Elektromobil Jaguar I-PACE je tu! V Česku stojí 2 039 092 Kč

redakce - 02 Březen 2018

Elektromobil Jaguar I-PACE díky nejmodernějším 90kWh lithium-iontovým bateriím (432 článků typu „pouch cell“) nabízí dojezd 480 km (WLTP). Při DC rychlonabíjení DC výkonem až 100 kW se vybité baterie nabijí na 80 % za pouhých 45 minut. auto elektromobil Jaguar I-PACE

Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. Výkon modelu s pohonem všech kol zajišťují dva elektromotory od automobilky Jaguar.
foto: Jaguar

Při nabíjení domácí dobíjecí stanicí AC (7 kW) lze stejné úrovně nabití dosáhnout za něco málo přes deset hodin – ideální pro dobíjení přes noc. Mezi řadu chytrých technologií, které optimalizují dojezd, patří systém předehřívání baterie. Jaguar I-PACE po připojení automaticky zvýší (nebo sníží) teplotu baterie, čímž ještě před odjezdem maximalizuje možný dojezd.

Výkon

Na každé nápravě se nachází jeden elektromotor navržený společností Jaguar, jejichž kompaktní rozměry umožnily hnací hřídele procházející motorem. Výsledkem je vysoký výkon a trakce pohonu všech kol na každém povrchu.

auto elektromobil Jaguar I-PACE

Technologie Smart Settings využívá algoritmy umělé inteligence a přizpůsobuje I-PACE individuálním potřebám řidiče.
foto: Jaguar

Vysoká hustota točivého momentu a energetická účinnost motorů poskytují výkon sportovního vozu. Elektromobil Jaguar I-PACE zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,8 sekundy. Okamžitý výkon je doplněn výjimečným jízdním komfortem a podmanivou dynamikou jízdy.

Hliníková karoserie elektromobilu je základem nejpevnější platformy značky Jaguar. Baterie je umístěna uprostřed mezi nápravami. Vpředu jsou kola zavěšena na dvojitých příčných ramenech, vzadu na víceprvkové nápravě Integral Link.

auto elektromobil Jaguar I-PACE

Speciálně pro elektromobily navržená hliníková karoserie je základem nejpevnější platformy Jaguaru s rozložením hmotnosti 50:50.
foto: Jaguar

Nad rámec základního vybavení si lze objednat pneumatické odpružení a konfigurovatelný systém Adaptime Dynamics. Umístění baterií dovoluje ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50, přičemž těžiště vozidla je přibližně o 130 mm níže než u modelu F-PACE.

Design

Na silnicích nepotkáte žádný jiný vůz, který by se řídil nebo vypadal jako Jaguar I-PACE. Je navržen a zkonstruován tak, aby naplno využil svůj chytrý elektrický pohon a maximálně zužitkoval potenciál svých kompaktních rozměrů.

Elegantní silueta vozidla I-PACE podobná kupé je ovlivněna supersportem Jaguar C-X75 a vyznačuje se krátkou, nízkou kapotou, aerodynamicky vylepšeným designem střechy a zakřiveným zadním oknem.

auto elektromobil Jaguar I-PACE

Klid zákazníkům přináší osmiletá záruka na baterii (160.000 km a 70 % stavu baterie) a servis po 34 000 km nebo dvou letech užívání vozu. Záruka na celý vůz je 3 roky nebo do ujetí 100 000 km.
foto: Jaguar

Tento design s kabinou předsunutou až k přední nápravě kontrastuje s hranatou zadní částí, která pomáhá snížit koeficient aerodynamického čelního odporu Cx na pouhých 0,29.

Aktivní lamely v masce chladiče udržují rovnováhu mezi chlazením a aerodynamikou. Když je třeba chladit, otevřou se, v opačném případě jsou zavřené a usměrňují proudění vzduchu.

Uspořádání interiéru optimalizuje prostor pro cestující v kombinaci s propracovanými materiály včetně možnosti prémiového nekoženého interiéru Kvadrat. Velká pozornost byla věnována i detailům.

Přestože I-PACE patří mezi středně velká SUV, díky designu s předsunutou kabinou a elektrickému pohonu nabízí v interiéru prostor srovnatelný s velkými SUV.

Vzadu je pro nohy vyhrazeno 890 mm, a protože chybí tradiční tunel transmisí, najdete místo něj praktickou středovou odkládací schránku o objemu 10,5 litru. Pod zadními sedadly se skrývá stolek a odkládací prostor na notebook. Zavazadlový prostor vzadu nabízí objem 656 litrů a se sklopenými sedadly dokonce 1453 litrů.

Technologie propojeného vozu

I-PACE je prvním Jaguarem vybaveným multimediálním systémem Touch Pro Duo. Používání systému Touch Pro Duo je velmi intuitivní. Využívá inovativní kombinaci dotykových obrazovek, kapacitních senzorů a mechanických ovládacích prvků.

Nový navigační systém elektromobilu se stará o maximální pohodlí řidiče. Vyhodnocuje topografii zvolené trasy a postřehy z předchozích cest včetně stylu jízdy, na jejichž základě s mimořádnou přesností vypočítává přesný dojezd a stav nabití.

auto elektromobil Jaguar I-PACE

90kWh lithium-iontová baterie zaručuje dojezd 480 km. Navigace dokáže nabídnout trasy pro maximální využití výkonu.
foto: Jaguar

Vyspělý systém technologie Smart Settings (pracuje s algoritmy umělé inteligence) rozpozná individuální potřeby řidiče, podle kterých náležitě přizpůsobí nastavení jízdy a interiéru vozidla I-PACE.

Jaguar I-PACE bude rovněž podporovat funkce hlasové služby Amazon Alexa. To znamená, že majitelé budou moci hlasem požádat Alexu o informace uložené v aplikaci Jaguar InControl Remote. Například: Je moje auto zamčené? Jaká je úroveň nabití? Bude mi dojezd stačit na cestu do práce?

Aby zákazníci měli vždy nejnovější multimediální systém, telematiku a software pro správu energie baterie, I-PACE bude jako první Jaguar nabízet software bezdrátově, což zaručí automatické aktualizace.

Ojednávky v plném proudu

I-PACE bude díky optimálním celoživotním nákladům a zůstatkové hodnotě oblíbenou volbou pro všechny ty, kteří hledají způsob, jak snížit svou uhlíkovou stopu a náklady na vozový park. Model I-PACE je v prodeji ode dneška ve výbavách S, SE, HSE a First Edition. Všechny jsou inspirovány originálním designem původního konceptu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Jaguar I-PACE staticka ukazka:
30. 5. - 31. 5. 2018 bory mall Bratislava
2. 6. - 3. 6. 2018 X-Bionic sphere šamorín
5. 6. - 6. 6. 2018 Showroom Autoštýl Trenčianska Turná

Co u toho Jaguáru dělají? Skoro ve všech parametreh je to horší než Tesla model S. V něcem o dost. Zrychlení, koeficient odporu Cx...

---

hariprasad

Taky cena je o 20% nizsi...
EDIT: jestli je to adekvatni rozdil je na posouzeni kupujicich.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak dílenský zpracování by mohlo bejt lepší, ale zase iluze si nedělám.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jám má z toho auta velkou radost, konečne další velkobaterkáč na trhu. Tesla už v tom není sama. :D
Akorát s tou pomalou nabíječkou to pokazili. ://

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Nedělají z nás tak trochu voly? cituji "Vzadu je pro nohy vyhrazeno 890 mm, a protože chybí tradiční tunel transmisí, najdete místo něj praktickou středovou odkládací schránku o objemu 10,5 litru." kouknu na obrázek zadních sedadel a středový tunel jako kráva http://www.hybrid.cz/i/auto/jaguar-i-pace-elektromobil-01-2018-4.jpg. Ale proč, když podvozek je teslácký http://www.hybrid.cz/i/auto/jaguar-i-pace-elektromobil-01-2018-3.jpg?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zabedněný pitomci. Hubu maj plnou budoucnosti, ale pořád se nemůžou probrat z spalováckýho blouznění a nadechnout se čerstvýho vzduchu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Naozaj pekne auticko. BTW: Vie niekto, kde ho planuju vyrabat?

---

20000 km s Ioniq Electric

Vyrabat ho budu tam, kde ho predstavili:
v zavode Magna Steyr GRAZ.
http://www.autonews.com/article/20161128/OEM01/311289996/jaguar-i-pace-to-be-built-by-magna-steyr

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc pěkný autíčko, Tesly jsou sice pěkný auta, ale už trochu okoukaný asi bych dal přednost tomuhle JAGu

Obrázek uživatele Jolinar

Jelikoz nikdo tu nepise o dojezdu (coz me tesi), tak jen dodam ze u Leafa je rozdil mezi WLTP a EPA 15%. U Jaguaru tedy muzeme ocekavat EPA dojezd kolem 410km (255 mil). Porovnani s Modelem X 100D EPA 295 mil, Model S 100D EPA 335 mil.

Z vlastni zkusenosti, kdyz Model S 100D ukazuje 500km (638 NEDC) na plne nabiti, tak s nim najedu neco mezi 350-450km podle rychlosti a podminek. U Jaguaru bych tedy ocekaval realne neco mezi 285 az 370km. Coz je teda na ne-Tesla auto fakt dost dobry vysledek.

No je trochu zvlastni ze dojezd s 90kW baterkou je srovnatelny s Teslou s 75kW baterkou. (cca 255mil vs 237mil u Tesly 75). Zvlast kdyz je ten Jaguar o dost mensi,lehci a ma i lepsi aerodynamicky odpor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No možná je lepší a má i ty lepší vlastnosti ale každej motor je jinak koncipovanej,..hold má vetší spotřebu než mají tesla je to o vývoji

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla drag 0.25,
Jaguar drag 0.29

Tesla ma nizsi odpor vzduchu, a vubec ne zanedbatelne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty budeš dobrej drag, považovat součinitel za sílu :D :D :D

Obrázek uživatele Jolinar

???
Pokud znate celni prurez Modelu X a jaguaru, tak sem s nim. V opacnem pripade lze porovnavat jen ty udaje, ktere jsou zname...

Aha tak to sorry za mystifikaci, ale i tak, tesla bude mit celkove vetsi odpor vzduchu protoze je proste vetsi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukal jsem na stránky Jaguár a to auto fakt vypadá hezky. Jakmile bude někde v okolí dostupné, určitě se půjdu aspoň podívat ať vím na co šetřit před důchodem :).

Obrázek uživatele Josef

Fascinuje mě, že i Jaguar jako evropská značka na svých zákaznících šetří a předpokládá prodeje hlavně v USA. Jasnou známkou je ta jednofázová nabíječka 32 A, která bude zcela evidentně fungovat i v USA. Hlavně aby tam nemuseli dávat dva typy. A dovoz aut z USA bude zase nemožný, protože CCS na rychlonabíjení používají jiné. Prostě pro Evropu totálně pokřivené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaguar je už spíš indickej.

Obrázek uživatele Josef

Vyrábí se v Evropě a je určen hlavně pro Evropu, což je jeho největší trh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu není to problém za noc nabít na 300-400 Km reálného dojezdu každý den, takže v čem je problém.
Když průrně vyjdete denně 100-200 Km tak Vám bohatě stačí nabíjet jen 16A. Na cestách přes CCS.

Myslím že ti vidíme z pohledu našich mini baterií a nutnosti dobíjet i přes den. Prostě tam každou noc cmrdnu z 50 na 80% z 230V a pohoda.

Obrázek uživatele ePavel

Na baterii této kapacity je to prostě mimo. Já taky doma nabíjel v garáži z 3x10A a přes noc to opravdu stačí. Ale připlatit si za upgrade z 3x16 na 3x32 byla pro mě jasná volba. Někdy je i potřeba na cestách nabíjet z obyčejné zásuvky co nejrychleji. Anebo se člověk vrátí z cesty a potřebuje nabít doma na další.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Jde o to, že třífáz 3x16A má doma mnohem víc lidí. Ano, lidé, co mají na tohohle Jaguára, asi mají i na 3x32 A, ale je to otrava a navíc to zbytečně způsobuje nerovnováhu na fázích. Kdyby do toho dali 3x16A nabíječku, udělali by líp.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel si asi 1x32A. ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, u koho v ČR se dá pořídit tarif s 1x32A...

Obrázek uživatele ePavel

U PRE prý ano. Tuto informaci mám od zaměstnance ERU se kterým jsem konzultoval, jaké mám možnosti, pokud mě 1x32 čez zamítl.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

U všech.

Mají to v ceníku do 3x 10A a do 1x25A
dále
nad 1x25A za každý 1A

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Obrázek uživatele ePavel

dokonce jsem se v jedmom mailu dozvěděl následující:
dovolujeme si reagovat na Váš e-mail ze dne 19. 4. 2017 týkající se změny hodnoty hlavního jističe na adrese ..........
Jednofázový jistič se vyrábí maximálně do 25 A. U odběrného místa máte nyní hodnotu hlavního jističe 3x25 A, v případě, že si přejete jistič navýšit na 3x32 A, zašlete prosím vyplněný formulář žádost o připojení (zasíláme v příloze).

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ePavel

Ale čez v připojovacích podmínkách mají napsáno, že jednofázové připojení se realizuje max 25A. U PRE to prý jde, mě to zamítli i když technicky pro to nebyl důvod.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

ČEZ je Zlo, v tomto státě, vše si prosazují jak chtějí oni a ne co chtějí zákazníci, mají na to naše peníze a uplacené poslance a své bývalé zaměstnance na ministerstvu.

Když to mají v ceníku, tak by to měly povolit.
Jističe existují:
viz- http://www.emat.cz/abb-sz201-b32-jistic-jednofazovy-32a-2cds251025r0325

Zde je jich ceník pro eTarif -
https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/20180125-elektrina-pro-dobijeni-moo.pdf

Podívej se na řádky 6 a 20.

Jde to i jinak vyřešit, ale je to dražší.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Obrázek uživatele ePavel

Jinak ten jistič jsem tam samozřejmě dal jen pro pobavení. Mám ho i v šuplíku

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ePavel

Ano, já vím, že to v té tabulce je a samozřejmě jsem i tím argumentoval. Nicméně ta tabulka primárně není ceník čezu, ale předpis regulátora, pro výpočet poplatků za příkon. To, že na to ERÚ pamatoval neznamená, že si čez nemůže do připojovacích podmínek napsat, že to nelze. Na erú byly velice ochotný, na email reagovali a pak mi pán i volal a já jemu. Ale je to prostě neprůstřelné, dokud to čez sám nebude chtít umožnit. 1x32A by pro mě domů bylo ideální bez ohledu na to, zda mám elektromobil. Ušetřil bych ročně skoro tisícovku jen za poplatek za jistič. Ještě citace z připojovacích podmínek:
jednofázové odbočky lze provést u zařízení s jističem před elektroměrem s maximální hodnotou 25 A (maximální soudobý příkon do 5,5 kW u bytů stupně elektrizace A), v ostatních případech musí být odbočky třífázové. Musí být rovnoměrně rozděleny mezi jednotlivé fáze HDV tak, aby byly všechny fáze pokud možno stejně zatěžovány

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ano je to tak, taky to znám a proto jsem psal o čezu to co jsem psal!

Jejich argumentace je stejná blbost, jako většina jejich vyjádření. Takže budeš mít jistič 3x32A ale budeš zatěžovat jen jednu fázi, protože to EV jinak neumí. Tak podle nich je to už v pořádku ale ve výsledku je to stejné jako jsi dřív požadoval 1x32A.
Vidíš tu jejich logiku!

Hlavní o co jim jde, že budeš za jistič 3x32A platit 196,02Kč/měsíčně, jinak bys platil za 1x32A 75,99 Kč měsíčně!
Tady nějaká argumentace o soudobým příkonu nehraje absolutně žádnou roli.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Obrázek uživatele ePavel

Samozřejmě! Již teď využívám pouze jednu fázi. Zatěžovat souměrně jak to požadují připojovací podmínky v bytě nelze. Pustím rychlovarku, buch zatížená jedna fáze. Nabíjím auto, buch 25A na jedné fázi. Rozházet zátěž na fáze se můžu snažit u velkého objektu, kde mám jistič 3x63, tak že to bude souměrné +- 20A

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

"Když to mají v ceníku, tak by to měly povolit." - nemusi, v danem miste nemusi byt k dispozici potrebny volny vykon.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano nemusí, pokud to technické podmínky v daném místě nedovolí.

Co to je volný výkon?
Že by jim 32A tedy o 7A víc jako klekla síť!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Jak presne to pocitaji nevim, nejsem energetik. Ale predstavuju si, ze na to bude nejaka norma/predpis/tabulka ve stylu "na 100kW trafo muzu pripojit domacnosti s max 200kW teoretickeho prikonu". A pokud uz se v danem miste vycerpano a dalsi zastavba se neplanuje, je snazsi zakaznika kopnout do riti nez trafo vymenovat za vykonnejsi. Zvlast na vesnicich je ta neochota navysovat nebo dokonce pripojovat pomerne casta. Ta se tu najit spousta pribehu na tohle tema. U nasich je taky na vsi barak na 3x16, vic nedostali (ja mam byt 3x25).

Jasne, ze prakticky tech extra 7A zadny problem nebude, ale proc by to ten zamestnanec delal. Kdyz se cokoliv podela (i z nesouvisejiciho duvodu), tak to v ramci hledani vinika padne na nej, protoze porusil pravidlo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaměstnanec bez pracovního příkazu NESMÍ nic o své vůli udělat, o tom žádná.

Nejde ani tak o trafo, jako o dráty a impedančku naměřenou na daném místě.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

A jedou vubec Britove 3f? Ze na zbytek evropy zvysoka ... me neprekvapuje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jo, Britové mají 3 fáze, mají i stejné napětí a frekvenci. Jejich síť je propojená s evropskou.

Sit urcite ano, ale maji i 3f rozvody do domu? Nevim, ptam se.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Ano, už jsme to tu dříve řešili a mají, i když jen v novějších domech. BMW i3 se tam ovšem prodává s 3fázovou nabíječkou.

Obrázek uživatele Michelin

No slava. Konecne se nekdo krom Tesly nebal dat do auta poradnou baterku. Jen jak uz tu bylo receno ta palubni nabijecka je zoufala. Ja ji treba pouzivam opravdu dost casto (vlastne podle OBD 2/3 nacerpanych kWh je pres ni), takze me by to fakt omezovalo.
No a absence site SC to samozrejme take radne handicapuje. To se snad, ale casem zmeni.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Řada lidí co jezdí s Teslou se k SC nedostane, a řada Tesel nabíjí jen na 50 kW nabíječkách. Myslím, že se SC dost přeceňuje. To že se vybudují během dvou let nabíječky, které budou minimálně 150 kW je už dnes jasné (viz rozjeté projekty z EU)

Nevim nevim Pepo. Kolik lidi s teslou osobne znas? Ja jich par potkavam denne a kazdy z nich tvrdi to same, bez site SCH by si ani tu Teslu nekoupili. Tva jistota ze se tu vybuduje do 2 let husta celoevropska sit s 150kW nabijeckami je k pousmani:)
Ja osobne bych toho Jaguara klidne zvazoval. Cenove je na tom podobne jak bude TM3 v plne palbe. Dojezd trosku mensi, zato velikost kufru o dost vetsi. Interier a exterier vypadaji velice dobre. Neni to takova krava jako X nebo S. Ale bez site SCH to proste pro me nema smysl vubec zvazovat. Casto jezdim po cele Evrope. A pokud by to nemelo ani autonomni funkce ktere se blizi Tesle, tak uz vubec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak 2M to ani s ludicurous T3 nevytahne. Tam ani Jagec nezacina. Ale dobrej pokus.

Ehm, jen to co se prodava ted, asice zadny dual motor, zadny ludicrious ale jen LR+premium interior+barva+autopilot mas s DPH za cca 1.750.000Kč. Vsadim anonymovy spodky na to, ze s dual motorem a ludicrious verze si na ty 2M na 100% sahne. U Ska a Xka je rozdil mezi LR verzi a Performance cca +30%. ceny. To by bylo u TM3 2.275.000 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže cca známé příplatky 1destination fee,1barva,5interier,35auto,9baterka,1,5kola,3+5full nikdy nebude lvl5 tak to máme 60,5*20,64 kurz nadhodnoceného dolaru =1248720*1,21=15109512Kč . Dualmotor nevíme odhaduje se 4-5tis a ludicurous pokud bude bude do 10tis spíše méně stejně jako u Ska jako příplatek. Prostě pod dva míče i s úplnýma blbostma.

A ty snad kupujes Teslu v Evrope za $? Podivej se na Tesla web kolik stoji Sko a Xko v EU. Jeto temer presne to same co v US akorat misto $ mas EUR. Takze pocitas spravne akorat si misto $ dosad EUR a vyjde ti to co sem psal ja. Ale jestli mi ukazes kde koupim novou Teslu v Evrope za US ceny tak sem s nim :D

Jenze kdyz se podivas na model S, tak ceny v EU jsou numericky stejne (podobne) jako v US, ale v eurech (x25, ne x20) a navic porad jeste bez dane (+20%)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Znám lidi z nabíječek, takže od vidění, občas pokecáme. Lidi co hodně jezdí zvláště kolem SC, tak je to pro ně výhoda, ale řada Tesel jezdí bez nabíjení na SC a taky fungují. Když někdo dojíždí do práce z Plzně do Prahy 5, tak mu je SC úplně k ničemu, přestože Tesla je pro něj jediné rozumné auto s dobrým dojezdem. Znám celou řadu lidí, včetně kolegy z Práce, co denně dojíždí 150-200km ze severu Čech (liberecko) do Prahy a taky by se jim hodila Tesla, ovšem jednak ty peníze nedají a jednak jezdit třeba z Prahy 3 nabíjet na SC do Vestce je pro ně nesmysl.

Obrázek uživatele ePavel

Nesouhlasim. Nabijet na chademu realne 45kW a na SC 115kW je dost velky casovy rozdil, takze se zajet na SC vyplati. Navic tam nehrozi, ze bude obsazeno, nebo ze mi to napise neni spojeni se serverem, nelze overit opravneni.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Já jsem psal o tom, že je to nesmysl , měl jsem namysli samozřejmě čas, tedy jezdit hodinu (cesta tam i zpět) někam nabíjet. Prostě by kolega nabíjel pouze doma.

Už se nadále nebudu vyhadřovat ani k SC ani k Tesle, tím to vyřešíme, doporučím to všem, protože bud ji miluješ nebo jsi haters, nic mezi tím....

Obrázek uživatele ePavel

Psal jste, že jezdit z Prahy 3 nabíjet do Vestce je nesmysl. Pokud budu potřebovat nabít obvyklých 70kWh, nabíjel bych to na chademu 90 minut. kdežto na SC 40 minut. A pokud by to byla zajížďka z cesty do zmiňované Plzně je to jen 15 minut zajížďky oproti uspořeným 50 minutám

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

No tak nevím jak lidé co znáte vy, ale já neznám nikoho kdo by si s Teslou vystačil bez SC.
Nedávno jsem řešil jestli jet ze severu Prahy do Vestce a nebo nabít někde poblíž na Chademu. Vyšlo mi jednoznačně, že bude rychlejší jet na ten SC.
Každej kdo si koupí auto za dva a více mega ho určitě nekupuje jen na dojíždění do práce nebo na nákupy. A jakékoli delší cestování normálním tempem je možné jen díky SC.

Mimochodem také nedávno jsem tu popisoval jinou mou cestu do Prahy kterou jsem si naplánoval jen s nabíjením na Chademu u Siemensu a záložním nabíjení na Chademu u PRE v Holešovicích. Obsazeno+obsazeno, takže nakonec jsem skončil samozřejmě ve Vestci a děkoval Muskovi za SC...

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Řada lidí si kupuje auta za 2 mil. na nákupy, ale to je jedno. Vy si to vždy obhájíte a myslím, že nemá smysl v rozhovoru pokračovat, tím myslím už nikdy....

Konecne kloudne slovo, Josef...

---

heros

Konecne kloudne slovo, Josef...

---

heros

Konecne kloudne slovo, Josef...

---

heros

Obrázek uživatele Michelin

Já si nemám co obhajovat. Sdílím vlastní zkušenosti. Narozdíl od vašeho přetlumočení údajných zkušeností jiných.

A těch zkušeností na téma jak jsou superchargery opravdu super bylch měl mraky, ale připadá mi to tak zřejmé, že je škoda rozepisováním se o nich ztrácet čas.
To pouze vy máte rudý hadr na očích jakmile se někdo zmíní pochvalně o Tesle, který vám nedovolí vidět tak jasnou věc.
Na druhou stranu člověk co raději jezdí nabíjet na Chademo jen aby zužitkoval čip, namísto aby nabíjel přes noc doma jako každej kdo tu možnost má evidentně myslí poněkud jinak.

PS: A vaše "nikdy" si strčte za klobouk. Vy jste reagoval na můj příspěvek, ne já na váš.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Samozřejmě nejsem schopen říct, kolik to dělá procent, ale znám dvě plzeňské Tesly S, které viděly SC jenom při cestě z Holandska v Německu. Majitelé je nabíjejí doma a v práci na dvoře.

Já mít Teslu, tak také tvrdím, že SC jsou super, už jenom kvůli tomu výkonu. Mít velkou baterku v i3, tak také budu radši za výkon SC než 50kW DC stojany.

Obrázek uživatele Jolinar

kdyby ty SC byly tak zanedbatelne jak Josef tvrdi, tak by me zajimalo jak by si uzili jizdu z Holandska do CR bez nich :-)

Ja si totiz takovou jizdu z Tilburgu do CR jeste pamatuju, kdyz SC v Evrope jeste nebyly zadne a nabijelo se jen na AC nabijeckach...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele to by mě zajímalo, kde Josef tvrdil že jsou SC zanedbatelné. Psal že jsou některým majitelům Tesel nanic, protože je na svejch cestách ani nepotkají, doprdle hlapi piste aspoň pravdu.

Napriklad Pepova reakce na sit SCH? :
"Pokrytí po "celé republice" sítí 3 nabíjecích míst už snad ani nestojí za komentář."

Pro Pepu proste 22 Superchargeru v republice s navaznosti dalsi SCH do cele Evropy, nestoji za komentar... za me proste osel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3 nabíjecí stanice na 80 tisíc kilometrů čtverečních je síť naprosto postačující všem, dobře to musi i osel pochopit.

3 nabijeci stanice?:D No zkus si to trosku nastudovat...vim premysleni boli ale to zvladnes, drzim ti palce

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře, 3 nabíjecí stanice po 8 stojanech. Kdyby tam bylo 40 stojanu nic by to neměnilo.

Kdyby tam bylo 40 stojanu tak ma Tesla vic stojanu nez vsechny ty CEZy a EONy dohromady, ty jelito:) ale samozrejme chapu ze pro tebe by to nic nemenilo, srackomet tam nenatankujes :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jsi opravdu kus vola, běž už spát ráno musíš vyrazit sračkometem do práce.

Zitra je sobota:) Ty zrovna moc bystry nebudes :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle příspěvků myslím, že děláš kravíně a vyvážíš hnůj. Takže v sobotu se taky pracuje.

Obrázek uživatele Michelin

Ale jo, určitě se takové případy najdou, ale tvrdit kvuli tomu, že se SC přeceňují, je úplně mimo.
Co jsem začal jezdit tak naopak tvrdím, že "jo velká baterka je fajn, ale to co dělá neomezený dojezd a cestování s elektromobilem dostává do normálního tempa je právě ta síť SC". O tom nemůže nikdo soudný a nezaujatý pochybovat.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Z mého pohledu se přeceňují ve smyslu "jen když budou SC, tak si Teslu koupím". Nadšenců, co si Teslu koupili bez jediného SC v ČR je poměrně dost. Ale troufnu si tvrdit, že když se rozhoduji zda koupit Teslu či nikoliv, tak možnost "mám v okolí a na svých cestách dostatek SC" je výrazný argument pro "koupit".

Obrázek uživatele Michelin

To máte pravdu, ale doufal jsem, že doba kdy to bylo jen pro nadšence by měla být dávno za námi.

Nakonec já jsem žádný nadšenec před objednáním nebyl. Prostě jsem se chtěl vymanit z toho vyděračského řetězce klasických automobilek a jejich dealerských servisů.
Dá se říci, že nejsem nadšencem (Tesly) ani dnes (elektromobility asi ano). I proto kvituji příchod toho Jaguara. To, že tu často Teslu/elektromobilitu obahjuji, pramení z faktu, že mezi lidmi se šíří spousty nesmyslů a občas tady narazím na příspěvky, které to podněcují. Pak mám potřebu přispět se svými zkušenostmi aby, když si to přečte, někdo kdo se o toto téma dosud vůbec nezajímal našel k těm zavádějícím informacím i protiváhu.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Ja uz vim kde je problem. Z nejakeho duvodu ses naucil velice spatne vyjadrovat matematickou kvatnifikaci v psanem projevu. Myslim ze by vsem prospelo kdyby si ve svem slovniku vymeni slovo "rada lidi" za slovo "naproste vyjimky"...

Ok, takze nikoho neznas, jen obcas pokecas lidma, co sou na SCH ktere jsou jim paradoxne podle tebe k nicemu :) Takze ti nezbyde nez dat na majitele Tesel, napriklad tady na foru, co ti rikaji pravy opak toho co tvrdis ty a zamyslet se jestli nahodou nemaji pravdu jejich realne zkusenosti nez tvoje domenky a predstavy.
Co se tyce tveho kolegy co by rad Teslu a dojizdi denne 200km do prace, muze si zkusit se zamestnavatelem domluvit nabijecku v praci, vetsinou to nebyva problem, ale spise bych mu doporucil najit si novou praci. Jezdit denne 400km do prace je dobry vtip.

Ty ani nečteš co píšu. Řekl jsem, že pro řadu lidí je SC k ničemu. Co znamená znát někoho s Teslou, jako s ním spát v jedné posteli? Znám se osobně s lidmi z Augenu a Trendparku, kde jsem něco kupoval a půjčoval několikrát Tesly, nebo lidi co ji mají fyzicky mají, bohužel s nimi nespím, tak je tak dobře zase neznám.

Kolega jezdí denně 200km, nenásob to hned dvěma.

Osobne se znat s lidmi co vlatni Teslu pro me znamena moznost se snimi bezne potkavat a moct se zeptat treba prave na to jak to vidi s SCH a jejich dulezitosti, aby sis pak nemusel domyslet jejich odpovedi. Samozrejme ze netusis co by ti na to odpovedeli ti tvi "znami" z Augenu nebo Trendparku protoze ste ses jich na to konkretne nikdy neptal.
Ja s tebou ale nemohu souhlasit ze pro radu lidi je SCH k nicemu. Mozna pro naproste vyjimky, s tim bych souhlasil. Pro drtivou vetsinu lidi, kteri treba jen 1 do roka vyjedou nekam dal nez kolem komina je SCH naprosto klicova zalezitost.
Tvuj kolega co jezdi denne 200km by si Teslou 100D vystcil bohate, tak nechapu co teda resis?

presne tak , teslu bych si koupil i bez existence SCH, ale tezko bych sni jel pohodle k mori s rodinou, nebo na vylety po nemecku tam je SCH klicovy, proste 20min zastavka a neni problem po nemecku jed 200kmh dalsich 200km na dalsi SCH kdyz to situace dovoli

presne tak , teslu bych si koupil i bez existence SCH, ale tezko bych sni jel pohodle k mori s rodinou, nebo na vylety po nemecku tam je SCH klicovy, proste 20min zastavka a neni problem po nemecku jed 200kmh dalsich 200km na dalsi SCH kdyz to situace dovoli

Nic neřeším, jen že by nejezdil přes celou Prahu nabíjet na SC. Navíc jemu diesel nevadí, naopak se těší, že si koupí teď levnější z Německa.

Ja to nechapu, vzdyt rikas ze by jezdil 200km ,takze by nikde nestavel, proste by nabijel jen doma.

Ano nabíjel by jen doma a pak jezdí po okolí +/- do 100 km (tam i zpět), takže "síť" SC mu je k ničemu.

Síť by měla vypadat tak, že na každé, opakuji každé dálnici by měly být SC, třeba cca ve vzdálenosti do 100km od Prahy, pak bych tomu rozumněl.

Ehm ,bez komentare, zase me jen trollujes...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V nemecku to tak je. Chce to iba cas a bude to aj u nas. A verim, ze skor ako nieco podobne od inych automobiliek.

Obrázek uživatele Jolinar

Tak ja k te vasi rade lidi rozhodne nepatrim a osobne nikoho takoveho zatim neznam. Dokonce i lidi se kteryma jsem se bavil a nemaji o Tesle valne mineni, tak uznavaji ze SC je uzasna konkurencni vyhoda. Ovsem tato vyhoda bude trvat jeste tak 3 roky a pak se to srovna...

Neznáte lidi z Jablonce nebo z Českých Budějovic, kteří se tady i občas mihnou? Bydlet v Chomutově, Hradci Kr., Znojmě nebo Plzni taky není s Teslou žádná výhra a přesto tam Teslu lidi mají. To že si lidi koupí Teslu, ještě nemusí znamenat, že jezdí po celé republice, klidně může jezdit kolem komína.

Dodám, že ve Vestci pravidelně nabíjí několik Tesel, které nemohou používat SC.

Obrázek uživatele Jolinar

Hehe, kdyz si nekdo koupi americkou Teslu do Evropy a pak nemuze nabijet na SC, dobre mu tak.
To ze nekdo bydli daleko od SC vubec nevadi, doma je stejne k nicemu, ten je potreba na cestach a ne u baraku.

btw, s tema 3 rokama jsem to asi prehnal s optimismem. S tim jak ted v posledni dobe Tesla investuje do site SC tak to zrejme potrva o dost dele nez 3 roky. Zatim nevim o nikom kdo by vubec zvazoval 40+ stojanu na jedne nabijecce.

Obrázek uživatele Michelin

On tady totiž někdo evidentně nepochopil, že SC (ani Chadema či CCS) nejsou určený k tomu aby tam jezdil jednou týdně nabít, do plna a pak na to ten týden jezdil, ale na to aby si tam nabil na dlouhých trasách. Holt starého psa novým kouskům nenaučíš, takže jak se to naučil se spalovákem tak už to dojezdí i s bevkem. A taky si přece nebude platit elektřinu na nabíjení doma, když si platí už ten paušální čip od ČEZu, že.

Jak píšete. Kdyby se mě někdo zeptal jestli chci SC za barákem nebo v Praze kam to mám 200km, tak odpovím samozřejmě, že v Praze.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy to umíte taky všechno otočit a zesměšnit. Josef mluvil o tom, že ne každý jezdí po dálnici D1, ale to se blbě chápe některým lidem.

Obrázek uživatele Michelin

Narážel jsem na naší předchozí diskuzi a na jeho dřívější přiznání, že aby využil čip čezu jezdí nabíjet jako na pumpu namísto aby nabíjel přes noc doma.
Osobně proti němu nic nemám. Často s jeho příspěvky i souhlasím, ale pak jsou chvíle kdy ty jeho myšlenkové pochody fakt nechápu.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Michelin má v tomhle pravdu, my teď máme zdarma Lidl rychlonabíječku 6 km od baráku, ale speciálně tam nejezdíme. Žena nabíjí doma přes noc, já v práci, oba pomalu. Když tam jedu nakupovat, auto tam strčím. Když bych jel kolem a měl prázdno, tak taky, ale jen na dojetí k pomalému nabíjení. Ani v době, kdy jsem měl čip ČEZu, jsem ty 2 11 a 13 km od domu vzdálené rychlonabíječky nevyužíval jinak, než na rychlé nabití v průběhu dne, když jsme potřeboval s elektroauty najezdit přes den menší stovky kilometrů. Bavíme se o době s baterkami 16, 24 a 28 kWh max. Prostě je nám ten čas milejší.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Ono je to take o te ohleduplnosti. Blokovat DC nekomu kdo prijel z daleka a potrebuje nabit aby se mohl vratit domu jen proto abych usetril 60Kc je podle meho bezohlednost.
Podle meho nazoru je nabijeni zdarma nebo za pausal v dobe kdy je nabijecek jako safranu chyba. Melo by to stat vzdy minimalne o neco vice nez za kolik se da nabijet doma.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Při nabíjení je třeba nechávat za oknem telefon, aby se ten, co přijede mohl domluvit. Kolikrát potřebuje jen 5 nebo 10 min a může dojet do cíle. A ten první může být zrovna na obědě ... Je to přesně o domluvě.

Obrázek uživatele Michelin

Souhlas. Na Chademu to pokud odchazim na dele delam.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Presne. Ja sem velice rad za to ze TM3 bude platit na superchargerech. Protoze jinak by se vzdy naslo dost Josefu, kteri by naprosto zbytecne blokovali mista pro lidi co potrebuji natankovat behem roadtripu. Precejen u Ska, Xka za 3 mice vetsinou mezi majiteli tolik Pepiku nebude. Drtiva vetsina nabijeni by proste mela u EV vzdy probihat doma.

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak.
A pak jeste napise, ze vyznam SC se precenuje. Pritom kdyby si nakonec prece jen tu Teslu koupil, ktera by mela jeste nabijeni zdarma tak je tam pecenej varenej.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bydlím v Klatovech a měl jsem tu čest jezdit cirka měsíc s Teslou S 85D. Chtěl jsem prubnout, jestli by mi takové skvělé autíčko stačilo na cestování do práce v Č. Budějovicích, občasné cesty do Plzně, nebo do severních čech. Jezdilo se s ním úžasně, byl jsem moc spokojený. Bohužel jak se zde psalo o lidech co mají také Tesly v Plzni, supercharger taky nevyužiju, do Prahy jezdím velmi okrajově na Moravu už vůbec. Souhlasím teda s tím, že 3 Superchargerová místa na celou ČR je velmi málo. Ovšem mě by to nevadilo, nabíjel bych doma, pokud nebude superchager v ČB. Přemýšlím více o Tesle 3, uvidím, jak na tom budu finančně, teď sypu peníze do baráku.

Zrovna teď jsem jednal o nabíječce v Klatovech, ale zdá se že to u toho co jednám nevyjde. Zkusím i jiného.
Pokud by jste o někom věděl, rád ji tam nainstaluji.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A načo by vam bol SC v ČB, ked s teslou sa s prehladom da zvladnut 300km?! Ja mam SC asi 50km od baraku a za 15tkm som na nom nabijal mozno 10krat a to iba vtedy ked pokracujem dalej. Väčšinu nabití realizujem doma aj vtedy ked ciel mojej cesty je na mieste kde je SC.
Suhlasim, že tri lokacie SC na celú ČR je málo ale na druhej strane, ak ich bude viac tak určite na nich budu nabíjat vychcanci, ktorí byvaju blizko.
Možno by bolo lepšie keby bola Tesla o niečo lacnejšia a SC spoplatnené aby to vypočítaví vychcanci nezneužívali, tak ako je tomu teraz.

Obrázek uživatele spetak

Hmmmmmmm, zřejmě máš Teslu. Já zatím ne. Je zvláštní, že SC se budují v místech, kde bydlí samí vychcanci. Asi si to vychcaně zařídili. Konečně od toho jsou to vychcanci.
Stačí se přestěhovat a budeš taky v partě !!! Nebo neeeeee ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že vychcanci nezařídili nič, iba to využívajú. Ako inak si mám vysvetliť, že v meste v ktorom je SC vidím na stojanoch tesly s spz toho mesta? Mozno nemajú doma kde nabíjať :)

Obrázek uživatele spetak

Asi v tom bude nějaká spojitost.Onehdá jsem byl v Brně a všude samé brněnské SPZ. Ach jo, je to ffffšude !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možno mají auto na operativní leasing od firmy z toho města a sami jsou z druhého konce republiky, že.

Co treba pujcovny? Takovy clovek asi doma nabijeni zarizene mit nebude.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možno niektorí, ale nie všetci.

Tak jasne, ze nejake zneuzivani bude (jako u vseho "zadarmo"), jen jsem chtel rict, ze to nemusi byt cernobile (mistni rz=zneuzivac).
EDIT: I kdyz podle Tesla pravidel to zneuziti taky je...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Erychu tys měl bejt fízl, máš pro to všechny předpoklady. Neustálá podezřívavost, ve všem hned vidíš neplechu a spiknutí, vo každým máš hned jasno a přesně víš kdo jak ke svejm prachům přišel a kdo je ten největší hajzl. A jeseš taky takovej pořád na všechno nasranej. Ty ses fakt minul povoláním. Za komančů by byl ideální kandidát do uličního výboru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Tomu rozumim, ale diky SC muzete tou Teslou vyrazit kdykoli bez velkeho planovani temer kamkoli treba na dovolenou.
Tri na CR se nezdaji jako mnoho, ale pri velikosti nasi zeme a dojezdu Tesly se uz i s tim da vystacit.
Navic az bude konecne par rychlych neTesla nabijecek v zapadni Evrope tak tech SC uz bude i u nas vice. V tomhle proste maji naskok, ktery se bude tezce dohanet.
Nicmene i tak, nebo mozna prave proto tleskam Jaguaru a jak jsem napsal na samem zacatku verim, ze situace s nabijenim se bude jenom lepsit a to i pro jina ev nez je Tesla.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na dovolenou létáme, takže s autem zase nikam moc daleko nejezdíme. Stačil by nám i ten základní model Tesly 3, kdyby byl supercharger v Budějovicích, tak bych nemusel jezdit s plně nabitým autem a mohl bych pokračovat i někam jinam. V práci zatím možnost nabíjení nemám a ve městě je nabíjení zatím problematický, vždyť to znáte.

Obrázek uživatele Michelin

A na letiste jezdite z Klatov jak?

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klatovy-Plzen-Ruzyn cirka 130 kilometrů, ale maximálně dvakrát za rok.

Obrázek uživatele Michelin

Takze tam a zpet 260km minus cca 10% co vam zmizne za tyden parkovani na letisti, takze se bez nabijeni nejspis neobejdete a az objedete par obsazenych DC nabijecek po Praze tak budete rad za SC ve Vestci odkud to pak mate po obchvatu na Plzen docela v pohode. Resp. priste to po tom obchvatu vezmete z letiste do Vestce rovnou nez aby jste se hrkal do centra.

Mimochodem do Mnichova to mate 206km s mnohem lepsim vyberem spojeni kamkoli.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha tak to jste mě dostal, já myslel, že ta Tesla 3 to ujede vcelku, někam jezdit nabíjet po letu z dovolený, už by se mě moc nechtělo.

Obrázek uživatele Michelin

V lete mozna jo, ale pokud letate dvakrat do roka, tedy asi i v zime tak s tim bych nepocital.
Navic je treba pocitat s poklesem kapacity baterky, ktery byva v prvnim roce nejvetsi.
V tom je, ale prave kouzlo SC. Staci v techto pripadech doslova par minut, takze ani s tou zajizdkou to neni zadne hrozne zdrzeni.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V projektu Next-e mají vybudovat v ČR 38 nabíječek 150 až 350 kW, třeba ta dostupnost pak bude lepší.

Obrázek uživatele Michelin

Uz aby to bylo.

A kdyz uz jsme u te dulezitosti rychlych nabijecek resp. SC, tak si neodpustim jednu kvizovou otazku na nedelni vecer.
Kdyz vyjede znamej Multivanem na trasu dlouhou necelych 500km ve stejny cas jako ja Teslou s tim, ze pojedeme kazdy solo aby s nami nemuseli tvrdnout na nabijeckach, kdo bude na Dachsteinu mavat tomu druhemu pri prijezdu z balkonu hoteloveho pokoje?

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je naprosto jasný, Tesla tam bude dříve, protože může jet 200 km/h u nás i v Rakousku (pokuty zaplatí firma) a Multivan pojede 130 protože majitel na pokuty nemá :)

Obrázek uživatele Michelin

Ne, odpoved je prozaictejsi.
Me to hned na zacatku vypocitalo kvuli nejake zacpe pred Regensburgem (ktera se sice rozjela nez tam dorazili) alternativni trasu mimo dalnici skoro az do Deggendorfu a dal pres Passau, zatimco znamej veril sve RNS510 a jel kolem Mnichova.
My si dali hodinovy obed oni 3/4h, ale pak jim to prej za Mnichovem (udajne trochu) pridrelo preci jen v kolone... :-)

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Akorát se musí na cestách lidi s EV denně hádáním nasírat, díky ostatním řidičům.

https://www.imgup.cz/images/2018/03/02/Vystrkov.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden z problémů EV všude ve světě. Chce to čas, ten to vyřeší.

Obrázek uživatele Radovan

Stačí ve vyhlášce nebo zákoně stejný postih jako za stání na invalidech a bude pokoj.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Idealni zpusob, jak odradit tech par firem, ktere zatim nabijeci mista stavi. Protoze proc by platily tezke prachy za misto, ktere vetsina zakazniku nebude smet pouzit (zvlast kdyz jich ta firma ma par, ne stovky).

Naridit firmam jejich zrizovani povinne - jako je to u mist pro invalidy - nepovazuju za reseni (i kdyz je to pro "svatou vec").

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

To jsme se nepochopili. Vyhrazené místo pro nabíjení versus nabíječka s místem "přednostně pro elektromobily" je rozdíl. Ovšem že na tom místě spalovák nemá co dělat nebo má do pár minut po příjezdu elektromobilu k nabíjení místo opustit, se snad shodneme, nebo ne? Čím by to mělo ty firmy odradit? Ony snad dělají nabíječku proto, aby měly čárku nebo proto, aby se tam nabíjelo?

A o povinném zřizování jsem nic nepsal. Jen o tom, že by se mělo pokutovat zabírání vyhrazeného místa u nabíječek spalováky. Viz třeba Vystrkov, kde tam i Teslám parkují Fóbie.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nemám nič proti tomu ak na nabíjacke parkuje spalovák len pre to, že nemal kde zaparkovať. Ale musí to byť normálne uvažujúci človek. Nedávno sa mi to stalo a chlapík nechal za oknom číslo s komentom, že ak bude chcieť niekto nabíjať nech zavolá a príde do pár minút. A tak aj bolo a ešte sa ospravedlnil, že keď prišiel nemal kde zaparkovať, tak preto sa tam postavil. Ale takých je samozrejme málo :(

Takže můžeme zrušit i zákaz stání ne? Když tam každý nechá telefon, že do pár minut přijde, tak by to bylo v pořádku a mohlo by se parkovat vlastně všude. Já neparkuju ani na zákazech, ani na invalidech, přece není problém nechat na parkovišti, kde jsou volná místa i místo pro nabíjení. Zásadně by se měly stavět nabíječky co nejdále od vchodu, protože tam lidi pak neparkují z pohodlnosti, je to ověřená metoda a funguje.

Nebo je tohle v pořádku?

https://www.imgup.cz/images/2018/03/04/Arkady-Praha.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu na foto sa hovorí: parkovanie na chuja.

Obrázek uživatele Radovan

V naprostém pořádku. To je debil s drahým SUV, ti parkují i v Ostravě v OC Nová Karolina naprosto pravidelně na nabíjecích místech.
Co mne však překvapuje, že je to nějaký debil s Lexusem a pocitem méněcennosti, snažící se s tím Japoncem vyrovnat těm prémiovým s BMW a Audi :-)
P.S. Už si ale dávám s těmi SUV na nabíječkách pozor. Od doby, co je Mitsubishi Outlander PHEV a Volvo XC90 taky. Ty tam totiž opravdu nabíjejí. Lexus ne, ten se chlubí na svém webu zajímavou reklamou "BEZ NUTNOSTI NABÍJENÍ=ŽÁDNÁ OMEZENÍ". Samozřejmě o benzínu, naftě, oleji atd. cudně mlčí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

S rozvojem PHEV bude s nabíjením čím dál větší problém (počet PHEV roste násobně rychleji než počet nabíječek) a velkou výhodou bude nabíjení doma. Ta fotografie je příklad, jak se jedním autem dají zabrat dvě místa, to už bych řekl není bezohlednost, ale schválnost, vedle něj se vejít už nešlo, protože by auto bylo vystrčené do hlavního vjezdu.

Obrázek uživatele Radovan

To neznáte Iona, ten se vejde všude. A ještě bych mu to parknul na dveře řidiče, chytrákovi, i když bych musel taky ven přes spolujezdce. Ale nabíjel bych :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ano, v idealnim svete plnem ohleduplnych lidi by to tak bylo.
Nezavisle na oficialnim pojmenovani, asi se shodneme, ze misto, ktere nepoziva zvlastni ochrany ("invalida") nic neresi - zase jsme u te ohleduplnosti pripadne praktickych moznosti (jestli se da ten puvodni sofer zastihnout - treba do sauny vetsina lidi mobil nenosi).

Predstavme si treba hotel (kadernicvi, posilku...), ktery ma 10 parkovacich mist (bezne jich maji vyrazne min nez pokoju/zakazniku). A jako lakadlo pro elektromobilisty poridi destination charger. Ale realne se nejaky elektromobilista objevi treba jen jednou za tyden (nejspis ne kazdy den). Bud misto zadnou zakonnou ochranu mit nebude (bude to proste misto s bonusem) a kdyz elektromobilista prijede jedenacty, ma smolika (nic jsme nevyresili). Kdyz ale zakonodarce rekne, ze "misto s nabijeckou" se automaticky chova jako misto pro invalidy, hotel ho nebude smet 6 dni v tydnu pouzit (a nauctovat). Takze radsi tu nabijecku neporidi vubec.

Vystrkov a spol - tam si myslim, ze to musi chtit resit provozovatel. A proc by to delal (poridil treba zavory za dalsi desitky/stovky tisic), kdyz uz takhle na te dobijecce (pravdepodobne) prodelava...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

U nás se to řeší těžko, nicméně záleží na provozovateli, zda tam značku dá nebo ne. Nabíječka ještě nutně neznamená zákaz parkování.

Obrázek uživatele Jolinar

vasi argumentaci vubec nechapu...

Nevidim nikde zminku o jakychkoliv autonomnich funkcich. Tak snad nejakou verzi asistencnich prvku to mit urcite bude, jinak by to bylo dnes neprodejne. Nevi nekdo? Kolik kamer? Radar? Lidar?:)
Jinak parametry to ma ok. Ale to Bolt taky a jak dopadl, uvidime jak se tomuhle bude darit. Ja stale vidim nejvetsi slabinu v neexistujici siti SCH. S autem za 2M moc lidi kolem komina jezdit nechce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za mě tedy skvělá zpráva, konečně bude výběr. Zatím sice v luxusní třídě, ale kdokoli odmítal Teslu, protože proto, tak teď nemůže říct ani píp. Cena celkem v pohodě, čekal jsem to horší, ona jedna věc je ceník a druhá pak reálná (oproti Tesle předpokládám, standardní smlouvání, výhody pro fleetové zákazníky apod. takže podle mě se v lepším případě dostane firma na 1,7M se slušnou výbavou, když odečtu DPH, hodím na to leasing, tak to nebude tak hrozné). Za 3 roky v bazaru něco kolem milionu a to už by stálo za zvážení.

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Velmi povedený elektromobil a navíc regulérní konkurence pro Teslu (kromě rychlonabíjecí sítě Supercharger). Mám však určité připomínky:
1.) Proč elektromobil s kapacitou 90 kWh má výkon interní nabíječky pouze 7 kW? Tento výkon už pomalu nedostačuje i pro nový Nissan Leaf apod., čekal bych jako standard min. 11 kW 3f.
2.) Je opravdu nutné, aby elektromobil měl tak velkou masku chladiče? Sice využívá žaluzije pro optimalizaci proudění vzduchu, ale tady zřejmě selhalo oddělení designu.
3.) Elektromobil této velikosti a kapacity bez tažného zařízení? To bude některým lidem chybět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tazny to mit bude - ma uz svuj obj.kod a je i v konfiguratoru:
Bespoke towing system featuring a detachable tow ball offering towing capability of up 750kg and 50kg nose load. The detachable tow ball has been designed to fit into dedicated stowage area under luggage compartment floor when not in use. Towing electrics included.

The I-PACE towing electrics are capable of powering trailer lights only. Please refer to the Owner's Handbook for details of the minimum and maximum electrical loading supported.

Part number: T4K8031

*Available from late 2018.

Accessories are fitted by your local retailer.

ad 1) To je fakt zoufalost. Když jsem si kupoval i3, tak jsem tomu nějak nepřikládal pozornost, ale teď jsem rád, že BMW má aspoň trochu rozumu. Tesla taky, byť snižovali výkon z 22 na 16,5 kW. Na wallboxech na cestách je to relativně rychlé, když není k dispozici DC, tak to nechám na AC, jdu se najíst a časově to ještě ujde. A doma jsem nemusel zvedat jistič ani o ampér. 7 kW výkon na papírovou spotřebu 21 kWh/100km (tj. reálně tipuji 25 kWh/100km), je jednoduše mizérie. A ještě musíte doma zvedat jističe, protože si to vezme 32A na jedné fázi.
No nic, žena bude muset počkat na Audi etron, jak se pochlapí oni...
ad 2) Oddělení designu IMHO neselhalo. Tohle je na první pohled Jaguar a to je to, oč tu v designu běží...

Oddělení designu selhalo (ale spíš to byli markeťáci), forma má následovat funkci a ne naopak speciálně u značky, která se honosí sportovním duchem. Tady jen dělaj za elektriky zastaralýho spalováka, aby se lidi moc nevylekali, ale přitom maj plnou hubu budoucnosti a progresivity :))) Proudění vzduchu to asi taky moc nevylepší, spíš podělá stejně jako to podělá dojezd a spotřebu.
Tesla X nic takovýho nepotřebuje, má rapidně lepší koeficient odporu vzduchu a maximálku vyšší o 50 km a přesto stíhá agregáty uchladit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

já bych ten Jaguar v tom chlazení nepodceňoval. Uchladit maximální rychlost je relativně brnkačka, protože jednak na to nepotřebujete až takový výkon motoru/baterie a hlavně máte zajištěn víc než dostatečný proud vzduchu.

Ta účinnost chlazení se právě projeví na okruhu, kde je spousta akcelerace a brzdění a jen relativně málo částí s jízdou konstantní vysokou rychlostí.

Vcelku souhlas. Ač tedy také odpovídáš na něco, co jsem netvrdil.

U mě tedy designem vede Jaguar. Tesla X mi přijde jak nějaké vajíčko na 4 kolech, to už bych šel spíše do Ska.

A hlavně konečně Jaguar přináší možnost pořádného výběru výbavy, ne jen látka/kůže, premium sound ano/ne, asistenti ano/ne.

Konečně je aspoň nějaká konkurence pro Teslu, aby se zlepšovala. Je to příjemné pokud další motivaci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Přesně stejně jsem uvažoval o všech výše popsaných detailech. první mě "bouchla" do očí maska a pak vše ostatní. Jinak spíš také kladně hodnotím.

Ta nabíječka opravdu pro EU zamrzí. Jinak je fajn že se potvrdili všechny důležité spekulace o parametrech a I-Pace tak představuje po Teslách další vůz který přináší technologii baterií odpovídající současnému stavu poznání. O moc větší baterie tam za rozumné peníze už asi dát nešla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaké jsou rozměry, je to větší jak Xko? Vlastně ani nevím na kolik v ČR vyjde přesně Sko blbě se to určuje a srovnání tak trošku chybí.Kazdopadne lvl5 tomu asi nedají a maximalky bude kolik? Dostupnost ve hvězdách?

Je to malé SUV (4,6m), netuším proč hned každý potřebuje za autem kouli, jezdím 30 let a nikdy jsem vozejk nepotřeboval.

Já vozík také netahám, ale kouli používám skoro furt - na nosič kol. Je to mnohokrát lepší řešení, než je tahat na střeše.

Dělají se i zadní nosiče bez potřeby koule, je to jen o výběru nosiče.

A chytnete je za co? Nepočítám nosiče, co se chytají za karoserii. Jednak Vám vždy časem poškodí lak a hlavně nejsou přenositelné mezi dvěma různými autama. Když kouknu na auta doma, tak jeden nosič dám, díky kouli, na všechna auta.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter