Elon Musk: Tesla je otevřená dodávkám softwaru, elektrického pohonu a baterií dalším automobilkám

Elon Musk aktuálně na svém Twitteru napsal, že Tesla je otevřena licencování softwaru a dodávkám pohonů a baterií. Nebylo by to poprvé!

Tesla je dnes údajně otevřena licencování softwaru třetím stranám, a to včetně systému Tesla Autopilot. Otázkou je, co by to ostatním automobilkám přineslo. V první řadě závislost na Tesle a dlouhodobou neschopnost postarat se o vývoj takového systému ve vlastní režii.
foto: Tesla

„Snažíme se urychlit udržitelnou energii, ne zničit konkurenci!“ dodal ještě na Twitteru Elon Musk. Aktuální komentář je reakcí na nedávná prohlášení, kdy i nejvyšší představitelné koncernu Volkswagen jako Herbert Diess uznávají, že Tesla je o několik let napřed.

Je to patrné zejména v oblasti softwaru, který je pro Volkswagen a jeho nejnovější elektromobil Volkswagen ID.3 velkým problémem. Kvůli softwaru musel uvedení auta o měsíce odložit. A první testy elektromobilu ID.3 navíc odhalují, že ani tak to není žádná sláva.

Tesla přitom už v minulosti pro jiné automobilky přímo pracovala. Společně s Toyotou vyvinula a vyrobila v roce 2012 novou verzi modelu Toyota RAV4 EV. Pro Daimler dodávala baterie a elektrický pohon pro modely Smart ED a Mercedes-Benz třídy B ED.

Otázkou ale je, jak by vypadala taková spolupráce dnes. Podle mnoha Muskových prohlášení má dnes Tesla sama problém vyrábět dostatek aut, natož aby vyráběla pro někoho jiného. Licencovat software by zase vytížilo kritické vývojářské kapacity, které firma sama potřebuje.

26 Comments on “Elon Musk: Tesla je otevřená dodávkám softwaru, elektrického pohonu a baterií dalším automobilkám”

      1. já ti nevím páč bramboře šrouby utáhneš a 20cetlet
        já ti nevím páč bramboře šrouby utáhneš a 20cetlet držej žejo standart tak se ptám tesláků na tydle komerční novoty to víš, kde nic tu nic a pak se najednou vyloupne tudlenc poloosa, támlenc kola… asi umělá podpora prodeje, nevoz to do servisu ale rovnou na šroták a kup nový a kup nový a nový a nový nový nový nový ;)))

        … jo a hned dneska na to napsali extra článek :DDD

        http://www.hybrid.cz/elon-musk-si-mysli-ze-elektromobily-tesla-jsou-porad-moc-drahe-levnejsi-vuz-ma-byt-z-nemecka

      1. :))) no a co jako ty tvoje křečový záběry z ruska mají
        :))) no a co jako ty tvoje křečový záběry z ruska mají znamenat? :)) ano tam je možný všechno, ale stále si mi neodpověděl na otázku jesi se matice TM3 samovolně povolují standartně? Asi se obrátím na Elektrodeda to bude jistější, ten ho opravdu vlastní :))

        https://www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ/videos

          1. že by vyjel na okruh se všemi 4×5=20ceti nasračku
            že by vyjel na okruh se všemi 4×5=20ceti nasračku povolenejma maticeme vod souseda co by si s tím dal takovou práci a nezmínil se vo tom do videa?? 🙂 nepravděpodobný. To už je varianta „když počudíte tablet ve smyku na dráze“ pravděpodobnější 😉

            1. Zavit je uplne stejny jako u ostatnich aut a utahovaci moment
              Zavit je uplne stejny jako u ostatnich aut a utahovaci moment bude nejspis podobny. Alukola Tesla Performance jsou pevnejsi nez nejake ktere koupite na internetu. Nevidim zadne sily, ktere by uvolnovaly maticky. Bud to nekdo povolil schvalne, nebo po vymene za zimaky poradne nedotahnul. Treba byl maly tlak vzduchu a utahovak nemel dost sily. Normalni to urcite neni.

  1. Automobilky jsou mozna obezretne v prebirani technologii od
    Automobilky jsou mozna obezretne v prebirani technologii od Tesly. Prvni generace motoru od Tesly, ktere byly montovany i do zminenych Toyota RAV4 EV a Mercedes-Benz třídy B ED trpely odchazejicimi lozisky motoru, coz se projevovalo hvizdanim.
    Oprava u Mercedesu neexistovala – jen vymenna pohonne jednotky za $18 tis. V USA jsou firmy, ktere loziska umi vymenit za zlomek ceny.
    Ale tohle je mozna duvod k opatrnosti, to vselijake dilenske zpracovani, kteremu by se klasicke automobilky rady vyhnuly.

  2. Elon není zas až taková naivka,SW i baterie může
    Elon není zas až taková naivka,SW i baterie může prodávat i konkurenci, ale největší hodnotu jeho IT má obrovské množství dat pozbíraných z provozu jeho aut po celém světě. Ty využívá systém autopilota i SC, a to konkurenti nemají a dlouho mít nebudou. Prostě to těm fosilním dinosaurům dává pěkně sežrat.

  3. Já bych vypíchl nedávný Elonův výrok ke zrušení SR
    Já bych vypíchl nedávný Elonův výrok ke zrušení SR verze TMY, který lze parafrázovat jako že „novým standardem se stává dojezd 300 mil“. K tomu se sluší připomenout že již kolem roku 2010 Elon prohlásil, že minimální dojezd vozidla má být 200 mil a jak je vidět tak následující vývoj mu dal za pravdu.

    1. Elon plánuje snížit ceny nejen malým modelem ale taky
      Elon plánuje snížit ceny nejen malým modelem ale taky zjednodušením výroby karoserie (TMY – zadní část karoserie), zkrácením kabeláže a časem, až naroste objem výroby, tak cena klesne z titulu sériovosti. Je to prostě frajer ….:-)

      http://www.hybrid.cz/tesla-model-y-z-evropy-bude-pry-revoluce-ve-vyrobe-aut-rika-elon-musk

      https://fdrive.cz/clanky/diky-novemu-zpusobu-elektroinstalace-chce-tesla-vyrabet-vozy-mnohem-rychleji-4050

        1. Áaáááááááá safra ….. zdá se, že snaha o
          Áaáááááááá safra ….. zdá se, že snaha o zlevnění výroby a použití jednorázových materiálů (a lepení hliníku s plastem) a nevím co ještě vede k šíleným nákladům na opravy i v případě zdánlivě menší nehody. Kua to mi mohlo dojít. Pojišťovny zvýší pojistky, autoservisy vydělaj větší ranec peněz a zákazník ostrouhá jako vždycky. (Ťukanec do nárazníku: 60 hodin x 2000 CZK)
          Díky Cipís za link. Pecka !

      1. A taky to vypadá, že Tesla přejde u TM3 s menším dojezdem
        A taky to vypadá, že Tesla přejde u TM3 s menším dojezdem na LiFEPO baterie od Čínského CATLu. První v Číně a potom i v USA. Ty mají sice horší vlastnosti, ale jsou o dost levnější a nepotřebují Kobalt a Nikl.

        Ikdyž je v něm Fosfát, ale ten je zatím levný.

        1. Já tipuji že LFP zůstane i nadále pouze čínská
          Já tipuji že LFP zůstane i nadále pouze čínská lokální záležitost a to i v případě Tesly. Jednak v USA nemá CATL továrnu (vozit masově články přes půl světa dnes už nedává ekonomicky smysl) ani zákazníky pro LFP technologie z řad automotive a také Elon nedávno řekl, nový standard pro BEV je 300mil a to je se současnými LFP nedosažitelné.

          V neposlední řadě Elon se kdysi vyjádřil v duchu, že jestli mu má někdo v dohledné době konkurovat, tak to bude právě VW. No a ať se to líbí nebo ne, tak VW ID3 už jezdí a především jde již objednat i s 77kWh(82kWh) baterií. Na jaře bude možno objednat ID4 s Enyaqem a především za rok 2021 už vyrobit >100tis vozů. Tesla by tak už měla teď na podzim vytáhnout něco nového i pro TM3.

Napsat komentář