Elon Musk aktuálně na svém Twitteru napsal, že Tesla je otevřena licencování softwaru a dodávkám pohonů a baterií. Nebylo by to poprvé!
foto: Tesla
„Snažíme se urychlit udržitelnou energii, ne zničit konkurenci!“ dodal ještě na Twitteru Elon Musk. Aktuální komentář je reakcí na nedávná prohlášení, kdy i nejvyšší představitelné koncernu Volkswagen jako Herbert Diess uznávají, že Tesla je o několik let napřed.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Gigatovárna Berlín bude vyrábět nový typ baterií
Je to patrné zejména v oblasti softwaru, který je pro Volkswagen a jeho nejnovější elektromobil Volkswagen ID.3 velkým problémem. Kvůli softwaru musel uvedení auta o měsíce odložit. A první testy elektromobilu ID.3 navíc odhalují, že ani tak to není žádná sláva.
Tesla přitom už v minulosti pro jiné automobilky přímo pracovala. Společně s Toyotou vyvinula a vyrobila v roce 2012 novou verzi modelu Toyota RAV4 EV. Pro Daimler dodávala baterie a elektrický pohon pro modely Smart ED a Mercedes-Benz třídy B ED.
Otázkou ale je, jak by vypadala taková spolupráce dnes. Podle mnoha Muskových prohlášení má dnes Tesla sama problém vyrábět dostatek aut, natož aby vyráběla pro někoho jiného. Licencovat software by zase vytížilo kritické vývojářské kapacity, které firma sama potřebuje.
Má někdo zkušenosti s podivný zvuky při upadávání
Má někdo zkušenosti s podivný zvuky při upadávání koleček v zatáčkách na teslím tabletu ?? PS: vlivem matiček na krátkým závitu… ;))
https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=322
https://youtu.be/YNs23fZid7w?t=348
Tak snad jako správný Teslista používá
Loctite na závity
Tak snad jako správný Teslista používá
Loctite na závity ne?
https://www.henkel-adhesives.com/cz/cs/produkty/prumyslova-lepidla/threadlockers.html
já ti nevím páč bramboře šrouby utáhneš a 20cetlet
já ti nevím páč bramboře šrouby utáhneš a 20cetlet držej žejo standart tak se ptám tesláků na tydle komerční novoty to víš, kde nic tu nic a pak se najednou vyloupne tudlenc poloosa, támlenc kola… asi umělá podpora prodeje, nevoz to do servisu ale rovnou na šroták a kup nový a kup nový a nový a nový nový nový nový ;)))
… jo a hned dneska na to napsali extra článek :DDD
http://www.hybrid.cz/elon-musk-si-mysli-ze-elektromobily-tesla-jsou-porad-moc-drahe-levnejsi-vuz-ma-byt-z-nemecka
Bezna zalezitost.
http://www.youtube.com/watch?v=WPwjfQ-8sJo
Bezna zalezitost.
http://www.youtube.com/watch?v=WPwjfQ-8sJo
:))) no a co jako ty tvoje křečový záběry z ruska mají
:))) no a co jako ty tvoje křečový záběry z ruska mají znamenat? :)) ano tam je možný všechno, ale stále si mi neodpověděl na otázku jesi se matice TM3 samovolně povolují standartně? Asi se obrátím na Elektrodeda to bude jistější, ten ho opravdu vlastní :))
https://www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ/videos
Moje se nepovoluji. Kdo vi ktery soused mu to v noci povolil.
Moje se nepovoluji. Kdo vi ktery soused mu to v noci povolil. Tesla hateri jsou vsehoschopni.
že by vyjel na okruh se všemi 4×5=20ceti nasračku
že by vyjel na okruh se všemi 4×5=20ceti nasračku povolenejma maticeme vod souseda co by si s tím dal takovou práci a nezmínil se vo tom do videa?? 🙂 nepravděpodobný. To už je varianta „když počudíte tablet ve smyku na dráze“ pravděpodobnější 😉
Zavit je uplne stejny jako u ostatnich aut a utahovaci moment
Zavit je uplne stejny jako u ostatnich aut a utahovaci moment bude nejspis podobny. Alukola Tesla Performance jsou pevnejsi nez nejake ktere koupite na internetu. Nevidim zadne sily, ktere by uvolnovaly maticky. Bud to nekdo povolil schvalne, nebo po vymene za zimaky poradne nedotahnul. Treba byl maly tlak vzduchu a utahovak nemel dost sily. Normalni to urcite neni.
Automobilky jsou mozna obezretne v prebirani technologii od
Automobilky jsou mozna obezretne v prebirani technologii od Tesly. Prvni generace motoru od Tesly, ktere byly montovany i do zminenych Toyota RAV4 EV a Mercedes-Benz třídy B ED trpely odchazejicimi lozisky motoru, coz se projevovalo hvizdanim.
Oprava u Mercedesu neexistovala – jen vymenna pohonne jednotky za $18 tis. V USA jsou firmy, ktere loziska umi vymenit za zlomek ceny.
Ale tohle je mozna duvod k opatrnosti, to vselijake dilenske zpracovani, kteremu by se klasicke automobilky rady vyhnuly.
fosilní káry mají také problémy, když jsou nové modely,
fosilní káry mají také problémy, když jsou nové modely, tohle je už dávno pasé, Tesly prostě vydrží 700 tis. km bez závažné poruchy, ne jako min 5x fosilní šmejdi za tu dobu 🙂
A jake ze to mate auto a kolik najeto?
A jake ze to mate auto a kolik najeto?
On nemá ani vopčanku natož auto. 😀
On nemá ani vopčanku natož auto. 😀
To už je trochu dávno, ne? Tesla má nejlepší
To už je trochu dávno, ne? Tesla má nejlepší elektromotory pro auta na trhu, což potvrdil nejeden rozbor.
Mohl bych vidět nějaké odkazy na hodnověrné studie (tedy
Mohl bych vidět nějaké odkazy na hodnověrné studie (tedy ne takové, kde jen člověk něco rozebere a vyjádří se)?
To říkáš ty kterej nejradši srovnáváš trakor s
To říkáš ty kterej nejradši srovnáváš trakor s koloběžkou? Lol. 😀
Nerozumím, zajímá mě nějaký hodnověrný materiál,
Nerozumím, zajímá mě nějaký hodnověrný materiál, který to potvrdí, nic víc, nic míň.
Elon není zas až taková naivka,SW i baterie může
Elon není zas až taková naivka,SW i baterie může prodávat i konkurenci, ale největší hodnotu jeho IT má obrovské množství dat pozbíraných z provozu jeho aut po celém světě. Ty využívá systém autopilota i SC, a to konkurenti nemají a dlouho mít nebudou. Prostě to těm fosilním dinosaurům dává pěkně sežrat.
Navíc bude mít data i z dalších automobilek.
Navíc bude mít data i z dalších automobilek.
Já bych vypíchl nedávný Elonův výrok ke zrušení SR
Já bych vypíchl nedávný Elonův výrok ke zrušení SR verze TMY, který lze parafrázovat jako že „novým standardem se stává dojezd 300 mil“. K tomu se sluší připomenout že již kolem roku 2010 Elon prohlásil, že minimální dojezd vozidla má být 200 mil a jak je vidět tak následující vývoj mu dal za pravdu.
Hlavně, dobrá
Hlavně, dobrá zpráva:
https://autobible.euro.cz/tesly-jsou-prilis-drahe-rekl-musk-zvazuje-maly-model-pro-evropu/
Elon plánuje snížit ceny nejen malým modelem ale taky
Elon plánuje snížit ceny nejen malým modelem ale taky zjednodušením výroby karoserie (TMY – zadní část karoserie), zkrácením kabeláže a časem, až naroste objem výroby, tak cena klesne z titulu sériovosti. Je to prostě frajer ….:-)
http://www.hybrid.cz/tesla-model-y-z-evropy-bude-pry-revoluce-ve-vyrobe-aut-rika-elon-musk
https://fdrive.cz/clanky/diky-novemu-zpusobu-elektroinstalace-chce-tesla-vyrabet-vozy-mnohem-rychleji-4050
jo nejlepší je pak celokastlový hliníkový vodlitek PS: na
jo nejlepší je pak celokastlový hliníkový vodlitek PS: na 1dno použití ;)))
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1514
Áaáááááááá safra ….. zdá se, že snaha o
Áaáááááááá safra ….. zdá se, že snaha o zlevnění výroby a použití jednorázových materiálů (a lepení hliníku s plastem) a nevím co ještě vede k šíleným nákladům na opravy i v případě zdánlivě menší nehody. Kua to mi mohlo dojít. Pojišťovny zvýší pojistky, autoservisy vydělaj větší ranec peněz a zákazník ostrouhá jako vždycky. (Ťukanec do nárazníku: 60 hodin x 2000 CZK)
Díky Cipís za link. Pecka !
Jo to už je realita…rychlé raconální výroby a řady
Jo to už je realita…rychlé raconální výroby a řady věcí nepůjdou opravit nikdy…protože to se do eko a budget profilu nezapočítává…
A taky to vypadá, že Tesla přejde u TM3 s menším dojezdem
A taky to vypadá, že Tesla přejde u TM3 s menším dojezdem na LiFEPO baterie od Čínského CATLu. První v Číně a potom i v USA. Ty mají sice horší vlastnosti, ale jsou o dost levnější a nepotřebují Kobalt a Nikl.
Ikdyž je v něm Fosfát, ale ten je zatím levný.
Já tipuji že LFP zůstane i nadále pouze čínská
Já tipuji že LFP zůstane i nadále pouze čínská lokální záležitost a to i v případě Tesly. Jednak v USA nemá CATL továrnu (vozit masově články přes půl světa dnes už nedává ekonomicky smysl) ani zákazníky pro LFP technologie z řad automotive a také Elon nedávno řekl, nový standard pro BEV je 300mil a to je se současnými LFP nedosažitelné.
V neposlední řadě Elon se kdysi vyjádřil v duchu, že jestli mu má někdo v dohledné době konkurovat, tak to bude právě VW. No a ať se to líbí nebo ne, tak VW ID3 už jezdí a především jde již objednat i s 77kWh(82kWh) baterií. Na jaře bude možno objednat ID4 s Enyaqem a především za rok 2021 už vyrobit >100tis vozů. Tesla by tak už měla teď na podzim vytáhnout něco nového i pro TM3.