Elektromobil Mercedes-Benz EQC půjde do výroby v polovině roku 2019

Jan Horčík - 12 Listopad 2018

Už na jaře 2019 se v druhé továrně Accumotive v saském Kamenci, která patří pod Daimler, rozběhne naplno výroba baterií pro elektromobil Mercedes-Benz EQC.auto elektromobil Mercedes-Benz EQC

Elektromobil Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes

Samotné elektrické SUV v podobě modelu Mercedes-Benz EQC by se pak mělo začít vyrábět od poloviny roku 2019. V Kamenci se li-ion baterie kompletují už od roku 2012, stavba byla zahájena o tři roky dříve. Celkem se jich tam vyrobilo už přes 200 000 pro elektromobily, plug-in hybridy a hybridy značky Mercedes.

Zhruba od poloviny letošního roku začal předsériový provoz v druhé tamní továrně. Daimler tam investoval asi €500 mil. a jde o jednu z osmi továren na šesti kontinentech, ve kterých bude vyrábět baterie (další budou v Pekingu, Tuscaloose v USA, Bangkoku, dvě v Stuttgart-Untertürkheim a další v Sindelfingenu).

Do konce letošního roku chce Accumotive zdvojnásobit počet tamních zaměstnanců na 1000. Elektromobil Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC bude vybaven 80kWh baterií (384 článků, dva moduly po 48 a čtyři po 72) a dvěma elektromotory.

Auto nabídne výkon 300 kW, zrychlení 0-100 km/h během 4,9 sekundy, max. rychlost 180 km/h a dojezd přes 320 km. Palubní nabíječka bude mít výkon 7,4 kW a auto utáhne až 1800kg přívěs. Průměrná spotřeba má být 22,2 kWh/100 km.

Do roku 2022 chce Daimler kompletně elektrifikovat portfolio své značky Mercedes-Benz. Celkem půjde o více než 130 elektrifikovaných variant.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mercedes a BMW minimálně posledních 10 let zabíjí totální podlehnutí lidem z marketinku a dizajnu.
Měli by se technici vzbouřit a vydupat si minimálně jeden model z té dnešní příšerné záplavy, který uvělají jen podle svého bez serepetiček.

Proč vždycky když čtu o nějakém "novém" Mercedesu, tak mi to přijde jako auto s paramtery 5 let dozadu?
Proboha, ty lidi tam si nevidí ani na špičku nosu, nebo vůbec nevidí co se za jejich zdmi děje?
To jako chtějí vážně přijít v roce 2019 s baterkou 80kWh, s nabíječkou 7kW a s ubohým zrychlením!

Jakému auto chtějí konkurovat? Nebo obráceně oni si myslí, že jim to někdo bude kupovat? To jako opravdu vážně?

Sorry ale někdo tam v tom medvědovi, musel hodně drsně spadnou na hlavičku.... :-)))

Připomíná mi to jako to jejich předchozí auto to nemělo pro jistotu ani rychlonabíjení :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, že zvládnou luxusnější a pohodlnější interiér plus lepší lícování a všeobecné zpracování než Tesla je každému myslícímu jasné, hlavní otázkou zůstává, jestli i na elektromodely budou dále dostupné jejich až 40% flotilové slevy.

Být "králem" dnes ještě neznamená, že jím bude zítra. A když nebude inovovat, vylepšovata, nepůjde z dobou a bude si myslet, že jedině on je ten nejlepší a jedině on ví co zákazníci chtějí, tak velice rychle může skončit na dně. Viz spousty firem v historii. Jako např. Nokia, Kodak, ...

Záleží čistě na lidecu uvnitř Mercedesu, jestli chtějí značku udržet a rozvíjet, nebo ji chtějí pohřbít.

Zatím to vypadá na to druhé.

Řekněte mi k čemu lidem bude milimetrové lícování, nebo luxusnější interiér, než Tesla, když přijede na nabíječku a bude tam čekat o 2 hodiny déle než tak konkurenční Tesla s "hnusným i nteriérem a mezerou jak slon.

Myslím, že lidi nejsou blbý a nějaké lícování jim bude v takové chvíli ukradené a takového mercedesu se velmi rychle zbaví a už si ho nikdy nekoupí.

Mercedes zatím předvádí jak elektromobily neprodávat. Dělá všechno proto aby je zákazníci nechtěli a to se musí uznat ano v tom je opravdu dobrý, protože zákazníci ty jejich eauta, co jsou 100-let za opicema orpavdu nechtějí.
Viz to jejich nákladní auto, co nedojede ani zpátky do garáže, jejich elektrmomobil, co nemá ani rychlonabíječku a teď tohle? To je fakt výsměch :-))) No hlavně že jim dobře sedí plechy až to budou lisovat na šrotišti.... :-)))

Obrázek uživatele Kuk

Tesla údajně prototyp dodala i s rychlonabíječkou, ale dinosauři jí z toho promptně vyrvali :))))
Dokonce snad byla ve hře i možnost nabíjení na Tesláckém SC... Neslýchané! To by tak hrálo z udělat elektromedvěda užitečné auto! Fuj tajxl, okamžitě zardousit v zárodku!!! :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako, že Elon nabídl, že na SC mohou nabíjet i jiná EV než Tesla?

Jinak, kdysi jsem četl jak někdo v příspěvku psal, že Elonovi ani tak nejde o zisk, ale o dobro planety a jde mu o to, aby se EV co nejvíce rozšírily, proto do toho šel. Tak v tom případě by se úplně nabízelo dát SC k dispozici i jiným EV - to by jejich rozšíření pomohlo hodně.

Obrázek uživatele Kuk

Ano, Elon nabízel nabíjení na SC pro jiné. Nebyl zájem, každej se staral jen o svoje spalováky. Pak už ho nenabízel protože začal chystat Model 3 a už cejtil, že mu nebudou stačit ani vlastní SC a po 400 000 rezervacích už to bylo nabíledni. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Myslím, že Musk to nabízel i jiným automobilkám, resp. nebyl by proti tomu, ale někde psali, že "nebyl" zájem.
Kdo ví kde je pravda...

Obrázek uživatele Radovan

Daimler a Tesla zpočátku hodně spolupracovali. Daimler měl i akcie Tesly. Proto to B s komplet pohonem od Tesly a 11 kW palubní nabíječkou, ale bez rychlonabíječky. Mohli mít i rychlou, ale zkrátka tomu nevěřili. Že by třeba nějaký blázen stavěl zdarma superchargery a doživotně zdarma poskytoval palivo. Jenže ten chovanec psychiatrie to myslel smrtelně vážně :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Já když vidím ty jeho raketový fantasmagorie a výlety na Mars, tak se fakt bojim že to zrealizuje :)))
Tunel už se mu poved, za chvíli dotáhne i ten skoro Hyperloop. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V polovině roku 2019 už bude Tesla schopná dodávat do Evropy 20 000 elektromobilů (všechny modely) měsíčně.
Model Tesla 3 s 50 kWh baterií bude mít reálný dojezt stejný jako ten Mercedes, reálné zrychlení má 4.8s = takže se jedná o srovnatelné auto z hlediska základních parametrů (když vynecháme rozměry). Očekávaná prodejní cena je 35000USD + daň + clo = 41 000 Eur = 1 050 000 CZK.

S modelem X to ani nesrovnávám, tam je ten Mercedes parametrama mimo (horší).

Takže jsem zvědav jakou cenu na to nasadí - a kolik jich vyrobí - v konkurenci, kterou v době nasazení budou mít. Mám takový pocit že na tomhle autě bude Mercedes prodělávat.

PS: ALZA už má základní cenu modelu 3 na 1,1 miliónu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neverím na Teslu 3 u nás v základe za 41000..rád by som nemal pravdu. Ale môj odhad je 44900

Nejsem jedinej, kdo počítá model 3 za 1M CZK.

https://www.alza.cz/tesla-3-d5069515.htm?o=2

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládaná cena, takže počítat s ní můžou a realita může být jinde. To samé platí o tom datu - očekáváme 1.ledna. To jako, že 1.ledna si to od nich mohu odvést? Protože když podobnou info o dostupnosti mají u jiného zboží, tak to obvykle platí. Tady silně pochybuji. A ještě k tomu se jedná o model se základním dojezdem. To už se vyrábí?

Obrázek uživatele Kuk

Taky ta maj v nabídce Tesla Semi :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo tak to je ještě větší vtip :-) Aspoň tam nemají nějakou nesmyslnou cenu...

Obrázek uživatele Kuk

Oni si ten ehop asi trochu popletli s osvětou, jinak si to neumím vysvětlit. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těším se na něj, za 2,5 mil. bude na něj fronta přes noc :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslite na jeho modely pre deti. To mozno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kolik jich začne měsíčně produkovat v té půlce roku 2019?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nějak nechápu co trvá min 9 měsíců od představení do začátku prodeje ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ad palubni nabijecka.. je to parada, to ja mam 3,6kW a tohle je 2x vice. Vivat eqc. Tak kdyz to bude i za dvojnadobek leafa1 tak mozna zacnu o nem uvazovat.

pouzitelnost 7.2kW nabijacky je tiez pre niektorych uzivatelov obmedzena - najma tych co maju dom s isticom 3x25A.

---

30.000 km s Citroen c-zero :)

Slaba nabijecka sice usetri nejake EURo pri nakupu auta, ale pri nabijeni na stanicich, ktere uctuji podle nabijeci doby se to pekne prodrazi. Specielne u nemeckych stanic kde se plati 0,1 EUR za minutu s vykonem 22kW to bude tragedie. Za hodinu to je 6 EUR a nabije se nejakych usmolenych 7kW. 0,85 EUR/kWh je k placi. Kdo bude odkazan na takove nabijeni tem tupcum co ten kram prodavaji akorat auto omlati o hlavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Da se omezit proud na 25 A a na dum pouzit zbyle dve faze. Stejne obvykle nebude clovek nabijet baterku z nuly. A z 20% na 100% to za noc da. Zalezi na dennim najezdu. Na machrovani kolem komina to vetsine ridicu bude stacit.

Ale stejne tam mohli dat 11 nebo 22 kw ac dobijeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě to zas tak skvělé nepřijde. Proč tam nedají alespoň 3x16A tj 11kwh?


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol