Klíčem k budoucnosti podle Elona Muska jsou kvalitní vysokokapacitní baterie. Jeho společnost Tesla Motors dnes sleduje více než 60 projektů vývoje nových akumulátorů.
foto: Baron Capital
Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors a zakladatel SpaceX, nedávno vystoupil v rozhovoru se známým investorem Ronem Baronem.
Velice zajímavý, téměř hodinový rozhovor, umožnil Muskovi vzdát poctu společnosti AC Propulsion, prapůvodci Tesla Motors, bez kterých by dnešní elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X neexistovaly.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V ČR se brzy otevře první Tesla Supercharger
Mluví také podrobněji o tom jak se mu podařilo získat továrnu ve Fremontu. A především od asi 27. minuty hovoří o bateriích a gigatovárně Tesla, kde se Tesla chystá vyrábět baterie pro svá auta, ale také domácí úložiště Tesla Powerwall.
Baron se Muska ptá jak dokáže zajistit, aby více než 100mld. investice do stavby giga-továrny nepřišlo vniveč, jakmile se objeví nějaká přelomová nová technologie baterií.
Musk na to odpovídá, že se není čeho bát. „Myslím, že velice dobře chápeme většinu bateriových technologií na světě. Možná někde existuje nějaká malá supertajná laboratoř, ale obecně když se lidé o něco podobného snaží, vždy nejdříve osloví Teslu, protože jsme největším spotřebitelem baterií na světě,“ říká doslova Musk.
A dodává, že dnes se svým týmem sleduje asi 60 projektů po celém světě, které se snaží nové typy baterií vyvíjet a zlepšovat. Některé z nich mají dlouhodobý potenciál a Elon Musk a jeho tým si je interně známkují od 1 do 5 kde 5 znamená „měli bychom s nimi dělat byznys“ a 1 je „absolutní nesmysl“.
Bohužel, zatím neexistují žádné pětky ani čtyřky, ale „několik nadějných trojek“ a pár z nich by prý dokonce mohlo vystoupat na čtyřku. V tom okamžiku bude Tesla mít zájem o předběžná jednání.
V gigatovárně Tesla už se montují první baterie Powerwall, ale zatím se tam nevyrábějí od začátku do konce. Ta má začít až příští rok a plně se rozběhnout během roku 2017.
Do konce dekády pak má být Tesla díky gigatovárně schopna vyrábět až 500 000 aut za rok, včetně tolik očekávaného „levného elektromobilu“ Tesla Model 3.
zaujalo mě, jak povídá o
zaujalo mě, jak povídá o Gigafactory – nedostal se k tomu, ale asi chtěl vysvětlit, že jedním z prvků úspory bude přeskočení uhličitanu litného jako meziproduktu.
Docela by mě zajímalo, co konkrétně plánují na vstupu – jestli nějaké litné jíly (Hectorite), nebo solanku (LiCl ve směsi s jinými solemi), která se v Nevadě už těží.
H3DA dostala 1 hvezdu.
H3DA dostala 1 hvezdu.
jak neocekavane 🙂
Zrejme u
jak neocekavane 🙂
Zrejme u ni neni ocekavana vyssi energeticka hustota nez u soudobych baterii. A sebelepsi vybijeci proud to nezachrani… Alespon ne pro pouziti v automobilech.
„Technologie HE3DA® ….
„Technologie HE3DA® …. umožňuje daleko větší tloušťky elektrod a s tím spojených nových velmi výhodných konstrukčních řešení.“ – pod tím tabulka, která říká, čím větší tloušťka elektrody tím nižší měrná kapacita, delší doba nabití i vybití, t.j. samé „výhody“.
Kde se dá najít ta
Kde se dá najít ta hodnotící tabulka? díky
už jsem to sem dával –
už jsem to sem dával – poněkud ucelenější článek
Klik na článek
Elon Musk: žádné „revoluční“ baterie nejsou použitelné
plus na konci článku 51 minut video.
Konečně střízlivý pohled na situaci s bateriemi.