Elektromobily Kia e-Niro a e-Soul: předprodej v ČR začíná, ceny od 1 149 980 Kč

redakce - 02 Srpen 2019

Kia oznamuje ceny a spouští předprodej zcela nových elektromobilů e-Niro a e-Soul. Cena základní verze s 39,2kWh je 1 149 980 Kč, cena 64kWh verze je 1 199 980 Kč.auto elektromobily Kia e-Niro a e-Soul

Automobilka Kia v České republice rozšiřuje nabídku ekologicky šetrných vozidel o dvě zcela nová, čistě bateriová, provedení modelů e-Niro a e-Soul.
foto: Kia

Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje již stávající hybridní model Niro HEV a plug-in hybridní variantu Niro PHEV uvedených v letech 2016 a 2017. Model e-Soul se představuje ve druhé generaci a navazuje na svého předchůdce Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014.

Oba elektromobily spojuje nová generace lithium-iont polymerových baterií se zvýšenou kapacitou až 64 kWh a dojezdem až 455 km na jedno nabití baterie u modelu e-Niro a 452 km u modelu e-Soul.

Zcela nové elektromobily e-Niro a e-Soul jsou na českém trhu dostupné v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů s nulovými emisemi. V případě standardního dojezdu (289 km e-Niro a 277 km e-Soul) jsou oba modely dostupné za cenu 1 149 980 korun. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem činí 1 199 980 korun.

„Jsme skutečně velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Výběr až z šesti ekologicky šetrných vozů Kia, které zahrnují částečně hybridní, hybridní, plug-in hybridní a čistě bateriové pohony, je důkazem trvale rostoucí poptávky ze strany zákazníků po těchto vozech,“ říká Arnošt Barna, Generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH a dodává:

„Zajímavostí je, rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních 9 let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější.“

Kia e-Niro

Zcela nová generace modelu e-Niro disponuje aktuálně nejdelší dojezdovou vzdáleností na čistě elektrický pohon z nabízených modelů značky Kia na českém trhu. Od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid se odlišuje řadou exkluzivních designových prvků.

Součástí aerodynamické tygří masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení, opatřený reliéfním logem Niro. Přepracované přívody vzduchu a LED světla denního svícení ve tvaru hrotu šípu jdou ruku v ruce s modrými dekorativními akcenty pro odlišení tohoto specifického provedení, které se vyznačuje také nově tvarovaným předním i zadním nárazníkem.

Kia e-Niro

Kia e-Niro
foto: Kia

Největší změnou v kabině e-Nira je provedení středového panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení ´shift-by-wire´. Nová platforma modelu při jeho uvedení v roce 2016 byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších vyspělých pohonů.

Zástavba akumulátorového elektrického pohonu má jen minimální dopad na obestavěný prostor a všestrannost, a tak e-Niro dokáže nabídnout větší praktickou využitelnost a variabilitu než řada jiných elektromobilů či hybridů.

Rozvor crossoveru o délce 2700 mm znamená velkorysý prostor pro cestující. Karoserie díky své šířce 1805 mm a výšce 1560 mm zajistí maximální vertikální prostornost i místo v oblasti ramen vpředu i vzadu. Při délce 4375 mm nabízí větší zavazadelník – 451 litrů (dle metodiky VDA) – než řada konkurenčních plug-in hybridů a elektromobilů.

e-Niro je vybaveno lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne dojezd přes 455 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 km.

Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je nový elektromobil vybaven pohonem předních kol.

Kia e-Soul

Nový e-Soul navazuje na kultovní ztvárnění první generace Soul EV a se zcela novými panely karoserie si zachovává své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm; liší se rozvorem 2600 mm (+30 mm) a o 25 mm delším předním převisem. Tyto rozměry jsou zvýrazněny nově pojatým zadním sloupkem a tvarem zasklení.

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Elektromobil Kia e-Soul je vybaven novou generací lithium-iont polymerových baterií, které nabízí vyšší kapacitu energie. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie.

V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Oproti předchůdci doznaly vylepšení i samotné jízdní schopnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než u předchůdce (285 Nm).

Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), a tak je e-Soul o 84 % výkonnější než první generace (původně 81,4 kW / 110 k). Vysokokapacitní baterie umožňuje e-Soulu absolvovat až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) při spotřebě pouze 157 Wh/km.

Ve městě pak spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem (podle WLTP) činí pouhých 106 Wh/km. Nejvyšší točivý moment činí 395 Nm již od nulových otáček a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než předchůdce využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 156 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).

Interiér elektromobilu Kia e-Soul

Interiér elektromobilu Kia e-Soul
foto: Kia

Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.

Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízí řadu vyspělých asistenčních systémů a bezpečnostních prvků např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a řadu dalších.

Záruka a prodej

Na e-Niro a e-Soul je poskytována standardní 7letá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor.

Obě bateriové varianty modelů e-Niro a e-Soul se odborné a široké veřejnosti představí na specializovaných exhibicích zaměřených na elektromobilitu, nevyjímaje veletrhu čisté mobility e-Salon, který se koná v listopadu v PVA Letňanech.

Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů zákazníkům bude následně probíhat v průběhu roku 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bývaly časy, kdy se v diskusích pod článkem člověk něco smysluplného dověděl.
Dnes je to urážka na urážku a většina mimo téma.
Tak mi to přijde, že jediný kdo je normální a koho čtu je Cipísek.

---

ecotaxiolomouc.cz

To je paradox, že zrovna ty si stěžuješ na urážky a nesmyslnost příspěvků.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Ty a tvoje klony, to je smrt Hybridu

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele runner42

Za cenu Kia eNiro lze v jižní Americe koupit tři kusy Renault Sandero, 2.0L atmosféra, 110 kW, infotainment s navigací, automatická klima, parkovací kamera, tempomat, vše v elektrice.

To jen aby bylo jasno, jak hodně do pr**** v autech ta Evropa jde.

Z drahého vývoje výkonných, laciných a především spolehlivých spalovacích motorů teď profitují jiní, přičemž Evropa opět utrácí a plácá se v nákladných řešeních plných kompromisů.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Nemusíte pro příklad chodit ani tak daleko až do jížní Ameriky.
V Evropě se za cenu běžné automatické pračky dají sehnat až troje necky se zinkovanou valchou. Součástí soupravy je i špunt do výpusti necek.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele runner42

Vtipné, než si uvědomíte, že většina populace by byla ráda za ty necky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu? Cena života v Jižní Americe je velmi nízká. U nás to máme takhle (cituji):
"V roce 2013 stála největší zdravotní pojišťovnu péče o všechny pacienty s karcinomem dýchacího ústrojí (celkem jich bylo 16 900) přes 805 milionů korun, loni stálo 16 700 pacientů 873 milionů korun. Během roku se tak zvýšily průměrné výdaje na pacienta s rakovinou plic z 47 600 korun na 52 300 korun."
"Biologická léčba je zásadně dražší, ale pacienti v průběhu nebývají hospitalizováni, chodí jen do ambulancí a vedlejší účinky se řeší mastí či nějakým banálním prostředkem. Cena se pohybuje kolem 50 tisíc za měsíc, u novějších přípravků i dvakrát více,“ uvádí profesor Kolek."
https://www.zdravotnickydenik.cz/2015/05/personalizovana-lecba-pokrocile-rakoviny-plic-muze-znamenat-rok-plnohodnotneho-zivota-navic/
A to se bavíme jen o rakovině plic. Takže se nám ty elektromobily vyplatí. Jihoameričani ať si dýchají "ekologické" spalováky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

behač=troll
nemá cenu ho krmit.

Obrázek uživatele runner42

A já tvrdím, že rakovina plic je z pylu řepky.
Důkazy jako vy taky nemám, ale tvrdit to můžu, ne?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Radovan

Vy jste především naprostý mimoň, který si tady chodí ukájet své ego rozpoutáváním úchylných diskusí. Těch studií jsou samozřejmě tisíce a to po celém světě. Bohužel včetně ČR, kde to máme i statisticky podchyceno. Včetně předcházejících příznaků jako jsou alergie a astmata. Ale Vy budete tvrdit opak. Lehněte si ke svým milovaným výfukům a zhluboka dýchejte. Tady máte seznam svých oblíbených chuťovek http://novesluzby.cz/zdravi-a-zdrava-vyziva/vyfukove-plyny-aut-vliv-na-zdravi

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele runner42

Není to pravda. Uveďte jedinou relevatní studii.
Bulvární článek serveru novesluzby.cz za relevantní nepovažuji.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Radovan

Chytil se. Rozbor výfukových plynů je chemie. Ne studie. A je zcela jedno, kde je zveřejněn. Doporučuji zavřít se do garáže, nastartovat jeden nebo všechny 370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K a ponořit se do studia.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

To jste si sám trochu naběhnul...
I kdyby ten Vás menšinový (ne-li ojedinělý) názor byl pravda, tak pro jaký typ aut, že se ta řepka asi pěstuje?
Neznám elektromobilistu, kterému by nějak leželo na srdci pěstování řepky.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele runner42

Ani mě. Řepka je zlo.
Ten můj vykonstruovaný názor je samozřejmě absolutně debilní. Stejně jako ten Radovanův. Nedoložitelná debilita.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Radovan

Stavte se v nemocnici na onkologii si tu debilitu ověřit na vlastní oči, chudáčku. Bohužel i tohleto má volební právo.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele runner42

A proč? Já šel nedávno na Vinohradech kolem diabetes poradny. Seděla tam spousta pacientů, co jim cukrovku podle vaší logiky vyvolaly polomáčené sušenky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Tak to se mýlíte.
Například v Praze na Spořilově, už jsou nejméně dvě prokázaná úmrtí v souvislosti s exhalacemi (zde tedy zejména kamionové) dopravy.
Kdyby to byl jen názor lékaře uvedených obětí, šlo by říct, že je to názor proti názoru. Jenže v nastalém sporu, příčinu "předčasného" úmrtí potvrdili i soudní lékaři, a nezávislý lékaři arbitra pojištovny.
Ty lidi prostě umřeli dřív, protože žili tam, kde jezdí moc fosilních dopravních prostředků.
To je závěr všech zúčastněných lékařů.

A řeknete dva, co to je za číslo - ze statistického hlediska naprosto nevýznamné.
Jenže to jsou "první" dva. Nemluvě o tom, že pro jejich příbuzné to byli konkrétní lidé, ne statistická čísla. Ono je hezké chlácholit se statistkou, když nejsem jeden ze statistických případů.
Kolik lidí má astma a jiné dýchací potíže?
Nemusíte hned umřít - ono jde i o tu kvalitu života.
Zkuste žít někde, kde nemůže otevřít okno jindy než mezi desátou večer, šestou ráno - protože v ostatní časy by to u Vás vypadalo jako kdyby jste si v obýváku zapálil ohýnek z petlahví.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele runner42

Co znamená "umřeli dřív"? Ptám se proto, že příčina smrti vždy nějaká existuje a nikdy to není stáří. Na konci životní cesty budete mít na 95% jako příčinu smrti napsanou mozkovou příhodu, selhání srdce nebo plic. Co také jiného, že.

Můžete dát nějaký odkaz na věrohodný zdroj této informace?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Informaci uvádí občanské sdružení SOS Spořilov. Je to spolek dlouhodobě bojující proti situace na Spořilově (konkrétně se situací na "dočasném" vedení Pražského okruhu po Městském okruhu v úseku Chodovské radiály Štěrboholské radiály).

A ano - příčina smrti není jeden konkrétní kamion (to snad jedině, kdyby ho přejel), oficiálně pán zemřel na akutní respirační potíže. Ovšem spolek uvádí, že byť příčina smrti je tento konkrétní respirační (zřejmě astmatický) záchvat, tak dle shody uvedených lékařů by k němu došlo v důsledku dlouhodobého vystavením exhalacím z dopravy. Jinak by pán zemřel jindy (snad později) na něco jiného.

Nechce se mi to teď dohledávat, protože nevím o tom, že by onen spolek vedl nějaké webové stránky s uceleným a evidenčně dohledatelným obsahem. Četl jsem to na jejich stránce na FB asi tak před rokem.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele runner42

Aha, takže spekulativní posudek na zakázku nátlakového sdružení.
Takže nic.

Relevantní data by vypadala - z 20 tisíc obyvatel jsme 10 přestěhovali na venkov s v této druhé skupině je incidence rakoviny plic o 30%.

Dokazovat na základě astmatického záchvatu jedince přímou souvislost smrti s emisemi je nejen hloupé, ale u soudu o razítko znalce.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/69477/WHO_SDE_PHE_OEH_06.02_eng.pdf

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele runner42

Ano, tuto absolutní katastrofu dobře znám.
Pro vaši informaci, analýza rizik nesmí nikdy použít pro metriky ani pro baseline definici kruhem.
WHO doporučuje státům limity škodlivých látek na zákledě hodnot, které se státy stanovily a WHO použila jako vstupní hodnoty pro výpočet hodnot rizik, což je samo o sobě absolutně nepřípustné.
Ve zbytku se odvolává na "strong association", tedy zcela skandálně popírá základní vědecký princip Korelace není kauzalita.

Zcela skandální a ostudný slint odbornou veřejností odmítnutý jako pavědecký.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Radovan

Vy jste fakt myšlenkový mrzák.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele runner42

Když to tvrdíte vy, určitě to tak bude :-D Jen nevím, co to znamená :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

jsi jen zlý člověk....
toť vše...

Obrázek uživatele Tomáš

LOL

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Velmi zajímavá recenze JAC IEV7S, u nás prodávané jako IEV40 za 799 tis., velikost totožná s Kia Soul. Asi bych vypíchnul max rychl. 130km/h, zrychlení 0-100 10.8s, spotřeba 13-18 kWh/100 km, kufr 450l, aktivně chlazené baterie kapalinou, prodloužená záruka 8 let/150 000 km.

http://extracarnewsful.club/test-drive-jac-iev7s-the-most-profitable-new-electric-car-in-ukraine/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

V tom značení je nějakej bordel.
Pokud mluvíme o stejném autě, tak je to iEV50 tento:

https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

a je to menší, respektive snížená (sedanová) verze toho co je v číně (a jinde ve světě iEV7S).

Každopádně jsou to dvě odlišná auta.
Vy jste to zvýšené (to co je v Číně iEV7S) za 799k kč naše kde?
Autocentrum Noblessa - Praha Ruzyně?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Jen předpokládám, že prodejce JAC je schopen dovézt na objednávku jiný model, jak jste psal.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

To asi je, ale není to zas tak jednoduché. Proces mi zběžně vysvětlovali, a hlavní problém je v EU (tedy hlavně u českých úřadů) hmologace daného tipu.
Malodovozce si musí set sakramentsky dobře rozmyslet, který model doveze, protože na moc homologací kapitál nemá.
Sice si to číslo jen dávám dohromady z indícií, a nepřímých informací, ale homologace jednoho modelu vyjde někam k milionu kč.
Takže musíte dovézt zároveň i dostatečné množství kusů, aby se cena mezi ne rozpočítala a nebyla to zásadní položka celkové ceny.
Pravda, homologace Vám pak už platí dál a dál na všechny dodávky, ale kolik do toho musíte uložit "mrtvých" peněz, než se to začne vracet? Víte jak dlouho budou prodávat těch (třeba) 100 kusů co dovezou

A teď si vemte, že by jste tedy měl mít na skladě nejméně 100 kusů modelu A50, 100 kusů modelu A40, a kdo ví jaké modely by se komu líbilo si koupit. Kam ty stovky aut uskladníte? a jak dlouho Vám tam na ně bude padat prach?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

hmm tak LEAF dá na zpátečku jen 50kmh ;())

https://www.youtube.com/watch?v=bRGvYujRnWM

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Ioniq 25

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě."
To je bohapustá lež. Nejen že není o 25 % hospodárnější ale dokonce není ani o 0 % hospodárnější. Ve skutečnosti je o 7 procent méně(!) hospodárná než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Co berete jako ten nejprodavanejsi? Zoe?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Europe sales 2019

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

TM3 je uspornější než Niro?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ano, vždyť to píšu :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Se mi nejak nezda, mozna podle nejakych tabulek, nebo po dalnici,ale v kazdodenni praxi , ze by Niro Ev jezdilo z 7% draze nez Tesla M3? To by prece nedavalo logiku. Budem muset pockat na vysledky na spintmotor.de

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je to normálně podělená kapacita baterie hodnotou dojezdu WLTP, takže stejná metodika. Nějaké procento ale není důležité ani kdyby to bylo naopak. Podstatné pro mě je, že tvrzení Hyundaie "e-Niro je o 25 % úspornější" je lež jako věž.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Asi fakt mysleli Nissana , tam by tech 25 %odpovidalo. Neberou teslu jako globalni automobilku. Navic model 3 se v cele Evrope ani neda koupit ani nema v nejakych zemi servisni zastouoeni.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ne, ani Nissan ani nic jiného v této kategorii. Jediné co by tak odpovídalo těm +25 % je I-Pace nebo e-Tron, nic víc.
Leaf, Zoe, i3, e-Golf jsou na tom s e-Soulem ve WLTP i reálných testech téměř na chlup stejně (maximálně jednotky procent), TM3 je úspornější a to máme všech 5 nejprodávanějších aut v Evropě.
Takže opět opakuji, je to od Kia naprosto vědomá hnusná lež a podraz na kupující, co se v tom tak dobře nevyznají. Za mě za tohle Kia totální lúzr.
https://youtu.be/fwQR_Kkbugw?t=476

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Hyundaiem?? V článku je trochu chyba, nejprodávanějším autem je myšleno Nissan Leaf.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OK, moje chyba, nějak počítám Hyundai a Kiu za to samý :)
A že si spletli nejprodávanější EV v Evropě s pátým nejprodávanějším je spíš totální zatmění a ne trochu chyba. To nemuseli troškařit a rovnou tam hodit do porovnání e-Trona :-)
Edit: Tak ani Leaf to nebude, ten je na tom na chlup stejně se spotřebou, takže s čím to porovnávali a jak je mi stále záhadou.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

On se Soul v energetické náročnosti hodně zlepšil. Třeba model 2018 30 kWh má jen o 10% větší baterii, ale o 25% lepší dojezd až 230 km. Např. trasa Příbram - Vystrkov (150km) na jedno nabití úplně s přehledem a ještě zbyde dojezd 30 km. U mého modelu 2016 28 kWh, by mi chybělo 40-50 km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz vidim s jakou spotrebou se da jezdit v Xku tak verim, ze TM3 bude nejuspornejsi ev vubec.
Dnes jsem jel dopoledne 70km trasu temer jen po dalnici na pohodu 130km/h a po navratu jsem mel spotrebu 23kWh/100km. Chtel bych videt eTrona kolik papa ve stotriceti.
Jestli neco, tak tohle Tesla vychytane ma.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Na TM3 už mám 3500 km a spotŕeba zatím vycházi 14,4kWh.

---

Tesla 3

Obrázek uživatele Michelin

A v jakem pomeru (dalnice/prvotridky/okresky/mesto) jste to priblizne najel a v jakem tempu?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Běžné používání při dodrzování rychlostních limitů, občas dálnice Praha, občas Kvilda ( tam za 16, zpátky 11) a také často s kolem vzadu na nosiči. Zásadně účinnější systém, než mělo Sko.

---

Tesla 3

Obrázek uživatele Michelin

Ok, diky.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ja myslim, ze tenhle vikend byly nejake skvrny na slunci, me se vcera povedlo s TMS 16.2 na trase, kterou jezdim pravidelne (vpodstate Susice-Praha) takhle nizko jsem jeste nebyl. Ale treba to souvisi s tim, ze jsem ted chvili jezdil s autem s 0.9 litrovym motorem ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

B bude spravne. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ve 130 bude M3 urcite brat mene o tom neni debaty staci se podivat na tvar a vysku vozu. Ale bezny mix tam nebude Niro o nic horsi nez Ioniq. Mam jen PHEV s baterkou 9 kWh a vykonem 49 kW. Ale kdyz vidim jak malo to bere proudu a jak lehce to udrzuje dalnicni 130 tku s tim vykonem tak si myslim ze ciste EV bude dobre auto.

Obrázek uživatele Michelin

Jak jsem uz nekde psal TM3 bude idealni drtic kilometru.
Na pojizdky kolem komina lovim take v jinych vodach.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Posez kousek nad zemí, nasadit černé brýle, kožené rukavice a dát Praha-Mnichov za 2 hodiny :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Na spritmonitor má Niro spotřebu 15,47 kW na 100 km, což je celkem reálná spotřeba vyplývající z testů. TM3 má kupodivu 17,06 kWh/100km asi to uživatelé moc nešetří.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Znatelně, druhé nejúspornější auto hned po Ioniq.

https://ev-database.org/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficient

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Nissan Leaf pekne pada

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Nic proti, auta pekne, ale ta cena je naprosty ulet ne? kor ve srovnani treba s Teslou. Doufam ze to obdobi, kdyz automobilky budou razit myslenku "kdyz do maleho auta dam vetsi baterku, tak ho muzu prodava za cenu premiove stredni tridy" brzo skonci...

Uvažuje tady někdo o koupi jednoho z těch aut za 1,2M? Pokud ano, proč ne raději Teslu s vyšší výbavou, dojezdem a subjektivně lepším vzhledem?

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

V září si pro Soul 64kwh jedu do Bratislavy, druhý v rodině, první od dubna 2015, ideální auta pro dva vytížené důchodce, pohodlí, spolehlivost, zvyk.

Sakra ten Babis to s tim zvysovanim duchodu trochu prehnal :D

Dobrý večer, vzpominam si na vas,prachy vas trochu berou, tehda jste šetřil na Teslu, uz ji máte?

Bohuzel, stale neni v CR k dostani, ja nespecham :)

Ona v ČR je, ale ne na stránkách Tesla. Je to nějaká výhoda čekat na oficiální prodej u nás?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Pokud vim tak v CR neni. Musis doufat ze ti ji prodaji treba v Rakousku a modlit se, abys neplatil DPH 2x, protoze pokud vim tak ti ji bez DPH neprodaji.

Vy spíš vymýšlíte důvody proč to nejde. Dovoz vozidla z eu je sranda. Platit dph 2x? Proboha proč?

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Doporucuji si o tom prvni neco zjistit. Tesla ti TM3 bez odvodu DPH ve state kde ho kupujes proste neproda. DPH 2x zaplatis urcite, a nasledne budes zadat o vraceni.

Podobných prodejců je tady několik, nabízí TM3 za 1.3 mil.

https://www.rychlydovozaut.cz/cz/Osobní-vůz/Tesla-Model-3-AWD-maximale-Reichweite-AHK-LED/vhc:car,cnt:de,ms1:135_5_/pg:vipcar/281981848.html

https://www.dovezuauto.cz/?gclid=EAIaIQobChMIuLfOm4jl4wIVhpSyCh10aA4REAMYAiAAEgLd3fD_BwE

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Já bych o tom taky uvažoval, ale nevíš jestli není u těchto dovozů nějaký zakopaný pes? Třeba právě problém s tím DPH, clo, nebo třeba nefunkční data, nebo že to lokální servis nebude brát?
Asi taky jazyk infotainmentu (což je mě osobně jedno)

TM3 jsou schopni prodat ćeskému zákazníkovi pouze ve Vídni. Cena je podle ceníku. Není pouze sleva 1800 EUR za eko. DPH se musí zaplatit a pak žádat vrácení. Je to ale auto přímo od Tesly, žádný překupník , to znamená přebírám si osobně nové auto, okamžitě funguje aplikace, možno uplatnit slevový kód na supercharger a další. Osobně vyzkoušeno.

---

Tesla 3

Díky za tip, napřímo je mi to sympatičtější než přes prostředníky.
S tím DPH je to nepříjemnost. Jak dlouho vrácení asi tak trvá?
Je nějaký problém s lokalizací, nebo českým servisem?

Ceska lokalizace neexistuje. Ani hlas v navigaci, coz je dost otravne (anglicka vyslovnost ceskych nazvu - treba kejvery nebo kaetlika).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Česká lokalizace existuje, sice ne přímo od Tesly, ale není problém mít v češtině celé menu.

---

ecotaxiolomouc.cz

Myslel jsem samozrejme oficialni. Jasne, ze u rootnuteho auta se da leccos.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Před dvěma lety jsem dovážel auto z Německa, dneska už bych si taky radši za to zaplatil je s tím spousta práce a ještě jsem musel být na místě. Tihle lidé vyřídí všechno v němčině řídí dokumenty mají zkušenosti na co je potřeba si dát pozor. Clo opravdu nehrozí, jsme v Evropské unii i DPH umi také vyřídit, viz info na webu.

"Dovoz aut pro soukromé osoby i pro firmy s možností odpočtu DPH".

pokud budete dovážet automobil ojetý (tj. který má najeto více jak 6000 km a uplynulo více než 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu), zaplatíte DPH v zemi nákupu v pořizovací ceně vozu. Když opravdu někdo chce může mít auto do 14 dnů doma před garáží když někdo nechce vymýšlí zástupné problémy.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ale novou TM3 by asi tímto způsobem dovést nešlo, nebo ano?
U těch starších je vždy riziko, jak se předchozí majitel k baterce choval, jestli tam není nějaká závada, která už u nových není a pod. Navíc nevím, jestli by nebyl problém se servisem, že by mi Pražský servis třeba řekl ať si jedu do domovského servisu třeba do Frankfurtu, nebo že mi v ČR nefungují aktualizace apod.
Žádný TM3 z EU teď nesplní podmínku ojetého vozu (>6000 km a 6 měsíců od uvedení do provozu), takže by bylo nutné platit DPH i u nás?

TM3 chci, ale z toho dovozu mám strach, že si přidělám na problémy, které by nebyly když ještě nějaký měsíc prostě počkám. Nevím jestli tomu jde říkat že hledám zástupné problémy, ale červík v hlavě mě od toho dovozu spíš odrazuje

Ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla odpovědi:

"děkujeme Vám za poptávku na vůz Tesla model 3 u naší společnosti.

Ano, model 3 jsme již dovezli a vyhráli jsme i několik dotačních výběrových řízení, která jsou nyní v realizaci.

Odpočet DPH je samozřejmostí.

Pokud nám zašlete přesnou konfiguraci, rádi Vám vůz naceníme a dovezeme.

Aleš Blahůšek"

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

ok díky

Pár kousků co mají najeto víc než 6000 se najít dá https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Tesla-3-Performance-Dual-Motor-All-Wheel/vhc:car,srt:price,sro:desc,ms1:135_5_/pg:vipcar/281588524.html

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

DPH se u nových aut neplatí v Německu, platí se až u nás, tedy faktura za auto nebude DPH obsahovat. Tohle vše vám dovozce zařídí. Vsadím se, že TM3 bude stát u nás více než v Německu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Kdepak, praveze u TM3 zaplatis DPH ve state kde ho kupujes. Zjistoval sem si to. Takze zaplatis DPH v Nemecku a pak znova v CR a pak si zpetne zadas o vraceni DPH z nemecka.

Nastuduje si toto

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dph-dan-nakup-vozu-v-zahranici.A181108_105434_automoto_taj

Pokud nesmyslné zaplatíš DPH už ho nikdy neuvidíš

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Marjapano nekdo me zastrelte. Jake dalsi moudro tam mas?

Netuším proč bych měl v Německu platit DPH, všechny faktury ze zahraničí v EU dostáváme bez DPH.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Achjo,Pepo,Pepo, ja vedel ze se do toho s tenou poustet nemam. Nechapu proc se tu do toho pletes kdyz o tom vis kulovy. Tady se nebavime o nakupu bavoraku nebo vojete skodovky. Tesla jeste do nedavna vubec neumoznovala nakup TM3 lidem z “other europe”. Mohl si klidne prijit fyzicky do storu v nemecku/rakousku a rekli ti ze ti TM3 proste neprodaji. S,X neni problem ale TM3 proste ne. Tecka. Mohl ses treba stavet na hlavu. Osobni zkusenost. Jediny zpusob byl a stale je nakup na cloveka co zije v dane zemi a nasledny preprodej. Jinak hodne lidi psalo stiznosti za porusovani zakonu EU o volnem prodeji atp. a nekterym lidem na zaklade tohodle “vyhrozovani” opravdu TM3 zacali prodavat....ale pouze pokud si auto prevezmes v zemi prodeje, tedy napr. v nemecku a bude mit i nemecke znacky. Coz je opet proti regulim EU ale Teslu to nezajima. Vim o lidech kterym tesla opravdu TM3 prodala normalne na export, nicmene odmita pak prodej bez VAT. Tedy musis odvest VAT v zemi nakupu a pak jeste v CR a nasledne zadas o vraceni ze zeme nakupu, jeste neznam nikoho kdo by do dokopal dokolnce a vratku VAT dostal. Teda vlastne ty jsi prvni ktery na 100% vi ze to neni problem:) Takze uz jednoho znam :) Doufam ze uz zacinas chapat proc cekam az tm3 zacnou prodavat ofiko u nas.
Jo a ty linky na nejake dovozy od firem si strc za klobou. Zapomen te ti privezou novou TM3 na export.
Jo a taky prosimte, vsem je jasne ze v ramci EU na DIC kupujes bez VATu, o tom se tu vubec nebavime, neobjevuj nam tu ameriku prosimtebe.

Takže Tesla je banda podvodníčků a všichni si to nechávají líbit a tiše platí a nebo vypravíte pohádky ovčí babičky. No obě možnosti jsou zajímavé.

Tady si ji nechte dovézt a máte po starostech. Za to že jsem vám ušetřil dph mě můžete pozvat na oběd.

https://www.trendpark.cz/prodej/tesla-model-3/

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

S ním nemá cenu diskutovat, má svou pravdu a cítí se nejchytřejší tím, že všechny kolem sebe označí za pitomce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Takže všichni, co v ČR jezdi na českých značkách s Teslou 3 zaplatili DPH dvakrát, tomu opravdu věřím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

A to tvrdi kdo? Cetl si vubec co sem psal? Nebo uz zase jen trollujes?

Pane Horciku, mohl byste sepsat clanek jak koupit Teslu Model 3 zVidne do CR? Evidentne se tu lide hadaji jak je to s DPH a byli bychom radi, kdyby nam to mohl nekdo vysvetlit. Mohl byste kontaktovat pana Hasalu, nebo pana Kasika a udelat s nimi rozhovor? Diky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za tip, pokusíme se zrealizovat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Jj, co jsem slyšel je to přesně tak. Dovoz TM3 do ČR není to samé co dovoz starého Leafa. Bohužel. Tesla si píše svá pravidla

Pravdu má Jozef. V Německu může chtít dealer max kauci ve výši dph, kterou vám po potvrzení z čr vrátí.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Kdepak, pravdu ma Jara Cimrman. Lidi jako vy by meli ty TM3 do CR exportovat. Hned bych si od vas jednu vzal:)

Nevim no. Já jsem si nové auto z Německa dovezl před dvěma měsíci. Ale tak dám na vás, zřejmě víte lépe než já kam jsem co platil a jak to probíhalo.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

To nové auto bolo TM3 ? Lebo o tom Vondrák hovoril.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Nebyl to model 3. Z hlediska dovozu a daňových zákonů je úplně jedno jestli to je nový trabant nebo tesla.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Já o něm uvažuji hodně, TM3 bych nechtěl ani za 1 mil., Nechci nízký sporťák bez palubky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele runner42

Neblázni, to je jen další z nekončící řady parodií na auta pro pár vyšinutých exotů.

Elektromobily jsou uzamknuty v neřešitelné rovnici
cena * užitná hodnota * 2 (koeficient elektromobilů)

Takže tady máme malé auto s malým dojezdem, které by reálně mělo stát maximálně půlku.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Michelin

Ano budeme brat dve eNira s vetsi baterkou.
Duvody jsou tri.
1) TM3 za milion bez dane s realnym dojezdem 400km, tedy LR verzi nekoupime.
2) Potrebujeme po sklopeni zadnich sedacek co nejvetsi a co nejlepe pristupny nakladovy prostor.
3) Je to pro zamestnance, ktere nebude bavit jezdit kazdou chvili 150-200km do servisu. Kdybych to chtel pro sebe a vyhovovalo by mi to velikosti, tak beru urcite TM3, ale takhle bohuzel nee.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak to asi chápu, eNV by byl možná i lepší, ale zase nemá dojezd. Zaměstnanci by jistě ocenili vozit se Teslou. ;-) Ale i tak se mi to zdá celkem předražený, když porovnáme s TM3. Ale nechci rýpat, určitě to máte líp spočítaný, co bude vyhovovat vám. Já pořád čekám na "lidovku".

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Michelin

TM3 je urcite aktualne nejlepsi volba pro nekoho kdo nepotrebuje prostorny resp. pristupny kufr, nevadi mu nastupovani a hlavne vystupovani z nizkeho auta, ale pritom potrebuje drtit casto dlouhe vzdalenosti.
Jsem si vic nez jisty, ze pro nas je aktualne nejlepsi volba eNiro.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Potřebujete co největší a co nejlépe přístupný nákladový prostor a koupíte si Kia Niro? :-D :-D :-D

Chápu, protože elektrofanatismus má přednost před užitnou hodnotou.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Panacek stale nepochopil ze nas jeho nazory nezajimaj. :-) :-) :-)

Obrázek uživatele runner42

To je v pořádku, já nečekám, že by fanatiky plesající nad miniautem s dětským interiérem, trapným dojezdem, za absurdní cenu mohla realita zajímat.

Ovšem příspěvek, že si kupuje Niru s minizavazadlovým prostorem kvůli kufru, tak ten je úplně top :-D

Ta neschopnost reálného zhodnocení je až smutná.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Vsichni se tu na tebe tesime v listopadu :D

Ja nie :-)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Jednou k tomu mozna taky dojdete az budete mit za sebou poradna auta , nebojte .

Jestli víte o nové tesle za 1.2 mil tak ji hned beru.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Co tohle za 1,298 mil. i s dovozem:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-3/18374063

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To je dobrá cena.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Michelin

Standart verze, takze dojezd kratsi nez eNiro a pritom skoro o sto tis. drazsi...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Kia e-Niro 64 kWh EPA 384 km, TM3 SR+ EPA 386 km.
TM3 je také o 32 cm delší a má v základu autopilota a jsou to vůbec těžko porovnatelná auta.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Michelin

Primo na strankach Tesly maji WLTP 409km. Predpokladam, ze u eNira nemysli tech 455km probuh NDEC?
O autopilotu mi nemluvte....

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ne, je to WLTP. Máte pravdu, je to zvláštní ten malý rozdíl u TM3 SR+ mezi WLTP a EPA (jen cca 6 %), když u e-Nira je to 18 %. Já tedy raději beru jako spolehlivější ukazatel EPA a tam mají dojezd stejný.
A i bez autopilota je to prostě auto jiné třídy.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tohle jste viděl?

https://www.afk.wiki/video/ZnYWWtUNykA/video.html

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Nevidel. Pekne. Diky

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Je i test Soulu 64 kWh, dal 430 km, podle mě je to slušný posun vpřed. S Leafem si to umíte porovnat sám, s menší baterií dá Soul 290 km.

https://youtu.be/zJe0eF8jb3M

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ten malý rozdíl mezi 39 a 64 kWh se mi nějak nezdá. V Německu se dá objednat nové Niro kolem 1 mil. včetně DPH, pokud tam nemají špatně cenu (někdo mohl zadat cenu bez DPH do kolonky včetně DPH). Jinak se dá předváděcí vůz koupit již dnes za 1.2 mil.

https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Kia-e-Niro-Spirit/vhc:car,ms1:13200_34_,ful:electricity/pg:vipcar/282032821.html

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Už nevím, kde jsem četl, že Tesla začne v červenci prodávat TM3 do ČR, je srpen a nic. Tipnul bych si, že by pak KIA mohla trochu srazit cenu...

Zajímavé.
Když jsem byl na předváděčce NIRA, mluvili o jiné finální ceně.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Marek_

Tady mi něco nesedí ohledně nabíjecího času:

"Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut."

Pokud mám baterku cca. 40 kWh a nabíjím ji z 20 na 80, to znamená, že potřebuji nabít cca. 24 kWh. Teoreticky by se to mělo nabít za 15 minut, pokud teda to dokáže nabíjet 100 kW, ne? A nebo z druhé strany... pokud se to teda nabíjí 24 kWh až 42 minut, odpovídá to nabíjecímu výkonu jen cca. 36 kW. Na to s přehledem stačí 50 kW nabíječka, proč to zdůrazňování 100 kW nabíječky?

Nebo je to tak, že v počátku umí využít výkon i přes 50 kW, ale hodně rychle to klesá, takže průměr bude těch 36? A to by znamenalo, že na 50 kW by to nabíjelo déle než těch 42 minut.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Ivo

Ono to bude tím, že nepíšou o nabíjecím výkonu 100 kW ale o 100 kW nabíječce... Realita je cca 75 kW, a to mezi 10 až 40% kapacity baterie.
Kia a Hyundai používají stejnou baterii. Tady je odkaz s nabíjecím grafem 64 kWh verze...:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360001029367-Charging-with-a-Hyundai-KONA

Obrázek uživatele Marek_

No to jo, to je ta větší baterka 64 kWh, ta ten výkon 75 kW využije aspoň do těch 40%. Pak už klesá, ale do cca. 70% využije výkon přes 50 kW.

Já se ale bavím o té baterce 39 kWh, kde nabíjení mezi 20 a 80 je průměr cca. 36 kW a to je sakra málo. Je otázka, jestli vůbec využije např. 75 kW nabíječku, o 100 kW ani nemluvě.

Jinak, tady je graf přímo pro eNiro, ale zase jenom 64 kWh:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360007699174-Charging-with-a-Kia-e-Niro

---

Lexus GS 450h Premium

Tady je porovnání 39 a 64 a navíc je vidět rozdíl mezi studenou a teplou baterií 39 kWh.

https://imgur.com/a/2BOFREk

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Co to bylo za nabíječku? Nikde tam nevidím, že by to šlo přes 50 kW, ani u té 64 kWh verze. Chtělo by to graf jako byl ten předtím s 64 kWh baterkou - prostě srovnání 39 a 64 verze na stejné nabíječce min. 100 kW a třeba od 10 do 80 procent.

Takto mám podezření, že ta 39 kWh verze ani nevyužije naplno nabíječku 50 kW. A to by teda bylo hodně špatné.

---

Lexus GS 450h Premium

Je to evidentně nabíječka 50 kW a jak správně píšeš verze 39 kWh ji nedokáže plně využít.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to už jsem zjistil z toho videa. Každopádně je to bída a ten člověk uvádí, že ta 39 verze má pomalé nabíjení a zřejmě i jiný teplotní manažment (i jiné články?) než ta 64 a ceůlkově radí ji nekupovat.

---

Lexus GS 450h Premium

Ani to nedává smysl, rozdíl mezi 39 a 64 kWh je 50 tis. Kč.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Baterka ve verzi 39 má v serii jen 90 článků oproti 98 v 64 kWh
takže to nižší napětí je cca 33V x proud cca 150A to máme hned nižší výkon nabíjení o 5kW.

Dále tu jsou jen 2 články paraelně oproti třem , takže tu máme i teoretickou třetinu nižží nabíjecí proud.

já sy myslím že jsou články jinak stejné a pokud to niro s menší baterkou nestojí kolem 900 tis. jako Kona , tak opravdu nekupovat.

Obrázek uživatele Ivo

Ano nevypadá to slavně a graf 64 kWh verze odpovídá mé zkušenosti na 50 kW stanici. ten problém je nízkém napětí trakční baterky a v maximálním nabíjecím proudu 125 A u 50 kW stanic. Stačilo ho krátce povolit na 135 A a hned tam bylo 50 kW :)

Mě vychází, že 39 kWh verzi Niro rozhodně nebrat. Průměrný nabíjecí příkon Soulu 28 kWh při nabíjení 0-80% je 40 kWh a to jen díky tomu, že začne od 70% kapacity snižovat příkon, tedy 0-70% jede na maximum 50 kW nabíječky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ono poměr bude asi takový jako když pripojím 16kWh IONa na 50kW. Taky by se teoreticky měl nabít zachvilku, ale trvá to mnohem déle, protože nabíjecí výkon se začne po několika minutách omezovat.
Spíš by mě zajímala kvalita LiPol baterek. Li-ion vždy bylo kvalitnější z pohledu životnosti a počtu cyklů.
Li-Pol zase bylo schopno dodávat větší proudy, ale nevydrželo tak dlouho.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Parametry li-ion článku závisí výhradně na použité chemii a materiálech elektrod a technologii výroby. Jestli je placatá, kulatá nebo hranatá, je skoro jedno.

Obrázek uživatele Michelin

Ja mam za to, ze LiPolky jsou sice tezsi, ale vydrzi mnohem vice. Proto je lze i vice pretezovat nabijecimi a vybijecimi proudy.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Marek_

Pokud si dobře pamatuji z modelářských časů, tak právě LiPo baterky jsou lehčí, nabíjení klidně 2C a vybíjení 20C, 50C :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

No ale průměrný nabíjecí výkon 36 kW je teda opravdu málo, hodně málo, to se snad ani nedá nazvat rychlonabíjení, hlavně když bereme v úvahu, že je to jenom v rozmezí 20-80! A zvlášť, když tak zmiňují nabíječku 100 kW, to by člověk čekal, že když to zmiňují, že to to auto dokáže využít. No, vypadá to, že ani náhodou :-(

Ano, pokles nabíjecího výkonu tam je, to dobře znám z nabíjení modelářských LiPo (LiIon), ale to se děja až kolem 80%, možná i později, od těch 20 do 80 to jde plným výkonem, v pohodě i 2C.

---

Lexus GS 450h Premium

Verze 39kWh se bude nabíjet stejně pomalu jako Ioniq 39kWh. 64kWh už bude rychlejší, jen nerozumím tomu, proč se chlubí tou horší hodnotou.

---

ecotaxiolomouc.cz

Nabíjení 39 vs 64kwh verze u Kony:
https://www.youtube.com/watch?v=GL5capLskT4
Tady je to vidět- graf v 9:36, nabíjecí výkon jde dolů už kolem 50 % u 2. nabíjení. U 1. je to ještě v pohodě.

Jediná výhoda je, že 39kWh verze je trochu hbitější a úspornější: 7.1 mil/kWh vs 6.7 mil/kWh.
https://www.youtube.com/watch?v=xHLeRE2faKE&t=353s

Stejně to vyrábí asi jen pro to, že tak vyrobí víc battery packů a podaří se jim dále vyrábět těch 48 000 kusů ročně.

Navíc je vidět celkem zásadní rozdíl u 39 kWh verze mezi teplou a studenou baterií, tedy tato verze je nějaký paskvil a zásadně nekupovat!!!

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

To bude ale problém i u toho nového Ioniqu, ne? To by oproti stávajícímu teda nebyl moc pokrok... leda tak v dojezdu, když to je naplno nabité z domova. Pak už na cestě by se klidně mohlo stát, že ten stávající Ioniq by mohl cestovat rychleji díky poměrně rychlému nabíjení, rychlejšímu oproti té nové verzi 39 kWh, ne?

---

Lexus GS 450h Premium

Zřejmě to bude problém baterie tedy všech 39 kWh. Navíc, jak jsem psal rozdíl mezi teplou a studenou baterií naznačuje špatný tepelný management baterie. Ano v důsledku to může znamenat delší čas na cestě, tedy pomalejší nabíjení a trochu vyšší spotřebu auta (těžší baterie).

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Li-Pol v Ioniqu i po 100tkm jako nové. Dokonce dojezd malinko lepší.
A když to umí Hyundai, umí to samozřejmě i KIA.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Chci konecne taky koukniut na toho naseho Ioniqa jak si stoji.
Lada_Miev mi nedavno radil apku CaniOn.
Poradite jakou kapacitu by mela ukazat u nove baterky? Je to tech 28kWh?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

CaniOn je pro "trojčata".

CanIoniq je pro IONIQ a ukáže vám 100% SOH ;)
https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canioniq

Prakticky po jízdě viz Bjorn a jeho testy spotřeby a výpočet kapacity baterie např. Model 3 Performance battery capacity test (16:16).
https://www.youtube.com/watch?v=0O3u3q0Ng54&t=968s

Nebo nabíjením (nejlépe 0-100%)
https://www.youtube.com/watch?v=Md5CTjV2tJM
https://www.youtube.com/watch?v=PHWrvxN3dzc&t=3s

Já si s tím rád hraji a naměřená data z Torque_Pro zapisuji do Excelu a oproti "trojčatům", kdy byl pokles kapacity cca 1% po 10t.km, to u IONIQa bude mnohem lepší. Zatím mám ale málo dat.

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz jsem to chtel nainstalovat tak mi doslo, ze to byl preklep a bude to CanIoniq.
Ovsem nejak to nejde nainstalovat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Předpokládám, že máte Android... , instalace O.K.

Obrázek uživatele Michelin

Jo, zkousel jsem to do Androidu.
Pohraju si s tim az budu mit vice casu a chuti.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Já z toho nic zásadního nevyčtu, beru to podle dojezdu na nabití. Po těch km by tam měl být úbytek,ale je to naopak.

---

ecotaxiolomouc.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil