Britská pobočka automobilky Renault oznámila ceny elektromobilu Renault Zoe, který si už v království můžete předobjednat. Dostanete jej 7. června. Cena elektrického auta začíná na £13 995 (£13 650 pokud objednáte před 5 dubnem). V přepočtu asi 420 000 Kč.
foto: Renault
V britské ceně elektromobilu Renault Zoe je již započítána vládní dotace v hodnotě 5000 liber. Naopak není započítán pronájem baterie, který stojí £70/měsíc.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Renault Zoe na testování v Portugalsku
VIDEO: Renault Zoe – nový elektromobil pro všechny
Renault ve Francii uvádí elektromobil Zoe, základní cena 342 500 Kč
Renault Zoe je kompaktní elektrické auto vybavené 22kWh li-ion akumulátorem, který lze dobít z běžné zásuvky, nebo během 30 minut na 80 % z rychlodobíjecí stanice. Výkon je 88 koní (65 kW), homologovaný dojezd 208 km.
I Renault ale očekává reálný dojezd kolem 145 km v teplém počasí a kolem 100 km v chladném. Kromě základní verze Expression jsou k dispozici také verze Dynamique Intens a Zen.
Ty přidávají podporu zapínání vyhřívání přes smartphone mobil, kožený potah volantu, zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna a další vylepšení. Pochopitelně za příplatek – nejlépe vybavená verze Zen stojí £14 750.
Podle komentátorů může být Zoe konečně přelomem v oblasti elektromobility. Měsíční poplatek £70 se v Británii zhruba rovná benzínu na 800 km. Zoe takovou vzdálenost zvládne ujet na elektřinu v ceně asi 150 Kč.
70 liber = 50 litrů paliva
70 liber = 50 litrů paliva – dnešni cena v UK je cca 140 pencí, kurz je 30,28.
Sice jezdím denně do práce, ale těch 50 litrů za měsíc neprojedu.
oplatek je cena za nájem
oplatek je cena za nájem baterie, je to cena leasingu. Baterie je najmutá. Neplatí se v pořizovací ceně vozidla. Celkové náklady jsou ale potom o něco vyšší, jako u každého leasingu. Prostě se jezdí na dluh a elektřinu.
aky poplatok za bateriu? to
aky poplatok za bateriu? to sa brania ropne loby?
To jen platíš 3x za
To jen platíš 3x za baterii.
Renaultí výmysl, jak si namastit kapsu a neohrozit svoji výrobu benzínových modelů.
Pokud si pronajmeš baterii, vyjde tě ujetý km dráž, než když jedeš na benzín. No a pořizovací cena je taková, že se do ní Renault pohodlně vejde (19000 liber) se slušným ziskem.
Takže ty si pořídíš auto nižšího/středního segmentu, za cenu auta luxusního segmentu, následně máš díky pronájmu baterie provozní náklady stejné/vyšší než u benzíhového modelu stejné kategorie no a poté co zaplatíš baterii podruhé v pronájmu, je ti odebrána s průhlednou záminou, že dostaneš novou (kterou ovšem opět nevlastníš), no a Renault ji následně bude provozovat ve vyrovnávací elektrárně (nabiju levným proudem, vybiju špičkovým), kde se jim ta baterie zaplatí potřetí (a vzhledem ke kvalitě a životnosti i počtvrté a popáté).
+1 +1 +1
+1 +1 +1
asi by bylo nejlepší si ve
asi by bylo nejlepší si ve Francii najmout nějakého bílého koně, koupit na něj to auto, odjet s ním do Česka a na placení nájmu za baterie se vy…
Myslíte jako s autem bez
Myslíte jako s autem bez baterie (to by asi šlo normálně a legálně) nebo ukrást pronajmutou baterii? Jestli to první, tak se obávám, že svépomocné vestavění vlastní baterie včetně zprovoznění návazné datové komunikace by nakonec asi vyšlo na takové peníze, že by ten pronájem nakonec vypadal jako výhodný obchodní model.