Elektromobil Nissan Leaf slaví 5. narozeniny

redakce - 14 Prosinec 2015

Nissan oslavuje pět let na čele trhu elektromobilů s modelem Leaf. Od okamžiku uvedení tohoto vozu na trh v roce 2010 Nissan neustále zlepšoval výkon, praktičnost a vnímání elektromobilů veřejností po celém světě.auto elektromobil Nissan Leaf slaví 5. narozeniny

Společnost Nissan má v Evropě takřka nejsilnější zastoupení ze všech zámořských automobilek. Konstruktérské práci, výzkumu, vývoji, výrobě, logistice a prodejní a marketingové činnosti se zde věnuje více než 17 600 jejích zaměstnanců.
foto: Nissan

Elektromobil Nissan Leaf je dnes stejně vyspělý a inovativní, jako byl před pěti lety. Žádná jiná automobilka nevyrobila tolik elektromobilů, ani si nemůže přičíst tolik ujetých kilometrů s nulovými emisemi.

Zákazníci s elektromobily Nissan Leaf už překonali metu dvou miliard ujetých kilometrů, což by znamenalo absolvovat cestu mezi Zemí a Měsícem 2 600krát. Leaf tak zamezil úniku 328 482 tun CO2 do ovzduší (na základě předpokládaného objemu prodeje za 5 let).

V lednu bude navíc předán 200 000. vůz LEAF a LEAF se tak oficiálně stane světově nejoblíbenějším a nejúspěšnějším elektromobilem všech dob. Tři hlavní trhy, , a , tvoří dohromady 90 % z celkových prodejů vozu LEAF. Na prvním místě je USA s více než 90 000 prodanými kusy, následuje Japonsko (50 000) a Evropa (40 000).

Zkušenosti na poli elektromobilů začal Nissan sbírat před 68 lety v roce 1947 elektromobilem Taka. Nissan se velmi výrazně zaměřuje na výzkum a vývoj vlastních baterií pro elektromobily, který vedl od baterií využívajících zinek a nikl k lithium-iontovým. V roce 1996 použil Nissan jako první na světě lithium-iontovou baterie v elektromobilu Prairie Joy.

I díky tomu má Nissan znalosti a zkušenosti v oboru jako nikdo jiný. A také proto se Nissan rozhodl investovat do největšího programu vývoje elektromobilu v historii a uvedl na trh model LEAF, který za pouhých pět let zcela změnil automobilový průmysl.

Od chvíle, kdy se první Nissan LEAF sjel z montážní linky, byl neustále oslavován po celém světě, získal více než 92 ocenění, včetně titulu Car of the Year v Japonsku a v Evropě, a dokonce vyhrál i anketu World Car of the Year.

Společnost Nissan dosud do projektů souvisejících s elektromobily investovala přes 500 miliard jenů. Má odvážné plány na další rozšiřování s tím, jak poptávka po čistých, účinných a cenově dostupných elektromobilech neustále roste.

Technické zkušenosti a investice společnosti Nissan jsou přínosné nejen pro vůz LEAF samotný. V době, kdy vůz LEAF oslavuje první polovinu dekády na cestách, společnost Nissan oznámila, že na silnicích po celé Evropě je k dispozici téměř 10 000 rychlonabíjecích stanic CHAdeMo, které umí LEAF nabít z 0 na 80 % za pouhých 30 minut.

Japonsko je na čele v rozvoji této infrastruktury s 6 000 nabíječkami po celé zemi, což představuje největší síť rychlonabíjecích stanic síť na světě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

Prosím redakci,jestli máte možnost přiblížit Renault Twízy,je spousta různých verzí víc či míň podobných tomuto konceptu.Má ho i Nissan nebo Volkswagen.Ale jediný Renault to dotáhl až do masového prodeje.Je,nebo bude možnost si tohle vozítko zakoupit i u nás?
A abych si neohříval jenom svou polívečku - připojuji se ke gratulaci a věřím ,že už brzo bude Leaf to pravé ořechové,plně konkurenci schopné autům střední třídy!

---

Pepa

Obrázek uživatele Jan Horčík

Renault Zoe u nás bohužel zatím ke koupi není, ale lze jej sehnat např. v sousedním Německu nebo Rakousku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Pepa

Děkuji za odpověď já se ptal na Twízy,ale tam to bude asi obdobná situace.
V Itálii jsou k prodeji jeté kousky již za 5 500 euro.http://ww3.autoscout24.it/classified/276862462?asrc=pl|as Je to dostačující řešení na dopravu kolem komína,než bude něco skutečně praktického k máni.A také je to legrace!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U nas na bazarech ho za tech 150k nabizeji, i levneji. Premyslel sem nad tim, ale vyzdy mi to nakonec vyslo jako drahy skutr. V zime v desti s tim jezdit nejde, maximalne se ti tam vleze jeden pasazer ktery se posadi "za tebe", kdyz do tebe narazi auto tak ses na maderu jak na tom skutru, na dalnici s tim nemuzes a na rychlostni te vsichni vytroubi. Proste je to pekna sranda, ale naprd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz jsme na podzim jeli Route des Grandes Alpes (vpodstate Zeneva-Nice), tak jsme jich v ruznych letoviscich par potkali. Na dovolenkove poklidne courani mestem to bude ok a strechu proti desti to ma taky... To, ze je to EV jsem zjistil az doma ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uvazovali ste uz o stajni ? taky kôň jazdi na seno, je dobry do aj terenu a obsahuje aj autopilota s prvkami umelej inteligencie. do necasu sa na hlavu dava klobuk a pre zvysenie vykonu sa pouziva jablko alebo nejake zaklinadlo z pana prstokladov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Existuji i elektroskutry ty koni, ktery si nabiju zrovna jako toho twiziho. Proste zbytecne vyhazovani penez za neco co nema zadnou pridanou uzitnou hodnotu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechci remcat čest a chvála elektromobilům přispěl, ale je to pořád vozítko od japonce. Normální palubovku schopný stále udělat nebyly. Mě se moc nelíbí tedy :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ZOE je lepší !!

Obrázek uživatele ozana

Happy Birthday!

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

To je sice pěkné, ale na minulá léta a zásluhy je možno vzpomínat v domově důchodců. Teď je na pořadu dne prodlužování dojezdu, tak šup šup, už aby byl ve výrobní verzi Nissan Advanced R&D Electric Vehicle. :-)

---

Hyundai Kona 64kWh, 1.500 km
Nissan Leaf 40kWh, 33.000 km

Obrázek uživatele Radovan

A je těch 5 let neustálého zlepšování opravdu vidět, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností s vozy Leaf různého roku výroby. Jen tak dále.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil