Šéfové Tesla Motors na návštěvě v Norsku, Supercharger v ČR!

Vrcholní představitelé automobilky Tesla Motors, Elon Musk a J.B. Straubel, navštívili v sobotu 1. února v rámci své cesty po Evropě také norské Oslo. O akci zde byl takový zájem, že z organizačních důvodů musela být přesunuta do divadla. Pro Norsko si oba pánové schovali několik zajímavých nových oznámení.

Rozšiřování Superchargerů v Evropě je na dobré cestě
foto: PR NEWSWIRE

Hned na úvod se Musk zmínil, že Model S v nové verzi softwaru dostane v navigaci real-time data o dopravě a také již bude možné nechat si na přání zahrát skoro libovolnou skladbu jen hlasovým příkazem.

Tyto vychytávky již delší dobu fungují v , ale v Evropě zatím chyběly. Nová verze softwaru také přinese pokročilé nastavení vzduchových tlumičů, kde bude možno nastavit výšku podvozku ve větším rozsahu rychlostí než tomu bylo dosud a také bude možné nastavit konkrétní rychlosti pro automatickou změnu.

Největší potlesk ale sklidil s oznámením, že Norsko bude mít v blízké době více než 12 Superchargerů. Bude se tak s přehledem jednat o největší koncentraci těchto rychlodobíjecích stanic v poměru k počtu obyvatel.

A aby toho nebylo málo, během otázek a odpovědí prozradil, že nejnovější plány počítají také s Českou republikou a cestou až do Chorvatska, ačkoli obojí má zatím nízkou prioritu. Celkový počet instalovaných Superchargerů napříč Evropou během tohoto roku by se měl přiblížit ke 100 a většina z toho by měla být 135kW, zatímco v USA jsou zatím 90kW a 120kW.

K dobíjení se také vážou adaptéry. CHAdeMO adaptér by měl přijít do Evropy během dubna a CCS adaptér zatím není ve vývoji, ale Tesla bude sledovat jak se CCS uchytí a podle toho se rozhodne zda má smysl investovat do jeho vývoje.

Během akce padlo slovo mnohokrát i na Model X. Ten by se do Evropy měl dostat asi v polovině příštího roku a JB Straubel ubezpečil posluchače, že náhon na všechna kola nebude mít vliv na dojezd a spotřebu, přestože vyšší hmotnost a horší aerodynamika zvýší spotřebu asi o 10%.

Kromě toho zmínili mnoho dalších záležitostí, které připravují – od pohodlnějších sedaček až po adaptivní tempomat nebo naváděcí pruhy na couvací kameře a mnoho dalšího.

video záznam

25 Comments on “Šéfové Tesla Motors na návštěvě v Norsku, Supercharger v ČR!”

  1. SC je super ale vsimol som
    SC je super ale vsimol som si ze pri SC sa nedaju kupit dialnicne nalepky, voda do ostrekovacov, vysavac ale hlavne dofukovac kolies. nehovoriac o nemoznosti sa ist vycikat a uz vobec nie kam vysrat. tie benzinky budu skratka hlavne cez sviatky, prosto chybat :o)

    no nemam pravdu ?

    este stastie ze si nahradne ziarovky vozime zo sebou 😛

  2. Pred cca 3 rokmi Stanford
    Pred cca 3 rokmi Stanford predstavil koncept DWSiNT anody s nasledujucimi parametrami:

    6000x cyklov 10C/6minut, 88% zostatkova kapacita jediny problem bol komercializacia vyrobneho postupu.

    Takze problem nie je to ze neexistuje bateria ktora sa da nabit za menej ako 10min ale to ze je nutne prejst z laboratorii do vyroby. Dalsi problem nastane ze rychlo nabijanie bude vyzadovat extremne vykony na nabijacich staniciach az niekde okolo 800 – 1200kW.

    Litiacia/delitiacia kremika tzv. alloying nie je tak limitovana ako interkalacia (LTO, Grafit…) tj. reverzibilne vkladanie a vytahovanie Li+ do a z aktivnej hmoty preto Si anoda dokaze poskytnut tak extremne hustoty energie ale hlavne rychlost reakcie. Dolezite su rozmery – tzv pod-kriticky rozmer nanocastic/nanovlakien tj. pod touto hodnotou su objemove zmeny kompenzovane v ramci struktury.

  3. Skvele spravy — skutocne po
    Skvele spravy — skutocne po veeelmi dlhej dobe je to vec, ktoru velmi tuzim vlastnit – Model S

    Netusim inak, preco Elon pri verejnych akciach tak kokce
    – je to neskutocna kapacita a napr. na videu, kedy predstavuje Space X projekt ma totalne krasne, plynule vyjadrovanie v dokonalej anglictine. Staci vsak zaznam z konferenciu/interview a okrem non stop pokyvkavania hlavou je tam neprehliadnutelne koktanie..

    Je to paradox, ELON je dost porovnavany so Stevom Jobsom, mozno preto je ta latka tak vysoko postavena.. 🙂

    kazdopadne BRAVO ELON/TESLA, je fajn mat takychto priekopnikov technologii, ktore nas vsetkych posuvaju vpred!

    drzim moc palce a velmi sa tesim na Model E!

    p.

  4. Představa,že pojedete do
    Představa,že pojedete do Chorvatska s Teslou zadarmo je krásná.Ovšem to má jednu vadu na kráse..Cesta se o nějaký čas prodlouží.V podstatě každých cca 300km zastavit a nabít auto,což trvá nějakých 0,5h. Třeba do Jadranu z Prahy je to cca 900 km…čili to znamená cca. 2 hodiny čekání na nabití…Ale raději obětovat čas,než peníze 🙂 Když budou nabíječky vzdáleny od sebe nějakých 300km,tak to bude plně vyhovovat…a pokud by to bylo po 100km,tak je to ještě lepší…Mohli by být na benzinkách klidně 🙂

    1. Já sice dokážu ujet těch
      Já sice dokážu ujet těch 1200 km na jeden zátah od rána do večera bez přestávek (jedna cca 15 minut uprostřed), ale taky mi je 27 a jsem celkem fit. Přece jenom by se po 300 ujetých kilometrech měly dělat alespoň 0,5 hodinové přestávky. Takže nápad Tesly je bravurní! Přispěje ke kultuře cestování a sníží ohrožení účastníků provozu vlivem snížení únavy řidiče.

      1. Plny suhlas!
        TESLA vlastne

        Plny suhlas!

        TESLA vlastne prispieva k bezpecnosti vdaka „kratkemu“ dojazdu.
        Ale nie, myslim, ze pol hodinova pauza na kratky strecing prispeje kazdemu — tesla SC by sa mali stavat hlavne pri nejakych nakupnych centrach/restikach a pod, kde skutocne min 30minut ubehne ako voda..

        Sa velmi cudujem, ze samotne retazce ako TESCO/BILLA a pod. uz dnes nemaju aspon 2-4 miesta pre elektromobily s CHADEMO v kazdom vacsom meste..

        p.

    2. Souhlasím s p.Josefem,
      taky

      Souhlasím s p.Josefem,
      taky zvládnu na zátah 900km, ale i za těch 900 minimálně dvakrát stavím. Pokaždé na dotankování za levno, jelikož kdybych jezdil až na doraz, cesta by se ještě více prodražila.

      V tomto případě, pokud se bude nabíjet jenom 0,5 hodiny, tak je to smích. Za těch 0,5 hodiny sotva sním svačinu, vyčurám rodinu a srknu trochu čerstvé kávy z Rossenbergeru.

      Jakmile budou stát nabíječky v ČR (sorry, ale jedna je pořád málo), nebudu váhat dlouho…

  5. Dobré zprávy, větší
    Dobré zprávy, větší gól by byla ta automobilka v ČR nebo blízkém okolí… Dnes ráno v rozhlase informovali o několika vesměs příhraničních okresech v ČR (Most, Bruntál, a další), kde minulá vláda zajistila 200tis. Kč pobídku zaměstnavateli na nové pracovní místo, které udrží po dobu nejméně 5 let. Jedná se tak o zečtyřnásobení stávající pobídky. Tomu říkám návnada. Elone, nejdeš na ryby? 🙂

    1. ano, mít Tesla továrnu v
      ano, mít Tesla továrnu v doma, v České republice, to by bylo něco. Obzvlášť pokud by se ke svým zaměstnancům chovala obdobně, jako v továrně ve Fremontu. Nevíte někdo jak to s vyjednáváním vypadá, jakou šanci česká republika má? Kdy by se měla továrna realizovat?

          1. Také si myslím, že zatím
            Také si myslím, že zatím chybí technologie. Přeci jen k 120kWh by potřebovali 17Wh články proti stávajícím 12Wh. A kdyby je Panasonic/Samsung/kdokoliv měl, tak by to už určitě dával patřičně najevo.

            Myslím, že se nové baterie dočkáme nejdříve v roce 2017 (spolu s uvedením do prodeje modelu E), no a tato bude mít alespoň těch 100kWh, protože jednak menší skok nemá cenu a jednak do té doby by se snad konečně mohlo zvládnout vyrábět potřebné 14Wh články.

Napsat komentář