Elektromobil Kia Soul EV: další novinka pro americký trh

Automobilka Kia (součást Hyundai) potvrdila elektromobil Soul už koncem minulého roku. Teď se konečně objevují další podrobnosti. Kia tvrdí, že auto nabídne dojezd až 200 km na jedno nabití. Povede se to s 27kWh baterií?

Elektromobil Kia Soul EV se od svých fosilních souputníků vzhledem nejspíš nebude příliš lišit
foto: Kia

Elektromobil Kia Soul EV bude určen primárně pro americký trh. Jak také jinak, když tam prodej elektrických aut do zásuvky v posledních letech soupá o desítky až stovky procent ročně. Navíc je tam i zdaleka největší konkurence.

Kia Soul, v benzinové verzi populární „krabicové“ auto, bude první model, který elektrický model Kia prodávaný v , resp. kdekoliv mimo Jižní Koreu. Tam totiž uvedla už dříve v omezeném prodeji malý elektromobil Kia Ray EV.

K americkým dealerům by elektromobil Kia Soul EV měl doputovat ve druhé polovině roku 2014. Tehdy už se na tamním trhu budou dávno prohánět např. také nebo Mercedes-Benz třídy B ED.

Vůz Kia Soul EV bude vybaven 27kWh baterií a elektromotorem o výkonu 109 koní. Obojí dohromady by mělo vystačit na dojezd min. 193 km, ale spíš až ke 200 km. Max. rychlost bude omezena na asi 145 km/h.

Pro srovnání, v současné době nejprodávanější elektromobil Nissan Leaf nabízí výkon 107 koní, má 24kWh baterii a oficiálně dojezd také kolem 200 km. Reálný dojezd je ale výrazně nižší, někde kolem 120 km až 150 km.

Elektromobil bude vybaven akustickým upozorněním pro chodce, možností dobíjení 100kW rychlodobíječkou během 25 minut a pomalým dobíjením z 240V zásuvky během pěti hodin. Cena pochopitelně zatím oznámena nebyla, ale vzhledem ke konkurenci se dá očekávat někde kolem (spíše pod) $32 000 bez dotací.

tisková zpráva

9 Comments on “Elektromobil Kia Soul EV: další novinka pro americký trh”

    1. tak u toho rychlodobijeni se
      tak u toho rychlodobijeni se to da pochopit, plnych 100kW se tam bude tlacit jen chvili, treba 10 minut, pak to zacne padat, podobne jako u vsech rychlodobijecek. Jestli je tech 25 minut 0% do 100% (a ne jen do 80% jako u vetsiny vyrobcu), tak klobouk dolu.

      co se tyce toho pomaleho dobijeni tak to bych taky bral, novy Leaf ma 7.2kW dobijecku z priplatek a s ni by to slo 🙂 samozrejme potrebujete na to jistic 🙂

        1. hmm, mate pravdu, oficilne
          hmm, mate pravdu, oficilne je to 6,6kW. Ale i tak by to stacilo na dobiti 27kWh baterie za ~5 hodin 🙂

          Mimochodem, „stary“ Leaf ma 3,3kW nabijecku, ale kdyz jsme ho pripojili k podomacky vyrobenemu UMC (universal mobile connector) s pilotnim signalem nastavenym na max, tak si ta 3,3kW nabijecka vzala 3,5 nebo dokonce 3,6kW. Pokud ten novy Leaf ma proste jen 2 stare nabijecky, pak se da ocekavat ze by z ni taky slo vytahnout 2 x 3,6 = 7,2kW.

        1. technicky se jedná o
          technicky se jedná o „three-wire, single-phase, midpoint neutral system“ (transformátor s vyvedeným středem vinutí na sekundáru, kde do rozvodu jdou všechny 3dráty) a Edisonovo se často dodává proto, že je zde zřejmá analogie s původním principem DC rozvodu od Edisona. Tím se ale nechci hádat.

      1. Souhlasím s Pajdou.
        Souhlasím s Pajdou. Všeobecně se dá říci, že každá rozvodná soustava na všech kontinentech se dost podstatně liší. Osobně si nedovedu představit použití v ČR hlavní domovní jistič 100 A, v zemi kde je nerespektování zátěžových rozvodů v bytové zástavbě běžně obcházeno. Nevím tedy jakým vedením jsou 100A vedení prováděny, v ČR je 25 A hlavní jistič podmíněn 6Cu/10Al. A při Americké oblibě dřevostaveb se problémům se zkratovým zahořením a vzniku požáru přechodovým odporem uvolněných spojů při této amperáži nevyhnou.

Napsat komentář