Elon Musk, šéf Tesla Motors, se potkal s nejvyšším vedením Apple

Jan Horčík - 17 Únor 2014

Podle kalifornského deníku SF Chronicle se Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, minulé jaro setkal s nejvyšším vedením Apple. Pravděpodobně včetně samotného šéfa Tima Cooka. O čem si asi tak mohli povídat?auto Tesla Motors servisní centrum

Servisní a prodejní centrum Tesla Motors v USA
foto: Tesla Motors

Deník San Franciscko Chronicle aktuálně citoval anonymní zdroj ohledně skutečnosti, že Elon Musk, šéf Tesla Motors, se zhruba před rokem setkal s Adrianem Pericou, šéfem divize fúzí a akvizicí Apple. A to přímo v sídle společnosti Apple v Cupertinu. Je pravděpodobně, že schůzky se zúčastnil i Tim Cook, nejvyšší šéf Apple.

Žádný div, že zhruba v té době si někteří analytici začali povídat o tom, že by Apple mohl automobilku Tesla Motors koupit. Ostatně, už Steve Jobs kdysi snil o svém "iCar". Je ale prodej Tesly Applu skutečně nasnadě?

Nejen podle našeho názoru není. Ačkoliv Musk za sebou už má úspěšné prodeje společností Zip2 a PayPal, jeho automobilka Tesla Motors je právě ve fázi intenzivního rozvoje a kompletní prodej není na pořadu dne. Možná nějaká menší investice ze strany Apple, nákup podílu nebo něco podobného.

Tomu by ostatně nahrávala i jiná skutečnost: plány Elona Muska na vybudování gigatovárny na li-ion baterie. Ty jsou klíčem k úspěchu automobilky Tesla Motors, protože pohánějí její elektromobily. Stejné baterie ale pohánějí také notebooky, tablety, smartphony nebo (budoucí) chytré hodinky Apple.

Tesla je dnes často vydávána za "Apple automobilového průmyslu". Tomu se ostatně snaží dostát i v praxi, když firma často a ráda přetahuje schopné lidi z Apple k sobě. Kouzlo ale funguje i naopak: parkoviště u hlavního sídla Apple v Cupertinu často připomíná showroom Tesly.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Propojení by nedávalo logiku:

Tesla je technologická firma orientovaná na praktickou aplikaci High-tech technologií...

Apple je designová firma orientovaná na marketing cizího low-tech hardwaru v blýskavých ("trendy") obalech pro zákazníky, jimž se již setřel rozdíl mezi technologií a magií...

Chápal bych spíše propojení s Googlem, především s divizemi majícími na starosti Glass, autonomní přepravu a projekt Loon.

Naopak spolupráce při vývoji baterek je více než pochopitelná - resp. je to pro Muska příležitost uchvátit část trhu s bateriemi a získat úžasné "testovací prostředí"...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?? Apple ma vyrobky nedostupne pre beznu spolocnost? To celkom nie je pravda, to ye za kvalitny HW a SW treba platit nadstandartnu sumu oproti konkurencii mi pride uplne prirodzene. Suvisi to s support komfortom a dalsou podporou, to iste aplikovatelne u Tesla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně , je to věc názoru , úhel pohledu. Já tam tu odlišnou filozofii vidím. Je dokázáno že má Aplle zisk u výrobku až 40-50% u nákého samozřejmě míň. Tesla např. v číně prodává údajně levněji než jiné západní automobilky. Tesla chce podle všeho dělat pro "bohaté" i "chudé" u Apllu bych za to ruku do ohně nedal ani po dvanácti pivech :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Tesla je naštěstí podobná Apllu jen s toho pozitivního pohledu. Teda podle plánů do budoucna , chce dělat i "levné" modely pro lid a tím posunout automobilový průmysl o kus dál. Pokud by byla stejná jako Aplle , (výrobky pro konzumní egoizmus) tak by ztratila hodnotu.

Řeč o "modely pro lid" je nesmysl. "Lid" nikoho nezajímá, je v tom jen prostá ekonomická úvaha.
Co je asi výhodnější? Vyrobit a hlavně dokázat prodat 500 000 aut po 20 000, nebo pro 1 000 boháčů po 100 000  (ceny v dolarech)

500 000 × 20 000 = 10 000 000 000
1 000 × 100 000 = 100 000 000

(auta za 200 000 Kč si mohu koupit tři, ale auto za 1 000 000 Kč si nemohu dovolit nikdy)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíše jde o infrastrukturu - je rozdíl, když se na náklady na postavení (a provoz!!) jedné rychlonabíječky, či jedné továrny, složí (a bude skládat) 20.000 řidičů, nebo 1.000 řidičů...

Tzn. potřebují prodat dost aut na to, aby jejich infrastruktura byla následně co nejvíce vytížena - a to se bez "běžných" aut neobejde...

A svou roli o tom hraje jistě i vizionářský přístup Elona Muska očividně snícího sen o technologicky vyspělých městech propojených Hyperloopem.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil