Elektromobil Nissan Leaf drtí v USA domácí konkurence, v Británii zdražuje

Jan Horčík - 13 Květen 2019

Prodeje elektromobilu Nissan Leaf nejdou tak dobře, jak by si nejspíš japonská automobilka představovala.auto elektromobil Nissan Leaf

Nissan Leaf, dříve stálice ve světovýh žebříčcích prodejů elektromobilů, postupně začíná přenechávat prostor konkurenci.
foto: Nissan

Začátkem této dekády to vypadalo, že Nissan má v elektromobilitě skvěle nakročeno. Nissan Leaf se rychle stal jedním z nejprodávanějších elektromobilů - primárně díky tomu, že byl na trhu téměř osamocen.

Jenže během deseti let vyrostla celá nová generace konkurentů, kteří v řadě ohledů i nejnovější verze elektromobilu Nissan Leaf předčí. Japonský klenot tak postupně ztrácí pozice.

Na nejdůležitějším trhu, v , jeho prodeje kolísají nahoru a dolů, ale spíš klesají a především: jsou hluboko pod domácí konkurencí.

Zatímco v dubnu 2019 se v USA prodalo 10 050 elektromobilů Tesla Model 3, modelu Nissan Leaf se prodalo jen 951. Od ledna do března to bylo postupně 717, 654 a 1314. Takřka celý minulý rok se přitom prodeje držely vysoko nad 1000.

Jenže nový Nissan Leaf se 40kWh baterií, ba ani nejnovější Nissan Leaf e-Plus s 62kWh baterií, prostě zákazníky nepřesvědčily.

Ve Velké Británii Nissan kupodivu přistoupil ke zdražení Leafu, a to o nemalých £1805 (asi 54 000 Kč) pro jeho základní verzi. Nissan to zdůvodňuje tržními požadavky a jinými vlivy, jako je inflace.

InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář

Moje osobné priame porovnanie spotreby Ioniq a Leaf 40:

https://www.mojelektromobil.sk/hyundai-ioniq-a-nissan-leaf-priame-zrovnanie-dojazdu/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel je z toho patrné, že Nissan Leaf poslední generace je zoufalé auto.

Obrázek uživatele Radovan

O Rapidgate, kdy rychlá jízda Nissanem Leaf 2.generace 40 kWh baterie ji natolik s následným rychlonabíjením zahřála, že se pak nabíjela šíleně pomalu, se napsalo mnohé. Prostě tam Japonci nedali aktivní chlazení a je to chyba. My jsme si s kolegou Milanem a jeho Leafem ověřili nechtěně Rapidgate na jeho voze v neděli.
Doposud Milan všem tvrdil, že on nic takového u svého auta nemá. Přičítal jsem to spíše jeho klidné jízdě i na dálnicích těsně nad stovkou a málokdy násobnému rychlonabíjení. Bylo to v rozporu s mým testem auta prodejce na trase Brno-Ostrava a zpáteční trase Ostrava-Košice. Ale nebyl čas něco takového ověřovat.
V neděli jsme ve dvou chlapech (přes 220 kg) s plně naloženým autem se sklopenými zadními sedadly, kam jsem doplnili později cestou další materiál, jeli cestou ze Dne čisté mobility Plzeňského kraje trasu Plzeň (plně nabito pomalu Mennekesem na 100%) - Písek (1.rychlonabíječka EON) - Vystrkov omylem, protože jsme díky navigaci zakufrovali (2.rychlonabíječka EON) - dálnice Brno Popovice (3.rychlonabíječka ČEZ AAA auto) - Olomouc (4.rychlonabíječka ČEZ Amigo) - Ostrava (5.rychlonabíječka Lidl).
Údaje máme až z nabíjení 3., 4. a 5., předtím nás to nenapadlo sledovat. Teploty 5 až 8 stupňů Celsia venku, jízda okresky a silnice 1.třídy mězi obcemi, sem tam dálnice, po Vystrkovu už jen dálnice rychlostmi 100-120 km/h:
3.nabíjení Brno teplota baterie na polovině, výkon rychlonabíječky měřený autem 30 kW, dojeli jsme s 16% baterie
4.nabíjení Olomouc teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 24 kW, dojeli jsme s 9% baterie
5.nabíjení Ostrava, teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 17 kW, dojeli jsme s 15% baterie.
Celá trasa měla cca 512 km.
Výsledek je že ano, pokud jezdíte hodně km za den a hodně rychle a potřebujete několikrát po sobě rychlonabíjet, Rapidgate si Vás najde a doplatíte na to časovým prodloužením cesty.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky se tu odkopáváte hoši. Roky tu poslouchám jak baterie nedegraduje, jak má pokročilé chlazeni a management, že dojezd a spotřeba vůbec není problém. A stačí jedna diskuze o leafu a vylezete s pravdou ven

Obrázek uživatele Kuk

Tvoje bába se vodkopává, vo rapidgejtu se tu bavíme už pěkne dlouho jen ty slepej jak patrona.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

leaf?

Obrázek uživatele Masoxik

Uff to bylo o fous. Před necelým rokem jsem se rozhodoval mezi leafem a ioniqem. Nakonec vyhral ioniq. Který má na první pohled horší dojezd. Nicméně je to nasobne lepší volba. Dojezd je v podstatě stejný s mnohem menší aku. Netrpí přehřívání baterie a ty lipolky jsou neskutečný držák. Nějaký Němec na youtube video : 110kkm a SOH stále na 100%. Já zatím jen 22kkm a baterie také 100%. Design má ioniq také, dle mého, mnohem lepší. To auto se prostě povedlo. Leaf je tragedie. To je jen do města a nabíjet to doma přes noc ze zásuvky. S ioniqem jsem za jeden den najel bez problémů 650km v kuse a baterie byla na teplotě 40°.úplná pohodka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zobrazování SOH u Ioniqu je nesmyslné, tímto způsobem může hlásit SOH po celou životnost auta. V takovém případě lze jen přibližně odvozovat kapacitu baterie podle nabíjení.

Obrázek uživatele Masoxik

Je to možné, nicméně video Němce který má to poukazoval hovoří i o tom, že auto mu ukazuje stále stejný dojezd, který je reálný a stejný jako s úplně novou bat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chápu, ale neveřím, že Ioniq objevil baterii, která nemá degradaci kapacity. Skoro identickou baterii má Kia Soul a tam ty hodnoty kolísají během roku každý měsíc a postupně se kapacita baterie Li-Pol postupně snižuje. Je pravda, že první dva roku má na 100% (degraduje z rezervy 4%) a pak klesá postupně az třeba na 94% po dalších 2 letech a cca 100 tis. km.

Jak merite teplotu baterie na Ioniqu? A kolik mate prumernou spotrebu za dobu, co mate auto (cca samozrejme ;-) ...)? A jak pisete nize, ze se vzdalene neda nastavit teplota v aute. OK, neda vzdalene, ale da se to nastavit v menu auta (vim, neni to tak pohodlne, jako nastavit to zmobiku, ale jde to). Uprimne receno - jeste jsem to nikdy nepotreboval. Ioniq skvele topi hned po zapnuti a to same mohu rict o klimatizaci. Hodne stastnych kilometru ;-) !

Obrázek uživatele Masoxik

teplotu a dalsi udaje odecitam pres OBD adapter.
moje prumerna spotreba je 12.1kwh/100km
najeto mam 22kkm.
to nastaveni znam. nicmene je to jen pro planovane cesty. ale kdyz treba nahodile chci vyjet a jen si predtim 15minut zapnout klimu tak to nende. dalsi vec je nepohodlne ziskavat stav nabiti. ikdyz to jde pres evnotify, tak to neni spasne. telefon v aute se neda napajet z usb kdyz je auto vypnute. navic OBD konektor je v provozu pouze pri zapnutem aute, nebo pri nabijeni. pokud se evnotify odpoji tak uz se sam nepripoji. tzn zase musim do auta a pripojit manualne.

Tak to mame podobnou spotrebu za skoro stejne kilometry ;-) To nastaveni teploty v aute je mozne nastavit flexibilne na kazdy den pro jinou dobu, je pravda, ze to je fixne dany cas. Nevim vsak, jestli auto nemusi byt na kabelu, aby klimatizovalo/topilo. Jeste jsem to nikdy nezkousel/nepotreboval.
Jaky mate OBD adapter, pres jakou apku nacitate data a je mozne pri zasunutem adapteru zavrit dvirka, za kterymi je konektor pro OBD? Diky

Obrázek uživatele Masoxik

pouzivam OBDLink LX. pri rizeni pouzivam trogue Pro. pro scheduled klimu se musi prave auto prijit na kabl.
abych mohl zavrit dvirka taxem koupil nekde na ebayi 50cm prodluzovacku na OBD konektor ktery je 90°. samotny obd adapter mam zastrceny za temi dvirky.

Obrázek uživatele Masoxik

Ale abych ioniq jen nevychvaloval tak i on ma naprd jednu vec, ktera me stve uplne na tom aute nejvic. nema moznost ovladani vzdalene. treba nastaveni klimatizace/topeni z pohodli domova/kancelare jeste pred odjezdem.

Obrázek uživatele Anonym123

zaujímavé porovnanie majiteľa oboch BEV
https://www.mojelektromobil.sk/hyundai-ioniq-a-nissan-leaf-priame-zrovnanie-dojazdu/

Obrázek uživatele Masoxik

az v tom clanku jsem se docetl ze vlastne Nissan lze. sice uvadi baterii 40kw ale uzitna je mnohem nizsi. kdezto Hyundai rika 28kwh ale ve skutecnosti baterie je 31.5kwh. dalsi plus pro hyu.

Obrázek uživatele Masoxik

super :)

Obrázek uživatele Tomáš

Taky si myslim. Gratuluji k perfektni volbe.

---

Prius PHV (2012)

Tak cena eplus je srovnatelná s Tesla M3. Asi pak není moc co řešit. Ale vycházím jen z toho co jsem se dočetl. Ani jedno jsem neřídil, natož dlouhodobě.

Dneska jsem si říkal, jak super by bylo mít EV. Ráno dojezd 200km na palubním počítači, po asi 60km dojezd 90km. Prostě to popojíždění a stání žádá daň. Ano, něco bych možná protopil, ale pořád mi přijde hrůza ta neefektivita těch ICE autíček.

Obrázek uživatele Anonym123

?200-60=90
namiesto teoretických 140 iba 90 - je chladno a prší, ale aj tak. kúrene má max výkon na začiatku a keď je "jazda" bez vypínania (až do úplného vychladnutia")

Ty kráso...
Dojezd se počítá podle krátkodobé průměrné spotřeby, jakmile projedeš zácpou, začne zase "růst".
To je teda materiál....

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Ja prispevek pana nechau tak, ze by nevedel, jak pocita dojezd pocitac, ale tak, ze kdyz jede v zacpe, tak ma spotrebu vyrazne (nevim, kolik z sedesati km ujel normalne a kolik v zacpe ale z me zkusenosti > 100%) vyssi nez pri beznem provozu. U EV by rozdil byl zanedbatelny ba dokonce opacny.
Vy jste to tak nepochopil? :-) Tak pak si rikam, co to mate s tim materialem :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani já to tak nepochopil. Ono to tam totiž takto konkrétně napsáno není.

Skutečně EV v zácpě nežere? Rádio, topení, klimatizace? Tak to si ho jdu hned koupit.

Obrázek uživatele Michelin

Je to skutečně často tak, že když projedete s ev 5km úsek rychlostí 100km/h a více, tak máte větší spotřebu než když těch 5km popojíždíte v koloně.
I když vám v zimě běží topení a bere třeba 2kW tak to za hodinu udělá v Tesle 2% (tedy 6km dojezdu) v Leafu pak cca 5% (tedy asi 7,5km) což je v celku zanedbatelné. Spalovák si bere na volnoběh cca 1l/h, což je asi 14km. Ale hlavně spalovák při popojíždění při každém rozjezdu spálí hromadu benzínu, takže na těch pomyslných 5ti kilometrech bude mít spotřebu jak kamion.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Z prispevku je vice jak patrne, ze se v kolone Sanymu rapidne zvedla spotreba (verim, ze kazdy vime, ze se dojezd pocita z prumerne spotreby za poslednich X km).
Pokud budete v kolone jen stat a budete mit pustena svetla, radio, klimu/topeni, pak samozrejme i u BEV poroste spotreba limitne k nekonecnu, pokud se ale bude jednat o pomalu jedouci kolonu, pak muzete mit mensi spotrebu nez pri rychlosti 130 km/hod.
Kupte, neprohloupite.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není nějaké info o Leaf 3? Přeci neustrnou u 62kWh baterie se spoustou neduhů. V průběhu 2020 by mohl jít na trh,ne?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jak se čínsky řekne TESLA šanghaj 12.05.2019 tojefofr ;))

youtube.com/watch?v=X5aVBrItaYQ

Do stavebnictví nevidím. Kdy začali se zemními pracmie? V prosinci? To je půl rok. Jak dlouho trvá postavit takovou halu v Evropě, Číně a Tesle?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no prostě je to fofr

kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já se ani nedivím, že se to mizerně prodává, za tohle bych vyhodil šéfa vývoje a lidi, co se na vývoji bateriové části podíleli, neskutečná lemplovina. U takového výrobce bych čekal naopak navíc chlazené baterie vodou a ne jen vzduchem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chlazeni vzduchem... to je nejak bug, nebot u leafa je bat.box hermeticky uzavren. Ani "omyvani" venkovnim vzduchem nelze povazovat za chlazeni.
Lze si trochu pomoci otevrenim obou krytu pred zadnimi sedadly a pustenou klimou za jizdy a hlavne pri nabijeni, kdy klimatizovat na minimum, pokud v aute nejsem; appkou to lze snadno. Tim se alespon ochlazuje horni kovovy kryt bat.boxu.
A kapalinove/gelove chlazeni neni ani v nissanovych vizich.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kia Soul má nucené chlazení vzduchem, nevidím v tom žádný technologický problém při výrobě (tedy nemám namysli dodatečné řešení)

Obrázek uživatele PetrVins

Mám s Leafem najeto už 17tis. km a jezdím i dlouhé trasy. S baterií je fakt vopruz, ale dá se. Po příchodu Tesla Model 3 je Nissan Leaf téměř neprodejné auto. Kvůli přehřívání baterie jsme na cestě z Rakouska 760km ztratili 1,5h. Nejhorší je, že auto nedokáže ohlídat přehřátí baterie, při rychlonabíjení nesníží dostatečně výkon a umožní zahřátí baterie až do 100% ukazatele tzn. do červeného pole. To fakt nechápu. Ideální tedy je, přijet k rychonabíječce, 15min počkat a pak začít nabíjet :-(
Reportáž z cesty
https://youtu.be/Bs5qsMINLQU

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie se přehřívá a to byla zima, déšť, co to bude dělat v létě ? To auto je úplně k ničemu .

Obrázek uživatele PetrVins

Úplně k ničemu bych fakt netvrdil :-D Dlouhou cestu jezdíme cca 4x do roka a zbytek času jezdíme město a meziměsto, což je s Leafem naprostá paráda a žádný problém. V létě holt přehřeju baterii dříve, tzn. neujedu 500km, ale 400km. Pak budeme počítat s přestávkami na schlazení baterie. Půjdeme na výlet, přespíme atp.. Žádný drama. Ano, Tesla je lepší a do 3 let Leafa vyměním, ale když jsem Leafa kupoval, tak Tesla 3 nebyla k dispozici.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

To vám řeknu, to byla teda šichta.
Mimochodem s Teslou bych to dal asi za 10h (v zimě možná za 11h) a ne za 13h jak tam uvádíte. Jel jsem 1000km za 12,5h i s nabíjením.

Na léto jsme naplánovali dovolenou 1000km tam, po týdnu 1000km přejezd a po dalším týdnu 1000km návrat. Že by jsme to dali manželky Leafem? To by bylo video. :-D

Jinak jsme s ním celkem spokojení, ale na dlouhé cesty to prostě není.

Apropo, už jste to jel na tom začátku května jak jste na konci psal?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele PetrVins

Ano, už jsme byly zase v Rakousku a cesta trvala 13h, takže se těmi 10-11h s Teslou máš pravdu ;-) Video budu mít snad do konce týdne. Hlavně rakev, ale i plně naložené a obsazené auto je hodně znát, což jsem čekal.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Jj, s tou rakví to byla odvaha. To mě hned trklo. Na druhou stranu odpor vzduchu je vždy o rychlosti a při těch 90km/h kterými jste trpělivě celou dobu jel se to až tolik ještě neprojevuje.

Na video se těším.
Přeji hodně spokojených kilometrů.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale, ale. Vy jste s tím skvělým elektro autem co nevyžaduje žádnou údržbu a je bezporuchové ztratil 1.5h? Musíte být v tom glorifikování EV konzistentní.

Obrázek uživatele PetrVins

Ztratil jsem 1,5h kvůli přehřívání baterie. To je jediný důvod. S tím jsem počítal a není to nijak zásadní problém, že bych s tím dálky nejezdil. Ano, občas mě to štve, ale velmi rychle se nad to povznesu. Jízda elektromobilem a navíc s autopilotem je fakt radost ;-) Kdo nezkusil, nepochopí.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Myslíte, že pokud by člověk nepoužíval rychlonabíjení, pak by to takový problém nebyl? Pozná se při koupi ojetiny jak často to bylo na rychlonabíjení?

Obrázek uživatele PetrVins

Rychlonabíjení je na dlouhých cestách nad 200km nezbytnost a přehřívání nejde vyřešit jinak, než vždycky 15min počkat na ochlazení baterie a pak nabíjet. Baterie auta se přehřeje až po ujetých cca 500km. To není žádná velká tragédie. Nejsem typ řidiče, který jede 1000km v kuse a přijede s červenýma očima a drobkama v klíně :-D Cestu si dokážeme užít a nijak zvlášť nespěcháme a dlouhé cesty často rozdělujeme spaním v pěkném penzionu se snídaní, takže baterka může vychladnout a druhý den můžu jet dalších 500-700km.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Věřím, ale s pidi autem bych na dlouhé cesty ani nevyrážel. Takže rychlonabíjení by se mne netýkalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan umi vyjet diagnostikou, kolikrat se nabijelo na rychle a kolikrat na pomale...

Obrázek uživatele PetrVins

Nemyslím si, že rychlonabíjení baterce výrazně neškodí. Sleduju různé diskuse a někteří baterioví vědátoři tvrdí, že neškodí vůbec, pokud baterii používáte v rozsahu 20% - 80% tzn. nevybíjet pod 20 a nepřebíjet nad 80. Dále baterii často nepřehřívat. My jezdíme dálky cca 4x do roka a to je v pohodě.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Super, díky! Takže ojetý Leaf dávám na White list "potenciální koupě" s poznámkou.

Obrázek uživatele Michelin

Nedávejte ho tam. Radím dobře, na black list s velkým vykřičníkem. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Něco jste už zmiňoval. A já si to nepamatuji. Zopakujete mi to?

Obrázek uživatele Michelin

No žere to jak Tesla S. A nabíjí to zoufale pomalu.
V 5stupních na dálnici ve 120km/h (tachometrových, takže asi 113km/h) mi to žralo tak, že bych ujel z plné baterky maximálně 130km.
Baterka je po půl roce a 10tis.km na 90%... Moje Tesla ztratila po dvou letch a 120tis.km 4%.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Díky moc za info! Je to sice jeden vzorek, ale chybějící tepelný menežment je asi fakt problém.

Co Hyundai Ioniq? Asi jej nevlastníte, třeba bude mít někdo jiný info ... Docela se mi líbí a dá se koupit pěkně vybavený asi za 20k€ na mobile.de.

Obrázek uživatele Michelin

Ioniqa mame ve firme. Kupoval jsem ho loni v lete, jezdil jsem s nim asi dva tydny nez jsem ho dal zamestnanci a byl jsem z nej nadseny. Kolega co s nim jezdi je take spokojeny. Jak je na tom baterka nevim. U Hyundaje je to slozitejsi s aplikaci. Neni nic siteho na miru, takze se musi nainstalovat nejaka univerzalni a do ni doinstalovavat nejake pluginy, a na to jsem byl uz liny. Zkusim zjistit.
Aktualne bude mit najeto kolem 30tis.km Jezdi furt nalozenej a kolega ho nesetri. Na dalnici se nestydi ho prohnat do omezovace ve 170km/h tachometrovych. A za celou dobu s nim nebyl nejmensi problem.

Jinak jak jsem vam o tom psal tak mi to nedalo a sel jsem do garaze nacist aktualni hodnoty.

Leaf si po dalsich skoro 5tis., ze kterych jsem neco najel ja na delsich trasach s rychlonabijenim, ale vetsina byla manzelky defenzivni jizda s nabijenim orig. kabelem 230V/10A. a ne do plna. Nabiji v rozmezi 40-80% a baterka si polepsila na 94,2% SOH.
https://postimg.cc/MXpPr2Bf

Tesla po celkovych 123,5tis.km zustava od posledne beze zmeny tedy kapacita 93,9kWh, takze ubytek treba oproti uplne novemu Xku co si znamej privezl v sobotu z Tilburgu 3,3kWh...
https://postimg.cc/PLG5rnZS

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Je vcelku zajímavé, jak některé články a dalo by se říci, že jaksi periodicky, vyčnívají nad ostatní. Je to sice v pásmu 17mV (což je řekl bych výborné), ale takovýto hřebínek jsem ještě neviděl. Jak vypadá náhled pro SOC 90 a 10% ?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Michelin

Nacital jsem to v prubehu nabijeni, takze to mohlo byt zkreslene.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se zdá skoro neuvěřitelný, že jim ty baterie prakticky nedegradují. Buď je v tom nějaká finta např. rezervní skrytá kapacita, nebo opravdu ten velký battery pack má menší tendenci degradovat, tedy myslím to tak, že když baterie ztratí 3 kWh kapacity, tak u malé baterie 30 kWh je to 10%, u velké 100 kWh jsou to 3%.

Obrázek uživatele Michelin

Spis to bude vysledek toho, ze nabijim jen na 60% a kdykoli prijedu domu, i kdyby jen na pul hodiny tak se pripojim. Takze v praxi se malokdy dostanu pod 45%.
Vyuzivani baterky v tomto rozmezi je pak to nejlepsi co ji muze potkat.
Kolega nasel pred casem specifikaci od Panasonicu k clankum co pouziva Tesla. Psalo se tam, ze kdyz je budete nabijet/vybijet mezi 0-100% pak maji asi jen 500 cyklu nez klesne kapacita na 70%. Kdyz je, ale budete pouzivat jen mezi 20-80% tak uz mate tech cyklu 5000, dal uz si to nepamatuji, ale stoupalo to geometricky...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

To je důležitá informace. Otázka zní zda umí EV obecně stopnout nabíjení po dosažení určitého procenta.

Obrázek uživatele Michelin

Zatím jsem to viděl jen u Tesly. Tesla je, ale poměrně velkorysá v tom kolik dá k dispozici z celkové kapacity.
Třeba eTron s jeho využitelnými 83,6kWh z celkových 95kWh...
Všichni se rozplývají nad jeho rychlým nabíjením, ale je to ve skutečnosti tím, že i když nabijete na 100% tak má nabito jen 88%. Při takovém stavu i Tesla ještě nabíjí 50kW.

Každopádně třeba s manželky Leafem to nemáme problém ohlídat. Má instrukce, že to připojuje jen, když přijede odpoledne s méně než 40%, což je tak jednou za tři až čtyři dny. No a já to pak před půlnocí, když jdu spát odpojím. Včera třeba při 77%. Přičemž Leaf si také nechává větší buffer než Tesla, takže jak je vidět z toho, že se baterka za našich 4,5tis.km zlepšila z původních 90% na více než 94% SOH, evidentně jí to také svědčí.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidíš, Micheline, kdybys manželce koupil 3ku, bylo to všechno jednodušší.

Obrázek uživatele Michelin

Kdybych ji koupil trojku cekala by jeste buhvi jak dlouho a az by prvne nastoupila do toho suterenu, poslala by me s ni do haje. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

K tomu nabíjení Leafa: možná by postačil časovač do zásuvky a odhadnout jak dlouho to krmit. Nebo sbastlit něco co si přes mobil zjistí % baterky a pak to vypne. Ale to už zabere dost času.

Jo líbil se mi argument Audi k tomu omezení kapacity: aby prodloužili životnost baterii. Sakra, jak to ta Tesla asi dělá. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Časovač by moc nefungoval neb neví s jakými procenty přijela. Ono to funguje dobře i takhle, a když náhodou jeden z nás zapomene tak se pro jednou nic nestane, když pojede druhý den se 40% a nebo naopak se 100%.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Kupte si polomobilni nabijecku go-e.co/go-echarger-home/ 3f 22kW. Muzete nastavit kolik kWh chcete dobit. Jeste ma dve wifi pripojeni, bluetooth a spoustu dalsich ficurinek. Za 699 EUR asi nejuniverzalnejsi nabijecka.

Obrázek uživatele Michelin

To vypada zajimave.
Kazdopadne ja to zatim resit nepotrebuji. Tak jak to delame nam to vyhovuje.
Kdyby nabijela manzelka kazdy den tak bych to resil, ale jednou dvakrat za tyden je to v pohode.
I tak dekuji za uzitecne rady.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplne jednoduše. Když nabíjíš rovnakým výkonem, tak víš kolik % nabiješ za hodinu a to plus-mínus platí v celém rozsahu SOC. Takže podle toho kolik % chci dotlačit, tak tolik času nastavím. Dělám to tak pořád.

Obrázek uživatele Michelin

Jo takhle časovač. Jo to jo, to by fungovalo. Nicméně manželku nutit počítat na jak dlouho to nastavit...
Uvidím časem jestli něco takového vymyslím.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Mě to funguje jednoduše, co hodina to 10%.
Určitě přijdete na nějaký podobný výpočet.
Třeba nabíječka z Ioniqu nabíjí asi o 30% rychleji než BMW.(dodávaná k autu)

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Uz jsem to vysledoval.
Kabel k Leafu dava asi 9A. Kazdou hodinu pak pribude 5%.

Takze za dve hodiny nabije na jednu cestu do mesta a zpet. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejné to má i Kia Soul, na domácí nabíjení ideální, většina starých zásuvek u nás má 10A.

Obrázek uživatele Michelin

Jj

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Nabijecka davana k Ioniqu dava pri nastaveni maximalniho proudu v aute 9A. Nabijecka dodavana s i3 dava jeste min? Pokud ano, jak dlouho trva nabiti i3 pres obycejny kabel?

Děkuju. Už jsem neměl sílu odpovědět večer. No mladej měl chudák bezesnou noc, tak to tušit, nemusel jsem chodit vůbec spát. Jen mi dělá starosti, že nevím co ho trápí.

Příští auto bude EV. Ojetý ICE je fakt hrozná loterie. Radši počkám na nějaký EV kus z předváděčky.

Obrázek uživatele Michelin

Az koupim manzelce eNiro tak vam pustim toho Leafa. Jestli nejezdite dal nez cca 300km v kuse tak je v pohode. ;-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jste vtipný. :-D Dál sice nejezdím, ale blbostí jsem se už nadělal. Nemůžu přidávat další. Jako třeba nakoupit další akcie Tesly. ;-)

Obrázek uživatele Michelin

Bezva. To byl testik jestli jste si ho dal na ten black list s vykricnikem.
:-D

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jsem rád, že jsem to zvládl. :-) Ale akcie Tesla, to podlehnu. Je to riziko, ale jsem připraven na tom tratit. Buď o to přijdu nebo mi to (při)vydělá na to nové EV.

Obrázek uživatele Michelin

Jestli budete mit dostatecnou trpelivost tak urcite vydelate. Pres vsechny me vyhrady a problemy, kterymi si prochazi verim, ze maji naslapnuto stat se druhym Applem.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Trpělivost mít musím. Nejhorší je zpanikařit a prodat. Prostě je to risk. Elon riskuje denně. Takže bych se měl inspirovat. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Já vidím dvě hlavní indície:
- Elektromobily jsou jednoznačně budoucnost dopravy. To už nikdo nezastaví a rychlost s jakou to půjde zaskočí nejen skeptiky, ale i optimisty.
- Tesla je co se toho nejdůležitějšího týká, tedy pohonu, baterek a nabíjecí sítě jednoznačně nejlepší s takovým náskokem, že to ještě dlóuho nikdo nedožene.

Takže vyďeržaj pianier.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

:-D :-D :-D
Tesla se potápí, kapela hraje a fandové se vzájemně ujišťují, že se nic neděje.
Na tvém místě bych hlavně doufal, že někdo převezme servis.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Michelin

O me se nestarej a o Teslu taky ne. Tvoje zbozne prani se fakt konat nebude. Kdyz si neumis ani spocitat, ze pri 93,2% nechybi do milionu sto, ale jen 68tis. tak jsem stran tvych prognoz opravdu ledove klidny.

PS: A jeste v jednom se pletes. Nejsem fanda Tesly a uprimne velmi rad vymenim Teslu za cokoli co bude stejne dobre a se stejnou moznosti nabijeni. Jenze na to si bohuzel jeste asi dlouho pockam.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Těch sto nebyl jak dobře víš výpočet, ale odhad, protože pokles hodnoty, jak nepochybně víš, není lineární. Může to být 80 nebo 120 tisíc, ale v tom pointa příspěvku skutečně nebyla.

Ale diskuzně tonoucí se stébla chytá, že?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele ozana

A ta stovka u modelu Tesly nikdy neznamenala kapacitu rovných 100kWh, ale přibližně 100kWh. A třeba u 85ky je to jen kousek nad 80kWh.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Michelin

Ty jsi vazne vesela kopa.

Tak se vratme k jadru veci.
Uz jsi si podal stiznost, ze te okradli, kdyz ty tvoje cmoudy maji uvadeny vykon jen zridka kdy a obsah motoru je mensi nez ti prodali?
Urcite jim to skvele vycislis o kolik penez to bylo. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Vyděržam. Čestný pionýrský.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

R.I.P. Leaf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dik za video :)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

šak za to ghosn taky těžce bručí, sice řídil alianci ale leaf nese značku nissan ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A takova to byla pred pulrokem laska...

cituji:
Celkově ale musíme uznat, že Leaf udělal v druhé generaci velký krok kupředu. Není tak divu, že se auto rychle stalo nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Jestli takový vývoj bude pokračovat, elektromobily budou stále žádanější volbou. Pro každého elektrovůz v dnešní době ještě stále určitě není, rozhodně ale nový Leaf zaujme širší spektrum zákazníků než předchůdce.

(auto.cz)

Obrázek uživatele Anonym123

netreba vytŕhať jednotlivosti. auto ako také je lepšie ako predchádzajúce, vravia (píšu) to tí, čo už mali a teraz vedeli na čo sa zamerať. aj krátko po kúpe testovali ako sa prehreje a aj našli ako sa tomu vyhnúť - pri diaľkovej jazde štart s plnou, prvé rýchlonabíjanie bez problémov, druhé opatrne a tretie striedavým prúdom. tn-košice-tn v jednom dni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale no tak musíš psát pro toho kdo zrovna platí, to dá rozum.

Obrázek uživatele Tomáš

Sbohem Liste.

---

Prius PHV (2012)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon