Elektromobil Volkswagen e-Golf jako policejní auto

Volkswagen nedávno na Výstavě policejního vybavení GPEC v Lipsku představil speciální policejní verzi elektromobilu e-Golf. Auto má vše, co německá policie potřebuje, plus „standardní“ parametry elektroauta e-Golf.

Policejní verze elektromobilu Volkswagen e-Golf
foto: Volkswagen

Prvním policejním oddělením, které elektrický e-Golf využije, je to na malém ostrově Helgoland v Severním moři. Právě tam bude dojezd max. 150 km zcela dostačující, protože ostrov má rozlohu asi 1 km2.

auto elektromobil Volkswagen e-Golf policie

foto: Volkswagen

Na tamní policejní stanici slouží celkem pět příslušníků. Kromě nového elektromobilu budou i nadále využívat svá služební jízdní kola. Dalších sem policejních elektromobilů Volkswagen e-Golf nově slouží také policii v Dolním Sasku.

Volkswagen

8 Comments on “Elektromobil Volkswagen e-Golf jako policejní auto”

    1. Na 1 km2 nepotřebují
      Na 1 km2 nepotřebují žádná kola.
      Mohou chodit pěšky – pořádné kanady a pěkně do terénu aby o všem věděli. Ne si vyvalovat zadky v autě – a je jedno zda v benzinovém nebo elektrickém.
      Každý člověk má denně nachodit asi 14 km, aby si utužoval zdraví a nebyl tak často na nemocenské a ve stáří na huntě.

  1. Už se tady o tom psalo, že
    Už se tady o tom psalo, že nespornou výhodu mají elektromobily u policie v pomalé hlídkové jízdě ve městech, kdy zároveň neotravují okolí hlukem a smradem. Současně má přitom malou spotřebu a trvá obvykle 2 hodiny, než najede 50 km. Nezanedbatelný je přínos ticha i pro dopadení zloděje, který si musí vozu okem všimnout, protože uši ho varovat jako doposud nebudou. Také zrychlení elektrovozu ve spojení s automatickou převodovkou je tu přínosem, špatně se bude provinilcům policejním elektroautům ujíždět, hlavně pak ve městech. Je současně důležité, aby měli policejní elektrovůz kde průběžně dobíjet při zastávkách, protože z principu by měl být neustále připraven k zásahu. Tedy ne vyjezdit baterii a přes noc na nabíječce, ale před stanici v nabíječce, při přestávce v nabíječce atp..

    1. a po třech hodinách
      a po třech hodinách hlídkování v Praze ale i jiných městech, by byla baterie vymlácená natolik, že o zásahu už se nedá ani mluvit. To mi nepřijde jako smysluplnej prostředek. S takovou by potřebovali zhruba 3 auta který by nahradili jedno normální se spalovacím motorem.

      1. Je potřeba si ale taky
        Je potřeba si ale taky uvědomit, že policejní hlídka není dělník u soustruhu, který tam bouchá osmihodinové směny na jednom místě. Tři hodiny žádná nikde jezdit autem nebude. Kolik jen papírování s přijatými oznámení má strážník si je potřeba uvědomit. V menších městech mají i omezení kolik mohou projezdit benzínu.

    2. Ano máte pravdu Radovane. S
      Ano máte pravdu Radovane. S tím souhlasím. Jen mi v článku trochu chybí poznámka o počtu policejních automobilu v Německu s mediem CNG a plyn jako takovým. Jinak rozdíl mezi Německem, Francií a ČR je i v tom, že se tyto státy snaží v rámci zlepšení ovzduší přecházet od nafty k benzinu, plynu a elektru.

Napsat komentář