Elektromobily Nissan pomáhají chránit chodce

redakce - 24 Srpen 2015

Ve spolupráci s dalšími 10 členy konsorcia se společnost Nissan podílela na vytvoření nové technologie výstražné signalizace pro chodce, která vydává účinné zvukové signály s možností jejich zacílení.Nissan prokázal své znalosti v segmentu elektromobilů prostřednictvím projektu eVADER financovaného Evropskou unií.

Nissan prokázal své znalosti v segmentu elektromobilů prostřednictvím projektu eVADER financovaného Evropskou unií. Unikátní koncept Nissan LEAF představil možné řešení nové generace systému výstražné zvukové signalizace u elektromobilů. Systém řeší otázku bezpečnosti tichých elektromobilů a zároveň ještě více minimalizuje hlukovou zátěž.
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Výstražnou zvukovou signalizaci si můžete stáhnout ZDE.

Smyslem je upozornit chodce a další zranitelné účastníky provozu na blížící se elektromobil. Zároveň tyto signály minimalizují dopad na celkovou úroveň hlukové zátěže.

Technologie výstražné signalizace pro chodce je v současnosti žhavým tématem. Nárůst prodeje elektromobilů totiž vedl k debatám o přednostech a nevýhodách těchto tichých vozidel. Jejich nízká hlučnost byla pokládána za výraznou výhodu, protože přispívá k drastickému snížení hlukové zátěže.

Nissan patří k předním výrobcům elektromobilů a je také tvůrcem systému zvukové signalizace pro chodce (VSP), který je součástí standardní výbavy všech jeho elektromobilů. Proto se pro tuto oblast rozhodl jako pro svou výzkumnou prioritu.

David Quinn, vedoucí projektu eVADER za společnost Nissan, uvedl: „Bezpečnost chodců má pro Nissan zásadní význam. Proto jsme již dříve do svých elektromobilů jako preventivní opatření nainstalovali systém výstražné signalizace pro chodce. Jako lídr trhu s elektromobily jsme chtěli využít své rozsáhlé zkušenosti k průzkumu systémů, z nichž by bylo možno čerpat při budoucím vývoji v této oblasti. Naším cílem bylo nalézt optimální rovnováhu mezi snahou zajistit spolehlivou detekci vozů a přitom zachovat nízkou hlučnost, která patří mezi skvělé výhody našich elektromobilů."

Společnost Nissan hrála při zavádění technologie elektromobilů do sériové výroby roli průkopníka. Když v roce 2010 uvedla na globální trh model Nissan Leaf, první sériově vyráběný stoprocentní elektromobil, znamenalo to v motoristickém světě revoluci. Tento model nadále zůstává nejprodávanějším elektromobilem v historii.

V roli hlavního partnera projektu eVADER, jehož úspěšné dokončení trvalo tři roky, čerpal Nissan ze svých znalostí v oblasti elektromobilů. Díky nim dokázal do systému integrovat řadu různých technologií - vlastních nebo od ostatních členů konsorcia. Usiloval rovněž o to, aby zvuky vydávané systémem byly jasně slyšitelné a přitom měly minimální dopad na možnou hlučnost provozu.

Bylo třeba, aby zvuk vydávaný systémem nejen mířil přímo na chodce, ale aby je také co nejméně obtěžoval. Zvuky připomínající sirénu byly vyloučeny hned na začátku. Pro ostatní účastníky provozu byly totiž příliš obtěžující a hlasité, v některých případech pak dokonce zneklidňující.

Součástí finální verze systému je kamera integrovaná do čelního skla, která je naprogramována tak, aby rozpoznávala chodce, cyklisty a další účastníky provozu. V případě detekce účastníka provozu vyšle šestice reproduktorů jeho směrem zvukový signál, aby jej upozornily na přítomnost elektromobilu. Tento zvuk je až o pět decibelů slabší než zvuk běžného vozu se zážehovým či vznětovým motorem.

Za účelem testů v reálných podmínkách společnost Nissan tento systém integrovala do vozu Nissan LEAF. Na něm byl hotový výstražný systém předveden v rámci závěrečné akce, která proběhla v prosinci 2014 v Barceloně. Systému se zde dostalo pozitivního přijetí ze strany komunity zrakově postižených.

Poznatky a výsledky vzešlé z tohoto projektu tvoří neocenitelný referenční materiál pro budoucí výzkum v této oblasti, který pravděpodobně dojde využití při tvorbě legislativy v oblasti výstražné zvukové signalizace elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Samozřejmě je to krávovina.
Přiznám se, že bych to spíše čekal z Bruselu, než od Nissanu.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

počkej, za chvíli to Brusel bude chtít i u kolistů ;)

Mě tam chybí nějaký výraznější zvuk. Tohle monotónní syntetické vibrování může zůstat na hranici podprahového vnímání i v případě, že se bude ze zkracující vzdáleností zesilovat. Co tahle zkreslený dusot kopyt nebo řinčení řebřiňáku? Zkreslený proto, aby bylo jasné, že o koně nejde. Případně, každý typ vozidla by mohl mít svoje zvuky, nevím proč by kolo mělo kvílet stejně jako náklaďák. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Nemučila tímhle zvukem KGB lidi?
Moje děti (páč ty to odnesou, pokud se to zavede, budou s tím muset denně žít), hlasovaly 50:50.
Jednomu se to líbilo jako druh zvuku, druhé prohlásilo: "Mně stačí, pokud je to tiché." A to je berná mince, protože před 17 měsíci přesedlaly na elektromobil jako spolujezdci a od té doby jim jízda ve spalováku připadá jako za trest. Dovolenou v něm akceptovaly jen proto, že na malý městský Peugeot Ion se holt 4 velké bicykly nevlezou. Ale spalovákem jsme jen dojeli na místo a zpět, tam už jsme se pohybovali výhradně na kolech.
A spalovákem jsme jeli proto, že jediné monopolní ČD na nekonkurenční trati Ostrava-Břeclav (velké díky Vám ministři a hejtmani, aby Vás husa kopla - a pořádně a opakovaně) měly dopravu kol vyprodánu na dlouho dopředu. Ovšem přidat poštovní vagon navíc, to se u nich nenosí. Proč taky, že?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Je to stejné jako v dřevních dobách musel před spalovákem chodit chlapík s červeným fáborkem.

Jestli tohle bude muset být povinné, tak by to mělo být povinné pro všechny. Tj. ne jen pro elektromobily, ale i pro spalováky a samozřejmě i pro motorky a také kola!

Všechny tyhle prostředky na ulici při určitých podmínkách neuslyšíte. Spalovák taky neuslyšíte i kdyz mu řve motor, protože zaniká v hluku od ostatních aut, co jedou v jiném směru. Takže když to budou muset mít jen elektromobily je to jen a jen namířené proti nim.
A kolo? To Vás může porazit prootže to jezdí ještě dalko tišeji než elektromobil a srážka s kolem taky není žádný med. Sice je velká pravděpodobnost, že Vám to nic neudělá, ale ono mít něco zlomené taky není zábava.

Obrázek uživatele PaRi

Tak tohle vydávat ty kolony vozidel, co projedou kolem našeho domu, tak mě do večera jebne.

Obrázek uživatele ozana

"UFO zvuk" nepotřebuji, je to to poslední co mě u EV trápí

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon