Elektromobil i hybrid Hyundai Ioniq ode dneška k dostání v ČR

Petr Soukup - 08 Listopad 2016

Dlouho očekávaná novinka z dílny jihokorejské automobilky Hyundai dorazila na český trh. Ze tří plánovaných verzí vozu Hyundai Ioniq lze objednat čistě elektrickou a hybridní verzi. Na plug-in hybrid si musíme počkat do poloviny roku 2017.auto elektromobil hybrid Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq přináší na český trh vítanou konkurenci v oblasti hybridů, elektromobilů a brzy i plug-in hybridů
foto: Hybrid.cz

V rámci tiskové konference jsme měli možnost oba modely v rychlosti osahat a dozvědět se podrobné informace o použité technice. Plnohodnotný test by měl být otázkou následujících týdnů.

První dojem je velmi dobrý. Hyundai sází na technologie, konektivitu, ale také na poměrně konvenční vzhled v porovnání s konkurencí. Už v základu nabízí jak hybrid, tak elektromobil velmi dobrou výbavu co se týče komfortu i bezpečnosti. Např. adaptivní tempomat, vedení v jízdních pruzích, autonomní nouzové brzdění, atd.

Plně elektrický Ioniq Electric

Elektromobil příjemně překvapí normovaným dojezdem 280 km (NEDC), ještě více maximální rychlostí 165 km/h, která se v určitých situacích může hodit.

Hyundai Ioniq auto Hybrid Electric

Modrá vozu Hyundai Ioniq sluší
foto: Hybrid.cz

Rozhodně však rychlá jízda nebude, i přes výborný koeficient odporu karoserie (cx= 0,24), po chuti 28kWh Li-Pol baterii, ze které v tom případě bude energie ubývat v množství větším než malém. Elektromotor má výkon 88 kW.

Možnosti nabíjení jsou tři: klasická 230V zásuvka (12 hod.), domácí nástěnná nabíječka (4 hod.) a stejnosměrná 100kW rychlonabíječka (< 30 min). Cena elektromobilu startuje na 859 900 Kč.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hybridní verzi Hyundai Ioniq pohání zážehová šestnáctistovka GDI o maximálním výkonu 77 kW, která společně s 28kW elektromotorem slibuje docela dobrý požitek z jízdy.

Zásoby energie se ukládají do 1,56kWh Li-Pol baterie, díky čemuž dosáhl vůz v laboratorních podmínkách průměrně spotřeby 3,4 l/100 km, což odpovídá 79 g CO2 na kilometr.

Hyundai Ioniq auto Hybrid Electric

Hyundai Ioniq živě dnes na tiskové konferenci.
foto: Hybrid.cz

Otázkou je jaká bude skutečná spotřeba. V reálném provozu očekáváme o někde mezi 4 a 4,5 litry, tedy zhruba na úrovni klasického Priusu, jemuž má Ioniq konkurovat. Cena Ioniq Hybrid začíná na 699 990 Kč.

Všechny verze Ioniqu dostanou na naše poměry velmi dobré záruky. Pětiletá bez omezení kilometrů pokrývá celý vůz. Na akumulátory pak Hyundai poskytuje 8 let/200 000 km s garancí 70 % kapacity.

Dále přihazuje 8 let asistenčních služeb po celé Evropě a minimálně desetileté aktualizace palubní navigace. Více informací poskytneme v testech příslušných verzí.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to nejak nechapu, kapacita 28 kWh, spotreba 11,5 kWH (dle hyundai.cz), dojezd 280 km? Navic spotreba lepsi nez u vetsiny o pul tuny lehcich mensich elektromobilu? Mam pocit, ze si znas Hyundai dela trosicku legraci.

Obrázek uživatele Kuk

To máš z toho, že si nepřečteš pořádně diskuzi.

Test z minulého týdne na německé dálnici.
Here are the results:
Driven 130km remaining range: 18 km. Total range 148km.
Outside temperature 0 C , inside temperature 21 C.
Driven speed 120km/h shown on display which is 115,4 km/h real speed (GPS).
2 passengers in car, no jackets on.
Average consumption 18.1 kWh/100km

Takže v reálu máš tak poloviční dojezd. Na NEDC dojezd úplně zapomeň, to je blud.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak rekl bych ze po vyhlaseni "novinek" pro Nissan Leaf na rok 2017 - hlavnim zlepsenim bude 30 kWh baterka i pro zakladni vybavu, zadne navyseni kapacity se nekona, to ma na pristi rok ioniq s konkurenci docela v pohode...

Jj, zrovna to vyskocilo v RSS, tim nepotesili - electrek. Ale Ghosn ma mit keynote v lednu na CESu, tak treba predvedou novy model s vetsi baterkou. jinak jsou (slovy jednoho kolegy) pasé jak kalhoty do zvonu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Na tomto videu je zvláštní jedna věc. Dle popisu a dle přední masky se jedná o čistý elektromobil. Ale proč to má dvě zásuvky?

Asijska verze s obojim, chademo a mennekes?
Nebo proste stejna kastle pro vsechny a u cisteho EV jsou jedna dvirka nepouzivana?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Asijská verze = CHAdeMO + Yazaki

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Napadlo mě kastle pro plugin a v tom čisté ev.
Kastle nejsou úplně stejné. Dělají Ionig hybrid a electric bez přední zasuvky.

Obrázek uživatele Kuk

Fully Charged s Ioniqem
https://youtu.be/0kZgYdKmIKA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tady Je pekne a podle mne hodně nezaujatě popsano o výrobě benzínu a elektra:

http://www.svetmobilne.cz/emise-co2-u-elektromobilu-tesla-horsi-nez-bmw/4645

A nejzásadnější postřeh v tom článku chybí. Kdyby to BMW neujelo 100km s udanou spotřebou 13.5l a ten benzín se nemusel vyrobit, tak by se ušetřilo výrazně přes 20kWh elektřiny potřebné k jeho zpracování, což je shodou okolností přesně spotřeba, kterou potřebuje Tesla nebo obobný EV k ujetí těch stejných 100km.

Ano, je to tak. Elektromobil bude tak zelený, jak zelený bude energetický mix dané země, kde se auto provozuje a kde se vyrábí díly (hlavně baterie). Ale i když nebude moc zelený (Hong-Kong), pořád to vychází asi o třetinu lépe, v Evropě jsme někde přibližně na polovině, ale bude se to zlepšovat. :-)

---

hariprasad

Pánové nehádejte se o spalovací a elektrické technologii. Je zcela jasné, že budoucnost je v elektřině a také díky elektřině můžete zde psát. Jen si přejme ať je takových pochybovačů co nejméně a brzy se více rozjede trh s elektromobily, který zlevní celou elektrotechnologii. Hlavně si již nekupujte naftové motory, pokud jde o peníze, tak hybrid je menší zlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže ty EV krom Tesly jsou vše jen předražený parodie, co mají reálnou hodnotu 2x nižší jako obyč fosilní auta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2x nižší - zase jedno pako, které na ZŠ či v praktické škole nedokázali obohatit o práci se zlomky. A přitom stačilo říci "poloviční" a všem by bylo jasno.

Obrázek uživatele Kuk

Myslím že elektrika jsou první auta pro který se spousta lidí utrhlo a kupuje je jako nový, prostě fakt si dopřejou ten luxus a ty horentní prachy vypláznou. Myslím že můžem poděkovat tý ohromný vlně nadšenců co si objednali Model 3, že to pěkně zamávalo s celým průmyslem a médiema. Teď maj motivaci si na auto vydělat a našetřit, Musk má motivaci jak blázen vyrobit 1/2 milionu aut a dinosaři se konečně dali do pohybu a chytaj se za hlavu. I kdyby to Tesla nakonec nedala či zbankrotovala tak aspoň spustila lavinu elektrokár a změnila myšlení lidí.
Lidi se začili víc zajimat odkud a jak se vyrábí jejich elektrická energie, kdo zatím stojí a co se děje s životním prostředím a jak se k tomu různý státy stavěj. Už se to dostalo i do americkejch volebních debat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tesla snad už jenom díky Muskovi zkrachovat nemůže :)
Protože on má dar vše dotáhnout nakonec do zdárného konce.
Stačí se podívat na historii SpaceX, oblasti kde je rizik 100x více než u Tesly.
První dva starty byly neúspěšné-havarovaly oba Falcony a na třetí si musel půjčit peníze...a ono se to podařilo, přitom to všichni už dávno zabalili :) . To firma začínala s desítkou zaměstnanců a inženýrů, kteří měli vizi. A podívejte co dokázali za pouhých cca 10.let, to je něco neskutečného!
Tesla již je a bude jedničkou v oblasti elektromobilů o tom já nepochybuji.
Na iDnes byl zajímavý názor diskutujícího, když vyhrál Trump....USA se snaží kompletně osamostatnit - mít svoje technologie jako: - elektromobilita, fotovoltaika a nakonec taky nové technologie v kosmonautice (dopravní prostředky) atd...aby se v případě světové války či přírodní katastrofy ochránily či opustili Zemi a osídlili třeba Mars :)) . Totiž za Trumpem či Muskem stojí vyšší zájmy - investoři, kteří toto podporují!
Je to sice trošku morbidní názor, nicméně částečně to dává logiku.
Tak se mějte

Obrázek uživatele Kuk

Přes všechny vyšší zájmy a fenomén Elona Mlaska je stále šance na krach. Třeba i takovej bohatej stát Kalifornie pěkně krachnul, stejně jsko velký automobilky a jiný giganti, Nokie, Kodak atd.
Elon musel jet vždy na hraně a zatím to skoro vše klaplo, ale byly to a jsou to sakra nervy a příště to klapnout nemusí. Můžou ovšem přijít nečekaný vnější příčiny a situace se změní ze dne na den. Viz co udělala islandská sopka s aerolinkama, tsunami s dodávkama japonských technologií nebo záplavy v Thajsku s výrobcema hárddisků, 11. září s řizením společností, IS nebo Krym s Evropu... atd. Neuděláš nic. Mimochodem většinu z toho co jsem vyjmenoval mělo už vliv na dodávky pro výrobu Tesly. Elon o tom sám mluvil + například zastavení linky kůli přestřelce narkokartelů na hranicých s Mexikem. Kuli tomu se snažej většinu věci dělat in da house a proto Apple, Red apod znovu začali s výrobou v USA a museli se to znovu učit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Jen jsem to dopsal už vo tom mluvěj ve zprávách :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nissan Leaf 40kWh jako druhé auto do rodiny. Pak si pořadí se 24kWh přehodí. Jen doufám, že zachovají joystick. :-)
Pro rejpaly: joke, sen, až jednou... :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nieje to tak, že spalovák je druhé auto do rodiny? Keď porovnám počet najazdených km. :8

Jakmile by k Leafovi 24kWh přibyl Leaf 40kWh, tak spalovák jde pryč. Pak už na pořadí nezáleží. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U mňa už teraz je spalovák ako druhé auto v rodine, aj keď na elektromobile mám menší dojazd ako vy na leafe. Tiež som si najskôr myslel, že druhé auto bude elektromobil, ale keď porovnám najazdené km, tak fosil zaostáva :)

Přesně tak. Tím projde každý, kdo si EV pořídí. Provozní i údržbové náklady mluví jednoznačně. Ti ostatní můžou řešit dojezdy, ježdění "kolem komína" a bla bla bla. Můj "komín" je v Peci pod Sněžkou, nebo v hotelu Duo v Horní Bečvě v Beskydech, kam z JM běžně jezdíme (mimochodem hotel Duo doporučuji všem - super jak na letní, tak i zimní dovolenou).

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne. Ďakujem, za tip a prajem veľa spokojných elektrokilometrov :)

Obrázek uživatele Kuk

Kolik to se 40 kWh ujede?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Já jsem klidnou jízdou v rovinatém terénu s 19kWh aku ujel až 160km.

Se 40kW se dá ujet 250 až 350km.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

To ti závidím. Můj SOUL ujede na dálnici potupně v pravém pruhu mezi kamiony rychlostí 90km/h z rychlonabitých 84 procent pouhých 105km a dost.

---

ecotaxiolomouc.cz

S baterkou 28kWh trasa 105km s 84%, tj. 125km se 100%, tj. 22.4kWh/100km po dálnici není špatný výkon - zejména s ohledem na aerodynamiku Soulu. Taky jezdím "potupně" v pruhu pro pomalá vozidla 90-100km/h, ale jen do kopce. S kopce to klidně rozjedu na 130km/h, na některých úsecích na neutrál čili s téměř nulovou spotřebou, ve zúženích, kde je 80km/h, se občas dá i pěkně rekuperovat, některá klesání naskočí i 2-3%. A když je nejhůř, tak ve slipstreamu za kamionem, tam se dá jet i se spotřebou 8kWh/100km. Trasu Vystrkov-Praha i zpět dávám za 19.5-20kWh/100km.

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Obrázek uživatele ozana

Bylo to po okrskách, žádné závodění.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Jurgen je zrovna teď na 111 km při 120 km/h na německý dálnici, takže tak za cca hoďku zahlásí kam až dojel.

Here are the results:
Driven 130km remaining range: 18 km. Total range 148km.
Outside temperature 0 C , inside temperature 21 C.
Driven speed 120km/h shown on display which is 115,4 km/h real speed (GPS).
2 passengers in car, no jackets on.
Average consumption 18.1 kWh/100km

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Hm, to teda nic moc. To bych dal i s i3, kdyby měla tu 33 kWh větší baterku. Včera jsem si dal okružní jízdu 140 km pro kočárek se spotřebou kolem 11 kWh/100 km.

Jsem zvedavy na zimni report - videl jsem video nejakeho Kanadana a ten tam rikal, ze v -10 (ale nebylo jasne jestli C nebo F - to by bylo -20C) mu sel u i3 dojezd z 80 mil na 40, to zni dost pesimisticky.

Mimochodem, v Praze uderila "ladovska zima", na silnicich pulka aut, v metru dvojnasobek lidi. Ale ono to dlouho nevydrzi...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jo, já jsem vybil i3 při -15 asi na 70 km. Jeli jsme na hory. Ale to byla verze s REXem bez tepelného čerpadla. A navíc bez předehřátí, nebylo na to dost času, takže jsme přišli o dost velkou část dojezdu jen na počáteční vyhřátí auta. Zatím musím říct, že se i3 drží statečně a při teplotách kolem nuly s předběžným vyhřátím dá i 140 km.

Obrázek uživatele Kuk

A jel si většinu doby 120?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Jasně, že ne. Taky mám ovšem skoro poloviční baterku, že...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jo v jake matematice je 22 skoro polovina z 28? V BMW mas baterku vic jak trictvrtinovou ne?

Obrázek uživatele Josef

Využitelných 18. Předpokládám, že 28 je také využitelných.

stara i3 ma 18kW vyuzitelnych? Jezismarja pano na nebesich to snad neni pravda, v dobe kdy ma tesla 90kW si to slavne BMW dava s 18ti like a boss.

Obrázek uživatele Josef

Na své určení si to dává docela dobře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybych nevěděl co s prachama (tj. mít 30mega+) tak o i3 uvažuju (hezčí jak Leaf tak jak se říká stěží kolem komína) a jako doplněk k Tesla S dobrý (mít 50mega+ beru Xko:)). Protože mám firmu+bankovní konta v hodnotě pouze cca 10mil tak čekám na Model 3.

Obrázek uživatele ozana

Abych si mohl koupit jednu káru za mega, tak musím mít na účtu třicetinásobek?!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jako druhou káru k Tesla S by to chtělo těch 30mega...samo nechci pak už pracovat což s 10ti porad nějak musím:(.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nikdo netvrdi, muzes si ji samo koupit i kdyz jsi v minusu....

Obrázek uživatele Kuk

Von to právě chtél "pálit" po dálnici a nejet na spořínka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Já vim, ale pálit po dálnici je něco jiného než jet 120 km/h ;)

Obrázek uživatele Kuk

Proto jsem to taky napsal do uvozovek protože jsem tím myslel těch 120 a ne 100 nebo třeba 90 ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pálit po dálnici by bylo pro mě 140-160km ale pro jiné typany tak 180km+ a to by byla spotřeba tak 40kW/100km. by mě zajímala spotřeba třeba Tesla S při konstatní 180km...kdysi jsem viděl nějaké video s 200km/h jestli to po přepočtu pak s 85kW ujede 140km tak mě opravte... .

Bylo by docela vhodne udelat porovnani mezi Leaf 30kWh a Ioniq 28kWh. Mozna, ze Ioniq ma lepsi koeficient odporu vzduchu, lepsi elektroniku, lepsi motor a tudiz se skoro stejnou baterkou dojede mnohem dal. Mozna, ze mame stare predstavy o efektivite novych EV.
Take se priklanim k nazoru, ze Ioniq dostane v 2017 vetsi baterku. Pak to bude fakt dobry kauf.

Tady je docela zajímavý test a srovnání:
http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/svezli-jsme-se/srovnani-elektromobilu-5x-na-elektrinu_45493.html

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak i papirove ma lepsi dojezd, pri lepsi aerodynamice se to projevi hlavne pri vyssich rychlostech...

Prave by to chtelo proverit ten papirovy dojezd. Ze zkusenosti s Leafem to nevypada ze by Ioniq byl tak dobry. Mozna ale diky lepsi elektronice a motoru se to zmenilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tesky elektrickeho ioniqu uz jsou par mesicu na zahrnaicnich serverech, mam pocit ze tam psali ze co dojezdu je docela dobre (samo porad je to NECD dojezd tje v realu obtizne dosazitelny)...

Obrázek uživatele Kuk

Testy od majitelů?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zkus trikrat hadat od koho ty testy muzou byt, kdyz se jeste neprodava....

Obrázek uživatele Kuk

No vidíš, to jsem se ti právě snažil naznačit že jsou to testy naprd ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do 40kW baterky je to stejně je o ničem. Ale přijdou noví bojovníci a ti už se nezastaví:).

Obrázek uživatele Kuk

Norové zrovna hlasí že dojezd Ioniqu v jejich mrazíkách činí 217 km.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to určitě.... na leafu 24Kw nenajedu v dnešním počasí a pokud jedu jak ostatní a nemám rovinatý teren ani 100km...Celý to auto silně lže hlavně o dojezdu a prům spotřebě.
jestli s tím hjondé... jedou po rovině a všici 70 tak možná...

Obrázek uživatele Kuk

Prodávám jak jsem nakoupil. Přečti si výše Jurgenův test, dostal se na dálnici na reálnejch cca 148 km.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Jupí :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Hyundai Ioniq lze objednat čistě elektrickou a hybridní verzi.
A co si ho nejdříve prohlédnout?? Víme kde stojí na autosalónu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Slovensku som ho videl už pred cca 2 mesiacmi u dílera vo Zvolene, hybrid. Predpokladám, že aj v ČR by mal byť k obzretiu, keď aj u nás je, a to ZV nie je nejaká metropola.

Obrázek uživatele M.Krupka

:-) Super. Jedu do Zvolena. Mám to kousek. Jen cca 670km. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,

poradi mi prosim nekdo - uz jsem zkousel psat i do Hyundai, bo si nevim rady (ale zatim jsem nedostal zadnou odpoved) - zkousel jsem si nakonfigurovat toho ioniqa, abych si ho koupil, ale jaksi mi nejde zvolit velikost baterie jako u Tesly. Porad mi tam vyskakuje pouze malicka baterka o velikosti 28kWh. Prosim o radu, jak nastavit baterii alespon o velikosti 50kWh.

Dekuji

Zbyšek

tak si kupte teslu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tezko u auta se ctvrtinovou cenou ocekavat obdobne parametry...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

So štvrtinovou cenou, akože oproti komu ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oproti te tesle, o ktere se mluvi v prispevku na ktery jsem reagoval, ze by?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkedy je základná cena Tesly 127 000€ ???!!!
Pre tvoju informáciu Teslu kúpiš od zhruba 2 000 000Kč s Dph. To je 4 krát tolko ako 850 000Kč pravdepodobne bez Dph?! Stále iba kritizuješ Teslu, ale argumenty máš nulové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Ioniq rekl bych ze realne koupite za 800 (za cenikovou cenu se realne zadne auta neprodavaji mimo teslu) cena je samo s dph. V nejvyssi verzi bude do milionu.
Tesla zacina na 2,1 milionu a konci na cca 4,5 milionech, tj ano, rekl bych ze cena ioniqu je cca ctvrtionva oproti tesle

Zbytecne se hadat o faktech.
IONQ zaklad = 860 000kč s DPH
Tesla zaklad = 2 115 000kč s DPH
Vysledek :
Tesla v zakladu je ani ne 2.5x drazsi.

2,5 != 4

Za ceníkovou cenu se kromě Tesly prodává i BMW i3/i8. Nikdo vám nedá ani korunu slevy u aut, které jdou do výroby.
Prodej totiž neprobíhá přes dealery, ale prodává to přímo BMW a dealer je čistě jen v roli jejich agenta.
Maximálně vám dealer dá nějaké příslušenství zdarma ze svého (resp. ze své provize), ale BMW nedá slevu ani náhodou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vidim že Ioniq bránite ako sa da.
OK, cena je nižšia ako Tesla, ale všimnite si aktualnych noviniek.
Bolt ma 60kWh baterku a stoji skoro to iste ako Ioniq.

Auta s baterkou pod 30kWh a cenou nad 35.000Eur tu jazdia roky.....predavaju sa pramalo, tak načo sa k nim teraz hyundai pridava? NECHAPEM.

Dajte tam 45kWh, ponechajte cenu, pockajte na dotaciu na Slovensku 5000 Eur a prvych 1000 aut si objednaju len Slovaci v roku 2017 a určite budu tvorit zlomok celkovych predajov.....vlastne som zabudol, to by ste museli mat dost bateriek a na to by ste museli použit hlavu tak 5 rokov dozadu....hold smola, mysleli za Vas iny.

pekny večer

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mne prijde, ze uvade na trh produkty, ktere jsou v zasade srovnatelne s konkurenci je naprosto normalni, jen u EV maji ted lidi pocit, ze uvadet na trh neco co neni zasadne lepsi nez konkurence je nesmysl (neni, kor kdyz prima konkurence je letity leaf, na kterem je to videt a pak akorat egolf), dalsi konkurence dorazi za rok (bude vyznamne lepsi ale taky vyznamne drazsi - Opel Ampera - E).
Navic hyundai asi ani nechce prodat statisice kusu elektrickeho ioniqu, je to porste prvni vlastovka, na ktere si testuji technologie v realnem provozu a se zakazniky, vsehcny automobilky na to jdou timto zpusobem, nikdo nejde s prvnim modelem na statisicove serie...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže u auta lidi chtějí primárně použitelnost. A auto, které reálně neujede 200 km v zimě se zapnutým topením je problém. Tedy je to problém, pokud to stojí 900k. Pokud by to stálo 400k, tak už to problém není.

Pokud budou stát elektrická auta s dojezdem 100km bez všech těch "super" přidaných blbostí 400k, tak se jich jen v čechách prodá 10 tisíc za rok. Já osobně znám minimálně 30 lidí, kteří by se v takovém případě klidně zřekli spalovacího auta a šli do nového elektrického. Ale to jsou lidi co denně dojíždějí 30-50km do práce a počítají si náklady na dopravu.

Obrázek uživatele ozana

Proč nového? Kterákoliv elektrická ojetina za 250-350tisíc těch 100+km dá levou zadní. To už mohli dávno jezdit.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

+1

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No obecne jo, ale jaksi elektricka konkurence na to neni nijak zasadne lepe ne ioniq, takze proste s ohledem na aktualni situaci na trhu mi to prijde jako odpovidajici produkt (na nejake masove prodeje s tim pilotnim modelem stejne nemaji ambice, ani kapacity na vyrobu/nakup baterek)...

proste na teslu to nema. reknete rovnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v čom to má na Teslu?

no, v nicem.

Obrázek uživatele ozana

Zkuste to znovu za 500 až 1000 dní.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Pro mě osobně je to jasné - dokud se elketřina v ČR bude vyrábět tak, jak se vyrábí do teď (viz http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/), tak je mi úplně jedno, kolik hybridů a elektroaut tu je. Ekologizaci dopravy to přinese jen velice malý přínos. bohužel...dokažte mi opak

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím,
potřebujeme ty uhelné elektrárny zavřít. Pro českou spotřebu by měli stačit dukovany + temelín + nějaké ty OZE. Pro jistotu bych přidal 2 jaderné bloky ať je nějaká rezerva

Stačí si uvědomit, že pouhá rafinace jediného litru benzínu spotřebuje kolem 1,6kWh elektřiny, a rázem další důkazy netřeba (a je jich mnoho, ale nejsou tak křiklavé).

Obrázek uživatele Josef

Nesmysl. Copak jde o CO2? Z komínů elektráren jde převážně CO2. A to nikoho netrápí. Co mě trápí jsou NOx, prachové částice apod. A to elektromobil moc dobře splňuje.

Obrázek uživatele Kuk

Ten tvůj odkaz je blud. Kliknul jsem na to v 9 večer, venku tma jako v pytli a tam to píše fotovoltaika furt vyrábí, asi nahodily benzínový generátory :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zkus nemit za kazdou cenu polovinu vsech prispevku na foru, ale cist i ta mala pismenka na konci:

Data o výrobě pochází z roku 2015 a využivají průměrných hodnot výroby. Nejsou zohledněny výkyvy ve výrobě jednotlivých zdrojů.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Copak už ti dojely baterky v robertku? :)

Zkus si někdy přečist i ty větší písmena "Od Vašeho příchodu elektrárny v ČR běžně vyrobí:"
To že to pro nočního návšteníka nedomysleli už žádnejma drobnejma písmenkama holt nezachráněj :))) Nemaj inzerovat :)) Nápad ok, ale...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám pre teba jeden pokus, aby si zistil aký malý prínos má elektromobilita. Zatvor sa do garáže s nastartovaným elektromobilom na hodinu a potom urob to isté so spalovákom. Uvidíš ten rozdiel.
vlastne neuvidíš :)))

Mám pre teba jeden pokus, aby si zistil aký malý prínos má rakovinosrackomet.
Zapni u spalovaku klicek a pak obema rukama chytni privod paliva (resp. privodni a vratne potrubi, at me tu nikdo nelyncuje za nepresnost) a potom urob to isté s EV. Uvidíš ten rozdiel.
vlastne neuvidíš :)))

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neudělá to nic. Chytil jsem do ruky nezaizolovaný + a - u Peugeota 106 a vůbec nic jsem necítil. Bylo tam 120V stejnosměrných. Tak teď je řada na vás s tím nastartovaným spalovákem v garáži. A pak dejte vědět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

My to vyzkoušíme až po vás. Po tom co si zavedete do garáže aspoň trochu z toho sarjajtu z komíma Prunéřova a Chvaletic. Souhlas? Schválně kdo to dá dýl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže ten sajrajt z Prunéřova a Chvaletic potřebujete i vy, protože na výrobu 1 litru benzinu je potřeba 1,2 až 1,4 Kwh elektřiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak schválně pojďme počítat. Jen třeba ty děsně ''škodlivé'' emise CO2. Já benzínová 1,6 a vy čistý elektromobil. Na výrobu 1kwh v uhelné elektrárně se vyrobí 1kg CO2. Při energetickém mixu uhlí/ostatní elektrárny 60%, to dělá v ČR 0,6 kg CO2 na 1kWh. Já mám spotřebu (zima) 8l/100km a je to reálná spotřeba, žádné tabulky. Tedy 8l x 1,4 kWh (potřebných na výrobu 1l benzínu) x 0,6 kg CO2 na kWh mi zatíží benzín o 6,7 kg CO2. Plus spálením 8l benzínu v motoru vyrobím 18,7 kg CO2/100km. Dohromady na ujetí 100km vyprodukuji i s rafinací 25,4 kg CO2. A to se vším komfortem-topení v zimě, klima v létě, rádio,výhřev zrcátek, osvětlení. A teď vy. Průměrná spotřeba EV 15kWh/100km. Souhlas?. Ale pochybuji, že v tom je započtena spotřeba na topení. Jen samotná jízda a osvětlení. Takže ať srovnáme laťku na stejnou úroveň tak těch 100km ujedeme za 1,5h a topení by mohlo jet na polovinu cca 750W? Snad mě nikdo neukamenuje. Tedy navíc připočteme navíc 2,25 kWh. Takže na přesun na trase 100km s nějakým jízdním komfortem spotřebujete 17,25kWh. A nezapomeňme na účinnosti-nabíjení 85%, samovybíjení -10%. (A nepleťte mi do toho, že mě se taky samovolně odpařuje benzín z nádrže. Všechny výpary zachytává nádobka s Aktivním uhlím, která se regeneruje při akceleraci). Na pokrytí ztrát nabíjení tedy připočteme navíc 25% a jsme na 21,56kWh reálné energie dodané do baterie na 100km. Snad by mohlo i odpovídat. To je 12,93 kg CO2 na ujetí 100km. Takže ve výsledku vydržíte v té garáži jen o polovinu déle-a to za předpokladu, že nedojde k nečekané odstávce obou ''ekologičtějších'' jaderek. To už jen výpočet zhoršuje, ale si netroufnu tvrdit o kolik. PS: Chtěl jsem přidat i odkazy, ale mám smůlu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milý pane, asi nejsem zdaleka takový odborník, jako vy, ale po vašem důkladném rozboru by mě zajímaly ještě některé další maličkosti. Samovybíjení 10% asi znamená, že pokud má akumulátor kapacitu 100Ah, že po ztrátě 10% ji bude mít jen 90Ah. Ale za jak dlouho ? Za den, týden, měsíc, či rok ? Jaké bude samovybíjení za hodinu a půl jízdy ? Dále teď právě jsem četl, že moderní uhelné elektrárny mají 846 gramů CO2 na kWh, tedy 0,846 kg na Kwh, nikoliv uváděný 1 kg. Pokud berete podíl výroby elektřiny z uhlí 60%, tak vězte, že v roce 2013 tento podíl byl 48% a neustále se snižuje. Tedy přepočtový koeficient by měl být 0,846x0,48=0,4. A ještě taková maličkost, z výfuku vám jde jen "neškodný" sice problematický pro ozonovou vrstvu CO2, nebo i jedovatý CO a škodlivé dusíky NOx, popř. saze ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co třeba mráz. Ten nekrátí kapacitu akumulátoru? A ohledně energetického mixu koukam rok 2015 Fosilni elektrárny-hnědé,černé uhlí,ropa,plyn,odpad.. 55,1%. Dobře o kousek došlo k poklesu. Místo 60 tedy jen 55%. Tedy pardon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, tak už jsem se na ten rok 2015 podíval. Je tam 55% proto, protože došlo k odstavení dvou bloků v Dukovanech a rovněž byl odstaven Temelín. Proto tentokrát jádro vyrobilo méně a muselo se to nahradit uhelnou elektrárnou. Ano, mráz snižuje kapacitu akumulátorů. Jenže pokud ty akumulátory odnesete do tepla a necháte je ohřát, kapacita se obnoví. Kam se ztratila ta elektřina z akumulátoru ? No nikde, přeci se zase objevila zpět. Mráz nemá nic společného se samovybíjením akumulátoru, pouze snižuje tu kapacitu, ale ta elektřina v aku zůstává. nemusí se tam tedy znovu cpát nabíjením. Ještě podotýkám, že bohužel nemám žádné auto na elektřinu, se kterým bych jezdil a velmi rád nahradil našeho čmouda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebojte, já bych spalovák taky rád nahradil EV, álee jsem pro střizlivé uvažování, zvlášt při tak závažném kroku, jako je přechod osobních vozidel na elektřinu. Ať neskočíme z deště pod okap. A myslím si, že udělat podobný výpočet i pro LPG a CNG, dostanu se hodně blízko k EV dobíjených z naší sítě. Bohužel si musíme přiznat, že dokud ČR pojede z 50-60% na fosilní elektrárny. Je to trochu k ničemu. Třeba jen ten fakt, že spálíte v uhelce s účinností 35% uhlí, to pošlete přes celu republiku s nějakými ztrátami a a dál se ztrátou nabijete AKU a zase ten zpětný převod AKU-El.motor-Kola. To je zatím jen plýtvání energií. Ten kdo má vlastní FVE, tomu je to jednu, ale kolik takových majitelú je? Není prozatím rozumnější to fosilní palivo rovnou spálit ve spal. motoru s účinností taky 35% a rovnou poslat na kola? To se nebavím ceně a dojezdu EV. Líbí se mi třeba rekuperace, to si u spalováku můžu opravdu jen nechat zdát. Joo při spalováni v motoru vznikají emise, ale to právě i v těch elektrárnách-oxidy siřičité popílek, CO2.. a to část určitě projde i skrz ty jejich filtry. Celkově se to bude blížit těm filtrům ve výfuku. Je určitě správná věc, že si mezi sebou začinají konkurovat výrobci EV, jen směle do toho. Ale prozatím bych se snažil minimalizovat škody na ovzduší. Třeba jako zvěrstvo považuji naftu do města (Dieselgate), on ani ten benzín není super výhra. Je ale pořád o krok ''čistějši''. Nejvíc top co je tak zhruba konkurenceschopné (dojezd, cena) je v současnosti LPG,CNG. Taky alternativní palivo. Proto bych nasadil třeba na 10 let pořádné daňové zvýhodnění na tohle palivo. Zase taková ''špína'' ten motor není. EV se snad do té doby budou i konkurence schopné. A naše vláda by se měla konečen usnést na opravdu dlouhodobé energetické koncepci na takových 100let. Zatím jen přešlapuje nesměle ma místě. Přistavíme Temelín, nebo zůstaneme u uhlí, podpora Smart gird sítě? Mě třeba nikdo nevymluví, že jestli chceme stabilní síť, tak v ní musí běžet roztočené generátory v elektrárnách a zbytek odlehčovat lokálně rozmístěné FVE na střeše. Ty chytré sítě budou sice zajímavé, ale samy o sobě docela nestabilní. Schválně kdo z majitelů EV ho bude použivat pro stabilizaci sítě, asi jen jako spotřebič při nabíjení za nízký tarif, ale dodávka do sítě, která je taky občas potřeba? Moc málo lidí. Bohužel podobný případ je i podpora FVE. To Bursík taky podělal. Místo podpory střešních lokálních FVE, musela ČR podpořit ty velké parky-zase špatně. Doháníme to bohužel až teď. To vše je promarněný čas a nejde teď říct, kupme si teď všichni EV, zavřeme všechny elektrárny co něco spalují a hlavně zavřeme jaderky. Vony nám to větrníky a kolektory naženou. To dopadneme jako v Německu, baba Merkelová populisticky zavřela jaderky a teď jim dost chybí.
Snad se tohle dá brát jako rozumný názor.

Obrázek uživatele ePavel

Ostatně byl to konkurenční argument proti Teslově střídavému proudu, že je to hrozně nebezpečné, kdežto ten stejnosměrný je OK.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Kuk

https://cdn.meme.am/instances/500x/64720421.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja takéto pokusy robiť nemusím, kedže viem aký prínos má elektromobil. Na rozdiel od teba ho denne používam.
Vieš aký je rozdiel medzi striedavým a jednosmerným napätím? Asi nevieš, preto si napísal takú somarinu. So suchými rukami sa ti pri jednosmernom napätí 350V nič nestane. A k tým káblom od beteriek sa tak lahko ani nedostaneš, na rozdiel od paliva v sračkomete. Takéto argumenty mal aj svojho času aj Edison

Pekný večer.

Uz jsem to tu psal asi 10x, tak jen strucne (zajemce si urcite najde). EV jsem chtel, zkusil, nekoupil, protoze pro moje pouziti v soucasne podobe nevyhovuje (na "denne pouzivam" mam ekologickou verejnou dopravu). Uvidim pristi rok.

Do trolovaci diskuze se s dovolenim poustet nebudu. Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Do trolovaci diskuze se s dovolenim poustet nebudu. Dik"

Tak preco sem pises?

Obrázek uživatele Kuk

Trol křičí chyťte trola! :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V EV jsou jednofazove motory? Jdi se vyvencit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde som písal o jednofázových motoroch?! Mal by si už ísť do hajan :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne. Ony se totiz trifazove motory toci stejnsmernym proudem. To snad fakt jedine na Slovensku. :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sa dá liečiť, ale treba začať, čo najskôr... :)

Obrázek uživatele Kuk

Začni si elketriku vyrábět sám. Jestli sis nevšim o kolik se zlepšila kvalita vzduchu a prostředí od 89 tak si ztracený případ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

schvalne o kolik? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podstatně

Obrázek uživatele M.Krupka

Proč podporovat dopravní prostředky auta, motorky, trolejbusy…. na elektřinu?
1. nekouří
2. nevytváří smog
3. šetří naše plíce
4. nedělají hluk
5. nepotřebují benzín, naftu
6. neznečisťují řeky a moře od ropných látek
7. nehrozí únik oleje ani benzínu do kanalizace (elektromobil nepotřebuje ani olej ani benzín)
8. podporují domácí dodavatele elektřiny(vodní elektrárny, solární elektrárny…..)
9. podporují domácí společnosti zajištující přenos elektřiny
10. podporují malé společnosti montující rozvaděče, jističe…. elektrikáře
11. mohou jezdit na obnovitelné zdroje elektřiny
12. pomůžete tím nastartovat nový obor (akumulace elektřiny)
13. mohou snížit CO2, oteplovaní země
14. nepodporujete tím Kuvajt, Katar, Saudskou Arábii, Rusko a jejich nesmyslné utrácení (zimní sjezdovky na poušti, zlatá auta, zbrojení….atd.)
15. snižují naší závislost na ropě z Ruska
16. elektřinu lze získávat mnoha způsoby, zatímco u paliva jste odkázán na neobnovitelný zdroj, jehož dlouhodobá dostupnost je pochybná
17. dnešní války(např.v Sýrii) se vedou o naleziště ropy a ropná pole, elektromobily snižují spotřebu ropy

Je to málo důvodů?
Viděl jsi někdy na vlastní oči havárii?
Občas se podívej za plot svého domu, aby jsi pochopil svět a všechny souvislosti.

Jak dlouho se bude v ČR vyrábět elektřina z uhlí? Copak to v budoucnu nebude nejdražší zdroj elektřiny, který nebude schopen konkurovat jiným zdrojům? To že dnes je 45% el.energie dnes z uhlí, neznamená, že to za deset let bude jen třeba 5%.

brilantni argumentace. jen prisla o 10 let drive ;)

Obrázek uživatele ozana

Všechny ty body platí už dnes.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

On se ten vozový park vymění dříve?

Dám si tu práci, i když odpovědi jsou známé a mnohokrát prověřené.

-- Výrazně se zlepší životní prostředí ve velkých aglomeracích, kde lokální emise z automobilů dosahují 60-80%, podle toho, jak se podařilo zabezpečit stacionární znečišťovatele (bytové domy na vytápění tuhými palivy)
-- Celková spotřeba energie je vzhledem k vysoké účinnosti celého cyklu asi poloviční, možná třetinová při výrobě v konvenčních zdrojích (spalovací motor má účinnost asi kolem 7%, pokud se započte energie na těžbu dopravu a zpracování paliva v rafinerii)
-- Obnovitelné zdroje vytváří možnost využití zelené energie i u nás levným nákupem od sousedů a tento trend bude pořád výraznější

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spocitej si ucinnost EV a zahrn prosim i tezbu uhli, jeho dopravu do elektrarny a jeho spaleni i prenosovou soustavu. Budes dost zdesen. Je to jeste mene.

A ty society to samé pro spalovače. Těžbu ropy, její dopravu, výrobu benzínu, jeho dopravu. Budeš zděšen, že je to ještě méně než pro elektřinu.

Nezapomeň započítat i ekologické katastrofy po haváriích ropných tankerů, výbuchy ropnych vrtů, atd. Dále nezapomeň připočítat ty same věci o kterých píšeš, tj. těžbu uhlí, jeho dopravu a spálení a ztráty vpri přenosu. Protože kupodivu benzín se na čerpacích stanicích neobjevuje nějakým kouzlem, ale musí se vyrobit. A k jeho výrobě potrebujes také mezi jinými i tu tvoji "špinavou" elektřinu.

Kdyz budete počítat skoro všechno jak pro benzín tak pro elektro, tak se dostanete s účinností na tak malá čísla, že budete překvapeni. Nicméně elektro v tomto srovnání vždy vychází o několik jednotek lépe. A co je důležitější, do budoucna se to bude více a více zlepšovat, v závislosti na rušení starých špinavých elektráren. U spalováků to bude stále skoro stejné. Hlavní část-ropa se nemění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro ropu to vychazi stale daleko lip. Je mi lito. Jestli ono to nebude tou jeji energetickou hustotou,ze jo?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro ropu, respektive výrobu benzinu to nemůže vycházet líp, než na elektřinu, už jen z prostého důvodu, že na výrobu jednoho litru benzinu je zapotřebí 1,2 až 1,6 Kwh elektřiny. Tudíž čím by byla výroba elektřiny méně ekologičtější, tím je taky méně ekologičtější výroba benzinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem to psal v jiném vláknu. Elektronadšenci si neuvědomují, že s elektromobilem spotřebovávají energii, zatímco s klasickým konvenčním autem, spotřebovávají přímo palivo a to je velký rozdíl!
Pokud někdo chce srovnávat EV se "spalovákem" v jeho dopadu na životní prostředí, musí od začátku.
Ne, že EV nemá žádné emise, ale vždy počítat, jak byla ta "čistá" elektřina vyrobena.
Nejsem odpůrce EV, jen nejsem zaslepen, jako někteří tady na fóru.

*facepalm*

Ok, až pojedete tankovat "přímo palivo", vemte mě prosím sebou. Jezdíte na sibiř nebo do Perskýho zálivu,

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě takováto demagogie elektromobilismu nejvíc škodí.

Přesně tak.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud ze sebe hlupáka jenom neděláš, tak věz, že pro palivo (LPG) jezdím k nejbližší pumpě. Protože i když je rafinováno, dopravováno, čerpáno... je to pořád palivo.
Zatímco elektřina, i když je transformovaná a akumulovaná, je pořád energie.
Ale k pochopení toho musí mít člověk alespoň minimální inteligenci.

A výsledkem je, světe div se, auto jede.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochopil.
jsou lidi, kterým se řekne: "podívej, tohle auto jede a nekouří se mu z výfuku".
A oni:" Hurá, to zachrání celý svět! Dáme na to dotace".

Obrázek uživatele Kuk

Kdy už se zrušej ty dotace fosilních paliv?
10 milionů $ za minutu je krapánek hodně.
http://www.imf.org/external/pubs/cat/longres.aspx?sk=42940.0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pet milionu korun za hodinu jde do zeleneho tunelu jenom v ramci CR. Celkem uz uz bilionu korun. Kde je vysledek? FV a vitr jsou na mene nez 2%. Je potreba dotovat vice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)))))))))

Obrázek uživatele jurazhor

haha,tak historickej argument jsem už dlouho nikde neviděl,
prej přímo palivo,haha

---

jurazhor

Obrázek uživatele Kuk

Už si někdy zkoušel sledovat dopad spalováku na životní prostŕedí od toho začátku? Asi ne viď.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vim jak vypada krajina po tezbe uhli a medi.

Obrázek uživatele ozana

A jak vypadá po těžbě ropy?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajed do Hodonina, podivej se sam.

Obrázek uživatele ozana

Hodonín je stará technologie, vytěžilo se co vyteklo samo. Těžba ve velkých hloubkách na moři a ropné písky, to je maso.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha,nevypada to tam dost spatne,to se nam nehodi :) Fajn,povrchova tezba lithia a medi nam to vynahradi. Jo jeste to hnede uhli,aby se dalo nabijet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to jim tam nezapomeňte přidat i neobyvatelné zóny po výbuchu jaderné elektrárny třeba-Fukušima a Černobil.

A jak asi dopadlo more a pobrezi když BP bouchnul ropný vrt? Jak pekne vypadá když se potopí ropný tanker? Proti Tomu je krajina po těžbě uhlí ráj.
A to hnědé uhli potrebujes i pro výrobu benzínu, takže spalovak má 2 komíny o proti elektrice.

Všechno na spalováků je horší. Nechápu zaslepený lidi co je můžou obhajovat. Elektro není čistý, což nikdo ze zastánců elektra nikdy neříká, ale je o dost čistší než spalovák, coz musí, pro každého kdo má rozum v hlave, být jasné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že zastáncí elektra melou o jakýchsi nulových emisích furt a skutečné dopady jejich výroby a provozu si neuvědomují. Přitom nejde jen o uhlí. Těžba rud uranu pro jaderky a lithia na baterky, které mají podíl prvku kolem procenta, jejich vyluhování kyselinou a kontaminovaná hlušina z tohoto procesu vyplývyjící, povrchová těžba mědi, to vše je pro ně nějak záhadně čisté. Již bylo spočítáno, že třeba na emise CO2 vychází elektromobily hůře než auta se spalovacím motorem. Elektromotor je bez debat správný pohon, ale se současnými technologiemi jednoduše ekologičtější není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

....... Již bylo spočítáno, že třeba na emise CO2 vychází elektromobily hůře než auta se spalovacím motorem. ........Melete hovadinu.Vy sám potřebujete na vyrobení litru benzinu jeden a půl KWh elektřiny.

Obrázek uživatele Kuk

Bež si stěžovat na Ministerstvo průmyslu a nezapomeň jim zatrhnout ty Terawatty vyvezený elektriky.

Pak se zavři s rodinou do garáže, nastartuj a rozjímej o ekologičnosti provozu...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muzete se pridat na strese Prunerova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Meleš hlavně ty. My jezdíme a neřešíme kraviny. Ale dík za vysvětlení, že výroba elektřiny není bezemisní, to jsem fakt nevěděl. Asi si teda půjdu zítra koupit spalovák, abych byl co nejekologičtější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rado se stalo. Jsen rad,ze jsme se domluvili.

Obrázek uživatele ePavel

A co takhle těžba a zpracování platiny. Aby bylo na katalyzátory... A jak je to panečku energeticky náročný proces...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vsak v tech obvodech EV je ji az az.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon