Elektromobil Renault Zoe je v prodeji na Slovensku

Pozorný čtenář nás upozornil, že slovenské zastoupení automobilky Renault již nabízí prodej elektromobilů Zoe. Kupovat je možné jak verzi s 22kWh baterií, tak s 41kWh.

Cena elektromobilu Renault Zoe R90 22kWh začíná na Slovensku na 28 400 €. Verze s 41kWh baterií a NEDC dojezdem 400 km (reálně ale spíš 250 km až 300 km) se prodává od 30 900 € (834 000 Kč). Cena zahrnuje baterie.

Zástupce slovenského Renaultu nám potvrdil, že vozidlo je možné již objednávat u dealerů. Dodací doba se pohybuje v rozmezí 2-4 měsíců od objednání. Minimální cenový rozdíl 41kWh proti 22kWh verzi mluví jasně ve prospěch první řečené.

vlastní

46 Comments on “Elektromobil Renault Zoe je v prodeji na Slovensku”

  1. Zoe s tou batrekou a cenou po dotacii je samozrejme
    Zoe s tou batrekou a cenou po dotacii je samozrejme bezkonkurenčný na našom trhu. Škoda že to nie je o číslo vacsie, na auto pre behanie po meste drahe a zbytocne velka baterka, na rodinne auto nepoužitelne, resp. s velkymi ústupkami.

    bezpečnosť, komfort pri strednych cestach…..Ioniq je uplne inde a podla testu ma dojazd iba o 50km mensi. Na dialnici je tozdiel vraj iba 10km. Tak fakt radšej počkam na Ioniq 40kWh….to už bude auto pre mnoho ludi.

    Ale Zoe ma samozrejme užasnú nabíjačku chameleon s ktorou sa da toto autičko nabíjař pomerne rýchlo úplne všade, v tomto by si mali ostatne automobilky brat priklad….Tesla to ma samozrejme velmi podobne.

      1. Buďte rád, že tam měkčené plasty nejsou a něco si o tom
        Buďte rád, že tam měkčené plasty nejsou a něco si o tom nastudujte.
        Měkčené plasty obsahují změkčovadla -> velmi nebezpečné ftaláty. Ty se ve velké míře uvolňují do ovzduší z těchto materiálů a způsobují dost závažná onemocnění. Měly by tyto látky zakázat vyrábět.
        cs.wikipedia.org/wiki/Ftal%C3%A1ty
        Většina lidí o tom neví. A taky neví, že vyjetý motorový olej je vysoce karcinogenní látka. A kde končí po vypuštění z motoru?

        1. Je pravda že s prodejcem komunikuji asi měsíc dva-dva
          Je pravda že s prodejcem komunikuji asi měsíc dva-dva meily,ale asi si koupim -dovezu ojeté ZOE, sice se slabší baterkou a bez servisní podpory v CZ,ale kdyby něco do Německa to nemám daleko.Slušnej ZOE s baterkou za 14000,-€ ojetý proč ne. Elektroaut jsem vystřídal přes 11 kousků(jsem dá se říci 1% rodejce a dovozce vozu do CZ, i jednu Eltru jsem prodal na SK),kdyby něco vás zajímalo víc, písněte na meil:liblas(at)seznam(bodka)cz, V současné době mám na prodej Peugeot Ion a Fiat500 v přestavbě Karabag……

  2. A nový Nissan Leaf bude mít novou baterii místo aby si
    A nový Nissan Leaf bude mít novou baterii místo aby si vzali baterii ze Zoe. A při velikosti Zoe a Leafa bude mít Leaf díky váze horsí dojezd. Takže si s novým Zoe mohu dovolit více jak s novým Leafem co se týče dojezdu. Nechápu,proč vymýšlejí extra baterii,když je to jedno konsorcium a nevezmou ji se Zoe. Nový Leaf bude zřejmě zklamáním a ne zcela velkým posunem vpřed. 60kWh baterie má přijít nejdříve až v průběhu roku 2018.

    1. Cenová politika je postavená logicky z hlediska nákladů,
      Cenová politika je postavená logicky z hlediska nákladů, které se u té starší generace baterie nebudou zase tak lišit od té nové. Tudíž buď by starší generaci museli prodávat pod náklady nebo tu novou nastřelit na milion, kde už je zase iOniq nebo Bolt.

  3. Zvykejme si. Dříve jsme měli novinky nejdříve v ČR, pak
    Zvykejme si. Dříve jsme měli novinky nejdříve v ČR, pak v SR. To už dávno neplatí. Proč ale Renault ČEZko tvrdošíjně nenabízí elektromobily, je nepochopitelné. A proč je nedokázal k tomu přesvědčit ani ČEZ – když by kvůli nim nemusel draze budovat žádné sítě rychlonabíječek, bohatě by stačily třífázové zásuvky, které jsou všude – je ještě nepochopitelnější.

    1. Na obě otázky odpověď znáte Radovane, Renault zde nemá
      Na obě otázky odpověď znáte Radovane, Renault zde nemá podhoubí pro servis elektromobilů tak prodává co se ještě dá sem nacpat. To co leze z dopravních škol a následně zaparkuje v servisech, to není (mo)mentálně schopno ani diagnostikovat nesvítící světlomet. U čmoudů mají dobrou výmluvu – „panáčku co nám sem jezdíte s tou popelnicí, tu odvezte do Polanky a přiďte si koupit nový vůz!“ Ale u elektromobilů si takovéto netáhla ani neškrtnou. Co pak s tím milý kosočtverec má dělat? No a ČEZ stejně jako u FVE čeká na ty správné pobídky – stejně jako u FVE které začal budovat s desetiletým zpožděním oproti legislativě až když to je pro ně jediná záchrana (po pádu projektu dostavby Tunelína II.). Také si tu legislativu prvně musel nechat vyčistit od prasáren co tam nadělali posranci ve prospěch vobyčejných lidí. Prostě maj moc dlouhé vedení a některé samozřejmé věci jim nedocházejí.

      1. + nabíječky jsou jen další tunel, připravovaný ve stylu
        + nabíječky jsou jen další tunel, připravovaný ve stylu „malá domů“. K tomu ovšem potřebují přesvědčit vedení, že se to nabíjení vůbec nemůže vyplatit, páč je o něj mizerný zájem, a proto převod na soukromý subjekt je to nejlepší východisko ze všech možných. Když toto pochopíte, začne vám (ne)činnost té bandy lotrů v „čisté mobilitě“ ČEZ dávat logiku.

      1. Dotace je sice hezká, ale ty tu máme taky, pro města a
        Dotace je sice hezká, ale ty tu máme taky, pro města a podnikatele. Na občanech se po kouskách moc zbohatnout nedá. Taková flotila 2 tisíc ZOE 41 kWh baterie třeba pro Českou poštu, to by asi bylo něco jiného. A navíc jsme 2x větší země, minimálně počtem občanů. Navíc jsme opravdu zemí třífázových zásuvek. Pořád je to pro mne nepochopitelné.

    1. A teď si vemte, že část, především Moravanů, má na
      A teď si vemte, že část, především Moravanů, má na Slovensku příbuzné. Ti si koupí ZOE 41 kWh baterie za 31 tisíc Eur, dostanou dotaci slevu z ceny 5 tis. Eur a rázem jste na 26 tisících, tedy 700 tisíc Kč s DPH za auto s dojezdy, o jakých se Leafu v ČR za podobné peníze či dražšímu ani nesní. 3 roky bude auto psané na slovenskou přízeň (sleva se vyplácí postupně), pak si ho převedete do ČR.
      Šikovný podnikatel si na tom může založit živnost, bílých koníků kupujících elektromobily a čerpajících dotaci najde na Slovensku určitě dost.

                1. Proč by ho střílel? Aut, notabene elektrických, je v
                  Proč by ho střílel? Aut, notabene elektrických, je v rodině obvykle potřeba víc. A ne všechna jsou potřeba s velkým dojezdem. Já taky nemíním Leafa prodávat. Nakonec s nájezdem 115.000km – kdo by měl odvahu do toho jít? 😉

                2. Souhlas. 1 bmw pro mamzelku, 2 leafy pro deti a pro sebe teslu
                  Souhlas. 1 bmw pro mamzelku, 2 leafy pro deti a pro sebe teslu na hrani. Typicka ceska rodinka prece:)

                3. Typická česká rodinka to samozřejmě není, ale pokud na
                  Typická česká rodinka to samozřejmě není, ale pokud na to někdo má, tak proč ne.

                4. Dobrý den, podělíte se s námi jak je na tom po takové
                  Dobrý den, podělíte se s námi jak je na tom po takové porci kilometrů baterka? Kolik Vám ubylo čárek z 12ti, jaký máte podíl pomalo/rychlo nabíjení, jaký ročník Leafa máte? Moc děkuji.

                5. R.v.2013, koupeno 01/2014, momentálně 901 rychlonabíjení,
                  R.v.2013, koupeno 01/2014, momentálně 901 rychlonabíjení, 1131 pomalých nabíjení, najeto 114.540 km, zdraví baterky SOH podle Leaf Spy aktuálně 88% (pohybuje se v rozmezí 85-92%), zatím neubyla ani jedna čárka (ta podle autora Leaf Spy ubyde až když je SOH méně než 85% po dobu delší než 1 měsíc a prý je to dokonce vratné – zatím nevyzkoušeno). Pokud se mě někdo zeptá, jak dlouho vydrží baterka, tak mu odpovím: „Až klekne, tak řeknu.“

                6. Tak to je vynikající výsledek, oproti prvním Leafům
                  Tak to je vynikající výsledek, oproti prvním Leafům baterku asi dost polepšili. Ještě jestli můžu poprosit jaký máte cca poměr nabíjení 80 vs. 100 procent, je domácí nabíjení na 100 opravdu tak nebezpečné?

                7. Výrobce v manuálu uvádí:
                  – režim dlouhý dojezd –

                  Výrobce v manuálu uvádí:
                  – režim dlouhý dojezd – nabíjení na 100%
                  – režim dlouhá životnost baterky – nabíjení na 80%
                  Já toto vůbec neřeším, nabíjím tolik, kolik je pro aktuální cestu potřeba. Když není potřeba, nabíjím na 80%. Většinou se to pohybuje mezi 80-90%. A když je potřeba, tak klidně nabiju na 100%. Že bych kvůli tomu nespal, tak to určitě ne. Takže to ani nějak nesleduji a pokud nemám věrohodný údaj, tak Vám nebudu říkat číslo vycucané z prstu. 🙂

                  Sice to nabíjení na 80% má fyzikální podstatu, kdysi mi to vysvětloval expert na baterky do leteckých modelů, ale podle mě je to hlavně marketingový tah výrobců EV – přece jen pro potenciální zájemce a váhaly nabití na DC na 80% za 20-30min vypadá mnohem líp než nabití na 100% za hodinu a víc.

                  Stejně tak neřeším poměr rychlých a pomalých nabíjení, přestože na servisce za to v protokolu dostanu jen 2 nebo 3 hvězdičky z 5 možných (ostatní kritéria obvykle 5 z 5).

                8. Děkuji za cenné dlouhodobé zkušenosti. S vybíjením je to
                  Děkuji za cenné dlouhodobé zkušenosti. S vybíjením je to předpokládám podobné, když to jde tak se e nabíjí včas (od 20 ti procent?) a když je potřeba dojet tak se to neřeší.

                9. Vybíjení opět podle potřeby. Když zbyde 10, 15, 20%, tak
                  Vybíjení opět podle potřeby. Když zbyde 10, 15, 20%, tak je to plus, ale zhruba stejně často dojedeme na nabíječku nebo domů s méně než 6%, kdy jsou na displeji už jen čárky, semtam taky klidně i s 2%, občas i na želvu (při cca 1,8% využitelných). Za tu dobu nám to 5x vypnulo úplně (při cca 1,4% využitelných). Z toho 2x to bylo vyloženě cíleně, abych zjistil, kam až se dá dojít a jak se auto v té situaci chová. Jak se říká „štěstí přeje připraveným“. 1x byl dojezd s kopce k nejbližší benzínce. A 2x odtah na laně, jednou pár desítek metrů, jednou cca 3 km. V baterce v tu chvíli zbývá nevyužitelných cca 9-11%. Škoda, že u Leafa se to nedá odemknout jako např. u e-UPa a tuším i Tesly. K tomu odtahu – Nissan to nedoporučuje – na rozdíl od Tesly, která má buzení cívkami, má Leaf buzení permanentními magnety, takže při odtahu by čistě teoreticky mohlo dojít při zkratu v palubních obvodech k poškození, ale to považuji za relativně málo pravděpodobné čili je to „sichr na sichr“. Při jednom z těch nedojetí jsem večer řešil po telefonu odtah – nemůže být použita klasická odtahovka, musí být auto s ramenem… a než se to vyřešilo, než sehnali vhodný odtah, tak už jsem stál na Vystrkově na nabíječce po odtahu lanem.

                10. Proč nebylo možné použít běžnou odtahovku?
                  Proč nebylo možné použít běžnou odtahovku?

                11. Z důvodu, který jsem uvedl v předchozím příspěvku: Leaf
                  Z důvodu, který jsem uvedl v předchozím příspěvku: Leaf má motor s permanentními magnety, takže při odtahu by čistě teoreticky mohlo dojít při zkratu v palubních obvodech k poškození. Výrobce to nedoporučuje a žádná smluvní odtahovka nepůjde do rizika, že auto poškodí, byť jen při natahování auta na plošinu.

                12. Podobne čísla som nameral cez leaf spy aj jednému
                  Podobne čísla som nameral cez leaf spy aj jednému vlastníkovy leafa ročník 2014 v Trenčíne.
                  Mal pri 100k km 88 SOH výnimočný bol že výlučne nabíja na DC chargeroch.
                  Ukazovateľ kapacity 12 paličiek z 12. Ale údajne už vidí že neprejde 160km na nabitie ale len 150km.

          1. Lol, esli si myslíš že na přijeti eura na Slovensko byly
            Lol, esli si myslíš že na přijeti eura na Slovensko byly potřeba koule tak se mi to přijde úsměvné. Přijmutí eura pro chudou zemi se slabou měnou není žádný extra terno. Lepší je přecházet na euro s trvdší měnou a mít tak vyšši startovní pozici.

            1. Měl jsem na mysli politiky a politické strany a jejich
              Měl jsem na mysli politiky a politické strany a jejich odvahu přijít s nepopulárními opatřeními. Slovensko bylo před přechodem na Euro ještě chudší s ještě slabší měnou než my. Taky na přijetí Eura spousta Slováků ze začátku nadávala. Dodnes si vzpomínám, jak mi tehdy zhruba 8-letý klučina v obchodě udělal přednášku na téma „Euro je na prd“. V podstatě jsem s ním souhlasil Jenže to jsem ještě netušil, co nám připraví ČNB v listopadu 2013. Následky si neseme dodnes. Kdybychom už předtím zavedli Euro, tak by si to ČNB nemohla dovolit. A přechod na Euro při kursu 25Kč/Eur čili se silnější korunou a tedy s lepší startovní pozicí by byl určitě lepší než při kursu 27Kč/Eur.

              Co se týká poplatků při registraci vozidla, zkus si představit, že by s takovým bodem ve volebním programu přišla nějaká naše politická strana. Automaticky by prohrála volby. A o to jde. Třesou se jak vepři, aby mohli být ty 4 roky u svých korýtek a mohli si spokojeně mlaskat. Pak se nikdo nemůže divit, že lidi voli Babiše. Politika vždycky byla, je a bude špinavá věc. Ale to, co se děje v české kotlině, z toho je na zvracení. Bohužel na konci tohoto obrovského tunelu nevidím žádné světlo.

              Omlouvám se za tento svůj politický výlev v diskuzi o elektromobilu. Mám chuť to smazat, než na to někdo zareaguje… ale zas na druhé straně – je tom můj názor, tak co už.

              EDIT:
              Koukám na Autosalon – Shanghai Motor Show 2017. V Šanghaji se na registrační značky dělají aukce. Každý měsíc žádá o značku 200.000 lidí, ale jen 9.000 má šanci ji získat. Zaplatí za ni klidně i $15.000. Město tak reguluje počet aut, ale zároveň tím získává peníze na rozvoj hromadné dopravy. V Pekingu aukce zrušili, tam je loterie.
              Inspirace pro Ostravu¨, zejména v zimě.

              1. Cena eura se konečně rozkolísala a rozhodně netoupla
                Cena eura se konečně rozkolísala a rozhodně netoupla nahoru. Teprve za čas uvidíme skutečnej trend a skutečnou hodnotu koruny. Udržování kurzu pomoholo exportu, ale vždy je to dvojsečná zbraň.

                S politikou to tak je, ale naprosto si nedělej iluze úplně stejně a někdy i daleko horší je to i Austrálii, USA nebo i u sousedů. Vidím to každej den u Američanů a Australanů na Facebůku co se tam déje za tunely, přehmaty a svinstva. Vždycky máme tendeci si všímat jen toho co je zahraničí lepší ale už nevidíme tu zemi v celku. Té stejný jako závidět vysoký zahraniční vyskoký platy a zavírat oči před jejich vysokými životními náklady.

                Stejně tak veškerý poplatky a zdanění začínají se slibama na co se ty prachy nakonec použijou a na co se určitě nepoužijou a pak to stejně skončí tím, že se hledají způsoby jak je vytunelovat a použít na něco úplně jinýho :((( Stejně tak to je s prachama za ekologickou daň při převodu starejch aut.

Napsat komentář