Elon Musk: sledujeme 60 projektů vývoje nových baterií

Jan Horčík - 30 Listopad 2015

Klíčem k budoucnosti podle jsou kvalitní vysokokapacitní baterie. Jeho společnost Tesla Motors dnes sleduje více než 60 projektů vývoje nových akumulátorů.auto Elon Musk zakladatel Tesla Motors Ron Baron investiční konference interview rozhovor

Elon Musk a "investiční legenda" Ron Baron v rozhovoru na investičním fóru
foto: Baron Capital

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors a zakladatel , nedávno vystoupil v rozhovoru se známým investorem Ronem Baronem.

Velice zajímavý, téměř hodinový rozhovor, umožnil Muskovi vzdát poctu společnosti AC Propulsion, prapůvodci Tesla Motors, bez kterých by dnešní elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X neexistovaly.

Mluví také podrobněji o tom jak se mu podařilo získat továrnu ve Fremontu. A především od asi 27. minuty hovoří o bateriích a gigatovárně Tesla, kde se Tesla chystá vyrábět baterie pro svá auta, ale také domácí úložiště Tesla Powerwall.

Baron se Muska ptá jak dokáže zajistit, aby více než 100mld. investice do stavby giga-továrny nepřišlo vniveč, jakmile se objeví nějaká přelomová nová technologie baterií.

Musk na to odpovídá, že se není čeho bát. "Myslím, že velice dobře chápeme většinu bateriových technologií na světě. Možná někde existuje nějaká malá supertajná laboratoř, ale obecně když se lidé o něco podobného snaží, vždy nejdříve osloví Teslu, protože jsme největším spotřebitelem baterií na světě," říká doslova Musk.

A dodává, že dnes se svým týmem sleduje asi 60 projektů po celém světě, které se snaží nové typy baterií vyvíjet a zlepšovat. Některé z nich mají dlouhodobý potenciál a Elon Musk a jeho tým si je interně známkují od 1 do 5 kde 5 znamená "měli bychom s nimi dělat byznys" a 1 je "absolutní nesmysl".

Bohužel, zatím neexistují žádné pětky ani čtyřky, ale "několik nadějných trojek" a pár z nich by prý dokonce mohlo vystoupat na čtyřku. V tom okamžiku bude Tesla mít zájem o předběžná jednání.

V gigatovárně Tesla už se montují první baterie Powerwall, ale zatím se tam nevyrábějí od začátku do konce. Ta má začít až příští rok a plně se rozběhnout během roku 2017.

Do konce dekády pak má být Tesla díky gigatovárně schopna vyrábět až 500 000 aut za rok, včetně tolik očekávaného "levného elektromobilu" Tesla Model 3.

Zpět na HybridPřidat komentář

zaujalo mě, jak povídá o Gigafactory - nedostal se k tomu, ale asi chtěl vysvětlit, že jedním z prvků úspory bude přeskočení uhličitanu litného jako meziproduktu.
Docela by mě zajímalo, co konkrétně plánují na vstupu - jestli nějaké litné jíly (Hectorite), nebo solanku (LiCl ve směsi s jinými solemi), která se v Nevadě už těží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

H3DA dostala 1 hvezdu.

Kde se dá najít ta hodnotící tabulka? díky

Obrázek uživatele Jolinar

jak neocekavane :-)
Zrejme u ni neni ocekavana vyssi energeticka hustota nez u soudobych baterii. A sebelepsi vybijeci proud to nezachrani... Alespon ne pro pouziti v automobilech.

Obrázek uživatele ozana

"Technologie HE3DA® .... umožňuje daleko větší tloušťky elektrod a s tím spojených nových velmi výhodných konstrukčních řešení." - pod tím tabulka, která říká, čím větší tloušťka elektrody tím nižší měrná kapacita, delší doba nabití i vybití, t.j. samé "výhody".

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

už jsem to sem dával – poněkud ucelenější článek

Klik na článek Elon Musk: žádné „revoluční“ baterie nejsou použitelné plus na konci článku 51 minut video.
Konečně střízlivý pohled na situaci s bateriemi.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?