Elektrické auto Toyota EV v premiéřeŽENEVA
Elektrické auto Toyota EV v premiéře
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro
Praha má nové hybridní autobusyPRAHA
Praha má nové hybridní autobusy
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík

Elektromobily Nissan s dojezdem přes 400 km už brzy, potvrdil Carlos Ghosn

Jan Horčík - 01 Prosinec 2014

Carlos Ghosn, šéf japonské automobilky Nissan a aliance Renault-Nissan, aktuálně absolvoval interview japonského televizního kanálu Tokyo Business News. A co neprozradil: Nissan je už velmi blízko komerčnímu nasazení elektromobilů s dojezdem 400 km.auto elektromobil Nissan Leaf dojezd Carlos Ghosn

Carlos Ghosn je šéf, který neplýtvá slovy ani zbytečnými sliby.
foto: Nissan

Interview bylo poměrně přímočaré:

Moderátorka: Pracuje Nissan na nových bateriích?

Ghosn: Ano.

Moderátorka: Můžete nám prozradit víc?

Ghosn: Ne.

Moderátorka: Zdvojnásobí se dojezd?

Ghosn: Ano.

Moderátorka: To znamená víc než 400 km?

Ghosn: Ano.

Takhle jednoslovně napřímo a jasně to prostě umí jenom Ghosn. Že automobilky pracují na dojezdu vyšších než je současných 130-150 km je už nějakou dobu jasné. Aliance Renault-Nissan nedávno oslavila 200 000 prodaných elektromobilů, a tak je jasné, že tahle auta už ze světa nezmizí - jako se to stalo ve 30. letech minulého století. Ba naopak.

Jejich prodeje prudce rostou každým rokem, o desítky procent. Podívejme se ale podrobněji na Ghosnovo interview. Moderátorka operuje se "zdvojnásobením dojezdu" na 400 km. Je to Japonka a ve velmi mírných japonských testech je elektromobil Nissan Leaf skutečně certifikován na dojezd 200 km.

Reálně pro Evropu to tedy znamená spíše kolem 300 km dojezdu. Podobné auto už chystá také GM v podobě Chevrolet Sonic EV (dojezd 320 km) a pochopitelně Tesla Motors. Levný Model E/3 má disponovat dojezdem kolem 400 km a spekuluje se o kapacitách baterie 45/60 kWh.

Zhruba podobné kapacity bude muset nabídnout i nová generace baterií pro Nissan Leaf, aby se mohl konat dojezd mezi 300-400 km. Jeff Kuhlman, hlavní mluvčí automobilky Nissan, pak navázal na Ghosnova slova a dodal, že nová chemie pro baterie není nějaký vzdálený výzkumný projekt, nýbrž reálná věc, která se brzy začne komerčně nasazovat.

Největším problémem pak už ale možná nebude technická stránka věci, nýbrž marketingová. Tj. jak nacenit novou generaci tak, aby se nenaštvali všichni kdo si koupili generaci starší? A jak umožnit dosavadním zákazníkům upgradovat na novou baterii s vyšším dojezdem?

Jsme zvědaví jak se Nissan k problému postaví. Očekáváme, že novou baterii, resp. nový Leaf s dvojnásobným dojezdem, ohlásí už koncem příštího roku s možnými dodávkami v roce 2016. Tedy tak, aby měl Nissan výrazný náskok přes .

HybridCars.com, za tip děkujeme M. Jánskému
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dneska je to všechno o dojezdu, ale podle mě během 2-3 let tj. 2017/2018 bude elektromobil s dojezdem 320-480km nabízet kde kdo. Nicméně dnes taky většina lidí nekupuje auto podle toho jestli má spotřebu 4,5L/100km nebo 6,5L/100km. Auto kupuje podle jiných kritérií - celkové vzhled, velký kufr, komfort, další výbava, potřeba odvézt 3 děti (3 autosedačky je docela problém dostat do většiny aut :) ) atd.
Podobné to podle mě bude i s Teslou, Nisan, Renault, BMW... Každý bude cílit na jinou skupinu i když dojezd budou mít podobný.

né že bych jim to nechtěl věřit...

už jsem se ptal níže, ta spekulace o 45/60kWh baterii pro Model E pochází odkud?

díky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď je ještě otázka, jestli ten nový Leaf s takovým dojezdem bude i levnější než Model 3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě. Protože model III bude na trhu ví bůh kdy. A po přepočtu na eura a koruny vám zbydou oči pro pláč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu, Musk bude mít velkou výhodu ve své gigatovárně, kterou Nissan nemá a ani nevidím nic na obzoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PRavda, jenže továrna začne vyrábět tak za 2 roky. Nissan má nasmlouvané poměrně velké zakázky baterií, takže ho to taky nevychází draho.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle podle mě popírá to tvrzení, že baterie jsou drahé kvůli výrobě.. Kdyby to bylo takhle lehké, jen prostě nasmlouvat velké dodávky, tak by to Tesla udělala, ne?

Podle mě cena bude přibližně stejná, kolem milionu, ale Tesla bude konkurovat i přidanovou hodnotou v podobě technologií a designu. Navíc bude mít již hodně velkou síť SC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No klíčové je právě to nové chemické složení baterie, díky kterému se má výrazně zlepšit hustota uložené energie. Proto s tím Nissan dělá takové tajnosti. Jinak cena by neměla zvlášt narůst, zejména u základního modelu ne. Auto má navíc prodělat změnu designu poněvadž Nissanu už snad došlo že ten současný design je dobrý pro výstřední nadšence, ale ne pro mainstreamového zákazníka.

Obrázek uživatele Aas

U Leafu je prerabka dizajnu veru nutna ako sol. Nepochopim ako mohli soudruzi z Japonska umiestnit elektroniku do batozinoveho priestoru, ked to robili od podlahy ako elektro. Preco nepredlzili o par cm predok a neschovali to pod kapotu?
Takto je uzitkova hodnota Leafu znacne obmedzena. A to nehovorim o dojazde ale vnutornom pristore po sklopeni sedadiel. "Proste hruza!" :-)

Ale to je prvá generácia, resp. prvé série. Teraz sa predáva toto: http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-auto-z-budoucnosti-78188/foto?foto=27
A podľa mňa prerábku dizajnu (vonkajší samozrejme) nepotrebuje. Je iný, zvláštny a zaujímavý - nie ako e-Golf, ktorý je prosto ... nijaký.

Obrázek uživatele Aas

Ale po sklopeni sedadiel to vyzera uplne rovnako. Je smutne, ze ked chce clovek poriadny elektromobil, nema na vyber. Musi nasetrit na Model S. :-(

Obrázek uživatele Hyperloop

Z mého pohledu je Leaf hrůza po všech stránkách ;)

No ona mi celá předchozí generace vozů od Nissanu připadala designově tak nějak divná, takže Leaf tam nějak zvlášť nevybočoval. Nová generace se ale designově posunula dle mého o dost k lepšímu, takže pokud Leaf 3.generace půjde ve stopách nového Pulsaru pak to bude jenom dobře.

Ja si hlavne myslim ze model 3 bude vyrazne lepsi auto nez leaf po vsech strankach. a pokud se splni predpovedi Elona ohledne ceny baterii z gigafactory, tak by to mohlo byt i cenove dosti zajimave. problem je, ze po tom bude takova poptavka, ze nebude duvod to nejak dramaticky zlevnovat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak o tom že má Tesla obrovský technologický náskok a že Model 3 bude skvělé auto není sporu. Nissan ale zaslouží uznání za to že se rozhodl prolomit tu magickou hranici cca 150 km dojezdu a dát pádný argument všem co tvrdí že EV jsou k ničemu protože nikam nedojedou.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články