Elektromobil Volkswagen I.D. bude stát stejně jako dieselový Golf

Volkswagen poprvé představil podvozek nové rodiny elektromobilů I.D. a nabídl první pohled na platformovou strategii pro elektromobily, na jejímž základě promění v realitu svou vizi „ELECTRIC FOR ALL“.

Nová platforma je určena výhradně pro elektrický pohon a pokrývá kompletní spektrum modelů: od kompaktních vozů až po SUV a MPV. Výroba modelu ID (na obrázku) bude zahájena už příští rok. Prodeje by měly do roku 2025 vzrůst na více než 1 milion elektromobilů ročně.
foto: Volkswagen

Modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která tvoří základ podvozku I.D., je pro značku Volkswagen naprosto jedinečným prodejním argumentem. Zároveň dokládá mimořádné zaměření společnosti se sídlem ve Wolfsburgu na oblast elektrické mobility.

Na rozdíl od běžné praxe není podvozek ID. dodatečně upravenou platformou pro vozidla poháněná spalovacími motory. Platforma MEB byla totiž od samého začátku vyvíjena pro vozidla s elektrickým pohonem. Volkswagen tak může maximálně využít její technický potenciál.

Nová platforma je navíc flexibilnější z hlediska designu a konceptu vozidel, jejichž spektrum sahá od kompaktních vozů až po SUV a MPV. „I,D. je milníkem technického vývoje. Bude prvním kompletně síťově propojeným a zcela funkčním elektromobilem, který si budou moci dovolit miliony lidí,“ říká Christian Senger, vedoucí produktové řady e-Mobility ve společnosti Volkswagen.

Univezální podvozek MEB určený pro elektromobily značky Volkswagen

Univezální podvozek MEB určený pro elektromobily značky Volkswagen
foto: Volkswagen

První generace vozidel I.D. s nulovými emisemi a avantgardním designem zaujme zákazníky dojezdem, který se vyrovná současným vozům se zážehovými motory. Prodej modelu I.D., prvního člena rodiny I.D., bude zahájen v roce 2020. Kompletně síťově propojený čtyřdveřový kompaktní vůz bude stát stejně jako Golf se vznětovým motorem. Nejlevnější takový na českém trhu seženete za 601 900 Kč.

Pro řidiče a cestující bude připraven výjimečný prostorový komfort, srovnatelný s vozidly z vyššího segmentu, a to díky mimořádně dlouhému rozvoru náprav a krátkým převisům karoserie. Vzhledem k tomu, že vůz nemá spalovací motor, bylo možné posunout nápravy ještě blíž k okrajům karoserie.

Pohled na podvozek ID. odhaluje mimo jiné umístění elektromotoru v prostoru zadní nápravy a uložení akumulátorů pod podlahou vozidla. Toto řešení přináší optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy, ale zároveň také poskytuje cestujícím komfortní sezení ve vyšší poloze.

Hnací sílu elektromotoru přenáší na zadní nápravu jednostupňová převodovka. Dle metodiky WLTP bude dojezd všech modelů I.D. činit 330 až 550 kilometrů v závislosti na velikosti sady akumulátorů. Doba nabíjení se výrazně zkrátí použitím systému rychlého nabíjení s výkonem 125 kW. V tomto případě se akumulátory nabijí z nuly na 80 % kapacity za 30 minut.

Modulární platforma MEB pro elektromobily bude technickým základem nejen pro všechny modely rodiny Volkswagen I.D., ale i pro mnoho elektromobilů dalších čtyř značek koncernu Volkswagen: Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen Užitkové vozy. Platformu MEB bude používat pět značek ve třech světových regionech.

„Modulární platforma MEB je bezesporu nejdůležitějším projektem v historii Volkswagenu, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. >„V první vlně bude základem pro více než 10 milionů elektromobilů napříč celým koncernem a otevře nám cestu do éry elektrické mobility.“

tisková zpráva

75 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. bude stát stejně jako dieselový Golf”

      1. Uchycení pásu normálně na B sloupku. Od konceptu nebude
        Uchycení pásu normálně na B sloupku. Od konceptu nebude mít posuvné dveře a místo zrcátek zpětné kamery. Auto má i jméno VW ID Neo. Má být ve dvou verzích pro dojezd 400 a 600 (NEDC). U slabší verze má být palubní nabíječka z golfu 2x16A a 3x16A pro delší dojezd. Baterie cca 45kWh a o dvacet víc pro 600 km. Cena bude jako dobře vybavený naftový golf, což může být i 750t Kč pro základní verzi 400 km, ale pokud budu připlácet za zimní balíček, tak jako eGolf (tepelné čerpadlo, vyhřívání sedadel, skla a snad tam konečně dají i vyhřívaný volant), tak budu o 50-100t víš. Zde je odkaz červená verze již produkční nebo velmi blízko.
        autoexpress.co.uk/volkswagen/97043/volkswagen-id-neo-latest-details-on-vws-2019-electric-hatch

  1. 19.05.2011 – Cena elektromobilu BMW i3 začne na 595.000
    19.05.2011 – Cena elektromobilu BMW i3 začne na 595.000 Kč

    hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc

    23.07.2013 – Elektromobil BMW i3 v ČR: cena 900 000 Kč vč. DPH

    hybrid.cz/elektromobil-bmw-i3-v-cr-cena-900-000-kc-vc-dph

    :)))))))))))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDDD_:_:_:_;))

  2. to je tady zase odborníků co vědí víc než samotné VW
    to je tady zase odborníků co vědí víc než samotné VW jaká bude cena, to je fakt sranda 😀 oni vědí jak udělat cenu aby se to prodávalo takže myslím, že nepotřebují Vaše rady, ceny bych se nebál když Audi může v USA prodávat e-tron za 1,6 tak je reálné, že I.D. bude za 0,7 mil, Škodovka a Seat pak ještě levněji

  3. Riskantní strategie VW. Tak 8 let říkají ,jak rozjedou
    Riskantní strategie VW. Tak 8 let říkají ,jak rozjedou elektroauta za pět let, pak za 3 roky, teď za 2 roky ale poradně až 2025. Nakonec začnou ztrácet trhy, spalovaky budou over. V hybridech má Toyota náskok 10 let. Tesla v elektro tak 5-7 let . Ještě jedno odložení a definitivně jim ujede vlak.

    1. Kritický pro automobilky bude rok 2020, kdy má být výroba
      Kritický pro automobilky bude rok 2020, kdy má být výroba baterií dostatečná pro všechny, co budou chtít a co budou připraveni na masovou produkci.
      Jsem zvědavej, co VW udělá, až zjistí, že udělal továrnu na výrobu I.D. dimenzovanou na 100 tisíc ročně a poptávka bude >500 tisíc za rok (pokud tedy dodrží parametry a cenu).

            1. Tak to já jsem pochopil, že tento I.D. bude mít produkci
              Tak to já jsem pochopil, že tento I.D. bude mít produkci 100k ročně a v roce 2025 bude milion ročně celá jejích produkce EV, tzn. všechny modely dohromady. I tak ale ještě před rokem tvrdili, že v roce 2025 bude EV tvořit čtvrtinu produkce, tedy 3 miliony vozů ročně.

      1. Nebojte, oni je budou muset začít vyrábět a v rozumném
        Nebojte, oni je budou muset začít vyrábět a v rozumném množství.

        2020 – průměrné emise automobilky 95g CO2 – to je spotřeba 3.5l nafty, nebo 4l benzínu.
        Jenže reálná spotřeba je 4.5l nafty a 5.3 v benzínu. A není jak to snížit – lidi jim malé lehké auta s mikromotorem prostě nějak nechtějí kupovat. Takže pokud chtějí prodávat celkem 10M aut ročně a potřebují snížit průměrnou spotřebu o 15-20 procent proti dnešku, musí na trh dodat alespoň 15-20 procent aut s nulovými emisemi.

        Takže u koncernu VW klidně očekávám 1M čistých VW – prostě není čím to nahradit. Nebo budou muset celou pokutu za vyšší CO2 přenést na zákazníka – čímž se opět posune víc lidí na nákup EV.

  4. Zpráva o ceně vozu 2 roky před zahájením prodeje má
    Zpráva o ceně vozu 2 roky před zahájením prodeje má jediný smysl a to odradit zákazníky od nákupu elektromobilu od konkurence a od Tesly zejména. Nikdo dnes nemůže říci, kolik bude stát produkt za 2 roky. „Stejně jako Golf“ je marketingová fráze, která také může znamenat „stejně jako vrcholová verze Golfu, ale s minimální výbavou elektromobilu“.

          1. No jde o to, že v tom budou baterky nasmlouvané za 112
            No jde o to, že v tom budou baterky nasmlouvané za 112 dolarů za kWh. Počítám, že tam bude 50 kWh baterka, takže 5600 dolarů za články v baterii + něco kolem, odhadem 6500 dolarů za kompletní baterii se vším. To je jenom asi 140 tisíc korun za kompletní 50 kWh baterii. To není zase tak moc.

            1. To je sice hezke, ale VW neni rozhodne mecenas
              To je sice hezke, ale VW neni rozhodne mecenas elektromobility, pro nej neni problem si rict za kompletni baterii do e-UPa 600tis, tedy stejne jako za cele auto.
              Navic prijdou o znacne prijmy ze servisu a prodeje ND, a to budou chtit nepochybne nekde kompenzovat.
              Nedaji to za stejnou cenu jako spalovaka, to by byla pro ne sebevrazda, v ten moment by prodeje spalovaku spadly na minimum. Na to je minimalne jeste 10let cas, dnes na to neni svet v takove mire pripraven.
              Pral bych si to take, ale dle meho nazoru je 50kWh ID pristi rok za 650tis jen mokry sen…

              1. O prijmy ze servisu bych se az tak nebal. Zarucni opravy
                O prijmy ze servisu bych se az tak nebal. Zarucni opravy pocitat nemuzeme, protoze ty stejne plati vyrobce. Takze tam je snizeni poruchovosti prinos.
                Porad je netrivialni cast problemu ve vecech mimo pohon (navic, ze se dnesni maloseriovky tolik nesypou neznamena, ze ve velkych seriich to nenastane). Opravy bouracek taky budou stejne (mozna castejsi, kdyz nekdo auto s vetsim odpichem nezvladne nebo zapomene, ze to ma i brzdu). Poplatky za garancky pro zachovani dlouhe zaruky taky urcite nezmizi. Flotilovym autum se proda vyhodny servisni balicek na dobu leasingu…

                1. Neni to tak dlouho co tu probehla jakasi studie ohledne
                  Neni to tak dlouho co tu probehla jakasi studie ohledne servisni narocnosti EV a pokud me pamet neklame, tak z toho vyslo, ze 1/3 servisu nebude mit co delat. Ono jenom kolem motoru je te prace pozehnane – oleje,rozvody,vstrikovani, preplnovani, emisni systemy atd. – vse min. 1-2x za zivotnost auta resite. A to je hromada penez.

                2. Tak se misto vymeny oleje bude povinne merit izolacni pevnost
                  Tak se misto vymeny oleje bude povinne merit izolacni pevnost vinuti motoru. Nebo vnitrni odpor baterie. Instalovat wallboxy. Nebo se bude prodavat prodlouzena zaruka na baterii (pri prodeji se vysvetli, ze „pro jistotu“ by si priplatit mel). Plus samozrejme penize, ktere pritecou v podobe vussi ceny auta. Ja bych se nebal, ze ty „nadbytecne“ penize zustanou u zakaznika 😉 A to, jestli to bude znamenat vykopnuti „par“ servisaku, to vyrobce asi az tak nezajima.

  5. Tady komentář jednoho čtenáře z Autorevue to celkem
    Tady komentář jednoho čtenáře z Autorevue to celkem vystihuje:
    „doufal jsem, ze VW zacne konkurovat tesle, ale bohuzel tomu tak nebude. kdyz se koukam na tu platformu a srovnam to s teslou model 3, kde je VSECHNO integrovane do podvozku a veskera elektronika je soucasti baterie resp. motoru, tak je toto hodne smutny pohled. vypada to jako lehce upravena klasicka platforma pro spalovaci motor nez 100% EV od zakladu.“

    1. za prvé nechápu ty chytráky co dělají ze sebe odborníky
      za prvé nechápu ty chytráky co dělají ze sebe odborníky na základě nějaké fotky, za druhé i kdyby to tak bylo, ještě to neznamená,že vše v podvozku a v baterii jako to má tesla, že je to dobře, takoví chytráci kteří o tom vědí kulový jsou nejlepší

        1. no jo když si tu dám nějakou přiblblou přezdívku, tak
          no jo když si tu dám nějakou přiblblou přezdívku, tak hned jsem o mnoho chytřejší co? 😀 všechno vím, všechno znám, největší machr 😀 jedinnou výhodu to má, že tu poznám některé hňupy a vím, že nemá smysl na jejich příspěvky dále reagovat 😀

      1. To nevim odkud cerpate, ale kdyz si v jejich konfigutoru
        To nevim odkud cerpate, ale kdyz si v jejich konfigutoru naladim Golfa 1,6TDi stejne jako mam Ioniqa (LED, navi, kuze, asistenti, stresni okno, atd) tak jsem na castce neuveritelnych 950tis. A to jsem tam nikde nenasel vyhrivany volant a zadni sedacky.

        S manualem nelze jiste jen docasne, protoze nestihaji homologace.

          1. Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne
            Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne holotinka od fauvé versus plně vybavený Leaf, ale srovnatelné auto motorově a výbavou, včetně automatu samozřejmě. A to ještě většinou nebude mít stále ty parametry, jako elektrika.

          2. Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne
            Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne holotinka od fauvé versus plně vybavený Leaf, ale srovnatelné auto motorově a výbavou, včetně automatu samozřejmě. A to ještě většinou nebude mít stále ty parametry, jako elektrika.

            1. No jenže já nechci auto s maximální výbavou, kde je
              No jenže já nechci auto s maximální výbavou, kde je tisíc věcí, které se mohou rozbít a které musím servisovat.

              Já chci auto s minimální výbavou a tím pádem minimální udržbou a náklady. Pro mě ideální auto je takové, kde 2x za rok zajedu do servisu na přezutí a jednou za 4 roky na výměnu brzd a technickou. A zbytek času o něm nevím.

              Jenže to mi nikdo nenabídne, všechny automobilky mi tam cpou parkovací senzory, sledování úhlů, vyjetí z pruhu, apple, android, zábavný systém a spoustu dalších věcí, které nepotřebuju. Ale dát tam, to co potřebuju – třeba pohon zadních kol s protiprokluzem – to ne.

              Takže ano – porovnávejme srovnatelnou výbavu = sepíšu si která výbava je pro mě podstatná a tu porovnávám.

    1. Ono to asi nebude jak píšete (hádám), ale možná se
      Ono to asi nebude jak píšete (hádám), ale možná se bavíme o Golfu GTD v plné palbě? 🙂 No moc rád bych se mýlil.

      Edit: mohu srovnat jen VW, Škoda a Ford z vlastních zkušeností. A VW a Škoda jsou prostě lepší. Takže za mne EV od VW je možná volba. Pokud mezitím Hyundai nepřijde s něčím za rozumný peníz.

      1. no šak práve jen 4 roky. Tesla funguje už 15 let a Model S
        no šak práve jen 4 roky. Tesla funguje už 15 let a Model S produkuje 6 let tak co je to sakra vw tak naráz popadlo? dyt ještě nedávno prohlašovali dokonale čistý dízlblejt :))

        tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

  6. Klasické marketingové kecy. Na jedné straně zjišťujeme
    Klasické marketingové kecy. Na jedné straně zjišťujeme zákazníka ze dojezd bude na stejně úrovni jako u spalovaku A o odstavec níž se dozvíme že dojezd bude od 330 do 550km. Takže předpokládám ze stejně to bude i s tou cenou. Řekneme ze to bude za 600, ale nejlevnější nabídneme za 950.

        1. Model 3 stojí $35 000 ale je to cena bez všech poplatků
          Model 3 stojí $35 000 ale je to cena bez všech poplatků kterou si žádá tesla za auto s nulovou výbavou a minimálním dojezdem. Normální model 3s nějakou tou doplňkovou výbavou stojí v čr$100 000.
          Tenhle vw stojí v normální použitelné verzy s baterkou jeden milion koruncili stejně jako hyundai nebo nissan. Elektromobil pod jeden milion korun se vyrobit nelze.

          1. Model 3 s minimálním dojezdem má o 20 km delší dojezd
            Model 3 s minimálním dojezdem má o 20 km delší dojezd než než tenhle VW, který svět ještě neviděl za cenu, kterou nikdo nezná.
            Normální model 3s – neznám, to je nějaká novinka? Model 3 se všemi příplatky co jsou možné (Dual motor AWD, červený metalický lak, Performance, 20″ sportovní kola, bílý interiér, autopilot, samořízení) je za 81 tisíc dolarů.
            Elektromobil pod milion vyrobit nelze – a co BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf, Hyundai Kona, Huindai Ioniq, Kia Soul, Nissan e-NV200, Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E., VW e-Up! a další?

  7. Hmmmmm, za šest let milion prodaných ročně a v první
    Hmmmmm, za šest let milion prodaných ročně a v první vlně víc než deset milionů ??? Odvážná čísla. Tak jim holt budeme držet palce – a nám vlastně taky. Snad nám do tý doby neuhnijou. Super je, že na rozdíl od aut, co jdou na trh za pár měsíců, tady už víme přesnou cenu – 601.900,- kaček.

  8. no paráda má to volant, snad to bude jako ty milijóny
    no paráda má to volant, snad to bude jako ty milijóny normálních vw autopopelnic 😉 a tu cenu soudluzi to už tady bylo mockrát tu teprve uvižn ;))

    AT ŽIJE TESLA KTERÁ VŠECHNY DONUTILA DĚLAT ELEKTROMOBILY :))

    A AT ŽIJE STREETSCOOTER germám echt elektriše 😉

Napsat komentář