Test elektroskútru E-max 110S

Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva . Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího a Itálie.  

elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S

Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.

Posed je poměrně příjemný, nicméně hmotnost (195 kg) je znát. Na jednu stranu dokonale sedí na rovné silnici a ani silnější vítr opírající se do vás při jízdě jím nehne, nicméně tlumiče by zasloužily být o něco měkčí, stejně jako samotné sedlo, které může zejména na kočičích hlavách působit poměrně tvrdě do zad.
elektroskútr e-Max 110S
Max. rychlost elektroskútru je uměle omezena na 45 km/h. Díky tomu s ním mohou na silnice vyjet i řidiči skupiny AM. Ale co hlavně, můžete tak počítat s dojezdem jistých 70 km (při hmotnosti řidiče 75 kg). To je obrovská výhoda tohoto skútru, zejména v městském prostředí, kde vydrží řádit dobře dvě hodiny – počítá se s tím, že nedržíte dvě hodiny „plnej knedlik“. Ovšem je tu opět i druhá strana mince, tj. jakmile vyjedete z města. Tam už rychlost 45 km/h nijak zvlášť neoslňuje a umožňuje tak nějak příjemné, pohodlné, bezpečné, ale prostě a jednoduše pomalé cestování. No, můžete se třeba kochat krajinou.
elektroskútr e-Max 110S
Jakmile vjede e-max 110S do prudšího kopce, citelně zpomalí ke 30-35 km/h. Předjíždějící cyklisté jsou skutečně otrava, a tak výrobce neopomněl na tlačítko „boost“ na pravé části řidítek. Stisknutím boostu můžete krátkodobě „poslat“ do motoru až 80 A, čímž i v kopci dosáhnete na příjemných 45 km/h. A zase se jede o něco příjemněji.
elektroskútr e-Max 110S

e-Max 110S je proti Akumoto A10-70, který testujeme právě teď, výrazně robustnější

V noci dobře poslouží kvalitní osvětlení, jen nezapomenout dát přepínač světel do správné polohy. Maximální zatížení skútru je úctyhodných 331 kg, se kterými si hliníkový rám hravě poradí. Z toho 13 kg může připadnout na náklad, úložných prostorů je více. Pod sedadlem je dostatek místa minimálně na nabíječku. Je však poměrně rozměrná a spolu s helmou se do prostoru pod sedadlem nevejde. Na druhou stranu, úplně „vyždímaný“ elektroskútr vám dobije za 3,5 hodiny. „Přebít“ ji není možné, elektronika si poradí.

Základní technické údaje
Název: E-max 110S
Typ: elektroskútr
Dovozce: Michal Berka
Max. rychlost: 45 km/h (test)
Max. dojezd: 70 km +/- 5 km(test pro řidiče vážícího 75 kg)
Hmotnost: 195 kg
Doba nabíjení: 3,5 hod
Motor: 4 kW, zabudovaný v zadním kole, 48 V
Kola: 13″
Brzy: přední i zadní kotoučové
Akumulátor: gelová baterie
Povolené zatížení: 331 kg
Počet osob: 2

Ještě co se týká nákladu, pod palubní deskou zhruba uprostřed, naproti sedlu, se nachází užitečný hák s max. zatížením 3 kg. Snadno na něj pověsíte třeba tašku s nákupem a máte jistotu, že při max. rychlosti neskončí kečup na silnici. Při jízdě dvou nebo s naloženou krávou (třeba v podobě svíčkové od řezníka) už ale samozřejmě nelze počítat s dojezdem 70 km.
elektroskútr e-Max 110S
Dojmy ze skútru e-max 110S jsou po několikadenním intenzivním testování velmi pozitivní. Dílčí nedostatky vynahrazuje skálopevně jistým dojezdem 70 km. Hodí se především do města, kde jsme si více než užívali kličkování mezi stojícími auty, ale i obrovskými motocykly Harley, které se do mezery mezi auty prostě nevešly. Ale ani při popojíždění mezi vesnicemi se jako dobrý pomocník neztratí. Možná budete na místě o 15 minut později než jste zvyklí autem. No a co?! Bude vás to stát zlomek ceny, pravděpodobně nenabouráte, a když, tak leda do motajícího se cyklisty.

Hodnotící tabulka
dobře sedí na silnici tvrdší odpružení
zajímavý design vysoká hmotnost
relativně rychlé dobíjení výrazné zpomalení v kopci
dobrá indikace dojezdu vhodný spíš do města
možnost značného zatížení max. rychlost 45 km/h
Hodnocení: Hodnocení 4/5

Elektroskútr e-max 110S bude na trhu v od začátku příštího roku k dostání za cenu kolem 85 000 Kč.

5 Comments on “Test elektroskútru E-max 110S”

  1. Emaxe 110s mám cca 3
    Emaxe 110s mám cca 3 měsíce. Mám najeto 1500 Km a můžu říct, že jsem naprosto spokojen. Na váhu jsme si musel chvilku zvykat. Dnes už ji skoro nevnímám a užívám si bezproblémovou jízdu. Na emaxe jsem přesedlal z elektro Hanscraft 1600 AGM. Výkon emaxe je nesrovnatelně vyžší a vůbec nemusím řešit, jestli jedu do kopce a to i ve dvou. Dojezd při mé hmostnosti 95 Kg + občas druhý jezdec dosahuje cca 55 km.
    Pro každodenní dojíždění do práce naprosto ideální stroj 🙂

  2. „Stisknutím boostu můžete
    „Stisknutím boostu můžete krátkodobě „poslat“ do motoru až 80 A“. Kupecke pocty: 80×48 = 3.8kW – vykon skutru je tedy presne receno kraktodobe skoro 4kW. To dava smysl – co nedava je vaha. Takto se skoro cely vykon spotrebuje na tahani sama sebe… 🙁

  3. Mne robustnosť skútra
    Mne robustnosť skútra nevadí, možno by bolo vhodné, keby sa k elektrike vyjadril elektrikár.
    Moja osobná skúsenosť s príliš malými nabíjačkami je skôr negatívna. Malé zariadenie väčšinou vyžaduje aktívne chladenie a práve tie malé ventilátory sú najhlučnejšie.
    Pri nabíjaní doma je to otravné.

Napsat komentář