Supelehké jízdní kolo z nylonuAIRBIKE
Supelehké jízdní kolo z nylonu
Chystá baterie pro domácnostiTESLA
Chystá baterie pro domácnosti
Elektrické auto pro rodinu - Model SAUTO
Elektrické auto pro rodinu - Model S
Elektromobil VW Golf Blue-e-motionVOLKSWAGEN
Elektromobil VW Golf Blue-e-motion

Elektromobily šetří milióny litrů paliva

Jan Horčík - 05 Srpen 2014

Elektromobily už celosvětově najely přes 634 milionů kilometrů. Ušetřily díky tomu 68 milionů litrů paliva. najely přes 914 mil. kilometrů*.auto elektroauto elektromobily elektrický vůz Tesla Model S

Jen 40 000 elektromobilů Tesla Model S ušetřilo 68 milionů litrů paliva
foto: Tesla Motors

Celosvětově se dosud prodalo kolem 40 000 elektromobilů Tesla Model S a přes 130 000 elektroaut Nissan Leaf. To ale zdaleka nejsou všechny globálně prodávané modely.

Dalšími plně elektrickými vozy jsou např. , , , Volkswagen e-Up!, Volkswagen e-Golf, Mercedes-Benz třídy B ED a další. Všechna tato auta pomáhají celosvětově snižovat zátěž životního prostředí tím, že nespalují žádná tekutá paliva a nevypouštějí tak žádné lokální emise.

Prodej elektromobilů globálně rok od roku výrazně stoupá - až o desítky procent. Největšími trhy jsou jednoznačně , především stát Kalifornie (ale i další) a také bohaté evropské země jako Norsko, Nizozemsko, Švýcarsko, Francie. Prodejům elektromobilů tam výrazně pomáhají státní dotace.

* Údaj platí pouze pro elektromobily Leaf vybavené systémem CarWings. Reálná hodnota tedy může být podstatně vyšší.

Tesla Motors, Nissan
 
Obrázek uživatele Radovan

A to si vezměte, že údaje jsou pouze z oficiálních online spojení elektroniky auta s výrobcem, které má Tesla standardně po celém světě a Nissan jen někde a jen v některých vozech (systém CawWings). Moje osobní zkušenost po 4 měsících vlastnictví elektromobilu potvrzuje slova majitelů elektroaut, kterým jsem nevěřil - elektroauto není druhým vozem do rodiny, díky komfortu a nákladům se stane vozem prvním. Takže městský Peugeot Ion jezdí prakticky denně. Jen výjimečně se však stane, že by musel v cílové destinaci dobíjet. Většinou to s max.150 km dojezdu zvládne tam i zpět. Spalovací vozy odpočívají v garáži a čekají a) na dlouhé cesty, b) když potřebujeme vyjet v daný den oba, c) na krátké cesty s nutností převozu rozměrově většího nákladu. Je srpen a naposledy jsme je tankovali v červnu.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

tieto fakty ma veľmi tešia, sám veeelmi silno rozmýšľam na LEAFOM, nakoľko CHadeMO nabíjačiek tu už máme dosť. Len nepatrím medzi ľudí, kt. by si mohly dovoliť kúpu nového a spalovák si zároveň nechat ako "zálohu" na cesty čo LEAF nezvládne v potrebnej rýchlosti/vzdialenosti atď...
O to viac že kupujem od suseda garáž za ďalších 14tis. Eur :(

No nič, ešte pošetrím a idem do toho aj ja, asi počkám na Teslu III.

---

verim, že sa raz odveziem krížom cez Slovensko po dialnici a na jedno nabitie Elektromobilu :)

Obrázek uživatele Radovan

Vykašlite sa na garáž pán kolega a choďte na www.mobile.de. Tam majú stovky Leafov. 204 presne. Najlacnejší jazdený modrý z Klapeidy ročník 12 / 2011 s 28 tisíckami km za 12.400 EUR. A to sa oplatí! :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Mohu jen potvrdit. U nás je to to samé, spíš se hádáme, kdo pojede tím drahým spalovákem, protože s tím nikdo nechce jezdit a ještě k tomu, když dojde plyn a musí se někam dojet pro CNG. To se pak dokonce ráno dohodne co kdo má kde k objíždění, aby si každý podle toho udělal svůj denní plán. Za 24 měsíců přes 30tis.km s C-Zerem.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, takže v tom nejsme sami. Nějak jsme k tomu v rodině přirozeně dospěli. V pátek žena jezdila plně nabitým Pežíkem (131 km ukazoval počítač dojezd po dobíjení nočním proudem v naší garáži) jak drak, já měl elektrokolo. Zbylo 27 km dojezdu. S tím jsme se v sobotu vydali 13 km na rodinný výlet a pak nakupovat, ale i s klimatizací (hned na počátku tak dojezd spadl o 20 km, ale v baterce byly stále 4 dílky z 16, tak jsem to neřešil). V době nákupu auto viselo na nedaleké pomalé nabíječce ČEZu. S 85 km dojezdu (nečekali jsme na plnou, jen jsme využili času stráveného v obchodech) jsme vyrazili 13 km domů. V neděli jsme dali celodenní ZOO, 16 km tam a 16 zpátky. Dobíječku tam nemají, stačila by ovšem i obyčejná zásuvka 230 V na budce hlídače nebo z boku elektrické závory parkoviště, klidně i placená v ceně parkovného. Asi to řediteli ZOO navrhnu. Včera žena ujela 20+20 km do práce a zpět, pak jsem si ho vzal já na odpoledne do práce a po zhruba 10 km dal na pomalou nabíječku VŠB-TUO (počtářům to teď nebude sedět, ale ty kilometry navíc oproti počítači jsou to kouzlo mezi volantem a pedálem). Se 102 km dojezdu (nečekal jsem na plnou, jakmile jsem dopracoval, jelo se domů) jsem najel dnes ráno dalších 10 km a přes poledne ještě 8 s klimatizací. Pak auto putovalo opět na pomalou nabíječku VŠB-TUO. S ne do plna nabitým Pežíkem (dojezd 124 km, dobíjení ještě stále běželo, i když už ukazovalo 16 dílků baterie z 16) jsem na trase Ostrava-Poruba, Ostrava-Plesná, Čeladná (Beskydy), Ostrava-Heřmanice, Ostrava-Plesná najel 105 km (1 dospělý, 2 děti, zavazadla). Vyhnul jsem se jen placené Místecké čtyřproudovce (kvůli 12 placeným km v okolí si nebudu kupovat na elektroauto dálniční známku). Zbyly mi 3 dílky baterky z 16 a dle počítače dojezd 23 km. A to jsme se nijak neomezovali a mimo obec pádili 90 km / hod.. Pravda, klimatizaci jsme nepouštěli (v autě bylo 22-25 stupňů), ale ta by ubrala zhruba 20 km dojezdu a trasu bych ujel i tak. Ve středu ráno najezdím něco kolem 10 km a pak dám Pežíka nabíjet. Vzhledem k předpokládané době na šichtě bude asi nabit do plna. Jinak ten evropský průměr max. 60 km denně málokdy překročíme. Jedině když žena kromě cesty do práce a zpět má ještě mnoho pojížděk po okolí. Nebo jezdíme s dětmi po známých a příbuzných.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leafov je 4x viac ako Tesiel, predavaju sa dlhsie, no aj tak je v nabehanych km hoooodne mensi rozdiel. Ten dojazd a nabijanie zadarmo robia svoje caro.

Obrázek uživatele Jolinar

podle me jich je jen 3.25x vic :P

Obrázek uživatele Jan Horčík

Je třeba také brát v uvahu poznámku na konci článku.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články