Elektromobil Jaguar I-Pace je německým autem roku

Jan Horčík - 31 Říjen 2018

Britské elektrické SUV vyhrálo v Německu cenu Auto roku 2019. Nejspíš proto, že německé automobilky zatím na trhu žádné elektrické SUV nemají.auto roku v Německu elektromobil Jaguar I-Pace

Výkon 294 kW, dojezd 480 km a maximální rychlost 200 km/h stačily elektromobilu Jaguar I-Pace k tomu, aby v sousedním Německu získal ocenění Auto roku 2019. Domácí automobilky teď nejspíš tiše v rohu pláčou.

Audi E-Tron, BMW iX3 i Mercedes EQ C se už už chystají na trh, ale pořád tam ještě tak nějak nejsou. A tak nezbylo, než za Německé auto roku zvolit první britské plně elektrické SUV.

auto roku v Německu elektromobil Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace se pomalu prodírá do žebříčků nejprodávanějších elektromobilů. Třeba v Norsku už se ho prodalo kolem 600 kusů.
foto: Jaguar

Brit zvítězil v konkurenci 58 dalších aut. Zvolila jej porota 12 expertů autožurnalistů po sérii náročných testů. Posuzován byl design, výkon, dynamika, obecná relevance i "budoucí životaschopnost". Gratulujeme!

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: What Engineers Found When They Tore Apart Tesla's Model 3

youtube.com/watch?v=Lj1a8rdX6DU

Obrázek uživatele Radovan

Vyzkoušel jsem ho bohužel jen na krátké vyjížďce v Ostravě, právě tento týden. Hezké auto, jen takové béemvácké. Tedy ohromné zvenčí a malé uvnitř, čím nemyslím kufr, ten je velký opravdu, ale sezení. Hlavně vepředu je to opět o tlustých dveřích, středních konzolích a tunelech, takže jak na sedadle řidiče, tak spolujezdce, jsem se cítil, jako když se nasoukám do spacáku mumie. Já tohle prostě nemám rád. Platím si prostor, ne čalounění a vycpávky.
Jinak posed komfortní, výhled z vozu dopředu OK, dozadu jakž takž všemi 3 zpětnými zrcátky. Sedělo na silnici hezky, hezky i reagovalo a zrychlovalo nebo brzdilo, ovšem nesmíte čekat teslácké utržení krku. Bohužel hodně věcí se nastavovalo předem v menu. Takže line asistent sice ano, ale sám jet v pruzích nechtěl. Asistenta řízení jsme nezprovoznili.
Úroveň zpracování všeho je samozřejmě Jaguar, takže věci moc krásné a pro lidi, co tohle vyžadují a považují za standard odpovídající. On to přesně říkal prodejce několikrát. Tohle je pro naše zákazníky normální automobil Jaguar, jen jezdí na elektřinu. Tesla je něco jiného, to je taková kosmická raketa na kolech.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzdycky sleduji tyhle pres 2m siroke auta predemnou, jak neminou jedinou diru nebo kanal. Kdyz s tim clovek jede, tak ma furt strach, protoze prostor na chybu ci zavahani je minimalni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesouhlasím. Když tyhle obludy sleduju já, tak vidím, že s kanálama a dírama na kraji nemají vůbec problém. Prostě jedou uprostřed cesty a uhnout musí ten v protisměru. Ostatně takhle se chovají i řidiči užších a pidi-vozů. U kraje jezdí málokdo.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až na to, že je to jen taky pro blbečky... kdo by si něco takového koupil, když to není kde rozumně rychle nabíjet při cestování :)

ti výrobci to vědí, hrají si na "lídry", ale pořádné nabíječky, co jsou hlavním problémem, má jen Tesla, proto blbečci nekupují Teslu, ale tyto "lídry" na nic :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky vystiženo. Někdo chce kosmickou raketu na kolech, někomu stačí luxusní vůz na elektřinu. Stále věřím, že Jaguár svých 10, 20, 30 tisíc vozů ročně bez problémů prodá. Budeme doufat, že budou mít časem ambice prodat jich 50, 70, 100 tisíc ročně.

Obrázek uživatele Michelin

No tak az bude mit Ionity stejne hustou sit nabijecek s az 28 stojany, stejne jednoduse vyresene placeni resp. aktivaci nabijeni, tak bude stat za to o nem uvazovat.

Mimochodem kolega ho mel pujcene v Plzni jako nahradni auto behem servisu Rovera (ktery tam pochopitelne musi i kdyz jen stoji v garazi) a rikal, ze je to oproti jeho TMS P100D hrozne line.
Faktem je, ze on treba na rozdil ode me jezdi jen v rezimu Ludicrous.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu mimo mísu ne? TMS P100D stojí dvakrát tolik...

Obrázek uživatele Michelin

Podobne vybaveneho Jaguara za pulku fakt nekoupite.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

nie je to náhodou auto roku 2019 ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opravili jsme, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Britské...
Automobilku vlastní Indové, a dotyčný model v Rakousku vyrábí hlavně Slované a Maďaři.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ještě k tomu vyvinul vnější dodavatel nejspíš většinu toho auta, jako u předchozího případu GeneralMotors Bold.

Obrázek uživatele Kuk

A to byl kdo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ačkoliv I-Pace vyrábí Magna, vývoj podle všeho skutečně probíhal "in-house" v Jaguaru, viz. autonews a autonews.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie jsou od LG Chem, ty Jaguar pochopitelně nevyrábí. Design i Technika je Jaguar z V.Británie.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Jedna věc jsou články a druhá baterie. To vymyslelo a vyrábí LG pro Jaguára celou baterii včetně konstrukce, BMS a chlazení?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

LG Chem?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Horčík
Obrázek uživatele Kuk

GM tvrdí že návrh baterie a know how je jejich a LG to pro ně vyrábí včetně elektrovýbavy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samé říká JLR, vlastní vývoj baterie, články vyrábí LG Chem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samé říká JLTR, vlastní vývoj baterie, články vyrábí LG Chem.

Obrázek uživatele Kuk

Oni už si to osahali v e-formuli ne? Nebo tam maj všichni stejnou baterku?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol