Elektromobil Lucid Air: základní cena $60 000

Jan Horčík - 16 Březen 2017

Americko-čínský start-up Lucid Motors ohlásil cenu základní verze elektromobilu Air. Začne na $60 000, v přepočtu 1,5 mil. Kč. Díky americké federální dotaci se ale sníží na $52 500, a auto tak bude výrazně levnější než Tesla Model S.auto elektromobil Lucid Air americké společnosti Lucid Motors

Americká společnost Lucid Motors, dříve známá jako Atieva, jde velmi podobnou cestou jako Tesla.
foto: Lucid Motors

Základní verze elektromobilu Lucid Air by měla nabídnout tyto parametry a výbavu: dojezd 384 km, výkon 300 koní, hardware pro plně autonomní řízení (ale zřejmě nikoliv software, ten bude za příplatek), elektricky ovládaná přední sedadla, LED světlomety, dva kufry (vpředu a vzadu), čtyři obrazovky, z toho tři dotykové, 10 airbagů, 19" kola, softwarové updaty.

Cena základní verze elektromobilu Lucid Air má být $60 000, což je v porovnání s nejnižším Tesla Model S 60 ($71 300) asi o šestinu méně. Lucid Motors ale plánují prvních vyrobených 255 kusů prodat jako "Launch Edition", což budou plně vybavená auta s vyšší specifikací za cenu pravděpodobně o dost vyšší než $100 000.

Tyto verze nejspíš nabídnou ~100kWh baterii, dojezd přes 500 km, výkon 1000 koní při využití dvou elektromotorů a pohonu všech čtyř kol. Lucid Motors jdou tedy jak vidno velmi podobnou cestou jako Tesla Motors, už proto, že v ní pracuje spousta původních zaměstnanců Tesly.

Lucid Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Zajímavý info o postupu výroby TM3.
https://electrek.co/2017/03/16/tesla-model-3-release-candidates-elon-musk/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Čekal jsem mnohem vysší základní cenu, ale do výroby a dodání je ještě asi dost daleko takže se skutečná cena může díky "objektivním" důvodům vyšplhat někam úplně jinam. Zatímco Tesle federální podpora za chvíli skončí, tak Lucid jí má ještě zcela před sebou, tedy pokud jim to Trump v rámci demontáže EPA mezitím nezruší.
Továrnu maj mít v Arizoně, ale kdoví kdy vůbec kopnou do země? Mezitím Trump rozvorá stát a investice se budou shánět hůř. Dost možná proto je Musk shání už teď dokud ješte nějaký jsou.
Bude zajímavé jak to bude Lucid stíhat v porovnáním s FF?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jolinar

Lucidu urcite davam vetsi sance nez FF. Navic v nejvyssi vybave ma mit 130kWh baterii a ne 100 jak uvadi clanek.

Off

Stavi se novy Supercharger v Chorvatsku na dalnici A1 - sjezd Otočac.
237km Maribor, 245km Split.

Obrázek uživatele Cipísek D

jj do léta snad bude pokrytá UŽ komplet celá cesta do Chorvatska k moři bez zajížděk do měst :

HUMPOLEC
NEUSTADT
GRAZ / MARIBOR
OTOČAC
SPLIT

https://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/34657_tesla-supercharger-otocac-croacia

https://supercharge.info/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Supercharger Maribor dnes otevren!

Obrázek uživatele Cipísek D

paráda jak kvaltujou až mě to udivuje jak jim to jde. Mimochodem na letošní sezónu by měl být hotov poslední úsek dálnice přes Slovinsko, tzn od Vídně už fultrotlautobán k moři ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Skvelá správa

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ty vaše "superchargery" už taky nejsou zadarmo a protože jich tady máme na každém kilometru 8, tak nevím kterej si dřív vybrat.... Jsem majitelem elektromobilu, nejezdím každej den po Evropě nebo v Americe, takže nějakej "supercharger" mi je úplně putna... Tesla tady nemá ani prodejnu ani servis, takže taky dobrý a pro každou kravinu jet do ciziny...Boreček mi odřel mého "elektromazlíka" a už vidím ty extraproblémy se servisem a pojišťovnou někde "venku"... Tesla jinak fajn až na tu cenu, za ní mám jiné vozidlo a ještě mi hóóódně zbyde... Zduř.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže jen brečíš, že na jediné použitelné EV prostě nemáš, no :)

Obrázek uživatele Kuk

Že bych jsem taky začal psát svoje stesky? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja nechapu, proc vsichni resite jen a jen cenu s tim, ze tesla je pro vas nesmyslne drahe auto... neni to ale relativni? Kdyz ma clovek octavii, tak preci nemuze premyslet o tesle, ale o autu v jeho financnich ramcich... jako je treba kia nebo nissan... kdo ma bmw 7 nebo range rovera, tak pro nej model S nebo model X jsou alternativou, se kterou stale muze usetrit... mam pocit, ze se tu casto srovnava nesrovnatelne... navic je nutne si uvedomit, za jakym ucelem si clovek to auto kupuje... jestli chce usetrit nebo pro radost... kamarad si koupil bmw i3, i kdyz by mel na model X, ale chtel auto do mesta.. co se tyka servisu, tak nevim, jak ostatni, ale ja mam zkusenost, ze u nas neumeji opravovat auta... maximalne maly automechanici, kteri jsou poctivi, nelzou a nekradou... velky servis byva problematicky... vetsina lidi s drahym autem jede radsi do nemecka, takze jestli je servis 200 nebo 300 km daleko... je otazka, jestli a pro koho to je problem... a jestli je problem s pojistovnou? Tak to je taky o tom, jestli ma clovek pojisteni u nejlevnejsi CPP nebo u nejake drazsi pojistovny, ktera uz nejake zkusenosti ma... jo a do ciziny pro kravinu clovek nemusi... existuje spedicni sluzba, ktera to doveze za par dnu... nemyslim, ze by u nas v nissanu nebo kia nekdo nekomu poslal neco na dobirku nebo na fakturu, jak se mi to stalo v tesle...

Obrázek uživatele Alien5

Ohledne servisu to by jste koukal kolik nemcu jezdi na servis do cz :))) maji to tady za polovicni cenu.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

A to byste koukal, kolik Čechů zase jezdí do Německa na servis. Mám zkušenost s Vohenstrauß, kde je BMW, MB, Audi, VW a každý den ráno se to v každém z nich hemží českými auty.
Já tam jezdil s X5 a nejenže se dalo spolehnout na německou preciznost, ale servis byl levnější než tady v Čechách. Tutéž zkušenost mám se Sharanem.
Možná mluvíte i klasickém, neautorizovaném, servisu, ale najít český autorizák, který by byl za poloviční cenu než v Německu, tomu nevěřím, že něco najdete...

Obrázek uživatele Alien5

Porshe prosek kamarad tam pracuje a je tam vice DE aut nez CZ.Tak kdyz tam mate porsche i za 1 milion Eur :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Moje zkušenost je opačná. Tady normální servis + výměna oleje 13,5 tisíce, venku za totéž 8,5 tisíce. A je to hotové přesně na čas, ne jako tady, kdy auto odevzdáte a pak se vám někdy ozvou odpoledne. Tam odevzdám v 8:00 a když řeknou, že v 10:00 bude hotovo k předání, tak to tak je. A nemusím se bát, že při výměně oleje tam mechanik nechá litr starého oleje, aby si našetřil pro svoje auto na doma.

Je otazka, zda vzdy stejnou kvalitu... aby to nebylo jako s jidlem... nektery cesi jezdi do nemecka pro jidlo a nekteri nemci pro jidlo k nam...

Obrázek uživatele Martin67

Tak to je absolutní nesmysl. Servis prémiových značek určitě venku není dražší než u nás. Je to přesně naopak a o kvalitě odvedené práce se nemá cenu ani zmiňovat.
Nevím, možná je to jinak u Škodovek a Dáčijí, to je možné, ale ať jdou s hodinovkou 2.450,- Kč + DPH v Audi (na Smíchově) do háje. Tolik si účtovali v roce 2011, dnešní ceny neznám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ono asi ti lidi proste uvazujou o koupitenem autu, ktere se pouzitelnosti aspon trochu priblizuje treba te octavce, proto se koukaji na teslu a ne na kiu se kterou si ani nedojedou na chatu..

Jak daleko máte tu vaši chatu? Já jsem právě včera se Soulem EV ujel 230km na jedno nabití.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám též Soula a loni po Praze jsem také ujel 230 km, ale na dálku ne. Dnes jsem jel ze šumavy do Prahy a velký kus po dálnici, kde jezdím cca 105 km/h a těch 230 pouze v létě a po městě. Ta cesta měla 170 km a měl jsem nabito na 93% a radši jsem jel rychle a dal jsem si Plzeň rychlonabíječku. Do Prahy jsem dojel s 37%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tech cca 230, akorat pres hory a kus cesty po dalnici, jakou rychlosti jsi to jel? Stabilne 60?

Po městě cca 60km/h, v denním provozu v Olomouci. Žádné kopce, žádná dálnice. Je to strop, co se ujet dá. Žádný zázrak,ale jde to.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Kia Soul EV je na dojezdy fakt dobré elektrické auto. Plus slušná palubní nabíječka 6,6kW v základu a rychlonabíjení CHAdeMO. Ujet při 94% baterky 130 km v +2C s vyhříváním sedadla, volantu a mírným topením po dálnici s tempomatem na 110 km/hod. nebyl problém. Vyškov-Ostrava.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No prave - bohuzel ono pri tom pojizdeni po meste cloveka ten dojezd netrapi...

Obrázek uživatele Radovan

No, jak se to vezme. Občas jsem loni, když jsem ještě měl přístup k oběma rychlonabíječkám, musel k nim dojet nabít, protože i po městě a okolí jsem se dostával k 1 dílku z 16 a případně oranžové želvičce nouzového dojezdu (místo kilometrů dojezdu tři čárky, žádný dílek baterky a blikající ikonka nabíjecí stojánek). Letos jsem bez čipu, tak to řeším průběžným pomalým nabíjením. Zásuvek se po městě dá najít dost a pracujeme s městem na dalších. Pokud tedy nevyjedu ráno s plnou baterkou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výrobní kapacita jejich továrny = velká neznámá. Dodavatel baterií a roční kapacita jeho výroby detto. Síť superchrager - počet: nula(?) Ale přesto držíme palce. Konkurence je zdravá ...:-)))

Papir snese vsechno.....


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil