Elon Musk potvrdil nejlevnější verzi Tesla Model 3, bude mít novou baterii

Tesla sice dokázala masivně rozjet výrobu elektromobilu Tesla Model 3, ale bohužel se jí stále nedaří dosáhnout avizované ceny $35 000. To se má brzy změnit.

Elektromobilu Tesla Model 3 už se sice vyrábí víc než 5000 kusů týdně, ale pořád jde o Long Range verzi s delším dojezdem, a tedy i vyšší cenovkou. Ta nejzákladnější verze s cenou $35 000 se má teprve začít vyrábět – nejspíš začátkem roku 2019. Bude mít nový battery pack.
foto: Tesla

Fred Lambert, šéfredaktor webu Electrek.co, se na Twitteru Elona Muska nedávno zeptal, jak to vidí s designem nového Roadsteru, zda bude podobně futuristický jako na prvních obrázcích.

Musk mu odpověděl, že bude ještě lepší, zejména v detailech. Ale navíc dodal, nyní se primárně zaměřují na levnější Model 3 a .

Lambert v této souvislosti upozornil na související komentář během nedávného konferenčního hovoru. V něm Elon Musk říká, že vymysleli nový design bateriového modulu pro Tesla Model 3, který přináší stejný výsledek, ale je lehčí, lepší a levnější.

Do výroby ho chce Tesla představit koncem letošního roku a na plnou výrobu najet v 1. čtvrtletí 2019. Auto díky němu bude lehčí, levnější a nabídne větší dojezd.

Výrobní linka pro tento nový battery pack se už podle Muska staví. Výroba má začít během asi šesti měsíců. Tedy v době, kdy by konečně měla jít na trh také nejlevnější verze Tesla Model 3 s cenou skutečně začínající na $35 000.

V současné době je možné objednávat nejlevnější verzi Modelu 3 za $49 000. Jde o verzi s větší baterií (75 kWh) a delším dojezdem (500 km). Základní verze by měla mít 50kWh baterii a dojezd 350 km.

38 Comments on “Elon Musk potvrdil nejlevnější verzi Tesla Model 3, bude mít novou baterii”

            1. Zklamu Vás. Konkurenti jsou tak neschopní, že dokázali
              Zklamu Vás. Konkurenti jsou tak neschopní, že dokázali odradit polovinu národa. Namátkou marketingový produkt Drahoš, kterého rok před volbou nikdo neznal a pak ho tlačili buldozerem všemi médii.
              Až lidi totálně znechutili. 🙁
              V podstatě žádný konkurent neměl za sebou dlouhou letitou piplavou politickou kariéru, ať v pozitivním nebo negativním slova smyslu. O zajíždění do těch nejposlednějších obcí a obrazu člověka z lidu nemluvě.
              Prostě tohle vyhrává všelidová většinová hlasování. A bohužel, hejtování na sociálních sítích je sice pěkná věc, nicméně nejenže jde o menšinu národa, ale ještě většina těch síťařů není schopna zvednout líný zadek a dojít k volbám. A dokonce – i když jsou pořád online – ani u „svých politiků“ prosadit elektronické hlasování, což by zmíněného Drahošovi možná na Hrad dopomohlo. Páč by mohli hlasovat od kompu, tabletu či mobilu.

      1. To auto je az nechutne vysoke, na me spis pusobi jako MPV nez
        To auto je az nechutne vysoke, na me spis pusobi jako MPV nez hatchback, ale je fakt, ze kazdy asi vnimame hranici techto kategorii trosku jinak.
        Cenovka vzhledem ke konkurenci vypada z kategorie sci-fi a to i za predpokladu, ze je bez dane a neuvazuji o nemalych nakladech na solarni panely.
        To rozhodne neznamena, ze se jim neda fandit, ale penize za predobjednavku bych jim neposlal, neverim ze za cenu VW Up! dokazi dodat mnohem vetsi a ve vsech ohledech lepsi elektromobil. Obavam se, ze Sonomotors se zaradi do velmi dlouhe rady radoby nadejnych start-upu, ktere slibovane vozidlo nedokazali nikdy dodat a v lepsim pripade je nekdo koupi, koncept zahodi a vyuzije jejich know-how, v horsim skonci v propadlisti dejin.

  1. „bohužel se jí stále nedaří dosáhnout avizované ceny
    „bohužel se jí stále nedaří dosáhnout avizované ceny $35 000“

    To je dost blbě řečeno. $35k verzi můžou vyrábět hned, ale byli by blbí, kdyby nejdřív nevyráběli ty vyšší verze, když jsou lidi ochotni zaplatit a stojí na to stotisícový fronty.

  2. Začátek konce! 20 miliard na převzetí Tesly od arabských
    Začátek konce! 20 miliard na převzetí Tesly od arabských šejků. Takto dopadají krásné ideály. Původním záměrem elektromobility bylo mimo jiné zbavit se závislosti na ropě, potažmo na státech jako je Saudská Arábie.

    1. 20 miliard nestačí na žádné převzetí, není to ani
      20 miliard nestačí na žádné převzetí, není to ani třetina podílu. Navíc pokud ti nechutně bohatí šejkové zaplatí vývoj a výrobu nových a ekologických aut místo zásobování světa jen ropou tak je to podle mě výhra. Dokud nemají většinu tak není problém.

      1. si děláš srandu ne? šejkové zaplatí vývoj a výrobu
        si děláš srandu ne? šejkové zaplatí vývoj a výrobu nových a ekologických aut … když jim ze země chčije ropa a jediny co tu armadu negramotu a nepracujících arabu zajma je zlacení vodovodních kohoutků jejich ropou tak proč by měli svět zásobovat elektromobilama??? to je samozřejmě blbost

          1. Oni by mohli být i bez slunce. Prostě mohli by pálit ropu
            Oni by mohli být i bez slunce. Prostě mohli by pálit ropu – přesněji mazut v tepelných elektrárnách a elektřinu vyvážet. Ona se již dnes třeba v Japonsku běžně elektřina vyrábí pálením mazutu. Případně ropné společnosti též těží zemní plyn a pálením zemního plynu se běžně ve světě vyrábí elektrická energie.
            Zatím je nejrozšířenějším způsobem pálení uhlí – jenže když bude poptávka po něm stoupat tak bude dražší a tak případná levná ropa klidně bude sloužit jak palivo místo uhlí.

  3. Zdravim. Nekdo tu driv rikal, ze Tesla se dostava na cenu $100
    Zdravim. Nekdo tu driv rikal, ze Tesla se dostava na cenu $100 za kWh baterie. Nevim, jaky bude rozdil ve vybave LR a zakladni verze, ale pokud bych bral, ze bude minimalni, pak tech 25 kWh stoji $14000, coz mi vychazi na $560. Nebo mam spatnou uvahu?

    1. Cenový rozdíl baterií podle samotné Tesly je 9000 dolarů.
      Cenový rozdíl baterií podle samotné Tesly je 9000 dolarů. Je jasné, že menší baterie nebude poměrně levnější podle počtu kWh, protože náklady na sestavení, obal, řídicí elektroniku apod. jsou v podstatě stejné, ať už máte 75 kWh baterku nebo 50 kWh baterku. Navíc, větší verze má vyšší marže, to už Tesla uváděla.

    1. To si nemyslim. Najskor som ho nechapal ale asi dobre vie co
      To si nemyslim. Najskor som ho nechapal ale asi dobre vie co robi. Amici totiz mali v EU uvalene cla a preto zaviedli aj oni. Cele to skonci skor tym, ze EU bude musiet uvolnit podmienky na americky tovar (co sa deje uz teraz) a cla sa zas zrusia.

  4. Prosím pěkně, „battery design“ je třeba do češtiny
    Prosím pěkně, „battery design“ je třeba do češtiny překládat jako „návrh baterie“, nikoli jako „design baterie“. Takhle si to člověk může (blbě) vyložit jako nějaký náčrtek… 😉

    Je to podobné, jako překlad slova „technology“. Naši lingvisté už to cca 25 let překládají jako „technologie“, aniž by rozlišovali, zda se jedná o výrobní postup, nebo o techniku. Bohužel se už tento špatný překlad v naší české kotlině tak zabydlel, že už to nikdo za chybu nepovažuje.

      1. Mluv za sebe, souhlasím s příspěvkem předcházejícím
        Mluv za sebe, souhlasím s příspěvkem předcházejícím Tvůj. Z důvodu omezené slovní zásoby se bohužel zplošťuje význam vyřčeného. Nevím proč by nebylo možno být konkrétní a přesný alespoň tam kde to jde. Dyzajn je v češtině rozumnými lidmi spojován s estetickou stránkou věci (barva, tvar), nikoli s jejím technickým návrhem (počet článků, propojení do baterie).

        1. Hlavně že kážeš jinému ať mluví za sebe a přitom by
          Hlavně že kážeš jinému ať mluví za sebe a přitom by jsi především ty měl mlčet.
          Design byl odjakživa návrh čehokoli, jak po stránce technické, tak estetické.
          P. Král na škole vždy říkál, že správný dyzajn vychází zevnitř. Tj. nejdřív něco technicky navrhni a pak to obal materiálém a dostaneš ten nejlepší design. Když to uděláš obráceně, tj. nejdřív navrhneš obálku, jak to chceš aby to vypadalo a pak budeš zkoušet do té krabice narvat motor, tak to dopadne vždycky blbě….

      2. Slovo dizajn se u nás používá hlavně ve spojením s
        Slovo dizajn se u nás používá hlavně ve spojením s estetikou a sytlistikou věci.
        Základ správného dizajnu by mě vycházet z funkčnosti a ergonomičnosti.

        V angličtině to má význam návrhu konstrukce a rozmístění konstrukčních elementů nebo funkčních celků třeba klidně u stavby tovární haly, stroje nebo zařizení. Třeba že je motor vepředu, vzadu nebo uprostřed. Nebo že dizajn čli konstrukční řešení motorky je jiné než u skůtru. Že hajzlíky budou v prvním patře a ne v přízemí a že kotelna bude tady a ne tam.

        Lidi si to pletou a označuji sytlistuku za design. Stylistika je většinou nefunkční exhibice tvarů težce podléhající trendům a módě napodobující úspěšné dizajny. Stylistika je v podstatě jen pozlátko a kýč čili naprostej opak funkčního ergonomického designu. Pro stylistu je postatnej jen tvar pro dizajnéra takovej tvar, který se co nejlíp drží.

Napsat komentář