Volkswagen se zapsal se závodním vozem I.D. R Pikes Peak do historie závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“.
foto: Volkswagen
Romain Dumas (F) zvítězil s elektromobilem I.D. R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) nad konkurenty s konvenční technikou pohonu a vylepšil přitom nejen dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale překonal dokonce i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl Sébastien Loeb (F) v roce 2013 – a to o neuvěřitelných 16 sekund.
Dumasův nový rekordní čas 7.57,148 minuty je nyní uveden na prvním místě v žebříčku vítězů na Pikes Peaku, v němž figurují proslulí jezdci, jako jsou Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) nebo Rod Millen a jeho syn Rhys (NZ).
„I.D. R Pikes Peak je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. A dnes jsme ukázali, jaký má tato technika potenciál,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za technický vývoj.
„Na dnešní den a tento výsledek mohou být všichni zaměstnanci Volkswagenu extrémně hrdí. Týmu z celého srdce blahopřeji. Svými výjimečnými inženýrskými dovednostmi a nadšením postavil na kola fantastický závodní vůz za pouhých osm měsíců. Volkswagen I.D. R Pikes Peak nyní dosáhl nejlepšího času ve více než 100leté historii tohoto závodu do vrchu – to je velký milník pro elektrickou mobilitu.“
Celkem 19,99 kilometru, 156 zatáček a jen jeden jediný pokus – a ten se podařil. Romain Dumas dosáhl v legendárním závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, který se od roku 1916 konal celkem 96krát, svého čtvrtého celkového vítězství.
Volkswagen zkonstruoval výjimečný závodní vůz I.D. R Pikes Peak, který byl přizpůsoben specifickým požadavkům slavného závodu do vrchu. Nejlepší možné provozní vlastnosti měla zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. I.D. R Pikes Peak má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů.
Co se týče volby výkonu, důvěřoval Volkswagen svým softwarovým simulacím, z nichž vyplynulo nejen optimální množství energie, ale i hodnota výkonu pro rekordní jízdu na Pikes Peaku. V oblasti aerodynamiky musela být kompenzována ztráta přítlaku v důsledku snižující se hustoty vzduchu na Pikes Peaku. Zdaleka viditelným výsledkem těchto simulací je štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.
Volkswagen se vydal novými cestami také v oblasti nabíjecí techniky. Cílem bylo co nejrychlejší a zároveň co nejekologičtější nabíjení. Pravidla závodu přitom stanovují pro tento proces časové omezení. V případě přerušení závodu musí kompletní nabití akumulátorů proběhnout do 20 minut.
K tomu potřebný elektrický proud byl vyráběn generátory na úpatí hory Pikes Peak. Jako palivo byl zvolen glycerol, z hlediska chemického složení cukrový alkohol.
Při spalování tohoto paliva, které vzniká například při výrobě bionafty, nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a je dokonce schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka.
Mezi oznámením o zahájení projektu Pikes Peak 18. října 2017 a rekordní jízdou na Pikes Peaku 24. června 2018 uběhlo pouhých 250 dnů. Zadání vyvinout během této doby prototyp nejvyšší technické úrovně, včetně inovativní techniky čistě elektrického pohonu, se zohledněním speciálních požadavků na akumulátory, aerodynamiku a podvozek, představovalo nejnáročnější sportovní úkol.
Toto úsilí a neúnavná práce mechaniků, inženýrů a mnoha dalších zaměstnanců společnosti Volkswagen ve Wolfsburgu, v oddělení motoristického sportu v Hannoveru a v neposlední řadě během mnohatýdenních příprav týmu v Colorado Springs byly odměněny novým rekordem na Pikes Peaku.
Volkswagen se mohl při svém úspěšném pokusu o rekord na Pikes Peaku opřít také o silné partnery, jimiž byly společnosti Volkswagen R, ANSYS, Michelin, Integral e-drive a OMP. Díky společnosti Volkswagen R obdržel I.D. R Pikes Peak od začátku sportovní pečeť kvality, kterou potvrdil svou rekordní jízdou.
Společnost ANSYS poskytovala podporu při softwarových simulacích, čímž rozhodujícím způsobem přispěla k úspěchu. To platí i pro výrobce pneumatik Michelin, který svými mnohaletými zkušenostmi z Pikes Peaku připravil dokonale optimalizované pneumatiky.
Elektromotory závodního vozu I.D. R Pikes Peak, s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k), vznikly ve spolupráci s partnerskou společností Integral e-drive. Firma OMP zajistila pomyslnou tečku nad i – mimo jiné lehkou závodní kombinézou pro Romaina Dumase, která dokonale umocnila filozofii lehké konstrukce závodního vozu I.D. R Pikes Peak.
By mě zajímalo nakolik má v tomhle autě prsty Rimac?
By mě zajímalo nakolik má v tomhle autě prsty Rimac? 😉
Jeden speciál už Pikes Peak dělal, vstoupilo do něj Porše a teď oznámil že makal i na Seatu Cupra, takže mám silný podezření že hodně pomol i VW s tímhle speciálem.
Musím říct, že tohle je fakt docela velký úspěch.
A
Musím říct, že tohle je fakt docela velký úspěch.
A gratulace je na místě.
Bohužel je to jen tato akce, ostatní od nich stojí za houby.
Škodovce výrobu elektrické Oktavie zatrhly a nedovolí ji to dřív než za pár let a sami stále nemají pořádný elektromobil pro lidi.
Jako tohle je celkem jen další mediální přebíjená
Jako tohle je celkem jen další mediální přebíjená DÍZLBLEJT. S elektromobilitou pro lidi to nemá téměř nic společného, jen plýtvání peněz. Na odškodnění evropanů nemají, ale na podobný kraviny dokopce to jo 😉
safediesel.cz/cs
Jako tohle je celkem úspěch, i když v podstatě kvůli tomu
Jako tohle je celkem úspěch, i když v podstatě kvůli tomu závodu to auto komplet postavili. Ale to dělají i jiní. Za mě fajn úspěch a popravdě se těším na elektromobily od VW.
nj, tajdlenc vám to Majerák všem vysvětlí jak to bude s
nj, tajdlenc vám to Majerák všem vysvětlí jak to bude s elkárama a jejich dostupností českým poddanýmu póvlu v „budoucnosti“ ;))
ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2514808-sef-skody-auto-novy-zavod-v-cesku-nemuzeme-postavit-neni-dost-lidi-hledame-misto-v
Tady je krásně vidět, že to jde, i VW umí udělat
Tady je krásně vidět, že to jde, i VW umí udělat pořádný elektroauto – kdyby chtěl. A problém je v tom, že nechce kromě předváděcího kousku nebo pár modelů v nízké serii a daleké budoucnosti, aby se neřeklo, což je velká škoda.
škoda?? tak to je slabý slovo, to je totiž pěkný svinstvo
škoda?? tak to je slabý slovo, to je totiž pěkný svinstvo ve stamilionovým provedení na příštích min. 10 let !! :))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
blesk.cz/clanek/zpravy-live-ekonomika/530209/volkswagen-zvysil-odmeny-sefu-za-lonsky-rok.html
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html
auto.cz/vyroba-aut-znacky-vw-letos-poprve-prekonala-sest-milionu-vozu-112178
autoforum.cz/fascinace/5-milniku-vyvoje-dieselu-vw-zacalo-to-pred-40-lety-nemci-zapomneli-my-ne/
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/volkswagen-na-diesely-nezanevrel-vyvinul-zbrusu-novy_478448.html
Vy tomu nechapete. Oni umi udelat eauto, ale nemaji A NEBUDOU
Vy tomu nechapete. Oni umi udelat eauto, ale nemaji A NEBUDOU mit baterky! Odkud by evropske automobilky baterky nabrali? Tesla si je umi vyrobit sama, ale jenom pro 100 000 aut. Korejske automobilky mají baterek jenom pro několik desitek tisíc vozu rocne, cinske o hodne vic ale porad malo, japonske automobilky baterky nemaji proto jedou na vodiku. Zaver: Za kolik let VW zbankrotuje, protože nebude konkurenceschopny?
Dnes potvrzená zpráva, že Tesla je na stabilní produkci
Dnes potvrzená zpráva, že Tesla je na stabilní produkci 5000 batterypacků týdně, tedy 250 tisíc/rok z Gigafactory + 100 tisíc/rok bere od Panasonicu (z Japonska?). 2019 by to měla být produkce 500 tisíc M3 (spíš bych ale tipl tak 350-400 tisíc) a věřím, že je v dohledu nová generace S/X, kde již budou také používat vlastní baterie.
Už mám ten design Ska za těch 6 let dost okoukaný, chce to
Už mám ten design Ska za těch 6 let dost okoukaný, chce to něco nového.
S-ko po facelifte vyzera stale velmi dobre. Kludne sa takto
S-ko po facelifte vyzera stale velmi dobre. Kludne sa takto moze vyrabat este zopar rokov. X-ko tiez.
a odkaz by byl??
a odkaz by byl??
https://electrek.co/2018/06/25/tesla-model-3-battery-production
https://electrek.co/2018/06/25/tesla-model-3-battery-production-5000-unit-per-week-says-gigafactory-employee/
Kecy prdy starý babičky. VW kdyby chtěli tak baterky mají.
Kecy prdy starý babičky. VW kdyby chtěli tak baterky mají. Nebo si fakt myslíš, že firma která vyrábí miliony aut není schopna si zajistit součástky pro 5 let dopředu? Asi těžko.
Jde jen o to že nechtějí. O ničem jiném to není. Prostě nechtěj a Tohle je jen PR jedna akce mezi kapkami deště.
Tim, ze vylepsili i Loebuv cas, si udelali nejlepsi promo jake
Tim, ze vylepsili i Loebuv cas, si udelali nejlepsi promo jake mohli. Pekne video na netu (Demaison, Smeets)
Čéče normálně mě to hnedle zviklalo, že jsem prodal
Čéče normálně mě to hnedle zviklalo, že jsem prodal Priuse a hurá do salooonu VW pro nějakýho paradního hybrida nebo EV. Oh, wait…
A co jsi vybral? VW Golf GTE, VW Passat GTE, Audi A3 e-tron,
A co jsi vybral? VW Golf GTE, VW Passat GTE, Audi A3 e-tron, Audi Q7 e-tron quattro, Porsche Panamera 4 E-Hybrid nebo Cayenne E-Hybrid???
:)))))))
Ještě se v té nabídce musím trošku zorientovat. Láká
Ještě se v té nabídce musím trošku zorientovat. Láká mě nějaký skvělý mikro mild hybrid se 48V trakcí, to prý oni zvládají skvěle. Oh, wait…
„V případě přerušení závodu musí kompletní nabití
„V případě přerušení závodu musí kompletní nabití akumulátorů proběhnout do 20 minut“ – To jako nejeli na jeden zátah a v půlce dobíjeli?
Uvahu, kterou z prvni casti vety plyne druha bych rad videl.
Uvahu, kterou z prvni casti vety plyne druha bych rad videl. Nebo dalsi anonymni cipis?
pro případ přerušení závodu: vběhne tam fanoušek,
pro případ přerušení závodu: vběhne tam fanoušek, kráva nebo začne lejt nebo zemětřesení atd. – to je přerušení závodu. Do 20min pak musí být schopen být znovu na startu.
To by měl Ferdinand Porsche radost.. Když sám začínal s
To by měl Ferdinand Porsche radost.. Když sám začínal s elektromobily než ho převálcovaly spalováky..
Tak super. Stranický úkol splněn, píár mašina se může
Tak super. Stranický úkol splněn, píár mašina se může rozjet na plný obrátky. Teď ještě aby se taky na plný obrátky rozjeli výrobní linky a prodeje, aby to nebyla pořád ta usoužená kusová výroba. Teprve pak se bude dát říct, že to není jen greenwashing a že se to možná začně posunovat vod Dízlgejtu a rakovinometů někam dál.