Elektromobil Jaguar I-Pace je německým autem roku

Britské elektrické SUV vyhrálo v Německu cenu Auto roku 2019. Nejspíš proto, že německé automobilky zatím na trhu žádné elektrické SUV nemají.

Výkon 294 kW, dojezd 480 km a maximální rychlost 200 km/h stačily elektromobilu Jaguar I-Pace k tomu, aby v sousedním Německu získal ocenění Auto roku 2019. Domácí automobilky teď nejspíš tiše v rohu pláčou.

Audi E-Tron, BMW iX3 i Mercedes EQ C se už už chystají na trh, ale pořád tam ještě tak nějak nejsou. A tak nezbylo, než za Německé auto roku zvolit první britské plně elektrické SUV.

auto roku v Německu elektromobil Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace se pomalu prodírá do žebříčků nejprodávanějších elektromobilů. Třeba v Norsku už se ho prodalo kolem 600 kusů.
foto: Jaguar

Brit zvítězil v konkurenci 58 dalších aut. Zvolila jej porota 12 expertů autožurnalistů po sérii náročných testů. Posuzován byl design, výkon, dynamika, obecná relevance i „budoucí životaschopnost“. Gratulujeme!

tisková zpráva

24 Comments on “Elektromobil Jaguar I-Pace je německým autem roku”

  1. Vyzkoušel jsem ho bohužel jen na krátké vyjížďce v
    Vyzkoušel jsem ho bohužel jen na krátké vyjížďce v Ostravě, právě tento týden. Hezké auto, jen takové béemvácké. Tedy ohromné zvenčí a malé uvnitř, čím nemyslím kufr, ten je velký opravdu, ale sezení. Hlavně vepředu je to opět o tlustých dveřích, středních konzolích a tunelech, takže jak na sedadle řidiče, tak spolujezdce, jsem se cítil, jako když se nasoukám do spacáku mumie. Já tohle prostě nemám rád. Platím si prostor, ne čalounění a vycpávky.
    Jinak posed komfortní, výhled z vozu dopředu OK, dozadu jakž takž všemi 3 zpětnými zrcátky. Sedělo na silnici hezky, hezky i reagovalo a zrychlovalo nebo brzdilo, ovšem nesmíte čekat teslácké utržení krku. Bohužel hodně věcí se nastavovalo předem v menu. Takže line asistent sice ano, ale sám jet v pruzích nechtěl. Asistenta řízení jsme nezprovoznili.
    Úroveň zpracování všeho je samozřejmě Jaguar, takže věci moc krásné a pro lidi, co tohle vyžadují a považují za standard odpovídající. On to přesně říkal prodejce několikrát. Tohle je pro naše zákazníky normální automobil Jaguar, jen jezdí na elektřinu. Tesla je něco jiného, to je taková kosmická raketa na kolech.

    1. Hezky vystiženo. Někdo chce kosmickou raketu na kolech,
      Hezky vystiženo. Někdo chce kosmickou raketu na kolech, někomu stačí luxusní vůz na elektřinu. Stále věřím, že Jaguár svých 10, 20, 30 tisíc vozů ročně bez problémů prodá. Budeme doufat, že budou mít časem ambice prodat jich 50, 70, 100 tisíc ročně.

    2. až na to, že je to jen taky pro blbečky… kdo by si něco
      až na to, že je to jen taky pro blbečky… kdo by si něco takového koupil, když to není kde rozumně rychle nabíjet při cestování 🙂

      ti výrobci to vědí, hrají si na „lídry“, ale pořádné nabíječky, co jsou hlavním problémem, má jen Tesla, proto blbečci nekupují Teslu, ale tyto „lídry“ na nic 🙂

      1. Nesouhlasím. Když tyhle obludy sleduju já, tak vidím, že
        Nesouhlasím. Když tyhle obludy sleduju já, tak vidím, že s kanálama a dírama na kraji nemají vůbec problém. Prostě jedou uprostřed cesty a uhnout musí ten v protisměru. Ostatně takhle se chovají i řidiči užších a pidi-vozů. U kraje jezdí málokdo.
        🙂

  2. No tak az bude mit Ionity stejne hustou sit nabijecek s az 28
    No tak az bude mit Ionity stejne hustou sit nabijecek s az 28 stojany, stejne jednoduse vyresene placeni resp. aktivaci nabijeni, tak bude stat za to o nem uvazovat.

    Mimochodem kolega ho mel pujcene v Plzni jako nahradni auto behem servisu Rovera (ktery tam pochopitelne musi i kdyz jen stoji v garazi) a rikal, ze je to oproti jeho TMS P100D hrozne line.
    Faktem je, ze on treba na rozdil ode me jezdi jen v rezimu Ludicrous.

                1. Oni už si to osahali v e-formuli ne? Nebo tam maj všichni
                  Oni už si to osahali v e-formuli ne? Nebo tam maj všichni stejnou baterku?

Napsat komentář