Elon Musk říká, že za zdržení Modelu X může on, je perfekcionista

Jan Horčík - 01 Duben 2014

Magazín Bloomberg vypátral proč má druhý elektromobil od Tesla Motors, Model X, několikaměsíční zpoždění. Může za to prý samotný Elon Musk, který je podle svých slov "tak trochu perfekcionista". auto elektromobil Tesla Model X

Nákres elektromobilu Tesla Model X, připravovaného elektrického SUV
foto: Tesla Motors

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors a sám původně inženýr, už dříve naznačil, že návrh elektromobilu Model X (chystané elektrické SUV) je složitější než návrh již prodávaného elektrického sedanu Model S. "Jsem tak trochu perfekcionista," řekl a de-facto tak vinu za průtahy s uvedením Modelu X na trh připsal sobě.

Podle původních (nikdy ale zcela konkrétních) plánů měla automobilka Tesla začít Model X vyrábět už během letošního roku. Jenže zatím dokonce ani na žádném autosalonu nepředstavila konečnou produkční verzi vozu. Podle Muska nechtějí nic uspěchat.

Kromě toho se ale automobilka zároveň soustředí na maximální spokojenost zákazníků s Modelem S na všech kontinentech. I to je důvod, proč bude mít Model X zpoždění a s jeho výrobou se začne nejdříve na konci letošního roku.

Musk magazínu Bloomberg sdělil, že "trvá na tom, aby produkční verze [Modelu X] byla lepší, než cokoliv co dosud automobilka ukázala". Podle současných odhadů má Tesla Motors už přes 13 000 rezervací, z toho 10 000 je z .

Kromě toho se podle Bloombergu automobilka Tesla začíná výrazně věnovat také robotickým autům. Podle Muska jsou vzdálená "jen několik let". Tesla má podle něj "nejsilnější tým pro autonomní řízení mezi všemi automobilovými firmami".

Nic z výše uvedeného by ale nemělo mít vliv na uvedení levného elektromobilu Model E během roku 2017. Jeho cena se má pohybovat do $35 000, bez dotací.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne by mali zapracovat na dizajne lebo x vyzera ako ocumlaný bonbón. Ale ten je žiaľ asi už definitívne daný a meniť ho nebudú

Podľa mňa ich hlavne nič netlačí. Kým Panasonic nezvýši výrobu batérií, tak všetky batérie, čo môžu kúpiť aj tak spotrebujú na Model S. Koncom roku sa dostanú kapacitou na úroveň 1000 áut za týždeň a to už bude asi top pre Model S. So zvyšujúcou kapacitou od Panasonicu následne nastúpi Model X. To im umožňuje odsunúť investície do výroby Modelu X. Takto sa ešte niekoľko mesiacov môžu na modeli S učiť ako zefektívniť aj výrobu Modelu X a takisto testovanie 4x4.Elon tiež spomenul, že robia na väčšej batérii. Predpokladám, že tam budú mať trošku vyššiu energetickú hustotu ako teraz, aby sa veľmi nezvyšovala už aj tak vysoká hmotnosť. Elon dnes hovorí o 260Wh/kg, ale ak sa nemýlim Model S začínal s 240Wh/kg

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter