Elon Musk, šéf Tesly, v Německu propagoval elektromobilitu

Jan Horčík - 29 Září 2015

, šéf Tesla Motors, se v Německu se tkal s tamním ministrem hospodářství Sigmarem Gabrielem. Mluvili spolu pochopitelně o elektromobilitě. Elon Musk, šéf Tesla Motors

Elon Musk, šéf Tesla Motors, veřejně vystoupil společně s německým ministrem hospodářství a energetiky Sigmarem Gabrielem
foto: Bundesministerium für Wirtschaft und Energie

Veřejné setkání Elon Muska a německého ministra Sigmara Gabriela bylo zajímavé už jen v kontextu aktuální aféry kolem falšování měření emisí naftových motorů Volkswagen. Ve Volkswagenu proběhlo aktuálně personální zemětřesení, restrukturalizace managementu a velké změny bezesporu ještě nastanou.

Elon Musk při svém vystoupení pochválil Německo za jeho úspěchy v oblasti solární energetiky. Dodal ale, že je potřeba udržitelnou výrobu elektřiny spárovat s udržitelnou spotřebou v oblasti dopravy, tedy elektromobilitou.

Dále řekl, že Německo má skvělé automobilky a nadané inženýry. "Zejména ve strojírenství, chemii, elektroinženýrství je Německo pravděpodobně světovým lídrem. …Ten talent by mohl a měl být využit v oblasti elektroaut."

Dále Musk dodal, že směřování k elektromobilitě by mělo být mainstreamovou, nikoliv postranní záležitostí. A dost možná tím předpověděl jedno z možných dalších dějství v aféře "dieselgate".

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Všimli jste si někdo kouzla nechtěného? Že na hybridu jsou pod sebou 2 články s fotografiemi představitelů 2 automobilek a nádherně je ilustrují? Nahoře Elon Musk s dětskou tvářičkou reprezentující mladou plně elektrickou automobilku Tesla. Pod ním hned fotka nastupujícího šéfa tradičního spalovacího koncernu VW Matthiase Müllera se zjevem dědečka, doprovázejícího vnučku do školky. Jak výmluvné! :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobilita je podle mě i skvělý prvek strategické energetické bezpečnosti. Jedno auto je zároveň potenciální powerpack pro cca 20 domácností na celý jeden den, pokud by byl elektromobil doplněn i o vybíjecí obvody. A to by se SRN mohlo spolu s jejich zálibou v obnovitelných zdrojích, trpících na velké mnohahodinové výkyvy, mohlo stát velmi zajímavým řešením, aniž by se muselo investovat do zvláštních úložišť, třeba powerwallů. Samozřejmě asi žádný elektromobilista nechce, aby mu baterie neustálým využíváním rozvodnou sítí zrychleně degradovala a aby mohl ráno auto najít vyšťavené, ale vhodně zvolenými dotacemi/kompenzacemi/elektřinou zdarma by se dala využívat alespoň část kapacity, která beztak většinu života elektromobilu leží ladem a čeká na nějakou tu delší cestu. Co vy na to?

Obrázek uživatele Josef

Tyhle nápady jsou skvělé, jsou tu už poměrně dlouho a nic z nich není. A to hlavně kvůli ceně. Ani ne tak baterií apod. Ale kvůli ceně inteligentních sítí. Němci nejsou schopni ani dostavět vedení, aby jim nepadalo pod náporem větrných parků. Natož upgradovat sítě na inteligentní standard. Náklady by byly tak obrovské, že by to neufinancovala ani německá dodatečná daň na elektřinu. Dle mého je nadměrné urychlování podobných technologií kontraproduktivní a ohrožuje stabilitu sítě a společnosti. Nenechával bych tomu úplně volný průběh, ale v podstatě násilné prosazování proti vůli obyvatelstva (hlavně kvůli nehorázně vysokým a nestabilním cenám) je cestou do pekel.

S některými částmi Vašeho komentáře bych sice ne zcela souhlasil, ale aspoň uznávám, že mají racionální jádro. Ale to "násilné prosazování proti vůli obyvatelstva" je nesmysl. Cituji:

"Německá energetická revoluce, Energiewende, se stále těší značné přízni domácího obyvatelstva. Podle obsáhlého výzkumu, provedeného v roce 2013 ... schvalují její cíle 80 % Němců.

(v jiném průzkumu) sto třicet drážďanských studentů vyjádřilo ochotu zaplatit za elektřinu až o 27 % více, pokud podíl obnovitelných zdrojů stoupne z 20 % na 30 %"

http://www.energymotejlek.com/2015/06/dojde-nemecke-energeticke-revoluci-dech/

Na konci toho článku máte i vysvětlení, jak je to s tím vedení a že nejde ani tak o peníze, jako o vzhled krajiny.

Obrázek uživatele Josef

Beru, Němci to vidí jinak, s tím souhlasím. Ostatně nedávno jsem se bavil s poměrně „obyčejnými“ Němci a ti skutečně velmi podporují obnovitelné zdroje. U Čechů už ta podpora tak výrazná není. Jsme racionálnější národ a nepřipadá nám smysluplné vynakládat obrovské částky na něco, co nám přinese poměrně malý přínos. I kdybychom investovali bilion korun do FVE se zálohováním, stejně nebudeme moci vypnout uhelky. V případě JE to půjde.

O peníze jde vždy. Vysokonapěťová vedení se dají i zakopat pod zem, nemusí se vést vzduchem. Ostatně lze použít i supravodiče. Ale je to otázka peněz.

A průzkum u studentů není příliš relevantní. Pokud byste se zeptal i v Německu obecné populace, zda je při zvýšení podílu obnovitelných zdrojů ochotna platit o 27% více, tak vám řekne rezolutní ne. Studenti totiž účty za elektřinu obvykle neplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uhelky se v CR zaviraj, respektyve nechavaji dojet, i CEZ a energeticky urad pocitaji ze do roku 2030 ubude v CR asi 20% kapacity uhelnych elektraren, navic CR je tezce vyvozni zemi co se elektriny tyce, a s tim se dobudoucna take pocita ze se to zmeni na lehce dovozovej stav, kdy dnes vyvazime elektriny tolik, ze by to stacilo na 1 milion Tesel S ktere by se obden nabijeli z 0 a 90kWh

mimochodem v pripade elektromonilu nebude as tak treba chytrich siti, majitele techto aut z velke casti dobijeji doma a tam staci celkem male finance na upgrade aby se dalo takove auto pouzivat jako zalozni zdroj, tohle se do 10-15 let stane standardem v cele EU (pokud bude nejaka EU) a hodne tomu pomuze Tesla i s Powerwallem ktery se ma od 2017 prodavat ofiko i v EU, elektromobily na to uspuzobene jsou jiz dnes a bude to u nekterych jen otazka upgradu SW

Obrázek uživatele Radovan

Onen nabíjecí vybíjecí Wallbox velikosti skříňky na hydrant s Chademo zástrčkou si můžete už teď objednat u saze.vsb.cz, kde ho sestrojili. Jen je to trošku drahý špás, protože jen ten kabel s Chademo koncovkou se prodává za 40 tisíc Kč. Jinými slovy už dnes bych mohl používat svůj elektromobil jako zásobárnu elektřiny. A je fakt, že mít možnost nabíjet přes den v době stání zdarma nebo za paušál, přemýšlel bych o tom, vozit si elektřinu domů. Takhle ovšem spíše občas nabíjím doma nočním proudem tarifem D27 elektromobilita, protože potřebuji mít ráno auto s plnou baterií a maximálním dojezdem. Ale je fakt, že moje 16kW baterie Peugeotu Ion ve srovnání s 27 kW Kia Soul EV nebo 60-85 kW Tesly Model S je velký rozdíl. Tam už si pár kWh můžete pustit do domu a dojezd tím moc neutrpí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ty Nemci !! ..."nejsou ani schopni dostavet vedeni, aby jim nepadalo pod naporem vetrnych parku "..Proc se nepouci od nas !! Meli by to hned !..

---

heros

Obrázek uživatele Josef

Klidně si ze mě dělejte srandu. Ale za tím si stojím. Budovat OZE bez rozmyslu umí každý šmudla.

Nedelam si z Vas srandu..ale chtel bych, abychom se spise soustredili
s clanky zde i se svymi komentari na situaci v CR, kde zijeme..a nechali Nemce Nemcema...Situace s elektricitou v souvislosti s EV u nas je ve srovnani s BRD smesna a jeste dlouho bude..Tam je treba se soustredit na kritiku a posun dopredu..

---

heros

Obrázek uživatele Josef

Neřekl bych, že je směšná. Spíše je racionální. Ano, mohli a měli bychom využít ČEZ pro rozvoj elektromobility a v každém městě nad 10000 obyvatel by měla být minimálně jedna rychlodobíječka. Problém je v tom, že pro obecnou populaci jde o tak okrajové téma, že i vizionáři v parlamentu se tím moc nechtějí zabývat. Viz můj kamarád Honza Farský. Prostě k tomu není vůle a plýtvat silou a časem na věci, které nemají šanci na úspěch nemá význam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v CR to opravdu nema vyznam, protoze ve chvili kdy se to chytne v okolnich statech a podniky uvidi ze na flotile muzou usetrit nemalej financ, tak se elektromobilita rozjede k nezastaveni, pak ty nabijecky budou rust jak houby po desti a to i u cerpacich stanic, pac i pumpari zacinaj zjistovat ze elektromobilista dnes nema nejmensi duvod k nim na tu benzinku jezdit a utracet pokud tam nemaj rychlonabijeni, a ze dnes cca polovina trzeb cerpacich retezcu pochazi z okolniho prodeje dalsiho zbozi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NO MÁŠ TY RECHT ! ;)

youtube.com/watch?v=W1bIhKrwzoY

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

Ja hlavne doufam, ze to dojde Cechum a Moravakum , v soucasne situaci !!!

---

heros

Nedojde. Češi slyší jenom na cenu a jaderné elektrárny. ;-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Možná proto, že jaderné elektrárny snoubí vše v optimálním balíčku. Jsou poměrně ekologické, v celkovém horizontu i levné, nevyžadují extrémní zálohování, jsou stabilní... Co víc si přát. Naše republika nemá dobrou polohu pro OZE. Třeba Spojené království může bez problémů fungovat celé na přílivové vrtule pod vodou. Ale my asi těžko. A fotovoltaika nás prostě nevytrhne. Nevěřím, že pokud započítáte kompletní cenu panelů, nabíjecího regulátoru, inteligentního měniče, BMS, baterií a kabeláže a montážního materiálu, že se někdy investice do FVE vrátí. Rozhodně ne během doby její životnosti. A ta není 30 let. Spíš tak 15, protože panely sice vydrží i více než 30 let, ale aktivní prvky elektroniky ne, zvláště ne bez oprav.

Nejsem v principu proti jaderné energii, ale čistě z hlediska ekonomického jde v dnešní době o investici s velmi diskutabilní návratností a to i pokud budeme počítat, že následujících několik desetiletí bude cena energie a úroveň technologie OZE na stejné úrovni jako dnes, jenže to nebude.

Taky si všimněte, že ČEZ se do jádra moc nehrne, respektive hrnul by se, kdyby mu stát dal garance na minimální cenu energie po celou dobu životnosti a ještě nějaké ty dotace a výjimky navíc, což se doufám nestane.

Obrázek uživatele Josef

Jenže já nevěřím na zázračný vývoj u OZE. Naopak. Podle mě OZE už skoro dosahují svého maxima. Zvláště pak fotovoltaika. Vítr je u nás k ničemu a vodu máme poměrně využitou. Geotermální elektrárny mají poměrně nepříjemné vedlejší účinky (mohou vyvolávat zemětřesení) a další eko zdroje nemáme. FV nejsou jenom panely, u kterých probíhá vývoj. Fotovoltaika znamená také měniče, u kterých už není kam jít a jejich cena nezávisí ani tak na patentech, jako spíš na množství materiálu a kvalitním zpracování, takže ta dolů nepůjde.

Jediné, co může ještě zlevňovat a zvyšovat efektivitu jsou panely a baterie. Ale ty to samy nevytrhnou. Dohromady tvoří asi už jen polovinu instalačních nákladů středně velké domácí elektrárny...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vetrne elektrarny/turbyny udelali za poslednich 10 let vetsi skok nez FVP, zlevnuji take celkem slusne a dnes se skoro i vyplati spise prave male vetrbne turbiny nez FVP

Obrázek uživatele honza.t

Každý zdroj má své výhody a nevýhody, proto je důležitá kombinace zdrojů v Chytré síti .
-Slunce vychází každý den. Jenže jsou dny, kdy je zataženo a FVP vyrobí jen zlomek jmenovitého výkonu .
-Vítr vane více v noci, kdy je spotřeba nižší .
-Vodní Průtočné jezové elektrárny jsou stabilní zdroj, ale pokut přijde sucho, jsou delší období mimo provoz .
-bioplynové stanice představují stabilní zdroj, který může fungovat i jako malý záložní zdroj.
Energii kterou si vyrobíme s OZE přinese úsporu neobnovitelných paliv. Mohou snížit objem dovozeného množství palivových článků pro JE .
Obnovitelné zdroje šetři suroviny. Podílejí se na zlepšení ovzduší . Vytváří pracovní místa .
Je potřeba technicky řešit řízenou spotřebu a akumulací v době přebytku energie, aby se systém zefektivnil. Je to výzva, která čeká na hledání nových řešení.
Centralizovaná výroba má své nesporné výhody, ale mnoha kilometrové rozvodné sítě zvyšují ztráty.
U jaderných by bylo za předpokladu, že se ještě zvýší bezpečnost. Lepší umístění blíže velkých měst/výrobních provozů , kdy by sloužily také jako teplárny a zásobovaly blízké aglomerace teplem.

Světová Energetika prochází velkými změnami .
http://energetika.tzb-info.cz/11019-ceska-a-evropska-energetika-v-roce-2014
http://www.elektrina.cz/vyroba-a-spotreba-energie-ve-svete

Jen dodám, že JE musejí jet na plný výkon, jinak se nevyplatí je vůbec stavět.
Bioplynky jsou dobrá věc, ale preferoval bych suché oproti těm mokrým, kde stačí materiál navést do reaktoru a pak se zahřeje a polije vodou (perkolátem) plyn se může jímat do plynojemů a vykrývat s ním špičky. U těch mokrých se musí homogenizovat, přečerpávat a míchat a zbytečně je potřeba hodně vody.
Když si stavíme zásobníky na plyn, které vykryjí několik týdnů v zimě, nevidím důvod to takto dělat s bioplynem. Problém bude asi v ceně a množství, kdy se nevyrobí tolik bioplynu, aby se to vyplatilo.

Obrázek uživatele Josef

Problém je, že bohužel nemáme podmínky pro větrné elektrárny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CR ma celkem slusne podminky pro vetrne elektrarny, pro ty male ostrovni tu jsou podminky pak velice dobre, cca 8% CR ma stabilni celorocni vetry nad 7m/s a vetrne elektrarny dnes jdou provozovat od 3-4m/s kdy rozbehove rychlosti zacinaj na 2m/s

budoucnost energetiky pro domacnosti bude casem prave v ostrovnich systemech kde vetrniky pouzitelne i ve mestech (jiny typ lopatek, nesmy to bejt otevrenej rotor) budou hrat velkou roli v kombinaci s FVP

ja o variante rozsirit FVE na strese prave vetrnou turbinu vhodnou do mesta uvazuju taky, a rovnou o 3 kusech, mista na strese dost a fouka nam tam stabilne 300 dni v roce prumerem 6m/s, za hodku bych tak mel cca 2-2,5kWh (z tech 3) s investici cca 300 tisic mam za 6-7 let splaceno a bude to jiz jen setrit mou penezenku :)

jinak u vetru se dnes nevyplati dodavat do site ani jet na zeleny bonus, ale proste si to spotrebovat mimo ostrovne a tim neodebrat ani watik z verejne site, casem uvazuju ze se od verejne site odstrihnem uplne aby se nemusel platit ten nesmysl za elektromer a ted nove za zaruceny vykon podle jisticu

Obrázek uživatele Josef

Upřímně, vaši sousedi vás budou milovat. Ono to sice nedělá velký hluk, ale nějaký to prostě dělá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prohlizel jsem si jistou turbinu pro mestskou zastavbu na vystave a pri 12m/s to nebylo sliset, okolni stromy susteli mnohem vic, prave tyhle nove turbyny pouzitelne v zastavbe hlucne nejsou, v tehle oblasti se vyvyji vpodstate nejvic prave aby byli co nejmene hlucne a aby nebyli nebezpecne v pripade problemu

Obrázek uživatele Radovan

Budu rád, když mi pošlete na podkrovnibyt@volny.cz odkaz na tyhle turbínky. I to, jak jste prováděl měření na Vašem domě. Uvažuji o kombinaci větru s FVE a solárním ohřevem, který už mám. Plus zálohové baterie. Čekám na novelu zákona a jak to bude se zdroji do 10 kW nebo zda se půjde zcela odstřihnout.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele honza.t

Než začnete nakupovat zařízení, informujte se na úřadech!
Známý chtěl, protože bydlí na kopci, kde vane velkou část roku silnější vítr. Umístit malou větrnou elektrárnu .Bydlí v zástavbě, proto hledal model, který se vyznačuje minimálním hlukem.
( speciálně tvarovaná vrtule) . Nechtěl obtěžovat sousedy hlukem. Nasel model který měl i certifikát na nízký hluk .
http://www.alter-eko.cz/index.php?page=info/vetrne-elektrarny/skystream
https://www.youtube.com/watch?v=fYixWNFcra4
(Asi je to tento typ ? Je to už delší doba co mi to ukazoval. Nejsem si jistý )
Tvrdě narazil, když byl svůj záměr ohlásit na stavebním úřade, kde mu byl zdělen předpis omezující výšku stožáru. Také že je zákaz bez vyjímky instalace takových zařízení v zastavěné oblasti.
Je to už několik let. Má vybudované základy. Na zahradě mu leží stožár dál se nedostal .
http://www.csve.cz/cz/clanky/ad-skonci-zakaz-vetrniku-na-vysocine-/151

Na Dnech NATO 2015 se prezentovala společnost, která nabízela Kontejnerový zdroj energie, jehož součástí byly kromě diesel agregátu a akumulátoru. Solární panely a MVE.To vše za 5mega +/-.
Zástupce firmy tvrdil, že odolá i silnému větru .
http://www.alfons-container.com/cz.php
https://www.youtube.com/watch?v=0YhiUELt72Y
https://www.youtube.com/watch?t=79&v=vT9eKs4LFaU
http://male-vetrne-elektrarny.cz/
http://www.techmagazin.cz/389

To je presne ten problem...Je to cele beh na dlouhou trat.. Je treba myslet dale, nez v horizontu 30 let...kolik by bylo nebo nebylo nutnych oprav se pozna az prave napr. tech 30 let ubehne..

---

heros

Obrázek uživatele Josef

Proto jsem rád, že vláda alespoň papírově jaderné elektrárny podporuje. Dostavba Temelína a výstavba jedné další JE by umožnila v podstatě zcela vypnout uhelky. Do mixu by se pak přidaly FVE na střechách napojené přímo do sítě a pár přečerpávaček či bateriových polí a bylo by to vyřešeno na 50 let dopředu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém jaderných elektráren u nás je nestabilita ceny způsobená OZE v sousedních zemích, pak je tu taky vázání na ČEZ, který si nemůže jaksi za současné situace dovolit ani dostavbu Temelína aniž by žádal o vládní záruky, se stavbou další elektrárny, nebo jen obnovou Dukovan se nedá příliš počítat, obávám se.

Další problém je že skoro všechny technologie jaderných elektráren jsou velmi drahé a pouze v možnostech něolika velkých firem, přičemž jen ČEZ o ně jeví alespoň nenulový zájem. Malé jaderné reaktory, které by byly přece jenom dostupnější jsou zase nelicencované u nás a ve stádiu pokusných zařízení, byť obě velmoce, Jak USA tak SSSR těmito malými eaktory disponovaly od 50. let.

Buď by SÚJB musel povolit trochu pravidla a povolit i miniatruní reaktory s výkonem jen desítek MWe. Snad jediná podobná elektrárna na světě stojí v Bilibinu a je vybavena reaktory EGP-6, ostatní jsou jen experimenty a navíc se i po hyperionu slehla zem. Jistou cestou by mohlo být vzít reaktory, které se dnes běžně používají na lodích či ponorkáh, to by mohlo snad snížit cenu, ale problém je znovu v SÚJB, ČEZ a vládě. Nevím, jestli je ona ochotna dovolit někomu jinému než ČEZu provoz jaerného zdroje na našem území.

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme. Můžeme doufat. Ona cena jaderné elektrárny vypadá hrozivě, ale když si to člověk uvědomí v kontextu, tak neuvážená politika rozvoje fotovoltaiky v ČR stála a bude stát spotřebitele bilion korun. Za to by byla v pohodě dostavba Temelína a jedna elektrárna navíc a ještě by celkem dost zbylo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počkejte, tak velká jaderka by to nebyla za ty peníze. Před nějakou dobou sem to počítal, nevím, jestli tu ny hybridu, nebo na ekobydleni. Možná si na to Hariprasad bude vzpomínat, ale pokud by byla cena FVE v rozumných mezích, tedy asi 5Kč/kWh, pak by to bylo nákladově JE vs. FVE zhruba stejně. Bral jsem v úvahu i jakési navýšení nákladů a rychlost instalace.

Největší rozdíl v tom byl ale ten ko do toho může jít a to že u jaderné elektrárny by hrozilo odepsání desítek či stovek mld poku by se nedokončila, kdežto selhání i deseti projektů FVE by neznamenalo problém.

Opravdu si myslím že "down scaled" jaderné zdroje by mohly být odpovědí, spolu s umírněním pravidel pro jejich výstavbu. Malý reaktor se totiž, narozdíl od toho velkého, dá udělat robustnější a méně náchylný i na seismickou aktivitu etc. třeba i ten EGP-6 (jestli nemáte trochu strach z jádra nehledejte jehokonstrukci), by byl vcelu bezpečný pokud by se dovybavil poslední technologií.

Navíc na nízkých výkonech se tubíny vyrábějí takřka sériově, tedy by to zase vedlo k snížení nákladů, stejně tak transformátory 15MVA jsou mnohem běžnější než 1000MVA. To všechno by rálo do karet pro stavbu těchto elektráren. A navíc jestli se nepletu tak zrovna v EGP-6 se dá měnit palivo za provozu. U těch lodních jsou zase dlouhá období mezi výměnami paliva. Všechno je tedy te´d v rukou vlád jednotlivých zemí a toho jestli do toho někdo půjde. Problém je ale veřejné mínění mnohdy nepříliš vzdělané populace.

Obrázek uživatele Josef

Nevím, jaké jste dělal výpočty, ale nevěřím, že se u kontinuálních FVE zdrojů (poskytují energii na požádání kdykoliv) dá dosáhnout ceny 5 Kč/kWh. To je podle mě spíše zbožné přání. Pokud by tomu tak bylo, mohli bychom zainvestovat a všechno s výjimkou vodních a Temelína vypnout a hned by se lépe dýchalo. Ale tomu nevěřím.

A nevěřím tomu hlavně kvůli tomu, že podpora populace pro velké FVE elektrárny značně poklesla (to jsou ty nákladově nejvýhodnější, ale hyzdící krajinu) a u střešních instalací se vám podobné efektivity NIKDY nepodaří dosáhnout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I když jsem zastánce FVE, jsem si vědom současných limitů tohoto řešení o kterých píšete. Ono je třeba vzít v úvahu u JE možnosti teroristického útoku a pak jsme s FVE hooodně vpředu.

I ten prokletý islánský stát poráží západ decentralizací rafinace ropy. Prostě jeden malý zničený zdroj k porážce nevede.

Problém je to spíš politický. Mnoho malých zdrojů nedělá politickou moc. Velký ČEZ velká politická moc. A přiklonit se k ní je vždy výhra.

Pokud bychom vzali onu biliardu a investovali do FVE můžeme v létě uhelky vypnout. No ještě vyřešit tu zimu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mimochodem IS provozuje klasický velký průmysl, cementrárny, elektrárny, když se poštěstí, rafinérky. Decentralizovaná destilace benzínu, nafty a "zera" což je něco na způsob mazutu, je prováděna obyčejným obyvatelstvem v oblastech pod správou kohokoliv a je to způsob přežití. Ta bestie přežívá protože není pozemní síla, která by s tím něco udělala. Kurdové do arabských oblastí nepůjdou a kmeny jsou na to slabé, obrosvkou roli v tom hraje náboženská příslšnost, to není jen o decentralizaci výroby nafty.

Nevím, kde jste došel k číslu biliarda, vždy se u nás mluvilo v souvislosti s FVE i v nejhorších případech jen o bilionech. Za tu biliardu by bylo možná možné postavit i fúzní zařízení.

I jaderné elektrárny, jak píši, jdou decentralizovat a navrhnout tak aby s nimi nešlo nic moc udělat. Je hloupost mít na celou zemi jen dvě či tři velké elektrárny, Méně striktní předpisy o poloze pro malé jaderné elektrárny s výkonem desítek MW/reaktor by mohly vést k decentralizaci a mnohem lepšímu využití. Navíc vhodně navržený počítačový systém splu s návrhem reaktoru by mohl snížit nároky na personál.

Stačilo v minulosti udělat dvě rozhodnutí jinak a Praha mohla mít jadernou teplárnu v prostoru Holešovické elektrárny a na jižním okraji Brna mohla stát jaderná teplárna se dvěma reaktory po 300MW.
technickytydenik.cz/rubriky/archiv/od-spitalky-k-cervenemu-mlynu-energie-a-teplo-pro-brno-3_17157.html

Pokud bychom našli nějaký vhodný izotop běžného prvku, který je Alfa zářičem, s přijatelným poločasem rozpadu, který lze snadno produkovat, pak se dá na jádru založit skoro cokoliv, takový zářič by vás nanejvýš spálil díky povaze Alfa záření tuto radiaci odstíní cokoliv včetně papíru nebo cca 10cm vzduchu.

Obrázek uživatele Josef

Promiňte, ale teroristický útok na JE mi připadá jako velký vtip. To mi přijde mnohem jednodušší sestrojit normální bombu, ukrást v nemocnicích vysloužilý materiál (on se nemusí ani moc krást, stačí si vyhrabat vysloužilé rentgeny apod.) a odpálit to uprostřed velkého města, třeba v Praze. Naděláte mnohem více škody s mnohem jednodušší přípravou a jistějším výsledkem. Odpálit JE je dneska docela komplikované. Skoro bez šance. I letadlo to ustojí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci polemizovat co je efektivnější k terorizmu. Pouze a jenom sleduji náklady na ostrahu, zabezpečení, sem tam vzlet stíhaček, úřadování a jiné kratochvíle.

Asi to bude znít již humorně, ale byl jsem jedním z hodně dílčích konstrukterů dílů VVR 1000. Určitě bych poradil jak to udělat nenákladově.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záleželo by jaký to má být typ cíle, jestli ochromení hospodářství, pak ano, elektrárna, jestli chtějí způsobit problémy obvatelstvu, pak je to ta bomba.

Stíhačky mají, nadzvukové, smysl pokud by mělo dojít ke konevnčnímu boji, proti raketám jsou bezmocné. Ovšem ono letectvo plní zejména jiné cíle, než je střežení jaderné elektrárny. Zejména řeší problémy způsobené letadly neodpovídajícími na volán věže. Bohudík to bývá jen chyba pilota, který zapomene přeladit vysílačku.

Ovšem je tu jiný problém naše armáda je skoro nepoužitelná. Velmi ve zkratce máme příliš mnoho důstojníků a málo mužstva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad i Němcům v současné situaci dojde, že EV mají smysl a začnou buď tlačit na domácí automobilky aby něco pořádného vyrobily, nebo začnou objednávat elektromobily ze zahraničí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taková perlička - Texas už prodává elektřinu z OZE za záporné ceny:
slate.com/articles/business/the_juice/2015/09/texas_electricity_goes_negative_wind_power_was_so_plentiful_one_night_that.html

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol