná, ale zisky jsou zisky. A kde žádné nejsou 10 let, tam to začíná být problém. Berte to tak, že naprostá většina velkých investorů uvažuje racionálně, jinak by o peníze zatraceně rychle přišli. Takže nějaké oblbování hezkýma řečičkama na ně už moc fungovat nebude. Přeju mu a doufám, že se mýlím.

    1. Mýlíte. To, že vezmete
      Mýlíte. To, že vezmete zisk z prodeje vozidel a obratem ho investujete do projektů typu Gigatovárna a rozšiřování sítě Superchargerů a ještě si k tomu na to vezmete úvěr (a byla vy velká hloupost to při dnešních legračních úrocích nedělat), je zcela v pořádku. Do takové firmy se naopak investovat vyplatí, protože tím se zadělává na další růst. Naopak kdyby se Tesla rozhodla, že zůstane firmou vyrábějící maximálně sto tisíc luxusních aut ročně, tak nebude z hlediska investic zdaleka tak zajímavá i když účetně bude v zisku.

      Něco jiného by bylo, kdyby samotné prodeje Tesel nebyly ziskové a musely se dotovat. To by byl samozřejmě průšvih, ale nic takového se neděje.

  5. Myslím, že se bohužel
    Myslím, že se bohužel ukazuje, že Musk je především velký vizionář. Má vizi, začne ji realizovat, ale než se do zdaří do komerčně funkční podoby, tak přijde s další vizí, která zase laťku posune výš. A než se ta laťka dosáhne, tak se přijde zase s další vizí, hyperloopy, cesty do vesmíru, na mars atd.
    Něco jako, že si dám plán, že si postavím malý domek, ještě než ho dokončím, tak si řeknu, že to bude velký domek, pak vila, pak hotel, pak město a můžu pokračovat do alelůja a furt stavím a furt termín dokončení hrnu před sebou…
    Zlý jazyk by řekl, že neustálým předkládáním nových nadčasových vizí mohu omlouvat to, že mi to pořád ještě nefunguje a potřebuju další a další peníze a omlouvám, že neplním své vlastní ambice…
    Že by další marekting? Vždycky když se objeví nějaké pochyby o Tesle, tak se zjeví nějaká „vize“, nad kterou je asi třeba zůstat stát s otevřenou pusou, vše odpuštěno…
    Přijde mi to už trochu jako teslí folklór…

      1. Pane Anonyme,
        „V červnu

        Pane Anonyme,
        „V červnu 2015 překročil globální kumulativní prodej 75 000 kusů.“
        zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
        Nyní máme červenec o rok dále – kolik asi aut za ten rok bylo v Tesle vyrobeno?
        Odhaduji cca zhruba snad možná 25.000 kusů, což by nám činilo asi tak 100.000 splněných snů v té vaší „továrně na sny“.
        Připadá vám to na začínající automobilku málo?
        A to nevyrábí běžná auta jako každý jiný, ale něco nového, takže o to jim větší dík.
        Chápu, že skoro každý kdo má „doprdeledíru“ se cítí být povinován si do Tesly kopnout a škodolibě se těšit až zkrachuje aby se jeho zaprděná dušička mohla opájet pocitem „já to říkal“.
        Ubožáci 🙁

    1. Být vizionářem znamená
      Být vizionářem znamená být neustále zamyšlený. V očích okolí se mnohdy takoví lidé podobají snílkům. Vizionář myslí netradičně. Vizionář většinou nenavazuje nato co už je, ale mění a vymýšlí od základů. Ve chvíli kdy vizionář začne disponovat prostředky, okolí ho více či méně považuje za vizionáře podnikatele. Je pochopitelné že vizionář plánuje celý proces. Proces v podání Musk je komplexní a složitý, a co víc, běh na dlouhou trať. Z marketingového hlediska není vhodné od počátku předložit celý plán, ale porcovat ho, jinak to vypadá příliš nereálně. Vize Muska je patrná v jedné společné věci, a tou je ochrana přírody. Právě tento základ vize se odráží ve všech jeho vizích. Jsem projektant energeticky nezávislých domů. Domů stavěných šetrnými technologiemi. Moje vize byly v počátku považovány za bláznovství. Cca po 10 letech jsou první výsledky, které potvrzují správnost mích vizí. A stále vymýšlím a posouvám původní vizi. Je to naprosto přirozený proces. Takže pánové, nejspíš nejste tvůrčí lidé, jinak by jste nepsali to co píšete

    2. Holt to není žádnej
      Holt to není žádnej přizdisráč 😀 Kdyby nic z toho co slíbil nedodal tak by to byl vopruz, ale on to dodal, sice ne vždy v oznámeném termínu, ale nakonec dodal. Naopak dodal spousty věcí, které neslíbil a pak je měli lidi s updejtem zdarma, když se ráno probudili a spoustě to teď připadá jako samozřejmost.
      Sice s Teslou i zbankrotoval a se Space X byl jen 2 rakety od krachu, ale zatím měl štěstí a furt jede. Pomocnou ruku v nouzi přiložila Toyota i Mercedes, ten dokonce měl v Tesle i podíl.
      Ostatní výrobci vám pod pokličku nahlídnout nenechaj a pak rovnou ukážou hotovou věc. A to si piště že maj taky spousty zpoždění a zrušenejch projektů, jenomže se o tom nikdy nedovíte, tak nemáte na co lamentovat. Oni moc dobře vědí proč nechodí s kůží na trh 😀
      Holt pokud se lidi na něco natěší a pak to nedostanou tak řvou jako malý děti :D:D

    3. Naopak, já s Muskem
      Naopak, já s Muskem naprosto souhlasím. Mluvím tedy za generaci pod 20 let. V horizontu 10-30 let mě žádný auto nebude zajímat. Prostě se přesunu z bodu A do bodu B hyperloopem, elektromobile, metrem, vlakem nebo ideálně malým elektickým VTOL letadlem. My tady všichni adorujeme elektromobily. Co by za vyzkoušení/vlastnění Tesly model S někteří z nás dali. Za 30 let si naopak jako koníček budeme pronajímat na okruzích mustangy, ferrari, nebo obyčejný fabie na to, abychom si vyzkoušeli, jak se (to) vlastně řídí. Většina lidí nebude (kromě kola) vlastnit dopravní prostředek. Bude to jako u mladých lidí, co bydlí ve městě (většinou nemají auto, po městě je doprava povětšinou rychlejší, levnější a o nic kromě přeplaceného jízdného se člověk nemusí starat), jenom se to pomyslné „město“ rozroste a zvětší svůj rádius tak, že pokryje celé území vyspělých zemí. Proto si myslím, že Musk říká, že nemusí dělat levnější elektromobil, nikdo ho vlastně ani chtít ani potřebovat nebude.
      Navíc, mezi náma, normální auta a elektromobily se v běžné (nepřílíš městské) dopravě celkovými emisemi a zátězí na spotřebu energie příliš neliší. Jen v tom, že emise se dají regulovat obnovitelnými zdroji a elektromobil nefouká zplodiny do xichtu. Ale energie to bude žrát vždy velmi podobně. Proč? Slušný auto váží 2 tuny (nebo taky 1.5). Normální člověk si lehký (=nebezpečný) auto nekoupí. Pouze v případě, že naprostá většina by byly autonomní a nehavarující vozy. Průměrně v něm nejede víc jak 1.5 člověka. Silnice nevedy vždy rovně nebo po rovině, provoz není vždy plynulý. Za mě částečná náhrada (kromě metra, vlaků atd) je elektrické VTOL miniletadlo. Hmnotnost do 500 kg, Ze začátku dolet nemusí být nějak dramatický (ekvivalent 1-2 hodiny letu, na větší vzdálenosti větší letadýlka/hyperloop). Cestovní rychlost 250-500 km/h. Spotřeba nižší než automobil (v těch nižších rychlostech). Jednodušší řešení autonomie, mnohonásobně rychlejší doprava. (asi to bude mít i nějaký nevýhody, ale vypadá to dobře)

      1. Mně je 30, ale takhle teda
        Mně je 30, ale takhle teda fakt neuvažuju. Možná proto, že už mi není 20, abych nelitoval času stráveného cestováním hromadnou dopravou. Jednoduše na to nemám sílu ani morál. A jsem ochoten si připlatit za pohodlí toho, že sednu a jedu. Když potřebuju, hned a bez čekání. Futuristické vize VTOL letadélek apod. jsou zatím nesmysl. Kde na to vezmete? Uvědomujete si, že jedno takové letadélko stojí 2 miliony při velkosériové výrobě? A bez ní 8? Vize je to moc hezká, ale měl byste sesednout na zem. Tedy ono vás na ní posadí případné děti, až zjistíte, že bez auta to na vesnici vůbec nejde a pokud chcete s dětma nějakým rozumným způsobem fungovat, tak to auto prostě mít budete nebo budete pořád někam běhat jak idiot.

        1. No já jsem nemyslel, že
          No já jsem nemyslel, že bych to letadlo/auto vlastnil. Prostě bych měl předplacenou službu a přilétlo/přijelo by ke mně z nejbližšího místa (nebo prostě nejvýhodnějšího podle nějakýho algoritmu) bez většího čekání nebo spíše bude aplikace (nebo nějakej „virtuální asistent“) detailně znát můj kalendář/rozvrh a pozná, že v blízké době budu chtít jet domů a automaticky mi navrhne trasu/rovnou přivolá auto. Nevím, jestli pracujete s Androidem, ale aplikace Google now něco podobného, byť ještě v začátcích, (kromě dalšího) dělá. Další výhody – nestaral bych se o parkování, pojištění, doplňování hmot, prohlídky, letadlo/auto by jednoduše přijelo a odjelo. Ten systém má výhodu, že narozdíl od soukromých aut, které drtivou většinu času stojí, by tyto automatické stroje pracovaly s maximální efektivitou, takže vyšší pořizovací cena (rychle by šla dolů, protože taková společnost by objednala stejných kusů tisíce) není problém.

          Samozřejmě je otázka, jestli takto automatizovaný svět chceme. Přece i Musk nějak „varuje“ před AI. Nemusí hned být chytřejší než člověk, ale pomineme-li technologické limity (momentální náročnost na baterii), takový virtuální asistent snad je teoreticky možný. Nejsem si jistej, jestli vývoj světa nějak dokážeme ovlivnit, kdybychom to tak nechtěli

          1. Ano, představa je to
            Ano, představa je to hezká. Nicméně nás od ní dělí zhruba ještě tak 30 let. Jednoduše kvůli nemožnosti prosazení tak rychlých změn do společnosti, která je zhusta odmítá. Podle mého názoru podceňujete finanční náročnost i takovéhoto malého letadélka. Ne nadarmo mají soukromý vrtulník v podstatě jen majitelé těch největších korporací… A to je relativně zastaralá a vychytaná technologie, která by měla být velmi levná.

      2. Ale notak, podobné kecy
        Ale notak, podobné kecy proč nebudu jezdit autem a jenom hromadnou jsem měl pod 20 taky, teď nad 30 se tomu směju…
        Co počkat, až budeš mít rodinu, pravidelně chodit do práce (a pak za rodinou) atd.? Mám docela velkou jistotu, že pak to co jsi napsal by jsi hodně revidoval…

        P.S. Vtipné je, že jsem podobné kecy měl taky, a kde dnes jsou 😀

          1. Nebrzděme lidi, kteří
            Nebrzděme lidi, kteří mají sny. Jen tak mohou změnit realitu.
            Já jsem na vysoké škole děroval štítky pro komunikaci s počítačem velikosti obýváku a byl na exkurzi v tělocvičně, kde ho měla dopravní firma s páskovými pamětmi. Koukal jako blázen na první digitální hodinky a nosil pořád natahovací Primky. Byl pyšný na první kazeťák a přál si walkmana, pak koukal na přenosné CD a nechápal přehrávače MP3, kde limitem velikosti je jen nutnost zásuvky. Zažil miniaturizaci počítačů a nástup mobilních telefonů od kufříků tahaných prvními polistopadovými podnikateli přes náš první firemní Phillips Fizz až po dnešní kapesní dotykový počítač od Samsungu, který mimo jiné i telefonuje. Odstup pouhých 10 let ve vybavenosti třeba aut, tramvají, vlaků, telefonů nebo bílé či audiovideo techniky je neskutečný. A že budu mít domácnost se svojí elektrárnou, ohřevem vody a elektrovozidly, to mne nenapadlo ani ve snu.

      3. Tak na elektrické VTOL si
        Tak na elektrické VTOL si ještě počkáte více než tu dekádu, problém jsou baterie a nejspíš se vám bude peklně cukat UCL, bohužel tu jsou instituce z minulosti, kdy se všechno dělalo jinak a ty se drží zuby nehty a brání změnám.

        Co se týče MHD, obávám se že to by po ulicích musely jezdit soupravy tak 40m dlouhé aby efektivně přepravily to co je teď na silnících. Znáte trasy 1, 6, 12 v Brně? Jsou často přeplněné, nestíhají a stačí jeden poškozený vůz a máte sekeru čtvrt hodiny, o tom že se používá nevhodná konstrukce výhybek s malou rychlostí proti jazyku, o tom jak jsou nevržené tratě, raději nemluvit. Autobusy, to stejné, trolejbusy také. Ani vlak Tišnov-Brno Hlavní nádraží moc nepomáhá, pro svou rychlosti nejde použít jako „rapid transit.“ U MHD musíte řešit co se soupravami v sedlech a další věci.

        Z venku to vypadá jednoduše a pěkně, když si ale pak sedente a začnete uvažovat a počítat, tak zjišťujete taková čísla jako že 400GWh je tak na hraně jak postavit elektrizační soustavu ČR na jen OZE, že by se muselo instalovat obrovské množství zdrojů ve FVE, VtE, import od Baltu, nebo zjistíte že „obrovské“ zásoby lithia pod Cínovcem by byly tak akorát pro ČR, SR, Rakousko pro elektrizaci dopravy. Že chybí celkem dost okamžitého výkonu v síti pro EV, nebo že to bude vyžadovat nějaké špičkové zdroje, že na světovou elektrizaci potřebujete pár set nebo pár tiscí gigatováren… Nebo třeba že bude třeba předělat všechny zdroje každých asi 20-25 let místo 30-40 či více než 60 u moderních JE.

        Mimochodem Váš nápad se sdílením a MHD trpí tím co Marxova myšlenka, ignoruje skutečnou geneticky podmíněnou povahu lidí, která není o nic moc jiná než u zvířat, stavte se na hlavu třeba, ale nikdy neodstraníte touhu po vlastnictví, čemkoliv co znamená status a zajiští propagaci genů a memů, ať je to kobyla, auto, nebo třeba náhrdelník ze zvířecích špičáků, pokud chcete aby lidé změnili své zvyky, tak musíte nabídnout cestu, něco co budou chtít, jinak jen budete plodit zlou krev direktivami, to není nic dobrého. Na západě třeba již probublává na povrch v podobě volání mladých po socialismu, děsí mne toto vidět, (a asi každého ze střední a východní Evropy) neví co říkají.

        Vemte si třeba na co narážím při čtení všemožných ekologicky zaměřeých webů, super permalkulturní zahrady, kutilské zlepšováky, pomalá doprava, zavařování, komuny, pěkné v teorii, ale nepoužitelné pro většinu lidí, člověk je jen zvíře a zvíře je pohodlné, tak i člověk, to většina nebude dělat, pak stačí jedno blbé žvanění v opilosti a ideální komuna se začne rozpadat, či dříve nebo později někdo začne systém zneužívat, pracovat méně, pokud jej nevyobcují, nejspíš se to rozšíří, bude to konec. A možná to není tak že by řekl to co není pravda, ale to co jinak dobře skrývá aby někoho neurazil, co jen je horší, přetvářka, nebo otevřená pravda?

        Pokud naučíte lidi netoužit (což tak nějak to že nechtějí auto znamená, tedy pokud není lepší alterativa, což MHD a sdílení jen stěží bude), zničíte lidstvo, pokud ne, zničíte buoucnost. Doufám že jste dost chytrý na to aby Vám to došlo.

        Bohužel na světě není nikdo v pozici moci, kdo by chtěl konat tak aby to neplodilo zlou krev.
        Divergo et impera.

        Mimocodem mám pocit že to že nevlastní auto je dáno jen a pouze ekonomikou, u nás je to ještě celkem dobré, ale přečtěte si něco o mladých lidech v USA, Británii. Jen příklad, reálný příjem je u nich menší než byl u jejich rodičů ve stejném věku, ceny bydlení jsou vyšroubovány předchozími generacemi, jejich pracovní trh je řekněme lehce zadřen… Takže styl závislosti na MHD alternativní přepravě je tam třeba spíše vnucený okolnostmi. Následně se starší generace divi že nemají vnoučata, tím vzniká jakási pozitivní zpětná vazba na katastrofu.

    4. Pane Anonyme, termín
      Pane Anonyme, termín dokončení firmy není a nemá být. Podle nejnovějších teorií je vesmír nekonečný a smyslem existence člověka je jeho poznávání a ovládnutí. Ekonomika nemá hranice. To se myslím učí dnes už na středních školách. Jestli chcete „cesta je cíl“.

  6. Taky se mi libi teorie, ze
    Taky se mi libi teorie, ze si koupim napr model S, proverim si nejakou „pronajimaci flotilu“, kde si auto pronajimaji slusni lide a vydelek z pronajmu mi uhradi leasing na auto a jeste vydelam. ;o) Udajne dle propoctu Elona vyuziva majitel auto max 10% casu a povednisnou spise 5%.

    Semi Truck elektro pro dopravu a sdileni vyuzivani prepravni kapacity by usetrilo dost paliva. A kamionaci nebudou mit co zr.t ;o)

    Dale me zaujalo v podstate zruseni mestske hromadne dopravy, kdyz bude k dispozici neco jako vetsi taxik, ale taxikar uz nebude ridit ale bude spravce vozoveho parku a po ceste do prace bude nabirat lidi co si prepravu objednaji pres aplikaci. Myslel i na duchodce a vozickare pro ktere by mel byt usposobeny a na zastavkach bude misto jizdniho radu jen tlacitko cimz si zavolate odvoz.

      1. Ale pokud nevezmeme tenhle
        Ale pokud nevezmeme tenhle extrém ale pronájem jen dle své potřeby někdy 30nekdy 80 procent týdne a s tím že to za 5 let zaplatí 70 procent nového auta tak to má něco do sebe. Ideálni klientela třeba pro ty kteří jsou v letoviscích a chtějí si půjčit auto.

      2. Ano. Souhlasim. Jedno v
        Ano. Souhlasim. Jedno v domacnosti chci mit jak pisete, ale osobne mame v domacnosti 4 auta a jedno mam fakt jako spotrebni zbozi. Proste je to jen ciste prostredek pro dopravu do prace, z prace, … ac se stydim, tak ho zase az tak casto necistim, …
        1auto – ciste dopravni prostedek do prace 10km, z prace 10km a teoreticky po meste. Pokud bude ale fungovat sdileni a behem 5min me neco nabere a odveze kam potrebuju, tak odpada to jezdeni po meste
        2auto – manzelka Berlingo na dve male deti
        3auto – rodinne na dlouho dovolene MB V
        4auto – veteran

        Pokud budu mit moznost ho koupit, vyuzivat k tomu co pisu a nic me to nebude stat, tak ho klidne za dva roky odvezu sesrotovat. Ve spolecnosti zije rozmanita splet lidi a jak je videt rada pristupuje k autu ruzne. Myslim, ze se nas najde vice a muzeme treba v krajskem meste udelat „klan“, kde budeme sdilet auta za ucelem naseho prospechu ve forme 0,-Kč za obstarani svych potreb.

        O to vic Kč budu moci investovat do auta co pisete. ;o)

          1. Nevim jak muzete vedet kolik
            Nevim jak muzete vedet kolik mam penez, ale jak vidim tak potrebujete k memu vozovemu parku komentar :o). Auto1 – renault modus 1,5dci,rv 2006 – cena 60.000,-? Auto2 – berlingo 1,6hdi,rv 2010 – 120.000,-? Auto3 – mb v – firemni na leasing splatka 15.000,- auto4 – skoda 1000mb rv1964 dedene v rodine. Vzhledem k tomu, ze jsou tu lide zajimacici se o elektroauta coz jsou draha auta, tak mit v autech cca 200.000,- + leasing mi neprijde moc. Mam ekonomicke vzdelani jak stredni tak vysoke a verte, ze vse se u mne toci kolem cisel. Hromadnou dopravu na tech 10km nevyuzivam jen z duvodu, ze casove se s ni nesladim. Po meste uz pohyb neni problem. V momente kdyz si pri vstavani v aplikaci objednam odvoz za rozumnou cenu, nebo auto koupim a budu pronajit(sdilet), tak budu prvni co si to propocte zda je to ekonomicke a jdu do toho. Btw. v dobe co mate asi hlubokou pulnoc, tak ja vstavam a jdu pracovat. Dnes, nevim proc o hodinu drive, asi abych vam odpovedel.

              1. take jsem to zle nepochopil.
                take jsem to zle nepochopil. ;o) v pohode. Zda se mi, ze to bude mit jeste smysl krome tech velkych mest i co se tyka blizke aglomerace. tj satelity kolem a treba i muj pripad, kdy jsem 10km od Ceskych Budejovic. Auto koupim ja a sdilet ho budu pres den kdyz dorazim do prace. Bude mi od prace odjizdet a prijizdet, pohybovat se po meste a vecer si ho vyzvednu a odjedu zase domu. ;o)

                1. Jo, to třeba bude fungovat,
                  Jo, to třeba bude fungovat, když bude plně autonomní.

    1. Tak jestli vydrží aspoň
      Tak jestli vydrží aspoň 300000 předobjednávek na model III, tak i ten bude docela velká masovka. Třeba Škoda prodala za celou dobu existence modelu Octavia 5000000 kusů. Jenže to je od roku 1997, tedy za 19 let. Pokud se jim podaří prodávat půl milionu ročně, bude to na poměry elektromobilů totální hit.

    1. https://www.tesla.com/en_EU/b
      https://www.tesla.com/en_EU/blog/master-plan-part-deux?redirect=no

      Z toho odstavce o cyklické inovaci výrobního procesu se dá odvodit, že kolem roku 2022 – 2023 bude Tesla schopná vyrábět Model 3 s pětinovými náklady oproti náběhu velkovýroby v roce 2018.

      Model 3 je už teď dostatečně levný na to, aby vytvořil takovou poptávku, že Tesla bude mít co dělat jí uspokojit a pak bude čím dál levnější, jak bude Tesla optimalizovat výrobu.

      S vývojem robotického řízení a rozvojem sdílení aut do veřejné služby pak bude možné si auto krátkodobě najmout na jednotlivé cesty.

      Chápu to tak, že pro Teslu bude lepší rovnou se soustředit na optimalizaci výroby Modelu 3, než aby se snažila vyvinout nějaký osekaný minivůz, který ale zpočátku nebude umět vyrobit efektivně.

Napsat komentář