Elektromobil Nissan e-NV200 v roli taxi je jako tiskárna peněz

Britská taxi společnost C&C Taxi z města St. Austell byla mezi prvními, které přešly od spalovacích aut k elektromobilům. Konkrétně zvolila novinku Nissan e-NV200. Ukazuje se, že odvážný tah se vyplatil.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 nabízí multifunkční využití, jako taxi ale poslouží asi nejlépe
foto: Nissan/C&C Taxi

Britská společnost C&C Taxi má s elektromobily dlouhodobé zkušenosti. Mezi prvními si před lety pořídila celkem šest vozů . „S Leafy jsme měli tak obrovský úspěch, že jsme se pro nákup e-NV200 rozhodli prakticky okamžitě,“ přiznává Mark Richards, fleet manager firmy.

Podle tiskové zprávy Nissanu a C&C Taxi ušetřily elektromobily během 18 měsíců firmě v přečtu celkem 2,16 milionu korun jen na pohonných hmotách (které jsou v Británii velmi drahé – kolem 44 Kč/l.

Tak vysoké úspory pochopitelně znamenají i extrémní nájezd. Jedno z aut najelo během pouhých 12 měsíců celkem 123 000 km! To znamená měsíčně 10 250 km neboli 341 km denně.

Firma pochopitelně dostala od Nissanu také rychlonabíjecí stanice a při průměrném dojezdu 150 km na jedno nabití to znamená asi 2,5 rychlonabíjení denně, případně kombinace jednoho až dvou rychlonabíjení s jedním delším nabíjením „pomalým“.

tisková zpráva

8 Comments on “Elektromobil Nissan e-NV200 v roli taxi je jako tiskárna peněz”

  1. Předchozí příspěvky
    Předchozí příspěvky jsou všechny nesmysl !
    Já e-NV200 mám už skoro měsíc a je to super a maximální spokojenost 🙂 Denně najezdím po Brně 100-180 km a dojezd vůbec nesleduji a v ničem se neomezuji, když jedu kolem Chademo (rychlé) nabíječky a mám dojezd pod 60 km tak se na 10-15 min připojím, dám svačinu nebo vyřídím 2 telefony a pokračuji v byznise. Na konci směny, cestou domů navštívím rychlou nabíječku, za 20 minut mám dobito na 80% a to ZADARMO a jedu domů. V garáži to strčím do zásuvky a o víc se nestarám. Takto dotankuji elektřiny za 20 Kč a ráno vyjíždím, mám nabito na 100% na 150 Km. Měsíčně zaplatím za elektřinu 500 Kč a na doby kdy jsem tankoval týdně za 2500 Kč už ani nevzpomínám.
    P.S. Poviné ručení 600 Kč, neplatím silniční daň a zločinci co rozkrádají HDP a veškerý příjem státu, mají ze mne kulový, protože už jim nesypu spotřební daň z drahé nafty.

  2. Já si to prostě nedovedu
    Já si to prostě nedovedu představit.
    Jako uděláte otočku a strčíte se do nabíječky, protože nevíte, jestli náhodou druhá nebude delší?
    Taxi po Brně mají na jedno rito nájezd 20-50km (musí se počítat i přejezdy a nájezdy, že ano. Přece nemohou jezdit až do „vybita“, když neví, kam potom zákazník bude chtít odvést.
    Nebo se jedná o „charterové taxi“, kde jsou objednávky již předem danné? To se potom samozřejmě dá naplánovat a je to „jiná liga“.
    Ale v normálním taxi provozu si to představit nedovedu.

    PS: Jak dlouho se to nabíjí na tu rychlonabíječku?

Napsat komentář