Elon Musk připravuje službu sdílení aut Tesla Network

Jan Horčík - 20 Říjen 2016

Dnes Tesla ohlásila, že všechny její elektromobily jsou teď plně robotické. Zároveň s tím nenápadně odhalila službu sdílení aut Tesla Network.auto elektromobil Tesla Model X

Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X (na obrázku) i Tesla Model 3 a další modely značky Tesla bude v budoucnu možné zapojit do sítě sdílených robotických aut Tesla Network. Robotické auto, které si koupíte, si tak na sebe bude umět samo vydělat.
foto: Tesla

Všechny nově vyrobené elektromobily Tesla jsou po hardwarové stránky vybaveny tak, aby byly schopny zvládat plně autonomní řízení. Po softwarové a legální stránce to ale bude ještě chvíli trvat.

Když Elon Musk sliboval plně robotická auta do roku 2020 a možná i dřív, spousta lidí si z něj tropila žerty. Teď to vypadá, že revoluce skutečně začne do čtyř let.

A nebude to nic malého. Tesla Motors už teď plánuje službu sdílení aut Tesla Network, obdobu pro služby Uber nebo Lyft. Každé auto značky Tesla bude možné pouhým stiskem tlačítka v mobilní aplikaci pro vaše auto "nasdílet" do sítě Tesla Network a nechat ho vydělávat třeba v době, kdy jste v práci a auto jinak stojí na parkovišti.

Elektromobily Tesla nicméně nebude možné (v plně autonomním módu) využít v jiných sítích sdílení aut jako je právě Uber nebo Lyft. Pokud je tam budete chtít využít, budete nejspíš muset vždy "manuálně" řídit.

Další podrobnosti o Tesla Network slibuje automobilka na příští rok. Tohle bude velké!

Tesla
 

PANOVE, PROBUDTE SE !!!. cituji: "Další podrobnosti o Tesla Network slibuje automobilka na příští rok. Tohle bude velké!" asi tak velke jak predchazejici clanek. uz se prestante nechat vodit za nos.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tesla.com/en_EU/videos/full-self-driving-hardware-all-tesla-cars

Jediný kdo tu chrápe, jsi ty, RS.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prvni generace robodelniku brzo k prodeji. Kdo ma prachy tak to tam nasype a kdo ne bude zas jen blbe cumet ]]
Hezky den

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdo nemá tak bude nadále pádlovat šáde jako RS ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kur*a na kolik mě to auto vyjde?...počítám 35tis safetyyholobyt + 4700 za něco co nám v ČR jen tak nepovolí + 10000 motor a baterka navíc... .No bude to ranec i když Euro bude 24,50 .... tak 1470tis s DPH. OK, DPH neřeším ale i tak 1.2mil je ranec a ten nevydělám ani za půl roku:( .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Začni víc makat a míň fňukat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď jsi mě rozesmál. Právě čím míň makám tím víc vydělávám. Poslední rok už se mi ani moc nechce z bedle.

Ja pocitam uz s 2M s DPH ze do toho vrazim....smutne:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase plnou palbu mít nemusím, barva repro atd. je mi u zádele.

No plna palba za 2M urcite nebude :) Si vem jen vetsi baterku + ted autopilota a nic jineho, to mas 35k+10k+8k = 53k + DPH = 64k. Kdyz to vezmu v eurech, ktere ti zohledni cca clo, tak to mas 1.730.000 kč.

Obrázek uživatele Josef

Nebude, Rusnok už se vytasil s prohlášením, že se nebojí protáhnout intervence daleko do roku 2018.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Upusti od nich do 2 měsíců od nového roku 2017. Všichni spekulujou na dluhopisech už dávno.

Obrázek uživatele Josef

Spekulace jsou jedna věc. Já vím, že tlak na ČNB je velký. Ale podle mě se budou snažit to držet co nejdýl a mezitím vymyslet, jak z toho ven.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I prd velebnosti...silná slova a po novým roce to rychle pustit ať si trh poradí.

Obrázek uživatele Josef

No uvidíme. Už mám připraveno zhruba 300 tisíc na spekulace proti koruně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mě napadá jestli se to nedá využí proti vandalům, zlodějům a tak. Pokud ten radar snímá i berušky v letu, tak na základě biometrických parametrů, typické chůze a podobných chujovin, by to mělo umět identifikovat daného člověka, třeba při tom jak se vlámává do auta..a nebo auta vedle, byť třeba zpětně ze záznamu. Takovej potencionální Bigbrother. Sice by to asi sluplo nějaký ten W navíc při parkování, ale kdo b chtěl si takhle hlídat auto a jeho okolí tak třeba by to legislativně šlo (technicky to půjde určitě).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja ked si kupim Teslu, urcite ju nebudem chcet zdielat s niekym inym. Neviem si predstavit, ze rano peridem do prace, budem mat bateriu nabitu na 80% a poobede budem chcet ist domov a auto bude mat 2%, alebo moje krasne kozene calunenie na zadnych sedackach bude spinave, nedajboze natrhnute, lebo jeden z 10 ludi, ktory mal dnes moje auto bol nezodpovedne prasa, ktore si nevazi veci, ktore nie su jeho. Alebo ze mi kazdy den zdielania pribudne skrabanec, raz vpredu, raz vzadu, raz naboku a tak za rok bude to auto vyzerat ako traktor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ANO. Tento zpusob mysleni bude dle mne za chvilku staromodni. Omlouvam se. Je to z dob, kdy moje babicka s dedou cely zivot setrili, aby si zazadali o skodu 100, v poradku na ne doslo po 5 letech a barva byla takova, jak zdrovna prisla. Auto meli do smrti.
Nyni bude podle mne auto cim dal tim vice spotrebni zbozi. Koupim si teslu, prihlasim na sdileni vybrane skupine u ktere vim kdo to je a jak se k autu chova, pujde mi nejaky mesicni najem, ktery pokryje pulku splatky operaku ci uveru a po nekolika letech auto budu menit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusis sa ospravedlnovat, je to tvoj individualny nazor, kazdy z nas mame nejaky nazor, nehnevam sa a akceptujem ho.
Staromodny snad niesom, nie som ani moc stary a mam rad nove moderne veci a technologie.
Stou Skodou si to hodne zjednodusil, to urcite nesedi.
K tomu kupeniu a prihlaseniu na zdielanie som sa vyjadril nizsie (preco nie, ale s autom na byznis, nie na sukromne ucely atd.)

kde berete tu jistotu? zeptejte se lidi, proc nechteji automatickou prevodovku. nejcastejsi odpoved je, ze maji lepsi kontrolu nad vozidlem. co je samozrejme naprosty nesmysl, ale opravdu si myslite, ze v tehle situaci bude "za cvhilku" nazor, ze svoje auto nechci s nikym sdilet staromodni? ja si myslim, ze ta vase "chvilka" jsou tak dve generace. a co bude za dve generace nikdo nevi. navic. od toho si kupuji auto, abych ho mel pro sebe. kdyz budu chtit auto sdilet, budu jezdit s autem sdilenym ale ne mojim. kdyz budu chtit vydelavat na carsharingu, zainvestuji do akci firem co carsharing delaji. moznosti je rozhodne vic, nez tahle jedna elonova predstava.

no, zrovna automatická převodovka je už dnes blbý příklad. Dle prodejců se prý v česku už dnes tak 70% zájemců ptá po autech s automatem. A mnoho nových řidičů (hlavně řidiček) už ani s manuálem neumí. Manuály prostě postupně ubývají...

Carsharing je dnes utopistický nápad, ale pár lidí se myslím najde už dnes. Když to je jen "možnost" jak si přivydělat, a nestojí to nic navíc, proč ne.
Ovšem já osobně jsem v tomhle staromódní :)

"nestojí to nic navíc" je nesmysl (fikce), stoji to minimalne zvysene opotrebeni toho auta (snizeni zustatkove ceny). A to nemluvim o vecech jako pojistka, pojistovny si urcite nenechaji libit stridani x "ridicu" (planovacu trasy) s kdovi jakou historii/umysly - napari vysokorizikovou sazbu pro pujcovny. A kdyz vidim jaka ochota tady vladne platit za palivo, tak urcite bude ochota platit trzni cenu (majitel neco trhne) za carsharing.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Když se to majiteli nevyplatí, tak do toho nepůjde samozřejmě. Není potřeba tady malovat černé scénáře co všechno musí majitel obětovat a jak se mu to určitě nevyplatí, když dnes nikdo nezná podmínky.

Myslím že tady se snaží řešit narůstající problém s přeplněností dopravy ve městech a taky ulehčit majitelům s náklady za auto. Z toho pohledu to úplně blbý nápad není. Třeba to ani nespustí, třeba se to neujme, a nebo jo

Obrázek uživatele Josef

Problém je v tom, že bohatí občané už v podstatě nemají za co utrácet. Sdílení aut a odstranění přeplněnosti měst je moc hezký cíl, ale jde zcela proti dnešní kapitalistické společnosti, kdy bohatí prostě chtějí mít své skvělé a funkční auto.

Ono už dnes přestává být tak cool si koupit auto za několik mega a pak s ním stát v nekonečných kolonách mezi plechovkami za pár tisíc.

A doba postupuje - dnes je stále cool věc na utrácení auto, zítra to může být třeba let na Měsíc či Mars. Kdo ví ;)

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme. Ono nejde jenom o to být cool. Auto je pořád z husta zcela nejpohodlnější metoda dopravy, i když se jí zelení mozci snaží všem za každou cenu znepříjemnit.

Jasne, jako komercni sluzba (s udelanou kalkulaci) to urcite smysl ma (asi se muzeme hadat, cim se to lisi od pujcovny, krome mista k vyzvednuti/odlozeni), ale k tomu, ze mi to jako soukrome osobe to auto zaplati a neprinese mi to zadne kompromisy jsem znacne skepticky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Taky to tak vidím. Já carsharing aktivně využívám a právě velkou výhodou je to, že riziko spojené se zvýšeným opotřebením vozidel plně nese majitel flotily - ať už je to soukromý podnikatel nebo třeba družstvo. A je dobré, když je v té flotile více vozidel, aby se riziko rozložilo - když někdo jedno auto nabourá, služba jako celek není po dobu opravy vyřazena.

Myšlenka, jak byla tady prezentovaná, že mně, jako jednotlivci, pomůže sdílení zaplatit moje krásné nové autíčko, mi taky moc nesedí. Ale kdo ví, jak to Elon myslel.
Samozřejmě, možnost vozidla autonomně se pohybovat bez řidiče by tento druh služeb velice podpořila - zjednodušila a "zkomfortněla" by vyhledání a vrácení vozidla.

To ještě bude podobný legislativní oříšek jako dneska Uber - je to taxi, není to taxi. Tohle bude půjčovna, nebude to půjčovna... :)

Obrázek uživatele Jolinar

podle me to bude spadat pod carsharing a takove uz v CR existuji...

Když ti Tesla za den ujede v průměru 200 km a vydělá 5Kč/km, tedy 1000 korun denně za nic, přes milion za 3 roky, ještě ti bude vadit skvrnka na sedačce? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale to taky bude mit najetych ve sluzbe 220 000km, s pripocteni hluchych kilometru 400 000? To uz to auto bude pomalu na odpis...

Hluché kilometry může pokrýt nástupní sazba, takže může vydělávat celých 400 tisíc km a pak si můžeš koupit nové. Můj tip až se to rozjede je nástupní sazba 20 Kč a 12-15 Kč/km. Největším vítězem samozřejmě bude Tesla, která, pokud si bude brát jako Uber cca 25 % z každé jízdy, bude vydělávat nehorázný miliardy.

Obrázek uživatele Jolinar

nevite nekdo proc je Uber v tak silene ztrate? moc to nesleduju.

Tesla S po 100 000 majlích, 500ti Uber jízdách, 20ti půjčeních...
https://medium.com/@SteveSasman/how-i-used-abused-my-tesla-what-a-tesla-looks-like-after-100-000-miles-a-48-state-road-trip-6b6ae66b3c10#.c6hsz9t3m

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, tak to ale nebude moje sukromne auto na vozenie rodiny, ale kupim jednu alebo 2,3 Tesly na byznis. To beriem, ak sa bavime o aute, ktore budem mat cisto na zarabanie penazi, tam mi to vadit nebude, tam sa stym bude pocitat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na co bude soukromé auto, když bude stačit zmáčknout tlačítko na mobilu a přijede auto, dáš si dva panáky a ono tě zaveze kam budeš chtít?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovych aut jsou uz dnes plna mesta a rika se jim taxiky.

na nic. ale bavite se o budoucnosti hoooodne vzdalene. myslim, ze my vsichni, co jsme schopni vest tuhle debatu kdyz se toho dozijeme, tak si to moc neuzijeme ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepijem ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, tak to ale nebude moje sukromne auto na vozenie rodiny, ale kupim jednu alebo 2,3 Tesly na byznis. To beriem, ak sa bavime o aute, ktore budem mat cisto na zarabanie penazi, tam mi to vadit nebude, tam sa stym bude pocitat.

Ok, tak kdyz sis uz tady vylil srdicko, tak se ted na chvili spis zamysli nad tim, jak je super ze mas vubec MOZNOST VOLBY mezi temito 2mi moznostmi (nechat nebo nenechat vydelavat svoje auto samo). Ostatni automobilky ti tuto moznost volby jeste dlouho nenabidnou, a vo tom to je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja tu neplacem, iba mam rad svoje veci, veci na ktore si zarobim a potom kupim, vazim si ich (tie ktore pouzivam na sukromne ucely, mam ich rad, po tom ako odidem a zase sa k nim vratim take ake som ich zanechal). Preto som to napisal. Mozno po 5tich rokoc si kupim zase nove, ak budu na to financne prostriedky a to ktore bude 5 rokov stare ponecham iba na zarabanie penazi. Ale ako si napisal ty pridana hodnota tohto automobilu a Tesla je prva kto nieco taketo bude ponukat.

Obrázek uživatele Josef

Souhlasím. Možnost sdílení mi nevadí, ale já to tak dělat rozhodně se svým vozem nebudu. A podle mého názoru nikdo, kdo bude mít na koupi podobného vozidla. Něco jiného bude koupě čiště na business.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se líbí jedna věc. My všichni o tom přemýšlíme, říkáme si jaké to jednou bude až... a Elon to prostě oznámí jako fakt, že to udělají a i když to chvíli trvá, tak to prostě udělá.

Začínám věřit i tomu, že nakonec opravdu přistane na Marsu (tedy jeho vesmírné plavidlo) a časem i s lidskou posádkou.

Rozdíl mezi námi všemi a Elonem je, že my jen myslíme a mluvíme, ale on na tom pracuje....

... aspoň někdo :).

Jak někdo poznamenal v jiné diskuzi
"Musk nic neslibuje, říká cíle a špatní novináři z nich dělají sliby."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Trefne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecy, na tom robotickým autě dělají i ostaní, jenom on má lepší PR a stoho chceš odvodit, že postaví raketu co doletí na mars s lidma? To tam dřív přistanou čínani...

P.S. pro tebe frantíci ty robotické auta zjkouší na okruhu kolem paříže, takže Musk má v předstuhu jenom ot že to opravud montuje=senzory, ale nemá to v autě taky...

Obrázek uživatele jurazhor

jenomže to jeho si už dnes můžeš objednat

---

jurazhor

80 000 aut Tesly nalítalo 3 miliardy km po všech možnejch cestách a podmínkách a ty tady šermuješ s pár kilometrama na okruzích od pár autíček. LOL :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Naprostá většina je najetá na dálnicích, kde autopilot skutečně funguje dobře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problem je torchu v tom, ze mezi tesla autopilotem a autonomnim rizenim je obrovska propast....
Tj je fajn, ze ma autopilot najetych spoustu km (hodi se npar ty data pro vyvoj), ale nesvedci to nijak o tom, jak daleko je tesla u skutecne autonomnich aut (zatim nepredvedla ani nic takoveho na okruhu, zatimco jine auta zlvadaji i jizdu v provozu pod dozorem - bez zasahu posadky)...

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla self-driving promo video.

Dokud to Tesla nenasadi do realneho provozu, porad si myslim ze Google je o neco napred ale Tesla ho svizne dohani diky velke flotile vozidel, zatimco Google ma jen jednotky kusu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...uvedl také, že do konce příštího roku by chtěli možnosti svých robotických aut demonstrovat na výletu z Los Angeles do New Yorku napříč celými Spojenými státy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coz rika jen to, ze na tom opravdu delaji, jestli jsou v tom dale nez treba google se z toho ani zdaleka rict neda..

Za chvíli hakeři budou pořádat ilegální canonball závody NY to LA s robotickejma kárama a dost možná ani ne se svejma :)
Prostě nějaký cizí háknou a pošlou ho přes celý státy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily