Britské elektrické SUV vyhrálo v Německu cenu Auto roku 2019. Nejspíš proto, že německé automobilky zatím na trhu žádné elektrické SUV nemají.
foto: Jaguar
Výkon 294 kW, dojezd 480 km a maximální rychlost 200 km/h stačily elektromobilu Jaguar I-Pace k tomu, aby v sousedním Německu získal ocenění Auto roku 2019. Domácí automobilky teď nejspíš tiše v rohu pláčou.
Audi E-Tron, BMW iX3 i Mercedes EQ C se už už chystají na trh, ale pořád tam ještě tak nějak nejsou. A tak nezbylo, než za Německé auto roku zvolit první britské plně elektrické SUV.
foto: Jaguar
Brit zvítězil v konkurenci 58 dalších aut. Zvolila jej porota 12 expertů autožurnalistů po sérii náročných testů. Posuzován byl design, výkon, dynamika, obecná relevance i „budoucí životaschopnost“. Gratulujeme!
OT: What Engineers Found When They Tore Apart Tesla’s Model
OT: What Engineers Found When They Tore Apart Tesla’s Model 3
youtube.com/watch?v=Lj1a8rdX6DU
Vyzkoušel jsem ho bohužel jen na krátké vyjížďce v
Vyzkoušel jsem ho bohužel jen na krátké vyjížďce v Ostravě, právě tento týden. Hezké auto, jen takové béemvácké. Tedy ohromné zvenčí a malé uvnitř, čím nemyslím kufr, ten je velký opravdu, ale sezení. Hlavně vepředu je to opět o tlustých dveřích, středních konzolích a tunelech, takže jak na sedadle řidiče, tak spolujezdce, jsem se cítil, jako když se nasoukám do spacáku mumie. Já tohle prostě nemám rád. Platím si prostor, ne čalounění a vycpávky.
Jinak posed komfortní, výhled z vozu dopředu OK, dozadu jakž takž všemi 3 zpětnými zrcátky. Sedělo na silnici hezky, hezky i reagovalo a zrychlovalo nebo brzdilo, ovšem nesmíte čekat teslácké utržení krku. Bohužel hodně věcí se nastavovalo předem v menu. Takže line asistent sice ano, ale sám jet v pruzích nechtěl. Asistenta řízení jsme nezprovoznili.
Úroveň zpracování všeho je samozřejmě Jaguar, takže věci moc krásné a pro lidi, co tohle vyžadují a považují za standard odpovídající. On to přesně říkal prodejce několikrát. Tohle je pro naše zákazníky normální automobil Jaguar, jen jezdí na elektřinu. Tesla je něco jiného, to je taková kosmická raketa na kolech.
Hezky vystiženo. Někdo chce kosmickou raketu na kolech,
Hezky vystiženo. Někdo chce kosmickou raketu na kolech, někomu stačí luxusní vůz na elektřinu. Stále věřím, že Jaguár svých 10, 20, 30 tisíc vozů ročně bez problémů prodá. Budeme doufat, že budou mít časem ambice prodat jich 50, 70, 100 tisíc ročně.
až na to, že je to jen taky pro blbečky… kdo by si něco
až na to, že je to jen taky pro blbečky… kdo by si něco takového koupil, když to není kde rozumně rychle nabíjet při cestování 🙂
ti výrobci to vědí, hrají si na „lídry“, ale pořádné nabíječky, co jsou hlavním problémem, má jen Tesla, proto blbečci nekupují Teslu, ale tyto „lídry“ na nic 🙂
Vzdycky sleduji tyhle pres 2m siroke auta predemnou, jak
Vzdycky sleduji tyhle pres 2m siroke auta predemnou, jak neminou jedinou diru nebo kanal. Kdyz s tim clovek jede, tak ma furt strach, protoze prostor na chybu ci zavahani je minimalni.
Nesouhlasím. Když tyhle obludy sleduju já, tak vidím, že
Nesouhlasím. Když tyhle obludy sleduju já, tak vidím, že s kanálama a dírama na kraji nemají vůbec problém. Prostě jedou uprostřed cesty a uhnout musí ten v protisměru. Ostatně takhle se chovají i řidiči užších a pidi-vozů. U kraje jezdí málokdo.
🙂
No tak az bude mit Ionity stejne hustou sit nabijecek s az 28
No tak az bude mit Ionity stejne hustou sit nabijecek s az 28 stojany, stejne jednoduse vyresene placeni resp. aktivaci nabijeni, tak bude stat za to o nem uvazovat.
Mimochodem kolega ho mel pujcene v Plzni jako nahradni auto behem servisu Rovera (ktery tam pochopitelne musi i kdyz jen stoji v garazi) a rikal, ze je to oproti jeho TMS P100D hrozne line.
Faktem je, ze on treba na rozdil ode me jezdi jen v rezimu Ludicrous.
Trochu mimo mísu ne? TMS P100D stojí dvakrát tolik…
Trochu mimo mísu ne? TMS P100D stojí dvakrát tolik…
Podobne vybaveneho Jaguara za pulku fakt nekoupite.
Podobne vybaveneho Jaguara za pulku fakt nekoupite.
nie je to náhodou auto roku 2019 ?
nie je to náhodou auto roku 2019 ?
Opravili jsme, díky.
Opravili jsme, díky.
No Britské…
Automobilku vlastní Indové, a dotyčný model
No Britské…
Automobilku vlastní Indové, a dotyčný model v Rakousku vyrábí hlavně Slované a Maďaři.
A ještě k tomu vyvinul vnější dodavatel nejspíš
A ještě k tomu vyvinul vnější dodavatel nejspíš většinu toho auta, jako u předchozího případu GeneralMotors Bold.
A to byl kdo?
A to byl kdo?
LG Chem?
LG Chem?
Ano, Bolta pro GM de-facto „udělalo“ jihokorejské LG Chem.
Ano, Bolta pro GM de-facto „udělalo“ jihokorejské LG Chem.
GM tvrdí že návrh baterie a know how je jejich a LG to pro
GM tvrdí že návrh baterie a know how je jejich a LG to pro ně vyrábí včetně elektrovýbavy.
To samé říká JLTR, vlastní vývoj baterie, články
To samé říká JLTR, vlastní vývoj baterie, články vyrábí LG Chem.
Oni už si to osahali v e-formuli ne? Nebo tam maj všichni
Oni už si to osahali v e-formuli ne? Nebo tam maj všichni stejnou baterku?
To samé říká JLR, vlastní vývoj baterie, články
To samé říká JLR, vlastní vývoj baterie, články vyrábí LG Chem.
Ačkoliv I-Pace vyrábí Magna, vývoj podle všeho skutečně
Ačkoliv I-Pace vyrábí Magna, vývoj podle všeho skutečně probíhal „in-house“ v Jaguaru, viz. autonews a autonews.
Baterie jsou od LG Chem, ty Jaguar pochopitelně nevyrábí.
Baterie jsou od LG Chem, ty Jaguar pochopitelně nevyrábí. Design i Technika je Jaguar z V.Británie.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
Jedna věc jsou články a druhá baterie. To vymyslelo a
Jedna věc jsou články a druhá baterie. To vymyslelo a vyrábí LG pro Jaguára celou baterii včetně konstrukce, BMS a chlazení?