Elektromobil Hyundai Kona Electric si získává oblibu po celé Evropě

redakce - 15 Listopad 2018

Nový elektromobil Hyundai Kona Electric již získává po svém úspěšném představení v létě 2018 prestižní automobilová ocenění. auto elektromobil Hyundai Kona Electric

Kona Electric je oceňována za cenovou dostupnost, provozní vlastnosti, využitelnost a design
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobil Hyundai Kona Electric úspěšně rozptyluje obavy z dojezdu přesvědčivými výsledky v testech, pořádaných významnými evropskými periodiky. „Velký počet prestižních ocenění, která již získal náš model Kona Electric, potvrzuje jeho vedoucí postavení v této třídě,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.

„Kona Electric je výsledkem našich rozsáhlých zkušeností s vývojem velmi hospodárných ekologických automobilů a novým milníkem v segmentu elektromobilů. Kona Electric, kombinující karoserii SUV a elektrickou mobilitu, je opravdu automobilem bez kompromisů, který upevňuje naše vedoucí postavení v oblasti budoucí mobility.“

Hyundai Kona Electric ujela v mnoha nezávislých dálkových testech mnohem dál, než je oficiálně uváděný dojezd 482 kilometrů podle metodiky WLTP. Trasa jednoho z prvních testů dojezdu vedla do Francie, na pařížský autosalon 2018. Pět vozů Kona Electric, každý se dvěma novináři, překonalo vzdálenost z Frankfurtu do Paříže. Maximální dosažený dojezd byl 506 kilometrů s průměrnou rychlostí 75 km/h.

V testu, který uspořádal největší německý motoristický časopis Auto Bild, dosáhl model Kona Electric maximálního dojezdu 613 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Následně testovací řidiči francouzského internetového motoristického portálu Caradisiac stanovili ještě pozoruhodnější rekord u příležitosti autosalonu v Paříži. Kona Electric ujela na jedno nabití 734,4 kilometru, a porazila tak všechny ostatní elektromobily konkurenčních značek.

Hyundai také dosáhl vynikajících výsledků ve Velké Británii. V prvním testu dojezdu elektromobilů s označením „Real Range“ (reálný dojezd) motoristického časopisu What Car?, který byl uspořádán po vzoru testů „True MPG“ (skutečná spotřeba paliva) vozidel se zážehovými a vznětovými motory, dokázala Kona Electric ujet za reálných podmínek 416,8 kilometru na jedno nabití akumulátorů, což byl nejdelší dojezd mezi všemi testovanými elektromobily.

Kona Electric, vybavená sadou akumulátorů s kapacitou 64 kWh, byla testována společně s 13 dalšími vozy s nulovými emisemi na zkušebním polygonu Millbrook, a to na zkušebním okruhu, který zahrnuje rozmanité provozní podmínky.

Významná ocenění v Evropě za zpřístupňování budoucí mobility širokým vrstvám motoristů

Hyundai Kona Electric byl již v únoru 2018 vyhlášen jako „inovátor“ v každoroční britské anketě Fleet World Honours. Toto první ocenění pro zcela nový model Kona Electric bylo začátkem úspěšného příběhu již před jeho oficiálním uvedením na trh v roce 2018. Podle poroty má inovativní charakter tohoto vozu potenciál proměnit elektrickou mobilitu v mainstreamovou záležitost.

V červencové anketě Auto Express New Car Awards 2018 obdržel Hyundai několik ocenění, včetně titulu „Affordable Electric Car of the Year“ (Cenově dostupný elektromobil roku). Model Kona Electric se prosadil v konkurenci modelů Nissan Leaf a Volkswagen e-Golf. Porotci jej chválili za dlouhý dojezd na jedno nabití akumulátorů a dostupnou cenu.

Také na Pařížském autosalonu 2018, jedné z největších akcí automobilového světa, udělila odborná porota, sestavená francouzským internetovým technickým magazínem 01net.com, modelu Kona Electric ocenění „Elektromobil roku“ na základě jeho nejlepšího poměru cena/výkon.

První elektromobil Hyundai v segmentu malých SUV byl rovněž jmenován „Nejlepším ekologickým vozem“ v britské soutěži Parkers New Car Awards 2019 díky svému excelentnímu dojezdu, vynikající využitelnosti v každodenním provozu, přitažlivému designu a cenové dostupnosti.

Zákazníci tak mohou o elektromobilu vážně uvažovat dokonce i jako o svém novém rodinném automobilu. Dalšího úspěchu v soutěži ekologických vozidel dosáhla KONA Electric v České republice. Na výstavě Escape6 Prague Car Festival obdržel model KONA Electric ocenění „Green Car of the Year“ (Zelený vůz roku).

Hyundai Kona Electric je auto, které kombinuje progresivní styl SUV značky Hyundai a elektrický pohon s nulovými emisemi. Vozidlo je prvním zcela elektricky poháněným malým SUV na evropském trhu a nabízí výjimečně dlouhý dojezd až 482 kilometrů podle zkušební metodiky WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Problém s jménem Kona. V portugalštině to znamená Milošovo oblíbené slovo k*nda, takže portugalsky hovořící lidé co to budou potkávát v neportugalskejch státech (v Anglii jich je třeba 100 000) se budou dosti ošívat. :)
V Portugalsku to přejmenovali na Kauai.
https://www.k-international.com/blog/hyundai-kona-translation-fail/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Poskládal jsem svou postavu na zadní sedačku a kupodivu to nebylo až tak tragický jako třeba u Jaguaru iPace.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Alien5

OFF : Tak uz jsou v mlade boleslavi zprovoznene dalsi 4 nabijecky viz plugshare. Vse skoda energo ja hlavne vitam tu u bazenu jezdim tam pravidlene :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Pristi rok prijde Kia Niro EV se stejnou technikou a vetsi kastli. To bude uz poradna kara. Ale Tesla 3 je dle meho pohledu porad nejnejnej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, uvidíme ale jak bude u obou dodání a hlavně České ceny u T3:((

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je nejnejnej a nikdo tady s ní ještě nejel :) Na americké recenze bych se spolehal jako na slovo Inda. Cena TM3 bude podle mě kolem 45-70 tis. EUR dle výbavy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud tedy srovnáme "ceny od" Kony 64kWh a Modelu 3 mid range 62kWh v ČR tak předpokládám, že by to mohlo být 1.055.000,- s DPH versus 1.415.000,- s DPH....a každý ať si sám zhodnotí co preferuje.

A přidáme že model 3 ti reálně dodají v březnu 2019 a Konu (možná) v březnu 2020 :D

Obrázek uživatele Ivo

Kam chodite na ty moudra? Kolega si Konu 64 kWh objednal 5.11.2018. Už zná VIN a dodání bude do 15.12.2018!!!
Je pravda, že vzal barvu jakou mu nabídli, ale TM3 je zatím sen a na E-golfa jsem čekal 8 měsíců.
Testovací Konu jsem protáhl na konci minulého měsíce po dálniční trase Praha, Brno, Ostrava, Katowice, Wroclaw, Drážďany, Praha.
Při tempomatu na 130 až 140 km/h byl průměr za celou trasou do 19 kWh/100km. Takže po dálnici 300 km naprosto s rezervou.
A to mi, fanouškovi evropských značek, přijde ponižující...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na model 3 je fronta statisicu rezervaci, a pres to mi ho dodaji v breznu? Nedodaji v breznu nahodou (s trochou stesti) prvni auta tem, co si dali rezervacku skoro 3 roky nazpet?

Evropské rezervace budou tak 150 tisíc a z toho bych odhadl tak 50 tisíc lidí ochotných zaplatit za ty nejvyšší verze za amerických 50+ tisíc dolarů. Tesla bude cílit na co největší marže, tak bych se ani nedivil číslům jako 10 tisíc kusů měsíčně pro Evropu od ledna, takže bez ohledu na pořadí rezervace (a pravděpodobně i úplně bez rezervace) pokud budete ochoten koupit alespoň LR+PUP, měl byste přijít na řadu v první polovině 2019.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano přesně jak píšeš. No a jelikož jsi si v tu samou dobu zarezervoval i Konu, tak bude jasné kdo Tě vyzve k odběru dřív. Nebo je to jinak? Jó ono před třemi lety nešlo rezervovat Konu? Asi tedy měříme nesouměřitelné, že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak asi pocitam resime cloveka co dneska zvazuje koupi ne? A ten, pokud teda nema k dispozici stroj casu, rozhodne nedostane pri objednani dnes model 3 drive nez konu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podívejte se na situaci v USA. Obrovské množství rezervací, přesto je již teď možné objednat si dražší verzi bez rezervace, s dodáním za pár měsíců. Spousta těch, co mají rezervací, čeká na levnou verzi. Nevidím důvod, proč by to v Evropě nemělo být podobné, tím spíše, že mezitím naběhla výroba. Pár prvních měsíců pouze rezervace, pak kdokoliv.

Ostatně já jsem na tom podobně: rezervaci mám, v dohledné době 3 koupit spíš neplánuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsi si zarezervoval Konu? Co Ti sdělili? Proč máš pocit, že bude PRO TEBE k dispozici dříve než M3?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kona se nedá zarezervovat, dá normálně objednat závazně oproti složení zálohy v tom je oproti modelu 3 podstatný rozdíl.

Normálně pro Vás dají to auto do výroby a když budete mít štěstí tak Vám mohou prodat auto co už cestuje na lodi a je volné.

Včera spustili konfigurátor na TM3 pro Čínu, takže pro Evropu je to otázka 1-2 týdnů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někdo tady píše, že 8-12 měsíců. Jestli se al ena to dá spolehnout... každopádně to bude určitě levnějšá i než základní Tesla 3 a to by mohl být argument.

PS:
Kdybych si chtěl teď koupit Teslu š. kdy bych ji tak odhadem dostal?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já objednával na přelomu srpna a září. Ve smlouvě je termín dodání březen, duben 2019.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já objednával 1.8.2018. Na smlouvě je 1q 2019, slíbili 6 měsíců. Také slíbili držet cenu z objednávky a ta je proti dnešní o 65 tis méně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Netuším, ale rozlousknutí za těch 12 měsíců bude zajímavé. Sám jsem zvědav. Stačí si přečíst Kubišův příběh s Lífem a jsem skeptický k jakýmkoli slibům. O to více k těm které klepou na dveře.

Obrázek uživatele ozana

Kubišův příběh z roku 2011?!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radši bych bral 50kWh T3 a tam cena bud podobná.Otazka je co u nás bude ve víc jak 20ks dostupné dřív. Myslím že i ta nevyráběna 50kWh Tesla tu bude dřív.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na esalonu jsem se ptal a dodací lhůta na Konu po složení zálohy je 7 měsíců.

Včera jsem se hádal u karet - já tvrdil, že Tesla nemá až do roku 2020 v Evropě dostupnou konkurenci.
Spoluhráči tvrdili, že není problém si dojít a objednat BEV. Prej nějakej Jaguár :). Asi mysleli ten, kterej nestačí ani na auto, co se dodává už 6 let (model S).

Jen takový dotaz všem - jsme schopni dát dohromady tabulku kolik je plánovaná výroba jednotlivých modelů na rok 2019 + nabídkových cen - ať je u příštích karet můžu znova popíchnout

Mám tabulku s cenama, pošlu zítra až budu na PC. Jinak výroba nic moc neřekne, třeba u Kony půjde klidně 80 % mimo EU (hlavně Korea)

To je očekávané. U Tesly čekám, že do Evropy pošlou 30-40% výroby, takže cca 100-150 tisíc.
A chtěl jsem posčítat jestli všichni ostatní výrobci dohromady dají v roce 2019 alespoň 2x tolik.

Samozřejmě bych chtěl aby se jich prodal milión, ale mám velkou obavu, že se nedostanem v celé evropě ani na polovinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když to tak čtu a srovním interiér Jaguaru s tím hnusným (já vím, věc vkusu) v Tesle S, tak bych měl hned jasno:

fdrive.cz/clanky/test-jak-a-za-kolik-jezdi-jaguar-i-pace-pet-dnu-s-elektrickou-kockou-za-27-milionu-2911

Druhá věc je, že Tesla má výhodu v nabiječkách SC, ale i to se postupně mění.

Obrázek uživatele Radovan

Měl jsem to auto v ruce jen krátce, interiér je opravdu hezký.
Ovšem nabíjení palubní 7,4 kW oproti Teslím 11 kW, 2x11 kW nebo 17 kW prostě neobstojí.
A reálně fungující hustá a stále rostoucí síť SC Tesla zdarma se 125 kW jsou oproti slibovaným (někdy v budoucnu) prvotně 400 ks Ionity se 100-150 kW výkony pořádná pecka navíc.
O možnostech plánování cesty, které Tesla dělá za Vás a sama dodává SC zastávky, nemluvě.
Při 6 a více stojanech na SC se Vám taky těžko stane, že by bylo obsazeno.
Prostě aby evropské automobilky dohnaly Teslu, nebo ji dokonce předehnaly, to je stále jen sci-fi.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem to viděl na esalonu teď v Letňanech. Ano, máte pravdu, že ten celý ekosystém kolem Tesly je velká výhoda. Na tom musí zapracovat ostatní a věřím, že to udělají. Protože jinak pěkná auta dělat umí, jak Jaguar tak Audi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za me, pokud clovek neuzuje o Tesle, tak bych s uvahami o nakupu EV pockal pri nejmensim na rok 2020...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

My co jsme ojetinu koupili už před dvěma a půl lety Ti za pravdu nedáme ;-) Kupuje se jakmile se objeví zajímavá nabídka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste vam vsem trosku pomotam pocty s dostupnosti. Co treba varianta, ze mam rezervaci, udelam pekne auto, necham si ho dodat a ihned ho nabidnu na prodej? Nebo se rovnou domluvim a nakonfiguruju ho pro nekoho? Za misto v poradniku mi urcite nekdo na na pivo navic. ;o)
Osobne jsem tu zalohu bral jako podporu blaznivemu napadu a doufal, ze mu to vyjde a zmeni cely prumysl. Moc jsem ani neuvazoval, ze s T3 budu pak jezdit. Osobne asi pujdu do Nira. Prijde mi pro zenu a dve deti do mesta praktictejsi. Nez se uplne rozhodnu, tak se na obe auta podivam zive, ale nevim co by se muselo stat, abych to zmenil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci byt za skarohlida, ale nazvat tohle SUV - to je trochu za hranou. Ony totiz SUV nemaji zavazadlovy prostor pouze velikosti na "2 cabin baggage".
Co me trosku rozesmalo - dojezd pri prumeru 75km/h - jasne, tech 520km je pri 40km/h - to preci jezdi kazdy. Priste muzete napsat, ze je to spotreba z MtEverestu dolu a ze dojezd je 20k km.
Bohuzel, pri takovem hodnoceni jsem spise skepticky. Je sice pekne, ze se dojezd patrne zvysi, ale byt temi co maji zajem - vyckam na realne testovani v dennim provozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolil bych si nesouhlasit. Muj osobni pohled na EV. Za me asi jeste delsi dobu auto na to popojizdeni po meste a kolem mesta. Jediny duvod uz je asi jen doba dobijeni na delsi cesty a pripadne cekani na nabijecku nez se uvolni ci nefunkcni nabijecky i kdyz jsou v mapach. Dve male deti v aute na dovolenou a hledat nabijecku ci jen tak cekat az se uvolni funkcni bych s nima fakt asi nedal. Az budou vetsi ci az budeme jen s manzelkou, tak tam klidne vyklepnu hodinu, protoze pred detma jsem hlasal, ze uz cesta na dovolenou je dovolena, tak proc se honit ci nekde neodbocit a neudelat si vylet rovnou cestou do mista urceni.

Mozne jsou Ceske Budejovice anomalie, ale jsem na placce a z jedne strany mesta na druhy je to kousek. Takze se svym Touranem 2,0 TDI 180k, automat jsem schopny na plnou nadrz najet 900km. Doufam si tvrdit, ze s nirem najedu klidne 750km. A ano. Bude to prumerem hodne pomale, ale je to hold jizda po meste. S tim touranem take netrham rychlostni rekordy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžu se zeptat opakovaně píšete že by jste ujel s Nirem po Budějovicích 750 Km , proč? Jste taxikář? Ale i ten podle mě najede za den tak 300 Km? Za den se přece nedá po městě tolik ujet a přes noc nabijete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mysleno to bylo tak, ze teren, vzdalenosti z jedne strany mesta na druhy je kratka, stale kolony a popojizdeni, ci stale popojizdeni na kratkou vzdalenost jsou pro EV jak delane. tj. kdyz jsem schopny s 2,0TDI, automat, 180k ujet 900km, tak s EV na jedno "tankovani" si myslim, ze ujedu 750km. Nechci "porad" dobijet jako nechci porad tankovat. Clovek si asi zvykne, jako napr u mobilu, ktery drive vydrzel 14dni (nokia 6310i) a nyni iphone nabijim ob den ci kazdy den. Ale proc bych to delal, kdyz nemusim. Take netankuju 10litru kazdy den, ale jednou mesicne za 1500,- plnou

Co se tyka toho nabijeni pres noc, tak to za predpokladu, ze mam domek. Ze ano. ;o) Na sidlisti jsem jeste zasuvku nenasel. To jen na dokreslenou, ze niro uz bude pouzitelne pro vice lidi, nez pro ty s tema domkama (jinak domek mam, ale proste se mi zatim nechce porad dobijet). Jinak muj max denni najezd po meste je asi tak 150km (s nejakou tou cestou domu treba pro zapomenute veci na sport). Kdyz ale pripoctu k tomu delsi vyjezd po kraji za klientem tam max tech 300-400km. Musim take pocitat, ze pokazde nebudu mit nabito na 100% coz by se u EV asi nemelo, ze bude zima a vyklepnu 2hod kolone, protoze nejde objet a ja budu topit, abych neumrznul.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak niekomu stačí natankovať raz mesačne za 1500Kč na 900km, tak predsa nemôže mať denný nájazd 150km. To jednoducho nevychádza. A ak je niekto lenivý zastrčiť konektor do nabíjacieho portu, tak pre neho samozrejme elektromobil nie je. Pre takých sú benzínky a tam sa za pohodlnosť platí :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celkem mame pro rodinu a podnikani 4 auta. Muj pokus najet co nejvice na jednu nadrz byl muj Touran. Tim take prijizdim do prace a presedam do skody Yeti 1,4tsi na jizdy po meste. Proste sachujeme s autama jak to v tu danou chvili vyhovuje nejlepe. Realne ma kazdy ta 15000-25000km na jedno auto na rok. Kdo kolik ve kterem najede neresim. Tech 150km je max za den v souctu Touran + Yeti. Je to u me tezke se dopocitat a porovnavat, protoze nesedim porad v jednom aute. Neni vyjimkou, ze rano jedu do prace Touranem, po meste jezdim Yetim (protoze mam parkovaci kartu do modrych zon), pak sednu do VW CC a jedu do Prahy na jednani a vecer si vemu berlinko, vyndam sedacky, protoze potrebuju odvest neco vetsiho.
Zatim mi z toho vychazi ze pokud vyuziju dotaci na EV, vymenim Yetiho a budu s nim trosku vice jezdit na ukor ostatnich aut, tak uz se mi to realne vyplati cca do 3 let. Pak uz jen setrim.

Obrázek uživatele spetak

Pokud máš Jeníku domek, jak píšeš, není nic snazšího, než po příjezdu domů zapojit do auta zástrčku.
A věř mi, že si na to, jak píšeš, rychle zvykneš a nepovažuješ to za nic obtěžujícího. Na tvůj dojez 150 km denně ti bohatě stačí zapojit auto do zásuvky od večera do rána a celý další den budeš jezdit jen za cca padesát korun (těch 150 km). A to je sakra příjemný.
Nehledej v tom složitosti. Prostě to tak je. A ještě nikdo z nás neumrznul.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tech 50,- je pocitano jakou sazbou? To je pro mne take takovy trosku orisek. Musim se podivat jakou sazbu vubec mam, protoze mam tepelne cerpadlo. E.ON. Vim, ze mam nizky tarif skoro cely den, ale nevim, jestli i nizsi cenu za kWh.
Nevim jestli to nejak nevyznelo, ale jsem pro EV a myslim, ze niro bude nas prvni vuz EV misto Yetiho. A az nebudu potrebovat skrin (berlingo) coz nebude tak dlouho trvat (az dostavim), tak to jisti 500e do mesta. ;o)

Obrázek uživatele spetak

Oříšek to není. Já jezdím se spotřebou cca 15kWh/100km.
Pokud nabíjím doma ze sítě, vyjde mě 1kWh na 2 Kč. Tedy 15x2= 30Kč/100km. To je těch 50 Kč/150 km. Je to ale mé nejdražší nabíjení. Schválně nepočítám s příjmem z FVE.
Za nabíjení u ČEZu platím měsíčně paušál 450,- bez DPH (taky podnikáš). Ale dobře, s DPH je to 544,50 Kč/měsíc.
Pokud tedy ujedeš jen 100 km denně, je to jen v pracovních dnech 2000 km/měsíc. Což vychází na krásných 0,27 Kč/km. Při nájezdu 4000 km/měsíc už je to jen polovina, tedy 0,14 Kč/km.
Se čtyřmi tvými auty, jak píšeš, najedeš 80.000 km ročně. Pokud bys to ujel v EV, bude tě elektřina stát celkem od 11.200 do 24.000,- korun. Celkem - za rok.

Počítám to pro běžné malobaterkáče u nás prodávané. Většina Tesel nabíjí na SC bezplatně.

Schválně si nech vyjet, kolik jsi za PHM za rok zaplatil. Možná to s tebou švihne a budeš hledat co nejrychlejší cestu k EV.
Přeju ti, ať je krátká.
A mimochodem, myslím že e Niro je dobrá volba. Na příští rok už ho mám naplánovaný.

Jojo lidi to proste nechteji pochopit ze to jde.

Obrázek uživatele spetak

No jestli teda za 1500,- natankuješ plnou u ujedeš 900 km, tak noc neměň. Máš prostě koně, co už skoro nežere. Jen bacha, aby ti nechcíp.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

;o) to byl extrem za tepleho pocasi. Sleduju to az nyni posledni dobou a nyni pri mrazu a par sviznejsich jizdach jsem tam 750km za tech 1500,- a to horko tezko. Uprimne me az zarazilo, jak muze byt rozptyl. 2,0TDI, 180k, automat a najedu od 600km po 900km (plne nalozeny s rakvi v zime, po jizdu v jednom v lete).

A nebo třeba nejezdí na benzínku až když mu auto jede jenom na výpary? Ujedu 900 km na nádrž a tankuju plnou za 1500 Kč jsou dvě úplně rozdílné věci.

Obrázek uživatele spetak

Ano.
Naposledy jsem natankoval plnou v srpnu 2016 za 2.640,- Kč.
Od té doby ujeto 70.550 kilometrů bez návštěvy čerpací stanice.
Za dobíjení zaplaceno cca 16.000,- korun.
Za to jsem dříve jezdil cca 1,5 měsíce. Fakt se mi nestýská.

Obrázek uživatele Radovan

Počítám dobře, 900 km za 1500 Kč, že ten Touran 2.0 TDI s automatem 180 tis. nalítáno žere ve městě 5,5 litru nafty (při 30 Kč za litr) nebo dokonce ještě méně, když je nafta teď kolem 34 Kč? Jako fakt se studeným dýzlem v kolonách po městě, jak je popisováno?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

180koni. ;o) nalitano 50tis. km. Jinak to maximum (viz vyse se rozepisuju jaky jsem nameril rozptyl. 600km az 900km) bylo tak, ze bylo v lete teplo, jezdil jsem v aute sam. 10km po uplne rovine do mesta na tempomat 73km/h. Mesto dle predpisu 53km/h. Auto odstavim do garaze ve meste a po meste pesky ci jinym autem. Pokud jedu po rovine mimo mesto, tak opet Touran. Spotrebu jsem dostal pod 6litru/100. Jeste jsem trochu mistifikoval, protoze tech 1500,- je bez DPH. Preci jen auto je firemni. Mame u nas benzinky, kde se tankuje levneji. Auto menim cca pri 100tis km a zatim jsem s kvalitou nemel problem. Nadrz ma Touran na 60litru. Mohu poslat foto palubniho pocitace. 19.9.2018 - 22 stupnu celsia v 19:06, najeto 52939km celkem, dojezd 10km, ujeto 900,5 km. Naopak v zime, plne nalozene, dalnice, rakev na strese, 150km/h stale a jsem tam na plnou 600km ;o). EV chci ale do mesta misto Yetiho 1,4tsi, automat, kde mam dlouhody prumer ciste meste 7,5litru/100km. Kupovane nove. Najeto nyni cca 60tis km za 3 roky.

Jezdim s Citroenem C zero po meste denne 150km. S jednim nabitim u rychlonabijecky na 25min. Cca 4500km/mesic. 55t kmrocne. Auto stalo 180t kc. Setrimproti naftaku cca 3kc/km. Navratnost cca 13mesicu. Setrim tim na Teslu 3. Pak az ten Citroen zhebne tak si ho vezmu do Recka na jezdeni na plaz a do hospody

Obrázek uživatele Radovan

Paráda. Čistý vzduch a ticho za pár peněz.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak to by sa Vam EV malo krasne vyplatit aj ekonomicky.

Mimochodom, jazdim Ioniq-om uz relativne dost a zvycajne nechavam naplanovany cas nabitia na cas odjazdu z domu - nabitie na 100%. A zatial nevidim ziadnu vyraznu degradaciu. Odchadzam cca do 30-60 minut po planovanom nabiti na 100%.

Je pravda, ze udajne po nabiti na 100% a vyjazde autom v kratkom case potom, vraj k vyraznej degradacii tiez nedochadza. A ja to robim tak.

---

30000 km s Ioniq EV

Ja bych to shrnul:

EV jsou urcena na pravidelne a opakovane cesty, idealne kratsi nebo s prestavkama
Fosil je nutnost pro nahodne a neplanovane dlouhe cesty

(az bude infrastruktura a vetsi baterky tak budou mit EV ve vsem navrch nad fosilama)
- dalsi vec az bude vsude na dalnici limit 80kmh a ve meste 30kmh pod radarama, snad budeme jezdit zase vlakem co pojede aspon 200-300kmh

napr. z vlastni zkusenosti znam fosil, ktery se musi tankovat doplna temer kazdych 300km (70l a jen 98+, idealne verva 100 - to nemaji vsude) a jizda s nim taky neni uplne komfortni a navic se meni olej po 10tkm...na dovolenou bych s tim taky nejel...

na druhou stranu s e-golfem a prestavkama se 600km za den taky da, ale clovek musi byt uz fanda :-)

---

13G

Obrázek uživatele Radovan

Určitě ne. Otázkou je jen kam jezdíte, jestli je tam možnost nabíjet nebo máte BEV s takovým dojezdem, že to není potřeba ani při dlouhé cestě. Ostatně síť nabíjecích míst houstne každým dnem po celé Evropě.

Limity rychlostí nemusí jít dolů, je to o reálnosti a pohodlnosti dojezdu, který díky kolonám, opravám a haváriím prostě není. Já jezdím i Ostravu-Olomouc vlakem, je to pohodlné a rychlé, udělám nějakou práci nebo si jen odpočinu s něčím dobrým na stolečku. A jsem v centru města, v uzlu MHD nebo si vezmu Rekolo na další pokračování. O Brnu nebo Praze nemluvě. Ano, jsou lidi co cestují z Ostravy do Prahy fosilem, aby ho pak nechali na P+R na Černém mostě a jeli dál MHD, ale proč jí nejet rovnou z Ostravy a nevystoupit v Libni nebo v centru?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáte zjištěno jak to nabíjí? Když nastavíte třeba odjezd na 7.30 ráno, kdy je tedy auto nabíté na 100%.

Já jsem třeba u NIRA PHEV zjistil, že když dám odjezd 7,30 tak je nabité na 100% i ráno v 5,50 když s tím jede manželka do práce, tak si to asi dá nějakou rezervu, nebo to špatně vypočítá čas.

Princip bude u obou aut asi stejný i když to Niro má jen 1/3 baterku.

Rozdiel je inde:
- presne na 7:30 to mam nabite vtedy, ak si zapnem aj klimatizaciu/topenie.

- nabijat skor/ihned (a teda nabije na 100% skor ako 7:30) bude vtedy, ked neoznacim v takom stvorceku, ze chcem mat pri odjazde konkretnu teplotu (zapnutie klimatizacie/topenia).

Tento rozdiel v spravani som si vsimol nahodou, ked som parkrat zrazu potreboval odist autom skor.

---

30000 km s Ioniq EV

u e-golfu stejny, taky je to nabite o par hodin driv...

---

13G

Nechci to tady zase rozfoukavat ale co kdybyste na tu dovolenou letel za usetreny PHM?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolím si odpovědět za sebe,
proč bych to dělal, když jsem zvyklej jezdit na dovolenou autem a vyhovuje mi to.

Ekonomicky to smysl nedává, to bych si to elektrický auto přeci nemusel kupovat a ekologicky už vůbec, nehledě, že střední vzdálenosti tj 500-600 Km a delší výlety to ledadlem nedává smysl to už by byl i ten elektromobil s nabíjením rychlejší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemam problem. ;o) Porad je tu nepomer v porizovacich cenach a tak to usetrene PHM pujde na rozdil nakupni ceny vozu. ;o) Bez dotace zatim kompenzace ceny v nedohlednu. S dotaci uz se to v dohledne dobe smazava. Takze za me uz nadesel cas na nakup. 2019 to jisti.

Obrázek uživatele Josef

Bjorn uz otestoval dojezd pri 90 km/h dle GPS (95 tacho). Byl asi 450 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim, ze to bylo 500km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dalkyse nejezdí kolem kotníku mina ale dynamický 110-160km/h po vesměs dálnici. Dá to aspoň 300km?

Obrázek uživatele Josef

Jak jde. V Rakousku vás za 160 km/h místy zavřou a zabavěj auto. Ale jo, dynamická jízda znamená určitě aspoň 300 km.

V emailu od Hyundaie je toto:

Dodání vozu by bylo možné pouze na objednání do výroby.
Dodací lhůta je 8 -12 měsíců.

Zadna zminka o tom, ze to je v CR naprosto nedostupne, ackoliv to z logiky vyrobenych 2tis. ks mesicne vypliva. Treba zajem neni az takovy.. nektere spolecnosti si dokonce plati figuranty ve frontach na sve vyrobky...to je ale celkem znama vec :-D

---

13G

Nic z toho nevypliva. To by som ani ja uz rok na Ioniq-u nejazdil.

Tiez mi v Hyundai povedali, ze dodacia doba je 9-10 mesiacov a dockal som sa uz po 6-tich ;-)

---

30000 km s Ioniq EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si myslím , že to mají rozdělené na státy logicky jde nejvíce do Norska a Německa,ale třeba na ČR mají virtuálně vyčleněno třeba 5 Ks měsíčně z těch 2000 .

A tak pokud u nás s ten vůz není takový zájem, tek není problém to do té výroby zadat. A myslím si že kvůli ceně se toho u nás opravdu moc neobjedná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri tej dodacej dobe a cene bude lepšia voľba Tesla Model 3.
Jazdnými vlastnosťami bude niekde inde ako Hjondé :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tywole čekat na starej wergl 8-12 měsíců tak to alesgute.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No porad je to kusova vyroba za astronomickou castku... pokud se s nicim nevztasi ani VW ve slibovanem 2020, tak holt skoncim opet u spalovaku :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vykasli se na fucxwagen, porid si normalni auto. Prestan remcat a zamenovat je-to-drahe za nemohu-si-to-dovolit. Ve chvili kdy si uvedomis, ze je v tom rozdil, tak si zahy uvedomis, ze to muzes zmenit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uprimne s cenovkou 1,1 mega je to proste hodne, a uprimne pokud se neprestuhuju do svycarska, tak asi nevydelam dost na to, aby mi prislo primerene dat za male suv 1,1 mega...

Ak spravite aspon 25tis. km rocne, tak rocna cena sa vam vyrovna cene pri kupe noveho spalovaku (usetrene na benzine = splatka pozicky na rozdiel v cene aut).

Ak ale jazdite prevazne mesto (okolo komina) a je to len okolo 10-15tis. km rocne, tak je EV za 1,1 mega drahsie ako spalovak.

---

30000 km s Ioniq EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja najedu vicemene presne 25 tisic rocne. Kdyz vemu svuj soucasny spalovak (vetsi nez kona), tak naklady za 10 let provozu (porizovacka, nafta, servis, pojisteni) mi vychazi na nejakych 900 000, za to ten hyundai ani nekoupim....
Jestli se treba VW vytasi s ID se slusny dojezdem a cenou rekneme do 800 000, tak uz by to mohlo byt zajimavejsi...

Moja cenova kalkulacia pri kupe Ioniq-a:
- 15.000,- € vlastnych
- 5.000,- € dotacia
- 15.000,- € pozicka s mesacnou splatkou 277,- €
- mesance platim za elektrinu o 50,- € viac ako pred kupou Ioniq-a
- pred kupou Ioniq-a som platil v priemere mesacne 330,- € za benzin

Potvrdene rocnou prevadzkou - vyssie uvedene uplne sedi. Navyse, v skutocnosti bola pozicka 20.000,- € a splatka je tych 277,- € pri splatnosti cca 5 rokov.

Pocital som povodne, ze rocne spravim 30tis. km a spravil som 28tis. km, tak navratnost bude tym padom 6 rokov (presne pri najazde 200tis. km). A s kazdym rastom ceny benzinu sa moja navratnost skracuje :-)

Krasny pocit vzdy, ked vidim ako rastu ceny benzinu a nafty :-)

---

30000 km s Ioniq EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedavno jsem si vecer hral s excelem a porovnaval stejne auto EV vs benzin (nafta). Bez dotace to nedavalo smysl. Nyni to uz dava smysl, ale musite auto kopit za 1mil. protoze u nas je dotace ohranicena prave na 1mil. Co je navic, tak si hradim ze sveho. Cena se srovnala po 5 letech i pri nizsim najedu nez pisete. Pocital jsem 20tis km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale tos vymeni za toho ioniqa tak ford mustang ne nebo touareg v benzinu? Ja se svym autem udelam 30 000 rocne totiz za 150 euro/mesic (nizsi stredni trida), coz tu kalkulaci trochu rozbije...
Jako kdyby mi to vychazelo aspon cenove nastejno, tak jsem prvni ve fronte.... bohuzel zatim nemam vydelano tolik abych mohl utratit statisice navic pro "radost z elektriny" :-(

Tak kdyz lidi na to cekaji v poradniku tak proc by zlevnovali

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mne zajimalo, jak je to u Kony s aplikaci pro dalkove ovladani/zjisteni obdobou toho, co jsme zvykli od r.2011 u Leafa (drive Carwings) a zda-li vubec ma internetove pripojeni (v Leafovi lze cist RSS napr z hybridu).
V tomto smeru je na tom uplne to nej jednak to, ze kdyz skonci nabijeni (AC ci DC), tak ihned ridic dostane email; muze tak v klidu cucat kafe pobliz; a druhak dalkove zapnuti klima (ta topi ci chladi dle venkovni teploty).

Asi ako u Ioniq-a - pre US a Koreu ano (cez BlueLink), pre EU nie.

Takze principialne je na to auto pripravene, a mozno to v buducnosti povolia aj pre EU. Vraj modely od 2020 to uz budu mat.

Zatial sa auto vie pripojit na WiFi aj mobil, a mat v navigacii online info, ale to na ziskanie info napr. o nabijani ci topeni nestaci.

---

30000 km s Ioniq EV

Asi jako u IONIQa a dalších - NIC, žádné dálkové ovládání. Už u MiEVa jsem si dálkovkou ráno u snídaně zapnul topení a šlo to i bez internetu...
Zprávu o ukončení nabíjení umí poslat i EVMapa včetně Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel jsem že elektrombil něco má na dálku, takže si jen v palubním menu můžete zadat dobu dojezdu a den v týdnu, případně platnost nočního tarifu? Dá se nastavil aby v ten čas bylo auto i vytopené?

Právě jsem četl na diskuzích v americe, že tam to mají otázka jestli by to nešlo dodělat.

Mám NIRO phev a řeším podobný problém nevím jak nastavit aby se mě to nabíjelo jen třeba na 75% u Mieva si nastavím čas vypnutí nabíjení.

I když to auto má elektrické topení odporové i sedačky a volant, tak to prostě nejde zapnout jinak , než když naběhne pohonný systém a to mě štve je to jen sw záležitost.

Ano má, ale nejde to udělat dálkově. Je tomu stejně jako u mého Focuse, kde si přes počítač nastavím dobu odjezdu.
Jak píšete, u IONIQa si mohu nastavit kdy má být auto připraveno k jízdě nabité a pokud se zaškrtne i klima, tak je připraveno i v požadované teplotě a to celé lze ještě podmínit platností nočního tarifu. Musí to být ale předem nastaveno a EV připojeno do zásuvky.
U MiEVa to jde přes dálkovku a to mi zde hodně schází.
Předpokládám, že to má Vaše PHEV stejně jako IONIQ, nebo NÉ?

Čas vypnutí nabíjení si u Nira můžete udělat jednoduše přes chytrou wifi zásuvku a podmínit vypnutí dodaným množstvím energie. Pokud nechcete použít zásuvku s časovačem.

Používáte aplikace přes OBDII konektor? Já používám Torque_Pro a EVNotify.
Nechal jsem si postavit wallbox s plynulou regulací nabíjení + další možnosti (FVE, WiFi, ...).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za informace

Ten OBDII adaptér stačí ten levný za 2 stovky? Nebo musí být ten drahý na MIEVA?

Osobně nechápu že u auta v ceníkové ceně 1,1 mil neudělají vzdálené ovládání, prostě nejsme v Americe

OBDII mám dva, za 4 stovky a za 4 tácy. Rozdíl je v rychlosti komunikace (10x), takže CanIon u MiEVa vyžadovalou komunikaci (přenáší hodně dat). Připoužití pomalého načetl několik hodnot a zasekl se. U IONIQa fungují oba, ale používám rychlejší, kde je odezva okamžitá. Nechají se vyčíst různé hodnoty včetně motohodin, které baterka naběhala a kolik energie přijala, vydala, atd. K aplikaci Torque je třeba si stáhnout PIDy pro vaše vozidlo. Pokud by jste do toho šel, tak mohu poslat více mailem.
Adaptér OBD by to chtělo vyzkoušet s možností vrácení. Jde také o to jak zde upozornil kolega, zohlednit i další věci jako je usínání OBD a jeho nové probuzení (spárování). U jednoho mám tlačítko a nemusím ho neustále vytahovat a připojovat.
Jsou i OBD s WiFi, ale nevím zda by to šlo připojit přímo na WiFi auta a vidět to na obrazovce...

Na ty dogly bacha. Koupil jsem BT za 3kila v cz udajne v2.1 a appka jej odmitla pro nekompatibilitu, navic prilozene CD bylo plne haveti.
Pak jsem koupil za 8kilo v1.5 BT taky v cz a po peripetijich se sparovanim appka dobry a hlasila v2.1. Jenze je to zase kraaam, ktery po vypnuti auta zasunut v obd usne tak, ze pak se musi vyndat, pockat a pak 10x 20x zandat a znova peripetie se sparovanim, aby appka komunikovala. Takze funkcni a nepouzitelne.
Tedy je to koupe zajice v pytli.

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to asi stejne mohu poslat fotku. Jen nejde nastavit teplota. Topeni bych pochopil kdyz to topi spalovakem ale proc nejde nastavit klima?
V AMERICE to umi i na dalku nastartovat motor.

Ted resim jak tam dat elektrickou spiralu a predehrat motor . Ale aby se mumusel pripojovat dasi dabel s 230v idealne to udelat pres dobijeci mennekes, ale to dost velky zasah do auta.

Topení a klima je třeba brát jako jednu záležitost. Navolím určitou teplotu a zda to bude topit nebo chladit mi může bát jedno...

Ten předehřev motoru by šel řešit přes zásuvku 230V v autě, pokud ji tam máte? Zeptám se - když máte auto zapnuté a je venku zima, lze topit pouze z baterky, nebo to topí pouze z okruhu spalováku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zásuvka tam je ,ale je aktivní jen když je zapnuté zapalování ,ale přemýšlím o tom tam dát měnič z 12v na 230V .
Asi by to fungovalo s vypnutým HV systémem přímo z 12 voltů.
Nevím jak ioniq ,ale toto má takovou funkci jmenuje se spořič 12V baterie, když poklesne na baterce napětí tak jí to z HV baterie automaticky dobije.

Jinak topení je i elektrické jsou tam dvě PTC spirály na 12V 2x50A ,ale stejně to je jen na jízdu v hybridním režimu.
Jak dám na ovladači teplotu o cca 2 stupně vyšší než je v kabině okamžitě startuje spalovák i v EV módu.

U IONIQa mám také zapnutý aktivní spořič 12V baterie. NIRO je v tomto s IONIQem úplně stejné, včetně navigace.

Jak mate zapnuty sporic 12V baterie? Je to nekde v menu auta? Diky.

Prepnete sa k tomu menu tlacitkom na pravej strane volantu - ked Vam zobrazi tlak v pneu, tak stlacte to tlacidlo este raz a prejdite si to menu.

---

30000 km s Ioniq EV

Ano, zapíná se to v menu auta a udržuje to 12V baterii stále nabitou i když nejezdíte delší dobu.
Pokud to nenajdete, tak napište, podívám se. Narazil jsem na to, když jsem projížděl celé menu a z hlavy to nedám...

V Amerike to ide - cez BlueLink. Ale v EU asi nespravil Hyundai zmluvu s nikym externym - mozno ide o cenu za datove sluzby?

Ale kedze sa auto (Ioniq) vie pripojit na WiFi, tak tam dostane aj IP adresu. A teda by sa mohlo dat nanho dostat aj v opacnom smere (z mojho domaceho PC/mobilu-> domaca WiFi -> palubny pocitac Ioniqa).

A kedze v principe ma v sebe moznost externeho manazmentu niekde uz naprogramovane, tak teoreticky by mohol byt nejaky "hack" uspesny na jeho pouzitie...

---

30000 km s Ioniq EV

Nedávno jsem četl na fDrive, že se už konečně domluvili s operátorem Vodafone (bohužel u nás má nejhorší pokrytí). Budou to ale dávat až do aut myslím od 2020. Je otázka zda to půjde udělat zpětně pro naše vozy.
Dnes všechny vyráběné vozy by měly mít SOS, které má v sobě SIM, tak možné zde by také byla cesta vzdáleného ovládání.

Aplikace EVNotify (bude brzo hodně vylepšena píše autor) umí již dnes dálkově ukázat %nabití a další věci. Je ale potřeba druhý mobil (nebo jiné zařízení se SIM) pro přenos na server, přes který jsou informace přístupné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tuhle funkcionalitu povazuji za zakladni - nedovedu si predstavit fungovani bez ni. Chapu, ze se za komfort plati a to je dost mozna duvod, proc je cenovka u Tesly vyse - jenze takovych drobnosti, je to auto plne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klídek, vymontoval jsem pejdžr z Formana ve kterém to bylo od roku 1993 a udělá to stejnou službu jako Tebou popsaná vifikundace. Není důvod za to platit majland. Jenže to by lidi ještě museli umět něco udělat a to se dnes nenosí. Každá nevydělaná koruna dobrá. Nemusím platit svou prací dobytek typu Kalouska, Fialy, Světlíka, Mitala a jim podobných.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik jich vyrábí měsíčně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Příští rok by mohli globálně tak 1-2 tisíce měsíčně, ale nebojte, když ho příjdete objednat, tak se určitě necháte rádi přesvědčit, aby jste tento oceňovaný model vzali v dostupnější verzi se spalovacím motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohuzel, tohle by nebyl muj pripad. a) Hnujdeje nejezdim b) spalovak uz nikdy. (neb jak jednou okusite, uz nemuzete jinak).

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online