Elon Musk si myslí, že elektromobily Tesla jsou pořád moc drahé; levnější vůz by mohl být z Německa

V konferenčním hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2020 Elon Musk řekl, že je toho názoru, že elektromobily Tesla jsou pořád příliš drahé a je potřeba s tím něco dělat.

Náčrt možného kompaktního elektromobilu Tesla přišel nedávno kupodivu z Číny.
foto: Tesla

O levném kompaktním elektromobilu Tesla už se mluví delší dobu. Nejnovější Tesla Model 3 a Tesla Model Y jsou sice levnější, že předchozí Tesla Model S a Tesla Model X, ale pořád nejde o žádnou „lidovku“.

„Myslím, že v naší misi neuspějeme, pokud neučiníme naše auta dostupnějšími. Co mě teď trápí nejvíc je to, že naše auta nejsou dost levná. Musíme to změnit,“ řekl Elon Musk doslova.

Žádné detaily týkající se nějakého nového modelu ale Musk pochopitelně nenabídnul. „Bylo by ale rozumné předpokládat, že uděláme nějaký typ kompaktního vozu a nějaký typ velkokapacitního auta,“ dodal.

Současné i plánované modely elektromobilů Tesla (tedy včetně Tesla Cybertruck, Tesla Semi, Tesla Roadster) jsou ale projekty ještě na mnoho let dopředu. Navíc na těchto prémiových vozech je marže vyšší, než na případném kompaktním, vysokoobjemovém elektromobilu.

Přímo se ale nabízí, aby malá, dostupná Tesla vznikla v Německu a vyráběla se v nově budované Gigatovárně Berlín. Takové auto by pak mohlo být určeno třeba i jen pro Evropu. V minulosti ale náčrt takového konceptu (viz. obrázek) přišel kupodivu z čínské Tesly.

149 Comments on “Elon Musk si myslí, že elektromobily Tesla jsou pořád moc drahé; levnější vůz by mohl být z Německa”

    1. Tak mimo spoustu jiných věcí i na prodeji emisních
      Tak mimo spoustu jiných věcí i na prodeji emisních kreditů. A byl by Elon hloupý pokud by jich nevyužíval. Do budoucna bude tento příjem stoupat. Má to akorát jednu chybu, je toho dost v neuhrazených pohledávkách. Hoši z jiných automobilek platí jaksi později :):)

                1. Jedna kulka? Myslíš, že aktuální ekonomická a zdravotní
                  Jedna kulka? Myslíš, že aktuální ekonomická a zdravotní krize není kulka? 😀 A přesto se Tesle daří lépe než možná všem ostatním automobilkám.

                2. Jo prodávat emisní povolenky je dobrý byznys, v Bibli se
                  Jo prodávat emisní povolenky je dobrý byznys, v Bibli se píše nechval dne před večerem, krize totiž ještě vůbec nepřišla, to co přijde nebude podobné a příjemné ani zdaleka tomu co před 10 lety.

                3. Pokud vím tak v tom zákoně není nic o tom, že ty
                  Pokud vím tak v tom zákoně není nic o tom, že ty povolenky může prodávat jenom Tesla. Ty pravidla jsou stejná pro všechny. Navíc i bez těch povolenek by finanční situace Tesly byla lepší než Fordu, GM nebo VW.

      1. hm. Nepozoruju u svého vozidla žádný šlendrián. V
        hm. Nepozoruju u svého vozidla žádný šlendrián. V servisu jsem byl jednou kvuli dejebanejm diskům a gumám od špatné silnice a přístup byl ok. Tedy nevím, asi se vždy řeší nějaké konfliky a ty se pak pěkně rozmazávají !!! 🙂

      2. Musite si uvědomit, že to zaláskovaného uživatele vůbec
        Musite si uvědomit, že to zaláskovaného uživatele vůbec nezajímá. Jak říkal kamarád co má TM3, jeho nezajímá zpracování a design, který je nic moc, ale to, že ho baví ta technologie a jezdí zadarmo, nic jiného ho na tom nezajímá.

  1. V konferenčním hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2020
    V konferenčním hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2020 Elon Musk řekl, že je toho názoru, že elektromobily Tesla jsou pořád příliš drahé a je potřeba s tím něco dělat.

    Může s tím dělat něco celkem jednoduše, třeba nemít 5x vyšší marži než ostatní výrobci, ale chápu, muset by vyrábět 30x více aut.

            1. Pohodlí rozhodně není stejné, jízdní vlastnosti už
              Pohodlí rozhodně není stejné, jízdní vlastnosti už vůbec ne a výbavu má Kona také lepší. Ano, nenašel jsem sklápění zrcátek při couvání a chybí paměti sedačky. Podrobně o tom píši na Elektroforu (odkaz výše).

              1. Tak pak jsem váš příspěvek pochopil špatně, vyznívá
                Tak pak jsem váš příspěvek pochopil špatně, vyznívá spíše ve prospěch Ioniqu.
                Nevýhody Kony z vašeho příspěvku:
                1. Méně místa ve předu (vzadu) a menší sedačky
                2. Nemá paměťi na polohu sedačky
                3. Nemá sklápění zrcátek při couvání
                4. Nelze vypnout zvuk pro chodce
                5. Horší ovládání rekuperace
                6. Vyšší spotřeba
                7. Těžká přední kapota
                8. Absence podsvícení kliky řidiče
                9. Objem kufru Kona 332/1114 litrů, Ioniq 357/1417 litrů

                1. 1-4. ano, to jsou mé první poznatky (někomu nemusí
                  1-4. ano, to jsou mé první poznatky (někomu nemusí vadit)
                  5. ovládání rekuperace je jiné a možnost skoku z 0-3 a 3-0 nelze, jelikož ji Kona využívá na AUTOrekuperaci, což je jistě přínos.
                  6. předepsaná spotřeba je vyšší, ale dojezd je víc než 2x větší. Už jsem jel zkušební trasu s převýšením přes 500m za 9kWh/100km, takže méně než s Ioniqem. Kona podstatně lépe rekuperuje, což uvedu později, až více najedu. Zatím jsou v příspěvku první dojmy za prvních 500km.
                  7. ano přední kapota je těžká (Ioniq měl hliníkovou)
                  8-9. ano

                  Když jsem psal při pořízení Ioniqa se se mi u něj nelíbí, bylo to asi 14 bodů (velmi špatný výhled dozadu přes spoiler, není zadní stěrač,…) A za 40tis.km jsem ten zadní spoiler bral už jako výhodu.

                  Kona má mnoho dalších výhod. O větší baterii a výkonu psát nemusím, ale třeba, že 3F-16A (11,2kW) nabíječka umí nabíjet také pouze z jedné fáze až 32A je hodně potěšující 😉

                2. Asi to chce poznatky sepsat po nájezdu několika tis. km a
                  Asi to chce poznatky sepsat po nájezdu několika tis. km a udělat soupis pozitiv a negativ, aby to bylo srozumitelnější.

                3. Kdyby jste řešil kam s nabíjecími kabely tak dnes nám
                  Kdyby jste řešil kam s nabíjecími kabely tak dnes nám dorazil přední kufr pro eNiro.

                  Objednali jsme to zde, ale trochu jsme si na to museli počkat.
                  Rakušáci naštěstí reagují na emaily a nakonec dodrželi termín, který až v průběhu komunikace slíbili.

                  Instalace je trivialni. Sunda se plastovy kryt motoru a na jeho drzaky se nacvakne tahle vana.

                4. Těsnění to žádné nemá. Kolega už plánuje na okraje
                  Těsnění to žádné nemá. Kolega už plánuje na okraje navléct podélně rozříznutou izolaci na ppr trubky nebo tak něco. Každopádně tím, že to nemá vpředu mřížku a chladič tak se do motorového prostoru tolik nečistot nedostává, tedy zatím je stále vše čisté.

                  Ten organizér vypadá pěkně.

                5. kuna je prevít, myslel jsem že do EV nejde a ona jde s dobou
                  kuna je prevít, myslel jsem že do EV nejde a ona jde s dobou a hadice na Ioniqu jí hodně chutnaly… Škoda, že nedávají na všechna ty ochranné síťky.

                6. Bohuzel, kdyby krytovali spodek motoru jako to má napr.
                  Bohuzel, kdyby krytovali spodek motoru jako to má napr. Mercedes, tak by to bylo v pohodě. První co jsem udelal, tak jsem nainstaloval proti Kunám el. ochranu.

                7. Elektronickou plačičku mám a stříkám sprejem…
                  Jo a

                  Elektronickou plačičku mám a stříkám sprejem…
                  Jo a kočkám se strašně líbí ploutvička, kterou si neustále značkují.

                8. Já stříkal i elektronicky plašil , a stejně vlezla.
                  Já stříkal i elektronicky plašil , a stejně vlezla. Naštěstí silový kabely mám v ocelové drátěnce, tak sežral jen izolaci ke kabině. Pak už dobrý, sousedi pořídili kočku a od tý doby jsem kunu u nás v ulici neviděl.

                9. Mám kočku i psa 😉
                  kunu buhužel také ;(
                  Ta drátěnka je

                  Mám kočku i psa 😉
                  kunu buhužel také ;(

                  Ta drátěnka je silonová, jen vypadá kovová…
                  …přemýšlel jsem, že bych hadice něčím obalil.

                10. Já, když nechávám auto venku pod přístřeškem,
                  Já, když nechávám auto venku pod přístřeškem, otevírám na noc kapotu motoru. Přijde mi, že to funguje, ty potvory asi vyhledávají stísněné prostory. Synovi v motoru už kuny řádili, mi ne.

                11. Jak jsem uvedl, budu psát poznatky postupně, takže pro
                  Jak jsem uvedl, budu psát poznatky postupně, takže pro přehled doplním km. S větším nájezde se mohou některé věci změnit (třeba přijdu na to že lze sklopit zrcátka při couvání).
                  Myslím, že první pocity jsou také důležité a časem se na ně zapomene.
                  Na podrobnější věci (spotřeba, dojezd, OBD, atd.) postupně založím samostatná vlákna.

                12. Ideální je si poznatky psát do elektrofora, je tam hezky
                  Ideální je si poznatky psát do elektrofora, je tam hezky uceleně seřazené a já jsem to použil i jako takový deník, pro ostatní tam je pak spousta zajímavých informací.

                13. Však tak činím, píši poznatky na Elektrofórum, jak
                  Však tak činím, píši poznatky na Elektrofórum, jak jistě víte (diskutujeme tam spolu).
                  Zde jsem jen odpovídal Michelinovi, do čehož jste se přidal 😉
                  Přeji hodně km s eNirem a očekávám na Elektroforu také nějaké poznatky a porovnání se Soulem 😉

                14. Určitě napíšu, samozřejmě jako vždy, něco měl Soul
                  Určitě napíšu, samozřejmě jako vždy, něco měl Soul trošku lepšího, jinak Niro ma spoustu zajímavějších funkcí a je to o dvě generace dál, tedy bude to ještě větší rozdíl než u vás. Samozřejmě nějaká kritika na Niro nebude, něco prostě mohli udělat lépe.

                15. Chtěl jste asi napsat, že kritika na Niro (ne)bude…
                  Kona

                  Chtěl jste asi napsat, že kritika na Niro (ne)bude…
                  Kona má mnoho lepšího než Ioniq (už mi volal i kolega, že jsem Konu pěkně pohanil). Nicméně jsou byly to prvotní pocity, když jste na něco navyklý za 40tis.km a pak přesednete jinam. Já Konu koupil „od stolu“, aniž bych si ji předem vyzkoušel. Jednou dávno jsem chvilku seděl v autosalonu v benzínové. Niro jsem si třeba projel, byť pouze hybridní. Také jsem v 2016 uvažoval o Soulu a měl i zkušební jízdu.

                16. Kdyby jste řešil kam s nabíjecími kabely tak dnes nám
                  Kdyby jste řešil kam s nabíjecími kabely tak dnes nám dorazil přední kufr pro eNiro.

                  Objednali jsme to zde, ale trochu jsme si na to museli počkat.
                  Rakušáci naštěstí reagují na emaily a nakonec dodrželi termín, který až v průběhu komunikace slíbili.

                  Instalace je trivialni. Sunda se plastovy kryt motoru a na jeho drzaky se nacvakne tahle vana.

                  Mají to i na Konu.

                17. Děkuji za typ, našel jsme i další, ale jak jsem psal na
                  Děkuji za typ, našel jsme i další, ale jak jsem psal na Elektroforu, lze jako přední kufr použít zadní box z rezervy, což je zadarmo a navíc získáte zadní kufr větší asi o 150 litrů, tedy nějakých 480.
                  Nevím jak to má eNiro, ale u Kony to pasuje (je několik videí na netu).

                18. V letošním modelovém roce eNira už rezerva není a kufr o
                  V letošním modelovém roce eNira už rezerva není a kufr o dost oproti loňskému modelu prohloubili, tedy pod platem moc místa není.
                  Každopádně když je zadní kufr naložený dostává se ke kabelům špatně. V Tesle je také vozím vpředu.

                19. Kona má pod platem obdélníkový organizér a pod ním
                  Kona má pod platem obdélníkový organizér a pod ním ještě jeden místo rezervy.

                20. Niro tam mělo taky rezervu cca 80 litrů, jenže v novém
                  Niro tam mělo taky rezervu cca 80 litrů, jenže v novém modelu, jak píše Michelin, zvětšili (prohloubili) kufr a rezerva je tam minimální, v podstatě na jeden kabel. Navíc když člověk něco veze v kufru, tak se k těm kabelům špatně dostává, já to vyřešil tím organizerem.

                21. Jo a KONA_CZ má také v TP zapsáno tažné 300/300 kg 😉
                  Jo a KONA_CZ má také v TP zapsáno tažné 300/300 kg 😉

                22. Cetl jsem v tom soupisu co jste posilal odkaz.
                  Cetl jsem v tom soupisu co jste posilal odkaz.

                23. Ahoj, moc pekny frunk. Kdyz jsi mi ukazoval ten predni kufr,
                  Ahoj, moc pekny frunk. Kdyz jsi mi ukazoval ten predni kufr, tak s emi zdal ten kryt motoru dost vysoky, ze uz by tam nebylo msito na neco tak hlubokeho. To mezi tim krytem a motorem bylo jeste olik volnho mista? Spis mi prislo, e po bokach bylo daleko vice prosotoru na dva frunky.

                24. Jj. Mista nad motorem (vlastne je to odspodu motor s
                  Jj. Mista nad motorem (vlastne je to odspodu motor s prevodovkou, na nem menice a uplna nahore palubni nabijecka) je dost.
                  Fajn je na tom ten system nacvaknuti do drzaku puvodniho krytu, takze to dobre drzi a pritom zadna slozita montaz.

  2. Před koronou bylo Sko za 2 170 000,- potom zdražili kvůli
    Před koronou bylo Sko za 2 170 000,- potom zdražili kvůli kurzu o 100tis. Teď je Dolar za míň jak před koronou a ještě mezi tím Tesla v US zlevnila o 3-5tis USD podle modelu.

    Jestli se Elonovi zdá, že jsou moc drazí je nejvyšší čas s tím v EU něco udělat a nečekat na Berlínskou továrnu. Stačilo by aplikovat slevu a vrátit přepočet USD a hned by bylo Sko za „dvojku“.

  3. Rozumný přístup. Jasně že jsou strašně drahé, stejně
    Rozumný přístup. Jasně že jsou strašně drahé, stejně jako jiné elektromobily. Navíc se obávám, že po světě za pár let začne vlna omezování výhod a dotací a taky elektřina podraží, takže nakonec ty elektromobily budou muset být levnější, aby se prodaly..
    Podle mě se nevyplatí už dnes i kdyby byly stejně drahé jako obdobné spalováky. A jsem naprosto přesvědčený, že auto s 400-600kg baterkou není ekologičtější, než ty dnešní malý městský pojízdný čističky vzduchu.

    1. Nebudou „muset“ byt levnejsi. Proste za par let nebudete mit
      Nebudou „muset“ byt levnejsi. Proste za par let nebudete mit jinou volbu. Rekneme si to na rovinu. Pokud bude dale pokracovat silenstvi se snizovanim emisi.

      Mimochodem by me zajimalo, jestli zrovna Tesla by se po prepoctu vesla do limitu.

        1. To je ale opravdu hodně omezený přístup. Opravdu hodně.
          To je ale opravdu hodně omezený přístup. Opravdu hodně. Myslel jsem, že dneska už není nikdo, kdo by věřil, že jsou elektromobily bezemisní. Vy jste ještě nepochopil, že je to jen hra jiné zájmové skupiny a o planetu tu zas tak nikomu nejde…
          Víte jak se recyklují baterie? Víte, jak se nakládá s pneu? Víte, co se děje s asfaltem, po kterém jezdí? Se solí, kterou se asfalt solí? Víte, jak se ještě pořád ve většině světa vyrábí elektřina?

          Není náhodou správný směr obecné omezení individuální dopravy? Upřednostnění kol, pěší? Zmenšování aut?
          Fakt miluju tyhlety ekology, co maj na střeše solární panely, před barákem EV přes dvě tuny a myslej si, že jsou eko víc, jak soused s baworákem X5…boha
          Zamyslete se.

            1. Kdyby se vyráběla bezemisně auta, tak by to bylo prima, ale
              Kdyby se vyráběla bezemisně auta, tak by to bylo prima, ale to nikdy nebude. Jenom při výrobě baterie 64 kWh se údajně vyrobí 15 tun CO2 (tedy to co průměrně vyrobí ICE při nájezdu 120 tis. km), tady bych ekologii nehledal. Až Babišovi někdo řekne, že my co jezdíme na elektřinu jsme na daních obrali stát o desítky milionů a že ho budeme brzy obírat o stovky milionů ročně na daních za paliva, tak omdlí 🙂

              1. Píšete to jako by při výrobě spalovacího motoru, a
                Píšete to jako by při výrobě spalovacího motoru, a všech částí okolo co jsou do aut potřeba, žádné emise nevznikaly. Mimochodem nechápu odkud by se ty emise při výrobě baterií měly brát. Největší baterkárna světa tj. Gigafactory jede na solár.

                1. To jo, ještě napište že ty střešní soláry vyrobí 2GW
                  To jo, ještě napište že ty střešní soláry vyrobí 2GW energie za den 🙂 Raději si přečtete PDF o několik příspěvků níže.

          1. Se divim, ze vubec pouzivas internet 😀 Vis jakou ma
            Se divim, ze vubec pouzivas internet 😀 Vis jakou ma uhlikovou stopu tvuj komentar 😀 Srovnavam spalovak s EV a tankovani s dobijejim, tak nechapu, co resis asfalt 😉 Od jara do podzimu jezdim na elektrinu z vlastni strechy a CO2 naseho EV, domacich baterii a FVE jsem vyrovnal po ujeti 30tis. km 😉

            1. PetrVins: A víš, jakou by to mělo uhlíkovou stopu, kdybych
              PetrVins: A víš, jakou by to mělo uhlíkovou stopu, kdybych vám to jel každýmu říct byť elektromobilem? 😉

              Každopádně z diskuze vyplývá, že jsou tu dvě strany proEV a protiEV. Ani jedna strana nechápe, že o to tu nejde. Ne, ani spalovací motory nejsou vyrobeny bezemisně, ani ty soláry na střechách, ani nafta ani nic dalšího. Ani ten, kdo má soláry+EV není bezemisní a ani si na to bezemisně nevydělal.

              Já jsem v klidu. Já si nemyslím, že těch pár výfuků aut nahradí výbuch sopky. Jsem přesvědčený, že konání člověka má na tuto planetu naprosto marginální vliv.

              Vadí mi ale auta ve městě. A je mi jedno, jestli BEV nebo nafťák. Na nebezpečí nebo hluk to má dneska malý vliv, na PM10 taky.

              1. Dominik, suhlasim s Tebou, ze je lepsie chodit vlakom ci na
                Dominik, suhlasim s Tebou, ze je lepsie chodit vlakom ci na bicykli ako kupit (a pouzivat) akekolvek auto. Ale, ze ludia nemaju ziadny vplyv na hluk alebo PM10? To si zabil ale ultimatne. Vies take veci sa daju celkom exaktne merat. A ze ich aj sledujeme dost bedlivo po celom svete a je jasne, ze tam kde je vela ludi (velkomesto/priemysel) je kvalita ovzdusia najhorsia. https://waqi.info/

                1. Myslel jsem to tak, že lidé nemají vliv např. na
                  Myslel jsem to tak, že lidé nemají vliv např. na globální oteplování nebo jen malý. A na PM10/hluk nemá moc velký vliv jestli spalovací auto nebo elektrické.

                2. Takže spalovák rozjíždějící se na zelenou na
                  Takže spalovák rozjíždějící se na zelenou na křižovatce nevydává žádný hluk. A filtr pevných částic odfiltruje z procesu spalování všechno. OK.

                3. To si nemyslim. Aj ked okrem vyfukovych plynov produkuje PM10
                  To si nemyslim. Aj ked okrem vyfukovych plynov produkuje PM10 najma oter z pneumatik a brzdovych dosticiek. Prave brzdy na EV vydrzia 2-3x dlhsie ako na spalovakoch. Koli rekuperacii. Takze EV produkuje o nieco menej PM10.
                  Suhlasim ale s Tebou ze by sme mali zmensovat dopravne prostriedky ako sa len da. Ja by som hned menil svoje 5 miestne za nejake 1-2 miestnu 4-kolku a la Seat Minimo, Toyota i-Road, Nissan Land Glider, Uniti One, Lumeno Smera, … ale nikto to nechce vyrabat! Renault odflakol Twizy ze sa neda pouzivat celorocne a nikto iny uz podobne vozidlo nepredava. 🙁

                4. Ano, tak si to myslím i já. Těžší EV zase vyrobí více
                  Ano, tak si to myslím i já. Těžší EV zase vyrobí více z otěru pneumatik a asfaltu a méně z brzd a spalování. A taky souhlasím, že by bylo lepší EV, kdyby existovalo něco lepšího, jak Li-ion atp. Ale ne o moc. Mnohem lepší by bylo individuální auto-dopravu utlumovat jako celek.

                5. Tiez si myslim, ze najlepsia cesta je v co najvacsej miere
                  Tiez si myslim, ze najlepsia cesta je v co najvacsej miere podporovat hromadnu dopravu. Ak by boli vlaky a autobusy zadarmo (financovane statom/samospravami) a vsetci/vacsina cestujuci by sa presunuli do tejto dopravy, autobus by isiel mozno kazdych 5-10 minut a nemuseli by ste riesit ci niekde stihnete prestupit alebo chytite pripoj. Auta by zmyzli z nasich ulic. Aaach to je utopia, ale rad snivam o lepsom zajtrajsku. 🙂

                6. Jízda vlastním pohonem. Pěšky nebo na
                  Jízda vlastním pohonem. Pěšky nebo na elektrokole/koloběžce. Každé % se počítá. A když už nic, tak konečně změnit to dogma, že auta jsou pány silnic a mají vždy přednost před vlastním pohonem se pohybujícími 🙂 Jaj to je utopie, ale krásné sny :-))

                7. svet nie je iba o zdravých. skúsť prejsť svoje trasy ako
                  svet nie je iba o zdravých. skúsť prejsť svoje trasy ako by si tlačil inv. vozík (oproti kočíku vezie min 50kg osobu a má rejdové kolečká 10cm)
                  tie sny sú vlhké.

                8. Nějaký místní chytrolín by Ti měl odpovědět, že ses
                  Nějaký místní chytrolín by Ti měl odpovědět, že ses bohužel pro Tebe narodil moc brzy.

                9. uvedom si, že MHD v časoch, keď vzniklo/prišlo/zaviedli
                  uvedom si, že MHD v časoch, keď vzniklo/prišlo/zaviedli dotovaným NEBOLO, bola to komerčná a zisková vec – určená pre strednú vrstvu dochádzajúcu zo súkromných rezortov do centra! žiadne dotácie a žiadne vylúčené skupiny. toto tu je tunel ny verejné financie! a nemýliť si to so socíkom, kedy musel autobus pri fabrike o desiatej večer čakať na posledného! síce potom šofér išiel s RTO tak, že aj sediacu sa držali a trať, ktorú dnes prejde modernejší bus za viac ako pol hodiny mu trvala DO desať minút (rampy, dnes podjazd)!

                10. Nepíšu, že neexistuje oteplování. Píšu, že by
                  Nepíšu, že neexistuje oteplování. Píšu, že by proběhlo i bez člověka.

                11. Ano..s tím právě nesouhlasím. Ani po tom, co je na wiki
                  Ano..s tím právě nesouhlasím. Ani po tom, co je na wiki vágně napsáno, že existuje konsensus. Ale NIKDO to neví ani vědět nemůže.

                12. Ak mas pocit, ze je to na wiki napisane vagne, nic ti nebrani
                  Ak mas pocit, ze je to na wiki napisane vagne, nic ti nebrani rozklikat si vsetky odkazy na zdroje, ktore v tom clanku su. Najdes to tam dost podrobne podlozene.

                13. Díky za tip. O tom tématu neslyším ani nepřemýšlím
                  Díky za tip. O tom tématu neslyším ani nepřemýšlím poprvé 🙂 Mám prostě jiný názor a souhlasím s tou druhou „většinou“ vědců. A nemám potřebu o tom kohokoli přesvědčovat.

                14. A to je prave chyba. Ak by ste ma totiz presvedcili, nebudem
                  A to je prave chyba. Ak by ste ma totiz presvedcili, nebudem ja presviedcat Vas. 😉

                15. To si fandíte.
                  Ale musím si zapamaovat váš nick. Až bude

                  To si fandíte.
                  Ale musím si zapamaovat váš nick. Až bude téma globální oteplení, rozvinu víc svůj názor, že co se tu dělo 4,5mld let a co tu člověk posledních 20tis let spálil, nepůjde naším druhem zvrátit za posledních 80 let spalováním fosilních paliv v autech. Ale prosím a bez obvi%nování, že se bojím…až bude téma nebo jinde.

                16. Zrovna jsem narazil na tento podcast (dporucuji zacit az 4tou
                  Zrovna jsem narazil na tento podcast (dporucuji zacit az 4tou minutou a pustit rychlot pehravani na 1,5). Az si priste o klimatu pokecame, muze se hodit. 🙂

                17. Zkuste, prosim, roslizit
                  „NIKDO to neví ani vědět

                  Zkuste, prosim, roslizit
                  „NIKDO to neví ani vědět nemůže“
                  a
                  ja to nevim a nemuzu vedet.

                  Zkuste, prosim, druhe nesoudit dle sebe a sveho okoli. Nebo Vy zvladnete popsat chovani cernych der, plne chapete kvantovou mechaniku, skvele popiste lidske telo a procesy v nem? Tim chci rici, ze je blahove si myslet, ze neexistuje na svete lovek, ktery v nejake oboru je lepsi nez ja (Vy). 🙂

                  Doporucuji zacit cist

                18. :-))))
                  Nechci se tu bavit o oteplování, je x článků pro a

                  :-))))
                  Nechci se tu bavit o oteplování, je x článků pro a y proti.
                  Ovšem zábavné je, že abyste mě přesvědčil o své pravdě, dokážete jít sám proti sobě.
                  Já jsem špatnej kvůli názoru „nikdo neví“.
                  Vy jste ten správnej kvůli názoru „někdo ví“ nebo „někdo může vědět“ – viz odkaz. Úsměvné.

                19. Mne nedela problem jit sam proti sobe, protoze 2 veci vim
                  Mne nedela problem jit sam proti sobe, protoze 2 veci vim naprosto presne: nejsem nejchytrejsi clovek na svete a jednou umru 🙂
                  JE dobre se na temata divat kriticky. Treba si polozit otazku, co konkretne ted zapricinuje globalni oteplovani. Reknete, prosim, svuj nazor?

                20. A ci by zapricinilo globalni oteplovani, ktere ted probiha,
                  A ci by zapricinilo globalni oteplovani, ktere ted probiha, kdyz by za tim nebyl clovek? Co je za nim ted dle Vaseho nazoru?

                21. No tím samým, čím bylo způsobeno několikrát v minulosti.
                  No tím samým, čím bylo způsobeno několikrát v minulosti.

                22. A to je?
                  A i v minulosti bylo to oteplovani tak rychle?

                  A to je?
                  A i v minulosti bylo to oteplovani tak rychle?

                23. konsenzus. a oponent je s hanbou vylúčený. bez debaty o
                  konsenzus. a oponent je s hanbou vylúčený. bez debaty o jeho pochybnostiach.
                  naviac, takzvanými eko zmenami na motoroch sa síce zachytia SADZE, ale reálne tie by zastavili ak obyčajné chĺpky v nose. to skutočne škodlivé sú menšie častice ktoré vdýchneme do komôrok a tam prejdú do krvného riečišťa. a to je ZDRAVOTNÉ riziko, to eko lógov nezaujíma, nesúvisí s údajnou klimatickou katastrofou. naviac konzes je o zvyšovaní teploty, hoci reálne môže nastať ďalšia doba ľadová.

                24. A jak ta doba ledova dle Vas nastane? Co bude jeji pricinou?
                  A

                  A jak ta doba ledova dle Vas nastane? Co bude jeji pricinou?
                  A Vy jste si nevsimlu trendu poslednich let, ze se globalni teplota zvysuje?

                25. trend posledných rokov je kolísavé počasie – konkrétne
                  trend posledných rokov je kolísavé počasie – konkrétne tento rok mal byť rxtrémne suchý a ajhľa – vody je dostatok.
                  ak svoje PAvedecké teórie sú správne/nesprávne iba tým, že sa nejaká uvrešťaná skupina na niečom dohodne, potom o vede sa vravieť nedá.
                  takže rovnako platí, že síce pár rokov a na pár miestach bude horúco, avšak na zvyšku bude chladno.
                  osobne sledujem konšpirátorov, šíriteľov hoaxov, alešbio ako sa to volá od roku 1963 – vtedy prišli s varovaním ako sa vyčerpajú (bezo zvyšku) zdroje – strelím – ropa, meď, …. a figu borovú. následne strašili chorobami (zánik ľudsta) a v tom istťom čase premnoženie a hlad.

                  všetko je to primárne o tom, že v európe, svete, nastalo uvoľnenioe a ľudia sa prestali báť VOJNY. tak bolo nutné niečo nájsť, ako masy ovládať.
                  sekundárne to bolo o peniazoch.
                  nastrkali nsa do projektov (z ktorých mnohé sú slepá uličky) a podporovala to vysoká cena ropy. a odrazu – cena ropy padla tak nízko, že sa do „enviro“ prestali strkať prachy, lebo efektivita a množstvo slepých uličiek!

                26. Je vody dostatek globalne, nebo jstre se zameril jen na
                  Je vody dostatek globalne, nebo jstre se zameril jen na Stredni Evropu? Mam kamarada z horni casti Svedska a ten mi psal o ohromnych vedrech a suchu v cervnu, kdy u nas bylo pocasi, na ktere jsme byli zvykli pred 50ti lety.

                  O ovladani mas si myslim sve. Clovek ma dnes nebyvaly pristup k informacim s minimalnim usilim a to predevsim tem nejnovejsim. Doba, kdy clovkek listoval v knihovne, aby se dozvedel neco „noveho“ a pak to musel overovat v jinych publikacich, je nastesti pryc. NA druhou stranu to vyzaduje vysokou miru kritickeho mysleni, protoze neni cenzura (v tom dobrem slova smyslu – ze nevidi svetlo sveta tolik lzi ci nesmyslu).

                  Vic nez strach me ovlada starost o sve potmstvo. Vcera po delsi dobe jsm ebyl zase v Brne a hnd jsme se kolegy zeptal, jak muze nekdo dobrovolne dychat takovy smrad, jaky tam je. No dobrovolne bych jeste pochopil, ale uz nechapu, jak to muze nekdo obhajovat.

                27. no, nemyslel som priamo sahel, ale aby sme nechodili ďaleko,
                  no, nemyslel som priamo sahel, ale aby sme nechodili ďaleko, českú kotlinu. ešte v máji/květnu bolo katastrofálne sucho a zrazu je vody dostatok.
                  zasa na slovensku sa podľa vedcov 3/4 vody vyparí a zbytok vsiakne minimum odteká povrchovo.
                  oboje považujem za klamanie.
                  prístup k informáciám je na dve veci. ak mažú oponentov, takže s/prostý ľud si nemá z čoho vybrať.

                  a k poslednému odseku – nienkotvorní obhajujú filtre v dýzloch a tí, ktorí nemajú možnosť si prečítať niečo iné slepo veria, že každé naftové auto im vzduch na ulici ČISTÍ. a u malých/nízkoobsahových autách je to podobne.
                  n druhej strane, kone smrdia potom a nie každý záhradkár by „koblížky“ pozberal, to radšej kúpi „strojená hnojjiva“.

                28. Problem vidim v tom nechozeni daleko. Protoze ja celou dobu
                  Problem vidim v tom nechozeni daleko. Protoze ja celou dobu pisu a mam na mysli globalni oteplovanbi, ne oteplovani CR/SK.
                  Mimochode, jaky si myslite, ze je pomer odparu, vsaku a odtoku srazek v letnich 30 °C?

                29. 1. nechodenie ďaleko problém nie je – mal som na mysi
                  1. nechodenie ďaleko problém nie je – mal som na mysi kompetentnosť vedcov, ktorí nám tuná predvádzajú svoje péredpovede. tie, ktoré sa zväčša nenaplňujú, jedno či v srdci európy, či v globále. dokážu jednorázové udalosti vydávať ako celovesmírne.
                  2. ten článok o odpare bol z apríla/dubna. bol to rovnaký kôš poučení ako keď som mal polemiku s vedátorom ktorý sa votrel za poradcu predpredpredminulej premiérky sociologičky – nechcel pripustiť, že podstatná časť vody z dažďa sa udrží na listoch/ihličí a na zem padne až keď presiahne kritické množstvo/zhodí ju vietor.
                  sk vedci to prezentovali ako neustále platnú dogmu. či v horúčavách, či v mrazoch.
                  odpoveď sa skrýva v humidite a v nasýtení zemského povrchu.
                  pred mesiacom dlhšie (3-4 dni) pršalo veľmi jemne. trávnik bol nasiaknutý, následný kratučký prudký dážď vytvoril v ňom kaluže, ktoré vsakovali hodiny. nebyť tu rovina, ten krátky dážď by stiekol povrchovo. podobne ako keď je zem suchá/vyprahnutá.

          2. zamyslel som sa a odpoveď znie NIE!
            Není náhodou správný

            zamyslel som sa a odpoveď znie NIE!
            Není náhodou správný směr obecné omezení individuální dopravy?
            hromadná doprava je dnes nezmysel, vysoké náklady pre obec, púdajné straty pre podnikateľa, cestovné napriek údajným dotáciám vyššie ako auto s jedným sediacim, …
            Upřednostnění kol, pěší? Zmenšování aut?
            bicyklisti málokedy dodržujú predpisy, aktivisti, ktorí presadzujú idiotské riešenia s cyklopruhmi neoddelení od motorizovaných … pešo sa dá akceptovať krátka vzdialenosť, napríklad ja by som na bus musel tlačíť inv. vozík polkilometra a „chodnák“ z ktorého sa do bus-u nastupuje má šírku cca 80cm. a SMART je malý a pre dvoch, ale už spomenutý inv vozík doň nenaložím a nosič vzadu neupevním/nevyrába sa.
            Fakt miluju tyhlety ekology, co maj na střeše solární panely, před barákem EV přes dvě tuny a myslej si, že jsou eko víc, jak soused s baworákem X5. bmw i3 má 1320kg! dominikunikuniku, ty si fakt kouzelník! tak sa zamysli.

                1. No me by to trvalo z 0 na 100% 3 dny, tak se ptam, jakou
                  No me by to trvalo z 0 na 100% 3 dny, tak se ptam, jakou musite mit elektrarnu a za kolik penez, aby to fungovalo. Coz je dost financne neefektivni.

                2. Nuz ak vyjazdite tych 100% za jeden den, tak asi nemate auto,
                  Nuz ak vyjazdite tych 100% za jeden den, tak asi nemate auto, ktore je urcene pre Vas.

                3. Co to je za blbost, jine auto s vetsi baterkou by to vyresilo
                  Co to je za blbost, jine auto s vetsi baterkou by to vyresilo jak? Kdyz vyjezdim 15kWh denne, tak to fakt ze solaru za den nenabiju

                4. O to prave ide, ci tych 15kWh vyjazdite s E-Tronom alebo
                  O to prave ide, ci tych 15kWh vyjazdite s E-Tronom alebo Ioniqom je set sakra rozdiel.

                5. Aha, no tak zase vedle, vyjezdim je s Ioniqem 🙂
                  Aha, no tak zase vedle, vyjezdim je s Ioniqem 🙂

                6. 🙂 Tak potom mate prilis malu FVE.
                  🙂 Tak potom mate prilis malu FVE.

                7. Pro jistotu doplnim: nebo prilis malou akumulaci 🙂
                  Pro jistotu doplnim: nebo prilis malou akumulaci 🙂

          1. No a kolik se toho musi spalit, abyste si mohl u pumpy ve
            No a kolik se toho musi spalit, abyste si mohl u pumpy ve vasem meste natankovat plnou nadrz nafty jste nepocital? 😉 Vyrobit ropnou plosinu, vytezit a dopravit ropu, zpracovat ropu na naftu, postavit cerpaci stanici a dovest na ni naftu. No a tresnicka na ropnym dortu je vase coudeni po celem meste 🙁

                1. Dalsi uplne zbytecna odpoved. Koukam, ze tady je ten pohled
                  Dalsi uplne zbytecna odpoved. Koukam, ze tady je ten pohled fakt uzkoprofilovy. Tak ale napovim, pri soucasnem energetickem mixu, uhli a plynu ne asi ….

                2. Obávám se, že tady asi nápovědy nepomůžou a jestli už
                  Obávám se, že tady asi nápovědy nepomůžou a jestli už vůbec by pomohlo trknuti..
                  Ale pokud jen přeci budeš schopen přesně popsat co vůbec chceš spočítat, tak se možná zde najde dobrá duše, která pak obětuje svůj čas a spočítá ti to..
                  Já to rozhodně ale nebudu…

                3. Já to spočítané mám, to není žádná věda, jenom
                  Já to spočítané mám, to není žádná věda, jenom nevím, kolik vyprodukuje moderní elektrárna CO2 z jednoho kg uhlí

                1. Clovek se slusne na neco zepta a ackoliv nechce, dostane
                  Clovek se slusne na neco zepta a ackoliv nechce, dostane soustu uplne zbytecnych odpovedi.

                2. odpoviem inak – na slovensku podobnú otázku o dva/tri roky
                  odpoviem inak – na slovensku podobnú otázku o dva/tri roky položí iba „*“, pretože skončí POSLEDNÁ uhoľná elektráreň.
                  stačí?

      1. Když zaváděli poplatek za likvidaci elektroodpadu, který
        Když zaváděli poplatek za likvidaci elektroodpadu, který zdražil každý elektrospotřebič tak jste to také nazýval šílenstvím?

        A co stočné? Není šílenství platit za likvidaci splašek? Nebylo by levnější to vypouštět na ulici jak ve středověku?
        A co teprve třídění a svoz odpadu. To je šílenství kolik peněz to stojí, vždyť by se to dalo vyhazovat na ulici jakou kouř z vejfuku auta a nic by to nestálo ne?

          1. Tenhle postreh tady mel nedavno Pavel K a ma naprostou
            Tenhle postreh tady mel nedavno Pavel K a ma naprostou pravdu.
            Lidstvo se neustale posouva a diky bohu si cim dal vice uvedomuje cim vsim sobe i planete skodi a snazi se tyto chyby napravovat.
            Ted holt dosla rada na cmoud z vyfuku aut v ulicich.

              1. Jj, je to nadhera prijit z hospody a nesmrdet jako popelnik.
                Jj, je to nadhera prijit z hospody a nesmrdet jako popelnik.

                A vlastne take pekne prirovnani.
                Ten kour nezmizel jen se presunul z hospod ven kam ted kuraci chodi a vsem se nam tam uvnitr hospod lepe a zdraveji dycha.
                I kdyby elektromobilita take nesnizila (jakoze rapidne snizi) mnozstvi koure pak tim hlavnim prinosem je, ze ho presune za mesta a vsem se nam uvnitr tech mest bude lepe a zdraveji dychat.

                Tedy mrkvickovo otazka, na kterou mu nikdo nechce odpovedet (jak se rozciluje, i kdyz za otazkou by mel byt otaznik, coz neni, tedy to vsichni povazuji za komentar, ktery dale komentuji) je naprosto hloupa a nesmyslna, coz se mu snazime nasimi komentari naznacit, ale on pri sve omezenosti ne a ne to pochopit.

    2. Proč by měla vážit baterka malého auta 400-600kg?
      480 kg

      Proč by měla vážit baterka malého auta 400-600kg?

      480 kg važí battery pack u Modelu 3 Long Range. Nové baterie budou mít větší energetickou hustotu, nebudou mít moduly a přepracován bude samotný pack. Menší auta taky budou potřebovat méně energie.

      Městské auto může mít klidně baterku co váží 200kg.

Napsat komentář