Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, aktuálně uskutečnil zajímavý rozhovor s televizní stanicí CNBC. Řekl mimo jiné, že 20. června ještě Tesla ohlásí důležitou novinku. Pak teprve se bude moct naplno rozhovořit o Hypersmyčce (Hyperloop), své novém dopravním konceptu.
foto: Tesla Motors
Zhruba 20minutový rozhovor se točil především kolem Tesla Motors. Musk například řekl, že je velmi pravděpodobné, že Tesla Motors a Google budou společně vyrábět robotická auta. Musk se již v této věci setkal s Larry Pagem a Sergeyem Brinem, zakladateli Google.
“Jsou tam určité názorové rozdíly. Ale určitě budeme vyrábět samořiditelná nebo autopilotní auta,” řekl doslova Musk. Není nám sice jasné jaký je rozdíl mezi “self-driving cars” a “autopilot cars”, ale ani jedno vůbec nezní špatně.
Zároveň dodal, že i nadále pracují na snížení času dobíjení elektromobilů Tesla na dobíjecích stanicích Supercharger. Aktuálně Tesla ohlásila jejich rozšíření a zrychlení dobíjení. Do budoucna má prý automobilka připraveny “další zábavné věci”.
Znovu také potvrdil, že malé elektrické auto Tesla třetí generace s cenou do $30 000 bude asi o 20 % menší než Tesla Model S. Nejbližší klasické srovnání: Audi A4 nebo BMW řady 3. Auto bude na trhu během tří až pěti let.
Co se týká zájmu o Model S, Musk řekl, že poptávka na několik dalších let předstihne možnosti jejich výroby. Díky tomu si elektromobil dokáže udržet svou hodnotu i v bazarovém prodeji. Zároveň dodal, že velká část poptávky po Modelu S přichází nebo bude přicházet ze zámoří.
Nakonec dodal, že až jeden ze čtyř lidí, kteří se v Modelu S projedou, si auto nakonec také koupí. “To je velmi vysoký konverzní poměr,” dodal. A s Cameron Diaz prý nerandí. “Nevím, kam na tyhle zprávy lidí chodí,” reagoval pobaveně na zmíněné fámy kolující po internetu.
To je řečí kolem
To je řečí kolem elektromobilu,když už v roce 1996 tato auta v USA jezdila,za 10 let po nich už nebylo ani vidu ani slechu. Koho to víc zajímá ať si přečte “ KDO ZABIL ELEKTROMOBIL“!
Rozdil mezi self-driving car
Rozdil mezi self-driving car a autopilot je ten, ze u druheho nemuze jet auto bez lidskeho ridice. A take autopilot nezvlada vsechny manevry (napriklad zajet do park house)
Díky za upřesnění.
Díky za upřesnění.
btw: jake jsou vase odhady
btw: jake jsou vase odhady na to posledni prohlaseni?
podle me to bude neco ohledne batery swapu…
Jako že nebude? 🙂
Jako že nebude? 🙂
spis naopak 🙂
Elon Musk na
spis naopak 🙂
Elon Musk na Twitteru 9. kvetna rekl: „There is a way for the Tesla Model S to be recharged throughout the country faster than you could fill a gas tank.“
ale urcite to nebude nahrada SuperChargeru.
Ja toho Muska zerem aj s
Ja toho Muska zerem aj s ponozkami (uprimne) 🙂
Hlavne je usmevne, ked si clovek spomenie, ako sa jeho vyhlaseniam verejnost smiala take dva roky dozadu.
jj, v nejakem rozhovoru,
jj, v nejakem rozhovoru, myslim ze na Bloombergu si z toho uz sam delal srandu 🙂
nevim jak to presne bylo, ale neco ve smyslu ze: „Oni nam neverili ze vyvineme Roadster, oni nam neverili ze vyrobime sto kusu, oni nam neverili ze sezeneme penize, oni nam neverili ze vyvineme Model S, oni nam neverili ze postavime a vybavime tovarnu atd. Tak ja jen doufam ze je zde videt pozitivni tendence a treba nam uz zacnou verit“
Výměna baterií by s sebou
Výměna baterií by s sebou nutně musela přinést i možnost pronájmu baterií, což nevidím jako pravděpodobné – i vzhledem k tomu, že Tesla dlouho a složitě připravovala svůj exkluzivní „finanční produkt“ v podobě elektromobilu Modelu S za $500/měs. Navíc intenzivně buduje síť Superchargerů. Těžko hádat, ale spíš si myslím, že půjde opět o něco velmi praktického právě jako jsou i výše uvedené příklady.
Ne nutne. Mezi patenty maji
Ne nutne. Mezi patenty maji i hybridni bateriove systemy zalozene na metal-air bateriich. Napriklad jednorazovy pronajem takove baterie by mozna mohl mit smysl. Mozna…
nemyslim ze to bude „do“
nemyslim ze to bude „do“ 30.000$, spis bych to videl „kolem“ 30.000$, coz je znacny rozdil 🙂
Nějak to nesedí. Tesla S
Nějak to nesedí. Tesla S má délku 497cm a auto „o 20% menší“ by mělo délku kolem 400 cm což rozhodně není velikost BMW 3 nebo A4.
Tak ako to sa ozaj trosku
Tak ako to sa ozaj trosku preratal niekto suhlasim. A4 ozaj je velkosotu Tesla S a 3 BMW tiez nieje male auto 😀
Muj odhad je spis takovy ze
Muj odhad je spis takovy ze skutecne bude 3. generace mensi nez BMW 3, ale vykonem a rizenim se bude snazit konkurovat trojce.
Ale to je jen naprosto spekulativni muj odhad 🙂