Hyundai ohlásil ceny elektromobilu Kona Electric pro Norsko. Pro mekku elektromobility je připraveno 2500 kusů, o které má ale zájem 20 000 lidí.
foto: Hyundai
Hyundai v Norsku otevřel rezervace na nový elektromobil Kona Electric a setkal se s obrovskou odezvou. O rezervaci projevilo zájem 20 000 zákazníků.
Problém je, že pro Norsko je na letošek vyčleněno pouze asi 2500 kusů. Rezervace byly proto opět promptně uzavřeny. První auta by měla k zákazníkům dorazit v červenci.
Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric v Norsku je pro 39kWh verzi (dojezd 300 km WLTP) stanovena na v přepočtu asi 850 000 Kč a pro 64kWh verzi (dojezd 470 km WLTP) na 930 000 Kč.
Nesmíme ale zapomenout, že elektromobily jsou v Norsku zvýhodněny mimo jiné daňovými odpustky. Hyundai Kona Electric i tak vypadá na opravdový hit letošního roku.
Hyundai tím po Hyundai Ioniq Electric opět potvrzuje, že má ambice stát se lídrem elektromobility. Za velmi příznivou cenu nabídne velmi konkurenceschopné elektrické auto.
Hyundai Kona Electric ve verzi s 39,2kWh baterií nabídne výkon 99 kW (395 Nm), zrychlení 0-100 km/h za 9,3 sekundy a max. rychlost 167 km/h. Verze s větší 64kWh baterií bude mít výkon 150 kW a zrychlení 7,6 sekundy. Obě verze nabídnou 7,2kW palubní nabíječku a CCS rychlonabíjení až 100 kW.
Tak tohle se povedlo. Konu bych si klidně i pořídil. Za
Tak tohle se povedlo. Konu bych si klidně i pořídil. Za dobré peníze hodně muziky. Dojezd 470km na plnou baterii je taky velká paráda !! 🙂
Tak na ten dojezd zapomeň, Patriku …..
Tak na ten dojezd zapomeň, Patriku …..
Kona cena -409 990 Kč, chceš Elektro ? přidej 100% :-))
Kona cena -409 990 Kč, chceš Elektro ? přidej 100% :-))
To si nemyslím, že to bude taková raketa, oni ty auta maj v
To si nemyslím, že to bude taková raketa, oni ty auta maj v celku levný, když si vezmete, že jinde se platí o cca 50% víc za značku a tady nabídnou to samé a ještě něco přidaj a je to levnější…
Neboj, nebude to drahý, očesaný model s menší baterkou se
Neboj, nebude to drahý, očesaný model s menší baterkou se vejde pod milion 🙂
Jde vidět, že hyundai opravdu chce být špičkou co se
Jde vidět, že hyundai opravdu chce být špičkou co se týče elektromobilů. Nedávno jsem četl článek o Hyundai Tuscon a teď tohle. Hlavně se mi líbí i zmiňovaný výkon, na elektromobil opravdu pěkný. Také cena se mi nezdá nijak přemrštěná. Za mě velmi dobrá práce!
Pre provnanie
– Ioniq : 730.000,- CZK cena v Norsku pre to co
Pre provnanie
– Ioniq : 730.000,- CZK cena v Norsku pre to co je v CZ ako „Ultimate“
– Kona (64 kWh) : 850.000,- CZK v Norsku pre „basic“ (cokolvek to znamnena, lebo pre Ioniq to je v Norsku takmer plna vybava)
TM3 basic je na norske pomery „len“ o 40.000,- CZK drahsiwe ako Kona
Pozn.: EV su v Norsku oslobodene od DPH, aj preto ten rozdiel ceny.
Edit: opravena referencia – cena pre 39kWh verciu Kona electric este zverejnena nie je.
Omg, ‚opravdový hit tohoto roku‘. Jasně, asi tak jako byla
Omg, ‚opravdový hit tohoto roku‘. Jasně, asi tak jako byla Ampera-e opravdovým hitem loňska…
já čekám na český ceník, protože to bude podle mě
já čekám na český ceník, protože to bude podle mě pecka i u nás, designově se jim to povedlo a dojezd 470km na plnou baterku není vůbec zlý
O 470km můžete jenom snít budete rádi když to dá 300
O 470km můžete jenom snít budete rádi když to dá 300 km.
BTW má to chlazení baterie ? jestli ne tak to ani nemá smysl kupovat.
Huyndai není Nissan a navíc to má Li-Pol baterie.
Huyndai není Nissan a navíc to má Li-Pol baterie.
Mohu se zeptat, co myslíte pod pojmem Li-Pol? Protože to
Mohu se zeptat, co myslíte pod pojmem Li-Pol? Protože to nedává vůbec žádný smysl.
Tak si to dejte do googlu.
Tak si to dejte do googlu.
Já vím, co je Li-Pol. Smysl mi nedává ve spojení s auty.
Já vím, co je Li-Pol. Smysl mi nedává ve spojení s auty. V autech žádné Li-Pol nejsou. Nebo pak jsou všude. Jediný rozdíl je v tom, že jsou to články typu pouch, pytlíky. Chemie je ovšem stejná, NCM, jediné rozdíly by snad mohly být v separátoru katody a anody a v samotné anodě (křemík/grafit).
Josefe, tohle asi nemyslíte vážně že? 2 roky se tady
Josefe, tohle asi nemyslíte vážně že? 2 roky se tady bavíme, že v autech jsou prakticky výhradně Li-Ion baterie. V Kia a Hyundai zvolili sice dražší, nicméně lepší Li-Pol baterie, které i při teplotě 40°C nabíjí bezproblémů příkonem 45 kW a mimo jiné nehoří. Rozdíly Li-ion a Li-pol jsou známé asi 20 let co se s nimi v běžném životě potkáváme.
Aha, jasně. Tak jo. Tak mi dejte nějaký slavný odkaz, kde
Aha, jasně. Tak jo. Tak mi dejte nějaký slavný odkaz, kde je napsáno, čím se to liší, mistře. Interní chemie těch článků je totiž naprosto shodná.
Není potřeba se čílit, mrkněte na internet, je tam řada
Není potřeba se čílit, mrkněte na internet, je tam řada článků. Chápu, že tu malou neznalost budete svádět na chemii, ale o té to tak úplně není.
https : //notebook.cz/clanky/technologie/2011/Li-Pol-akumulatory
Čílit? Zřejmě nevíte, co to znamená. Použití
Čílit? Zřejmě nevíte, co to znamená. Použití polymerového pojidla k ničemu zásadnímu nevede. Stále to jsou Li-Ion články. Ty články nejsou ani výkonnější, ani v ničem lepší, naopak jsou náchylnější k destrukci teplem a mechanické destrukci kvůli pytlíkovému provedení. To, co je napsané v článku už dávno neplatí.
Už to raději nechte být a nerozvádějte to.
Už to raději nechte být a nerozvádějte to.
Proč? Já si myslím, že diskuze na toto téma je docela
Proč? Já si myslím, že diskuze na toto téma je docela důležitá. Vy si možná myslíte, že rozdíl mezi Li-ion články s polymerovým nebo tekutým elektrolytem je velký, ale já si to nemyslím a i samotný název Li-Pol mi přijde velmi zavádějící, protože to prostě nedává smysl.
Rozdiel medzi Li-Ion a Li-Pol podla Wiki (ceskej) vyzera byt
Rozdiel medzi Li-Ion a Li-Pol podla Wiki (ceskej) vyzera byt trochu vacsi. Rozumiem, ze podstata rozdielu je v elektrolite.
Aj ked rad by som videl niekde presnejsie porovnanie ako len z tohto:
Li-Pol: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-polymerov%C3%BD_akumul%C3%A1tor
Li-Ion: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-iontov%C3%BD_akumul%C3%A1tor
Ano, Kona Electric bude mít aktivní tepelný management
Ano, Kona Electric bude mít aktivní tepelný management baterie.
470km je dojazd pre 64kWh bateriu; 300km je dojazd pre 39 kWh
470km je dojazd pre 64kWh bateriu; 300km je dojazd pre 39 kWh bateriu.
Mimochodom EPA dojazd pre Ioniq je 198km, pricom ten je pravdivy aj v zimnom obdobi pri uplne normalnej jazde mimo dialnic. Pri jazde aj po dialniciach je to aj v zime 175-185 km.
Dojazdom Hyundai-a sa da dost verit.
A tepelny manazment to ma.
K čemu o ale je, když budou vyrábět desítky kusů denně
K čemu o ale je, když budou vyrábět desítky kusů denně 🙁
Kto Konu chce a objedná si, ten sa dočká a myslím si, že
Kto Konu chce a objedná si, ten sa dočká a myslím si, že v čase kratšom ako rok.
Tak ako som sa ja dočkal Ioniq-a ( z 9 mesiacov to bolo nakoniec za 6 mesiacov).
Nižšie v tejto diskusii som napísal aj porovnanie prečo si to myslím – extrapolacia Nórskych čísel na naše krajiny.
2.5k pro norsko tento ROK? To tesla vyrobi v podobe TM3 za 3
2.5k pro norsko tento ROK? To tesla vyrobi v podobe TM3 za 3 dny. Hlavne ze vsude kazdej bambula zvatle jak TM3 nezvlada vyrobu. To ze Kona se vyrobi v poctu 1kus/tyden nikoho nezajima 🙂 Aspon ma Musk recept pro priste, nedavat velke odhady, drzet hubu a vyrabet 1kus/tyden, pak na tebe nebude nikdo nadavat 🙂
Jenže on držet hubu neumí a už z něj brzo vypadne, že 10
Jenže on držet hubu neumí a už z něj brzo vypadne, že 10 tisíc týdně bude co nevidět 🙂 Tady se ukazuje, že zavedení výrobci nechtějí EV vyrábět a Kona se bude vyrábět v polovičním množstvi co Ioniq, na ČR připadne odhadem 100 ks na rok.
Skor to vyzera, ze Kona sa bude vyrabat v takom pocte ako
Skor to vyzera, ze Kona sa bude vyrabat v takom pocte ako Ioniq – vo Februari v Norsku bolo zaevidovanych 207 Ioniq-ov, co je na rocnej urovni okolo 2500.
Takze Ti, co ho naozaj budu chciet, sa ho dockaju aj u nas (snad).
https://pushevs.com/2018/02/28/top-6-electric-cars-in-norway-february/
Mimochodom – zaujimve info na tej linke je v popise pod Grafom k eGolfu: Nova baterkaren Samsungu v Madarsku zacne vyrabat tento rok „… the 50 Ah PHEV2 battery cells that Samsung SDI will start producing this year in its Hungarian plant.“
A kolik tech TM3 je letos urcenych pro Norsko?
A kolik tech TM3 je letos urcenych pro Norsko?
Nevim, proc? To je dulezite? Nebo se ti zda ze vyrabet pro US
Nevim, proc? To je dulezite? Nebo se ti zda ze vyrabet pro US je snazsi nez pro Norsko? :)Nebo snad bydlis v Norsku? 🙂
Je to pěkný auto, tak se ani nedivím, že je o něj zájem.
Je to pěkný auto, tak se ani nedivím, že je o něj zájem. Hyundai celkem valí, a řekl bych, že má naše škoda opravdu silného soupeře.
Vyrobce spalovaku se rozhodl vyprdnout par EV-aby se vlk
Vyrobce spalovaku se rozhodl vyprdnout par EV-aby se vlk regulator nazral, v Norsku maji kvoty na spalovaky a cmoudometi jsou prinuceni nejake to EV vyrobit.. proc myslite, ze u nas zadne Kona EV ani nechystaji? a zaryty vyrobce rakovinometu VW Skoda je podle vas ceska firma?
OffTopic: Neví tady někdo, jak je na tom Mitsu Outlander
OffTopic: Neví tady někdo, jak je na tom Mitsu Outlander Plug-in se spolehlivostí? Ceny v Německu už pomalu padají na velmi přijatelných 350–400 tisíc…
Já myslím že dobrý, mají tak kusy s nájezdem běžně
Já myslím že dobrý, mají tak kusy s nájezdem běžně 200 tis. Km což se u čistého EV tak často nevidí, kromě aut pár nadšenců.
Defacto jsem neviděl I3 nebo Leafa e-golfa s nájezdem 200 tis k prodeji. Asi protože by byl už v křemíkovým nebi …
Když potřebujete 4×4 a větší auto, tak dobrý ,ale když se nenabíjí extra často, tak má docela velkou spotřebu.
Dá se říct že průměr uživatelů na sprintmotoru je srovnatelný se spotřebou full hybridů
Má taky chademo, takže teoreticky stačí velmi krátká
Má taky chademo, takže teoreticky stačí velmi krátká přestávka každých 50km a jedete téměř pouze na elektřinu.
LOL. Kratka prestavka kazdych 50km:) To uz je rychlejsi jet na
LOL. Kratka prestavka kazdych 50km:) To uz je rychlejsi jet na kole ne?:) Ty nabijecky taky nejsou na kazdym kroku takze v realu spis pojedes tak 30km, pak 20km k nabijecce a z5 a hura na dalsich 30km 🙂 Usetris 30kc za benal a vyhodis 1000kc za promrhany cas! A TO SE VYPLATÍ! To si umi spocitat kazdy spravny cech!
50 km po dálnici ani náhodou. Jezdil jsem s tím jako
50 km po dálnici ani náhodou. Jezdil jsem s tím jako elektromobilista pár hodin, myslím před 2 lety. Po městě to opravdu 50 km na elektřinu najede, osobně ověřeno. Jinak to žere jako kráva, protože je tam stejné ústrojí, jako mají Mitsubishi iMiev (alias Peugeot Ion/Citroen C Zero). A těm dálnice vůbec nesvědčí, klidně mají dojezd ze 150 papírových km poloviční. A baterka je v Outlanderu PHEV oproti trojčatům jen poloviční, 8 kWh. Ale má to taky rychlonabíjení CHAdeMO, takže pokud jezdíte po městě a poblíž je rychlonabíječka, klidně jezdíte stále elektricky.
No mě by právě těch 30 elektrických km u druhého auta
No mě by právě těch 30 elektrických km u druhého auta úplně stačilo. i3 manželka do práce, ta to má každý den zhruba 70–80 km celkově. A já holky do školky a ze školky a občas nakoupit. A občas s tím autem i delší cestu na dovolenou nebo různě. Ale to jen fakt občas.
A o tom to je.na to je to auto super
Nevýhoda je právě že
A o tom to je.na to je to auto super
Nevýhoda je právě že když s tím pojedete na dovolenou do chorvatska, tak pojedete za 7 litrů s lehkou nohou za 10 normálně.
Zvažuju koupit KIA NIRO plug-in tak to jede i vybitou baterkou za 4,5 litru , ale jsou docela drahé a jak psal dole kolega Outlander jako jede z mála , snad jediný plug-in má chedemo
Vzhledem k tomu, že na dovolenou jezdím jednou ročně, mi
Vzhledem k tomu, že na dovolenou jezdím jednou ročně, mi 10 litrů na sto benzínu nevadí.
Souhlas aspoň by jste byl nucen pilně dobíjet, ta KIA
Souhlas aspoň by jste byl nucen pilně dobíjet, ta KIA jezdí tak levně že by jeden až tom dobíjení občas polevil 🙂
Hlavně mám pocit, že ta Kia je uvnitř menší, ne?
Hlavně mám pocit, že ta Kia je uvnitř menší, ne?
Hlavně KUFR u plug-in hybrida vůbec je o 100 litrů
Hlavně KUFR u plug-in hybrida vůbec je o 100 litrů menší.
cca 350l a hlavně není 4×4
Co se týká osádky tak v tom nebude velkej rozdíl
„Defacto jsem neviděl I3 nebo Leafa e-golfa s nájezdem 200
„Defacto jsem neviděl I3 nebo Leafa e-golfa s nájezdem 200 tis k prodeji. Asi protože by byl už v křemíkovým nebi …“ – jestli to spíše nebude tím, že si to pořizují obyčejní lidé s nájezdem 15-20 tisíc ročně, takže Leaf s +-6 lety výroby má dnes nájezd 90-120 tisíc. Pokud by ho měla firma a nalítala s ním alespoň oněch 150 km denně na jedno nabití, tak při 250 pracovních dnech máme 37,5 tisíc ročně, které se ovšem teprve dnes budou přehupovat přes 200 tisíc. A musela by to být firma, která ho koupila mezi prvnímu v roce 2012, kdy se ještě nevychytaly všechny mouchy. BMW i3 je ještě mladší. Do křemíkového nebe mají daleko.
máte pravdu, otázka je proč si elektromobily kupují lidé
máte pravdu, otázka je proč si elektromobily kupují lidé s tak malým ročním nájezdem. Přitom na elektromobilu je super , že má nízké provozní náklady a tak je přeci předurčen vyšším nájezdům.
Občas jsou v inzerátech vidět „trojčata“ stáří 5-6 let a najeto 12 tis. Km. To najdede moje máma v důchodu za rok.
Nicméně se asi shodnem , že nic kromě tesly pravděpodobně nepřežije metu 200 tis. Km
To se neshodnem. i3 v USA už mají často nalítáno kolem
To se neshodnem. i3 v USA už mají často nalítáno kolem 100000 mil (160000 km) a degradace je zatím kolem 5 %. Ty baterie netrpí ani tak na nájezd, jako se spíš teď zdá na věk a teplotu i přes aktivní management.
Za rok vám dam vědět,o kolik klesla baterka na
Za rok vám dam vědět,o kolik klesla baterka na Leafu2….zatím za 3 týdny najeto 5500 km. Už teď se trosku bojím, že bude malicko problém diky teplotnimu managmentu baterie…v 30° při malicko svizne jízdě teplota baterie kousek pred cervenym
Uvidíme časem jak bude přibývat nájezd zatím jsem na
Uvidíme časem jak bude přibývat nájezd zatím jsem na mobile našel nejvyšší cca 80 tis. Km. Větší nájezd až 170 tis. mají jen hybridní verze. I trojek
Já mluvím o USA, kde i BEVka mají obrovské nájezdy.
Já mluvím o USA, kde i BEVka mají obrovské nájezdy. Často s tím taxikaří.
Dufam, ze sa mylite, a ze ten moj Ioniq do tych 200 tis. km
Dufam, ze sa mylite, a ze ten moj Ioniq do tych 200 tis. km vydrzi denne 170 km jazdy.
A potom manzelkine jazdy „okolo komina“ s rocnym najazdom okolo 7 tis. km.
Taky to všem přeju aby to vydrželo. Předpokládám,ale že
Taky to všem přeju aby to vydrželo. Předpokládám,ale že jako majitel fungl nového auta to nebudete riskovat a rok dva před koncem záruky to dobře prodáte.
Také jsem o něm uvažoval, ale baterka už nebude nic moc.
Také jsem o něm uvažoval, ale baterka už nebude nic moc. Takže to pak postrádá smysl. Uvažoval jsem proto raději o novém, ale pak jsem si řekl, proč mít v autě spalovák i elektřinu, to je přeci více možných poruch a výměny olejů atd. v jednoduchosti je síla a proto mám již dva EV. Rozhodně se podívejte na netu kolik kapacity mají baterie a před případnou koupí si ověřte baterii přes OBDII.
Já jsem právě koukal a zdá se, že většinou mají
Já jsem právě koukal a zdá se, že většinou mají baterie stále kolem 90 %. Což není vůbec špatné. Navíc kusy s velkými nájezdy obvykle jezdily čistě na benzín a baterii skoro vůbec nepoužívaly. Dvě EV bych samozřejmě chtěl, jenže druhé EV musí být EV schopné jezdit pohodlně s dětmi i delší trasy a z toho mi vychází reálně tak rozumně ojetá Tesla, jenže to je stále milion…
OFF :
OFF : https://www.svethardware.cz/obnovitelne-zdroje-na-vzestupu-emise-co2-vsak-rostou/46758
OFF: citace: Volkswagen, Daimler a BMW objednaly výzkum, v
OFF: citace: Volkswagen, Daimler a BMW objednaly výzkum, v jehož rámci vědci v roce 2014 nechali deset opic ve vzduchotěsných komorách čtyři hodiny dýchat zplodiny z naftového vozu. Cílem bylo zjistit vliv těchto exhalací na plicní tkáně.
Zdroj:
https://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-emise-diesel-pokusy-zvirata-opice-zplodiny-pgy-/eko-zahranicni.aspx?c=A180605_133639_eko-zahranicni_mato
PS: Nejsem teda žádnej aktivista, ale tohle …???
tak tak, Volkswagen, Daimler a BMW jsou obecně GERMÁNSKÝ
tak tak, Volkswagen, Daimler a BMW jsou obecně GERMÁNSKÝ PŘEBORNÍCI ELEKTRO NATAHOVÁGN ;))
hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
ekonomika.idnes.cz/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu-fqd-/ekoakcie.aspx?c=A130208_144040_ekoakcie_fih
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
„nj kuci jí mají podpalcem ;))“
autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg
A dokonce to zkoušeli i na lidech! Ale radši v Americe než
A dokonce to zkoušeli i na lidech! Ale radši v Americe než v Německu.
Není to poprvé co německá firma vystavuje lidi jedovatému plynu…
German shock at car exhaust tests on humans and monkeys
http://www.bbc.com/news/world-europe-42858668
VW condemned for testing diesel fumes on humans and monkeys
Experiments involved monkeys and humans breathing in exhaust fumes for hours at a time
https://www.theguardian.com/business/2018/jan/29/vw-condemned-for-testing-diesel-fumes-on-humans-and-monkeys
https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2018/01/29/581586906/german-carmakers-test-emissions-on-humans-and-monkeys
Japonci pro změnu v rámci „vědeckého výzkumu“ pozabíjeli 122 těhotnejch plejtváků!
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-44307396
Osa Berlín-Řím stále řádí.
Putin nechce zůstat pozadu tak sestřeluje dopravní letadla a testuje nervový látky hromadného zabíjení v zahraničí.
Mohli jsem vyrobit 10ti tisíce, co 10ti rovnou statisíce
Mohli jsem vyrobit 10ti tisíce, co 10ti rovnou statisíce IONIQů a KON, ale my jsem řekli NE! Žádný takový! Nebudem jich tolik vyrábět a už vůbec nebudem stavět žádnou baterkárnu, aby jsem to vůbec stihli zásobit. Takový my jsme lídři elektromobilty u nás v Hjůndaji. Máme sice největší továrnu na světě, ale todle už fakt nezmáknem.
V emerice už jsme dokonce letos dodali 151 elektroaut a jsem na žebříčku předposlední za takovejma žabařema jako je Honda.
Konečně máme něco co lidé chtějí, ale mi jim to nedáme.
1* jéa hnůjdaj 🙂
1* jéa hnůjdaj 🙂
Zkuste poradit hyundai odkud by měli vzít všechny ty kovy
Zkuste poradit hyundai odkud by měli vzít všechny ty kovy na desetitisíce baterek.
Už dneska se těží dost kovů na zhruba 5 milionů EV
Už dneska se těží dost kovů na zhruba 5 milionů EV ročně při započtení kovů pro další využití.
Chudáci, automobilka jak kráva co investuje bambiliony do
Chudáci, automobilka jak kráva co investuje bambiliony do novejch modelů na který pak ani nemá suroviny a místo toho dělá kusovky. Slušná banda amatérů. :)))
Kdo to tady vyhrožoval, že kdyby dinosaři chtěli tak z fleku taky vyroběj baterkáče a zhltěj tím trh?
Koukám, že se jim to nějak ne a nedaří. :)))
Když Tesla Model X budí
Když Tesla Model X budí respekt
fdrive.cz/clanky/kdyz-tesla-model-x-budi-respekt-2402
Automobilové odvětví patří jasně k nejvíc zmagořeným
Automobilové odvětví patří jasně k nejvíc zmagořeným ohledně prodejní ceny svých výrobků, už i arabské tržiště se zdá efektivnějším systémem.
Před měsícem jsem se dozvěděl, že luxusní automobilky jako Audi a BMW prodávají svá nová auta největším firemním odběratelům i s 50% slevou.
A teď tihle Hyundaiští trapasáci uctívající jako nejvyšší božstvo přidělování prodejních kvót pochybnými manažary Vošického typu.
ale ted už popírám co jsem popřel a potvrzuji páč sem
ale ted už popírám co jsem popřel a potvrzuji páč sem prozřel ;)))
???
???