Elektromobil Volkswagen překonal všechny rekordy závodů do vrchu Pikes Peak

Volkswagen se zapsal se závodním vozem I.D. R Pikes Peak do historie závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“.

Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

foto: Volkswagen

Romain Dumas (F) zvítězil s elektromobilem I.D. R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) nad konkurenty s konvenční technikou pohonu a vylepšil přitom nejen dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale překonal dokonce i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl Sébastien Loeb (F) v roce 2013 – a to o neuvěřitelných 16 sekund.

Dumasův nový rekordní čas 7.57,148 minuty je nyní uveden na prvním místě v žebříčku vítězů na Pikes Peaku, v němž figurují proslulí jezdci, jako jsou Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) nebo Rod Millen a jeho syn Rhys (NZ).

„I.D. R Pikes Peak je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. A dnes jsme ukázali, jaký má tato technika potenciál,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za technický vývoj.

„Na dnešní den a tento výsledek mohou být všichni zaměstnanci Volkswagenu extrémně hrdí. Týmu z celého srdce blahopřeji. Svými výjimečnými inženýrskými dovednostmi a nadšením postavil na kola fantastický závodní vůz za pouhých osm měsíců. Volkswagen I.D. R Pikes Peak nyní dosáhl nejlepšího času ve více než 100leté historii tohoto závodu do vrchu – to je velký milník pro elektrickou mobilitu.“

Celkem 19,99 kilometru, 156 zatáček a jen jeden jediný pokus – a ten se podařil. Romain Dumas dosáhl v legendárním závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, který se od roku 1916 konal celkem 96krát, svého čtvrtého celkového vítězství.

Volkswagen zkonstruoval výjimečný závodní vůz I.D. R Pikes Peak, který byl přizpůsoben specifickým požadavkům slavného závodu do vrchu. Nejlepší možné provozní vlastnosti měla zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. I.D. R Pikes Peak má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů.

Co se týče volby výkonu, důvěřoval Volkswagen svým softwarovým simulacím, z nichž vyplynulo nejen optimální množství energie, ale i hodnota výkonu pro rekordní jízdu na Pikes Peaku. V oblasti aerodynamiky musela být kompenzována ztráta přítlaku v důsledku snižující se hustoty vzduchu na Pikes Peaku. Zdaleka viditelným výsledkem těchto simulací je štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

Volkswagen se vydal novými cestami také v oblasti nabíjecí techniky. Cílem bylo co nejrychlejší a zároveň co nejekologičtější nabíjení. Pravidla závodu přitom stanovují pro tento proces časové omezení. V případě přerušení závodu musí kompletní nabití akumulátorů proběhnout do 20 minut.

K tomu potřebný elektrický proud byl vyráběn generátory na úpatí hory Pikes Peak. Jako palivo byl zvolen glycerol, z hlediska chemického složení cukrový alkohol.

Při spalování tohoto paliva, které vzniká například při výrobě bionafty, nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a je dokonce schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka.

Mezi oznámením o zahájení projektu Pikes Peak 18. října 2017 a rekordní jízdou na Pikes Peaku 24. června 2018 uběhlo pouhých 250 dnů. Zadání vyvinout během této doby prototyp nejvyšší technické úrovně, včetně inovativní techniky čistě elektrického pohonu, se zohledněním speciálních požadavků na akumulátory, aerodynamiku a podvozek, představovalo nejnáročnější sportovní úkol.

Toto úsilí a neúnavná práce mechaniků, inženýrů a mnoha dalších zaměstnanců společnosti Volkswagen ve Wolfsburgu, v oddělení motoristického sportu v Hannoveru a v neposlední řadě během mnohatýdenních příprav týmu v Colorado Springs byly odměněny novým rekordem na Pikes Peaku.

Volkswagen se mohl při svém úspěšném pokusu o rekord na Pikes Peaku opřít také o silné partnery, jimiž byly společnosti Volkswagen R, ANSYS, Michelin, Integral e-drive a OMP. Díky společnosti Volkswagen R obdržel I.D. R Pikes Peak od začátku sportovní pečeť kvality, kterou potvrdil svou rekordní jízdou.

Společnost ANSYS poskytovala podporu při softwarových simulacích, čímž rozhodujícím způsobem přispěla k úspěchu. To platí i pro výrobce pneumatik Michelin, který svými mnohaletými zkušenostmi z Pikes Peaku připravil dokonale optimalizované pneumatiky.

Elektromotory závodního vozu I.D. R Pikes Peak, s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k), vznikly ve spolupráci s partnerskou společností Integral e-drive. Firma OMP zajistila pomyslnou tečku nad i – mimo jiné lehkou závodní kombinézou pro Romaina Dumase, která dokonale umocnila filozofii lehké konstrukce závodního vozu I.D. R Pikes Peak.

tisková zpráva

23 Comments on “Elektromobil Volkswagen překonal všechny rekordy závodů do vrchu Pikes Peak”

  1. By mě zajímalo nakolik má v tomhle autě prsty Rimac?
    By mě zajímalo nakolik má v tomhle autě prsty Rimac? 😉
    Jeden speciál už Pikes Peak dělal, vstoupilo do něj Porše a teď oznámil že makal i na Seatu Cupra, takže mám silný podezření že hodně pomol i VW s tímhle speciálem.

  2. Musím říct, že tohle je fakt docela velký úspěch.
    A

    Musím říct, že tohle je fakt docela velký úspěch.
    A gratulace je na místě.

    Bohužel je to jen tato akce, ostatní od nich stojí za houby.
    Škodovce výrobu elektrické Oktavie zatrhly a nedovolí ji to dřív než za pár let a sami stále nemají pořádný elektromobil pro lidi.

  3. Jako tohle je celkem jen další mediální přebíjená
    Jako tohle je celkem jen další mediální přebíjená DÍZLBLEJT. S elektromobilitou pro lidi to nemá téměř nic společného, jen plýtvání peněz. Na odškodnění evropanů nemají, ale na podobný kraviny dokopce to jo 😉

    safediesel.cz/cs

  4. nj, tajdlenc vám to Majerák všem vysvětlí jak to bude s
    nj, tajdlenc vám to Majerák všem vysvětlí jak to bude s elkárama a jejich dostupností českým poddanýmu póvlu v „budoucnosti“ ;))

    ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2514808-sef-skody-auto-novy-zavod-v-cesku-nemuzeme-postavit-neni-dost-lidi-hledame-misto-v

  5. Tady je krásně vidět, že to jde, i VW umí udělat
    Tady je krásně vidět, že to jde, i VW umí udělat pořádný elektroauto – kdyby chtěl. A problém je v tom, že nechce kromě předváděcího kousku nebo pár modelů v nízké serii a daleké budoucnosti, aby se neřeklo, což je velká škoda.

    1. škoda?? tak to je slabý slovo, to je totiž pěkný svinstvo
      škoda?? tak to je slabý slovo, to je totiž pěkný svinstvo ve stamilionovým provedení na příštích min. 10 let !! :))

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

      2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
      2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
      2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
      2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI

      blesk.cz/clanek/zpravy-live-ekonomika/530209/volkswagen-zvysil-odmeny-sefu-za-lonsky-rok.html

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

      novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

      auto.cz/vyroba-aut-znacky-vw-letos-poprve-prekonala-sest-milionu-vozu-112178

      autoforum.cz/fascinace/5-milniku-vyvoje-dieselu-vw-zacalo-to-pred-40-lety-nemci-zapomneli-my-ne/

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/volkswagen-na-diesely-nezanevrel-vyvinul-zbrusu-novy_478448.html

    2. Vy tomu nechapete. Oni umi udelat eauto, ale nemaji A NEBUDOU
      Vy tomu nechapete. Oni umi udelat eauto, ale nemaji A NEBUDOU mit baterky! Odkud by evropske automobilky baterky nabrali? Tesla si je umi vyrobit sama, ale jenom pro 100 000 aut. Korejske automobilky mají baterek jenom pro několik desitek tisíc vozu rocne, cinske o hodne vic ale porad malo, japonske automobilky baterky nemaji proto jedou na vodiku. Zaver: Za kolik let VW zbankrotuje, protože nebude konkurenceschopny?

      1. Dnes potvrzená zpráva, že Tesla je na stabilní produkci
        Dnes potvrzená zpráva, že Tesla je na stabilní produkci 5000 batterypacků týdně, tedy 250 tisíc/rok z Gigafactory + 100 tisíc/rok bere od Panasonicu (z Japonska?). 2019 by to měla být produkce 500 tisíc M3 (spíš bych ale tipl tak 350-400 tisíc) a věřím, že je v dohledu nová generace S/X, kde již budou také používat vlastní baterie.

      2. Kecy prdy starý babičky. VW kdyby chtěli tak baterky mají.
        Kecy prdy starý babičky. VW kdyby chtěli tak baterky mají. Nebo si fakt myslíš, že firma která vyrábí miliony aut není schopna si zajistit součástky pro 5 let dopředu? Asi těžko.

        Jde jen o to že nechtějí. O ničem jiném to není. Prostě nechtěj a Tohle je jen PR jedna akce mezi kapkami deště.

  6. Tak super. Stranický úkol splněn, píár mašina se může
    Tak super. Stranický úkol splněn, píár mašina se může rozjet na plný obrátky. Teď ještě aby se taky na plný obrátky rozjeli výrobní linky a prodeje, aby to nebyla pořád ta usoužená kusová výroba. Teprve pak se bude dát říct, že to není jen greenwashing a že se to možná začně posunovat vod Dízlgejtu a rakovinometů někam dál.

Napsat komentář